bekwaam oogarts

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ongetwijfeld een beetje een rare plek, vragen voor een oogarts op een forum zoals UB,
maar who knows :)

ik ben dus op zoek naar een *bekwaam* oogarts, regio limburg, want ik zit de laatste tijd met een pijnlijke druk op mijn ogen...
vandaag daarom langs een oogarts gegaan en dat stuk onbenul was dus onvriendelijk, kortaf, luisterde gewoon niet naar waarom ik eigenlijk daar was,
deed zonder ff te waarschuwen een of ander druppeltje in mijn ogen (dat verdomd prikte, en nu - dik 9u later - nog steeds pijnlijk aanvoelt),
en heeft dus ipv iets op te lossen gewoon nog wat meer problemen veroorzaakt en me naar huis gestuurd met een voorschrift voor wat druppeltjes tegen de (door hem dus veroorzaakte) "mogelijke" irritatie/allergie (hij heeft zelfs niet met zekerheid kunnen zeggen of het dat is!!) en een voorschrift voor een bril.

"al mijn problemen zouden daar wel door komen"... het feit dat ik dus de laatste tijd pijnlijke druk op mijn ogen heb, dat niet continu even erg is,
dat vaak al van het moment dat ik wakker ben geworden begint, heeft hij dus ook daar op afgeschoven.
dat die pijn plots begonnen is, heb ik er zelfs niet kunnen tussenkrijgen...
met andere woorden: een pure geldklopper die er niet om geeft of hij mensen voort helpt of niet, als hij maar genoeg volk de kassa kan laten passeren.

nu heb ik geen zin om nog een keer opgelicht te worden en een 3de probleem erbij te krijgen (pijnlijke druk die ik al had en brandende ogen, a la pepperspray in your face dat ik er heb bijgekregen is echt wel genoeg pijn aan mijn ogen), dus ben ik op zoek naar een arts die luistert naar wat er aan de hand is, dat dan ook effectief bekijkt, en vervolgens weet wat hij doet.
probleem is ook dat ik niet nog een maand wil wachten, want we spreken hier uiteindelijk wel over een vrij belangrijke zaak, namelijk het zicht...

dus: iemand hier die in regio limburg een bekwaam oogarts weet zitten die ergens tijd zou kunnen maken voor de fouten van een "collega" op te kuisen en me dus kan helpen?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het klinkt misschien raar maar een beginnende oogarts is zo slecht nog niet, die nemen ten minste de tijd je en zijn nog geboeid door de "gewone" problemen en nemen graag hun tijd voor je. Niet binnen, cashen en buiten.

Fouten van collega's kuist niemand graag op want die verdedigen elkaar toch en nemen niet graag het risico om zelf verzeild geraken in procedures en rechtszaken.
Ze willen met de beste wil van de wereld helpen maar dat doen ze ook maar één keer helaas tot hun woorden zo verdraaid zijn dat het op den duur hun schuld nog lijkt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mss een domme opmerking van me, maar je huisarts heeft daar ook ervaring mee. Laat zeker je urine en bloed eens testen als je nuchter bent. Welke oogdruppels heeft hij trouwens voorgeschreven , bij irritatie kan je beter je ogen spoelen met lensvloeistof. Vrij neutraal en licht ontsmettend ook.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

De referentie in Limburg: Dr Colla in Tongeren
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

axs schreef:De referentie in Limburg: Dr Colla in Tongeren
7 jaar geleden mijn ogen bij laten laseren en alles nog steeds in orde.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

mailracer schreef:Mss een domme opmerking van me, maar je huisarts heeft daar ook ervaring mee. Laat zeker je urine en bloed eens testen als je nuchter bent. Welke oogdruppels heeft hij trouwens voorgeschreven , bij irritatie kan je beter je ogen spoelen met lensvloeistof. Vrij neutraal en licht ontsmettend ook.
veel ervaring hebben huisartsen tegenwoordig niet meer... in ieder geval, die zei me ook van naar de oogarts te gaan.

en wat die oogarts heeft voorgeschreven?

- i last wipes
- altriabak collyre --------- tegen seizoensgebonden allergische conjunctivitis, heb/had ik helemaal niet
- fucithalmic leo 1% ---------- tegen oogonstekingen, heb/had ik helemaal niet
- neovistotal multi collyre --------- hydraterende oogdruppels... sja, mijn ogen zijn wat droger omdat ik deze week een griepje heb ja, maar de pijn op mijn ogen was er voorheen ook reeds, maar dat kreeg ik dus ook niet gezegd want hij wist alles wat hij moest weten en ik moest zwijgen zodat hij zijn werk kon doen...

maar dus niets voor de pijn/druk op mijn ogen, enkel dingen om wat hij veroorzaakt heeft mss te verminderen
... nog steeds last trouwens, en het erge/bangmakende is dat ik er vooral (veel!!) last van heb in mijn GOEDE oog
axs schreef:De referentie in Limburg: Dr Colla in Tongeren
zou die bereikbaar zijn morgen? het feit dat ik nog altijd pijn heb en vooral last heb van mijn goede oog nu (wat vanochtend, voor het bezoek, NIET zo was) maakt me eerlijk gezegd best (veel) zorgen.

als iemand trouwens weet hoe je het best klacht kan indienen tegen zo een arts, laat maar weten want ik heb me dan wel ingehouden van hem niet te slaan daarstraks, dat wil niet zeggen dat ik het erbij wil laten
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Splitter schreef:als iemand trouwens weet hoe je het best klacht kan indienen tegen zo een arts, laat maar weten want ik heb me dan wel ingehouden van hem niet te slaan daarstraks, dat wil niet zeggen dat ik het erbij wil laten
Als je alles kan bewijzen dus bvb afspraak maken met call recorder, op je afspraak gaan en alles opnemen heb je kans dat er wat aan gedaan word, ik heb geen idee of ze alles gaan nakijken (als in alles wat hij voorschreef en alles wat je nodig hebt) misschien bij die andere oogarts gaan en iets vragen (indien hij een fout voorschrift deed) en als je dan genoeg bewijs hebt kan er wel wat aan gedaan worden. Ik weet wel niet waar je dit precies kan melden.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mijn huisarts heeft er ook niet veel ervaring mee, maar kent meestal wel de goede adressen van mensen die bekwaam zijn, of patiënten die hun verhaal al eens gedaan hebben in zo een geval. Als je echt last hebt van je ogen en er bijvoorbeeld plots een slecht zicht door hebt, kan dus best naar een spoedafdeling gaan. Sommige horen dit niet graag, maar een oogarts heeft ook een wachtdienst dacht ik.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Goede ervaringen in de kennissenkring met Dr. Bruno Smeets.
Ik dacht dat je maandagvoormiddag, zonder afspraak, bij hem terecht kan op de Sint-Truidersteenweg in Hasselt: https://www.oogcentrumh.com/dr-bruno-smeets. Ze hebben daar ook heel wat apparatuur om alles terdege op te meten (onder andere oogdruk).
Zorg wel dat je bij de eersten binnen bent...
Op afspraak duurt het maanden ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ging hier, net zoals mijn voorganger, ook schrijven: bij een (goeie) oogarts kan het maanden duren voor je een afspraak krijgt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

In het slechtste geval... Spoed...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Jack Daniels schreef:Ik ging hier, net zoals mijn voorganger, ook schrijven: bij een (goeie) oogarts kan het maanden duren voor je een afspraak krijgt.
Bij acute problemen passeer ik langs mijn huisarts en sta ik binnen de 12 tot 24u bij een oogarts. Zie ook het topic over spoed etc. Alles begint bij de huisarts. In dat topic zei ik ook al dat wij een fantastische huisarts hebben.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

datakiller schreef:Als je alles kan bewijzen
sja... spijtig genoeg niet natuurlijk he...

ben ondertussen naar een oogarts van wacht geweest, ik zou dus een oogontsteking hebben nu.
vreemd dat ik daar tot op heden geen last van had, maar het zou dus niet op 1 dag kunnen komen, dus niet de schuld van deze arts.

ook wrijfwondjes, wel degelijk de schuld van deze arts (de druppels die hij in mijn oog heeft gedaan waren verdovende druppels, maar daar heeft hij geen enkele melding van gemaakt gehad... dus ben ik op een gegeven moment inderdaad *voor zijn neus nog zelfs* gaan wrijven aan mijn oog omdat het brandend en jeukend aanvoelde, wat ik hem ook vermeld heb, maar volgens hem normaal was)

verder is het blijkbaar zo dat je geen correcte controle kan doen mbt de oogdruk of het type bril dat nodig is zolang er een oogontsteking is,
iets wat deze arts ook gewoon straal genegeerd heeft want "alles is wel doordat je niet de juiste bril hebt"...)
tot vandaag, bij de oogarts van wacht dus, had ik zelfs geen flauw idee dat ik een oogontsteking had, iets dat je toch zou denken dat duidelijk vermeld zou worden door een arts maarbon.

ik heb net klacht ingediend via het formulier van de ombudsdienst van het betrokken ziekenhuis en indien daar helemaal geen gehoor aan komt,
of ze niets kunnen doen, zal ik verder gaan met dit te melden bij de FOD en de orde der geneesheren.

het kan toch niet dat je geld moet uitgeven aan een arts die zaken doet zonder het je te zeggen, je naar huis stuurt met een voorschrift dat overdreven is, en je dan nog eens opnieuw geld moet uitgeven aan een ander arts om te weten te komen wat je nu eigenlijk hebt...
(en dan zeggen ze dat de geneeskunde in belgie zo geweldig is en we oh-zo-blij moeten zijn ermee...)
heist_175 schreef:Zie ook het topic over spoed etc. Alles begint bij de huisarts. In dat topic zei ik ook al dat wij een fantastische huisarts hebben.
voor andere problemen ben ik al reeds bij huisarts #3, de meeste doen 5 testjes en zeggen dan "oei, we vinden niks, het zal wel tussen je oren zitten" en gedaan met moeite doen, spijtig genoeg.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Goed dat je nog snel naar een andere arts bent geweest

Met te hoge druk kan je oog kapot gaan, ik had zo ee' collega die blind was op 1 oog.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

fvhbrugge schreef:Goed dat je nog snel naar een andere arts bent geweest

Met te hoge druk kan je oog kapot gaan, ik had zo ee' collega die blind was op 1 oog.
is een van de redenen dat ik me zorgen maak, alsook het feit dat ik al van kindsaf maar 1 "goed" oog heb,
dus het minste wat me 'bang' maakt zal ik me ook zo gedragen...

nu is er volgens de oogarts van wacht momenteel geen (duidelijk) probleem of te hoge druk, maar voor een volledige en correcte evaluatie moet dus eerst de ontsteking volledig weg zijn.
over een paar weken dus terug proberen ergens naar een goede oogarts te gaan om alles te laten verifieren.

het valt me dus op dat er veel onbekwame en/of onwillende artsen zijn in bijna alle takken van de geneeskunde,
en verspreid over een hele boel locaties.
het aantal zaken dat ik al gezien/gehoord/meegemaakt heb zou je niet goed van worden... en als patient sta je gewoon nergens.

"good job, miss de block", de zakken van uw collegas (en wie weet, sponsors?) worden gevuld zonder dat de gemiddelde belg er beter mee is.
(waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iedereen in het medische beroep schandalig bezig is, er zijn er die een medaille verdienen - zo ken ik er ondertussen ook een aantal)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

elk beroep kent super-begaafden, middelmatigen en regelrechte knoeiers! Probleem is er achter te komen tot welke categorie jouw dokter behoort :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Verhoogde oogdruk komt vaak voor bij ouder worden (ik ken je leeftijd niet, no offense als je nog jong zou zijn - zelf heb ik heel slechte ogen en al 2 kataraktoperaties gehad op 51j - )

Die druppels zouden dus moeten zijn om je oogdruk te verlagen. Heeft uiteraard niets te maken met druppels voor bevochtigen, tegen irritatie etc. Die laatste kan je overal kopen zonder voorschrift en goedkoop tot heel duur (vb die welke ook een smeerfunctie hebben). Ook die neem je beter als je last hebt van irritatie en branderig gevoel. Mijn oogarts beveelt deze aan:
http://oogapotheker.be/thea/duo-oogdruppels Die zijn inderdaad goed (goede smering) maar duur. Ik wissel af met goedkope van kruidvat.

Maar voor de oogdrukdruppels moet je een voorschrift hebben. De mijne zelfs ook nog zo'n speciaal papier voor ziekenfonds waarop bijgehouden wordt hoeveel je er al kreeg.

En over juiste bril, ik heb eigenlijk al jaren geen ideale bril (lees blijf op sommige momenten zitten met de ondermeer door jou beschreven problemen). Bij de opticienketen beweren ze overigens dat ze tot verschillend resultaat komen dan wat de oogarts voorgeschreven had. Tot nu toe zei ik altijd dat ze moeten uitvoeren wat de oogarts voorschreef. Misschien moet ik die optiekers maar eens hun zin laten doen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”