Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

r2504 schreef:Zo werkt het echter niet... je gaat drie aanmaningen krijgen en daarna nog ééntje van de deurwaarder (en dan is het bedrag al stevig opgelopen).

Ze stappen dus heus niet naar de rechtbank... dus ofwel leg je dit vriendelijk uit of ga je op zoek naar een advocaat.
Zo werkt het normaal dus wel in dit land.
Een deurwaarder zal niets ondernemen zonder uitvoerbaar vonnis, tenzij als incasso optreden.

Enkel een rechtbank kan je verplichten tot betalen, behalve door ongrondwettige constructies die de scheiding der machten omzeilen (zoals de GAS-wet).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ag, overal iets met die parkeerbedrijven.

Hier in Kortrijk hebben ze de fameuze shop&go plaatsen, 30min parkeren tss 9 & 18u behalve op zondag.
Over de deur is een school met dus ook zo parkeerplaatsen. Heb retributie gekregen, op een zaterdag in augustus...

De dag waarop iedereen kinderen gaat shoppen natuurlijk...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zou me niet verbazen moesten die parkeerwachters ook bonussen krijgen op basis van aantal retributies...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ja, Kortrijk is erg.
Ik volg taallessen Portugees.
Ze zijn verhuisd naar het centrum, terwijl ze vroeger aan de rand van de stad zaten.
Voor wie niet van Kortrijk zelf is, was dat dus veel beter bereikbaar.
Nu zitten ze in het centrum, en hun parking is af.
En direct een 1-2tje met Vanquickenborne.
Wie de parking wil oprijden (toen ze nog aan de rand van de stad zaten was die gratis...), moet per uur betalen, en dat loopt gewoon door.
Eventjes taalles volgen kan u gemakkelijk 2,5€ per keer opleveren.
En om er zeker van te zijn dat je bij hen komt, drijven ze alle tarieven van de straten rondom ook op.

Als je er eens over nadenkt.
Vroeger betaalde je 120€, en via opleidingscheques kreeg je de helft terug.
Je betaalde dus in werkelijkheid 60€.
Opleidingscheques werden afgeschaft, dus de prijs was ineens maal 2.
Daarna werden de subsidies aan de scholen verminderd.
De school rekende dat dan weer door aan de cursist.
Dus de cursus van 120€ kost al 200€ tegenwoordig.
Als je 30 lesavonden hebt, en daar iedere keer 2,5€ moet inpompen aan parkeergeld, komt daar dus weer eens 75€ bij.
Dat is dus op een aantal jaar tijd van 60€ naar 275€.
Een stijging van 460% dus...
En dan hebben diezelfde personen het lef op TV te verkondigen dat de mensen "levenslang moeten leren".

En dan moeten ze nog beginnen met rekening rijden.
Ze zijn in elk geval goed bezig de mensen weg te jagen, "onze" politici.
Je zag al een serieuze daling toen de opleidingscheques afgeschaft werden.
Tegenwoordig wordt dat echter wat gecamoufleerd, want het nieuwe gebouw is een "open concept", dat wil zeggen dat je er niet specifiek les hoeft te volgen om er eens binnen te wandelen.

Ik vind dat Vanquickenborne slecht bezig is met zijn parkeerbeleid.
Dan hoor ik hem op TV zeggen dat hij iets wil doen voor de winkeliers, of om het centrum te doen herleven.
Gaat hij dat doen door parkeren peperduur te maken?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

blaatpraat schreef:Enkel een rechtbank kan je verplichten tot betalen, behalve door ongrondwettige constructies die de scheiding der machten omzeilen (zoals de GAS-wet).
En wat denk je dat die retributies zijn... inderdaad GAS boetes ! Er komt dus geen rechter aan te pas.

Kan je dus het parkeerbedrijf niet overtuigen dan vrees ik het ergste (tenzij je met advocaten wil starten).
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Beetje vreemd wel dat men hier over Kortrijk zit te klagen. Ik kan het mis hebben hé, maar het lijkt mij nog altijd één van de goedkoopste steden om te parkeren. Voor een paar uur parkeren in Brussel betaal ik evenveel als drie dagen parkeren in Kortrijk. Ook vreemd trouwens dat men verwacht dat men altijd en overal "recht" heeft op een gratis parkeerplaats, liefst op minder dan een halve minuut stappen van de eindbestemming, ook op locaties waar de parkeerplaatsen oververzadigd zijn.

(nee, ik heb geen aandelen in een parkeerbedrijf)
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hier in Brussel 4,8 euro voor 2 uur in publieke parking. Iets goedkoper in de straat maar niet enorm veel.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

boulder schreef:Ja, Kortrijk is erg.
Ik volg taallessen Portugees.
Ze zijn verhuisd naar het centrum, terwijl ze vroeger aan de rand van de stad zaten.
Welke school? Miras vermoed ik.
boulder schreef:Ik vind dat Vanquickenborne slecht bezig is met zijn parkeerbeleid.
Dan hoor ik hem op TV zeggen dat hij iets wil doen voor de winkeliers, of om het centrum te doen herleven.
Gaat hij dat doen door parkeren peperduur te maken?
Ik woon nu 17 jaar in Kortrijk, ik kan dus vrij goed oordelen hoe het parkeerbeleid veranderd is. Persoonlijk vind ik het juist heel goed. Juist, je moet tegenwoordig betalen, maar dat is gewoon eigen aan de tijd. Er is geen enkele stad meer waar je gratis kan parkeren. Maar zeggen dat het duur is? Kom je ooit buiten? Waar woon jij dan? Het eerste uur is ondergronds gratis. Waar vind je dat nog?
Dit is bijvoorbeeld het tarief van parking K, ondergronds pal in het centrum:
Afbeelding

De shop&go, je vindt voor zowat elke winkel in 't stad een groene plaats. Je zet er je auto gratis voor een half uur, zonder ticket, schijf,... Altijd plaats. En als dat allemaal te duur is, neem dan je fiets of zet je auto buiten de betaalde zone, Kortrijk is ne scheet groot, langer dan 15min. zal je niet moeten wandelen.

Ik kom voor mijn werk veel in steden in BE en NL en af en toe in FR. Ik kan dus ook vrij goed vergelijken.

Je hele verhaal over opleidingscheques, OK, maar wat heeft dat met parkeren te maken?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

yasmina.mamoun schreef:Op de weg naar de parkeermeter passeer ik de parkeerwachter D050 die een wagen (ongeveer de 4de wagen achter mij) is aan het bekeuren. Terwijl ik aan de parkeermeter klein geld lig in te steken zie ik dat hij mijn auto fotografeert. Ik roep hem terwijl mijn ticketje afdrukt.

Waarom heb je hem niet aangesproken en laten weten dat je juist bent aangekomen en een ticket ging halen?
Uit heel je mooie tekst is dat het enige en meest logische dat ontbreekt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Waarom zou je dat moeten doen? Kan je je even goed afvragen waarom hij niet ziet dat ik net ben toegekomen en ik een ticketje ga halen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:En wat denk je dat die retributies zijn... inderdaad GAS boetes ! Er komt dus geen rechter aan te pas.
Klopt absoluut niet. Belasting, retributie en GAS-boete zijn 3 verschillende dingen en kunnen alledrie gebruikt worden bij het parkeerbeleid. De meeste gemeentes passen echter retributies toe om gedepenaliseerde parkeerovertredingen aan te pakken omdat ze dit door privépersoneel kunnen laten vaststellen en indien nodig een dwangbevel (kracht van een vonnis zonder langs de rechter te passeren) uitschrijven. Zie: http://www.vvsg.be/Omgeving/Mobiliteit/ ... bevel.aspx
Laatst gewijzigd door Didymus 06 feb 2018, 11:58, in totaal 1 gewijzigd.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

Zoals ik het begrijp mag een GAS boete enkel door een gemeentelijk (aangesteld) ambtenaar worden uitgeschreven.
Lijkt mij interessant om uit te zoeken of dit in dit geval zo is?

Verder heb je altijd recht op weerwoord bij je gemeente of rechtbank

http://www.lokalepolitie.be/5361/gas.html
Tegen de beslissing van de sanctionerende ambtenaar is hoger beroep mogelijk. Dit beroep wordt aangetekend bij de politierechtbank of de jeugdrechtbank.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Zie mijn bericht hierboven. In de meeste gemeenten wordt er geen GAS gebruikt om betalend parkeren te beteugelen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je kan toch niet eerst een ticket halen en dan je auto parkeren ?

Die parkeerbedrijven lopen de kanten er serieus vanaf.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Het kan ook anders:
Onlangs retributiebon in Eeklo onder de ruitenwisser: geen parkeerticket. Ik was in de veronderstelling dat je - als je het nummer van je nummerplaat moet ingeven aan de automaat - je geen ticketje moet achter de voorruit leggen (zoals bvb in Brugge). Niet zo in Eeklo dus: daar staat erop dat het ticket achter de voorruit moet.
Gelukkig was het tijdstip waarop de retributiebon was geprint nog voor mijn parkeertijd verstreken was.
Beide bons gefotografeerd, doorgestuurd en een paar dagen later kreeg ik de melding dat retributie niet betaald moet worden :banana:

Wat ik me afvraag:
- Wat is het nut van een parkeerticket achter de voorruit als je je nummerplaat moet ingeven aan de automaat?
- Waarom kan dat niet in heel Vlaanderen op dezelfde manier geregeld worden?
- Waarom zijn die toetsenborden op de parkeerautomaten zo onhandig en traag en zijn die toetsen alfabetisch geschikt ipv AZERTY (evt te wijzigen in QWERTY voor een toerist) :bang:
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Gemeenten staan er op om dat allemaal autonoom te kunnen beslissen en geef ze eens ongelijk; het is een gigantische bron van inkomsten. Ook een kwestie van ego's van lokale politici natuurlijk.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

sdecoster schreef:- Wat is het nut van een parkeerticket achter de voorruit als je je nummerplaat moet ingeven aan de automaat?
Snellere controle door de parkeerwacht.
sdecoster schreef:- Waarom kan dat niet in heel Vlaanderen op dezelfde manier geregeld worden?
Efficiëntie? Zijde zot!!!!
sdecoster schreef:- Waarom zijn die toetsenborden op de parkeerautomaten zo onhandig en traag en zijn die toetsen alfabetisch geschikt ipv AZERTY (evt te wijzigen in QWERTY voor een toerist) :bang:
Wederom: efficiëntie? no way!
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

krisken schreef:Waarom zou je dat moeten doen? Kan je je even goed afvragen waarom hij niet ziet dat ik net ben toegekomen en ik een ticketje ga halen.
Om het probleem dat er nu is te vermijden? Wie zegt dat hij haar heeft zien parkeren?
Voor mij is dat common sense.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zinloze discussie, de tijden op de ticketjes bewijzen dat het gelijktijdig is gebeurd, dus is er geen redden tot beboeten. Simple comme bonjour maar een parkeerbedrijf wil zich uiteraard laten gelden, er zijn nu voor hen kosten gemaakt die niet opgebracht hebben $$$

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

vverbeke schreef:Beetje vreemd wel dat men hier over Kortrijk zit te klagen. Ik kan het mis hebben hé, maar het lijkt mij nog altijd één van de goedkoopste steden om te parkeren. Voor een paar uur parkeren in Brussel betaal ik evenveel als drie dagen parkeren in Kortrijk. Ook vreemd trouwens dat men verwacht dat men altijd en overal "recht" heeft op een gratis parkeerplaats, liefst op minder dan een halve minuut stappen van de eindbestemming, ook op locaties waar de parkeerplaatsen oververzadigd zijn.
(nee, ik heb geen aandelen in een parkeerbedrijf)
Ik bekijk het vanuit het standpunt van iemand die na zijn werk nog geïnteresseerd is om iets bij te leren.
"Levenslang leren", weet je nog wel?
En dan interesseert het mij geen zier of het nu die cursus is die duurder geworden is, of het zit hem in het feit dat ik vroeger gratis kon parkeren, en dat dat nu iedere week 2,5€ kost, of dat de opleidingscheques weggevallen zijn, of allemaal tegelijk.
Want het komt allemaal uit éénzelfde portemonnee.
Van 60€ naar 275€ in recordtijd.
En al de rest is verpakking om de illusie te wekken dat het allemaal niets met elkaar te maken heeft.
De parkeertarieven zijn veranderd exact op hetzelfde moment dat de parking van Miras opengaat.

En neen, de parkeerplaatsen waren totaal niet oververzadigd.
Mocht dat het geval zijn, dan zouden ze echt niet alle tarieven in de buurt moeten verhogen, om u toch maar naar hun dure betaalparking te lokken.
CADsite schreef:......"goedkope" parking K"
Man, mocht ik uw "goedkope" parking kiezen, dan mocht ik een kwartier stappen met mijn cursussen, en ben ik nog een pak duurder af ook.
Kijk, die ondergrondse parkings zijn super interessant als je in de K moet zijn, of dicht in de buurt, en maximum 1 of 2 uur wegzit overdag.
Daarna zijn ze gewoon veel te duur.
Voor 's avonds komt het ook op 4,5€, dus dat is weer een stuk meer dan de andere parkings in de buurt van de school.
Het lijkt weinig, maar 30 lessen x 2,5€ = een verhoging van 75€/jaar, dat in de veronderstelling dat je maar één cursus volgt, natuurlijk.
Een verhoging van 75€ op een bedrag van 200€, dat is een serieuze meerkost (in één pak 37,5% om precies te zijn)...

Ik heb niet gevraagd dat ze Miras naar het centrum van Kortrijk zouden verhuizen.
Het heette HITEK, was aan de rand van de stad gelegen, en parkeren was er helemaal gratis.

Ik zie gewoon als de zoveelste manier om u als burger uit te melken.
En dat ik dan tot van de ondergrondse parking te voet zou moeten gaan is helemaal van den gekke.
Bovendien, zo'n taalles duurt meerdere uren, dan ben je nog duurder af, ook al is er één uur gratis.

Het is dat ik niet in Kortrijk stem, maar wees gerust, ik zou niet op de burgemeester stemmen.
Ik ben dat uitmelken van de burgers gewoon kotsbeu.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Klagen om te klagen noem ik dat. De verhuis van een school is geen keuze van het stadsbestuur. Dat is de keuze van het CVO VSPW-Kortrijk, CVO Hitek, CVO Waregem en CVO Westhoek-Westkust.
Parking is 's avonds goedkoper dan overdag, meer info:
https://www.miras.be/over/bereikbaarheid
Als je 100m stappen niet te veel vind kan je aan de andere kant van de baan gaan staan, dan kost het je max. €1,5.
De trein is er op ne scheet van.
Als het avondles is ben je helemaal aan het overdrijven. In zone KOR2 moet je maar betalen tot 18.00u en het eerste uur is gratis. Dus moet je maar effectief betalen als je voor 17.00u aankomt. Zoek je dan een plaatsje op straat en stap een paar meter. Tenzij je een fysieke beperking hebt, maar dan kan je gratis op een blauwe plaats gaan staan.

Mijn vrouw geeft les in Miras, dus ik ken de locatie en de parkeerperikelen. Die zone was inderdaad totaal niet verzadigd, in tegendeel. Kortrijk Weide was een grote parking waar iedereen gratis kon gaan staan. Maar nu is die zone grotendeels bebouwd voor scholen en een zwembad in aanbouw. Niet enkel Mira's is naar daar verhuisd. Op nog geen 100m in vogelvlucht is Howest serieus uitgebreid. De buurt had daardoor plots wel een parkeerprobleem. Mijn schoonouders wonen nog een straat verder. Nu staan daar plots parkeermeters (waartegen de buurt zich verzet, dus ze zijn voorlopig nog niet in werking) omdat de buurtbewoners geen plaats meer vonden.
De wereld is meer dan jij en je gratis parkeerplaats.

Enne, vanwaar ben jij?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:Klagen om te klagen noem ik dat. De verhuis van een school is geen keuze van het stadsbestuur. Dat is de keuze van het CVO VSPW-Kortrijk, CVO Hitek, CVO Waregem en CVO Westhoek-Westkust.
Dat zijn allemaal van die paraplu verhaaltjes.
Al van in het begin van de verhuis was sprake van een betaalparking.
De parking wordt uitgebaat door Parko, en de school verschuilt zich in haar communicatie achter Parko om te zeggen dat zij er niets mee te maken hebben.
Hier, zo communiceert de school het naar de studenten :
communicatie miras.png
En hier kom je dan zeggen dat het allemaal de keuze van de school is.
Wie verdient geld aan die parking?
Parko!
En dat geld vloeit naar de stad Kortrijk!
En wie verdient geld aan GAS-boetes?
De stad Kortrijk!
Dus stop met het in een ander zijn schoenen te schuiven.
cadsite schreef:Parking is 's avonds goedkoper dan overdag, meer info:
https://www.miras.be/over/bereikbaarheid
En dan?
Waarom moet je nog eens 75 à 90€ per schooljaar bijbetalen voor parking?
Wat gaat het volgende zijn?
Vestiairegeld uitgebaat door weer een andere organisatie?
cadsite schreef:Als je 100m stappen niet te veel vind kan je aan de andere kant van de baan gaan staan, dan kost het je max. €1,5.
De trein is er op ne scheet van.
Eerst komen er nog verkiezingen, en dan schaffen ze tarief 1B af.
Ze denken dat de mensen dom zijn, dat ze het niet doorhebben.
cadsite schreef:Als het avondles is ben je helemaal aan het overdrijven. In zone KOR2 moet je maar betalen tot 18.00u en het eerste uur is gratis. Dus moet je maar effectief betalen als je voor 17.00u aankomt. Zoek je dan een plaatsje op straat en stap een paar meter. Tenzij je een fysieke beperking hebt, maar dan kan je gratis op een blauwe plaats gaan staan.
Voorlopig...
Dat gaat ook veranderen.
cadsite schreef:Mijn vrouw geeft les in Miras, dus ik ken de locatie en de parkeerperikelen. Die zone was inderdaad totaal niet verzadigd, in tegendeel. Kortrijk Weide was een grote parking waar iedereen gratis kon gaan staan. Maar nu is die zone grotendeels bebouwd voor scholen en een zwembad in aanbouw. Niet enkel Mira's is naar daar verhuisd. Op nog geen 100m in vogelvlucht is Howest serieus uitgebreid. De buurt had daardoor plots wel een parkeerprobleem. Mijn schoonouders wonen nog een straat verder. Nu staan daar plots parkeermeters (waartegen de buurt zich verzet, dus ze zijn voorlopig nog niet in werking) omdat de buurtbewoners geen plaats meer vonden.
De wereld is meer dan jij en je gratis parkeerplaats.
Een beetje gemakkelijk gezegd in uw geval, hee.
Ter vergelijking, uw vrouw mag als lerares daar gratis parkeren.
Vermits uw vrouw lesgeeft en niet les krijgt, betaalt zij geen lesgeld, maar wordt ze betaald.
En dan ga jij zeggen dat ik maar wat zaag.

Een collega van mij volgt daar ook les (andere taal).
In zijn klas kwam het nieuwe tarief ook ter sprake, zij spraken van bijna 3€ per avond.
Niemand was enthousiast.
En het was al serieus verminderd sedert ze de opleidingscheques afgeschaft hebben...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

boulder schreef:Dat zijn allemaal van die paraplu verhaaltjes.
Al van in het begin van de verhuis was sprake van een betaalparking.
De parking wordt uitgebaat door Parko, en de school verschuilt zich in haar communicatie achter Parko om te zeggen dat zij er niets mee te maken hebben.
Paraplu verhaal? Het parkeren is geregeld door 't stad via Parko. Het bouwen van de school door de scholen. Als een school kiest om IN een stad te bouwen is het de logica zelve dat er betaalde parking is. Als je dus op iemand kwaad moet zijn, doe dat dan op de 4 inrichtende machten die Miras vormen.
Er is trouwens helemaal niets 'toevallig'. Dat is geweten van in 't begin en inderdaad een gevolg van de verhuis.
Net zoals het betalend is rond de xpo als er een beurs bezig is en op andere momenten niet. Ooit gehoord van economische realiteit en vraag/aanbod?
boulder schreef:En dan?
Waarom moet je nog eens 75 à 90€ per schooljaar bijbetalen voor parking?
En dan? Eerst klagen over €200 en als het dan plots €90 wordt verandert er niets?
boulder schreef: Eerst komen er nog verkiezingen, en dan schaffen ze tarief 1B af.
Ze denken dat de mensen dom zijn, dat ze het niet doorhebben.
Heb je, behalve je eksteroog, een andere bron?
boulder schreef: Voorlopig...
Dat gaat ook veranderen.
Bron? Of is dit al algemeen gekend onder de 'politiekers-zijn-zakkenvullers-met-als-enige-doel-u-pluimen' clubje?
boulder schreef: Een beetje gemakkelijk gezegd in uw geval, hee.
Ter vergelijking, uw vrouw mag als lerares daar gratis parkeren.
Ah, da's iets nieuws. Tell me how.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

boulder schreef:Dat zijn allemaal van die paraplu verhaaltjes.
Al van in het begin van de verhuis was sprake van een betaalparking.
De parking wordt uitgebaat door Parko, en de school verschuilt zich in haar communicatie achter Parko om te zeggen dat zij er niets mee te maken hebben.
Hier, zo communiceert de school het naar de studenten :
Djeezes zeg, zo'n scène maken over een parking die begot 2,5 € kost. Moet ik hieruit nu concluderen dat het een groot complot is tussen de school en stad Kortrijk om mensen te kloten? Je zoekt het wel erg ver.

Een school heeft weinig tot niks in de pap te brokken wat betreft parkeerbeleid, zeker niet als het over zo'n lap grond gaat. Parkeerbeleid wordt gevoerd met een reden, de tijd dat je met de auto in iedere stad voor de winkel/school/huisdeur gratis kan parkeren is voorbij. Met reden.

Alles samengerekend kost een autorit makkelijk 25 cent of meer per kilometer. Parkeerkosten zijn peanuts.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

vverbeke schreef:de tijd dat je met de auto in iedere stad voor de winkel/school/huisdeur gratis kan parkeren is voorbij. Met reden..
Welke reden mag dat dan wel zijn? Jij weet precies meer dan het plebs op UB. Kom op, vertel ons de reden waarom gratis parkeren verleden tijd is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Goh, misschien omdat grond niet gratis is? Misschien omdat een parking inrichten niet gratis is? Misschien omdat een auto buitenproportioneel veel ruimte inneemt? Misschien omdat parking vooral voor mensen van buiten de stad is, betaald door mensen van die stad? Of heel misschien wel alles samen?

Tip: kijk eens waar de campus wetenschappen van vives is in Oostende en wat die moeten betalen als ze voor de school willen staan. Zo kan ik nog wel wat campussen opgeven in Leuven, Gent, Luik,...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef:Goh, misschien omdat grond niet gratis is? Misschien omdat een parking inrichten niet gratis is? Misschien omdat een auto buitenproportioneel veel ruimte inneemt
De parkeerplaatsen hier in het centrum waren jaren geleden gratis. Als je onder "parkings inrichten" het trekken van witte strepen verstaat. En auto's zijn in de loop der jaren compacter geworden. En dan nu graag argumenten die steek houden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

vverbeke schreef:Djeezes zeg, zo'n scène maken over een parking die begot 2,5 € kost.
2,5€/keer x 30 lessen = 75€ per jaar.
Een totaalkost die van 60€ naar 275€ gegaan is (+ 37% in één keer), dat noem jij allemaal peanuts zeker?

vverbeke schreef:Moet ik hieruit nu concluderen dat het een groot complot is tussen de school en stad Kortrijk om mensen te kloten? Je zoekt het wel erg ver.
Hoezo vergezocht?
Jaren geleden, toen ik nog op HITEK zat, deden ze een enquête bij de leerlingen, wat ze ervan zouden vinden van een nieuw gebouw.
Er was toen al sprake van een parking.
Toen al heb ik gezegd : "ja, ik zie het al gebeuren, met een slagboom, en dokken maar".
En iedereen maar zeggen dat ik het veel te zwart inzag.
Ik had gelijk, zoals ik zoveel keer gelijk had.
Een of 2 jaar later werden de opleidingscheques afgeschaft.
Ik heb rap het verschil gezien op de parking van HITEK.
Er waren veel minder studenten.
Denk je nu echt dat de bomen tot in de hemel groeien, en dat je altijd maar hogere prijzen kunt rekenen, zonder dat er mensen afhaken?

Een complot is natuurlijk het verkeerde woord, en bedoeld om mijn stelling in het belachelijke te trekken.
Feit is dat zij heel goed wisten dat betalen in het centrum van de stad duur is.
Ze zaten nochtans aan de rand van de stad.
Waarom moesten ze dan naar daar?
Wat ik denk, is dat er een akkoordje was tussen de school en de stad.
De stad met als verhaal "we willen het centrum herwaarderen", de school krijgt dan wat subsidies als ze zich daar vestigen.
En ondertussen werd die oude site herbenut.
Alleen, dat kost allemaal geld natuurlijk.
En dat komen ze dan weer bij ons, de studenten halen.
Was het oude gebouw van HITEK dan zo bouwvallig?
Ze gebruikten gebouwen van VIVES die 's avonds toch leeg stonden.
En qua ligging was het veel gemakkelijker bereikbaar, want je moest niet door het centrum.
OK, ja, een nieuw gebouw is altijd leuk, maar voor al die kosten vind ik het de moeite niet.
vverbeke schreef:Een school heeft weinig tot niks in de pap te brokken wat betreft parkeerbeleid, zeker niet als het over zo'n lap grond gaat.
Wel vreemd, de ene die mij bekritiseert doet alsof het allemaal de schuld van de school is, want het stadsbestuur heeft er zogezegd niets aan te zeggen.
De andere beweert net het omgekeerde, nu is het de school die alles op eigen houtje beslist.
De school zelf wentelt zich in onschuld, het ligt allemaal aan Parko, die alles beslist.
Ik stel vast dat de retributies naar de gemeentekas terugvloeien, en dat er camera's staan met nummerherkenning, en dat er GAS boetes geheven worden (Gas = GEMEENTELIJKE....).
vverbeke schreef:Parkeerbeleid wordt gevoerd met een reden, de tijd dat je met de auto in iedere stad voor de winkel/school/huisdeur gratis kan parkeren is voorbij. Met reden.
Vreemd, ik heb Vanquickenborne nog maar vorige week in "de 7e Dag" horen vertellen hoe fantastisch zijn parkeerbeleid wel was.
Hij ging de handelaars een hart onder de riem steken, extra parkeermogelijkheden voorzien, etc.
Blijkbaar komen ze het dan bij de studenten terugpakken...
vverbeke schreef:Alles samengerekend kost een autorit makkelijk 25 cent of meer per kilometer. Parkeerkosten zijn peanuts.
Dan stel ik voor dat ze die gratis parkeerkaart van de leraars ook intrekken.
We gaan toch niet over peanuts vallen, zeker?
Of zijn het alleen maar peanuts als de rekening voor een ander is?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Je hebt helemaal gelijk. Er is afgesproken tussen de inrichtende macht, parko en 't stad dat die cursisten eindelijk mogen dokken!
Auto's worden compacter... een polo van nu is groter dan een golf van 20 jaar geleden.
Als de school enkel de grond koopt voor hun gebouwen en niet voor extra parking is dat een keuze van de school. Ga daar zagen.
Waar is 'hier in het centrum'?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier in het centrum is het volledige centrum van Dendermonde. Vroeger jaren volledig gratis parkeren en nu alles betalend. Maar maakt het eigenlijk uit over welk centrum het gaat?
Boulder: van 60 naar 275 euro is iets van een 450% en geen +37%
Een argument dat steek houdt: de overheid is te vergelijken met Afrika, een bodemloos vat. We gaan het geld halen waar we kunnen, de auto is alvast een goed begin. We (de gemeenten) sluiten een deal met een parkeerbedrijf. Daar waar er vandaag nog gratis geparkeerd mocht worden moet je vanaf morgen euro's dokken. Parkeerbedrijf incasseert het gros van de inkomsten minus een commissie voor de gemeenten. Win-win situatie, behalve voor de brave burger natuurlijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:Je hebt helemaal gelijk. Er is afgesproken tussen de inrichtende macht, parko en 't stad dat die cursisten eindelijk mogen dokken!
Auto's worden compacter... een polo van nu is groter dan een golf van 20 jaar geleden.
Als de school enkel de grond koopt voor hun gebouwen en niet voor extra parking is dat een keuze van de school. Ga daar zagen.
Waar is 'hier in het centrum'?
Een brutale mond opzetten zal mij het zwijgen niet doen opleggen.
En wij studenten dokken al meer dan genoeg.
Maar goed, ik zal bij iedereen dat ik ken wel klagen over de burgemeester, hij is het die ik verantwoordelijk acht voor dat kloten van de belastingbetaler.
Moeten ze maar een duur feestje minder geven in 't stad.
Want het zijn zij die "peanuts" roepen die veel teveel in de zakken van de mensen zitten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

is er geen andere school waar je die opleiding kunt volgen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Voor Portugees ligt dat niet voor de hand.
Dan moet je al naar Gent of Brugge.
Of je moet het puur in zelfstudie doen.
Of in Portugal zelf, natuurlijk.
Ik overweeg dat laatste wel.
Dan is het natuurlijk niet goedkoper, eerder een pak duurder, maar je bent wel volledig ondergedompeld in de taal.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

boulder schreef:Een brutale mond opzetten zal mij het zwijgen niet doen opleggen.
En wij studenten dokken al meer dan genoeg.
Maar goed, ik zal bij iedereen dat ik ken wel klagen over de burgemeester, hij is het die ik verantwoordelijk acht voor dat kloten van de belastingbetaler.
Moeten ze maar een duur feestje minder geven in 't stad.
Want het zijn zij die "peanuts" roepen die veel teveel in de zakken van de mensen zitten.
Ik zet geen brutale mond, ik trek je nepargumenten in het belachelijke, dat is iets anders.
Ik heb zelf al heel wat gestudeerd na de werkuren en leef voor een stuk van studenten, ik wil dus niet dat ze zonder geld vallen of ik ga het voelen.
Wie jij verantwoordelijk acht is eigenlijk bijkomstig. Zeker als het over lokaal bestuur gaat, maar hup, ik doe nog eens een poging. Jij kiest om een opleiding te volgen (oprecht: chapeau!), jij doet dat in Kortrijk (leuke stad, weest welgekomen), jij doet dat met de auto (niet ideaal, maar het mag), jij wil je parkeren voor de deur (niet ideaal, maar betaal er naar).
De enige echte verantwoordelijke is de school, niet parko, niet het bestuur, niet de burgemeester.
Neen, ik heb geen enkele affiniteit met Mr. Q en het entourage, maar kan niet tegen onterecht gezeik. De beslissing om naar Weide te gaan is eentje van de inrichtende machten van de scholen. De beslissing om geen grond bij te kopen voor parking idem. De beslissing om geen overeenkomst aan te gaan met parko om gratis plaatsen te hebben voor cursisten is ook een van de scholen.

En kan je misschien eens zeggen waar mijn vrouw haar parkeerkaart kan afhalen? Ze heeft er namelijk geen weet van.
Mij zal je niet horen zeggen dat x aantal keer €2,5 betalen peanuts zijn. Maar ik handel ernaar. Ik ga werken met de fiets, ik ga bijna altijd naar het centrum met de fiets en als ik naar een stad ga zet ik me meestal buiten de betalende zone om parking tarieven en centrum-files te vermijden.

En: Voor de zoveelste keer, waar woon jij wel?
Oh, en:
http://www.hetcvo.be/opleiding/portugees/
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:Wie jij verantwoordelijk acht is eigenlijk bijkomstig. Zeker als het over lokaal bestuur gaat
Ik woon niet in Kortrijk (en kan dus ook niet persoonlijk via de stembus mijn afkeur voor deze maatregel laten blijken), maar ik zal niet zeggen waar wel, want het is niet de bedoeling dat men mij nu persoonlijk vanuit de school of de burgemeester gaat viseren.

Maar ik weet al hoe het zal gaan.
Ze hebben dus nu gecommuniceerd vanuit de school dat het allemaal van tarief verandert.
Schijnbaar verandert het echter niet nu.
Velen leven dus in de illusie dat ze er niets van zullen voelen.
Daarna komen er verkiezingen, ondertussen is het al oktober, dus de school heeft er geen nadeel van bij de inschrijvingen, want het is nog niet actief.
De burgemeester merkt het ook niet in de resultaten, en hij is weer herverkozen voor 6 jaar.
En dan in november of zo, paf, heel het centrum betalen tot 20:00 uur of zo.
Vermits de burgemeester herverkozen is voor 6 jaar, weet hij dat ze het hem niet meer kunnen aanrekenen.
De school zal zeggen van "Ahja, maar wij hebben dat toch gecommuniceerd?"
En de student zal zeggen : "Ja, maar er veranderde niets in de straten errond, dus wij dachten dat het teruggeschroefd was.".
En ondertussen is het schooljaar bezig, en hoopt de school dat de mensen dat normaal gaan vinden, en het volgend schooljaar weer hetzelfde aantal inschrijvingen zal hebben.
Alleen, ik heb toch duidelijk gemerkt dat toen de opleidingscheques afgeschaft werden, er beduidend minder volk was.
De prijzen zijn sindsdien al meerdere keren verhoogd, dus ik denk niet dat dit zonder gevolg zal blijven.

En je kunt kankeren op mij zoveel je wilt, maar ik laat wel weten wat ik ervan vind.
Met die opleidingscheques ken ik er genoeg die niets gezegd hebben, maar gewoon niet meer gegaan zijn.
cadsite schreef:Jij kiest om een opleiding te volgen (oprecht: chapeau!), jij doet dat in Kortrijk (leuke stad, weest welgekomen), jij doet dat met de auto (niet ideaal, maar het mag), jij wil je parkeren voor de deur (niet ideaal, maar betaal er naar).
Zoveel keuze is er niet als je Portugees wilt volgen.
Oudenaarde ligt verder uit mijn buurt, en Portugees 1 is voor beginnelingen.
Auto is noodzakelijk omdat ik ook nog werk, en ook niet in Kortrijk.
Mocht je nu zeggen : de cursus is Spaans, Frans, Engels, Duits, dan had je inderdaad keuze bij de vleet, en laat je die school gewoon links liggen.
Klopt niet dat ik voor de deur wil parkeren, daarover gaat het niet.
Ik parkeer nu ook wat verder, maar het is het feit dat ze dat ook duurder gaan maken.
Ze willen die 2,5€ of nog meer, gewoon hebben.
Desnoods maken ze heel Kortrijk betalend, als ze maar in uw zakken kunnen zitten.
cadsite schreef:De enige echte verantwoordelijke is de school, niet parko, niet het bestuur, niet de burgemeester.
Waarom is het dan Parko die int, en waarom verdient de stad dan aan Parko?
Als de 2 ook niets met elkaar te maken hebben, waarom verhoogt Parko dan al zijn tarieven precies op het moment dat de school haar parking opengaat?
Dat bewijst dat er geen schaarste is aan parkeerplaatsen, ze moeten alles in de buurt duurder maken, omdat er toch maar mensen op hun parking zouden gaan staan...
cadsite schreef:Neen, ik heb geen enkele affiniteit met Mr. Q en het entourage, maar kan niet tegen onterecht gezeik.
Ik zou niet weten wat er onterecht aan is.
Het geld gaat naar zijn kassa, de camera's komen van de stad, en de GAS boetes gaan naar zijn kassa.
Om dan te zeggen dat hij er niets mee te maken heeft is totaal hypocriet.
cadsite schreef:En kan je misschien eens zeggen waar mijn vrouw haar parkeerkaart kan afhalen? Ze heeft er namelijk geen weet van.
Ik dacht nochtans dat leraars niets moesten betalen, misschien niet via een kaart, maar er is nummerplaatherkenning (je weet wel, datgene dat alleen ging gebruikt worden om zware misdaden op te sporen...)
cadsite schreef:Mij zal je niet horen zeggen dat x aantal keer €2,5 betalen peanuts zijn. Maar ik handel ernaar. Ik ga werken met de fiets, ik ga bijna altijd naar het centrum met de fiets en als ik naar een stad ga zet ik me meestal buiten de betalende zone om parking tarieven en centrum-files te vermijden.
Dat is allemaal gemakkelijk gezegd als je woonplaats, werkplaats, hobby's allemaal vlak bij elkaar liggen.
Langs de ene kant vinden we dat iedereen moet productief zijn, en dus werk hebben.
De VDAB verplicht u werk te zoeken tot een straal van 60km. van uw woonplaats.
Maar dan gaan we wel mensen met de vinger wijzen omdat ze 's avonds met de auto naar de avondschool rijden.
cadsite schreef:En: Voor de zoveelste keer, waar woon jij wel?
Dat zal ik niet zeggen, het is niet de bedoeling dat men mij persoonlijk gaat zoeken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik heb het nogmaals gevraagd aan mijn vrouw, zij heeft exact dezelfde afbeelding gekregen als jij, dus de kosten zijn er ook voor ons=mij.
Ik kanker niet op jou, ik wijs je terecht.
Ik vraag niet naar jouw adres, ik vraag naar je woonplaats, ik ben echt niet van plan aan jouw deur te staan, tenzij je me uitnodigt.
Jij mag met je auto naar de avondschool, maar daar hangen consequenties aan, je kent ze.
En voor de elevendertigste keer, parko hangt af van de stad, maar de school heeft daar geen zak mee te maken, maar is opportunistisch door er wel aan te verdienen, maar hey, misschien kan je wel een staanplaats of garagebox in de buurt kopen en verhuren aan andere cursisten op de dagen dat jij geen les hebt?
Dit advies kreeg je zelfs 100% gratis! Straf é. ;-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:Ik heb het nogmaals gevraagd aan mijn vrouw, zij heeft exact dezelfde afbeelding gekregen als jij, dus de kosten zijn er ook voor ons=mij.
Ik kanker niet op jou, ik wijs je terecht.
Ik vraag niet naar jouw adres, ik vraag naar je woonplaats, ik ben echt niet van plan aan jouw deur te staan, tenzij je me uitnodigt.
Laat ons zeggen dat het in de buurt van Kortrijk ligt, maar ik werk wel veel verder vandaar.
Dus als ik van mijn werk kom, kan ik niet met het openbaar vervoer gaan.
Nu, ik zal toch kijken of ik mij niet kan organiseren om die parkeertarieven te vermijden, ook na de gemeenteraadsverkiezingen, als ook verder gelegen straten betalend worden.
En dat gaat niet puur over dat er een kost bijgekomen is, maar over het feit dat je eindeloos uitgeperst wordt.
Zoals gezegd, door het wegvallen van opleidingscheques, verhogen van inschrijvingsgeld, en nu die parking, is die cursus op korte tijd bijna 5x zo duur geworden.
Ik wou dat mijn loon ook zo steeg, maar ik heb gewoon de indexverhogingen, en dat is heel wat anders dan die x5.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Pa op, ik versta je frustratie hoor, alleen moet je dan niet in 't wilde weg schoppen, maar schieten op de verantwoordelijke.
Opleidinscheque: vlaamse overheid
Verhuis: opgelegde schaalvergroting door Vlaamse overheid en scholen voor locatie
Betalende parking: school dat geen parking voorziet en parko die dat wel doet (dank u parko) maar wel betalend (minder leuk natuurlijk).
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Jack Daniels schreef:Welke reden mag dat dan wel zijn? Jij weet precies meer dan het plebs op UB. Kom op, vertel ons de reden waarom gratis parkeren verleden tijd is.
Kom zeg, ik wil hier gerust discussie voeren en van mening verschillen met andere forumleden, maar als het op zo'n toon moet stopt het voor mij. Waar spreek ik hier over plebs? Ik zal maar cadsite quoteren, die zegt zo ongeveer wat ik daarmee bedoel:
cadsite schreef:Goh, misschien omdat grond niet gratis is? Misschien omdat een parking inrichten niet gratis is? Misschien omdat een auto buitenproportioneel veel ruimte inneemt? Misschien omdat parking vooral voor mensen van buiten de stad is, betaald door mensen van die stad? Of heel misschien wel alles samen?
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waar de argumenten in de laatste quote volledig terecht zijn moet je het ook anders bekijken... grond is niet gratis voor een winkel, ook deze inrichten is niet gratis en de ruimte die het inneemt om klanten in de ontvangen is ook vaak buitenproportioneel. Wat ik wil duidelijk maken is dat parking een onderdeel is van "service", en als je daar als bedrijf niet over beschikt je misschien beter een webshop kan starten op termijn.

Zonder hier terug een discussie over de wagen te willen starten... ik denk dat de meeste steden (misschien met uitzondering van toeristische steden zoals Gent) welke de auto bannen of de parkings beperken/betalend maken hun middenstand erop zien achteruit gaan (met een algemene impact op gans de binnenstad) of deze zien verhuizen naar gebieden buiten de stad.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”