compressor aldi

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

deze week in aldi?een draagbare compressor...
is niet professioneel...maar kan er een spuitpistool op aansluiten?of een moersleutel?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Zulk types compressors hebben nooit voldoende opgebouwde kracht om iets meer te doen dan iets op te blazen. Dus goed voor banden, luchtmatrassen of mss iets af te spuiten zoals een filter, maar niet voor nietpistolen, laat staan slagmoersleutels.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor iets als een nietpistool valt dat nog wel mee; druk (8 bar) hebben die dingen genoeg. Het is debiet dat ze missen. De meeste pneumatische gereedschappen hebben 100-150 liter lucht/minuut nodig, en daar raken die kleintjes niet.
Ik heb iets van deze categorie:
https://www.makroshop.be/nl/bouwen-en-g ... or-hl27525
en die kan dat wel. Wel minder draagbaar natuurlijk.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb enkele jaren terug zo'n compressor gekocht in Aldi om een nietjesmachine op aan te sluiten.
Die compressor maakt veel lawaai. Hij heeft geen drukvat en geen drukschakelaar. Daardoor valt hij nooit stil. Altijd lawaai.
Ik heb hem teruggebracht...
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Verfpistool al zeker niet, veel te weinig debiet.
Een nietjespistool zou gaan op een aldi-compressor, ware het niet dat het ene is zonder drukvat.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik heb er ook al gezien met een rechtopstaand vat, meestal 50L.
Dat is wel interessant, omdat het "grondoppervlak" dat het toestel beslaat dan beperkter is.

Afbeelding Afbeelding

Ik heb een Brown KA25190M en ik zou een grotere tank toch wel handiger vinden.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Zelfs voor m'n autobanden is het maar nipt. Duurt in verhouding tot een 'normale' compressor een pak langer.
Ik heb zo'n draagbare compressor nu al zo'n 10 jaar en doet z'n ding (banden opblazen dus).
Victory Not Vengeance
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Voor eens een band op te blazen kan die compressor van de Aldi zonder drukvat misschien wel volstaan. Maar om daar nu een nietpistool of zo op aan te sluiten, dat lijkt me niet praktisch.

Zelf heb ik een kleine compressor van Powerplus met een tankje van 6 liter. Dat is voldoende om 4 banden van je wagen op te pompen.

Een nietpistool gebruiken met deze compressor kan misschien ook nog wel. Maar dan moet je wel tegen de herrie kunnen iedere 4 à 5 minuten als het ding weer aan slaat om zijn tank bij te vullen. Nadeel is ook dat het snoer van de compressor erg kort is.

Daarom dat ik U ook af raad om het toestel van de Aldi te kopen met het doel om er een verfpistool of zo op aan te sluiten.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goedkope compressoren hebben meestal geen oliebadsmering...
Gebruik je ze te lang aan één stuk, wens ik je veel succes met het einde van de garantie te halen ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goed om bijv. een luchtmatras mee op te pompen, maar ik gebruik hem vooral om af en toe het stof uit mijn PC-kast te blazen.
Mijn gewone compressor (met vat) vind ik veel te krachtig daarvoor en bovendien komen er met mijn gewone compressor altijd wat sporen water/olie mee.
Die draagbare compressor van de Aldi blaast zuivere lucht, maakt wel veel lawaai, maar is goed voor kortstondig gebruik voor de toepassingen die ik en reeds anderen hierboven beschreven hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”