op afspraak levering is dag later coolblue

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:als ze alle koeriers aan de deur zetten die hun niet aan de afspraken houden, zouden deze wel inbinden.
We leven in 2018 dus moeten ze maar mogelijk maken dat ge niet kunt laten leveren als het vol zit.
Naar het schijnt is het probleem dat die leveranciers vaak (schijn)zelfstandigen (zouden) zijn, die betaalt worden per afgeleverd pakje.
Tja, als dat waar is dan krijg je uiteraard wantoestanden (teveel pakjes meenemen, droppen in de haag, zelf aftekenen, etc etc).
r2504 schreef:Ja ik vind dat ! (en jij mag gerust iets anders vinden).
cadsite schreef:Dan moet je stoppen met beloven als je aan je capaciteit zit.
Ik moet cadsite hier gelijk geven: je moet je capaciteit opvolgen en niet overboeken; dat moet elk fatsoenlijk systeem aankunnen, dus als je een datum belooft moet je je daaraan houden als bedrijf. Mensen zijn nl niet de godganse dag thuis (mede-pet peeve: ISPs die "langskomen tussen 9 en 15u").
En het gaat hier idd niet over onvoorziene situaties als plotse sneeuwval ofzo; dat is nog begrijpelijk; maar de kerstperiode is nu eenmaal een drukke periode en dat weten ze al lang op voorhand.

Dit doet me denken aan de beruchte ringbus van Leuven: destijds (al effe niet meer genomen) was het rijschema "om de 10min een bus".
Dat was plezant in de spits, want geen enkele bus haalde dat schema.
Erger nog, de bussen van (iirc, de exacte tijd kan lichtjes verschilen) 8u50, 9u, en 9u10 kwamen quasi *elke keer* alledrie netjes op een rij om 9u15 gepasseerd.
Het hadden er wss nog meer kunnen zijn, maar na 3 rondjes werden ze er volgens een chauffeur uit gehaald voor een korte pauze.
Maar hoeveel je ook kloeg: dat rijschema aanpassen, dat kon om de een of andere manier niet.
Sorry, maar dan ben je niet realistisch bezig.
Pas je schema aan aan de werkelijkheid, en je hebt geen boze passagiers.
Als je om de 10min een bus belooft, moet je die belofte nakomen of aanpassen.
Niet de belofte blijven maken en het resultaat negeren.

En dat geldt dus ook voor pakjesleveringen.
Kan je je voorstellen dat dit in een B2B omgeving zou gebeuren?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Coolblue heeft een overeenkomst met een couriersbedrijf dat het niet kan waar maken op tijd te leveren. Ze kunnen die optie dan beter schrappen tijdens de drukke periodes. Als je ervoor bijbetaald moeten de courier het nakomen. Maar uit ervaring kies ik die optie nooit, dan haal ik het liever af in een postkantoor en daarom niet de dag nadien maar wanneer het er is. Maar ik snap wel dat niet iedereen de optie heeft om voor 17:30 even langs het postkantoor te gaan. Het is dus geen dag later, maar meer dan een week geworden. ik zou ook enorm balen als ik er 10 euro voor heb gegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”