Jullie ervaringen met PostNL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De periode van bestelling is ook een bepalende factor. Met die black friday, of hoe het ook noemt, is heel postNL danig de soep in gedraaid. Ze kregen het gewoon niet verwerkt. Het probleem begon al bij de leveranciers, die hun pakjes niet zagen opgehaald worden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tsjah maar dat is dan weer niet mijn probleem, toch? Black Friday en Cyber Monday zijn inmiddels wel gekende dagen, waar ze inmiddels best mogen weten dat ze meer pakjes mogen verwachten. Alsof een winkel zou zeggen : "goh, we hebben er geen rekening mee gehouden dat het solden waren".

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jij gaat een winkel toch ook niet verwijten dat er file is in de solden periode ?

Ik denk dat alle grote spelers zoals een Bol.com, Coolblue, ... best wel al het mogelijke doen wat ze kunnen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Volledig gelijk : al die grote spelers doen wat ze kunnen. De bedrijven waarmee ze samen werken (!!!) niet. En daar wringt net het schoentje. 'k Wil maar zeggen dat ik er vrij zeker van ben dat als je samen werkt met Fedex, UPS, DHL, TNT, DPD, GLS en dergelijken geen dag een grote ramp zal zijn. Die bedrijven hebben manschappen genoeg.

Maar alle gekheid op een stokje : rond deze datum gaan we toch niet zeggen dat ze niet op tijd kunnen leveren "because of $reason", toch?
Zowel Bol.com als Coolblue als nog andere winkels maken er graag reclame mee dat alles van je vandaag voor 23:59:59 besteld, morgen bij jou thuis zal geleverd worden. Dat is ook inbegrepen in diezelfde prijs : dikwijls is iets bij Coolblue of Bol wat duurder dan in een andere winkel die geen verzenddienst heeft. Wel, ik betaal die surplus prijs graag omdat ik graag op mn gemak ben. Ik maak daar geen enkel probleem van. Dus is het aan Coolblue/Bol/Whatever om te zorgen dat ze hun belofte waar maken... 't Is een economiebeginsel : alles heeft zn prijs. Ik betaal de prijs graag om het de volgende dag per pakketpost aan mn deur te hebben. Dus moeten ze die dienst (die ze beloven en graag in de verf zetten) ook leveren. Dat hun pakketdienst waarmee ze vast samen werken deze druk niet aan kan, is alles behalve mijn probleem...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Die bedrijven hebben manschappen genoeg.
Groot of niet... niets is onbeperkt of denk je dat ze genoeg auto's/mensen hebben om enkele dagen per jaar de piek op te vangen ?
krisken schreef:Wel, ik betaal die surplus prijs graag omdat ik graag op mn gemak ben. Ik maak daar geen enkel probleem van.
Misschien verschillen we daar van opvatting... ik betaal die kleine surplus graag omdat het een vertrouwde webshop is en ik geen gezeur heb over verzendkosten... dat het nu de dag erop of twee dagen later aan m'n deur staat laat me op zich in 99% van de gevallen gewoon koud.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Krisken schreef: [...] Wel, ik betaal die surplus prijs graag omdat ik graag op mn gemak ben. Ik maak daar geen enkel probleem van. [...]
En daar wringt nu net het schoentje. De prijs die jij betaalt om de volgende dag je spullen aan de deur te hebben is niet genoeg. Iemand betaalt het verschil en dat is meestal die sukkelaar die voor een hongerloon tegen een recordtempo pakjes moet leveren. Eigenlijk stelen we van die mensen.
Ook dit is een economisch beginsel : Elke euro die je bezit, en waarvoor je niet gewerkt hebt, of die je te weinig betaalt, is een euro die je afpakt van iemand die er wel voor gewerkt heeft.

Dus om toch maar in het reine te komen met de klanten zouden er dus nog meer mensen uitgebuit moeten worden. Het is net die hoge druk om de beloften van levering daags nadien uit te voeren, dat het systeem zo kwetsbaar maakt. Er moet dan niet veel gebeuren om het in de soep te laten draaien. Voor mij mag er gerust wat meer tijd over gaan, als het dan correct en met respect afgehandeld wordt.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef: Iemand betaalt het verschil en dat is meestal die sukkelaar die voor een hongerloon
tja, snelle, goedkope pakketjes leveren, shoppen bij de Pri<duitse munt>, H&<antwerps voor een hemd>, en zovele andere ketens / online rock bottom webshopping monumenten... 't Zijn geen bloeddiamanten... maar toch kleeft er wat zweet of zelfs bloed aan uw handen. Maar...who cares
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

@petrol242 : dat kan prima zijn, maar dan is die kerel geen f*** beter dan die treinbestuurder die met opzet te traag rijd met zijn trein, zodat hij sneller ontslagen zou worden. Als dit effectief zo is, wat houd er hun tegen om hun prijzen op te slaan? Nogmaals : ik besef dat ik extra €€€ mag dokken voor die service maar dat heb ik er voor over. En zoals gezegd is : je hebt ook het gemak erbij met de garantie etc...
r2504 schreef:Groot of niet... niets is onbeperkt of denk je dat ze genoeg auto's/mensen hebben om enkele dagen per jaar de piek op te vangen ?
Kom kom kom je kan altijd auto's bijhuren (immers, van hun zelfstandigen eisen ze gewoon witte auto's) en volk vinden via interimkantoren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

DIBO schreef:'t Zijn geen bloeddiamanten... maar toch kleeft er wat zweet of zelfs bloed aan uw handen. Maar...who cares
Mensen die fairtrade kopen, die mensen care. 8)

Mijn madam heeft zelfs een Fairphone. Als je weet hoeveel chinees bloed, chinees zweet en chinese traantjes er in zo'n dumpprijsmodel vaak verwerkt zit. Idem voor de zeldzame metalen die in zo'n elektronica nodig zijn. Daar zou FP het dus beter doen. Soit, het kan iets hebben van de archaïsche katholieke aflaten, maar ik ben liever enigszins gerustgesteld met het idee dat ik niemand zijn leven naar de kloten help door toe te geven en bij te dragen aan het volkomen onetisch economisch systeem dat momenteel de plak zwaait.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef:Jij gaat een winkel toch ook niet verwijten dat er file is in de solden periode ?

Ik denk dat alle grote spelers zoals een Bol.com, Coolblue, ... best wel al het mogelijke doen wat ze kunnen.
Er is niet 1 enkele schuldige in dit verhaal. Iedereen in de keten heeft een aandeel.

* De handelaars, omdat ze in de eindejaarsperiode meer pakjes naar PostNL stuurden dan contractueel voorzien of gepland in de eindejaarsplanning die met PostNL afgesproken werd. Maar moesten ze dan maar bestellingen weigeren en door de concurrenten laten afsnoepen?
* PostNL, omdat ze niet voldoende gescaled hebben in de eindejaarsperiode. Maar hoe scale je zo'n onderneming voor een piekperiode van 1 maand?
* De klant, omdat hij goedkope/gratis verzending eist, en bovendien binnen de 24u geleverd, om dan niet thuis te zijn wanneer de bezorger binnen de 24u aanbelt. Maar dat is anno 2017/2018 ook weer geen onredelijke eis.
krisken schreef:Tsjah maar dat is dan weer niet mijn probleem, toch? Black Friday en Cyber Monday zijn inmiddels wel gekende dagen, waar ze inmiddels best mogen weten dat ze meer pakjes mogen verwachten. Alsof een winkel zou zeggen : "goh, we hebben er geen rekening mee gehouden dat het solden waren".
Als je een idee hebt hoe je zo'n onderneming kan upscalen voor 1 piekmaand, inclusief de nood aan ruimte/mensen/transport die zo'n upscale vereist, en zonder de andere 11 maanden het gelag ervoor te betalen, mag je zeker als consultant bij PostNL aankloppen. Er komt wel wat meer bij kijken dan het geval is bij een enkele winkel...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@petrol242 : dat kan prima zijn, maar dan is die kerel geen f*** beter dan die treinbestuurder die met opzet te traag rijd met zijn trein, zodat hij sneller ontslagen zou worden.

Welke kerel bedoel je? Die uitgebuite kerel? En die treinbestuurder, ik kan hem geen ongelijk geven ... Een beetje inlevens vermogen zou je niet mis staan!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In elk geval : als een bedrijf mij belooft dat het binnen de 24 uur bij mij thuis is, dan moeten zij die belofte waar maken. Kunnen/willen ze dat niet, dan bezie ik dit als bedrieglijke reclame... En dat kan/mag niet volgens de BE wetgeving. Zo simpel is het!

Als je een specifieke auto wilt, met een bepaald kleur en bepaalde opties, dan weet je dat je moet wachten en dat deze er morgen niet zal staan. Dat spreek je ook zo af. Hier zou gewoon hetzelfde moeten gelden... Zo nemen mensen geen verlof om het pakje dat ze verwachten te kunnen ontvangen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Effe aansluiten met iets halfrelevant: we hebben onlangs van de post een brief gekregen die voorstelt dat wij een preferentie opgeven:
* waar ons pakketje mag worden achtergelaten indien niemand thuis is, bv een postpunt in de buurt in een winkel of postkantoor
* of elk pakketje automatisch naar die plek zal worden verzonden ipv eerst een poging wordt ondernomen om het thuis af te leveren

Nu ben ik wel blij met die mogelijkheden, MAAR ik zou dat graag per bestelling kunnen laten variëren. Sommige winkels geven die mogelijkheid, maar niet elke winkel doet dat, en daar komt dit voorstel wel van pas.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, heb deze brief ook gehad. En helaas, de meest makkelijke optie bied men bij ons niet aan : de cubee kluisjes. Zeer makkelijker zowel voor BPOST als voor de bestemmeling zelf. Maak er dikwijls gebruik van (als ik kan), en voordeel is dat je gewoon je gerief kan ophalen wanneer jij wilt. Even de QR code scannen en klaar!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Deze week 2 x pakketje verwacht, volgens T&T is het pakket geleverd op ons adres maar we hebben niets ontvangen.
Klacht ingediend bij de leveranciers, maar tot nu toe geen reactie.

Eerste pakket is betaald met PayPal maar die gaan meer dan waarschijnlijk niets kunnen doen wegens 'afgeleverd'.
Tweede pakket is betaald met Bancontact
Beide bestellingen zijn gedaan door mijn vriendin die geen kredietkaart heeft, dus via die weg kan ik ook niets doen.

Iemand een idee wat we nog kunnen doen?
Victory Not Vengeance
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Klopt, heb deze brief ook gehad. En helaas, de meest makkelijke optie bied men bij ons niet aan : de cubee kluisjes.
Toch wel, je kan een cubee als afhaalpunt registreren. Het systeem wordt in mijn buurt wel pas in de loop van deze maand geactiveerd, dus het is nog even afwachten hoe dat in de praktijk zal lopen, maar de intentie lijkt er toch te zijn om die cubee's optimaal in te schakelen. Al vrees ik wel voor de capaciteit van die kluisjes. In een postkantoor kan bpost in ieder geval een véél groter volume stockeren. Dus als die kluisjes té populair worden, zou het wel eens terug naar af kunnen gaan. In ieder geval: een positieve evolutie.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

testertje schreef:Deze week 2 x pakketje verwacht, volgens T&T is het pakket geleverd op ons adres maar we hebben niets ontvangen.
Klacht ingediend bij de leveranciers, maar tot nu toe geen reactie.

Eerste pakket is betaald met PayPal maar die gaan meer dan waarschijnlijk niets kunnen doen wegens 'afgeleverd'.
Tweede pakket is betaald met Bancontact
Beide bestellingen zijn gedaan door mijn vriendin die geen kredietkaart heeft, dus via die weg kan ik ook niets doen.

Iemand een idee wat we nog kunnen doen?
PayPal kan je zeker een claim bij opstarten, zelfs indien tracking zegt "afgeleverd". Daar verlies je niets mee, niet in het minst omdat de verkoper een antwoord moet formuleren.

Bancontact = geld kwijt. Soit, in principe kan je de aankoop betwisten bij je bank, maar ik heb daar nog geen succesverhalen over gehoord.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Het pakje dat gisteren op 'afgeleverd' stond, werd vandaag aan ons bezorgd. Gelukkig was dit het pakket dat met BC werd betaald.
De levering van donderdag is voorlopig nergens te vinden. Gelukkig is deze firma zeer meegaand in het verhaal en zij gaan het opnieuw opsturen (en hebben ook klacht ingediend bij PostNL)
Victory Not Vengeance
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

https://radio2.be/de-inspecteur/de-pakk ... t-niet-aan

Ombudsdienst van Bpost krijgt blijkbaar meer en meer klachten over niet aflevering paketten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn gedacht? De enige schuldige in heel dit verhaal is de consument, wij allemaal samen dus. We zijn veel te veel verwend, rotverwend. Wij pikken het niet meer dat onze bestelling pas twee dagen na aankoop geleverd wordt. Liefst van al zouden we onze pakjes geleverd zien nog voordat ze besteld zijn. En dan maar kakken op de (web)winkels, de transporteur, het sorteercentrum, de manke communicatie, de te hoge prijs, ... Iedereen hier maar dan ook iedereen moet dringend de hand in eigen boezem steken. Of zijn jullie het soort mensen dat aan de kassa zijn karretje laat staan omdat het niet genoeg opschiet?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jack,

Ik begrijp je maar soms moeten ze ook geen beloftes maken dan.

Ik heb soms dat ze zeggen we leveren die dag en dan loopt het uit. als het nu om iets gaat dat je niet thuis moet zijn ok. + niet alle leveringen gaan via bpost. Via postnl kan je voor vreemde verassingen staan. Want die mogen normaal gezien niet afleveren op een bpost afhaalpunt.

Als je niet thuis bent is dat dus rot.

Ofwel moet ik altijd op afspraak bestellen maar dat is ook niet in elke webwinkel mogelijk en dat kost meestal 10 euro. voor grote en dure dingen geen probleem maar voor kleine dingen en goedkope is dat best veel.
Laatst gewijzigd door boonpwnz 15 maa 2018, 10:02, in totaal 1 gewijzigd.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Jack Daniels schreef:Mijn gedacht? De enige schuldige in heel dit verhaal is de consument, wij allemaal samen dus. We zijn veel te veel verwend, rotverwend. Wij pikken het niet meer dat onze bestelling pas twee dagen na aankoop geleverd wordt. Liefst van al zouden we onze pakjes geleverd zien nog voordat ze besteld zijn. En dan maar kakken op de (web)winkels, de transporteur, het sorteercentrum, de manke communicatie, de te hoge prijs, ... Iedereen hier maar dan ook iedereen moet dringend de hand in eigen boezem steken. Of zijn jullie het soort mensen dat aan de kassa zijn karretje laat staan omdat het niet genoeg opschiet?
Mochten webwinkels de keuze aanbieden tussen morgen geleverd, en 'binnen 2 a 3 dagen geleverd' zou ik heel vaak de tweede optie kiezen, zelfs al maken ze het maar 1 eurocent goedkoper.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

bpack24pro van bpost wordt in meer de de helft van d gevallen nooit binnen de 24u geleverd, ofewel zijn er problemen in antwerpen X of weer wat anders , gisteren kreeg ik dan weer doodleuk bericht vertraging in levering, woprdt morgen afgeleverd, alhoewel ik mn leveringsvoorkeuren had ingesteld om op een veilige plaats te leggen, moet er toch voor getekend worden en kan dat dus niet, weer een dag uitstel want als ze het naar een afhaalpunt moeten doorsturen doen ze dat maar de volgende dag, en zo heb je een pakket op 72u ipv 24... triestig gewoon.. en bij de zaterdagleveringen zijn het vreemdelingen die amper kunnen lezen of schrijven, 2 weken terug hang ik een A4 blad aan de deur dat ze aan de deur ernaast moeten bellen, gelukkig had ik de bel toch gehoord, of hij was weer vertrokken, begreep dat niet, nederlands, enkel beetje engels....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het gaat toch héél vaak fout door de schuld van de consument/bewoner:
- niet thuis
- deur niet openmaken binnen de 30 seconden
- huisnummer slecht leesbaar vanaf de straat
- brievenbus onzichtbaar
- gleuf van brievenbus te klein
- deurbel werkt niet
- deurbel geeft bij indrukken geen indicatie aan aanbeller
- adres dubbelzinnig of onvindbaar via kaartdiensten, navigatiesystemen/gps ==> https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47917#p661221

Steek de schuld dan niet op een ander, maar zorg dat je zelf eerst in orde bent.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

tja, dpd, ups, gls, dhl, postnl leveren ook bijna dagelijks, deze hebben er wel geen problemen mee, duidelijk een probleem van bpost dus..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

BPost behoort mij inziens toch bij de besten van alle pakjesdiensten, levert niet bij de buren als je dat niet wil en genoeg pickup points (PostNL levert het zogezegd bij de buren, en dan mag ik gans de straat rond gaan om te vragen of niemand het heeft, en als ik na 2 weken een terugbetaling heb belt de PostNL-chauffeur aan, met de melding dat het verloren lag in zijn bestelbusje :bang: :bang:

En neen ik verwacht niet dat ik een pakje na 24 h heb. Als ik in het weekend bij het postkantoor kan oppikken ben ik al een tevreden man(Als de webshop het aanbied, dan laat ik het sowieso direct leveren in het postkantoor.)
Laatst gewijzigd door Stroper 15 maa 2018, 10:43, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Stroper schreef:
En neen ik verwacht niet dat ik een pakje na 24 h heb. Als ze in het weekend bij het postkantoor kan oppikken ben ik al een tevreden man(Als de webshop het aanbied, dan laat ik het sowieso direct leveren in het postkantoor.
Dat doe ik ook of in een cubee. Alleen met amazon lukt dit niet.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Alleen met amazon lukt dit niet.
Kleine moeite om via het trackingnummer dat je krijgt, daarna bij de desbetreffende postdienst door te geven dat de bezorglocatie moet gewijzigd worden naar een pakjesautomaat of afhaalpunt.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

als het werkt tenminste, vandaag alvast marcheert dat al de gehele dag niet "oeps er ging iets mis"....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

@ raf1 : Toch niet eens met een deel van je argumenten

Het gaat toch héél vaak fout door de schuld van de consument/bewoner:
- niet thuis

Men kan van een klant niet verwachten dat je 24/24u thuis bent, zeker als de komst niet aangekondigd is, of zo vaag als "tussen 8u en 18u"
Een betere communicatie, die technisch perfect mogelijk is (en door sommige koeriers ook gebruikt wordt) kan zowel het rendement van de leveringsdienst verbeteren als de frustratie bij de klant wegnemen.

- deur niet openmaken binnen de 30 seconden
30 seconden ? Really ? Mensen kunnen wel met iets bezig zijn hé. Iets sanitair of zo. Of iemand die slecht te been is.

- huisnummer slecht leesbaar vanaf de straat
Dat is waar, ik heb daar zelf ook regelmatig last mee. Maar dat nummer geldt ook voor de reguliere postbode en voor de andere koeriers...

- brievenbus onzichtbaar
Zelfde argument als vorige : ook andere diensten zouden hier last van hebben, dus weinig waarschijnlijk.

- gleuf van brievenbus te klein
Hier bestaan regels voor. En als je bus niet comform is, of te ver van de weg ligt, dan zal de brievenpost ook niet leveren.

- deurbel werkt niet
- deurbel geeft bij indrukken geen indicatie aan aanbeller

Inderdaad een probleem

- adres dubbelzinnig of onvindbaar via kaartdiensten, navigatiesystemen/gps ==> https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47917#p661221

Dan kan je er van uitgaan de Bpost, als dagelijkse postleverancier deze problematiek kent. Bovendien is de gemeente ook verantwoordelijke voor moeilijke nummering, straatnaamgeving en wijzigingen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

R2D2 schreef: Men kan van een klant niet verwachten dat je 24/24u thuis bent, zeker als de komst niet aangekondigd is, of zo vaag als "tussen 8u en 18u
Omgekeerd verwacht jij dan wel dat een winkel 24/7 ter beschikking staat? Het is geen eenrichtingsverkeer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

R2D2 schreef:Men kan van een klant niet verwachten dat je 24/24u thuis bent,
Nachtleveringen heb ik nog niet meegemaakt.
En waarom kies je dan voor een thuislevering van een product als er een grote kans bestaat dat de voordeur gesloten blijft? Laat je bestelling dan aankomen in een winkel, pakketautomaat of afleverpunt.

Dit is een mentaliteitsprobleem, een kwestie van respect voor de pakketbezorger, zorg nu toch gewoon dat die mens nooit voor jouw gesloten deur staat.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Gisteren pakje in NL besteld en een BPost track 'n trace gekregen.
In NL was het gisterenavond al verzonden. Bpost "Volg Je Zending" stond nog op 'klaarmaken bij afzender'.

Ondertussen is het pakje al geleverd (binnen 24u, echt wel straf eigenlijk, kan qua service echt wel tellen, maar of echt het nodig is?).
Maar in track 'n trace staat nog steeds 'klaarmaken door afzender'. Probeer je daar maar eens op te organiseren :) Een geluk dat ik het kan laten leveren waar er altijd iemand thuis is :)

MAAR: de bezorger heeft effectief gebeld, dus dat is positief :-D (heb slechts 1 maal, lang geleden, voorgehad dat er een briefje in de bus zat en er effectief niet gebeld werd (en de bel werkte en had stroom, en er was iemand thuis, en het huisnummer was leesbaar, enz))
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

BPost ervaringen:
1) pakje van Amazon Duitsland. Geleverd volgens de website op een tijdstip dat ik thuis was (18u15). Geen kaartje in de bus. Drie dagen later blijkt het pakje bij de buren te liggen.
2) pakje van Amazon Duitsland. Geleverd volgens de website op een tijdstip dat ik thuis was (18u35). Geen kaartje in de bus. Bij geen enkele buur te vinden. Klacht ingediend bij Amazon. Amazon stuurt een vervangpakje. 7 dagen na de zogezegde levering: kaartje in de bus dat de originele zending nu opgehaald kan worden in het postkantoor. De dag daarna een kaartje dat de vervangzending opgehaald kan worden in het postkantoor.

PostNL ervaringen:
1) pakje van Megekko. Kaartje in de bus. Ik probeer via hun website een alternatief leveringspunt op te geven. Heb ongeveer 20x geprobeerd, via PC, tablet en android smartphone, en met verschillende browsers, maar hun 'bevestigen' knop werkte gewoon niet. Volgende dag gelukkig pakje geleverd bij een buur; anders had ik 5 dagen moeten wachten tot ik bij het door hun waarschijnlijk gekozen punt binnen geraakt was (sluit 17u; ik kom pas thuis na 18u).

Het kan nog erger, zoals met DPD:
1) pakje gedumpt bij een firma bij mij tegenover - waar ik 's avonds nooit op tijd kon geraken (sluit om 17u, en niet open tijdens weekend). Gelukkig heeft een buurvrouw het pakje daar kunnen ophalen voor mij.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

tja, mijn pakket blijkbaar om 14u40 proberen afleveren, mn zoon was de hele dag thuisgebleven, maar moest nog een dringende boodschap doen, normaal levert men om 8u30 of 12u30, ik had trouwens gisteren nog speciaal met de post gebeld dat men het beter direct in een postpunt zou leveren, blijkbaar heeft men dat niet aangepast, en gezien de applicatie het ook de hele dag niet deed is het gevolg nu wel dat het pakket in het postpunt zal geleverd worden, maar pas, morgen tegen 11u, waarom kan men dat de dag van de aanbieding niet gaan afleveren in het postpunt, toppunt is dat mijn afhaalpunt rechtegenover het postsorteercentrum van mn stad is waar ze het pakket zullen opbergen, waar zit de logica ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

raf1 schreef: Dit is een mentaliteitsprobleem, een kwestie van respect voor de pakketbezorger, zorg nu toch gewoon dat die mens nooit voor jouw gesloten deur staat.
Wat mij betreft heb ik een geheel andere oplossing in gedachten: een wekelijks vast levermoment door één bedrijf. Eén bezorger dus die mijn hele correspondentie van een week op vrijdagvoormiddag in een postzak aan mijn deur dropt. Dat zou pas efficiënt zijn!
Nu heb ik gewoon geen idee wie wat wanneer van plan is om voor mijn gesloten deur te staan. Onmogelijk om mijn weekplanning daarop af te stemmen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

TimoLimo schreef:
Ondertussen is het pakje al geleverd (binnen 24u, echt wel straf eigenlijk, kan qua service echt wel tellen, maar of echt het nodig is?).
Maar in track 'n trace staat nog steeds 'klaarmaken door afzender'. Probeer je daar maar eens op te organiseren :)
Ik heb nog wat vreemders meegemaakt.

Een pakje besteld op afspraak en hun partner was dynalogic. Daarna kreeg ik geen melding dat ze nog gingen komen en het was zelfs geannuleerd wegens pakket niet aanwezig.
Ik kijk even met men ordernummer op de bpost track en trace en daar stond ontvanger was niet thuis. Uiteindelijk het pakje bij een bpost afhaalpunt gaan halen en de kost voor afspraaklevering teruggekregen.

Dus soms loopt het ook eens verkeerd bij andere diensten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

laroyj schreef:bpack24pro van bpost wordt in meer de de helft van d gevallen nooit binnen de 24u geleverd, ofewel zijn er problemen in antwerpen X
Alle bpack pakjes voor overal moeten nu via "Nieuw Brussel X (NBX)" in Neder-Over-Heembeek passeren, dat sinds eind vorig jaar open is. De oude pakjescentra van Charleroi/Antwerpen zijn wel nog altijd operationeel in de rol van relievers, en als het daar afgegeven wordt doen ze wel al een "presort" maar moet het toch nog naar NBX om samen met de sort van NBX op de vrachtwagen gezet te worden die naar het juiste kantoor gaat. Zo verlies je een dag, want de presort van Antwerpen en Charleroi komt quasi altijd te laat binnen om nog voor de cut-off op de juiste vrachtwagen te zetten.

Ik heb dat ook heel lang gehad dat het altijd D+2 was met Amazon omdat het via een tussenstop in Charleroi/Antwerpen ging maar sinds half januari - toen de eindejaarsdrukte voorbij was - niet meer, alles van Amazon gaat nu rechtstreeks naar Neder-Over-Heembeek en wordt de volgende dag netjes bezorgd.

Nu 't is niet dat de webwinkel niet weet dat ze naar NBX moeten brengen voor D+1, maar bpost kan contractueel bepalen dat zij hun pakjes in Antwerpen/Charleroi moeten afgeven om NBX te ontlasten, een praktijk die zal voortduren zolang NBX nog niet op 100% van de capaciteit draait, naar ik gehoord heb zijn er nogal wat kinderziektes daar die ze nog aan het oplossen zijn.
TimoLimo schreef:Gisteren pakje in NL besteld en een BPost track 'n trace gekregen.
In NL was het gisterenavond al verzonden. Bpost "Volg Je Zending" stond nog op 'klaarmaken bij afzender'.

Ondertussen is het pakje al geleverd (binnen 24u, echt wel straf eigenlijk, kan qua service echt wel tellen, maar of echt het nodig is?).
Maar in track 'n trace staat nog steeds 'klaarmaken door afzender'.
Komt het barcodenummer wel overeen met wat je in de tracking opzoekt?

Gebeurt nog wel dat ze twee labels maken omdat de eerste een fout had, maar dat ze wel het barcodenummer van de eerste doormailen.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Barcode op de doos/etiket is exact dezelfde als die dat doorgegeven is, heb het zonet even gecheckt.
En die verzending staat nog steeds op 'klaarmaken door afzender' :)

Doet er nu niet meer toe, het is ook nog maar de eerste keer dat ik dit meemaak. Soms staat er nog 'onderweg' terwijl het al enkele uren geleden geleverd werd, en meestal loopt het wel goed, maar deze keer is het een rare track 'n trace :lol:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

het lijkt er idd meer en meer op dat buitenlandse bezorgdiensten de pakjes naar een hub van bpost brengen met een tracking van bpost er al aan verbonden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”