Jullie ervaringen met PostNL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Nooit problemen gehad met Post.NL...integendeel; ze werken sneller en leveren sneller dan Bpost.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

TimoLimo schreef:KNIP
maar deze keer is het een rare track 'n trace :lol:
ik bestel soms bij tuinadvies. Leren kennen wanneer ik via bol.com had besteld. Deze leveren met DHL, ook naar een postpunt van BPost. Die barcodes beginnen met JVGL..... dacht ik. Wanneer ik dit thuis laat leveren, dan is het ofwel DHL, ofwel Bpost die ermee langskomt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

satellitetv schreef:Nooit problemen gehad met Post.NL...integendeel; ze werken sneller en leveren sneller dan Bpost.
Wat doe je dan als je niet thuis bent?
Bij BPost is het simpel: ophalen in BPost punt of postkantoor (of een andere voorkeur die je via de website hebt ingegeven).
Maar bij al die andere koeriers is het probleem: "wat als je niet thuis bent" :(
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef: Wat doe je dan als je niet thuis bent?
Bij BPost is het simpel: ophalen in BPost punt of postkantoor (of een andere voorkeur die je via de website hebt ingegeven).
Maar bij al die andere koeriers is het probleem: "wat als je niet thuis bent" :(
Lees hier het antwoord (klik op algemeen):
https://jouw.postnl.be/#/faq
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

TimoLimo schreef: En die verzending staat nog steeds op 'klaarmaken door afzender' :)
Toch bizar, zou betekenen dat het geen enkele keer gescand geweest is.
mailracer schreef:KNIP
Die barcodes beginnen met JVGL..... dacht ik. Wanneer ik dit thuis laat leveren, dan is het ofwel DHL, ofwel Bpost die ermee langskomt.
JJD? Da's de "funny DHL" aka DHL Parcel. Maar ik weet niet of die nog actief zijn in Belgie, heb die al in geen maanden meer gezien hier (Amazon gebruikte die ook regelmatig). http://www.dhlparcel.be bestaat nog maar onderaan een copyrightvermelding 2017 en het laatste "nieuws" op hun site gaat over het carnaval van februari 2017

Laatste keren dat ik iets had dat zogezegd met DHL Parcel kwam was het uiteindelijk ook bpost die ermee afkwam, wel met een DHL label en al erop.

Edit: antwoord gevonden "onze partner bpost, die voor ons in België de pakketjes aan consumenten bezorgt."
heist_175 schreef: Maar bij al die andere koeriers is het probleem: "wat als je niet thuis bent" :(
De drie grote hebben elk een systeem waarbij je je voorkeuren kan doorgeven. UPS heeft "My Choice" wat vlot werkt. De andere 2, DHL Express en FedEx, sturen u een sms/email vanaf de zending opgehaald is, en dan krijg je een link waar je gelijkaardige voorkeuren kan doorgeven. Vereist wel dat de verzender uw GSM/email in de shipment record oplaadt, wat zeker niet altijd gebeurt.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 16 maa 2018, 11:36, in totaal 5 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

CCatalyst schreef:
TimoLimo schreef: En die verzending staat nog steeds op 'klaarmaken door afzender' :)
Toch bizar, zou betekenen dat het geen enkele keer gescand geweest is.
Heb ik ook eenmaal voorgehad. Pakje werd toch afgeleverd op de correcte dag.
Jack Daniels schreef:Lees hier het antwoord (klik op algemeen):
https://jouw.postnl.be/#/faq

Als je de postNL website raadpleegt geld de niet-thuis procedure dat er beschreven staat voor nederland. Hier heb ik meermaals voorgehad dat de buren het kregen en dat ik maar met hun moet overeenkomen om het op te halen. Op zich geen probleem, maar ik kan aannemen dat niet iedereen gediend is om postbode te spelen voor de buurt.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

mailracer schreef:Als je de postNL website raadpleegt geld de niet-thuis procedure dat er beschreven staat voor nederland. Hier heb ik meermaals voorgehad dat de buren het kregen en dat ik maar met hun moet overeenkomen om het op te halen. Op zich geen probleem, maar ik kan aannemen dat niet iedereen gediend is om postbode te spelen voor de buurt.
En dan rijst de vraag of die buren ook betrouwbaar zijn, die buren kunnen uw pakje achterhouden en dan gebaren van krommenaas zodanig dat ze tegen U kunnen zeggen: we weten niks van een pakje.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

En het feit dat "buren" nogal ruim geïnterpreteerd wordt, heb het eenmaal voor gehad, dat het 2 straten verder geleverd was :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bij mij is het ook bij de buren terwijl ik thuis was :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Al dat gezeur over: bij de buren bezorgen, onjuiste tracking informatie, niet thuis,... dat kan toch makkelijk opgelost worden zonder al dat gezaag??? Stap gvd in de auto en ga het zelf halen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jack,

Ik moest een sata datakabel hebben en nee daar ga ik niet veel geld voor betalen! Want dat is niet overal te verkrijgen...

Trouwens ik was thuis dan moeten ze niet bij de buren bezorgen(wie dat ook mag zijn)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Jack Daniels schreef:Al dat gezeur over: bij de buren bezorgen, onjuiste tracking informatie, niet thuis,... dat kan toch makkelijk opgelost worden zonder al dat gezaag??? Stap gvd in de auto en ga het zelf halen.
Ik heb geen auto en mocht dit zo zijn, dan nog zou het niet in mij opkomen om rond te rijden naar de goedkoopste plek om dan met z’en allen in de files te gaan staan. Als een camionetje van Bpost met 50 pakjes is gevuld, dan zijn dat 49 auto’s minder op de baan. Je mag dus blij zijn dat ik zo denk, dan kan jij dus wel rondcrossen achter je materiaal.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die camionette van bpost staat evengoed in de file als jij. En ik laat ook thuis bezorgen. Maar ik maak er geen punt van als mijn zending een dag of een week onderweg is. Al was het een maand.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je haalt ook 2 zaken door elkaar.
Mij kan het meestal ook niet schelen hoe lang iets onderweg is.
Maar het is wel lastig als DHL alleen aan de deur levert of bij de buren (en dus niet in een pickup point). Sommige formules zijn: "we bieden het 2 keer aan en nadien sturen we het terug". Overdag ben ik meestal op mijn werk...

Dus het is eerder een pleidooi om meer te leveren in pickup points, dan sneller te leveren.
BPost heeft dat prima voor elkaar: leveren aan huis, pickup in het postkantoor of een Cubee. Vandaar dat mijn voorkeur altijd uitgaat naar pickup point en/of BPost (als de keuze er is).

Daarenboven worden de BPost pakketjes hier geleverd door personeel van BPost (althans in een auto met de logo's etc, en altijd dezelfde persoon), terwijl iedereen weet dat DHL, PostNL, etc... ook met schimmige statuten werkt. Ik ben niet heiliger dan de paus, maar dat soort toestanden wil ik niet per sé sponsoren...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wow Heist. Al eens eens iets gekregen op een zaterdag? Dat is uiteraard niet mijn gekende chauffeur en zeker geen wagentje met het bekende BPost logo. Bpost is ondertussen ook al met ondercontractanten aan het werken en je wil niet weten tegen welke voorwaarden die mensen in het weekend met jou pakje aan het rond rijden zijn, zeker als je wet dat Bpost zijn eigen mensen onderbetaald.

En het "eigen" personeel van Bpost werkt meestal onder voorwaarden waar geen van iemand op dit forum wil werken. Bpost is dus eigenlijk in een zelfde bedje ziek.

Zoals ik al eerder aangaf in dit topic is de, zo goed als gratis of goedkope levering, op kap van die sukkelaar in dat busje. Die betaalt het verschil omdat hij voor een habbekrats dat godverdomde pakje aan jouw deur komt afleveren.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Bpost is ondertussen ook al met ondercontractanten aan het werken en je wil niet weten tegen welke voorwaarden die mensen in het weekend met jou pakje aan het rond rijden zijn, zeker als je wet dat Bpost zijn eigen mensen onderbetaald.
Niemand houdt die mensen tegen om elders aan de slag te gaan tegen betere voorwaarden. Het is niet zo dat iemand hen een pistool tegen de slaap houdt en hen dwingt om voor die werkgever te blijven werken. Alsof jij wakker ligt van wat iemand anders verdient.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik lig wel wakker over de arbeidsvoorwaarden van mijn medemens. We zouden dat allemaal misschien wat meer moeten doen. Alsof die mensen er voor kiezen om dat soort werk uit te voeren... :bang: Je hebt duidelijk geen zicht op de verwevenheden in onze maatschappij.

Edit :
Jack Daniels schreef:Alsof jij wakker ligt van wat iemand anders verdient.
Waar haal je dit argument trouwens vandaan? Als je me echt zou kennen, en niet vanuit dit forum, zou je weten dat dit zaken zijn die mij echt nauw aan het hart liggen. Wie ben jij om daar over te oordelen?
Laatst gewijzigd door petrol242 16 maa 2018, 14:10, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik ken niemand persoonlijk, maar ik denk dat vast personeel van BPost nog wel beter af is dan de losse contractanten van PostNL.
Dat niet elke job betaald wordt met een "directeurspree" of een firmawagen, dat weet iedereen wel, maar arbeidsvoorwaarden gaan ook verder dan enkel de hoogte van uw loon: jobzekerheid en dus inkomenszekerheid, druk/stress, controle op mistoestanden, ...

Bij BPost is nog steeds een vakbond, ook al wordt die door heel wat mensen verguisd.
Er is nauwelijks iemand die het opneemt voor precaire zelfstandig-achtige statuten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Ik lig wel wakker over de arbeidsvoorwaarden van mijn medemens. We zouden dat allemaal misschien wat meer moeten doen. Alsof die mensen er voor kiezen om dat soort werk uit te voeren... :bang: Je hebt duidelijk geen zicht op de verwevenheden in onze maatschappij.
Dus die mensen werden verplicht om dat soort werk uit te voeren? Want volgens jouw betoog hebben ze er zeker niet voor gekozen. Kan je nog idiotere reacties bedenken?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Het valt me op dit forum op hoeveel mensen er denken dat het normaal is om een pakje van 4.95 EUR gratis aan de deur geleverd te krijgen:
- Daarvoor moet het logistiek afgehandeld worden.
- De last mile naar de voordeur moet gereden worden.
- Uw goed zelf moet hier mee betaald worden.

Indien jullie niet inzien dat dit een model is dat ten koste gaat van ons allemaal, van mens, van dier, van milieu, dat vind ik persoonlijk nogal kortzichtig.

Die mensen werken tegen voorwaarde van uitbuiting, tegen een enorme werkdruk: wie denk je dat deze mensen gaat betalen als ze uitvallen door burnout/stress/ziekte, enzoverder.

Kijk toch aub verder dan uw neus lang is voor we beginnen te zagen dat ons pakketje vijf huizen verder ligt, enfin.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@Jack Daniels : Idiote reacties komen er op idiote stellingen.
Hef je voeten een keer op en daal eens af op de ladder.

@Heist : Ik ken wel wat volk op de post. Ken je het gemiddeld loon van een postbode? En dan gaan we vlot over naar de pakjesdragers. Het is inderdaad wat beter dan de contracten. Een verschil van heel slecht tot gewoon slecht dus.

Er zijn hier mensen op het forum dat absoluut niet weet wat het inhoudt om zulk een job te dragen en wat het inhoudt om met de "opbrengst" van die kutjob rond te komen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Vergeet ook niet: als er morgen geen pakjes meer zijn, verliezen al die pakjesdragers hun job hé :).
25% van de inkomsten voor BPost is al van pakjes, dus een "te koesteren" stroom, denk ik dan.
De omzet van de pakjesdiensten van Bpost is vorig jaar meer dan verdubbeld, tot bijna 800 miljoen euro. Daarmee is de e-commerce al goed voor ruim een kwart van de totale inkomsten van Bpost (3,023 miljard euro). Amper enkele jaren geleden was dat nog maar 10 procent.

Omgekeerd blijft het volume aan ‘gewone’ brievenpost dalen: -5,8 procent. De dagelijkse verdeling van brieven, kranten en tijdschriften en reclame leverde vorig jaar 1,35 miljard euro op.

Met een bedrijfswinst (ebit) van 501 miljoen euro scoort Bpost een procentje beter dan in 2016. Na de uitbetaling, in december vorig jaar, van een interimdividend van 1,06 euro, volgt nu nog een einddividend van 0,25 euro per aandeel. (jir)
@ €4,95
Het is zelfs nog straffer dan dat. Een jack-kabeltje uit China krijg ik voor €0,80 bij mij thuis in de brievenbus.

@gratis levering
Niemand verplicht Coolblue om de dag nadien te leveren. Soms is dat wel handig, maar ik heb liever een centraal leverpunt (krantenwinkel, Cubee,...) dan gratis levering. Gratis zit toch in de prijs vervat, maar met dat centrale leverpunt los je meteen een deel van de milieukosten op:
- je hebt maar 500 punten en geen 5 miljoen adressen
- je moet als koerier maar 1 keer ergens naartoe rijden en niet meer terugkomen
- het volume naar die punten gaat ook minder fluctueren, uit wachtlijntheorie leer je dat variatie de kosten doet toenemen (buffercapaciteit)

@BPost
Los van de pakjes, zit BPost in een dalende markt. Ik krijg meer en meer documenten digitaal (CM, loonfiche, facturen, ...) Telkens verliest BPost volume op brievenpost. Dus ik denk dat ze nu marktaandeel aan het kopen zijn met agressieve tarieven.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:
@ €4,95
Het is zelfs nog straffer dan dat. Een jack-kabeltje uit China krijg ik voor €0,80 bij mij thuis in de brievenbus.
Ja dat van china wist ik. Hoe dat hier geraakt wil ik absoluut niet weten.
Ik heb nu bij megekko een Sata data kabeltje voor 4,95 besteld en daar zat gratis verzendkosten in(tijdelijke actie denk ik). Het vreemde was dat de kabel in een doos zat waar die kabel 30 keer in kon...

Dus ofwel moeten ze een heus verlies maken op die kleine verpakkingen ofwel tja.



Coolblue is gewoon erg efficiënt maar ook duurder voor veel dingen maar bied daar tegenover dan gratis verzending zonder bedraglimiet.

Heist die pakjesautomaten vind ik gewoon enorm handig. Ik heb nu vaak dat bpost afhaalpunt closed is als ik van men werk kom.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

gratis verzending klopt niet. Het zit altijd in de prijs inbegrepen. Bpost gaat niet gratis werken he. Contracten zoals met coolblue worden nu eenmaal onderhandeld en door massaverzending word de prijs gedrukt. Bpost heeft liever veel pakjes per kilometer dan dat er per pakje 10 tallen kilometer moet rondgereden worden.
Het strafste vond ik een bestelling bij amazon. Deze bestond uit 10 langwerpige bloembakken voor aan de muur te bevestigen. 5 van 80 cm en 5 van 100 cm, en nog wat gardena micro-drip spul. Het past dus perfect in 1 zending want het was allemaal in voorraad bij amazon. Toch hebben ze het klaargespeeld om deze verzending in 6 dozen te steken.
1 doos met de 80 cm bakken en 4 dozen voor de 100 cm bakken en een aparte doos met de gardena spullen. Verzending was gratis. 1 bloembak kost rond de 2 euro. Alles werd op dezelfde dag geleverd door 2 postbodes. levering was voorzien na 4 dagen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

heist_175 schreef:Vergeet ook niet: als er morgen geen pakjes meer zijn, verliezen al die pakjesdragers hun job hé :).
Kort door de bocht. Eerst en vooral die pakjes zullen er morgen ook nog zijn, dus daar gaat je stelling. Laat ons de zin eens anders formuleren : "Vergeet ook niet: als er morgen geen pakjes verstuurd worden, er een pak minder dividenten uitgekeerd worden". Laat ons eerlijk zijn, de pakjes is big business maar de echte werkers worden niet verloond naar arbeid.

Het is gewoon de klassenstrijd die op alle niveau's gevoerd wordt. Alleen met die pakjes worden we persoonlijk geconfronteerd en dat raakt sommigen in hun gezicht.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

daar heb je gelijk in, want hoewel ik wel meer wil betalen hiervoor, het zijn niet de koeriers die profiteren van de winst. Het is eigenlijk dezelfde sfeer als in alle andere bedrijven.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wees gerust, dit Amerikaans niveau van concurrentie en keuze en onveranderende 5 EUR tarieven voor bpack, waarbij het de klant is die de grote winnaar is, zal maar tijdelijk duren.

Binnen enkele jaren zal alles naar een typisch Belgisch oligopolie geëvolueerd zijn, met minder keuze, minder aanbod, hogere prijzen en een sterke "barrier to entry" voor nieuwkomers. Zoals de ISP's dus (ook daar was er ooit een grote wildgroei). De dienstverlening zal niet noodzakelijk slechter zijn, maar wel duurder.

DHL Parcel is dus al weg. bpost heeft geprobeerd PostNL over te nemen, is gefaald maar ze zullen het wel opnieuw proberen een dezer. UPS wou TNT overnemen, is gefaald, daarna heeft FedEx het overgenomen.

Ik geef het je op een blaadje dat jullie dan zullen klagen over de hoge (en steeds stijgende) prijzen.

Ik zou zeggen: enjoy it while it lasts.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef: DHL Parcel is dus al weg. bpost heeft geprobeerd PostNL over te nemen, is gefaald maar ze zullen het wel opnieuw proberen een dezer.
Die Hollanders zijn niet dom hee. Het omgekeerde, daar kon ik nog inkomen. Maar bpost dat PostNL ging overnemen??? Toen ik het hoorde dacht ik aan een vroege (of late) aprilgrap.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef: Die Hollanders zijn niet dom hee. Het omgekeerde, daar kon ik nog inkomen. Maar bpost dat PostNL ging overnemen???
bpost heeft al een redelijke voetafdruk in Noord-Amerika door verschillende overnames daar (Radial, Landmark Global). Die laatste doet bv een groot deel van de zendingen van de Amerikaanse Amazon (.com) naar gans de EU, dus dat is niet min (bpost is een belangrijkere partner van Amazon dan we soms denken).

Als men geld op tafel legt, is "dommigheid" vaak niet meer van tel.

Het is duidelijk de ambitie van bpost om meer te zijn dan louter de Belgische post- en pakjesverdeler. Iets waar ik wel kan inkomen, want hun concurrenten doen hetzelfde. Je hebt schaal nodig om klanten als Amazon te kunnen houden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Vergelijk de volumes pakjes tussen PostNL/NL en BPost/BE. Bij PostNL/NL is de markt al bijna matuur en dus nog weinig groei, alleen een verderzetting van de daling van brievenpost. BPost/BE daarentegen kan in pakjes nog sterk groeien.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat voor de Hollanders volgens mij de oorzaak van de afwijzing was: bpost is een semi overheidsbedrijf geleid door de vakbonden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Jack Daniels schreef:Mijn gedacht? De enige schuldige in heel dit verhaal is de consument, wij allemaal samen dus. We zijn veel te veel verwend, rotverwend. Wij pikken het niet meer dat onze bestelling pas twee dagen na aankoop geleverd wordt. Liefst van al zouden we onze pakjes geleverd zien nog voordat ze besteld zijn. En dan maar kakken op de (web)winkels, de transporteur, het sorteercentrum, de manke communicatie, de te hoge prijs, ... Iedereen hier maar dan ook iedereen moet dringend de hand in eigen boezem steken. Of zijn jullie het soort mensen dat aan de kassa zijn karretje laat staan omdat het niet genoeg opschiet?
Bullshit! Als de webwinkel zegt dat het binnen de 24u bij jou thuis staat, dan verwacht ik dat gewoon. Zegt die webwinkel "binnen de 5 dagen" dan is dat ook prima. Ik ga dus gewoon verder op wat die webwinkel zegt/belooft. Dat heeft dus niks te maken met verwent zijn, maar alles met wat de webwinkel belooft.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hebben jullie ook al eens een pakket besteld en dat er geen track en trace code komt en die bezorger opeens aan de deur staat?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Jep.
Ik kreeg de T&T code 3u nadat de koerier aan de deur het pakketje afgegeven had.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:
Jack Daniels schreef: Die Hollanders zijn niet dom hee. Het omgekeerde, daar kon ik nog inkomen. Maar bpost dat PostNL ging overnemen???
bpost heeft al een redelijke voetafdruk in Noord-Amerika door verschillende overnames daar (Radial, Landmark Global). Die laatste doet bv een groot deel van de zendingen van de Amerikaanse Amazon (.com) naar gans de EU, dus dat is niet min (bpost is een belangrijkere partner van Amazon dan we soms denken).

Als men geld op tafel legt, is "dommigheid" vaak niet meer van tel.

Het is duidelijk de ambitie van bpost om meer te zijn dan louter de Belgische post- en pakjesverdeler. Iets waar ik wel kan inkomen, want hun concurrenten doen hetzelfde. Je hebt schaal nodig om klanten als Amazon te kunnen houden.
Meer te zijn? Overnames? Redelijke voetafdruk? Volgens dit artikel gaat het eerder bergafwaarts met bpost:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/du ... ~adaccdbf/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:bpost heeft al een redelijke voetafdruk in Noord-Amerika door verschillende overnames daar (Radial, Landmark Global).
Het probleem is oa. Radial... Bpost zijn investering van 700 miljoen euro blijkt dan ook totaal niet te renderen !
Jack Daniels schreef:Meer te zijn? Overnames? Redelijke voetafdruk? Volgens dit artikel gaat het eerder bergafwaarts met bpost:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/du ... ~adaccdbf/
Het aandeel heeft sinds maart 2018 quasi 50% van z'n beurswaarde verloren... straks worden ze nog overgenomen door Post-NL :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Weer chaos in NBX? "Uitzonderlijke omstandigheden" :roll:

Ze geven tenminste iets van info deze keer. Anders hoor je alleen maar krekels tjirpen als er iets aan de hand is bij bpost.

Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:Weer chaos in NBX? "Uitzonderlijke omstandigheden" :roll:

Ze geven tenminste iets van info deze keer. Anders hoor je alleen maar krekels tjirpen als er iets aan de hand is bij bpost.
Idem dito hier. Zelfde boodschap voor mij voor mijn pakjes.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Wel, kwestie van een niet postnl verhaalte te vertellen, levering van groot pakket gekocht in de makroshop, levering door Dynalogic.

Besteld zaterdag 28 april, levering normaal woensdag 2 mei, opmerking bij bestelling: "indien levering woensdag niet kan doorgaan gelieve vrijdag te leveren, donderdag is niemand aanwezig"

Woensdag mail: uw pakje wordt morgen geleverd, begint al goed, gelukkig kan je via de website andere afspraak inplannen, afspraak verzet vrijdag 8-22u

Vrijdagochtend mail: uw pakje wordt vandaag tussen 8u en 11u geleverd

Vrijdag 11u25 mail: wegens een sorteerfout kan uw pakje vandaag niet geleverd worden

Vrijdagavond mail: gelieve een nieuwe afleverdatum te kiezen, ik kies vandaag (want in het weekend en maandag was er niemand thuis)

Vanochtend mail: wegens een sorteerfout kan uw pakje vandaag niet geleverd worden

wordt vervolgd....
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier ook problemen, ook besteld 28april via amazon.de -> komt blijkbaar vanuit Italië en het duurt al 4 dagen voor het pakket over te dragen van de transporteur naar PostNL -- Het pakket zit al 4 dagen in Grimbergen heb het zeer dringend nodig ten allerlaatste morgen.
Sinds wanneer duurt het zolang eer dit overgedragen word :nono:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”