parking.brussels - kafka

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit is een verhaal dat ik jullie toch niet wil onthouden....

Onlangs kreeg ik een brief in de bus van parking.brussels.

Uw wagen van merk X met nummerplaat Y heeft een contributie niet betaald op datum van blabla wegens niet betaald parkeren in de *****straat in Anderlecht.

Vreemd, het is wel één van mijn nummerplaten maar het merk klopt niet en die wagen is nog nooit in Anderlecht geweest, het is dus een vergissing, dat is duidelijk.

Op de brief staat een telefoonnummer voor inlichtingen, ik probeer dus te bellen. Eerst taalkeuze, dan een hele resem menu's om dan een gemeente te kiezen.... een minuut wachtmuziek en dan een melding dat extensie xxxx niet kan antwoorden.

Ok, ik zoek de website op, blijken ze daar vrijdagnamiddag niet te werken maar je kan ook per email reageren, staat op de website. Zo gezegd, zo gedaan.

Maandag toch nog maar "eens" proberen te bellen, uiteindelijk van 'smorgens tot een stuk in de namiddag met tussenpozen proberen te bellen, nooit antwoord, altijd zelfde scenario.
Andere gemeente gekozen, algemeen nummer gezocht (blijkt er op de website ook nog een 0800 nummer te staan dat op hetzelfde menu uitkomt maar geen algemeen nummer), zelfs voor frans gekozen, altijd hetzelfde probleem, niemand neemt daar de telefoon op.

Op donderdag, omdat ik nog steeds geen antwoord op mijn mail mocht ontvangen, begin ik terug te proberen, bij de nederlandse taalkeuze geen antwoord, dus probeer ik nog eens in het frans.

Tot mijn, ondertussen, grote verbazing krijg ik iemand aan de lijn. Ik expliqueer in mijn beste frans het probleem en ze kijkt het na, geen probleem meneer, die nummerplaat is verkeerd gelezen, u mag die brief verscheuren.
Fijn, ik vermeld nog eens dat ik bij de nederlandse taalkeuze niemand te pakken krijg en dan komt het.... hou u vast...

"Oh ja, de person die nederlands spreekt is ziek meneer en trouwens u moet klachten normaal per brief of email sturen."
Ik verwijs naar mijn email van vrijdagnamiddag "maar u hebt die in het nederlands gestuurd zeker ?"...


Ik denk dus dat er daar in heel het gebouw maar 1 persoon nederlands spreekt en als die ziek is of, laat ons hopen van niet, sterft dan... tja

De procedure op de website vermeld echter dat je bij klachten, dus alleen in te dienen per brief of email, toch best eerst betaalt. Je kan er maar mee wegkomen hé.

Maar wat ik niet goed begrijp is dat ze adhv mijn nummerplaat wel mijn naam en adres hebben maar niet het merk van mijn wagen. Dat zou toch veel misfacturatie uitsluiten.

Het hele system is toch wel erg onklantvriendelijk, stel ik zomaar vast.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Jammer genoeg is dit vaak zo. Ik heb zo ook al heel wat verhalen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Foto opvragen en zolang je die niet hebt hebben ze geen bewijs.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je mag dan misschien gelijk hebben... bij het niet betalen van je contributie gaat alles naar een deurwaarder en die zorgt gewoon voor de uitvoering van de opdracht.

Je hebt er dus alle belang bij netjes het parkeer bedrijf te contacteren en de fout recht te zetten (waarbij je best een bevestiging via mail vraagt)... met grote woorden haal je je in dit geval enkel een hoop ellende op de nek.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Je mag dan misschien gelijk hebben...
Indeed. Een klein halfjaar geleden parkeerde ik op een andere plek wegens rommelmarkt en de auto is daar een week blijven staan. Was blijkbaar een blauwe zone. Er zaten vijf papiertjes achter mijn ruitenwisser.

Ik dacht dat die papiertjes die ze achterlaten een soort van kennisgeving was en dat er nog wel een brief ging volgen. Die papiertjes kunnen toch wegvliegen of weggenomen worden hé?

Ik had er vijf maar in theorie had ik er 14 kunnen gekregen hebben. (de aanrekening is per halve dag)

Bij het bestuderen van die papiertjes en de website bleek snel dat ze veronderstellen dat je dat papiertjes gaat vinden. Als je niet binnen een paar dagen gaat betalen sturen ze een brief met toeslag.

Ik betaalde direct al de rekeningen en stuurde een e-mail met de vraag of dat alle uitstaande aanrekeningen waren. In het Nederlands. Drie dagen later kreeg ik de reactie dat alles wat er te betalen was in orde was. Dat was beging september. Blijkbaar was die ene Nederlandstalige toen nog niet ziek.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

r2504 schreef:Je mag dan misschien gelijk hebben... bij het niet betalen van je contributie gaat alles naar een deurwaarder en die zorgt gewoon voor de uitvoering van de opdracht.

Je hebt er dus alle belang bij netjes het parkeer bedrijf te contacteren en de fout recht te zetten (waarbij je best een bevestiging via mail vraagt)... met grote woorden haal je je in dit geval enkel een hoop ellende op de nek.
Die deurwaarder mag zonder een rechterlijk vonnis ook maar alleen aan jou vragen om te betalen dacht ik? dit omdat het gaat om een retributie en niet om een penale boete.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Voor een parkeerbedrijf wanbetalers doorgeeft aan een deurwaarder is er een rechterlijk vonnis... anders zou de deurwaarder nooit kunnen uitvoeren.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

r2504 schreef:Voor een parkeerbedrijf wanbetalers doorgeeft aan een deurwaarder is er een rechterlijk vonnis... anders zou de deurwaarder nooit kunnen uitvoeren.
Ik kan morgen een deurwaarder naar u sturen voor een minnelijke invordering, veel (parkeer)bedrijven proberen het eerst zo.
https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... eurwaarder
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Wij doen het zo.
1.factuur
2. Paar weken na afloop betaaltermijn 1e aanmaning, afbetalingsplan kan na contact met ons
3. Maand later ingebrekestelling met extra kosten
3. Naar advocaat (alle facturen hoger dan 5 euro). Die doet dan
3a. Brief met in gebrekestelling en laatste mogelijkheden tot minnelijke regeling
3b. Rechtbank

De meest problematische dossiers zijn van jammerlijk overleden personen al dan niet met nalatenschap.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cybersurfr schreef:Ik kan morgen een deurwaarder naar u sturen voor een minnelijke invordering, veel (parkeer)bedrijven proberen het eerst zo.
In Antwerpen krijg je voor zover ik weet eerst drie brieven van het parkeerbedrijf... help een brief van de deurwaarder is dus een flauw excuus.

Ik denk dat trouwens geen enkel bedrijf meteen na het eerste "factuur" een deurwaarder gaat inschakelen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Toch inderdaad wel wat mee oppassen. Op een medewerker die aan de telefoon zegt dat je de brief mag verscheuren zou ik het toch niet nemen. Minstens een bevestiging van de vergissing via e-mail zodat je alles schriftelijk kan aantonen moest er zever van komen.

Trouwens, als je betaalt, ga je dan niet onmiddellijk akkoord met de boete en 'beken' je zogezegd je fout? Heeft men mij toch ingehamerd toen mijn auto verkeerdelijk was weggetakeld en ik hem moest proberen terug te krijgen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het is geen boete he, het is een rekening voor een halve of hele dag.

Ik zie nu dat ik niet vermeld heb dat ik een kwartier later een antwoord op mijn mail kreeg, in het nederlands...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”