Jullie ervaringen met PostNL

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18198
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 884 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1741 keer
Contact:

Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor krisken » 08 Dec 2017, 13:55

Onlangs via internet (webshop - detailhandel) een pakje besteld dat geleverd ging worden door PostNL. Op zich geen fan van gezien het verleden, maar goed het was de enige mogelijkheid...

Gisteren, 7 december, een eerste e-mail gekregen omstreeks 08u21: "Uw bezorger is onderweg". De afspraak was nochtans dat het pakketje op vrijdag 8 december zou geleverd worden (had een dag vrij genomen). Maar goed, ik kon snel iemand vinden die het voor mij in het oog ging houden. Echter kreeg ik om 13:22 reeds een volgende email "bezorgpoging niet geslaagd, we komen opnieuw langs". Vreemd, er was toch iemand thuis? Even die persoon gebeld en neen, niemand is komen aanbellen... Maar volgens de email : geen nood, we komen morgen opnieuw langs. Hoera, super, want morgen ben ik zelf thuis...

Vandaag, 8 december, opnieuw een e-mailtje met titel "Uw bezorger is onderweg". Deze maal toegekomen om 08:07. Ik zat nog aan mn ontbijt maar goed, ik wist dat ze gingen langs komen dus oren open houden... En voor ik het weet was het 12:24 en kreeg ik opnieuw een e-mail : "Bezorgpoging niet geslaagd". Huh? Ik heb de bel niet gehoord? Hoewel ik daar vrij zeker van ben, toch voor de zekerheid even in de brievenbus gekeken of er niks gedropt is ... Niet dus. Dan maar even gekeken naar de camerabeelden die mijn voortuin (en dus ook de voordeur) in de gaten houden. Hier eveneens : niks op te zien van de voorbije 4u.

Dan maar even gebeld naar PostNL : de bezorger was vandaag langs gekomen om 12:20 mijnheer, je kan vanaf dinsdag het pakketje terug vinden in je lokaal PostNL postpunt. Dus ik heb een hele dag vrij genomen en mag dat dinsdag nog eens doen (dankzij de goede openingsuren van die shop) om dan nog zelf achter dat pakket te gaan? Dan kon ik vandaag evengoed er achter gereden zijn in Nederland dunkt me?

De juffrouw aan de telefoon wist me te zeggen dat klachten enkel door de verzendende partij kunnen ingediend worden en dat je als ontvangende partij eigenlijk geen rechten hebt daar je geen contract hebt met PostNL. Lijkt ergens logisch, maar dan mag ik weer tijd (en dus geld) steken in communicatie met de verzendende partij (met andere woorden : los je probleem zelf maar op). E-mailtje gestuurd naar die partij waarna ik gauw een telefoontje kreeg met de melding dat zij contact zullen opnemen met PostNL om dit uit te klaren. Half uurtje later opnieuw telefoon : helaas mijnheer, u zal het echt zelf moeten afhalen in dat afhaalpunt... Ze weigeren om het vandaag opnieuw te laten leveren.

Is dit hoe ze bij PostNL trachten om de klanttevredenheid hoog in het vaandel te dragen? Heeft er überhaupt iemand hier een positieve ervaring met dit bedrijf? Dit is nu de 5de keer dat er een pakketje via hun komt, en de 5de keer dat het problematisch is. DHL, FedEx, BPost etc leveren hier continu pakjes af zonder problemen.

Zowel bij Telenet als bij Proximus krijg je als technieker de vraag om (als de klant niet thuis is) het huis te beschrijven, zodat ze kunnen verifiëren of je er wel bent geweest. Vraag mij af of de bezorger wel zou kunnen antwoorden op die vraag...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 Sep 2016
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor PHENOM » 08 Dec 2017, 13:59

Helaas is dit iets dat bij PostNL veel gebeurt.
Vrienden van mij in Nederland hebben al vaker exact hetzelfde voorgehad, of zelfs enkele keren dat hun pakketje spoorloos verdwenen was of enkele dagen zelfs niet traceerbaar en daarna magischerwijze bij hun geleverd werd.
Zelf enkele keren via PostNL laten bezorgen en nooit echt problemen mee gehad maar ik ken genoeg personen die er problemen mee hebben gehad die letterlijk nergens op sloegen zoals hierboven al omschreven.

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1117
Lid geworden op: 06 Jan 2014
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor bruma » 08 Dec 2017, 14:04

Om maar te zwiijgen over het feit dat ze het pakje gedropt hebben en zelf afgetekend.
Begin maar te zoeken waar het droppunt was want je merkt het maar later op.
Bij ons hebben ze het een keer in de overdekte zone gedropt van het huisvuil. Daar waar de dozen met afvalpapier ook staan. Dan moet je wel opmerken dat daar een ongeopend pakket tussen zit.
Een hele discussie omdat wij zogezegd afgetekend hadden: iedereen kan zo'n krabbel zetten om dan achteraf te zeggen dat hij het niet gekregen heeft was hun bemerking.

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 17 Apr 2005
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 294 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor Gray » 08 Dec 2017, 14:08

Hier nog nooit problemen gehad met postnl, het hangt gewoon af van wie jouw koerier is.
Is dat toevallig een interimmer die slechts enkele dagen tegen zijn goesting moet "werken" heb je pech.

Ik zou er in elk geval een klacht van maken.

PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 Sep 2016
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor PHENOM » 08 Dec 2017, 14:17

Gray schreef:Hier nog nooit problemen gehad met postnl, het hangt gewoon af van wie jouw koerier is.
Is dat toevallig een interimmer die slechts enkele dagen tegen zijn goesting moet "werken" heb je pech.

Ik zou er in elk geval een klacht van maken.


Dat is het probleem nu net, PostNL doet niets met die klacht omdat jij de ontvanger bent. Enkel de verzender kan een klacht indienen.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18198
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 884 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1741 keer
Contact:

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor krisken » 08 Dec 2017, 14:19

Dat is net de grote grap : ikzelf kan geen klacht indienen. Dat moet gebeuren door de verzendende partij. Een man die een webwinkel open doet na zijn uren en dus wel wat anders aan zn hoofd heeft dan repeater te spelen tussen PostNL en mezelf. Nu, de klacht is inmiddels ingediend via deze man, maar het is toch bijzonder triest dat ik hier nu tijd mag insteken, de verzendende partij eveneens, en PostNL zich groot genoeg waant en rondloopt met het idee dat we hun niks kunnen maken... Door hun fout is er al één dag vrijaf verdwenen en zal er binnenkort dus nog een tweede mogen volgen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 Dec 2011
Locatie: Heist-op-den-Berg
Bedankt: 75 keer
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Contact:

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor butskristof » 08 Dec 2017, 14:51

Hoewel PostNL er naar horen zeggen de ergste in is, is dit iets dat bij veel van die bedrijven wel voorkomt. Ooit hier toch een topic geweest over exact dezelfde problematiek met Bpost? Veel hangt af van de postbode/koerier en hoe graag die z'n job doet vrees ik.

Op zich heb ik er hier weinig last mee. De postbode kennen we, en weet waar hij pakjes kan achterlaten als we niet thuis zijn. Andere koeriers vinden meestal de weg ook wel en laten het ergens achter.
Eerder deze week een redelijk grote bestelling gedaan bij Amazon.de die blijkbaar ook via PostNL geleverd wordt. In de tracking staat 'Delivered, parcel in letterbox', dus ik zal straks zien wat ervan geworden is. In letterbox zou ik straf vinden aangezien de afmetingen 40.5 x 31.5 x 15.5 cm zijn :lol: .

Maar de echte problematiek is inderdaad dat je als klant de verkoper moet lastig vallen om iets gedaan te krijgen..
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Pro 13" (Mid 2015)  iPhone XS  iPad Air 2  Watch Series 3

axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 18 Dec 2010
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 401 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor axs » 08 Dec 2017, 15:53

Hier identieke klachten.
Dikwijls dat het plots van bezorgdag morgen/vandaag naar ‘onbekend’ gaat en dan enkele dagen later het pas bezorgd wordt.
Enkel de verzender kan idd klacht indienen en het antwoord is ‘we kunnen geen garantie bieden over aflevertermijnen’

Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3318
Lid geworden op: 29 Okt 2007
Twitter: cloink
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Contact:

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor cloink » 08 Dec 2017, 16:18

Yep, onderschrijf ik volledig... Leugenachtige track & trace en als je naar de helpdesk belt, komt er buiten "bel morgen eens terug" of "u moet de verkoper vragen contact op te nemen" weinig uit.

Ik plaats dit bedrijf in de (al bij al) korte lijst van bedrijven waar ik geen zaken meer mee wens te doen (als ik de keuze heb). Ze zijn in schoon gezelschap (Electrabel & iBood...).
ooh. shiny.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 14006
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2322 keer
Recent bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 633 keer
Contact:

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor philippe_d » 08 Dec 2017, 16:33

Gray schreef:Hier nog nooit problemen gehad met postnl, het hangt gewoon af van wie jouw koerier is.
Is dat toevallig een interimmer die slechts enkele dagen tegen zijn goesting moet "werken" heb je pech..

Ik heb ook geen klachten over Post NL.
Hier komt altijd hetzelfde vriendelijk dametje, en ze kent al haar leveringsadressen, en waar ze het pakje mag leggen als we niet thuis zijn.
Nog nooit problemen gehad.

Het hangt dus inderdaad af wie de bezorger is ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4967
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 583 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor Jack Daniels » 08 Dec 2017, 16:42

Twee keer pakket ontvangen met PostNL, telkens op zaterdag. Perfecte missie in mijn geval. Kon alles mooi volgen op hun website en de eerste keer stond de chauffeur rond 15 uur aan de deur, de tweede keer rond 13.30uur. Ik ben (voorlopig toch nog) een tevreden klant.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 18 Dec 2010
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 401 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor axs » 08 Dec 2017, 16:53

Geen klachten over de bezorger... loopt hier steeds ih verdeelcentrum mis (volgens track en trace).
Maar dus helaas wel vrij regelmatig (pakjes uit NL)
Als we niet thuis zijn levert hij netjes bij de buren en steekt een briefje in onze bus.

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Pro Member
Pro Member
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 37 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 08 Dec 2017, 16:56

axs schreef:Hier identieke klachten.
Dikwijls dat het plots van bezorgdag morgen/vandaag naar ‘onbekend’ gaat en dan enkele dagen later het pas bezorgd wordt.
Enkel de verzender kan idd klacht indienen en het antwoord is ‘we kunnen geen garantie bieden over aflevertermijnen’


Bestelling deze week gedaan bij Amazon die nog eens met postnl verstuurd werd. Zou normaal afgeleverd worden vandaag en toevallig hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Gisteren in depot volgens tracker, vandaag de levering verschoven tussen morgen en ergens de komende 2 weken zonder meer info.
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger op 08 Dec 2017, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1598
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor CCatalyst » 08 Dec 2017, 16:56

December is de ergste maand..., je zou eens moeten zijn hoeveel extra volume die mannen elke dag in hun bestelwagen krijgen tov een dag in januari.

Maar soit, het is inderdaad meer persoon-gerelateerd dan bedrijfs-gerelateerd, overal heb je wel werknemers die het niet zo nauw nemen. Nu, bij de goedkopere koeriers is er wel "bias" naar slechtere dienstverlening, grotendeels omdat de werknemer minder krijgt voor (veel) meer werk, zeker deze maand. Wil je gegarandeerd een pakket ontvangen op een bepaalde dag dan zijn enkel de grote 3 een optie (FedEx/UPS/DHL Express). Die bieden immers compensaties aan als een pakket te laat geleverd wordt.

Ik ga hier toch afwijken van de algemene teneur en ik geef ook een blaam aan de webwinkel in kwestie om enkel maar PostNL aan te bieden. Dat geldt trouwens wel voor meer webwinkels, waarom kan men niet altijd minstens 2 opties aanbieden, een goedkope en een duurdere? De klant betaalt het verschil toch.

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor lanadekat » 08 Dec 2017, 17:39

tot nu toe:
1 keer niet geleverd met Bpost (zondaglevering van Coolblue)
PostNL altijd op tijd geleverd

Nu is het wel zo dat ik Bpost veel meer gebruik maar voorlopig heb ik geen enkel probleem met PostNL.

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 Dec 2011
Locatie: Heist-op-den-Berg
Bedankt: 75 keer
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Contact:

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor butskristof » 08 Dec 2017, 18:34

Hier ook wel hetzelfde: levering was dus 'One-day delivery' en stond voor vandaag gepland, even veranderde de status bij Amazon dan naar 'expected 8-13 December', maar in hun tracking zelf wel gepland voor vandaag.

Volume in december zal inderdaad ook wel een factor zijn, maar de problemen die ik hoor ivm PostNL komen wel van over heel het jaar. Zodadelijk eens kijken hoe mijn pakketje er bij ligt.
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Pro 13" (Mid 2015)  iPhone XS  iPad Air 2  Watch Series 3

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 61 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor blaatpraat » 08 Dec 2017, 18:55

Vorig adres: ik had het liefst van allemaal bpost, en weigerde PostNL.
In 2015 verhuisd, en nu is het exact omgekeerd.
Met PostNL heb ik hier allesbehalve klachten (1x een probleem gehad, maar dat was de schuld van de verkoper. Ik woon in de xxx-straat, en 2 straten verder is de xxx-laan, je kunt het al raden...).

Het is dus gewoon bezorgerafhankelijk.

fred_be9300
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 Nov 2005
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor fred_be9300 » 08 Dec 2017, 19:23

Heb hier eind vorige week net hetzelfde meegemaakt met postnl

Er was telkens iemand aanwezig
twee opeenvolgende dagen
nooit iets gehoord van de bel. Heb geen camera aan de voordeur.

Heb een commentaar achterlaten via Contactformulier Postnl website
Geen reactie

Ben het zelf moeten gaan afhalen in kantoor uren

Volgende keer laat ik het rechtstreeks naar het ophaalpunt van keuze brengen. Dan kies ik de nachtwinkel die 24u open is. Iets verder, maar al bij al minder zorgen.

PS: een week daarvoor was een ander pakje wel goed afgeleverd. Telkens bol.com

R2D2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 20 Aug 2015
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor R2D2 » 08 Dec 2017, 19:47

Hier ook identieke klachten over PostNL als de topic starter.
Straf is dat ik vroeger zo tevreden was over PostNL en Bpost probeerde te vermijden. PostNL was sneller, goedkoper, leverde ook op zaterdag, goede tracking, etc.
Maar nu is dat volledig omgeslagen. Dat het al eens misloopt kan gebeuren. Maar de houding van PostNL dat ze geen klachten aanvaarden van de bestemmeling is volledig fout en belooft geen beterschap.
Het hangt wellicht van de bezorger af, maar dat zijn onderbetaalde (schijn)zelfstandingen die op geen enkele manier inzitten met de bestemmeling of met het bedrijf.

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3327
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Bedankt: 342 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor Splitter » 08 Dec 2017, 21:20

butskristof schreef:Hoewel PostNL er naar horen zeggen de ergste in is, is dit iets dat bij veel van die bedrijven wel voorkomt. Ooit hier toch een topic geweest over exact dezelfde problematiek met Bpost? Veel hangt af van de postbode/koerier en hoe graag die z'n job doet vrees ik.


heb zelf idd nog nooit echt problemen gehad met postnl (of dpd, dhl, fedex for that matter)... bpost daarentegen was een jaar ofzo geleden een echte nachtmerrie.
zijn daar trouwens ook enorm in gebeterd, maar ik geloof wel dat het idd (alweer...) andere postbodes zijn dan een jaar of 2 terug.

postnl onlangs nog aan de deur gehad voor een amazon pakketje, vriendelijke jongen die volgens mij (nog) in opleiding was (gezien er nog iemand in de wagen zat en ze meestal alleen komen).
bel ging niet, dus hij heeft er een minuutje of 2 langer gestaan dan nodig had geweest, maar dus niet zo gehaast als ik ooit van bpost heb gezien (letterlijk niet van de fiets afkomen terwijl hij een briefje in de brievenbus dropte ipv aan te bellen)

ik vraag me soms af, zou de druk op sommige van die koeriers niet te hoog liggen op bepaalde routes? (iedereen doet zijn werk beter als die minder klanten heeft, gezien je dan meer tijd hebt voor elke klant)
ooit zal hier iets nuttigs staan

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1117
Lid geworden op: 06 Jan 2014
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor bruma » 08 Dec 2017, 21:59

Inderdaad, de meesten verdienen slechts 1 of 2€ per correct afgeleverde pakket en dienen nog zelfstandig te zijn. Rijden rond met hun eigen voertuigen en krijgen een grotere vergoeding indien het logo op hun voertuig staat (kunnen ze maar voor 1 pakketdienst werken)

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2942
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Bedankt: 230 keer
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor mailracer » 08 Dec 2017, 23:44

Met PostNL nog geen problemen gehad. Het is steeds dezelfde vriendelijke Afrikaan die meestal rond 23 uur ‘s avonds aanbelt. Meestal merk ik in de status dat het pakketje rond de middag vertrekt en dan keurig afgeleverd word na het avondeten.

Als ik niet thuis ben, dan word er bij de buren afgeleverd en merk ik dat aan een briefje in de bus. Ik moet er dus niet voor thuisblijven. als ik merk dat hij overdag niet komt, dat laat ik mijn verlichting branden zodat hij gemakkelijk de weg vind naar de voordeur.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3523
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 307 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor ub4b » 09 Dec 2017, 12:56

Extreem slecht, blijf weg van deze prutsers. Bvb een reseller stuurt zijn toestel van verkoopswaarde 4.000 euro op naar ons voor een nazicht, staat gewoon aan onze voordeur op de oprit, dus monkey van PostNL heeft zelf getekend en dus fraude gepleegd. Ook dozen achterlaten in de regen

Klachten daar doen ze niks mee. Ik haat deze firma.

Grootste bende prutsers. Ik heb geen lieve woorden voor deze firma waarbij de klant niet op de eerste plaats komt.

Ook DHL.de zijn prutsers, in België verloopt de afhandeling via BPOST en die systemen zijn niet op mekaar afgestemd. Als je dan naar de Belgische DHL belt voor opvolging, kunnen ze niks, want DHL.be en DHL.de zijn twee aparte firma's !!!!! Zo ping pongde een pakket van DHL.de eens tussen België en Duitsland en konden ze bij Bpost geen opvolging geven. Het ging om een mooi bedrag aan onderdelen, reden was dat Duitsland een groter pakket had gemaakt dan wat BPOST kon bezorgen. IK heb toen de verzender dus onder zijn voeten mogen geven.

UPS nog 't minst problemen mee, en gelukkig een UPS drop of point hier 500M verder in een computerzaak.

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor PeterP » 09 Dec 2017, 13:47

Ik vermoed dat het in deze gevallen om zelfstandige koeriers gaat. Als je betaald wordt per afgeleverd pakje en als je weet aan welke prijzen dat is dan kom je tot dergelijke situaties. Internethandel heeft ook een keerzijde !
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1598
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor CCatalyst » 09 Dec 2017, 14:33

PeterP schreef:Ik vermoed dat het in deze gevallen om zelfstandige koeriers gaat. Als je betaald wordt per afgeleverd pakje en als je weet aan welke prijzen dat is dan kom je tot dergelijke situaties. Internethandel heeft ook een keerzijde !


Als er een "keerzijde" is, dan is er ook een goede kant. Hier dus lage verzendprijzen. Ooit was het wel anders, ten tijde van de monopolisten werd er gretig geprofiteerd van de mensen en de service was zeker niet beter. Indien die markt niet geliberaliseerd geweest zou zijn, zou onze e-commerce er nu helemaal anders uitgezien hebben, en niet bepaald in betere zin.

Maar, zoals ik al zei, ik vind dus wel dat een "goede" webshop eigenlijk altijd minstens 2 verzendopties moet aanbieden, een gratis/goedkope en een "Express"-dienst die hun commitments serieus neemt. De klant betaalt integraal het verschil. Ook Amazon werkt zo.

ub4b schreef:Extreem slecht, blijf weg van deze prutsers. Bvb een reseller stuurt zijn toestel van verkoopswaarde 4.000 euro op naar ons voor een nazicht, staat gewoon aan onze voordeur op de oprit, dus monkey van PostNL heeft zelf getekend en dus fraude gepleegd. Ook dozen achterlaten in de regen


Zaken van 4k EUR zou ik nooit door PostNL (noch bpost) laten verzenden tbh...

ub4b schreef:Ook DHL.de zijn prutsers, in België verloopt de afhandeling via BPOST en die systemen zijn niet op mekaar afgestemd.


Het is niet "DHL.de" vs "DHL.be", het is DHL Parcel (de goedkope afdeling die een concurrent moet zijn voor PostNL/bpost/etc) vs DHL Express die de volwaardige expressdient is. Wil je geen problemen en een gegarandeerde bezorgdatum dan opteer je voor het laatste. DHL Express heeft een volwaardige klantendienst bemand door Vlamingen maar die gaan je inderdaad niet kunnen helpen met DHL Parcel zendingen omdat dat in een volledig apart netwerk opereert.

SpecialK
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 22 Mei 2013
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor SpecialK » 09 Dec 2017, 14:43

Over elke koerier zullen er wel goede en slechte ervaringen circuleren. Bij mij is het telkens als het misloopt met UPS. Recent nog een RMA van een groot apparaat via UPS moeten regelen. Eerste keer zijn ze het gewoon niet komen opdagen, de tweede keer kwamen ze tot de conclusie dat het pakket te groot was om in hun bestelwagen te passen. En dat terwijl de afmetingen en het gewicht tot op de cm correct waren ingegeven bij de bestelling... De derde keer hebben ze het dan uiteindelijk meegenomen.
Met alle anderen heb ik nog niet echt problemen gehad.

Erik.B
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 Dec 2017

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor Erik.B » 09 Dec 2017, 14:56

De bezorgers van PostNL zijn hier zeer goed.
Indien niet thuis laten ze hun gsm nummer achter om af te spreken wanneer ze kunnen komen, ook na 19u en zelfs op zondag levering mogelijk

1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 892
Lid geworden op: 11 Jun 2009
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor 1207 » 09 Dec 2017, 15:07

Erik.B schreef:De bezorgers van PostNL zijn hier zeer goed.
Indien niet thuis laten ze hun gsm nummer achter om af te spreken wanneer ze kunnen komen, ook na 19u en zelfs op zondag levering mogelijk


ik mag ook niet klagen, werkt zoal het hoort
zal dus echt vd koerier afhangen

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 969
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor buthead » 09 Dec 2017, 16:16

heb tot hiertoe maar 1x een (recent)probleem gehad met PostNL

alle pakketjes( dozen etc ) die niet door brievenbus konden tijdig geleverd -> Maar heb onlangs een Oneplus2 batterij besteld bij webshop in NL -> maar liefst 2 weken duurde dit eer dit hier was.
Webwinkel had tevens alles keurig verzonden, uiteraard hadden ze contact opgenomen met postNL maar dat was het dan PostNL deed niets, daar kwam het op neer.
Normaal duurt dit 2-3 dagen uit vroegere ervaringen hiermee.
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3523
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 307 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor ub4b » 09 Dec 2017, 16:30

CCatalyst schreef:
ub4b schreef:Extreem slecht, blijf weg van deze prutsers. Bvb een reseller stuurt zijn toestel van verkoopswaarde 4.000 euro op naar ons voor een nazicht, staat gewoon aan onze voordeur op de oprit, dus monkey van PostNL heeft zelf getekend en dus fraude gepleegd. Ook dozen achterlaten in de regen


Zaken van 4k EUR zou ik nooit door PostNL (noch bpost) laten verzenden tbh...


Probleem was de reseller die een toestel onder garantie terugstuurde, en waarschijnlijk de goedkoopste optie koos.

decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1114
Lid geworden op: 31 Jan 2007
Locatie: Brabant
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor decat » 09 Dec 2017, 16:49

Wij hebben hier super ervaringen met PostNL, eigenlijk de beste van allemaal die hier aan huis leveren.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3814
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 235 keer
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor satsurfer » 09 Dec 2017, 22:09

https://www.twinkle.be/nieuws/169338/bpost-laat-belg-kiezen-pakje-terechtkomt/

https://track.bpost.be/preferences/?language=nl&utm_source=bpost&utm_medium=referral&utm_campaign=preferences&_ga=2.203543444.525980070.1512853168-531987408.1510704182
mijn laatste pakje was ook op maandag verstuurd. Bpack secur. Op dinsdag niet geleverd.
6/12 zogezegd geleverd, maar geen briefje in de bus of niets...ondanks voorkeuren onder carport....
"06/12/2017 14:46 Nieuwe aanbieding voorzien. "
euhm?
uiteindelijk 7/12 geleverd (briefje i/d bus)

Als ik klacht neerlegde hebben ze mij gebeld. verzender moet klacht neerleggen, want zij hebben contract met ons...yeah, right....alsof de verzender van 2dehands die moeite gaan doen....

Dus nu moet ik in toekomst beter zelf verzendetiket aanmaken, en naar verzender doormailen....om bij late levering, klacht te kunnen neerleggen.
Bijlagen
2017-12-09_22-04-33.jpg

Albert Peetermans
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 Jan 2012
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor Albert Peetermans » 09 Dec 2017, 23:40

Ik ben tevreden over de PostNL bezorging. Het is hier ter plaatse meestal een ietwat oudere, vriendelijke mens en ik geef hem altijd 2 EUR. "Gratis verzending" kan niet; als ik ervoor moet betalen bij de bestelling wordt het misschien anders maar nu geef ik met plezier iets aan de koerier (en ik kom er nog altijd goedkoop van af!).
Ik vind dat die mannen een ferme job hebben. Zelfs als het slecht wordt betaald (wat ik denk), is het een propere job en een ferme opstap naar iets anders. Sommigen spreken moeilijk Nederlands, waar zouden die een andere job vinden? Een vriendelijke attitude is veel waard.
Aan de OP: in jouw situatie zou ik idd. klacht indienen, dat kan niet door de beugel!

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1598
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor CCatalyst » 10 Dec 2017, 08:40

satsurfer schreef:6/12 zogezegd geleverd, maar geen briefje in de bus of niets...ondanks voorkeuren onder carport....


Nee, die tracking is een typische voor de huidige capaciteitsproblemen bij bpost. De distributierondes beginnen 's morgens, niet 's middags. Uw zending is pas in de loop van de voormiddag in het lokale distributiecentrum aangekomen ipv tijdens de nacht (door de capaciteitsproblemen), te laat om op 6 dec nog op ronde te kunnen gaan, wat de tracking ook moge beweren.

Had je op 6 december 's avonds een screenshot gemaakt zou je de melding "door een intern probleem heeft uw zending 1 werkdag vertraging" hebben gezien.

Nog een geluk voor u dat het dezelfde dag nog naar een postpunt gebracht werd, hier is dat altijd pas de volgende dag.

Geen idee of die "voorkeuren" al werken in de praktijk, ziet er allemaal nogal flu uit. Ook kan je blijkbaar voor gelijk welk adres een registratie maken zonder verificatie :eek: bij UPS moet je voor een gelijkaardig systeem eerst een brief ontvangen op dat adres met een unieke code die je dan moet invoeren.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1784
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor boonpwnz » 10 Dec 2017, 11:52

Waar ik me ergerlijk aan stoor bij bpost is als je iets retour stuurt dat het af en toe nooit duidelijk is of hij toegekomen is want voor 1 pakje staat hij al een maand op bezorger onderweg terwijl dat pakje al toegekomen is.

Afbeelding

johann
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 Nov 2011
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor johann » 10 Dec 2017, 12:48

Wat mij het meeste stoort, is de compleet inefficiënte organisatie van heel dat pakketbezorgingsgedoe. Zelf ben ik amper thuis, dus in de meeste gevallen beland een zending na een eerste of tweede leverpoging op een afhaalpunt. Bij BPost is dat geen probleem: het postkantoor waar de pakjes belanden bevindt zich op een paar honderd meter van mijn deur. De openingsuren zijn niet geweldig, maar het functioneert redelijk voor mij.

Zendingen die via andere bedrijven worden bezorgd, belanden echter op de meest gekke plekken. Dat is helemaal niet zo fijn. Het liefst zou ik hebben dat alle pakketten meteen naar een Cubee worden doorgestuurd, zonder dat er nog een bezorger een poging moet ondernemen om op mijn bel te komen duwen. Er zouden toch alleen maar winnaars zijn bij zo'n systeem? Bezorgers tevreden want gegarandeerde aflevering in een box; klant tevreden want pakje netjes opgeslagen en 24/7 toegankelijk.

In een professionele context maak ik intussen ook gebruik van Bringme, dat min of meer op eenzelfde manier werkt als de Cubee-boxen in de semipublieke ruimte, maar het probleem met Bringme is dat je een account moet hebben dat gekoppeld is aan een specifieke locatie. Je kan niet zomaar iets laten leveren in een Bringme die opgesteld staat in een ruimte van een bedrijf waar je verder geen enkele band mee hebt. Logisch natuurlijk, maar dat zet een behoorlijke rem op de gebruiksvriendelijkheid ervan.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18198
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 884 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1741 keer
Contact:

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor krisken » 10 Dec 2017, 13:19

Klopt, zou ik ook een enorme voorstander van zijn. Gewoon in een Cubee en klaar. En op weg van mn werk naar huis haal ik het zelf wel even op dan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1598
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor CCatalyst » 10 Dec 2017, 15:08

boonpwnz schreef:Waar ik me ergerlijk aan stoor bij bpost is als je iets retour stuurt dat het af en toe nooit duidelijk is of hij toegekomen is want voor 1 pakje staat hij al een maand op bezorger onderweg terwijl dat pakje al toegekomen is.


't Zal wel afgeleverd zijn he :-)

Wat mij daaraan stoort is dat er blijkbaar geen enkel proces is dat periodiek alle actieve zendingen controleert en dan ergens hogerop in bpost aangeeft "hier klopt iets niet, deze zending staat al dagen op "out for delivery"". Zelfde voor zendingen die dagen ergens blijven plakken, dat er geen proces is die daar proactief op reageert. Maar soit, de andere bedrijven doen dat ook niet, blijkbaar is het dus meer aangewezen om te wachten tot iemand contact opneemt dan proactief tewerk te gaan.

krisken schreef:Klopt, zou ik ook een enorme voorstander van zijn. Gewoon in een Cubee en klaar. En op weg van mn werk naar huis haal ik het zelf wel even op dan.


Naar ik vernomen heb is het de bedoeling om dat "Mijn voorkeuren" systeem in die zin uit te breiden. Natuurlijk ben je daar wel niets mee met PostNL zendingen.

Erik.B
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 Dec 2017

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor Erik.B » 10 Dec 2017, 15:13

Zolang we onze pakjes spotgoedkoop en ten koste van schijnzelfstandige willen ontvangen, zal er geen verbetering in service zijn.

Perfect voorbeeld hiervan is het verschil tussen de goedkope dhl en de 'echte' dhl.

fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 631
Lid geworden op: 21 Jun 2008
Locatie: Hoevenen
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Contact:

Re: Jullie ervaringen met PostNL

Berichtdoor fiestaboyke » 10 Dec 2017, 18:25

Heb vorige week ook een pakketje :eek: 30 km :eek: van mijn thuis kunnen gaan afhalen omdat ik zogezegd niet thuis was ... stak zelfs geen briefje in de brievenbus, heb het zelf kunnen ontdekken via trackandtrace :roll:

Edit: was trouwens met Bpost (bpack 24h pro)


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten