Netflix HDR

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Onlangs maakte ik me lid bij Netflix en koos de duurtste formule. Tv is een panasonic uit de dx900 serie, deze ondersteund hdr10, wat ook netflix onderteunt. Ik gebruik de netflix app op de nvidia shield, die eveneens hdr compatibel is. Wat is dan de oorzaak dat ik geen enkele hdr titel krijg? Wel veel ultra hd 4k maar geen enkele met het hdr logo


Of werkt dit dan enkel met de in de panasonic ingebouwde netflix app ? (dat nog niet geprobeerd, omdat ik die shield gebruik en lees dat deze hdr ook ondersteund. Als ik netflix faq lees voldoe ik aan al de voorwaarden
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je moet in het setup-menu van je tv-toestel eens nakijken of de "HDMI HDR"-instelling wel aanstaat.
Standaard kan het zijn dat HDR over HDMI is uitgeschakeld.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ik heb in het instellingenmenu alles afgelopen met de naam hdmi hdcp enz alles staat juist, tenzij ik bij bepaalde instellingen niet mag kiezen voor AUTO maar voor 1.4 of 2.0
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Om HDR te doen werken, moeten beide toestellen compatibel zijn met HDMI 2.0a. Sommige toestellen hebben daarvoor een softwareupdate nodig.
Ben je zeker dat je op je tv-toestel en de Nvidia Shield de laatste softwareversie draait?
Voor de Panasonic was er op 21 november nog een update bijvoorbeeld: http://av.jpn.support.panasonic.com/sup ... urope.html
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

klopt, gisteren kreeg ik een updatemelding voor de panasonic en heb deze uitgevoerd. De nvidia shield heeft ook de meest recente versie 6.2. De Netflix app binnen de shield wordt ook steeds geupdate wanneer er één is
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

het lijkt me logisch om alvast een eerste test te doen met de embedded netflix app van je TV toestel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

@hierboven: niet noodzakelijk.
Ik heb een 4K TV (niet dezelfde als TS), en via de interne netflix app kan ik maximaal 1080p films opvragen.
Om 4K te kunnen zien, moet ik een toestel via HDMI aansluiten.

Hiermee wil ik enkel zeggen dat de interne app niet noodzakelijk een representatieve test moet zijn.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 4 keer

sommige tv's hebben maar één of twee hdmi 2.0a poorten van de drie of vier of... (die HDR ondersteunen), misschien dat ook eens bekijken?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Uw kabels ondersteunen de jusite HDMI versie?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

blaatpraat schrijft: Hiermee wil ik enkel zeggen dat de interne app niet noodzakelijk een representatieve test moet zijn.

de 900 serie wordt wel beschouwd als het ''vlaggeschip'' van Panasonic!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”