Ambulances, Ziekenhuizen en gezondheidszorg in België

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dit is een nieuw topic dat ik begin, naar aanleiding van een discussie die elders begonnen is (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p735972). Om in dat topc niet te veel offtopic te gaan, beginnen we beter hier opnieuw?

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p736099
Dat lijkt me niet zo een slecht idee. Om het voorbeeld dat ik gaf met tandpijn te nemen : wat denken de mensen dat ze gaan doen met hun? Direct beginnen opereren aan hun tanden? Neen : een pijnstiller geven en een uur later staan ze de spoed weer buiten met de raad "kom morgen overdag eens terug". Ze zijn niet tevreden, en rijden gewoon naar de volgende spoed. Dus ons systeem dat niemand buiten de gezondheidszorg mag vallen (wat positief is), gaat misschien net iets te ver.

Hetzelfde probleem bij ambulances : hoe overtuig je iemand om naar de huisarts gaan? Door de persoon niet mee te nemen naar de spoed. Maar ook daar wringt het schoentje : je hebt reeds kosten gemaakt om tot die persoon te rijden. Geen persoon in spoed = je mag (als ambulancefirma) geen factuur sturen. Dus wat doet zowat elke ambulancier : de mensen met de meest banale klachten afzetten op de spoed. Uiteraard moet die persoon ingeschreven worden en moet hij eerst onderzocht worden door de dokter. Dus ook daar beginnen ze met alvast kosten te maken. Om dan te zeggen "gij mankeert niks, ga maar naar huis en ga naar uw huisarts". Dat doen ze dus niet...

Ook overigens huisartsen zijn er niet vies van om een ambulance te bellen voor kleine prullen hoor : meermaals per week krijgen we een oproep door van HC112 met "huisarts is ter plaatse". Krijg je iets van "mevrouw heeft al 3 dagen last van duizeligheid". Of, typisch vlak voor het weekend, rusthuizen die hun mensen massaal laten opnemen zodat ze in het weekend niet teveel werk zouden hebben. Dikwijls onder de noemer "Algemene Achteruitgang van Toestand (AAT)", terwijl dit dikwijls al van maandag aan de gang is...

Overigens, De Block wilt de prijs van de ambulances halveren : maximaal 35 euro! De rest betaald de mutualiteit wel...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wederom een mooi voorbeeld van hoe aanrekenen per prestatie en commerciële argumenten vaak misbruiken in de hand werken. De overheid doet wel degelijk moeite om mensen aan te sporen om eerstelijnshulp (huisarts) te gebruiken maar dat werkt niet altijd. De ziekenfondsen spelen ook een rol door hun leden er harder op te wijzen. Ik denk echter dat je het pas echt kan oplossen als je er een financiële rem op zet, mensen veranderen pas van mentaliteit als het hen geld kost (zie verkeer).

Ik hoop dat Maggie ook eens iets doet aan deze misbruiken en de financiering van ziekenhuizen echt aanpakt. Populair zal ze er niet door worden en daarom is het waarschijnlijk nog niet gebeurd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niet helemaal waar. De modale Belg (wat uitzonderingen zo gelaten) belt eerst zijn huisarts of de huisarts van wacht. Bij hun is dit al prima doorgedrongen. Waar we meer problemen mee hebben dat zijn buitenlanders die zich hier komen vestigen (Bulgaren, Turken, Roemenen, Polen, ...) : deze bellen meteen 112... En als je hun vraagt waarom ze niet bellen naar een dokter, dan krijg je als antwoord "die moet ik direct betalen, ziekenhuis stuurt later een factuur die ik in schijven mag betalen".

Je moet weten dat ze dan ook bij het minste beetje dat ze ziek zijn naar het ziekenhuis stappen, en dat ze daar dikwijls reeds gekend staan als wanbetaler. Maar, een ziekenhuis mag deze mensen niet weigeren om hun te verzorgen. Een ziekenfonds hebben ze overigens vaak ook al niet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Populair zal ze er niet door worden...

doen wat moet levert zeker stemmen op!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Er zijn wel een aantal systemen in plaats om te zorgen dat je als patiënt niet direct voor het minste bij de spoedgevallen gaat aankloppen. Zo moet je, als je direct naar SPG gaat zonder dat je huisarts je een brief meegeeft, meer remgeld betalen (20 euro vs 4 euro als je wel naar de huisarts gaat eerst, dus zelfs in het ergste geval bespaar je >10 euro na remgeld huisarts erbij te tellen). Dit is echter iets wat de meesten niet weten.

Het blijft soms nog schrijnend hoe je heel veel banale problemen 's nachts ziet passeren terwijl de huisarts van wacht voor dezelfde regio misschien maximaal een vijfde van het aantal mensen met deze simpele problemen ziet. Er is nog veel werk om de mensen juist te verdelen (triage volgens ernst) naar de passende zorgverlener. Het systeem van 1733 is wel een goede stap in deze richting. Alternatief is om de huisartsenwachtposten te integreren in de grote ziekenhuiscampussen maar dan schieten ze eigenlijk een beetje hun doel voorbij.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCfan dat is uiteindelijk de bedoeling.

Reden is dan dat er een onthaal zal zijn die mensen gaat triëren per of het naar spoed moet of naar huisarts van wacht.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als er 1 politicus is die weinig gevoelig is aan populariteit dan is het De Block wel, denk ik.

Huiqartsenwachtposten naast of in een spoed zetten is in grote steden en grote ziekenhuiscampi zeker een goed idee. Maar de patiënt moet goed geïnformeerd blijven om zelf triage te doen in functie van werkelijke ernst. Want als een spoedarts of spoedverpleegkundige al die mensen eerst moet trieren dan heeft het geen zin. In 80 pct van de gevallen zal die namelijk al een diagnose hebben gesteld om de triage te kunnen doen.
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Waarom we na 22u eerder naar spoed gaan dan huisarts van wacht?
Eerst moeten we naar een duur 0900 nummer bellen (1,12€ per minuut) en het gesprek duurt minstens 5 minuten.
Uit ervaring vragen de huisartsen nog om eens terug te bellen na half uur of uur om te kijken of het niet beter is.

Tijdens het weekend gaan we altijd naar de wachtpost omdat we daar altijd snel geholpen worden.
Less is more
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Correct, maar ze betalen eveneens minder als ze per ziekenwagen komen, ook al zien ze geen dokter van wacht. Dus op die manier worden ambulances meer en meer een taxidienst...

Tevens merk ik ook op dat veel dokters van wacht hun werk niet serieus nemen. Die zelfs de moeite niet doen om langs te gaan 's nachts. Paar nachten geleden kregen we rond 7u 's ochtends een oproep. Bij aankomst treffen we mijnheer aan, nat van het zweet, bevend van de koude en je ziet gewoon dat hij zich "mottig" voelt. Beetje snelle polsslag, maar voor de rest alles ok qua parameters. Wat bleek : hij was opgestaan met dergelijk belabberd gevoel, de dag doorgekomen op dafalgan, en wou gewoon uitzieken. 's Avonds wou hij naar zijn dokter gaan, maar daar zaten alle afspraken vol. Dus heeft hij rond 8u de dokter van wacht gebeld en gezegd "ik zit vermoedelijk met de griep, ik heb al dafalgan genomen, kan je aub langskomen om mij iets te schrijven voor mijn werk, en iets tegen diarree". Antwoord van de dokter : ga naar uw huisarts of bel een ambulance mijnheer. Huisartsen van wacht dienen daar niet voor. En hij haakt gewoon in. Mijnheer wou de spoed niet ten laste zijn, maar besefte wel dat hij zo niet kon rijden, noch werken. Dus heeft hij een gedaan wat HA van wacht zei : ambulance gebeld en naar spoed gegaan. Hij heeft gewoon de nacht door gewacht zodat de ambulanciers konden slapen. Leuk voor ons, minder leuk voor de patiënt in kwestie...

Triage volgens ernst doet men in elk ziekenhuis, maar populair is het niet bij patiënten (ik was hier eerst!).

Misschien moeten we eerst eens zorgen voor één centraal telefoonnummer alla 112 zodat je terecht komt bij een persoon die je kan zeggen wie voor jouw regio de dokter van wacht is, en hoe je hem kan bereiken? En vervolgens er voor zorgen dat je de apotheek van wacht ook kan bereiken via eenzelfde nummer en niet via een duur 0900 nummer zoals nu het geval is...

Tijdje geleden zelf ziek geweest en voor de dokter van wacht hier (was s nachts) toch ook internet nodig gehad om dat op te zoeken. En nadien, als de dokter was geweest, vond ik op internet niet de apotheek van wacht, enkel een 0900 nummer om heen te bellen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mijn ervaring is ook gelijkaardig en dat in een grote stad als Brussel nog wel.

Vooreerst: huisarts is vanaf vrijdag 17u niet of heel moeilijk bereikbaar. Ook werken ze in de buurt quasi allemaal exclusief op afspraak. Bij mijn huidige huisarts valt dat nu nog mee, maar bij mijn vorige moest ik de dag voordien weten dat ik ging ziek zijn die dag om tijdig een afspraak te krijgen, tja...

Alternatief is de huisartsenwachtlijn. Die is hier niet betalend. Die huisarts komt dan naar je thuis. Ooit beroep op gedaan op zondag om 21u. 1 uur later was hij er, dat heeft me 90 € direct neer te leggen gekost (!). Wel een deel van terugbetaald, maar je moet ze maar kunnen neerleggen... Sindsdien doen wij het anders.

Bij Saint-Luc Woluwé is er een huisartsenwachtpost. Daar gaan we zelf naartoe indien de huisarts onbereikbaar is. Altijd aan conventietarief verzorgd. Soms wel een tijdje wachten. Indien het te ernstig is, sturt hij je door naar de spoed er recht tegenover.

Centraal nummer voor huisartsenwachtposten zit er trouwens aan te komen, er wordt aan gewerkt ;).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik begrijp het probleem wel, maar als ik iets mankeer op zaterdagnacht dan maakt het mij echt niet uit of dat nu de huisarts van wacht is (die meestal ook niet mijn huisarts is) of de spoedarts die me behandelt...
En al zeker als beide diensten naast mekaar zitten kan je ze beter samenvoegen denk ik zo maar effe.

Ik heb op spoed ooit eens de vraag gekregen 'waarom bent u gisteren niet naar uw huisarts gegaan ? omdat ik gisteren nog geen probleem had, DUH!

Meer en meer huisartsen werken ook nog alleen op afspraak en houden zich er dan zelf niet aan. Van de week had ik een afspraak om kwart voor tien, het was halfelf door voor ik binnen was...omdat de huisartsenpraktijk blijft houden aan 15minuten per patient, terwijl 20 minuten veel realistischer zou zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, ik heb ook een 85 euro mogen betalen voor die huisarts van wacht. Gelukkig had hij wel een BC doosje bij of t was noppes :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Goztow schreef:Huisartsenwachtposten naast of in een spoed zetten is in grote steden en grote ziekenhuiscampi zeker een goed idee.
Ik pik wat laat in op deze thread. Ik werk in een ziekenhuis waar we bij de verbouwing van onze spoedafdeling van in den beginne een huisartsenwachtpost mee hebben opgenomen in de plannen.
Het idee is dus om iedereen die 's avonds of in het weekend aankomt op spoed aan de inkombalie te triëren: échte niet-SEH gaat naar de huisarts, de rest gaat direct door naar spoed.
Voordeel voor iedereen: als de HA verdere onderzoeken nodig acht (labo, rx), dan kan hij direct gebruik maken van de ziekenhuisfaciliteiten, de kost voor de Pt is lager en de SEH wordt ontlast en kan zich bezig houden met echte spoed.

Maar... We zijn ondertussen bijna 5 jaar verder, en tot op de dag van vandaag ligt de administratie op volksgezondheid dwars om deze HAWP goed te keuren. Het was op zich al een huzarenstukje om binnen de huisartsenkring iedereen voor het plan gewonnen te krijgen (althans: het was een beslissing bij meerderheid van stemmen). De HA die niet voor het plan gewonnen waren (toeval: oudere generatie?) hebben blijkbaar wat in de pap te brokken op nationaal niveau. Resultaat: gebouw staat al 5 jaar leeg...

Tot zover de efficientie van een huisartsenwachtpost..
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Het nummer 1733 (https://www.health.belgium.be/nl/gezond ... provincies) poogt een deel van die problemen op te lossen door telefonisch de triage te doen bij niet-urgente problemen en je dan oftewel door te verwijzen naar de wachtpost, de wachtarts tot bij jou te laten komen of je naar spoed te sturen/een ambulance te bellen. Het is wel nog niet overal in werking (bvb. wel in Leuven en Gent, niet in Antwerpen - cfr. de website).

Wat mij betreft mogen dergelijke systemen gebruikt worden als verplichte poortwacht voor niet-dringende problemen, uiteraard pas nadat ze landelijk operationeel zijn en succesvolle proefperiode doorlopen hebben. Leg dan maar een financiële sanctie (als in minder terugbetaling) of interne sanctie (lagere triagecode en dus langere wachttijd) op voor oneigenlijk bypassen hiervan.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

als je naar de gezodnheidszorg kijkt meot je het gehele plaatje kijken en niet enkel een rozijntje eruit pikken om over te dsicussiËren

dan meot je kijke naar de organisatie, de structuur, het het vandaag werkt, wat je dekt binnen de gezondheidszorgen ...
een oefening die niemand durft maken en die je bijna niet kunt maken.
eigenlijk moet je van een wit blad vertrekken en alles in vraag stellen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Net niet! Je moet vertrekken van wat bestaat en kijken hoe het beter kan. Van een wit blad vertrekken is waanzin.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Goztow schreef:Net niet! Je moet vertrekken van wat bestaat en kijken hoe het beter kan. Van een wit blad vertrekken is waanzin.
dat is hoe we het al 175j doen. bricolage op bricolage waar het altijd quasi uitsluitend op politiek ideologische belangen draait, zelden op de belangen vd patient
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Daarom dat we op de 4e plaats staan in Europa van de beste gezondheidszorg? Je kan niet zomaar iets wat 25 miljard euro budgetten gebruikt wegvegen en van 0 herbeginnen.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Goztow schreef: Bij mijn huidige huisarts valt dat nu nog mee, maar bij mijn vorige moest ik de dag voordien weten dat ik ging ziek zijn die dag om tijdig een afspraak te krijgen, tja...
Hier is spijtig genoeg net anders. Bij mijn vorige huisarts in Gent was het elke dag 2 uren vrije consultatie ('s morgens of 's avonds, afhankelijk van de huisarts) en de rest op afspraak.

Bij mijn huidige bel ik om 7u31 (secretariaat open vanaf 7u30) en mag al blij zijn als ik die dag een afspraak krijg bij de huisarts in opleiding. Bel ik een uur later mag ik meestal al vergeten. Voor een afspraak bij mijn effectieve huisarts moet ik meestal 2 dagen op voorhand bellen.
Toen ik 6 jaar geleden net verhuist was, mocht ik trouwens eerst 5 huisartsen afgaan vooraleer ik mijn huidige vond die nog patiënten wou aannemen.

Idem voor mijn tandarts. 3 praktijken die geen afspraak gaven aan nieuwe patiënten toen ik ernaar belde. Gelukkig deed mijn huidige dat wel, al heeft die ondertussen ook al 3 jaar een patiëntenstop en moet ik 3 maanden op voorhand bellen voor een afspraak. Gelukkig kunnen echt dringende afspraken nog binnen een week behandeld worden als hij niet op verlof is, anders hebt ge terug pech.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Amai, als ik het hier zo lees gaan er toch redelijk gewoon naar de spoed omdat het makkelijker is dan de dokter van wacht :eek:. Misschien moet ik mij gelukkig prijzen dat ik geen van beiden al nodig heb gehad, maar het gedacht alleen al dat ik een seconde een dokter op spoed zijn aandacht zou opeisen voor een hoestje of griepje terwijl de verkeersslachtoffers ofzo binnenrollen, dat kan er bij mij niet in. Ik kan me zelfs niet inbeelden dat ik voor wat grieperig gevoel de dokter bel, tenzij ik een briefke voor het, werk nodig heb, dan wacht ik wel op het spreekuur. Mijn dokter moet ik wel geen twee dagen op voorhand bellen, dat scheelt ook wel.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Goztow schreef:Daarom dat we op de 4e plaats staan in Europa van de beste gezondheidszorg? .
ik kan u, als chronisch zieke, uit 1e hand vertellen waar het overal rammelt :)

van een chronische ziekte geneest ge niet, maar elk jaar verspilt de overheid wel geld om te bevestigen dat ik nog altijd ziek ben :)
hoe vaak ziekenhuizen mij onder de machine willen leggen om hun machines te laten draaien en inkomsten te verhogen? totaal overbodig maar noodzakelijk voor het ziekenhuis
de mutualiteit? ik krijg zo goed als alles terug maar voor elke scheet moet een papier naar de adviserend geneesheer sturen, opnieuw hopeloze verspilling van middelen en man/werkuren. Is de mutualiteit nog nodig in de huidige informaticawereld?
het bovenstaande kafkaiaanse verhaal rond ziekenhuizen, ziekenwagens en 1e lijnshulp. straf mensen financieel af als ze met een verkoudheid de spoeddiensten lastig vallen.

de gezondheidszorg moet inderdaad besparen maar ge kunt heel veel zaken schrappen die au fond niets/weinig met gezondheid te maken hebben. die knopen durft men neit doorhakken en dus moet elke dienst maar z'n 5 of 10% besparen. Dan pakt men tegelijk een pamper vh oudje af, 3 ipv 4 per dag, beknibbeld m'n op kinesitherapie (minder sessies) maar blijft men wel luxeschoonheidsoperaties gedeeltelijk terugbetalen, gelijk venten naar vrouwen ombouwen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik ken anders wel chronisch zieke mensen met invaliditeit waarbij werken niet mag en waar er toch in het zwart wat bijverdient word. Ik vind zo’n jaarlijkse controle geen verspilling dus.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zo ken ik er helaas ook wel een paar. Maar aan de andere kant ken ik er ook die willen werken (zij het tegen een trager tempo, en dan gaat het prima) maar gewoon niet mogen of kunnen in het normale werkregime starten omdat ze dan te traag zijn, en dus niet opbrengen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

mailracer schreef:Ik ken anders wel chronisch zieke mensen met invaliditeit waarbij werken niet mag en waar er toch in het zwart wat bijverdient word. Ik vind zo’n jaarlijkse controle geen verspilling dus.
en wat wordt dan gecontroleerd?
of die dwerg die in het zwart werkt terug gegroeid is :)

controle op zwartwerk heeft weinig met gezondheidszorg te maken hé
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

krisken schreef:Zo ken ik er helaas ook wel een paar. Maar aan de andere kant ken ik er ook die willen werken (zij het tegen een trager tempo, en dan gaat het prima) maar gewoon niet mogen of kunnen in het normale werkregime starten omdat ze dan te traag zijn, en dus niet opbrengen.
En dat brengt ons bij de centjes, de essentie van alles tegenwoordig. Er zijn volgens mij nu eenmaal dingen die niet winstgevend moeten zijn. gezondheidszorg is daar één van. Dat wil niet zeggen dat je moet verspillen, maar winst is nergens voor nodig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De echt Cronisch zieke mensen mogen nooit het slachtoffer worden van deze die er op een of ander manier misbruik van maken.Als men echt ziek is,is ook het inkomen helemaal niet vet,en dat heeft zeer grote gevolgen,vooral dan isolatie in de maatschappij,men kan nergens naar toe,omdat men de centen nodig heeft om te overleven,dit is iets die men meestal altijd over het hoofd ziet.Ook doet deze regering helemaal niet voor deze mensen,ik heb het dan zeker en vast over de NVA en de VLD die het woord Cronisch ziek nog niet over de lippen krijgen,verre van daar eens iets te doen voor deze mensen,(als er maatregelen zijn genomen die positief zijn voor deze,gelieve te posten)het gaat dan duidelijk over mensen die gewoon niet meer kunnen werken,en moeten leven met een bruto bedrag van 1000-1200€ per maand alles inbegrepen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

fluppie schreef:(als er maatregelen zijn genomen die positief zijn voor deze,gelieve te posten)
er zijn veel maatregelen maar

1 ze vertellen het u niet, ook niet de organisaties die u vertegenwoordigen (diabetesliga, alsliga, kom op tegen kanker, assistentes vd mutualiteit)
2 het is een verschrikkelijke adminsitratieve molen

als ge het dus niet weet, niet waar waarnaartoe,...
niet weet wat uw rechten zijn,

gisteren op taboe een mooi voorbeeld
een madammeke die schulden geërfd had en zo op het ocmw terechtgekomen is.
Die wist dus niet dat ge een erfenis moogt weigeren.

los daarvan zullen ze ooit harde keuzes moeten maken want bv heel die genetische geneeskunde, waar ze met de cellen vd patient werken, kosten tonnen en tonnen geld. luxedingetjes kutn ge eigenlijk niet blijven betalen maar dat afschaffen kost u wel een hoop stemmen.
een geforceerd voorbeeld, een zwangere vrouw is niet ziek hé
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef:[...]straf mensen financieel af als ze met een verkoudheid de spoeddiensten lastig vallen.
Daarmee creëer je een klasse gezondheid. Wie het kan betalen ligt er niet van wakker en je lost er het probleem niet mee op. We hebben een goede gezondheidszorg, maar de toegang wordt steeds moeilijker.

Bij mij hetzelfde verhaal wat huisartsen betreft, om nog maar bij de huisarts terecht te kunnen, moet ik drie dagen op voorhand een afspraak maken, die gegarandeerd niet gerespecteerd zal worden, want je zit minstens een uur te wachten na je afspraak. Update : toevallig zit ik hier met gezinslid met griepsymptomen. Die kan vandaag niet meer bij de huisarts wegens volzet. Overmorgen is er plaats... wat nu? Alle praktijken in de buurt nemen geen nieuwe patiënten meer aan.

Wat de triage betreft, moeten we toch wel heel voorzichtig zijn. Een viertal jaren geleden heeft mijn echtgenote een aneurysma gehad in de hersenen op een zaterdagmorgen. Ik ben met haar onmiddellijk naar de spoed gereden omdat ik de symptomen herkende. Als we dat via een huisarts hadden gedaan... Op de spoed werden we doodleuk in de wachtkamer gezet ondanks dat ik mijn vermoeden herhaaldelijk had meegegeven. Tot driemaal toe heb ik gevraagd naar een neuroloog die uiteindelijk rond de middag werd opgeroepen en onmiddellijk een scan uitvoerde. Toen was het natuurlijk alle hens aan dek en onder politiebegeleiding met speciale ambulance afgevoerd naar het UZA in Edegem. Gelukkig is dat 100% in orde gekomen, maar dat terzijde dus.

De meeste mensen in de gezondheidszorg doen uitstekend werk, maar als je hen de middelen niet geeft of er een commerce van gaat maken zal dat de kwaliteit niet ten goede komen. Spoedafdelingen draaien onderbemand, met overwerkte onervaren artsen want meestal moeten ze daar hun ervaring opdoen, met als gevolg dat op zo'n cruciale plek veel blunders gemaakt worden. Een goede vriend van mij is al meer dan 30 jaar werkzaam als administratief bediende die de opnames tijdens de nacht moet doen in een groot ziekenhuis in het Antwerpse. Alles komt dan uiteraard via de spoed binnen. Heel regelmatig moet die mee de triage doen en heel regelmatig worden spoedartsen terug gefloten door het meer ervaren verplegend personeel. De meeste van die artsen gaan verder in hun carrière omdat specialisaties meer geld opbrengen.
1207 schreef:[...]maar blijft men wel luxeschoonheidsoperaties gedeeltelijk terugbetalen, gelijk venten naar vrouwen ombouwen.
Wie ben jij om te bepalen wat een luxe operatie is en wat niet? Daarmee begeef je je op heel glad ijs. Wat met de afgeladen vliegtuigen met patiënten uit de skioorden? Of de behandeling van levercirose bij een alcoholieker? Of vruchtbaarheidsbehandelingen? De lijst kan heel lang worden hoor.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Daarmee creëer je een klasse gezondheid.
responsabiliseren is fundamenteel om een goede gezondheidszorg betaalbaar te houden.
voor elke verkeerd riekende scheet de mug bellen is moordend voor het hele systeem
Update : toevallig zit ik hier met gezinslid met griepsymptomen.
vraag 1: behoort ze tot een risicogroep, loopt ze al langer als een week met symptomen rond, zijn de symptomen teruggekomen,...
indien neen heb je eigenlijk niets te zoeken bij de huisarts en is het gewoon uitzieken. paracetamol kun je zo bij e apotheek krijgen en het papiertje voor school/werk is administratie. vandaag of overmorgen maakt niet veel uit
Een viertal jaren geleden heeft mijn echtgenote een aneurysma gehad in de hersenen op een zaterdagmorgen. Ik ben met haar onmiddellijk naar de spoed gereden
als iemand een hersenbloeding krijgt en half verlamd voor u ligt terwijl ze niet meer tot 3 kan tellen ... dan belt ge den ambulance. Laat staan dat ze u met dat soort symptomen uren zouden laten wachten. serieus blijven hé

[Daarmee begeef je je op heel glad ijs.
I know
en toch zal het moeten omdat er in de jaren 80 en 90 dingen meer financiële draagkracht was als vandaag. Toen kon men dingen financieren die men vandaag eigenlijk niet meer kan.
nu bespaart men overal een beetje terwijl dat uitstel van executie is. vroeg of laat moet je bepaalde knopen doorhakken en vlakaf zeggen:" dit niet meer".
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 schreef:
papiertje voor school/werk is administratie. vandaag of overmorgen maakt niet veel uit
Dat zou ik niet zomaar zeggen.

Ik mag niet bv een briefje hebben die 3 dagen later werd uitgeschreven.

Als de afwezigheid meer dan één dag duurt, dient een door een geneesheer opgesteld attest van arbeidsongeschiktheid, waarin wordt gepreciseerd of de patiënt het huis al dan niet mag verlaten, uiterlijk de tweede dag (binnen de 48u) naar de dienst Human Resources worden gestuurd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

petrol242 schreef:
1207 schreef:[...]straf mensen financieel af als ze met een verkoudheid de spoeddiensten lastig vallen.
Daarmee creëer je een klasse gezondheid. Wie het kan betalen ligt er niet van wakker en je lost er het probleem niet mee op. We hebben een goede gezondheidszorg, maar de toegang wordt steeds moeilijker.
De huisarts kost maar €1 voor mensen die het moeilijk hebben (verhoogde tegemoetkoming) en binnenkort zou de terugbetaling van het remgeld ook veel sneller (1-2 dagen) gebeuren. Daarenboven heb je ook nog "wijkcentra", waarvan DeBlock het moratorium dat ze zelf afgekondigd net heeft opgeheven.
Ik zie niet in hoe je basisgezondheidszorg (griep, hoest, ...) beter toegankelijk kan maken?

Ik zie voor basisgeneeskunde ook geen "klassegezondheid"? Die is er wel voor grotere ingrepen: eenpersoonskamer = de arts, anders zijn assistent. Nu kwam het groot in het nieuws van het UZLeuven, maar ik heb dat al veel vaker gehoord. Zowel gelinkt aan een schouderoperatie als een borstreconstructie.

Dus ik zie geen reden om mensen dik te laten betalen om de spoeddiensten te overrompelen.
Ik zie het (nu al) anders en zo leg ik het aan de Indische collega's uit.
Als ik nu (maandagmiddag 14u28) naar mijn huisarts bel en zeg "het is dringend", sta ik (letterlijk) om 14u32 bij mijn huisarts. Als het probleem ernstig is, bv polikliniek of gewoon ziekenhuis, krijg ik een doorverwijsbrief. Eens ik bij die polikliniek of het ziekenhuis ben, heeft mijn huisarts (of haar medische secretaresse) de kliniek al gebeld en staan de juiste mensen klaar om mij te helpen. Het telefoontje van mijn huisarts en/of de doorverwijsbrief doen letterlijk en figuurlijk deuren openzwaaien.
Dit is niet hypothetisch hé. Ik heb het zo al 2 keer moeten doen. Bij spoed kijken ze nog niet naar u het eerste uurtje, tenzij je aan het doodbloeden bent. Dus door eerst langs mijn huisarts te gaan, heb ik overal PRIO gekregen, omdat ze al haarfijn wisten wat er aan de hand was.
En ja, ik weet het. Wij hebben een fantastische huisarts.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

petrol242 schreef:Wat de triage betreft, moeten we toch wel heel voorzichtig zijn. Een viertal jaren geleden heeft mijn echtgenote een aneurysma gehad in de hersenen op een zaterdagmorgen. Ik ben met haar onmiddellijk naar de spoed gereden omdat ik de symptomen herkende. Als we dat via een huisarts hadden gedaan... Op de spoed werden we doodleuk in de wachtkamer gezet ondanks dat ik mijn vermoeden herhaaldelijk had meegegeven. Tot driemaal toe heb ik gevraagd naar een neuroloog die uiteindelijk rond de middag werd opgeroepen en onmiddellijk een scan uitvoerde. Toen was het natuurlijk alle hens aan dek en onder politiebegeleiding met speciale ambulance afgevoerd naar het UZA in Edegem. Gelukkig is dat 100% in orde gekomen, maar dat terzijde dus.
Gelukkig is het goed gekomen voor je echtgenote...

Mijn ervaring met spoed is dat patiënten die via de 112 binnengebracht worden met hogere prioriteit behandeld worden, dan patiënten die je zelf binnenbrengt.
Via 112 is het ziekenhuis op de hoogte van je komst, hebben ze je ID al doorgegeven, ligt je dossier al klaar, en weten ze reeds naar welke "box" ze je mogen brengen.
Als je zelf naar de spoed komt, moet je eerst nog inschrijven in de balie, wordt je naar de wachtkamer gebracht ...
In de nieuwe kliniek van Kortrijk zijn daar zelfs 2 aparte ingangen voor.

In het geval van jouw echtgenote, had je er heel waarschijnlijk beter aan gedaan de 112 op te bellen (vooral als je zelf de symptomen van bijvoorbeeld een CVA herkende). Heel waarschijnlijk hadden ze zelfs een MUG meegestuurd, maar je echtgenote zou in ieder geval vlugger door de triage in de spoed geraakt zijn, denk ik (toch mijn ervaring).

Ik ga nooit meer zelf naar de spoed met iemand.
Als iets zo dringend is, dat je denkt dat spoed nodig is, dan zal ik nu altijd de 112 bellen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Huisartsen voor een Euro,voor mensen met een verhoogde tegemoetkoming,wel hier vragen(sommige) huisartsen gewoon 38€,niets aan te doen.Gewoon omdat hier veel te weinig huisartsen zijn,en de meesten al lang geen extra patienten willen aannemen,men zit dus vast.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Goztow schreef:Net niet! Je moet vertrekken van wat bestaat en kijken hoe het beter kan. Van een wit blad vertrekken is waanzin.
Waarom zou van een wit blad vertrekken waanzin zijn.
Er is heden overal een tekort aan huisartsen.
Dus een eerste punt zou kunnen zijn hoe gaan we dit aanpakken.
Dokters worden vergoed per uur ( worden dus bedienden ten dienste van de bevolking ) ( krijgen zo ook een huiselijk leven, minder uren )
Aan huis bezoeken kan ook zo gebeuren , wie echter langs komt ?
Met toeslagen voor avond , nacht werk , weekend werk.
Alles in groep praktijken Onderbrengen waar men 24 uur terecht kan, van daaruit doorverwijzing naar gespecialiseerde hulp.
Tandartsen ook in zo een praktijk onderbrengen ( geen probleem hebben nu toch reeds een bvba )
Nadeel voor sommigen , is briefjes voor niet te moeten gaan werken moeilijker.
Geen vertrouwde persoon meer bij consultatie.
Minder papieren rompslomp allerlei.
Medisch dossier voor alle dokters open en toegankelijk.
2 punt specialisten praktijken oprichten naar zelfde vb. ( kan nooit een probleem zijn hebben nu reeds al een bvba ).
3 punt in zieken huizen zelfde regeling van betaling voor dokters. ( gedaan met erelonen )
Het grote probleem gaat echter zijn wie gaat er onder zo een wijziging nog willen studeren voor de medische sector ? (inkomsten ?)
Nu is het de staat betaald toch alles
Bovenstaande vb noemde men vroeger een polikliniek.
In sommige Europese landen is dit nu nog steeds van toepassing.
Of we zo op de 4 plaats gaan blijven staan ?
Maar ja zijn keuze's die men moet maken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

fluppie schreef:Huisartsen voor een Euro,voor mensen met een verhoogde tegemoetkoming,wel hier vragen(sommige) huisartsen gewoon 38€,niets aan te doen.
die 1euro regeling is verplicht als jij aan de voorwaarden voldoet

de arts heeft geen keuze
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zelf ben ik hulpverlener op het werk en kan best op basis van kennis en ervaring uitmaken of spoed, huisarts of een pleister voldoende is. Maar als je die kennis niet hebt, dan maak je snel verkeerde conclusies.
ik vind het wel verstandig dat je belt naar de spoed, met de vraag of het aangewezen is om met de klachten dat je hebt naar spoed te komen of de wachtdienst van de huisartsen hiervoor te raadplegen. je moet als patiënt dan ook kunnen zeggen wat er scheelt en met welke reden je naar spoed komt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het is ondertussen duidelijk dat veel mensen (niet enkel buitenlanders) direct naar de spoed gaan/willen en dat daar soms best goede redenen voor zijn. Onze zorg is nog goed maar ook niet zo goed als sommigen denken. In België betaalt de patiënt relatief veel uit eigen zak en dat aandeel neemt nog altijd toe.

De zorg is echter verzuild en er spelen allerlei belangen, vooral financiële. De artsen zijn ook één van de sterkste lobby's van België en ze leveren de minister. Dat deze minister de wijkgezondheidscentra blokkeerde zegt genoeg.

De toekomst zijn groepspraktijken waar men altijd terecht kan. Het systeem van WGC is goed en werkt forfaitair. Dat is minder rompslomp en men kan er meer werken door stimulatie van preventie dan louter per prestatie te betalen.

Dat dit nadelig voor dokters is betwijfel ik. Dat velen geen dokter meer willen worden ligt eerder aan het feit dat niemand het nog wil doen zoals vroeger. Lange dagen zonder gezinsleven en zonder steun. Met de groepspraktijken los je dat op en heb je als dokter een mooier leven en financieel ook meer zekerheid. Uiteraard zijn de ouderen het moeilijkste te overtuigen maar dat is nu met de elektronische attesten uiteindelijk ook gelukt.

Ziekenfondsen hun rol zal ook wijzigen van uitbetalingsinstelling naar meer preventie en informeren. Daar is nog veel winst te halen want niet ziek worden is de grootste besparing. Wie geen ziekenfonds heeft is een dommerik aangezien men gratis bij de HZIV terecht kan.

Mensen bestraffen voor ongezond leven kan enkel als de overheid ook consequent is. Kan je een roker laten betalen als de overheid jarenlang geld verdient heeft aan de accijnzen op tabak? Ziek worden zal altijd een deel kans/ongeluk zijn en moet je deze mensen die de pech hebben ook nog eens extra straffen?

En dan het riedeltje dat men wel op SZ zal moeten besparen alsof er geen alternatief zou zijn. Politiek moet keuzes maken en mensen die dit vertellen hechten gewoon minder belang aan zorg voor iedereen, zij hebben zelf een royaal pensioenplan en bijhorende verzekering :lol:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: En dan het riedeltje dat men wel op SZ zal moeten besparen alsof er geen alternatief zou zijn. Politiek moet keuzes maken en mensen die dit vertellen hechten gewoon minder belang aan zorg voor iedereen, zij hebben zelf een royaal pensioenplan en bijhorende verzekering :lol:
het gaat zeker niet om besparen maar hoe je middelen op de meest efficiënte manier inzet. zeker neit om de boel te privatiseren gelijk in bv Nederland.

vandaag zitten we in instellingen aan een ratio van 1 verpleegster per 6 à 7 patiënten , veel te weinig. alles wordt getimed tem de oudjes hun pampers dus mogen ze geen diarree hebben of ze zitten boven hun quota. Wil je die ratio verbeteren, naar 1 verpleegster op 3 à 4, moet je het geld ergens anders halen.

een klassieker zijn de beeldjes. voor veel ziekenhuizen een belangrijke bron van inkomsten maar een aanzienlijk deel vd foto's, scans, mri,...) zijn eigenlijk totaal overbodig, dubbel werk en eigenlijk niet eens nodig. hetzelfde is het verhaal vd erelonen, een deel vd erelonen gaat naar de Ziekenhuizen.
die financiering voor ziekenhuizen moet anders

de administratie is nog steeds zoals de afgelopen 2 eeuwen.
de huidige technologische middelen laten toe dat een arts mijn behandeling in een systeem ingeeft en ik rechtstreeks mijn deel krijg gestort zonder tussenkomst van mutualiteiten en talloze briefjes, kleertjes en administratieve medewerkers op alle (on)denkbare niveaus.

zonder aan de patient te raken kun je vandaag ettelijke miljoenen besparen. Maar dan loop je keihard tegen een muur van ambtenarij, vakbonden en alle mogelijk (on)denkbare politieke belangen en in steen gebetonneerde rechten/verworvenheden waar de patient helemaal achteraan in de rij/regen/kou staat.

voor je op terugbetalingen beknibbelt, pampers afpakken, moet je daar eerst opruimen.
dat het lastig is zie je bij De Block. ipv de administratie op te ruimen heeft ze ambras met zowat elke beroepsgroep binnen de geneeskunde. allemaal dikke nekken? Bv een kinesist krijgt voor een verplaatsing 50 cent, welke vakman rekent nog 50 cent voor een verplaatsing? as ge geld in de meter moet steken zijt ge al minimaal 2 euro kwijt :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

1207 schreef:
fluppie schreef:Huisartsen voor een Euro,voor mensen met een verhoogde tegemoetkoming,wel hier vragen(sommige) huisartsen gewoon 38€,niets aan te doen.
die 1euro regeling is verplicht als jij aan de voorwaarden voldoet

de arts heeft geen keuze
Kan best,maar hier doen niet alle huisartsen mee,andere klagen ook over het werk dat ze daar aan hebben(gehoord van iemand anders)
Gewoon te weinig huisartsen,men kan gewoon niet veranderen.Er is nu al een Cronisch gebrek aan huisartsen hier,men probeert onze huisarts(65) gewoon aan boord te houden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat zal niet beteren door huisartsen te pesten met allerlei rapporten en scores, hen tegelijk allerlei bijkomende regels op te leggen en als klap op de vuurpijl hun inkomsten (min of meer) te toppen op €250K, terwijl andere specialisten een 9to5 doen en 800K scheppen.

Er is hier op het forum al geklaagd over het geklaag op de politiek.
Maar je kan echt geen enkel maatschappelijk relevant thema aansnijden zonder te struikelen over keuzes die politici moeten nemen, hebben genomen of hadden moeten nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”