netflix problemen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

al 2 avonden op rij dat de beeldkwaliteit minder is dan wat het zou moeten zijn. Gisterenavond keken we naar een aflevering van Grenseland (Borderline), dat in HD is , en na een tijd zakte de stream tot onder de 1 mbit, netflix heropstarten hielp niet, de downloadstream bleef heel laag. Ik heb wel niet mijn ander internet getest. Het enige dat precies leek te helpen (ttz de stream ging na deze ingreep terug naar nomale waardes) was de utp kabel effe uit de telenetmodem (wit exemplaar) halen en na een paar seconden terugsteken. Daarna hadden we terug veel beter beeld. Zou dit komen door een volgelopen buffer in de telenetmodem? Ik heb whoppa, dus voldoende limiet en zelfs indien ik op smalband zou staan dan nog zou de beeldkwaliteit niet zo slecht zijn. Resolutie zit bij een HD normaal op 1080, maar gisteren zat het slechts op 240
Daarnaast viel het beeld een paar keer volledig weg. Terug op play en het werd terug ingeladen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hier ook even mindere kwaliteit gehad. De aarde stond ineens stil.
Ondertussen alles weer ok. (via Orange)
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Op de smarttv (panasonic) zit de netflix version aan versie 2015.1.1(nrdapp en nrdlib) terwijl de netflix app op de nvidia shield al aan versie 2017.1.5.Zitten. UIBuild is voor beide zelfde versie dus deze wordt wel geupdate op de smarttv.

Kan dit gevolgen hebben een verouderde versie van netflix te gebruiken?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stel je je kwaliteit in op Auto of High? Zie: https://www.netflix.com/HdToggle
Ik had vorig weekend ook al voor dat kwaliteit ineens ferm terugviel om dan heel traag terug op HD te komen. Met setting op High kreeg ik dan weer dat Netflix ineens begon te bufferen en dan een error gaf. Is met een nieuwe TV maar met de vorige heb ik dat ook al ervaren en fix was toen ook om ofwel netwerk effen uit te trekken of de TV uit en weer aan te doen.

Ik verdenk eigenlijk mijn Homepluggen, maar desondanks is het gedrag wel raar. Want ik kan bvb wel mijn netwerk 10” of langer uittrekken zonder dat dit enige impact heeft op Netflix. Ben nu een continue (om de 2”) Ping aan het doen maar ik denk dat dat niet veel gaat aantonen. Idealiter zou je eigenlijke een continue bandbreedte test moeten kunnen doen maar dat lijkt me niet evident.

Maar ook de app zelf kan een verdachte zijn, want de apps op vorige en nieuwe TV lijken identiek. Mijn vrouw kijkt ook vaak Netflix op onze 2de TV via een PS3 en daar hebben we het probleem niet.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Staat op high. Gisteravond gelukkig geen probleem gehad met de aflevering.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Was denk ik een algemeen probleem want ook ik had SD kwaliteit ipv 4k... Bij de Netflix test die in de tv app zelf zit was mijn snelheid amper 1 Mbit... Wat later draaide alles weer normaal na het hard afsluiten van de app via de Android instellingen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

ook vanavond vaak bufferen en SD kwaliteit terwijl een snelheidstest me 70 Mbit gaf via Netflix...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Heb geen Netflix gekeken maar de voorbije 3 avonden gemerkt dat alles op Telenet wegvalt voor een 20-tal seconden, daarna komt alles terug. Dit in totaal 4-5 keer op een avond (dat ik het merk), en tussen die periodes in werkt alles wel normaal en op volle snelheid.

Precies alsof ze hun interne routing aan het herconfigureren zijn of dat ze nieuwe nodes in gebruik aan het nemen zijn.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Vanavond weer eens slechte beeldkwaliteit bij netflix lager dan 1mbit. Een speedtest gaf normale snelheid aan, dus ik verdenk telenet van kwaad opzet met als doel om ons netflix kijken onaangenaam te maken
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Bart_Herbots schreef:Vanavond weer eens slechte beeldkwaliteit bij netflix lager dan 1mbit. Een speedtest gaf normale snelheid aan, dus ik verdenk telenet van kwaad opzet met als doel om ons netflix kijken onaangenaam te maken
Of het zijn de servers van Netflix zelf die gewoon een brainfart hebben?
Heb zelf ook continu Netflix opstaan en af-en-toe gaat de kwaliteit ook niet automatisch op 1080p of 4k. Moet de pagina ffkes refreshen en voila (of enkele minuten wachten).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bart_Herbots schreef:Een speedtest gaf normale snelheid aan
Test eens met een groot bestand via ftp, bijvoorbeeld http://ftp.belnet.be/ubuntu/releases/18 ... -amd64.iso
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”