Jullie ervaringen met PostNL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Met postnl ook al meegemaakt dat ze zogezegd langs geweest waren terwijl ik de hele dag thuis was. Ze zwieren je pakje dan ergens in een winkel (elke keer anders) waar je het dan moet gaan ophalen. Aangezien er een bpost vlakbij is zou ik liever hebben dat ze het daar leveren.

En ergens afleveren bij particulieren enkele huizen verder heb ik ook al meegemaakt. Dat zou toch ook niet mogen.

Zelf werk ik liefst met bpost omdat je dan er daar kan omgaan als je niet thuis was.
Recent ook eens iets nieuws geprobeerd: levering in lockers. Liep ook mis, levering werd niet uitgevoerd en produkt pas na weekend kunnen afhalen.
Ja internethandel valt of staat toch ook een beetje met de levering en daar kan nog veel verbeterd worden.
Eigenlijk zou Europa moeten verplichten dat die diensten beter samen moeten werken, zeker in het geval er niemand thuis is. (bv. verplichte aflevering in postkantoor indien de klant dat zo wil)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fredo66 schreef:Met postnl ook al meegemaakt dat ze zogezegd langs geweest waren terwijl ik de hele dag thuis was. Ze zwieren je pakje dan ergens in een winkel (elke keer anders) waar je het dan moet gaan ophalen. Aangezien er een bpost vlakbij is zou ik liever hebben dat ze het daar leveren.
Zijn twee aparte bedrijven dus ik zie niet in hoe de ene bij de de andere pakketten zou moeten of zelfs kunnen leveren. Het had niet veel gescheeld of het was 1 bedrijf, maar die kans is vakkundig gennekt door de PS.
fredo66 schreef: Eigenlijk zou Europa moeten verplichten dat die diensten beter samen moeten werken, zeker in het geval er niemand thuis is. (bv. verplichte aflevering in postkantoor indien de klant dat zo wil)
De private markt is bezig met het ontwikkelen van oplossingen in de vorm van lockers die aan deze kwestie een oplossing kunnen bieden. Europa "moet" niets. Europa heeft al goed werk verricht: ervoor zorgen dat de markt geliberaliseerd wordt. Hadden ze dat niet gedaan dan was er van gratis verzending sowieso al geen sprake in dit land, een pakje nationaal verzenden zou ons minstens 19 EUR kosten ipv 5 EUR. E-commerce zou hier amper van de grond komen. Om nog niet te spreken van stakingen tussen 15-25 december wegens "de hoge werkdruk", want zo'n zaken deed de oude "De Post" wel hoor, het was een beetje de NMBS daar.

Ergens vreemd toch dat er elders op dit forum zo'n (terechte) kritiek is op het duopolie van de internetproviders en hun immer stijgende prijzen. Wel, dankzij de vele spelers in de pakjesdistributie stijgen de prijzen amper (5 EUR is al jaaaren het tarief bij bpost), en je hebt als klant KEUZE (ongehoord in internetland) tussen vele spelers, de ene al duurder dan de andere maar met een bijhorend verschil in service. En toch is het weer niet goed.

Ik kan enkel maar zeggen: wil je betere service, betaal dan voor een van de grote drie (UPS/FedEx/DHL Express). En als de winkel dat niet aanbiedt, shop dan elders (en laat het de winkel weten waarom je elders shopt).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

De lockers zijn een evidente oplossing. Die mogen ze wel veralgemenen. Lijkt me overall efficiënter, en zolang er één is op 10 minuten te voet van je thuis of werk zelfs even handig als thuislevering.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

CCatalyst schreef:Europa heeft al goed werk verricht: ervoor zorgen dat de markt geliberaliseerd wordt. Hadden ze dat niet gedaan dan was er van gratis verzending sowieso al geen sprake in dit land, een pakje nationaal verzenden zou ons minstens 19 EUR kosten ipv 5 EUR. E-commerce zou hier amper van de grond komen.
Ik ben daar niet zonder meer van overtuigd. Het eerste wat de geliberaliseerde marktspelers in NL en B hebben gedaan, is het afschaffen of flink duurder maken van een aantal diensten. Zo is onder andere het boekentarief gesneuveld en grenst de prijs voor internationale zendingen intussen aan het absurde. Bij PostNL nog een stuk extremer dan in België. Een standaard boek vanuit NL naar België sturen, kost nu minimaal 9 euro. Eenzelfde zending kost met het internationale boekentarief dat in Duitsland nog bestaat welgeteld 3,20 euro - en binnen Duitsland welgeteld 1 euro.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Surprise surprise...
Nu vs vanochtend..
Bijlagen
23A3A77D-973D-4E26-B88D-C2605B70D386.png
8AE81B59-9B1E-4283-ADD7-842E1173D506.png
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je hebt nog tijd tegen 21u30, een uur geleden was hij voor mijn pakket ook zo, ondertussen is de status reeds gewijzigd naar "onderweg met pakkettenchauffeur", je hebt nog 6u te gaan :) en bij mij ondertussen afgeleverd...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

CCatalyst schreef:Zijn twee aparte bedrijven dus ik zie niet in hoe de ene bij de de andere pakketten zou moeten of zelfs kunnen leveren.
Dat is hetzelfde als zeggen dat je van de trein niet mag of kan overstappen op de tram want het zijn ook 2 aparte bedrijven.

Samenwerken heet zoiets en als het niet opgelegd wordt zal het er inderdaad nooit van komen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Alé, een klein vervolg... Vrijdag had ik uiteraard contact opgenomen met de verzendende partij, welke op zijn beurt contact heeft opgenomen met PostNL...

Dit antwoord kreeg hij gisteren terug
Beste $Naam_van_verzender,

Zoals telefonisch besproken zet ik de handtekening voor ontvangst door van zending 3SMYPA0732535. Wat wel vreemd is, is dat het achterliggende systeem van PostNL zelf aangeeft dat de zending nog niet is bezorgd. Dit staat op de planning voor 12 december.

Ik zal de zending nog even in de gaten houden. Het zou kunnen dat de bezorger een fout heeft gemaakt en noodgedwongen een handtekening moest zetten om het pakket verder in distributie te nemen. De naam bij de handtekening komt ook niet overeen met de geadresseerde.

Hier kom ik morgen nog even op terug.


Met hartelijke groet,

$Naam_van_PostNL_medewerker
Customer Service
MyParcel logo
Wat voor een ongelofelijke grap is dit???

Maar goed, deze ochtend dus naar het PostNL punt gereden waar het pakket zou liggen. En uiteraard : helemaal niks te vinden.
Opnieuw naar PostNL gebeld deze middag, en dan krijg ik als antwoord dat het gisteren bij mij thuis geleverd was. Huh? Ik wist van niks, en mn buren evenmin. En dan volgt er doodleuk : als je even kijkt naar de tracking zal je zien dat het geleverd is mijnheer. Dus je hebt het pakje reeds! Ik heb de indruk dat u van ons bedrijf profiteert om ons zwart te maken, en poogt hetzelfde pakje een tweede keer gratis te verkrijgen.

Onnodig te zeggen dat ik behoorlijk hard uit mn sloffen geschoten ben ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

:nono:
Laatst gewijzigd door payphoneuser 12 dec 2017, 17:25, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En het vervolg van de saga : de verzender heeft me net gebeld dat het pakketje bij HEM is toegekomen, met de melding dat het pakket 2x is aangeboden bij mij, en 3 weken in het postpunt heeft gelegen, zonder dat ik het kwam ophalen...

Wat een amateuristisch geklungel...

En nu ook een update via facebook ...

Beste. Bedankt voor het sturen van je gegevens! Ik heb een klacht neergelegd bij de leidinggevende van de betreffende pakketbezorger. Daarin heb ik vermeld dat er niet is aangebeld en er geen kennisgevingen zijn achtergelaten. Spijtig genoeg zie ik dat je zending retour is gestuurd naar de afzender en dat het pakket inderdaad niet op de afhaallocatie ligt. Sorry voor de verwarring en het ongemak! Ik adviseer je om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender heeft een overeenkomst met ons en kan wanneer nodig een klacht ook bij ons melden. Evengoed wens ik je een fijne avond toe. Vriendelijke groet, Sjoukje.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Mja, ik kan een aantal situaties opnoemen en deze zijn allen los van de maatschappij. De ene keer is het BPost, de andere keer is het PostNL en de andere keer is het DHL. Meestal gaat het dan gewoon om de koerier zelf en niet de maatschappij. De klachtenafhandeling van alle opgesomde bedrijven was bij mij best ok. De meest frustrerende keer was dat een koerier van DHL tot 3x toe er niet in slaagde om een pakketje af te leveren op het bedrijf waar ik werk. Het adres vermeldde duidelijk: bedrijf x, eerste verdieping, op naam van *mezelf*, adres + bus. Je moet al redelijk je best doen om dat niet te begrijpen:

1. Eerste keer: status update: bedrijf gesloten. -> euh.. werkweek.. lichten branden.. deur is open voor iedereen.. iedereen aan het werk. Sure.
2. Tweede keer: kopie van 1 + vermelding: koerier heeft briefje aan deur achtergelaten om zelf contact op te nemen --> geen briefje.
- - gebeld naar DHL en van m'n tappen gemaakt - -
3. Derde keer: zowaar geleverd. Niet om te stigmatiseren maar 't zag er wel een "gastje" uit --> krom petje, 7 piercings en de schoonste Nike Airs :roll:

Gast was gewoon lui en vertikte om te leveren, 't is al.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Dit ligt toch niet aan de koerier ;)
Werk professioneel samen met DHL voor mijn verzendingen enm ontvangst van zowat alle uithoeken vd wereld... zelden tot nooit problemen.
Ben benieuwd welk excuus PostNL deze keer weer heeft.
Bijlagen
EFC9FC55-A3D4-4472-93D5-2D5D085CF4C7.png
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het trekt op geen zak. Ik koop enorm veel via web en laat ons zeggen postnl is 99% nooit op tijd.
Het komt zover dat ik extra zou willen betalen, als het maar niet met post nl is.
Heb nu iets besteld op amazon.fr nl amora mosterd extra forte( kunnen we al enkele maanden niet meer kopen in de grote winkels) 24 potten.
Zag donderdagavond dat het postnl is die het zaterdag ging brengen tussen 8-20 uur. om 19,55 stond er plots dat het in de brievenbus zat.
Hoe zij zoiets doen weet ik ook nie, toch even gaan kijken of er geen briefke in de bus zat, maar niks.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Mijn pakketje is uiteindelijk op zaterdag om 15u35 geleverd ipv dinsdag....
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met PostNL eigenlijk zeer goede ervaringen. Hangt veel van de personen af.
Gebeurd wel eens dat een pakketje een dag later is, maar das dan vooral in de maand december gebeurd nu.
Met bpost wat meer issues, niet onoverkomelijk, maar toch irritant.
Begin van de week verschillende zendingen niemand thuis, dus vraag nieuwe datum, vrijdag.

Resultaat van de 5 zendingen op vrijdag:
- 2 zendingen om 10h15 door meneer X
- 1 zending om 11h15 door mevrouw Y, want het was te druk en alles was over 2 camionetten verdeeld.
- 1 zending door meneer X om 12h00, lag nog in zijne camionette :lol:
- 1 zending op zaterdag geleverd, blijkbaar een omwegje naar Brussel gemaakt, i.p.v. dat het in Overpelt bleef liggen.

Zal wel aan de kerstdrukte liggen.

Maar over het algemeen moet ik zetten dat ik op 20 jaren of zo maar 2x echt problemen met zending gehad heb dat deze niet aankwamen.
1x terugbetaald, de andere keer was het niet verzekerd en geld kwijt, maar das ook al een jaar of 10 geleden.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Eigenlijk moeten webwinkels eigenlijk dringend stoppen met next (of zelfs 2 of 3) day delivery aan te bieden.

Slecht voor het milieu, werkdruk, verkeer, noem maar op. èn het creert een gewenningseffect waarbij mensen zich het recht toeeigenen om te zagen en te klagen als ze hun speelgoed niet de volgende dag in huis hebben.

En daar bestaat een deel van deze thread dus ook uit, terwijl 90% (als het niet 99% is) van de dingen perfect een paar dagen of langer kunnen wachten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dan zou ik me nog meer frustreren. Zorgen dat je besteld wanneer je verwacht thuis te zijn. Dat is gewoon niet te doen... :bang:

Vind het nu al vervelend dat ik bij Alternate als ik vrijdag bestel moet wachten tot maandag om er dan vrijdag achter te gaan. Terwijl Coolblue wel op zaterdag aflevert in een postpunt...

Niet iedereen heeft zoveel tijd om thuis te zijn of om achter een pakket te gaan :bang:
En nee ik ga niet al mijn pakketjes laten afleveren in Brussel want sommige zijn echt te zwaar.(werk naast een postkantoor)

Ik heb liever dat je nog steeds next day delivery kunt doen en als je dan moet betalen who cares ;)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Rond de periode van Black Friday waren er gigantische problemen bij postnl ten gevolge van drukte? Dus beter niet te veel online bestellen rond de komende hypocriete kadookesperiode is misschien de boodschap. Het is mij ook opgevallen dat er geen vaste bestellers meer zijn.

Ik bestel regelmatig spullen bij body&fit en die bestellingen zijn over de jaren allemaal netjes toegekomen, behalve die ene van een paar weken geleden dus.
Het probleem begon al bij het afhalen van het pakket bij de afzender. De track & trace wijzigde 3 keer van bezorgd naar onderweg en heeft er uiteindelijk een week over gedaan om toe te komen, na interventie van de afzender. Blijkbaar was het zelfs Frankrijk gepasseerd...

Voor mijn part mag het gerust een paar dagen duren, of in één of andere locatie afgehaald worden. Het zal de arbeid(st)ers alleszins wat minder stress bezorgen, hoewel ze dan wel op een ander manier uitgebuit zullen worden, maar soit. Maar de track&trace moet wel correct blijven anders is het helemaal een zottekot.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

FlashBlue schreef:Eigenlijk moeten webwinkels eigenlijk dringend stoppen met next (of zelfs 2 of 3) day delivery aan te bieden.

Slecht voor het milieu, werkdruk, verkeer, noem maar op. èn het creert een gewenningseffect waarbij mensen zich het recht toeeigenen om te zagen en te klagen als ze hun speelgoed niet de volgende dag in huis hebben.

En daar bestaat een deel van deze thread dus ook uit, terwijl 90% (als het niet 99% is) van de dingen perfect een paar dagen of langer kunnen wachten.

dat is ook waar, maar als ge op de site van postnl (heb ook een account) da ze leveren bvb maandag tussen 15-20 uur en om 19,55 staat er levering dinsdag tussen 10-15 uur en om 14,55 staat er levering woensdag tussen 8-20 uur, ja daar krijg ik het schijt van.
Ik ha nooit af op de website van aankoop van mij mag dat gerust paar dagen over gaan maar heb wel graag dat ik het krijt wanneer de, koerier het zegt !

in mijn geval nu amazon heeft postnl er 3 werkdagen over gedaan tussen ontvangst en de levering die zei zeggen. En dat kan me nie schelen maar dan wel graag op de dag van afspraak punt.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 17 dec 2017, 21:32, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

petrol242 schreef:
Voor mijn part mag het gerust een paar dagen duren, of in één of andere locatie afgehaald worden. Het zal de arbeid(st)ers alleszins wat minder stress bezorgen, hoewel ze dan wel op een ander manier uitgebuit zullen worden, maar soit. Maar de track&trace moet wel correct blijven anders is het helemaal een zottekot.
Sowieso ga ik nu even mooi wachten tot de week na nieuwjaar.

Ik vind ook dat er meer moet gebeuren met op een afhaalpunt afleveren en dat mensen daar van sochtends tot en met savonds laat achter kunnen(openingsuren van waserette of dergelijke)

meeste afhaalpunten zijn nu dicht rond 18u-18u30 en dat is net te nipt voor mij en denk voor andere ook.

Dan heb je enkel drukte bij de afhaalpunt en besparen ze denk ik een hoop kilometers?
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Na jàren probleesloos "beleverd" te zijn door PostNL dan toch even een flagrante bedriegerij moeten vaststellen...

Ik verwacht een levering vanuit NL. Deze vertrekt (afgaand op de tracking info) netjes op tijd, en gaat de dag erna de deur uit met de lokale koerier.

Afgelopen donderdag:

00:20: Levering uitgesteld omwille van gesloten melding (tekst weet ik niet 100% meer exact, ik kan de detail log niet meer opvragen)

huh?? 1/ Sedert wanneer levert PostNl midden in de nacht?
huh2?? 2/ op de afleverlocatie wordt eigenlijk 24/7 gewerkt, dus zelfs al zouden ze midden in de nacht komen: we zijn open (ziekenhuis..) :)

Nu ja, ik ga er van uit dat dit één of andere bug in hun soft is, nikske waar ik me druk om maak

12:30: Pakket afgeleverd.

Ik haast me naar de centrale goederenreceptie om het pakket op te halen. Onze goederenreceptionist heeft echter niks voor mij, meer nog, in de logs voor inkomende leveringen blijkt dat PostNl al enkele dagen niet is langsgeweest.

Ik vraag via mijn leverancier een leverbevestiging. Je krijgt dan zo'n PDF met de handtekening van diegene die ontvangen heeft.
Nu moet je weten dat onze goederenreceptionist een heel specifieke krabbel op die electronische devices zet, die je van kilometers ver herkent..
Handtekening blijkt niet overeen te komen.

Ik terug naar de leverancier (die overigens uitermate behulpzaam is), die op zijn beurt PostNl contacteert om verhaal te halen.

"Ah mijnheer: u zegt dat uw klant een groot bedrijf is? Iemand anders zal afgetekend hebben, uw klant moet navraag doen binnen zijn organisatie. Wij hebben de goederen correct afgeleverd..."

Nu moet je weten dat werkelijk iedereen hier binnen de organisatie weet dat hij/zij nooit ofte nimmer leveringen mag aftekenen, juist om dergelijke discussies waar mogelijk te vermijden. (iets wat alle reguliere koeriers overigens maar al te goed weten :) )

We zijn dan maar met de mannen van security eens de camerabeelden gaan bekijken, in de hoop om te zien via welke "alternatieve" ingang de koerier zou binnen gekomen zijn...

Groot is onze verbazing (enfin: eigenlijk niet..) als we vaststellen dat minstens 1 uur vóór tot 1u nà het bewuste aflevermoment er gewoonweg geen enkele koerier is binnengereden, en dat we zelfs over de ganse dag geen PostNl bestelwagen hebben zien voorbijkomen....

Ben curieus hoe PostNl zich hier heeft weten uit te praten...

(PS: ondertussen heeft mijn leverancier de bestelling opnieuw opgestuurd via DHL express.. Dus voor mij is het probleem van de baan)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het gebeurde in het verleden ook dat bij Bpost pakketjes bij een postbode thuis aangetroffen werd. Waarna ontslag volgt. Ze weten toch dat er een verzekering zit op verzendingen en dat de zending dubbel verzonden word in dit geval.
Het systeem bij postnl is iets moeilijker na te gaan. Doordat ze met private koeriers werken is de controle op bedrog iets complexer. Het zal dus voornamelijk afhangen over hoe eerlijk de koerier met zijn zending omspringt. Ikzelf heb nog geen problemen gehad met een postnl zending. Soms leveren ze hier tot middernacht nog. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Bpost omdat ik dat gewoon kan afhalen in een postpunt, alleen kan dat niet voor zendingen uit nederland.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Een bestelling bij amazon had een trackingcode van postnl. De viorziene bezorgdag was vandaag en volgens de tracking werd het afgeleverd rond 11:33 alleen is er niets of niemand langsgeweest.

Contacteer ik dan best amazon. Die zullen wel lachen, de eerste zending liep ook al mis.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Ik heb natuurlijk al spijt van mijn bestelling, is betaald, maar niets ontvangen en begin maar te bewijzen he.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Waar ik natuurlijk voor vrees is dat "iemand" mijn pakket in ontvangst heeft genomen, ws omdat hij of zij de inhoud is te weten gekomen.

Heb de website van postnl afgelopen maar vind nergens een email of telefoon. Bijkomend probleem is dat er nog een postnl. Nederland en een postnl België is
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bart_Herbots schreef:Waar ik natuurlijk voor vrees is dat "iemand" mijn pakket in ontvangst heeft genomen, ws omdat hij of zij de inhoud is te weten gekomen.

Heb de website van postnl afgelopen maar vind nergens een email of telefoon. Bijkomend probleem is dat er nog een postnl. Nederland en een postnl België is
zal waarschijnlijk morgen toekomen, typisch post.nl.
Het mijne was zaterdag zogezegd afgeleverd in mijn brievenbus en is vandaag rond 17 uur uiteindelijk geleverd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Vorige week besteld bij bol.com en zending via postnl/bpost. Verwachte leverdatum di 12/12, momenteel nog altijd niks ontvangen.
Contact gehad, pakket zou nog onderweg zijn maar zowel ik als de verkoper vermoeden dat het zoek geraakt is in het sorteercentrum. Hopelijk krijg ik men geld terug. Op de site van bol staat "bezorgd"... :bang:

In het verleden enkel nog maar last gehad met bpost en postNL. Pakketen die retour gaan om de een of andere bizarre reden, paketten die spoorloos geraken etc. Vandaar dat ik er soms tegen opzie om het te laten zenden via postNL of bpost. Ja wa moet ge dan doen, hetzelf gaan afhalen in de winkel dat ik dan al enkele keren gedaan heb (Coolblue, alternate,...). Bij alternate bijvoorbeeld neem ik nu altijd DHL, kost dan wel wa meer maar het komt TENMINSTE aan.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Bart_Herbots schreef:Waar ik natuurlijk voor vrees is dat "iemand" mijn pakket in ontvangst heeft genomen, ws omdat hij of zij de inhoud is te weten gekomen.

Heb de website van postnl afgelopen maar vind nergens een email of telefoon. Bijkomend probleem is dat er nog een postnl. Nederland en een postnl België is

015 48 02 85
Hoofdzetel Mechelen. Maar wordt doorverbonden met Nederland. Verwacht er niet teveel van hoor.
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toen ik in Gent woonde had ik zowel met PostNL als bpost regelmatig problemen - niet aanbellen, leveringen te laat, etc...

Nu ik op 'den boerenbuiten' woon, heb ik nog geen enkel probleem gehad ;) en traditioneel is het ofwel net voor de middag, ofwel rond 15h dat PostNL langskomt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Klacht bij de verkoper indienen. Vragen om het afgetekend bewijs van levering.

Zal ofwel niet afgetekend zijn ofwel afgetekend door een onbekende dan moeten ze het opnieuw verzenden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

zelfde probleem met postnl
za 16 dec. 2017 19:24 BE We hebben u gemist, we komen nog een keer
Nochtans waren wij toen thuis, en hebben we ook geen kaartje gevonden in onze brievenbus...
Ze schuiven dus de schuld gewoon door naar de klant.

Nu staat er : bezorgdatum onbekend

Gaat over een bestelling op bol.com gedaan op 10/12
de koe zegt boe
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Met onderaannemers als transporteurs, die dan nog eens betaald worden per pakje, dat er dan wat gefoefel is...
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Allez, net nog een levering gehad van PostNL om kwart voor 12. Had niet meer verwacht dat er vandaag nog geleverd ging worden en ook de tracker van postnl was al naar levering voor morgen versprongen.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Eind goed al goed. Lag al van maandag bij de buur maar kwam het pas gisterenavond brengen.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

Hier zijn al 2 zendingen in de soep gelopen. Veel te laat geleverd. Kan goed verstaan dat ze teveel werk hebben, maar een achterstand van bijna een week bij het sorteercentrum (Wilrijk) vind ik er wel over...
"ONEup -> 1000/40"
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vond vandaag 2 briefjes van postnl:

één geplooid tussen mijn voordeur
één in de brievenbus

Datum: niet ingevuld
enkel dat pakket bezorgd is bij buren op nr XX

Er staat ook een code op beide briefjes, maar die werkt niet via http://www.postnl.be/nietthuis

Onderaan werd ook geen BARCODE ingevuld. Dit irriteert mij, want ik verwacht van niemand een pakje.

Alweer zeer slordig bij PostNL.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Als ik kijk naar het voorbije jaar zijn 3/10 van men pakjes niet aangekomen. Wel altijd correct opgelost.
Deze week ging nog een pakje zoek in het sorteercentrum (levertijd onbekend). Vrijdag is het toch aangekomen en heb niets moeten aftekenen.
Vanmorgen krijg ik een email dat er een PostNL bezorger onderweg is, waarschijnlijk dubbele levering.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En ook vandaag is het prijs! Twee pakjes die gingen toekomen met BPOST : prima toegekomen. PostNL : "wij hebben u niet thuis aangetroffen". Daar gaan we weer!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geen problemen hier.
Juist een pakketje ontvangen.

Hangt zeer veel af van de goesting van de chauffeur dus :bang:
Want DPD en nog ene (naam kwijt) hebben we ook geregeld gehad dat ze het gewoon op een afhaalpunt deponeren.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik gok dat het probleem hem eerder zit in het feit dat PostNL in België samenwerkt met kleine bedrijfjes en zelfstandigen. Deze krijgen de pakjes en zij moeten zelf instaan voor hun ronde. Hebben ze niet veel zin om te werken die dag, dan schrijven ze gewoon dat de ontvanger niet thuis is. Jammer, want door hun lakse en incompetente houding krijgen zowel hun werkgever PostNL als diverse webwinkels een zeer negatief imago.

Waar ik vroeger woonde (Merelbeke) bestelde ik ook bij bol.com en kwam het op tijd toe. Zoals het gewoon hoort. Maar op mn huidige woonplaats is het een ware ramp. De fout ligt niet bij bol.com, maar bij PostNL. Onlangs bij diverse Nederlandse webshops (onafhankelijk van bol.com) zaken besteld en telkens als het geleverd moest worden via PostNL liep het fout af.

Bij alle bestellingen van Coolblue (en dat zijn er redelijk wat in al die jaren) is het 2 keer fout afgelopen met Bpost als bezorger. Twee keer dat ik Coolblue contacteerde, en twee keer dat ze direct beaamden dat het inderdaad niet correct was op deze manier, en ik €5 korting kreeg. Bijzonder jammer, want die €5 moet ik helemaal niet. Coolblue (en in dit geval bol.com) versturen op tijd, het is de pakjesleverancier die alles in het honderd laat lopen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”