geen goed idee online cadeaubon ici paris XL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

We leven in 2018...

Ik bestel dus vorige week zaterdag op de site van ici paris XL met mijn kredietkaart een cadeaubon voor de verjaardag van men vader binnenkort.

Deze maandag kreeg ik een mail met de melding dat door een technisch probleem mijn bestelling niet kan uitgevoerd worden o pde dag van de verjaardag. Ze hebben 1 optie en dat is terugbetaling. Terwijl ik vroeg of ze niet gewoon de bestelling opnieuw konden plaatsen met het bedrag dat ze al in hun bezit hebben?


Nu ik bel en ze zeggen ja dat is de procedure en nee daar kunnen wij niet van afwijken.

Dus eerst ik ga niet op tijd zijn met de terugbetaling van het cadeau want dan kan het zijn dat ik minstens 2 weken moet wachten tegen de terugbetaling. Dus ga ik nu zelfs naar fysieke winkel en daar de bon kopen. Heb er echt genoeg van.

Zijn er nog mensen met zo een ervaring?
Trouwens ik heb betaald met kredietkaart dus kunnen ze dat gewoon toch terugstorten? :bang:(want zelf weet ik niet welke details ik moet geven)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

In elk CC schema wordt een terugbetaling ook terug op de CC gezet. Als ICI-XL daarvan zou durven afwijken, hebben ze wel een probleem :).
Zo'n kafka situaties heb ik al even niet meer meegemaakt. Ik heb in 2011 zoiets voorgehad met Proxis/Azur, maar in 2018?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dag Heist,

Ik heb nogmaals met uw uitleg gebeld.

Hun procedure is uitbetaling op zichtrekening zelfs al betaal je met creditcard. Dit vanwege dat ze betaalgegevens niet opslaan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Leg dat maar eens uit aan iemand die met haar procedure in haar hoofd zit...

Het is echt makkelijk moest ik daar iemand van de boekhouding of financiële dienst te pakken krijge.
Maar krijg al 2 keer aan de telefoon iemand die gewoon standaard antwoord en op mails van mij reageren ze niet. Ze zagen dat ik een mail stuurde en hebben er niet eens op geantwoord.

En dan zijn ze wel vriendelijk in de winkel...
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Tja, geen ervaring met Paris XL, maar Proxis 2017 dus ook toch nog naar zichtrekening....
Misschien wordt er gebruik gemaakt van "een derde/andere partij" ....(en is het betrokken proces er niet op voorzien)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heb alleszinds al men gegevens dan toch doorgegeven. Zal dan dit weekend de winkel bezoeken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

boonpwnz schreef:Dag Heist,

Ik heb nogmaals met uw uitleg gebeld.

Hun procedure is uitbetaling op zichtrekening zelfs al betaal je met creditcard. Dit vanwege dat ze betaalgegevens niet opslaan.
Bel eens met uw CC-uitgever :)?

@gegevens niet opslaan
Dat is natuurlijk ook niet nodig, zelfs niet wenselijk.
Hoe gaan ze in hun boekhouding een reconciliatie doen? De sleutel die ze gebruiken om transacties te reconciliëren is vermoedelijk ook de sleutel om in het CC-schema de transactie te retourneren.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eens bellen met beobank dan?

Wel kzal zien wat ze reageren op men mailtje. Heb nu gevraagd waarom ze de transactie niet kunnencterugdraaien. En dan toch men iban gegeven alsook men creditkaart details.

Zal zien wat ze nu zeggen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ook Coolblue stort terug op zichtrekening. Een tijd geleden stuurde ik een product terug en ze reageerden ook niet op "stort maar terug op CC". Een dag later stond het wel op de rekening maar toch...

Mogelijk heeft het te maken met de extra kost voor CC betalingen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Bij Coolblue en Amazon krijg ik alle retouren terug op mijn CC.
Als ik iets wil proberen, bestel ik dat in het begin van de maand. Moet ik het dan terugsturen, komt de retour-terugbetaling nog voor het CC-statement is opgemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”