vakbond kiezen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Joe de Mannen schreef:Dat doet er zelfs niet toe, wat jij doet is geweld goedpraten.
Geen idee tegen wie dit is, maar ik praat zeker geen geweld goed.
Joe de Mannen schreef:Ik heb juist de beelden opgezocht die er van op het internet staan, daar is duidelijk te zien dat de chauffeur uit z'n cabine springt en begint te kloppen. Tot dan is er geen lichamelijk contact te zien. (of het moeten mensen met geweldig lange benen of armen geweest zijn)
Die heb ik niet gezien maar geloof je op je woord.
Als hij effectief uit zijn cabine springt en begint te motten kan je niet anders zeggen dan dat dat dom is, helemaal juist.

Met je laatste topic ben ik het helemaal eens. Er zijn domme dingen gedaan door individuen.

Mocht 'de vakbond' nu nog stoppen met algemene blokkades zou dat een enorme stap vooruit zijn. Het draagvlak voor hun grieven zou ook veel groter zijn. Er zijn genoeg manieren om je werkgever onder druk te zetten zonder externen onnodig erbij te betrekken.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

actie vakbonden lidl betreffende geval Nederlandse chauffeur..

ik dacht dat men de werkwillenden niet mocht verhinderen hun werk te doen, de buitenlandse chauffeur mocht blijkbaar eerst binnen maar daarna niet meer buiten, deze Franse toestanden zal de chauffeur blijkbaar niet gekend hebben, vandaar dat hij uit zn vrachtwagen kroop om de stakers te doen plaatsmaken, er zal daar idd wat geduwd en getrokken zijn, de man probeerde dan ook maar zn job de doen, en dat werd hem door die gasten verhinderd....en dan wordt hij door een aantal afgeklopt en gecshopt.... van mij mogen ze de vakbonden gewoon afschaffen als ze maar zoveel respect hebben voor de werkwilligen, nooit mensen die willen werken tegenhouden, er is vrijheid om te staken, maar nog meer om te werken, gelukkig kwam er gisteren een akkoord, maar ze waren wel niet op pikket, kregen meer geld voor hun feestdag natuurlijk, nogmaals een bewijs , dat men de economie helemaal kapot aan het maken is, denk je nu echt dat dergelijke regels er enkel bij lidl zijn, ze zijn niet onhaalbaar, moeten ze mss elders ook gaan toepassen, bij bepaalde winkelketens val je in slaap aan de kassa dat het zo traag vooruit gaat.. en Peeters was er zelf ook nieteens persoonlijk bij gisteren tijdens de onderhandelingen, ook tijd dat die eens vervangen wordt , want wat heeft die eigenlijk al gepresteerd in zn leven...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

laroyj schreef:van mij mogen ze de vakbonden gewoon afschaffen
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ohh Laroy wil naar Amerikaanse toestanden? :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

laroyj schreef:bij bepaalde winkelketens val je in slaap aan de kassa dat het zo traag vooruit gaat.
Daarom ga ik niet meer naar delhaize. Maar er is een verschil tussen doordoen en constant in overdrive werken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

cadsite schreef:
laroyj schreef:bij bepaalde winkelketens val je in slaap aan de kassa dat het zo traag vooruit gaat.
Daarom ga ik niet meer naar delhaize. Maar er is een verschil tussen doordoen en constant in overdrive werken.
Dan hebben jullie heel waarschijnlijk nog niet in Wallonië gewinkeld of aan de kassa gestaan, daar is het pas een drama. En ze zijn daar allemaal in hetzelfde bedje ziek: Aldi, Delhaize, Colruyt...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Jack Daniels schreef:Dan hebben jullie heel waarschijnlijk nog niet in Wallonië gewinkeld of aan de kassa gestaan, daar is het pas een drama. En ze zijn daar allemaal in hetzelfde bedje ziek: Aldi, Delhaize, Colruyt...
Aha, we zijn bij vverbeke's law uitgekomen (ook wel gekend als Godwins law, the Flemish edition): 't Is allemaal de schuld van de Walen. (of de sossen)

('t is maar om te lachen é :lol:)
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De plaatselijke albert heijn.

de ene persoon heb ik geen tijd om mijn producten in de zak te steken want het vliegt bijna.... De andere dan wel traag en tijd om in te pakken....

dusja dat is persoonsafhankelijk niet regioafhankelijk.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

er moet tegenwoordig overal een tandje bijgestoken worden, soms bij sommige overheidsdiensten zelfs, er is nog niemand dood gegaan van te werken, zelf werk ik 16-18-20u per dag en zou willen dat een dag 48u had wegens tijd tekort.. hoe sneller, meer je moet werken, hoe kleiner de kans dat je je verveeld , en hoe sneller je gewone 8u als werkmens voorbij zijn, maar sommige lopen liever 8u tegen goesting rond, en dat duurt een eeuwigheid natuurlijk, 30stuks per min scannen, is niet overdreven, zelfs 1 st per seconde moet nog mogelijk zijn zonder je op te jagen...er zijn mensen aan de band die het veel sneller moeten doen, en dan dat afbakken etc, er zit roulatie in het werk, net om rugklachten etc tegen te gaan, en men krijgt toch nog steeds pauzes etc, heb daar nog niemand letterlijk zien lopen en springen, wanneer men aan iets bezig is en kassa is onbemand, wacht men tot er volk genoeg staat enz...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

laroyj schreef: er is nog niemand dood gegaan van te werken,
Helaas spreekt de realiteit dat tegen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ja ... ~ab0c9534/
maar ook dichter bij huis : https://joop.bnnvara.nl/nieuws/stagiair ... rlijk-dood

:banana: :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

laroyj schreef:er moet tegenwoordig overal een tandje bijgestoken worden, soms bij sommige overheidsdiensten zelfs, er is nog niemand dood gegaan van te werken, zelf werk ik 16-18-20u per dag en zou willen dat een dag 48u had wegens tijd tekort...
Goed voor jou dat je blijkbaar je werk graag doet. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Het credo "er moet een tandje bijgestoken worden" kent iedereen wel tegenwoordig.... Dat doet mij denken aan Charlie Chaplin in Modern Times :wink:
Ik heb in mijn beginperiode ook veel uren gedaan maar uiteindelijk wordt een mens wel slimmer. 9.5 u /dag was zowat de standaard, dikwijls was er nog "een kleinigheid" te doen als we terug op het bedrijf kwamen om 17u. Soms was er tijd om eerst thuis te gaan eten, soms niet. Ook op zaterdag waren er regelmatig "kleinigheden" en wat was uiteindelijk het resultaat? Een scheef gezicht als ik eens een zaterdag iets anders te doen had. Later werd dan nog een vergoeding geschrapt die ik al jaren wel kreeg (enkel voor mij en mijn collega, niet voor de twee anderen die er al langer werkten).
Ik ben er vanaf dan ook vanuit gegaan dat als er iets extra's moest gedaan worden dan moest er maar wat extra aan vast hangen.
Uiteindelijk groeit het besef dat je werkt om te leven en niet omgekeerd. Bij mijn laatste werkgever werden de (weinige) extraatjes steeds gerecupereerd door de extra uren daarna vroeger te stoppen. Geen moment spijt van gehad.
Je hoort mensen aan het einde van hun leven nooit zeggen dat ze spijt hebben dat ze niet meer gewerkt hebben maar wel dat ze niet genoeg tijd hebben besteed aan/met hun familie of genoten van het leven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je moet wel geen appelen met peren vergelijken natuurlijk, ik bedoel met er is nog niemand doodgegaan van te werken natuurlijk van een beetje rapper te werken tijdens uw 8 uur op de werkvloer.. ik persoonlijk heb maar 2 tot 4u slaap per nacht nodig en werk 8u voor mn werkgever, en de rest voor mn eigen business, waar ik dus zelf voor kies... wanneer ik mn klop krijg, wat ook soms eens gebeurd na enkle dagen van bv maar 2u slaap, op vrijdagnacht, dan kruip ik ook direct in mn bed, ik eet ook niet regelmatig, maar eet wel, dan kan evengoed een warme maaltijd om 20u, 22u of zelfs om 2u s' nachts nog zijn, wanneer het past in mn werkzaamheden, is mss minder gezond, maar mensen die in 3 ploegen of volcontinuedienst werken, eten ook elke dag op een ander tijdstip....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Voor zij die een volgende keer mee willen doen:
Afbeelding

:bdaysmile:
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

laroyj schreef:bij bepaalde winkelketens val je in slaap aan de kassa dat het zo traag vooruit gaat..
Zou je niet zelf? Wat een monotone job. "pak artikel, sleep over barcode, wacht op piep" Herhaal dit gedurende meerdere uren per dag....
Je zou als kassier van minder af en toe wegdommelen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb zelf als jobstudent een maand aan de kassa van de makro gezeten.
Dat is meer dan dat hoor. Op zich vond ik dat nog niet zo erg, ik heb minder aangename jobs gedaan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Op naar de volgende staking:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/vakb ... ~ad8db612/
En maar liefst vier dagen. Inbev zal weer een piek kennen van hun verkopen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 03 mei 2018, 08:52, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

net ook daarom dat men verschillende taken krijgt toebedeeld, en dan moet men plots teveel werken... in de lidls waar ik kom doet men voort maar het is zeker niet zo dat het onhaalbaar is, er is nog marge....

..openbaar vervoer...waarom zou je daar gebruik willen van maken, ofwel is het er niet waar je het voor nodig hebt, ben je een halve dag onderweg (buiten de stad), stinkend duur, zelden op tijd, vuil , overvol soms ook, en om de haverklap stakingen... alleen maar nadelen tov het gebruik van mn eigen wagen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Werken om te leven, niet andersom is een goede instelling. Als ik hoor wat sommigen hier voor compleet ongezonde dingen doen voor hun werk dan hoop ik dat hun werkgever respectvol zal behandelen of ze zouden eens een klop kunnen krijgen, ... van hun eigen lichaam. Hopelijk is er dan een vakbond om u te helpen.

Het OV wordt in België mismanaged en de lijn wordt bewust kapotgemaakt. Nergens ter wereld worden files in deze mate gesubsidieerd maar op Ov blijft men besparen :bang:

Iemand die compleet gefaald heeft bij de NMBS wordt verantwoordelijk voor De Lijn na een ontslagpremie van om en bij de 1.000.000 EUR en faalt opnieuw grandioos, only in Belgium :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dizzy schreef:Iemand die compleet gefaald heeft bij de NMBS wordt verantwoordelijk voor De Lijn na een ontslagpremie van om en bij de 1.000.000 EUR en faalt opnieuw grandioos, only in Belgium :roll:
En die persoon zit ondertussen ook weeral in het directiecomité van de NMBS... Dat moet je pas kunnen: wegens onkunde ontslagen worden om daarna terug mee de plak te gaan zwaaien...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

files... dat ze eens 7 op 7 24u per dag verder werken aan de wegeniswerken en in antwerpen en Brussel de autostrades verdubbelen, 2 etages hoog, boven elkaar rijden ipv naast elkaar , zoals in Japan, dan zouden er geen files meer zijn en kunnen besparen, of zorgen dat er overal, ook op den buiten op elk moment betaalbaar openbaar vervoer is, naar alle windstreken...
Bij ons werkt het openbaar vervoer enkel voor korte afstanden in de grootsteden, of enkele treinverbindingen op de spitsuren, en dan is het nog vele malen duurder of je er zelf met de wagen naar toe rijdt, ipv het OV elk jaar duurder te maken, dat men het bvb , 1 euro per grote rit laat kosten en 50 cent voor een korte rit, en zorgen dat het er is.. dan pas zal er van het OV gebruik gemaakt worden. het zal de overheid wat kosten, maar dat kosten de files, nu onrechtstreeks ook...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb de luxe situatie dat mijn rit naar het werk zonder files of problemen evenlang duurt of met de auto of met de trein. Dus waarom zou ik dan de auto nemen?

Voor mij kost OV niets want werkgever komt tussen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Zelfs zonder wegenwerken worden de files langer en ook op plaatsen waar voorheen geen file was komen er files. Er zijn gewoon teveel wagens en dat kan je alleen oplossen... met minder wagens.

Niemand staat te wachten op muren van autostrades en er wordt zelfs geopperd om wegen te overkappen om van het lawaai, de stank en vervuiling af te geraken.

Japan heeft ook heel wat maatregelen genomen voor het OV en er enorm in geïnvesteerd. Auto kopen kan enkel als je garage hebt, parkeren langs de baan mag niet. Bussen hebben voorrang aan rode lichten, verkeer wordt gestuurd,...

Hier subsidieert men de files zoals nergens ter wereld en wil men dat OV opbrengt :roll:
Politici zijn te bang voor de kracht van verandering en lopen gewoon hun kiezers achterna. Rijbewijs met punten is weer afgevoerd, pakkans is bedroevend, #verkeersslachtoffers blijft te hoog,...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Vaganzza schreef:
Dizzy schreef:Iemand die compleet gefaald heeft bij de NMBS wordt verantwoordelijk voor De Lijn na een ontslagpremie van om en bij de 1.000.000 EUR en faalt opnieuw grandioos, only in Belgium :roll:
En die persoon zit ondertussen ook weeral in het directiecomité van de NMBS... Dat moet je pas kunnen: wegens onkunde ontslagen worden om daarna terug mee de plak te gaan zwaaien...
Op dergelijke functies is het niet zozeer een kwestie van wat je kent maar vooral wie je kent. En de juiste kleur partijkaart is eveneens een niet onbelangrijke troef.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05/03 ... -hun-loon/

alvast een begin, maar we blijven niettemin zitten met te veel regeringen/parlementsleden :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

oei, straks staakt het parlement...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dizzy schreef:Werken om te leven, niet andersom is een goede instelling. Als ik hoor wat sommigen hier voor compleet ongezonde dingen doen voor hun werk dan hoop ik dat hun werkgever respectvol zal behandelen of ze zouden eens een klop kunnen krijgen, ... van hun eigen lichaam. Hopelijk is er dan een vakbond om u te helpen.[... ]

[...]Niemand staat te wachten op muren van autostrades en er wordt zelfs geopperd om wegen te overkappen om van het lawaai, de stank en vervuiling af te geraken.[...]
Ik vermoed dat waar je op reageert, louter uitspraken zijn om het vuur in de discussie aan te wakkeren en andere forumgangers uit hun tent te lokken. Maar dat is natuurlijk mijn visie op dit debat.

Om terug een beetje on-topic te gaan ben ik zeer blij met het resultaat dat is bekomen in het debacle rond Lidl. Het toont aan dat verzet wél loont. Veel mensen die aan de acties hebben deelgenomen, hadden dit nog nooit eerder gedaan, maar hebben wel de moed gehad om door te zetten, gesteund door hun vakorganistatie. Al de commentaren en bashing die er ten tonele is gevoerd ten spijt, en die eigenlijk niets afdoen in het dossier van Lidl, hebben de werkmensen van Lidl hun kleine overwinning waar kunnen maken en daar heb ik een uitermate diep respect voor.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

petrol242 schreef:Ik vermoed dat waar je op reageert, louter uitspraken zijn om het vuur in de discussie aan te wakkeren en andere forumgangers uit hun tent te lokken. Maar dat is natuurlijk mijn visie op dit debat.
Ik reageer op andere deelnemers van deze topic. Iedereen mag van mij in zijn tent blijven en zijn eigen visie hebben en houden.

Inderdaad is het goed dat er soms paal en perk wordt gesteld aan bepaalde zaken zodat de uitholling van de bescherming van de werknemer niet te ver gaat. Proficiat aan het Lidl-personeel :beerchug:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:
petrol242 schreef:Ik ben er voorstander van dat technologie het werk over neemt, mits het iedereen ten goede komt...
Of hoe spreek ik mijzelf tegen in 1 zin.
Eh... Automatisatie is niet slecht, op voorwaarde dat de voordelen herverdeeld worden.
Maw dat iedereen minder uren moet gaan werken en de werkgever een tax betaalt op zijn robots die de maatschappij compenseert voor het minder aantal banen dat eruit voortvloeit.
Als we dit juist hadden aangepakt, hadden we nu met z'n allen werkweken van 20u of minder zonder koopkrachtverlies.
Nee, we ontslaan liever mensen en doen de rest nog harder werken "want er zijn er genoeg die jouw job zouden willen".
laroyj schreef:ik bedoel met er is nog niemand doodgegaan van te werken natuurlijk van een beetje rapper te werken tijdens uw 8 uur op de werkvloer..
ik persoonlijk heb maar 2 tot 4u slaap per nacht nodig en werk 8u voor mn werkgever, en de rest voor mn eigen business, waar ik dus zelf voor kies...
Good for you.
Ik heb makkelijk 10u nodig; voeg daar 8u werk bij en verplaatsingen, en er schiet weinig tot niks van mijn dag over.
Maw 66-75% van mijn wakkere uren spendeer ik op het werk.
Dan ga ik daar niet zomaar "verstand op nul en alles in functie van de werkgever" uitvoeren.
Ik ben een persoon die ingehuurd is om ergens te werken, maar ik hang daarbij niet mijn persoonlijkheid aan de haak.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”