Jullie ervaringen met PostNL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik retour nooit iets meer naar bol. Com via postnl.

Ben het echt beu dat alles zo lang moet duren...
Ik heb eerst een pakket verloren en die hebben ze terug betaald. Ik heb dan een ander pakket die maar deels toegekomen is bij bol terwijl het allemaal in 1 doos zat...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat het anders kan bewijst bv. Spanje. Onlangs nog maar eens een lading sterke drank ginder besteld. Komt met UPS, andere keren ook via andere koeriersdiensten. Elke bestelling (en het zijn er wel wat) doet er maximaal 5 werkdagen over. Of het nu uit Barcelona of Huelva in het zuiden komt. Snelste levering ooit was drie kalenderdagen, een iberico ham van acht kilo en die ging in Barcelona het vliegtuig op. Ik moest dan wel een onverantwoord hoog bedrag aan transport kosten betalen, nl. 30 euro. Voor een zending over de weg ben ik klaar met 25 euro.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

buthead schreef:Het pakket zit al 4 dagen in Grimbergen heb het zeer dringend nodig ten allerlaatste morgen.
Sinds wanneer duurt het zolang eer dit overgedragen word :nono:

Code: Selecteer alles

zondag 6 mei
22:27	Pakket aangekomen in faciliteit transporteur 
99990010 BRUXELLES X PARCEL SO	
vrijdag 4 mei
02:00	Pakket aangekomen in faciliteit transporteur 
GRIMBERGEN
Was wel met bpost. Pakket gisteren aangekomen (ik wist niet dat ze op zondag mochten afgeven in NBX - misschien dat het op zaterdag al afgegeven was maar pas zondag gescand).

Als je een "gegarandeerde bezorgdatum" had en je pakket wordt te laat afgevelerd mag je refund vragen van verzendkost of een gratis maand verlenging Prime.

Wat "Grimbergen" precies uitmaakt in de schakel van Amazon heb ik nooit begrepen. Het enige dat je kan zeggen op basis van de tracking is dat het het eindpunt is van zendingen die uit een (ver) Europees warenhuis komen, alvorens het aan een nationale koerier over te dragen. Google maakt je niet veel wijzer, het enige dat je vindt is dat er daar ooit een depot van een onderdeel van DHL was, maar dat zou ondertussen verhuisd zijn naar Bornem. Weet iemand iets meer over "Grimbergen"?
Jack Daniels schreef:Dat het anders kan bewijst bv. Spanje. Onlangs nog maar eens een lading sterke drank ginder besteld. Komt met UPS, andere keren ook via andere koeriersdiensten.
Is het dan Spanje die bewijst dat het anders kan of is het UPS?

UPS werkt met commitments (wij bezorgen op die dag), en heeft een rijke ervaring, dus is over het algemeen zeker in orde. Hogere kwaliteit vertaalt zich natuurlijk in een duurdere prijs.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Spanje, niet UPS want ik schreef dat er vaak andere koeriersdiensten leveren. SEUR is ook zo eentje. Maar het is niet omdat het met UPS ginder vertrekt dat het hier door UPS geleverd wordt. Al een paar keer meegemaakt dat een UPS of andere koerier afspraken heeft met andere bedrijven waardoor mijn zending hier bijvoorbeeld afgeleverd wordt door GLS.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Morgen nog zelfde status dan gaan ze zien voor een oplossing, waarschijnlijk nieuwe opsturen met prio hopelijk

Vervolg dan maar -> ik krijg men geld terug van amazon en via mail beloofde ze eerst nieuwe te sturen maar uiteindelijk gaat dat niet^^

Hopelijk kan ik deze straks opnieuw bestellen, de andere zou in Grimbergen zitten maar de medewerker zij dat Grimbergen een hoop miserie was niet met die woorden maar daar kwam het wel op neer :oops:
Sorteercentrum is van amazon zelf in Grimbergen.

Dus waarschijnlijk 2 leveringen, normaal zaterdag de s9 binnen via andere zending als ik tijdig kan bestellen ( nu wachten op te goed in men account )
De te late zending als deze ooit zal aankomen moet ik wederom sturen dan anders na 30dagen krijg ik de rekening indien deze geleverd word.
En PostNL die had niets ontvangen van amazon transporteur, gelukkig loopt daar alles wel goed.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Mag ook eens positief zijn, PostNL geeft altijd m'n pakjes af in 100% "nieuwstaat". Geen deukje of krasje in het karton.

UPS/FedEx/DHL kunnen er over het algemeen ook mee door. Maar van de andere, bpost inclusief, lijkt het soms alsof ze tien keer heen en weer gesmeten zijn.
buthead schreef: Sorteercentrum is van amazon zelf in Grimbergen.
Interessant. Waarschijnlijk in het oude depot van DHL dan. Kan me anders niet inbeelden waar dat zou zijn. Alhoewel, blijkbaar staat er nu een nieuwbouw van Caterpillar op dat adres :?

Hopelijk krijg je het dan snel aan in de tweede poging, wel vervelend van die feestdag in het midden van de week :|
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

De saga gaat veder Afbeelding
Na een half uur bellen hadden ze 5 totaal uitéénlopende zaken gezegd uiteindelijk de supervisor geproken en enige mogelijkheid was zending uit estland..maar ze wisten weer niets verder.

Heb geld terug gevraagd en meteen andere besteld bij andere webshop 50 duurder maar deze vr al geleverd :)


Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ik verwacht een pakje van bol.com. verzending via Bpost. in de tracking staat dit vermeld
08/05/2018 06:23 Zending beschadigd/verpakking hersteld Bruxelles X Parcel Distribution
:evil:

Ik hoop dat mijn 2e hands aankoop hier niet dezelfde weg aflegt. :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Smartphoto dreigt met een claim tegen bpost:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/4-00 ... ~ae6af308/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

woensdag 9 mei 2018 bij kruidvat artikel besteld...
ik kon zelf leverdatum kiezen...dinsdag 15 mei 2018...
dinsdag 15 mei geen bestelling ontvangen ..is verschoven naar 16 mei...
ik heb zolang op voorhand leverdatum ingevuld en toch wordt er niet op die dag geleverd...
PostNL is de firma
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

En mijn saga van mijn kippenkot gaat verder. Vrijdag meer nieuws:

Afbeelding

en het leuke van al is dat je dus continue mails en smsen krijgt van "de leverancier staat tussen X en Y aan je deur" dus pas je je dag aan aan dat (niet naar de winkel gaan etc)

Om dan altijd bericht te krijgen van sorteerfout.

Hoe kan je nu in godsnaam een entry hebben vertrek van depot gevolgd door sorteerfout. Ofwel zit het op den camion ofwel niet, het kan niet beide tergelijk zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”