Hoe van dat papier af geraken ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Goedeavond iedereen,

Ik zoek een manier om van mijn aartsvijand af te geraken :lol: Ik moet veel notities maken bij PDF bestanden. Niet enkel tekstueel maar ook wat tekeningen, grafieken,... Momenteel is dus de enige manier om deze af te drukken en met pen of potlood aantekeningen te maken.

Nu ben ik niet echt een administratief wondertje en durft er wel eens een blaadje verdwijnen of documenten die ik nodig heb blijven soms op mijn bureau liggen...

Enige manier om dit dus te verhelpen is te gaan scannen en terug in PDF op te slaan. Een laptop heb ik altijd bij dus dan heb ik ook die documenten bij. Met een ADF gaat dit vrij snel, maar dit vergt ook wat discipline :wink:

Laatst kwam ik dit toestel tegen https://remarkable.com en dit zag er wel vrij interessant uit. Heeft wel z'n prijskaartje maar dat heeft het allemaal wel zeker ?

Iemand ervaring met dergelijke toestellen (e-paper writing tablets of andere ? ) of iemand een geniale oplossing om niet steeds te moeten verzoenen met mijn aartsvijand ? :angel:

Mijn dank is groot :banana:

BertG3
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zal dit topic volgen.

Ben niet op zoek naar mijn vijand maar papier is bij mij ook soms dingen wegsmijten etc zonder dat je beseft dat het belangrijk was. Ik bedoel dan puur dingen die je nodig hebt etc.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

iPad pro mss eens bekijken.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Inderdaad IPad pro met eventueel GoodNotes app en zeker de pencil eens bekijken.
Je kan verschillende notebooks maken, stationary opladen als pdf en alles wordt nog eens geindexeerd om eenvoudig te zoeken.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

iPad Pro + Apple Pencil werkt heel netjes. Er is ook een groot aanbod aan notitie-apps, beetje afhankelijk van je noden welke de beste is voor jou.

Zelf heb ik een iPad Air 2 + Wacom Bamboo Fineline 3, en die werkt.. Ongeveer. In de officiële app werkt hij redelijk goed en kan je er wel goede notities in maken, maar er geen efficiente manier om deze om te zetten naar geschreven tekst of zelfs de images van de notities makkelijk te syncen. Ook niet veel ondersteuning qua alternatieve apps dus daar heb ik nog niet echt een oplossing voor gevonden.
Ik gebruik zelf PDF Expert redelijk veel om aantekeningen etc te maken, en die ondersteunt de Wacom dus niet. Hij werkt wel, maar wordt niet gekoppeld en heeft geen palm rejection of zo dan.

Al bij al is de Apple Pencil dan een beter allround product met daarbovenop heel goede ondersteuning door allerlei apps.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Hier zeer tevreden gebruikers van een Lenovo Yoga 260 en een Yoga 370.
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dirkr07 schreef:Inderdaad IPad pro met eventueel GoodNotes app en zeker de pencil eens bekijken.
Je kan verschillende notebooks maken, stationary opladen als pdf en alles wordt nog eens geindexeerd om eenvoudig te zoeken.
Volgens mij wil hij aantekening maken IN/BIJ een PDF... niet apart aantekeningen maken (en daar dan een PDF van maken).

Dit zijn dus twee totaal verschillende dingen. Google eens op "annotate PDF" zou ik zeggen... massa's tools.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

butskristof schreef:iPad Pro + Apple Pencil werkt heel netjes. Er is ook een groot aanbod aan notitie-apps, beetje afhankelijk van je noden welke de beste is voor jou.
iPad Pro had ik ook al naar gekeken. Echter is deze vrij duur om enkel als notitie-tablet te gebruiken. Ik heb reeds een Pixel C en merk dat ik minder en minder een tablet gebruik. Ook is de Apple Pencil als accessoire bovenop de iPad Pro een redelijke meerkost. Deze moet ook steeds opgeladen worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld ReMarkable.
butskristof schreef:Zelf heb ik een iPad Air 2 + Wacom Bamboo Fineline 3, en die werkt.. Ongeveer. In de officiële app werkt hij redelijk goed en kan je er wel goede notities in maken, maar er geen efficiente manier om deze om te zetten naar geschreven tekst of zelfs de images van de notities makkelijk te syncen. Ook niet veel ondersteuning qua alternatieve apps dus daar heb ik nog niet echt een oplossing voor gevonden.
Vroeger heb ik ook nog een Wacom pennetje gehad voor op een iPad 2. Ik vond het niet zo makkelijk schrijven vooral omdat je hand niet mag rusten op het scherm. Dat is dus niet echt een optie meer.
butskristof schreef:Ik gebruik zelf PDF Expert redelijk veel om aantekeningen etc te maken, en die ondersteunt de Wacom dus niet. Hij werkt wel, maar wordt niet gekoppeld en heeft geen palm rejection of zo dan.

Al bij al is de Apple Pencil dan een beter allround product met daarbovenop heel goede ondersteuning door allerlei apps.
Ik heb nog in mijn Apple account GoodNotes zitten dat ik zoveel tijd geleden eens gekocht had voor mijn iPad 2. Was op zich een goede app behalve dat schrijven op een iPad toen allesbehalve handig was. Met de Apple Pencil kan dat beter zijn, maar deze combo (iPad Pro - Pencil) is toch vrij duur... Mocht dit uiteraard een hele goede oplossing zijn valt dit toch te overwegen.

Niemand al ergens in de kennissenring, op het werk of dergelijke iets gelezen over de ReMarkable ?
Sinna schreef:Hier zeer tevreden gebruikers van een Lenovo Yoga 260 en een Yoga 370.
Hmm... Dit zijn volwaardige notebooks dus niet echt een optie. Heb nog niet zo lang een nieuwe notebook ;-)
r2504 schreef:
dirkr07 schreef:Inderdaad IPad pro met eventueel GoodNotes app en zeker de pencil eens bekijken.
Je kan verschillende notebooks maken, stationary opladen als pdf en alles wordt nog eens geindexeerd om eenvoudig te zoeken.
Volgens mij wil hij aantekening maken IN/BIJ een PDF... niet apart aantekeningen maken (en daar dan een PDF van maken).

Dit zijn dus twee totaal verschillende dingen. Google eens op "annotate PDF" zou ik zeggen... massa's tools.
Veel tools, maar dan heb je ook de hardware nodig waarmee je kan schrijven. Liefst geen al te performance beest aangezien het gewoon over simpele notities gaat... Een notebook heb ik maar daar kan ik niet op schrijven ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BertG3 schreef:Hmm... Dit zijn volwaardige notebooks dus niet echt een optie. Heb nog niet zo lang een nieuwe notebook ;-)
Misschien heb je toen gewoon een verkeerde keuze gemaakt... een ReMarkable zal ook wel niet gratis zijn zeker ?
michel68
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:32
Locatie: Westerlo
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb me op Amazon een fusiontech actieve stylus-pen aangeschaft en gebruik die op mijn pixel c. Misschien dat die iets voor u is.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

r2504 schreef:
BertG3 schreef:Hmm... Dit zijn volwaardige notebooks dus niet echt een optie. Heb nog niet zo lang een nieuwe notebook ;-)
Misschien heb je toen gewoon een verkeerde keuze gemaakt... een ReMarkable zal ook wel niet gratis zijn zeker ?
Nee uiteraard niet. Alleen ben ik niet zo'n liefhebber van een 2-in-1 laptop. Ik stel mij ten eerste vragen bij het vaak omplooien van het scherm - ten tweede zijn specificaties meestal wat minder als je een 2-in-1 koopt - ten derde heb ik liever een proper scherm om op te werken als laptop dan een scherm waar vingers en dergelijke op staan (op een tablet valt dat al wat minder op).

Een ReMarkable is trouwens al wat minder duur dan een iPad Pro en heeft geen batterij in zijn pen.

@michel68 Bedankt. Zal ik eens bekijken. Maar dit zal niet werken met palm recognition dus vind ik dat wat lastiger schrijven.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

BertG3 schreef:Momenteel is dus de enige manier om deze af te drukken en met pen of potlood aantekeningen te maken.
Zeer herkenbaar probleem. Ik los het op door een foto te nemen van de notities en naar mijzelf te mailen, je moet dan wel eerst afdrukken helaas. Ik hoop dus ook hier iets bij te leren...
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Ik los het op door een foto te nemen van de notities en naar mijzelf te mailen, je moet dan wel eerst afdrukken helaas. Ik hoop dus ook hier iets bij te leren...
Office Lens + Scan to OneNote en een Surface Pro voor aantekeningen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Ik doe dat met Adobe Acrobat Reader op mijn Samsung Galaxy Note 8 en mijn oude Samsung Galaxy note 10.1 (2014 edition).
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vriendin deed dat vroeger op een Asus TF101 + Jot Pro stylus, gebruik makende van de eZPDF reader app. Die laat toe van notities toe te voegen in PDF'en.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

liber! schreef:
BertG3 schreef:Ik los het op door een foto te nemen van de notities en naar mijzelf te mailen, je moet dan wel eerst afdrukken helaas. Ik hoop dus ook hier iets bij te leren...
Office Lens + Scan to OneNote en een Surface Pro voor aantekeningen.
Office Lens heb ik ook een tijdje gebruikt maar als je slechte lichtinval hebt waren de foto's niet zo schitterend. Voorlopig scan ik dus als ik de documenten deftig wil hebben. Surface Pro is inderdaad schitterend maar een beetje overkill om enkel notities te gaan nemen. Ik zou eens moeten kijken wat er 2dehands eventueel voor een Surface Pro 2 of dergelijke gevraagd wordt.
seagull schreef:Ik doe dat met Adobe Acrobat Reader op mijn Samsung Galaxy Note 8 en mijn oude Samsung Galaxy note 10.1 (2014 edition).
Dat zijn gsm's met een stiftje zeker ? Wel een beetje een klein scherm om nota's te nemen op PDF's.
devilkin schreef:Vriendin deed dat vroeger op een Asus TF101 + Jot Pro stylus, gebruik makende van de eZPDF reader app. Die laat toe van notities toe te voegen in PDF'en.
Heb ook nog gekeken naar een Adonis Jot Pro Stylus voor op m'n Pixel C. Misschien moet ik dat toch nog maar eens een kans geven. Al vrees ik dat dit moeilijk gaat aangezien de Pixel C geen palm rejection heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”