Deurbel vervangen

Flying
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Deurbel vervangen

Berichtdoor Flying » 01 Feb 2018, 16:47

We wonen nu bijna twee jaar in onze woning en destijds hadden we bij de elektricien geïnformeerd voor een deurbel met video-functie. De kostprijs daarvoor vonden we te hoog (toch in vergelijking wat zelf mogelijk was). We hebben dan voor de standaard deurbel gekozen, een simpele friedland bel (zie foto).

Afbeelding

In de meterkast merk ik een een transfo op voor de deurbel (misschien handig om weten bij vervanging). Ik zou nu graag alsnog een andere deurbel installeren. Liefst dan wel eentje met een videofunctie want we kunnen niet zien wie er aan de deur staat zonder deze te openen.

Heeft er iemand een idee wat er met de bekabeling van zo'n gewone deurbel mogelijk is? De deurbel hangt links van de deur en er is geen utp-bekabeling voorzien (ja, ik weet het, dom), enkel de standaard bekabeling van de bel. Het liefst zou ik daar iets op aansluiten, maar dat wordt vermoedelijk moeilijk zonder utp-bekabeling? In het slechtste geval kan ik rechts van de deur een nieuwe bel monteren met utp-bekabeling want daar kan ik vanuit de garage naar buiten boren.

Een draadloze bel heb ik ook overwogen, maar voor mij is het struikelblok daar de batterij. Je weet in feite nooit of die plat is tenzij je hem regelmatig zelf test. Bovendien hebben mijn schoonouders zo'n draadloze bel gehangen en de helft van de tijd werkt die niet goed en moet je drie of vier keer op de bel drukken voordat er leven in komt.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 424 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 423 keer

Re: Deurbel vervangen

Berichtdoor Joe de Mannen » 01 Feb 2018, 16:53

Daar komen dus gewoon 2 draden aan ?

Ik vrees dat je dan beperkt bent tot een dingdong.

Tenzij er een system bestaat dat je kan voeden met die 2 draden maar waarvan de rest draadloos werkt.

J.

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 224 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer

Berichtdoor mailracer » 01 Feb 2018, 17:02

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Berichtdoor cloink » 01 Feb 2018, 17:12

Dacht ook meteen aan de Ring Pro. Heb deze hier hangen en erg tevreden van. Benodigt natuurlijk wél een ietsofwat stabiele wifi verbinding tot bij de deurbel...
ooh. shiny.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 573 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 229 keer

Berichtdoor Jack Daniels » 01 Feb 2018, 18:18

Hier ook een Ring Doorbell. Of eigenlijk Ring2 dacht ik. Wifi tot de voordeur werkt nog net maar ik ga de modem vermoedelijk dichter bij de bel plaatsen. Ondertussen met de nieuwste firmware veel verschillende melodieën. Video ook beschikbaar, alleen moet je 30 dollar per jaar betalen om de opnames te bewaren. Bel kan gevoed worden door ingebouwde batterij of kan via bel transfo constant onder stroom worden gehouden. Al bij al best tevreden van. Gekocht bij Coolblue.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Flying
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor Flying » 01 Feb 2018, 20:24

Zal eens naar die Ring Pro kijken. De modem van orange staat in de garage naast de voordeur. Dat zou dus wel moeten lukken.

kamiel
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 33 keer
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer

Berichtdoor kamiel » 01 Feb 2018, 21:03

Ik heb vorige week ook een Ring aangeschaft bij Coolblue. Wel eerste versus omdat mijn budget niet zo heel groot is :oops: .
Voorlopig tevreden van.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
TV: Netflix, Stievie, VRTNU en vier.be
VOIP: Weepee (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via Raspbx
GSM: Orange (met Chinese Oukitel K4000)

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1356 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Berichtdoor raf1 » 01 Feb 2018, 21:10

Of de Hikvision DS-KB6003-WIP die in dit topic werd besproken: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=51687

Best op voorhand ook een checken of je bestaande deurbeltransfo zo'n Wifi-deurbel wel kan voeden, die verbruiken gemakkelijk 15 Watt als ze actief zijn en moeten soms gevoed worden met 24 Volt AC.

Een klassieke Friedland D117 Ding Dong verbruikt 4 Watt tijdens het dingdongen, als je deze wil blijven gebruiken moet je nagaan of dit gaat werken met de nieuwe Wifi-deurbel. Eventueel is er in de schakeling een extra weerstand, diode of relais nodig om dat te doen werken.
Bovendien kom je dan uit boven de 20 Watt gezamenlijk verbruik, dus moet je transfo opnieuw zwaarder zijn. Soms tot 30 VA of zelfs meer.

mailracer schreef:Video met app en bestaande bekabeling

Maar niet met de bestaande mechanische ding dong?
De meeste fabrikanten maken zich er gemakkelijk van af: bestaande transfo en ding dong mag je weggooien en je moet ergens een nieuwe Wifi-gong in een vrij stopcontact pluggen.

Razornord
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer

Berichtdoor Razornord » 02 Feb 2018, 01:04

Een groot nadeel bij de Ring Pro is de abbo-kost van $30/jaar voor de cloud-opslag. Vandaar dat mijn ouders de Skybell (bestaat ook in de ronde vorm maar dat hangt dus af van de plaats waar hij komt te hangen). Het is een quasi-intuïtieve installatie (de elektriciteitskabeltjes juist installeren hebben we via youtube-video moeten achterhalen maar verder ging het wel vlot) en geen abbo-kosten als 7 dagen opslag voldoende is. Het kan wel zijn dat uw Friedland-deurbel 9V heeft en deze bel heeft 12V nodig.

AnD
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 63 keer
Uitgedeelde bedankjes: 345 keer

Berichtdoor AnD » 02 Feb 2018, 07:35

Er zijn systemen die werken met 2-draads bekabeling. Als het een gewone voedingskabel is met bijvoorbeeld twee vob draden en het is niet te ver van de meterkast dan gaat dit ook werken. Je kan eens kijken naar merken zoals Aiphone, Bticino, Comelit, Siedle, Urmet, Niko, Panasonic ....
Die toestellen kosten wel wat geld maar veel zijn ook degelijk. Je kan dan wel niet je oude transfo gebruiken.

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 224 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer

Berichtdoor mailracer » 02 Feb 2018, 08:42

raf1 schreef:

mailracer schreef:Video met app en bestaande bekabeling

Maar niet met de bestaande mechanische ding dong?
De meeste fabrikanten maken zich er gemakkelijk van af: bestaande transfo en ding dong mag je weggooien en je moet ergens een nieuwe Wifi-gong in een vrij stopcontact pluggen.

Topic starter vroeg een video-deurbel die hij op de bestaande bekabeling kan gebruiken. Dus Google je dat en kom je uit op coolblue. Ik heb gewoon de eerste de beste bel die door cb aanbevolen word naar hier gelinkt. Verder heb ik er geen ervaring mee. Maar ik denk dat dergelijke dingen niet met de bestaande bel kunnen werken tenzij je draden extra naar de videodrukknop hebt.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Jack Daniels » 02 Feb 2018, 09:45

raf1 schreef:Best op voorhand ook een checken of je bestaande deurbeltransfo zo'n Wifi-deurbel wel kan voeden, die verbruiken gemakkelijk 15 Watt als ze actief zijn en moeten soms gevoed worden met 24 Volt AC.

Een Ring doorbell kan voltages aan van 8 tot 24 Volt. Een beltransfo die niet heel erg oud is biedt verschillende uitgangsspanningen. Gewoon een kwestie van de draadjes op andere contact punten aan te sluiten om een ander voltage te krijgen.

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1356 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Berichtdoor raf1 » 02 Feb 2018, 09:56

De Ring Video Doorbell Pro heeft minstens 16 Volt nodig en bovendien heb je een betalend abonnement nodig om video op te slaan...

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Jack Daniels » 02 Feb 2018, 10:19

raf1 schreef:De Ring Video Doorbell Pro heeft minstens 16 Volt nodig en bovendien heb je een betalend abonnement nodig om video op te slaan...

De Ring (2) deurbel werkt met een voltage tussen 8 en 24 Volt. Ik heb nergens de Pro vermeld. En dat betalend abonnement was ondertussen al een keer of drie ter sprake gekomen.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Berichtdoor AfAX » 02 Feb 2018, 11:52

raf1 schreef:De Ring Video Doorbell Pro heeft minstens 16 Volt nodig

Ook rekening mee houden dat het AC voltage is. Sommigen (in België de meeste had ik gelezen) hebben DC aan hun bel.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 68 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Berichtdoor WalterB1 » 02 Feb 2018, 16:49

Flying schreef:
Een draadloze bel heb ik ook overwogen, maar voor mij is het struikelblok daar de batterij. Je weet in feite nooit of die plat is tenzij je hem regelmatig zelf test.

Er bestaan draadloze deurbellen zonder batterij
https://www.youtube.com/watch?v=o9CpalDdd04

spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor spacekiek » 24 Feb 2018, 11:36

Onze Ring Pro heeft het vandaag begeven.
Ik kan hem niet hard resetten, de bel geeft gewoon een witte ring weer, waarbij 1 segment knippert.

De spanning ook eens uitgemeten op de draden en ook in de kast. Beide geven +- 28VAC ... wat dus teveel is? (moet tussen 16-24VAC zijn) Deze heeft nogthans bijna 2 jaar mooi dienst gedaan. Zou het kunnen dat de transfo kapot is? Of is die 4 extra Volt minder erg ?
Helaas geen andere transfo in huis die 24 VAC kan leveren om te testen. Ring heeft nu ook officieel zelf een transfo, maar die zit enkel mee in het product, dus niet apart te bestellen ....

Terug naar “Allerlei”