Bestellingen bij amazon.de

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb het weer zitten. Levering op dinsdag 18 september (bestelling op amazon.de, Prime, geleverd door BPost) ... de hele dag zitten wachten voor niks ... dan 's avonds laat een mailtje gekregen met excuses en de boodschap dat het nu in de periode [woensdag 19 september tot ...] geleverd zal worden. Vandaag met bijna de hele familie de hele dag thuis geweest ... 5x de brievenbus gecheckt ... en om 21.00h krijg ik een mailtje dat BPost aan Amazon heeft laten weten dat ze vergeefs aan onze deur hebben gestaan, iets na 17.00h, en dat ze een bericht in de brievenbus zullen hebben achtergelaten.
Er heeft absoluut niemand aangebeld of op de deur geklopt en er steekt helemaal niets in onze brievenbus, zelfs geen gewone post. Grrrrrrr.... wat een komedie bij BPost.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Vrijdag iets besteld op Amazon.de, maar niet met Prime.
Keurig de maandag ontvangen met Bpost.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Gebeurt jammer genoeg vaak bij Bpost.
Maar meestal steken ze wel een briefje in de bus (als je thuis bent en ze niet aanbellen)

Onlangs ook een keer voorgehad bij UPS. Ook zonder briefje.

Uiteindelijk nog het meest tevreden over PostNL. Die mogen pakjes gewoon op een plek rond het huis leggen. Dan moet ik niet 6km verder mijn pakje gaan ophalen binnen Bposts belachelijke openingsuren. Dat terwijl er op 2 km van mij een postpunt is met veel betere openingsuren.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Albert Peetermans schreef:Ik heb het weer zitten. Levering op dinsdag 18 september (bestelling op amazon.de, Prime, geleverd door BPost) ... de hele dag zitten wachten voor niks ... dan 's avonds laat een mailtje gekregen met excuses en de boodschap dat het nu in de periode [woensdag 19 september tot ...] geleverd zal worden. Vandaag met bijna de hele familie de hele dag thuis geweest ... 5x de brievenbus gecheckt ... en om 21.00h krijg ik een mailtje dat BPost aan Amazon heeft laten weten dat ze vergeefs aan onze deur hebben gestaan, iets na 17.00h, en dat ze een bericht in de brievenbus zullen hebben achtergelaten.
Er heeft absoluut niemand aangebeld of op de deur geklopt en er steekt helemaal niets in onze brievenbus, zelfs geen gewone post. Grrrrrrr.... wat een komedie bij BPost.
Dat ken ik, als je in de loop van de dag kijkt op de track en trace staat er onderweg. En eens het 17h in wijzigt dit vandaag dat het niet afgeleverd kon worden en dat ze morgen komen. Lijkt precies dat de postbode gedaan heeft met zijn shift om 17h en de pakjes de dag erna afgeleverd worden.

Maar dacht althans waar ik woon dat de pakketjesronde aangepast is vroeger vertrok dit altijd het de naast gelegen gemeente waar een postverdeelrcentrum is. en nu staat er steeds het volgende: ANTWERPEN ZUID MAIL
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Albert Peetermans schreef:Ik heb het weer zitten. Levering op dinsdag 18 september (bestelling op amazon.de, Prime, geleverd door BPost) ... de hele dag zitten wachten voor niks ...
Doe dit aub nooit meer. Een hele dag wachten aan de brievenbus is het écht niet waard.

Als je echt iets dringend nodig hebt, kies 1-day delivery bij Amazon (krijg je tenminste wat geld terug als bpost faalt, maar meer kans dat het DHL/UPS is), of Coolblue oid of de oude fysieke winkel.

Maar voor de rest, mij ga je nooit meer zien thuisblijven voor de postbode.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik had onlangs iets dringend nodig van Amazon.de. Met Prime. Besteld op maandagavond, geleverd door Bpost op donderdagochtend. Ik moest het absoluut vrijdag hebben.

Dinsdagochtend speciaal gebeld met klantendienst: de dame zei, ik kan er weinig aan doen om het op tijd bij jou te krijgen maar ik stuur een dringend bericht naar Bpost en ik zet het in mijn persoonlijke todo list om het op te volgen. Levering dus donderdagochtend en vrijdagochtend telefoon van dezelfde dame om te vragen of alles in orde was.

Daar kan menig winkelier en zelfs online shop nog een lesje van leren. Knappe klantenservice.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Enige wat jammer is bij Amazon is dat je niet zelf de koerier kan kiezen. Zij kiezen dat automatisch volgens wat voor hun op dat moment de beste en snelste is. Aangezien ik nooit thuis ben en ik niet voor 1 pakje een dag verlof ga pakken, is de ideale koerier voor mij altijd Bpost aangezien ik het dan gewoon de dag nadien ga afhalen in mijn lokale supermarkt die tot 20u open is.

Bij een andere koerier is het altijd miserie, aangezien die niet in afhaalpunten willen investeren is het altijd afwachten of en wanneer ik mijn bestelling zal ontvangen.

De ergste koerierdienst vind ik wel Chronopost, die outsourcen dat altijd naar een lokale Belgische koerier en dus is heel te tracking zo onaccuraat als maar kan zijn. 's Avonds vind ik dan wel een brief van die lokale koerier dat ik niet aanwezig was, maar zonder verdere info en het trackingnr van Amazon en Chronopost werken daar dan weer niet.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

Volledig Off-topic, maar toch informatief. Gelieve jullie weinig zorgen te maken over leveringen in BE. Ik heb reeds jaren een Postnummer bij DHL in Duitsland om pakjes naar Duitse afhaalpunten te versturen via 'DHL Postfiliale Direkt". Gewoon een voorbeeld;

Do, 23.08.2018 19:53 --
The recipient has picked up the shipment from the retail outlet
Di, 21.08.2018 12:51 --
The shipment has been successfully delivered
Di, 21.08.2018 08:36 --
The shipment has been loaded onto the delivery vehicle
Mo, 20.08.2018 12:49 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Mo, 20.08.2018 12:43 Krefeld
The shipment has been processed in the parcel center
Fr, 17.08.2018 16:33 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Di, 14.08.2018 18:24 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Mo, 13.08.2018 02:47 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Sa, 11.08.2018 18:13 Köln
The shipment has been processed in the parcel center of origin
Fr, 10.08.2018 17:15 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Mi, 08.08.2018 17:31 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Di, 07.08.2018 20:16 Krefeld
The shipment has been processed in the parcel center
Do, 02.08.2018 21:00 Krefeld
The shipment has been processed in the parcel center
Do, 02.08.2018 07:54 --
The shipment was misrouted and could not be delivered. The shipment will be readdressed and forwarded to the recipient.
Mi, 01.08.2018 21:47 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Mi, 01.08.2018 21:36 Krefeld
The shipment has been processed in the parcel center
Fr, 27.07.2018 07:52 --
The shipment was misrouted and could not be delivered. The shipment will be readdressed and forwarded to the recipient.
Do, 26.07.2018 19:12 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Mi, 25.07.2018 08:16 --
The shipment was misrouted and could not be delivered. The shipment will be readdressed and forwarded to the recipient.
Mi, 25.07.2018 02:44 Krefeld
The shipment has been processed in the destination parcel center
Di, 24.07.2018 17:26 Börnicke
The shipment has been processed in the parcel center of origin
Di, 24.07.2018 15:02 --
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

Pakje was op 10h vanuit Berlijn in Krefeld (ongeveer 20km van het finale pickup point) en dan 1 maand op de dool.

Het kan erger. Heb nu nog een pakje (bestelling 31 juli) dat al 4 keer retour gegaan is naar de afzender. Verzender vraagt me nu extra verzendkosten.

Terwijl een paket via Hermes.de op donderdag verstuurd werd en op zaterdag al in hun pickup point lag. DHL: een groot drama. En dat in hun thuisland DE..
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Kan je van dit laatste iets meer vertellen?
Zijn daar kosten aan verbonden?
Waar ik kan ik opvragen waar die punten zich bevinden ?
Kan je die gebruiken voor alle aankopen uit Duitsland?
Ondersteunt elke website wel een postbus adres ?

Veel vragen :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Fallschirmjaeger schreef:Enige wat jammer is bij Amazon is dat je niet zelf de koerier kan kiezen. Zij kiezen dat automatisch volgens wat voor hun op dat moment de beste en snelste is. Aangezien ik nooit thuis ben en ik niet voor 1 pakje een dag verlof ga pakken, is de ideale koerier voor mij altijd Bpost aangezien ik het dan gewoon de dag nadien ga afhalen in mijn lokale supermarkt die tot 20u open is.

Bij een andere koerier is het altijd miserie, aangezien die niet in afhaalpunten willen investeren is het altijd afwachten of en wanneer ik mijn bestelling zal ontvangen.
+1
BPost betekent bij ons ofwel de Cubee aan het station, ofwel de dag(en) nadien ophalen in het postkantoor.
UPS heeft ook een afhaalpunt vlakbij. Niet elke webshop geeft meteen de mogelijkheid om een afhaalpunt te laten selecteren, maar als ze vergeefs aanbelden, gaat het wel naar het afhaalpunt.
GLS, DPD, PostNL, DHL, ... altijd miserie als ze moeten terugkomen.
Coolblue geeft trouwens ook niet de mogelijkheid om een Cubee te selecteren. Zouden ze daar voor moeten bijbetalen?

1day delivery is ook niet altijd mogelijk bij Amazon.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Het is de tweede keer dat ik honden voeding koop bij Amazon.de De eerste levering gebeurde in 4 keer bij twee verschillende koerierbedrijven. Postnl kwam snelst dan een week later de eerste keer Bpost en dan met enkele dagen tussen de volgende leveringen.

Nu ik heb prime dus next day leveringen. De eerste keer dacht ik dus tja waarschijnlijk zijn de andere dingen niet via prime besteld. Het waren twee zakken van 15 kg en verder blikvoeding.


Nu maandag weer eens iets besteld via Amazon.de en dat zal de laatste keer zijn voor hondenvoeding.
Een levering verwacht ik vandaag dan de volgende misschien maandag volgende week en dat dinsdag nog eentje. :bang: Nu Bpost voor de eerste bestelling, 2 pakken met blikken. Verder volgende week tweemaal zakken van 15 kg (twee verschillende data) en dan nog enkele blikken later.

De prijs van het hondeneten ligt iets lager dan bij zooplus.nl. Maar de levertijden zijn beter bij zooplus.

Prime leveringen zijn meestal de dag nadien, behalve dus voor voer. Kan me niet altijd vrijmaken voor wanneer de zaken worden geleverd. Gelukkig heb ik goede afspraken met de koerier van postnl. Als het de vaste is weet ie waar hij het kan achterlaten. Maar dan moet ik wel weten wanneer die komt daar ik mijn honden niet altijd binnen hou. Als de honden los lopen kan er niet binnen de omheining geleverd worden en moet heb buiten blijven staan in het zicht van elke passant. Voor Bpost juist hetzelfde.

Ze houden zich dus niet aan de lever tijden. Wat zeer vervelend is. :roll:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Fallschirmjaeger schreef: De ergste koerierdienst vind ik wel Chronopost, die outsourcen dat altijd naar een lokale Belgische koerier en dus is heel te tracking zo onaccuraat als maar kan zijn.
DPD of bPost of Swap of ... :-D

Met Amazon kan je werkelijk het hele Belgisch koerierwezen voor je deur krijgen (alleen FedEx en GLS heb ik nog geen enkele keer gehad) :-D

Maar 'k snap de miserie wel. Chronopost is over het algemeen voor D+1 bestellingen, niet? Want Chronopost is iets dat ze alleen gebruiken als ze het zelf niet meer op tijd naar Brussel kunnen brengen. Laat die zendingen dan op het werk afleveren indien mogelijk.
pussyfooter schreef:
Terwijl een paket via Hermes.de op donderdag verstuurd werd en op zaterdag al in hun pickup point lag. DHL: een groot drama. En dat in hun thuisland DE..
DHL was beter toen het nog een Amerikaans bedrijf was. Alhoewel DHL tegenwoordig veel ladingen dekt, de oorspronkelijke DHL Express is en blijft wel in orde.
heist_175 schreef: GLS, DPD, PostNL, DHL, ... altijd miserie als ze moeten terugkomen.
DHL heeft ook parcel shops waar je kan verzenden met DHL Parcel en DHL Express. Ontvangen enkel DHL Express gezien bpost nu de bedeling van DHL Parcel aan consumenten doet.
heist_175 schreef:Coolblue geeft trouwens ook niet de mogelijkheid om een Cubee te selecteren. Zouden ze daar voor moeten bijbetalen?
Normaal is het goedkoper. Maar misschien hebben ze er geen contractuele rate voor bedongen, of willen ze het niet doen omwille van de gemiddelde hoge waarde van de zendingen. Of bpost laat het niet toe omdat de populaire Cubee's nu al vaak meer toegestuurd krijgen dan er plaats is. Is mogelijks ook de reden waarom Amazon dat niet aanbiedt.
stefke schreef:Verder volgende week tweemaal zakken van 15 kg (twee verschillende data) en dan nog enkele blikken later.

De prijs van het hondeneten ligt iets lager dan bij zooplus.nl. Maar de levertijden zijn beter bij zooplus.

Prime leveringen zijn meestal de dag nadien, behalve dus voor voer.
Maar je ziet voor je bestelt toch wanneer het geleverd gaat worden? Je moet eens zien in de buy box of er nog derde verkopers zijn die verzenden via Amazon. Mits wat puzzelen kan je het meeste uit 1 warenhuis krijgen ipv verschillende warenhuizen. Dan nadat je besteld hebt snel de bestelling wijzigen en de optie "zo weinig mogelijk zendingen" kiezen en het zou dan moeten meevallen met het aantal dozen. Maar voor zaken van 15kg versta ik het wel dat ze het doen, is misschien praktischer om dat apart te sturen.
stefke schreef:Ze houden zich dus niet aan de lever tijden. Wat zeer vervelend is. :roll:
Klagen bij klantendienst => gratis maand verlenging van Prime abo
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb nu ook al een tijdje Prime en bestel veel bij amazon.

Next day delivery heb ik nog _nooit_ meegemaakt bij Amazon (eigenlijk erg, want je betaalt wel voor die dienst).

Bij Bol: avond voordien bestellen, volgende dag geleverd, zonder hiervoor een soortgelijk "prime" abonnement te moeten afsluiten.

Dus mijn conclusie: moet je het snel hebben, kies voor bol.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Of nob kies coolbue. Die slagen er toch telkens in om het op tijd te leveren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nob schreef:Ik heb nu ook al een tijdje Prime en bestel veel bij amazon.

Next day delivery heb ik nog _nooit_ meegemaakt bij Amazon (eigenlijk erg, want je betaalt wel voor die dienst).
De cut-off hangen af van welke warenhuizen welke items ter beschikking hebben. Cut-offs liggen ongeveer tussen 7u en 14u om nog D+1 te hebben bij Amazon (en het is idd ook niet voor alles beschikbaar). Je wordt voor je de bestelling bevestigt altijd geinformeerd over de leveringsdatum.

Zelf vanmorgen iets besteld op Amazon.de en het wordt morgen geleverd met UPS, het kan dus zeker wel. Maar wil je tot 's avonds bestellen voor de volgende dag moet je idd elders gaan bij een speler die alles vlak over de grens in NL stockeert en zich puur op NL/BE concentreert.

Je kan niet verwachten dat je om 21u nog iets kunt bestellen dat uit een Amazon-warenhuis in Polen moet komen en de volgende dag voor je deur staat. Voor UPS/DHL is dat ook al te laat.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

CCatalyst schreef:De cut-off hangen af van welke warenhuizen welke items ter beschikking hebben. Cut-offs liggen ongeveer tussen 7u en 14u om nog D+1 te hebben bij Amazon (en het is idd ook niet voor alles beschikbaar). Je wordt voor je de bestelling bevestigt geinformeerd over de leveringsdatum.
Meestal levert Amazon bij mij 2-3 dagen later!
Zelfs tussen 7u en 14u bestellen levert bij mij geen D+1 op.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nob schreef: Meestal levert Amazon bij mij 2-3 dagen later!
Zelfs tussen 7u en 14u bestellen levert bij mij geen D+1 op.
Maar dan zal het er ook zo opgestaan hebben, nee? Als ik bestel, en ze zeggen "wordt morgen geleverd", is het ook morgen geleverd. Als het later komt staat er een andere datum.

Het is idd niet voor alles beschikbaar, ze gaan geen prul van 20 EUR met DHL Express uit Polen sturen voor D+1, zaken waar ze de verzendkost beter uit kunnen compenseren wel (Bol en Coolblue doen niet anders). Ik heb ook de indruk (zeer subjectief) dat ze ook een evaluatie maken van hoeveel je koopt, wie veel koopt (en weinig terugstuurt) krijgt met Prime precies meer D+1 aanbod.

Als je echt veel D+1 wilt met Amazon is het misschien beter van geen Prime te nemen, want dan krijg je het maximale D+1 aanbod (verzending betalend dan wel).
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Bij bol een boek bestellen = next day is die er (en boeken kosten geen stukken van mensen).

Bij Amazon computermateriaal gekocht (alles prime) en bijna op alle stukken 3-4 dagen moeten wachten (en dat was per stuk veel duurder dan een boek natuurlijk).

Ik weet niet meer of ze het op voorhand hadden gemeld of niet, maakt ook niet uit, ze adverteren prime als volgt:

" Schneller und kostenloser Versand nach Belgien Kostenlose 1-Tages-Zustellung. "

En ze kunnen het compleet niet waarmaken.

Pas op, voor mij hoeft dit ook niet... maar adverteer het dan ook niet zo.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik bestel al jaren CD's via Amazon.de: Zeer betrouwbaar, snelle levering en goede prijzen! Geen nep-artikelen zoals sommige fake-websites met hoofdzetel in Hong Kong...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nob schreef: " Schneller und kostenloser Versand nach Belgien Kostenlose 1-Tages-Zustellung. "

En ze kunnen het compleet niet waarmaken.

Pas op, voor mij hoeft dit ook niet... maar adverteer het dan ook niet zo.
Er staat toch bij: "(voor) alle items die in aanmerking komen voor 'bezorging binnen 1 dag'"
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Albert Peetermans schreef: (...) en om 21.00h krijg ik een mailtje dat BPost aan Amazon heeft laten weten dat ze vergeefs aan onze deur hebben gestaan (...) en dat ze een bericht in de brievenbus zullen hebben achtergelaten. Er heeft absoluut niemand aangebeld of op de deur geklopt en er steekt helemaal niets in onze brievenbus (...)
Update: het is de volgende dag (20-09) geleverd. Op de verpakking zie ik de volgende sticker: "Bericht gelaten op 19-09. Terugzenden op 05-10". Met andere woorden:
(1) ze voeren een fictieve thuisaanbieding in in hun systeem en laten Amazon op die manier weten dat alles op tijd (d.w.z. met een dag vertraging) geleverd is.
(2) de dag nadien komen ze het doodleuk "opnieuw" aanbieden
Voor mij maakt het niet uit of een pakje binnen de 2 dagen of binnen de week arriveert (al heb ik natuurlijk liever dat het snel is). Maar de informatie moet correct zijn.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Albert Peetermans schreef: (1) ze voeren een fictieve thuisaanbieding in in hun systeem en laten Amazon op die manier weten dat alles op tijd (d.w.z. met een dag vertraging) geleverd is.
Dat trucje deden ze bij vorig jaar ook regelmatig, maar hier is alles nu terug op orde en komt alles op tijd aan.

Desondanks gewoon Amazon contacteren en zeggen dat die info niet klopt - is van belang dat Amazon dat ook weet. Ik kreeg altijd compensatie ondanks het "fake news" van bpost.

bpost heeft de mosterd trouwens bij hun Amerikaanse evenknie de USPS gehaald
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Mijn recentste bestelling bij Amazon: heb al lang geleden bij Bpost aangegeven dat alle pakjes afgeleverd moeten worden in de Cubee automaat in het station waar ik elke dag passeer. Gisteren een kaart in de bus: pakje ligt in de tijdschriftenwinkel om de hoek, die sluit om 18h00. Ik kom elke dag thuis na 18h. :bang:
GerardQ
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 22:20
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Onlangs kocht ik voor de eerste keer een pakketje op Amazon.de, ter waarde van €35.
Op basis van wat ik las op http://www.destandaard.be en http://www.bestelleninbelgie.com, zou het gratis moeten zijn.
Immers, de waarde van het pakket is meer dan €29. Toch moest ik €8 verzendingskosten betalen.

Na eindelijk iemand bij Amazon vast te krijgen, blijkt dat de gratis levering enkel geldt voor producten die Amazon zélf levert.
Daarnaast verkopen ook andere leverancies hun producten op het platform, waarvoor andere voorwaarden gelden. Een levensles van €8!
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Die verzendkosten komen er toch duidelijk op VOOR er geld van uw rekening afgaat? U kan nog steeds annuleren wanneer u dat ziet. Hun systeem is inderdaad niet zo duidelijk. Eerst betaalmethode kiezen en dan pas de uiteindelijke kostprijs zien van alles inclusief verzending waarna je nog kan annuleren. Maar je kan normaal zelfs annuleren nadat de bestelling is geplaatst binnen X aantal uren/minuten.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Over niet thuis zijn en pakjes laten leveren;

Op mijn werk is een zogenaamde 'Bringme'-automaat verschenen. Het bedrijf/winkel/appartementscomplex kan zo'n automaat huren voor 299 euro per maand.

Er zijn publieke en private van die automaten. Wanneer je een bestelling plaatst geef je het adres op van de locatie van de automaat en vul je in het veld van de voornaam 'bringme' in voor je voornaam.

Je moet eerst wel een profiel aanmaken zodat je een gekende gebruiker bent van die automaat. Er is een persoonlijke QR-code om uw pakje af te halen. Die blijft geldig tot je niet zelf gaat vernieuwen.

https://app.bringme.com

Mijn eerste pakje goed ontvangen. Wel heb ik zopas gelezen dat het blijkbaar niet de bedoeling is om van die zendingen van Alliexpres of DX.com, van die Chinese brol in gele omslagen, naar zo'n automaat te sturen. De sensoren zouden dan de aanwezigheid van de zending slecht kunnen detecteren.

Lijkt mij een goed systeem. Als uw werkgever zo'n box heeft of er een publieke nabij is. Werkt met elke leverancier. Is een soort van postbus eigenlijk.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Voor 300 euro in de maand lijkt het me anders ook brol als het zelf geen kleine pakjes kan detecteren.
Dan mag je je pakje alsnog bij de post gaan afhalen of erger, raakt je pakje verloren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

WalterB1 schreef: Mijn eerste pakje goed ontvangen. Wel heb ik zopas gelezen dat het blijkbaar niet de bedoeling is om van die zendingen van Alliexpres of DX.com, van die Chinese brol in gele omslagen, naar zo'n automaat te sturen. De sensoren zouden dan de aanwezigheid van de zending slecht kunnen detecteren.
Ze doen idd een controle of er effectief iets in het vak gelegd is alvorens de levering te aanvaarden, om al te makkelijke vormen van diefstal te voorkomen.

Envelopes worden altijd gedetecteerd als ze verticaal in het vak gezet worden, ttz schuin rechtop met de bovenkant rustend tegen de linker of rechtermuur van het vak. Op de bodem van het vak zijn ook schotten zodat je zelfs bij kleinere envelopes het gemakkelijk op die manier kunt plaatsen zonder dat de envelope plat valt.

Koeriers/postbodes zullen dit onderhand proefondervindelijk wel weten denk ik want als ze gewoon plat horizontaal erin gelegd worden is de kans groot dat het niet aanvaard wordt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Even een oud onderwerp terug naar boven halen maar ik heb een probleem en ik vind het niet terug op Amazon...

Ik heb een order geplaatst, verzending via Postnl, zogezegd afgeleverd op vrijdag echter, niets ontvangen... Ook de buren zijn van niets op de hoogte en ja... Amazon stuurt je door naar Postnl. Postnl stuurt me door naar Postnl België en Postnl België zegt, klagen bij Amazon.

Echter nergens zie ik zo'n meldknop staan met betrekking tot problemen en in de help sectie zie ik ook enkel staan, terugsturen, traceren, maar verder raak ik niet. Iemand enig idee ho ik dit moet aankaarten?

Begin het onderhand zo beu te raken met pakketpost dat ik beter terug de tijd er in steek om alles weer lokaal te kopen en er voor rond te rijden... Diepe zucht.

Via wat zoektermen in Google te gebruiken toch ergens op een klachtenformulier uitgekomen... Hopelijk haalt het wat uit.
Teun
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bellen naar amazon heeft voor ons in het verleden als oplossing gewerkt
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Gewoon Amazon contacteren.

We helpen je graag > Hulp > Heb je meer hulp nodig? > Contact

Een bestelling die ik geplaatst heb > evt Andere bestelling selecteren > Items aanvinken > Waar is mijn bestelling?

Dan kiezen voor een van de contactopties onderaan.
Slafes schreef: Begin het onderhand zo beu te raken met pakketpost dat ik beter terug de tijd er in steek om alles weer lokaal te kopen en er voor rond te rijden... Diepe zucht.
Rond rijden om te horen dat het "niet op voorraad" is, vaak ook nog getrakteerd op een portie norsheid/onvriendelijkheid en hoge prijzen voor mij nooit meer. Overweeg misschien eens een pakketbox als je echt veel problemen hebt?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Moet zeggen, had zelf al een contactformulier gevonden en ja,... Binnen het uur reactie, pakket wordt opnieuw verzonden... Als nu de buren durven aankomen dat ze het ergens gevonden hebben...

Wel fijn, ook mijn Prime met een maand verlengd. Verschiet er van!
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Normaalgezien loopt alles goed via PostNL, en we hebben toch regelmatig een bestelling.
Maar gisteren was de 'delivery out' om 11 uur, en dan op het einde van de dag : 'delivery attempted'. We waren gans de dag thuis en niemand gezien.
Ze zouden vandaag opnieuw aanbieden, en 't zelfde spelletje :-/ .
Heel vervelend :bang: .

Wat ook vreemd is: normaalgezien krijgen we een mail van PostNl als de zending vertrekt, deze keer geen mail hierven ontvangen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als het u echt stoort of gestoord heeft, een ticket laten aanmaken bij Amazon en/of PostNL.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ticket bij PostNL is vanmorgen reeds getriggerd. Amazon volgt als ik het item ontvangen heb.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb precies geluk met men leveringen hier. Al was de levering erg laat deze week dat ik dacht dat het er niet meer door ging komen.
Dezer dagen staat er zelfs een verfrissing klaar als ik een pakket verwacht, met die hitte.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

AfAX schreef: Ze zouden vandaag opnieuw aanbieden, en 't zelfde spelletje :-/ .
Heel vervelend :bang: .
Jobstudent wellicht?

Amazon stuurt mij quasi niets meer met PostNL, enkel nog bpost tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Laatste 3 bestellingen van Amazon waren altijd een dag eerder dan de indicatie (prime day bestellingen). delivery wednesday, dinsdag geleverd :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 17 keer

Die prime bestellingen doe ik nooit bij Amazon. Lijkt me ook onzin die levertijden omdat het niet in Duitsland is. Ik neem altijd de normale bezorging en houd rekening met 1 a 2 extra dagen en dan klopt het meestal wel. BPost bezorgd toch ook niet meer dagelijks? Dat ligt helemaal buiten de macht van Amazon. Ik haal ook liever pakjes op bij een bezorgpunt dan dat er een bezorger langs komt op momenten dat ik dan toevallig thuis moet zijn.

Bij mijn schoonouders in de VS werkt dat systeem van Amazon trouwen wel mooi, maar daar heeft ook iedereen een veranda (zelfs appartementen)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

marzman schreef:BPost bezorgd toch ook niet meer dagelijks? Dat ligt helemaal buiten de macht van Amazon. Ik haal ook liever pakjes op bij een bezorgpunt dan dat er een bezorger langs komt op momenten dat ik dan toevallig thuis moet zijn.

Bij mijn schoonouders in de VS werkt dat systeem van Amazon trouwen wel mooi, maar daar heeft ook iedereen een veranda (zelfs appartementen)
BPost levert pakjes wel elke dag, non-prior brievenpost wordt niet meer elke dat bezorgd.
Je kan trouwens bij BPost aangeven dat AL uw pakketjes naar een pakjesautomaat of BPost ophaalpunt gebracht worden, altijd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”