Userbase trip naar verlaten Eurostar?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Techniek interesseert mij, en fotografie ook.

Dus ik denk er aan om naar de verlaten Eurostar te rijden:

54 Rue Ernest Macarez, 59300 Valenciennes, Frankrijk

Deze locatie ligt 90km van Gent.

https://www.google.be/maps/search/Valen ... a=!3m1!1e3

Hoe we op dat terrein geraken is nog de vraag. Zijn er userbasers die interesse hebben in fotografie en techniek? Ik wil gerust wel rijden.
Heb een ruime volvo waar voldoende gear & vijf mensen kunnen meerijden.

https://www.thelocal.fr/20180309/whats- ... -in-france
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik was daarnet ook aan het overwegen om met de kinderen naar daar te gaan, in 't weekend.
Op YouTube heb ik gezien dat je ook in de "cockpit" etc kan :)

Het zou daar wel eens druk kunnen worden, staat op alle media.

Al betwijfel ik sterk dat de lokale politie al die aandacht op prijs gaat stellen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1453
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Verwacht je maar aan veel volk want dit nieuws is echt viraal gegaan. En als iedereen daar souveniers gaat meenemen zal hij snel gesloopt zijn.
Anderzijds : die trein staat op privé-terrein. De eigenaar zal waarschijnlijk niet laten begaan.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vooral het laatste: privé terrein dat kan je zuur opbreken...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Eerst en vooral:

https://userbase.be/gedragsregels

Niet toegelaten acties :
berichten die verband houden met licentie of copyright schendende zaken of in verband met criminele praktijken.


En dan:
De locatie van dat stel maakt deel uit van een in gebruik zijnde emplacement van de SNCF, en is dus priveterrein.
En sinds de stijgende hoeveelheid ongewenste bezoeken is dat emplacement al enkele weken voorzien van extra bewaking en hondenpatrouilles.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik begrijp de bezorgheid van de mods. Ik heb zitten zoeken naar de toegangsweg via streetview, maar aan de Zuidwestkant is idd een hangaar met afsluitingen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Verlaten ?????? : je kan die zien vanop het straat als de bomen kaal zijn tijdens de winter. En in een bos ? Op wandelafstand van een tuincentrum. :roll:

Weer een YouTuber die alle aandacht naar zich toetrekt voor de zoveelste view van zijn filmpjes. Dat is het enige dat hier achter zit. Hij verkoopt het onder mom van recyclage. Ik kan hem daarin wel gelijk geven, maar het materiaal daar is zo afgeschreven en afgebroken dat hergebruik niet opbrengt. En recycleren kost mss meer dan dat het opbrengt ?

Ook in België en Nederland vind men dergelijk stelplaats met afgeschreven materiaal. En in new york dumpt met de oude metrosteden in zee.

Bron : https://www.autoblog.nl/nieuws/new-york ... eaan-73844

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/yo ... ~a9e81735/
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tussen dat tuincenter en de verlaten Eurostar zit enkel dit complex:

https://www.google.be/maps/@50.3759722, ... 312!8i6656

Er zijn wel afsluitingen, maar de poort staat open.

Illegaal is enkel op voorwaarde dat er geen toestemming werd gegeven om een privé terrein te betreden.
Dus ik denk even buiten de box, even naar daar bellen is niet zo lastig.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

ub4b schreef: Dus ik denk even buiten de box, even naar daar bellen is niet zo lastig.
Tipje uit de praktijk:
It's easier to ask forgiveness than it is to get permission.
-- Rear Admiral Grace Hopper (1906-1992) Amerikaanse marineofficier, vroege computerprogrammeur, ontdekster van de eerste "computer bug"

Natuurlijk dien je altijd de lokale voorschriften in acht te nemen :!: voor zover die geldig tot stand gekomen zijn, en priveterrein dient over het algemeen als dusdanig gemarkeerd te zijn. Ik denk wel dat die trein daar niet lang meer zal staan...
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Misschien effe topic hijacken: ik heb hier nog -no questions please- 2 authentieke TGV hoofdkussentjes. Als er liefhebbers voor zijn doe ik ze graag weg aan portkost, anders gaan ze binnenkort jammer genoeg in de vuilbak. PM me...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De maker van de video schrijft zelf in één van de eerste frames dat het illegaal is wat hij doet:



Nu dat zal wel een algmene waarschuwing zijn voor het betreden van abandoned places.

Anderzijds, is iedereen op userbase dan heilig? Als we niks pikken uit die trein doen we ethisch niks fouts.

Wat fascinerend is aan deze loco's, is dat ze op twee voltages werkten, in de UK via een zijrail, in BE en FR met een bovenleiding.
Ik ben ooit met een ingenieur meegereden naar Waterloo in de Eurostar, die me dat systeem haarfijn kon uitleggen.

Nu kan ik die techniek eens van dichtbij zien ....

De nieuwe eurostars zijn veel minder complex op electrisch gebied, dus er was een reden dat deze oude treinen werden afgevoerd, maar om ze nu te laten rotten ..... is er voor mij te veel aan.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Jaren geleden was ik ook actief in het urbex-gebeuren. Zolang je jezelf strikt houdt aan de afspraak 'take nothing but photographs, leave nothing but footprints', zou er eigenlijk geen probleem mogen zijn. Het jammere is dat een kleine groep van booswichten met kniptangen, verfbussen en/of destructieve inborst het keer op keer verpesten voor een grotere groep die het beste voorheeft en louter enkele leuke uren wil besteden.

Eens een urbex-locatie in de brede media is terechtgekomen, mag je die beschouwen als 'verbrand'. De eerstkomende tijd valt daar dan niets meer te beleven en een hele poos later zit het weinige wat er dan nog van rest onder dikke lagen graffiti. Ik denk dat je jezelf die rit naar die Eurostar kan besparen. Mocht je 't wel doen, lijkt mij één toegang vrij evident, maar je mag daarbij niet vergeten dat het emplacement verbonden is met een actieve spoorlijn. Haal geen stommiteiten uit.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

ub4b schreef: De nieuwe eurostars zijn veel minder complex op electrisch gebied, dus er was een reden dat deze oude treinen werden afgevoerd, maar om ze nu te laten rotten ..... is er voor mij te veel aan.
Eurostar wordt gerund door de nationale spoorbedrijven, maw 2 NMBS'en tegelijk met elk een grote verspillingscultuur, en dan nog wat overheidspensioenfondsen uit Engeland en Canada (Canada moet er ook altijd bij zitten om een of andere reden). Je kan niet verwachten dat zij goed met hun erfgoed kunnen of zouden omspringen. De NMBS alleen nog maar heeft van haar ganse infrastructuur, die volledig betaald werd door geld af te pakken van hardwerkende burgers, een boeltje gemaakt met heel wat dingen die staan te verkommeren door wanbeheer en verwaarlozing, zelfs op plaatsen waar real estate duur verkocht wordt.

Je zou je best haasten, ik geef het je op een blaadje: ofwel gaan er plots mannetjes in private bewakingsuniformen verschijnen bij die trein, ofwel gaan ze hem in het pikkedonker wegslepen naar ergens anders in die omgeving (grote afstanden kan dat ding niet doen). Sowieso in de volgende 48u. (Edit: zoals johann zegt dus).
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

CCatalyst schreef:Je zou je best haasten, ik geef het je op een blaadje: ofwel gaan er plots mannetjes in private bewakingsuniformen verschijnen bij die trein, ofwel gaan ze hem in het pikkedonker wegslepen naar ergens anders in die omgeving (grote afstanden kan dat ding niet doen). Sowieso in de volgende 48u. (Edit: zoals johann zegt dus).
Dan zullen ze het ergens anders in een bos of loods etc moeten zetten anders kun je het met een drone (makkelijk) vinden.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

bitbite schreef:Misschien effe topic hijacken: ik heb hier nog -no questions please- 2 authentieke TGV hoofdkussentjes. Als er liefhebbers voor zijn doe ik ze graag weg aan portkost, anders gaan ze binnenkort jammer genoeg in de vuilbak. PM me...
Ik stuur je een PM :angel:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Ik heb zitten zoeken naar de toegangsweg via streetview, maar aan de Zuidwestkant is idd een hangaar met afsluitingen.
Vanaf hier met een bootje op een oude Schelde-arm geraak je bij de Eurostar zonder dat een eventuele bewaker het ziet: https://goo.gl/maps/F2g8VCcDg792
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

mailracer schreef:En recycleren kost mss meer dan dat het opbrengt ?
Dat is vaak het probleem met die dingen, maar ze denken daarbij niet out of the box want verzamelaars hebben wel wat over voor een stel zetels bvb. De bekabeling, gewicht in oud ijzer. Zonde van de spilzucht.
mailracer schreef:Ook in België en Nederland vind men dergelijk stelplaats met afgeschreven materiaal. En in new york dumpt met de oude metrosteden in zee.
Zelfde probleem dan hierboven dus, zonde, nochtans valt er vrijwel zeker wat aan te verdienen nog als ze het goed aanpakken. Trouwens in NY doen ze het blijkbaar om andere redenen en worden de wagens wel eerst volledig gestript, niet vergelijkbaar dus met ze gewoon in een metrotunnel te dumpen. Ik vind dit trouwens ook kwalijk bij veel gebouwen, ik volg verschillende urbex kanalen op Youtube en het is ongelofelijk wat er allemaal leeg staat te verkommeren. Levert prachtige beelden op, maar toch ook wel wat zonde. In Disney is er zelfs een heel waterpark.

Ik heb overigens niks tegen het Urbex gebeuren, in tegendeel ik vind het prachtig hoe ze die locaties in kaart brengen, tonen hoe de tijd vaak is blijven stilstaan op zulke plaatsen. Jammer dat het in principe illegaal is, geen idee welke straffen er op staan (dat is meteen ook wat me tegenhoud er zelf wat mee bezig te zijn)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MClaeys schreef: Ik heb overigens niks tegen het Urbex gebeuren, in tegendeel ik vind het prachtig hoe ze die locaties in kaart brengen, tonen hoe de tijd vaak is blijven stilstaan op zulke plaatsen. Jammer dat het in principe illegaal is, geen idee welke straffen er op staan (dat is meteen ook wat me tegenhoud er zelf wat mee bezig te zijn)
De Eurostar is eigenlijk klein bier met sommige nogal extreme Urbex uitstapjes, respect voor deze kerels:

duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien dat ik morgen, als jij naar de TGV gaat kijken, jouw huis en tuin eens kom "urbexen" met mijn drone.
Eens kijken of je dan nog over respect spreekt ... :roll:

Blijft gewoon illegaal op iemand anders zijn terrein binnendringen. :bang:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Urbexen kan ook leerrijk zijn en met respect gebeuren voor de betrokkenen. Maar je hebt er dus ook cowboys tussenzitten die de boel verzieken. De rede waarom je geen toestemming hebt trouwens is dat niemand je veiligheid kan garanderen en de verzekeringen je niet gaan helpen als je op dergelijke sites een ongeval krijgt en je ongevraagd op privé terrein binnendringt.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:
mailracer schreef:En recycleren kost mss meer dan dat het opbrengt ?
Dat is vaak het probleem met die dingen, maar ze denken daarbij niet out of the box want verzamelaars hebben wel wat over voor een stel zetels bvb. De bekabeling, gewicht in oud ijzer. Zonde van de spilzucht.
Zal een leuke business case worden, een tiental zetels verkopen aan "verzamelaars" die er ongetwijfeld de volle pot voor zullen geven. :roll:

De spoorwegmaatschappij verkoopt gewoon het ganse stel rijtuigen als schroot aan een schroothandelaar, en deze laatste ontmantelt als hij er tijd en goesting voor heeft ...

Veel betere business case ...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dan wel een die ze niet gebruiken... Ze laten het liever staan "rotten". Stoelen uit bussen en treinstellen staan nu en dan te koop en gaan vlot weg. Zelfs hele coupés waar men restaurant in houd. Alles is beter dan te laten verkommeren :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Blijkbaar worden niet alleen treinen gedumpt, zo is er in Luik aan de Maas een 2.5km lange tunnel met allemaal oude trams en bussen:

http://www.bertbeckers.be/en/ghost-bus-tunnel-blog-en/
http://www.darbiansphotography.com/ghos ... nel-urbex/
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/yo ... ~a9e81735/
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

voila, ge hebt uw tweede bestemming al te pakken ...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

En doordat die lokatie al zo bekend is is ze hermetisch dicht en met alarm en camera's uitgerust.
:evil:

"echte" urbexers houden daarom hun lokaties zoveel mogelijk geheim. Anders worden ze platgelopen, door zowel goedwillende als kwaadwillende types (metaaldieven, trashers etc)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dus wordt het een uitstap naar het hek van het plein waar de TGV staat en een bezoek aan de poort van de tunnel, count me in ! :beerchug: :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Joe de Mannen schreef:Dus wordt het een uitstap naar het hek van het plein waar de TGV staat en een bezoek aan de poort van de tunnel, count me in ! :beerchug: :bang:

J.
Spoken like a real AFC
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

duizend schreef:Misschien dat ik morgen, als jij naar de TGV gaat kijken, jouw huis en tuin eens kom "urbexen" met mijn drone.
Eens kijken of je dan nog over respect spreekt ... :roll:

Blijft gewoon illegaal op iemand anders zijn terrein binnendringen. :bang:
Dat het illegaal is spreekt niemand tegen, maar je kan het bekijken van iemands woonst toch niet vergelijken met het bekijken van een bedrijventerrein.
MClaeys schreef:Stoelen uit bussen en treinstellen staan nu en dan te koop en gaan vlot weg. Zelfs hele coupés waar men restaurant in houd. Alles is beter dan te laten verkommeren :roll:
Wij hebben af en toe een lot oude theaterzetels. Dat gaat inderdaad vlot, maar we verkopen dat eerder uit sentiment dan voor het geld. Alles in de container smijten kost ons op het einde van de rit ongeveer even veel als het verkopen van die stoeltjes.
Voor de liefhebbers, "CC De Werf" in Aalst verkoopt er voor 't moment heb ik gezien. Geen vintage toestanden, maar wie weet zijn er toch liefhebbers.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Die zetels uit aalst zijn wel leuk voor een home cinema .... op htforum zullen ze ervoor vechten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Gho...
Die dingen worden vervangen. Ze doen dat niet omdat ze nog zo goed zijn .
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Een paar jaar terug hebben we een "tweezit" gekocht voor een prikje op een verkoop van Brussels Airlines. Zeteltjes hadden dienst gedaan op de A330 van de Afrikaroute... gelukkig goed uit elkaar te halen (vooral om op te kuisen). De opbrengst ging naar een goed doel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

cadsite schreef: Dat het illegaal is spreekt niemand tegen, maar je kan het bekijken van iemands woonst toch niet vergelijken met het bekijken van een bedrijventerrein.
Akkoord. Dit onderscheid wordt ook op andere vlakken gemaakt. Zo wordt de hoogste (grond)wettelijke bescherming - de onschendbaarheid - enkel toegekend aan de woonst, niet aan bedrijfsgebouwen of -terreinen (tenzij de daar ontwikkelde activiteiten een privé-karakter vertonen). Dus ook de wetgever heeft beseft dat het ene prive-terrein het andere niet is, en heeft dat gebettoneerd in de Grondwet.

Urbex, als het op de juiste manier gebeurt en als ze foto's publiceert, doet daarbij ook een bijdrage aan de maatschappij die de eventuele schade van een overtreding sterk overtreft. Enerzijds door documentatie van erfgoed, anderzijds door documentatie van de spilzucht of nalatigheid van de overheid en/of de prive-personen die de betreffende gronden in eigendom hebben, wat op zich de maatschappij veelal meer schaadt dan het urbexen (door bodemvervuiling bijvoorbeeld, of doordat ze die grond nodeloos in beslag houdt en de kans ontneemt aan de huidige en toekomstige generaties om er nuttige activiteiten te ontwikkelen).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Niet alleen illegaal, ook verschrikkelijk ambetant voor bewakingsfirma's, tijdelijke bewoners en politie...

http://urbanexploration.be/salve-mater/

Dit is ook zo'n platgelopen locatie. Telkens werd door de bevoegde diensten de toegang afgedicht, vaak dezelfde dag weer opengebroken. Telkens personeel betalen om af te dichten en nog erger, ook voor de inwonende persoon behoorlijk schrikwekkend. Meer dan eens werd daar politie voor opgeroepen.

Er zijn wel locaties die vrij toegankelijk zijn... Dat is alleen niet spannend genoeg zeker? :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het hoeft niet altijd een verlaten trein te zijn.

Dit vind ik indrukwekkend, gezien geluid mijn beroep is:

[youtube]ZmeutGWmcWE[/youtube]

dit heeft nog educatieve waarde ook, gezien ze de werking van een anechoische kamer demonstreren.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja ik heb een aantal keer (jaaaaaaaaren terug) dadipark en het oude RTT gebouw te Oostduinkerke (Kinderlaan) bezocht. Naar beide zaken talloze keren geweest op vakantie. Nu beide afgebroken. Wel blij dat ik de foto's nog heb...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Naar Dadipark ben ik ook nog geweest om foto's te gaan nemen. Als klein manneke nog geweest en het leek me wel geestig. Zonde die vergane glorie (gingen ze daar geen winkelcentrum zetten? Dat hoort daar toch niet in mijn ogen...)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Er zijn al 1001 geruchten geweest wat de uiteindelijke bestemming zou zijn :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zo we zijn er geraakt. De eurostar kan je gewoon vanaf de openbare weg zien. Dat zal niet meer voor maanden zijn, gezien alles terug in bloei schiet.

Tegenover dit bord, kan je er gewoon in:

https://www.google.be/maps/@50.3778468, ... 312!8i6656
bord.jpg
toegang.jpg
Je moet zelfs niet via het bedrijventerrein passeren.

Het grootste probleem was het soort volk, dat duidelijk geen respect had voor de trein, en er zelfs bovenop liep:
eurostar.jpg
Omdat mijn vriendin met een arm in de plaaster loopt, en het volk daar er niet al te vriendelijk uitzag, zijn we niet dichter gekomen.
Het beste is er ook al af, de neus is volledig besmeurd met witte verf.

Het gekste was dat er een auto ook aan de opening stond, met een dame die aan het wachten was. Die verzekerde ons dat het veilig was, haar zoontje van 6 was in de Eurostar aan het spelen. Rare toestanden.

Dus vandaar, als ik daar nog eens naar toe ga, wil ik met een paar mensen ernaar toe.

Er waren geen flikken, geen security, .... niks nada rien. Enkel wel volk dat er nogal krapuul uitzag. Geen urbexers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

sterk, ik had echt niet verwacht dat ze die situatie nog onveranderd zouden laten.

Dit is niet langer "goede huisvader"-beheer. Een goede/dure advocaat zal whoever die verantwoordelijk is voor deze situatie wellicht met succes mede aansprakelijk kunnen stellen bij eventuele incidenten (nalatigheid inroepen - uiteraard enkel als medeaansprakelijkheid, niet de volle aansprakelijkheid).

Maar goed, als dit nog steeds eigendom is van de Eurostar firma dan is het toch de Vlaamse belastingbetaler die het gelag mee betaalt natuurlijk, wakker zullen ze er dan wel niet van liggen. De Vlaming zal dan maar wat harder en langer moeten werken.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

mailracer schreef:Verlaten ?????? : je kan die zien vanop het straat als de bomen kaal zijn tijdens de winter. En in een bos ? Op wandelafstand van een tuincentrum. :roll:


Zoals ik het reeds in het begin heb gepost. spijtig dat de locatie nu verbrand is :nono:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”