BPost : foto ID kaart voor aangetekende zending?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Absoluut; Belgie laat maar begaan.

Het is niet omdat "de privacycommissie" geen graten ziet, dat ik ermee moet akkoord gaan.
En een bedrijf zou geen dienst mogen weigeren omdat ik er wel graten in zie om bepaalde info te delen.
De klepel is nu toch echt wel ver doorgeslagen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Didymus schreef:De nationale wetgeving die de AVG vervangt is trouwens niet veel soepeler, toch nemen bedrijven groot en klein er ongestraft een loopje mee.
Maar vandaag staan er ook geen strenge boetes tegenover... louter het vingertje !

Maar als we steeds zo gaan redeneren dan hebben wetten ook geen zin en doen we allemaal maar terug waar we zin in hebben.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:Maar als we steeds zo gaan redeneren dan hebben wetten ook geen zin en doen we allemaal maar terug waar we zin in hebben.
Wil je nu zeggen dat bedrijven wetten volgen uit idealisme en niet omdat er pakkans is en daarmee kans op het krijgen van zware boetes of erger? Ha! En jij predikt hier dat anderen door een bepaalde gekleurde bril naar de wereld kijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

We volgen allemaal de wet deels uit respect (omdat het Wilde Westen waar jij voorstander van bent niet werkt) alsook omdat er bepaalde boetes tegenover staan. Dat laatste heeft misschien niet altijd het gewenste effect of de pakkans is te groot, maar daarvoor wijzigen wetten en komen er nieuwe mechanismes in de plaats zoals GDPR.

Als je in dit systeem niet gelooft (wat niet perfect is) dan heeft het weinig zin in onze democratie te leven (tenzij je als iemand zuur door het leven wil gaan en constant met je zwarte bril op alles komt afbreken maar er verder ook niets aan wil doen). Gelukkig zijn andere mensen nog wel creatief en constructief.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Ga je nu niet wat ver door mensen die bepaalde bemerkingen hebben in één ruk weg te zetten als "verzuurd met constant een zwarte bril op"?
Zulks lijkt me niet echt bevorderlijk en constructief...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:Als je in dit systeem niet gelooft (wat niet perfect is) dan heeft het weinig zin in onze democratie te leven
Ik geloof dat de regering zowel zijn burgers als bedrijven in gareel wilt houden door wetten te schrijven en die af te dwingen via bepaalde instanties.

Wat ik echter niét geloof is dat het terecht is om enig pessimisme (jegens bedrijven en hun effectiviteitom persoons- en andere gegevens van hun cliënteel te beschermen zoals wettelijk verplicht) af te doen als zever en zwartkijken. Bedrijven kunnen wel proberen en dat ook beweren te doen, maar het is al vaak genoeg gebleken dat veel bedrijven de wetgeving schenden en met datalekken als gevolg. En wie is daar de pineut mee? Meestal vooral de eigenaars van die data, niét de lekkers! Dat creëert een gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid bij de burger die dan maar zelf de touwtjes in handen poogt te nemen ten einde zijn data te beschermen, als blijkt dat bedrijf, wet noch regering daarin slagen.

Soit, als jij dat wilt afdoen als verzuurd met een zwarte bril, mij goed, maar je lijkt mij absoluut niet neutraal of alwetend in deze materie, dus waarom zou jij meer gelijk denken te hebben dan ik?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

eternum schreef:Ga je nu niet wat ver door mensen die bepaalde bemerkingen hebben in één ruk weg te zetten als "verzuurd met constant een zwarte bril op"?
Op basis van een keertje een opmerking (die maken we allemaal trouwens) ga ik dat zeker niet doen... ik stel echter vast dat het constant dezelfde mensen zijn die altijd klagen ongeacht het topic, gewoon structureel met andere woorden en dan krijg ik toch het gevoel te maken te hebben met het type "verzuurd met constant een zwarte bril op".
JamesEarlGray schreef:Bedrijven kunnen wel proberen en dat ook beweren te doen, maar het is al vaak genoeg gebleken dat veel bedrijven de wetgeving schenden en met datalekken als gevolg.
We proberen met z'n allen ook niet door het rode licht te rijden... maar dat wil ook niet zeggen dat het iet zal gebeuren, bij de ene per ongeluk, bij de andere misschien bewust. Moeten we daarom die regel afschaffen of gewoon iedereen bij voorbaat een strenge straf geven ?
JamesEarlGray schreef:Dat creëert een gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid bij de burger die dan maar zelf de touwtjes in handen poogt te nemen ten einde zijn data te beschermen, als blijkt dat bedrijf, wet noch regering daarin slagen.
Je Robin Hood gehalte stijgt weer... het is niet de eerste keer dat je het recht in eigen handen gaat nemen... nee, dit is niet het Wilde Westen.
JamesEarlGray schreef:maar je lijkt mij absoluut niet neutraal of alwetend in deze materie

Dat ben ik niet, beweer ik ook niet... ik stel het alléén vast bij steeds weer het kleine selecte groepje.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Je trekt weer compleet de verkeerde conclusies.

Niemand zegt dat er iets moet afgeschaft worden.
Niemand meent het recht in eigen handen te willen nemen.

Ondertussen ben jij wel bezig met polariseren.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”