Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik vind deze discussie zo eigenaardig als je eens je paardenbril afzet.
Voor mijn werk kom ik vaak in andere steden, meer bepaald om hogescholen, universiteiten en culturele centra te bezoeken. In BE is 't kot te klein als je niet op 10m van de deur kan parkeren. Bioscopen sluiten in steden omdat mensen niet met hun auto tot aan de popcorn bar kunnen rijden.
Kom dan eens in NL en daar zie je iets helemaal anders. Daar kost parking in het centrum (als er al parking is) stukken van mensen (€7/uur is geen uitzondering) en toch leeft het centrum daar en worden er zelfs nog nieuwe bioscopen en theaters gebouwd in het centrum.

Als je parking als 'een service' ziet moet je ook voor die service betalen. Alweer, schiet dan op de school die ervoor koos om geen parking aan te kopen.
Dat de buurt daar nu betalend parkeren kreeg is 1/1 een gevolg van de komst van Miras en de uitbreiding van Howest (net erachter). Anders zou er gewoon geen plaats meer zijn voor bewoners, iedereen stond tot een paar weken terug in de omliggende wijken met als gevolg dat bewoners hun wagen niet meer kwijt konden. Bewoners krijgen hun eerste bewonerskaart gratis.
Ik krijg hier gewoon de ene drogreden na de andere en als ik dat weerleg komt er geen reactie.
Auto's worden kleiner -> nope...
leerkrachten parkeren gratis -> helemaal niet, ze moet daar veel meer uren zijn dan jij en moet betalen aan hetzelfde tarief.
Om dan nog maar te zwijgen over je complot theorieën.
Het centrum gaat betalend worden tot 20u, waar heb je dat gehoord? Aan de toog van 'de sportvriend'?
Kor2 wordt Kor1, gehoord in café 't oekske?

Ik ga graag in discussie maar argumenten moeten kloppen. Leugens en roddels horen daar niet in thuis.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:Zonder hier terug een discussie over de wagen te willen starten... ik denk dat de meeste steden (misschien met uitzondering van toeristische steden zoals Gent) welke de auto bannen of de parkings beperken/betalend maken hun middenstand erop zien achteruit gaan (met een algemene impact op gans de binnenstad) of deze zien verhuizen naar gebieden buiten de stad.
Er zijn ook cijfers die eerst een achteruitgang tonen maar na een paar jaar een vooruitgang wat betreft bvb. shoppers in de binnenstad, omdat de binnenstad aangenamer wordt door autoverkeer te bannen. Mits natuurlijk met het hele plaatje rekening gehouden wordt (voldoende en betaalbare parking dichtbij). Verwacht nu wel niet dat ik daarover cijfers presenteer. Die hele leegstandproblematiek heeft niet alleen met betalend parkeren te maken, maar ook met een gebrek aan parkeerplaatsen (deels door de "ik moet vlakbij kunnen parkeren"-mentaliteit - en dat gebrek aan parkeerplaatsen probeert men dan op te lossen met bewonerskaarten en betalend parkeren) en door een shift van kleine lokale winkels naar shoppingcentra met grote goedkope winkels en webshops.

Geen idee hoe het specifiek met de leegstand in Kortrijk centrum zit -shoppen is niet bepaald mijn hobby- maar qua parking zit het in Kortrijk best ok. Zeer vervelend dat je plots parking moet betalen als het vroeger niet moest door een verhuis van de school, maar zoals gezegd, het heeft zijn redenen waarom parking niet zomaar overal gratis is. Verder, 2,5 € Is de prijs van een pint op café, zo rampzalig is dat niet. Ik vind dat goedkoop, zeker in vergelijking met andere steden, daarom vind ik de rest van userbase nog geen plebs. Als je de parkeerkost samenlegt met een opleidingskost van 75 € lijkt dat parkeren idd proportioneel duur. Langs de andere kant, een jaar avondles volgen voor 75 € is echt wel spotgoedkoop (en [terecht] gesponsord door vadertje staat). Ik vermoed dat voor wie die 2,5 € parking onbetaalbaar is een auto ook niet te betalen is. Verder, ik kan boeken vol schrijven over idiote mobiliteitsbeslissingen van onze overheid maar vind persoonlijk dat de kostprijs van parkeren in Kortrijk daar niet onder valt.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Feit is, ik moet van Zwevegem naar Izegem geraken (en terug), en dat iedere werkdag.
Zwevegem heeft geen eigen treinstation.
Mocht ik werkelijk volledig overschakelen naar openbaar vervoer, dan moet ik eerst een bus nemen (hier heb ik geluk want er is een bushalte in mijn straat, op zeer korte afstand).
Dan kom ik in Kortrijk terecht, daar kan ik dan een andere bus nemen.
Boulder is van Zwevegem met een bushalte valk bij zijn deur. In zijn geval is Miras inderdaad aan de andere kant van Kortrijk maar voor mensen die van Menen/Wevelgem,... komen is dit een verbetering.

Miras is nu ook veel beter bereikbaar via het OV omdat het op een paar 100m ligt van het station. Op de website van Miras https://www.miras.be/over/bereikbaarheid zie je dat je ook kunt parkeren op de parking Kortrijk Haven (1€ voor 2 uur)

Kortijk Weide was een verloederd industrieeel gebied die door Stad Kortrijk is opgewaardeerd en waar naast Miras ook een fuifzaal, stadspark en zwembad komt en daarvoor heeft men ook een betalende parking aangelegd en dit alles centraal gelegen. Dit alles met geld van de Kortrijkse belastingsbetaler en als Kortrijkzaan vind ik dit een goede investering en vind ik het maar normaal dat inwoners van buiten Kortrijk ook hun steentje mogen bijdragen als ze van de infrastructuur gebruik maken.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Zwevegem - Izegem is 18 km enkel. Mijn woon-werk is 25 km enkel. Ik doe dat 2 à 3 keer per week met de elektrische fiets, waarvoor ik à propos door Zwevegem en Kortrijk moet. Ik wil daarmee niet zeggen dat dat voor iedereen mogelijk is of dat iedereen zo zot moet zijn als ik :-D Maar het is in veel gevallen wel degelijk haalbaar om het met andere vervoersmiddelen te doen. Het is een kwestie van mindshift. Ik doe er dubbel zolang over als met de auto maar ben wel maar half zo gestresseerd als ik thuiskom en heb intussen mijn beweging gehad (ook met een elektrische fiets ja). En gratis parking.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

't Is inderdaad 'gewoon' een klik in 't hoofd.
Een kleine 2 jaar geleden deed mijn auto lastig en een afspraak met de garage lukte maar niet. Ik ben dan met de fiets naar het werk beginnen gaan en sindsdien staat mijn auto meer in onze garage dan mijn fiets. Eenmaal de klik gemaakt merk je dat het leuk is, zelden regent en regenkledij je perfect beschermt.
Ik kan het ook iedereen aanraden. De keren dat ik met de auto ga werken ben ik lastig dat ik niet heb kunnen fietsen.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Zoekend naar een oplossing voor boulder zijn parkeerprobleem.
Cursus portugees in de buurtvan je werk?
Eventueel een pendelfiets aan een park&ride parking en een ruime rugzak?
Kortrijk is niet zo groot, dus dat is 5à10 minuutjes fietsen denkik? Als het slecht weer is afwegen of je fietst of dichter parkeert en betaalt.

Voordeel is natuurlijk dat er door dat fietstochtje meer zuurstof in je bloed zit en je de leerstof beter kunt opnemen ;)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef: Paraplu verhaal? Het parkeren is geregeld door 't stad via Parko. Het bouwen van de school door de scholen. Als een school kiest om IN een stad te bouwen is het de logica zelve dat er betaalde parking is. Als je dus op iemand kwaad moet zijn, doe dat dan op de 4 inrichtende machten die Miras vormen.
En waarom beslist die school om daar te bouwen, terwijl ze al een gebouw konden gebruiken dat buiten de stad gelegen was?
Zoals gezegd, volgens mij krijgen die subsidie van de stad, en in ruil moet de stad kunnen geld incasseren op die parking.
cadsite schreef:Er is trouwens helemaal niets 'toevallig'. Dat is geweten van in 't begin en inderdaad een gevolg van de verhuis.
Net zoals het betalend is rond de xpo als er een beurs bezig is en op andere momenten niet. Ooit gehoord van economische realiteit en vraag/aanbod?
Geweten bij de inrichtende macht en bij de stad, naar de studenten toe vertelden ze zo weinig mogelijk over de betaalparking.
En ja, aan de Xpo draait die parking ook niet al te goed omdat mensen nu eenmaal geen zin hebben om een 2e maal te betalen, gewoon omdat ze een film willen zien.
Economische realiteit is ook vraag en aanbod.
Minder studenten die komen omdat je er teveel voor vraagt, of minder filmbezoekers omdat ze er teveel voor vragen.
cadsite schreef:
boulder schreef:En dan?
Waarom moet je nog eens 75 à 90€ per schooljaar bijbetalen voor parking?
En dan? Eerst klagen over €200 en als het dan plots €90 wordt verandert er niets?
Verandert er niets?
Wat bedoel je daarmee?
Ik vind ze alle 2 heel erg.
Van 60 naar 275€ op niet zo'n lange tijd, mijn loon is bijlange niet in die mate gestegen.
cadsite schreef:Heb je, behalve je eksteroog, een andere bron?
Ach, wees eens een beetje realistisch.
Denk je nu echt dat ze een betaalparking daar gaan aanleggen, daar dure camera's met nummerplaatherkenning installeren, en dat allemaal om dan te zien dat de parking leeg blijft?
En bovendien, kijk naar de aankondiging van Miras zelf, waarom kondigen ze een verhoogd tarief aan voor alle parkings in de buurt?
Hebben ze dat zelf uitgevonden misschien?
Of zou het misschien kunnen zijn dat dat het oorspronkelijke plan was, maar er eentje een beetje te "quick" geweest was, en daarna besefte dat het strategisch interessanter was dat door te voeren na de verkiezingen...
cadsite schreef:Bron? Of is dit al algemeen gekend onder de 'politiekers-zijn-zakkenvullers-met-als-enige-doel-u-pluimen' clubje?
De aankondiging van Miras, dus.
"Foutieve" tariefverhogingen.
En zoals voorspeld, mensen als jij komen dan zeggen dat het niet waar is, dat we het verkeerd voor hebben, want het is er nog niet...
En als het zover is gaan mensen als jij komen zeggen dat we dat toch al lang wisten, dus dat we nu ook niet meer moeten afkomen.
jackdaniels schreef:Boulder: van 60 naar 275 euro is iets van een 450% en geen +37%
Dat klopt, maar die 37% slaat op de laatste verhoging.
Ik vergeleek op dat moment dus die 75€ tov. de huidige situatie die al 200 is.
cadsite schreef:Pa op, ik versta je frustratie hoor, alleen moet je dan niet in 't wilde weg schoppen, maar schieten op de verantwoordelijke.
Opleidinscheque: vlaamse overheid
Verhuis: opgelegde schaalvergroting door Vlaamse overheid en scholen voor locatie
Betalende parking: school dat geen parking voorziet en parko die dat wel doet (dank u parko) maar wel betalend (minder leuk natuurlijk).
Jaja, dat is de strategie van de overheid natuurlijk.
Allemaal doen alsof ze niets met elkaar te maken hebben, en u van het kastje naar de muur sturen.
Maar troost u, Vanquickenborne heeft al een beetje op alle niveaus gezeten.
Burgemeester, federaal minister, Vlaams parlementslid, noem maar op.
Dus zich wegsteken achter dat het een ander is, is veel te gemakkelijk.
cadsite schreef:Ik vind deze discussie zo eigenaardig als je eens je paardenbril afzet.
Voor mijn werk kom ik vaak in andere steden, meer bepaald om hogescholen, universiteiten en culturele centra te bezoeken. In BE is 't kot te klein als je niet op 10m van de deur kan parkeren. Bioscopen sluiten in steden omdat mensen niet met hun auto tot aan de popcorn bar kunnen rijden.
Kom dan eens in NL en daar zie je iets helemaal anders. Daar kost parking in het centrum (als er al parking is) stukken van mensen (€7/uur is geen uitzondering) en toch leeft het centrum daar en worden er zelfs nog nieuwe bioscopen en theaters gebouwd in het centrum.
Iedereen die niet akkoord is heeft een paardenbril, zo is het makkelijk, natuurlijk.
Wat je Nederlands voorbeeld betreft, misschien is het openbaar vervoer daar wel van goede kwaliteit?
En wat zeker is dat ze daar geen politici gehad hebben die lintbebouwing aangemoedigd hebben.
En wat centra betreft, Gent leeft ook meer dan Kortrijk.
Een paar posts eerder sprak je van rekening houden met economische realiteit.
Dan zou je moeten weten dat als iets niet goed draait, je de prijzen niet moet verhogen.
Je klaagt dat de stad niet genoeg leeft, en dan ga je het nog allemaal wat duurder maken...
vverbeke schreef: Als je de parkeerkost samenlegt met een opleidingskost van 75 € lijkt dat parkeren idd proportioneel duur. Langs de andere kant, een jaar avondles volgen voor 75 € is echt wel spotgoedkoop (en [terecht] gesponsord door vadertje staat). Ik vermoed dat voor wie die 2,5 € parking onbetaalbaar is een auto ook niet te betalen is. Verder, ik kan boeken vol schrijven over idiote mobiliteitsbeslissingen van onze overheid maar vind persoonlijk dat de kostprijs van parkeren in Kortrijk daar niet onder valt.
Waar haal jij die opleiding van 75€???
+/- 200€ betaal je ondertussen voor de cursus.
Het gaat ook niet over "onbetaalbaar", het is niet omdat je iets nog kunt dragen dat het dan OK is.
Want dat verhaaltje van "is de prijs van een pint" heb ik al bij veel leveranciers gehoord.
Iedere keer dat Telenet, Proximus, Electrabel, ... opslaat hoor je dat verhaaltje.
Drink een pint minder.
Ik denk dat ik ondertussen al op -32 pinten per maand zit.
Ik zou al een serieuze alcoholieker moeten worden om nog te kunnen minderen...
johan.devos schreef:Boulder is van Zwevegem met een bushalte valk bij zijn deur. In zijn geval is Miras inderdaad aan de andere kant van Kortrijk maar voor mensen die van Menen/Wevelgem,... komen is dit een verbetering.
Waar ik woon doet er niet toe, want als ik naar de les kom, vertrek ik bijlange niet van daar.
Mocht ik eerst nog eens naar huis moeten en dan nog eens de bus nemen, dan moet ik al geen les meer volgen, dan kom ik misschien om 21:00 uur toe.
Men doet altijd alsof iedereen werkt waar hij woont, en daar dan nog eens al zijn activiteiten doet.
Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar dat is de werkelijkheid niet.
johan.devos schreef:Kortijk Weide was een verloederd industrieeel gebied die door Stad Kortrijk is opgewaardeerd en waar naast Miras ook een fuifzaal, stadspark en zwembad komt en daarvoor heeft men ook een betalende parking aangelegd en dit alles centraal gelegen. Dit alles met geld van de Kortrijkse belastingsbetaler en als Kortrijkzaan vind ik dit een goede investering en vind ik het maar normaal dat inwoners van buiten Kortrijk ook hun steentje mogen bijdragen als ze van de infrastructuur gebruik maken.
Nu creëer je weer zo'n beeld van de profiterende randgemeente-bewoners die eventjes gratis gebruik gaan maken van 'onze' diensten.
Of je nu in Kortrijk woont, of in Vladivostok, als je die parkings gebruikt, betaal je mee.
Dus het is een valse tegenstelling die je creëert.
vverbeke schreef:Ik doe er dubbel zolang over als met de auto maar ben wel maar half zo gestresseerd als ik thuiskom en heb intussen mijn beweging gehad (ook met een elektrische fiets ja). En gratis parking.
Eventjes bij de les blijven.
Natuurlijk kan ik met de fiets of zelfs met een electrische fiets (eerst kopen...) naar het werk heen en terug.
Maar als je zegt dat mijn reistijd gaat verdubbelen, dan moet ik ook geen cursus meer volgen.
Ik zal dan heel ontspannen zijn, dat wel...
warpozio schreef:Zoekend naar een oplossing voor boulder zijn parkeerprobleem.
Cursus portugees in de buurtvan je werk?
Dat zal niet lukken, helaas.
warpozio schreef:Eventueel een pendelfiets aan een park&ride parking en een ruime rugzak?
Dat was de oplossing die ik voor ogen had.
Een tussenstop bij een bekende in Kortrijk, daar iets eten, een fiets die daar staat, en dan over en weer met de fiets.
Qua tijd zal dat niet veel schelen, denk ik, want met de auto moet je toch wat meer omrijden dan met de fiets, en parkeren gaat natuurlijk heel snel.

En nu maar hopen dat ze niet afkomen met "fietsstallingsgeld"...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

warpozio2 schreef:Eventueel een pendelfiets aan een park&ride parking en een ruime rugzak?
Kortrijk is niet zo groot, dus dat is 5à10 minuutjes fietsen denkik? Als het slecht weer is afwegen of je fietst of dichter parkeert en betaalt.
warpozio zegt hier wat mij betreft een van de nuttigste oplossingen die ik al heb zien voorbijkomen. Vermoedelijk kan je buiten de stad gratis parkeren? Zet daar een fiets en pendel zo snel tot daar.
Dichtbij parkeren in de binnenstad is tegenwoordig een luxe (en of dat nu goed is of niet, het is zo en ik denk maar even mee naar een oplossing). Wil je die luxe, moet je ervoor betalen. Maar je hebt dan toch een alternatief. Toegegeven, 'vroeger was het beter' maar dit lijkt mij wel een goed compromis in deze situatie.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

butskristof schreef:warpozio zegt hier wat mij betreft een van de nuttigste oplossingen die ik al heb zien voorbijkomen. Vermoedelijk kan je buiten de stad gratis parkeren? Zet daar een fiets en pendel zo snel tot daar.
Daar was ik zelf al opgekomen bij de lancering van het plan om de school naar het centrum te verhuizen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik toejuich wat ze ons aandoen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bij ons zeggen ze war baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.
Zever, klagen en lullen.
Einde verhaal voor mij.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

boulder schreef: En nu maar hopen dat ze niet afkomen met "fietsstallingsgeld"...
of een "wandeloverdecampusgeld" ;)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nu creëer je weer zo'n beeld van de profiterende randgemeente-bewoners die eventjes gratis gebruik gaan maken van 'onze' diensten.
Of je nu in Kortrijk woont, of in Vladivostok, als je die parkings gebruikt, betaal je mee.
Dus het is een valse tegenstelling die je creëert.
Volledig akkoord. Iedereen die de parking gebuikt moet ervoor betalen.
Moest deze gratis zijn zouden enkel de Kortrijkzanen ervoor moeten betalen via gemeentebelastingen.

Die dure camera’s zijn trouwens voor de geregistreede bewoners van het woonerf.

Je kunt ook nog altijd gratis parkeren aan het containerpark of het oude zwembad en dan 500 m stappen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Didymus schreef:
r2504 schreef:En wat denk je dat die retributies zijn... inderdaad GAS boetes ! Er komt dus geen rechter aan te pas.
Klopt absoluut niet. Belasting, retributie en GAS-boete zijn 3 verschillende dingen en kunnen alledrie gebruikt worden bij het parkeerbeleid. De meeste gemeentes passen echter retributies toe om gedepenaliseerde parkeerovertredingen aan te pakken omdat ze dit door privépersoneel kunnen laten vaststellen en indien nodig een dwangbevel (kracht van een vonnis zonder langs de rechter te passeren) uitschrijven. Zie: http://www.vvsg.be/Omgeving/Mobiliteit/ ... bevel.aspx
Je moet een onderscheid maken tussen:
  1. gedepenaliseerde parkeerovertredingen (betalend parkeren, blauwe zone, parkeerkaart/bewonerskaart ...)
  2. foutparkeren (bijvoorbeeld parkeren op het voedpad)
Voor het betalend parkeren wordt er inderdaad meestal gekozen voor retributies, maar gemeenten kunnen ook kiezen voor een "gemeentebelasting", of GAS boetes.

Wat betreft foutparkeren, kunnen gemeenten nu ook GAS boetes uitschrijven. Dit kan zowel door een gemeentelijk (aangesteld) ambtenaar, of ook door de lokale politie. Op die manier komt het geld in de kas van de gemeente terecht in plaats van bij de federale overheid.
Met 2 wielen op een voetpad of een verhoogde berm (binnen de bebouwde kom) is een GAS boete van 116 EUR :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:Bij ons zeggen ze war baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.
Zever, klagen en lullen.
Einde verhaal voor mij.
Blijkbaar wil je graag schelden.
Je bent zogezegd niet de burgemeester aan het verdedigen, maar je schiet precies graag wel op al de rest.
Op mij, op de school, als de burgemeester er maar goed uitkomt.
Maar goed, het zijn binnenkort verkiezingen.
Ik denk dat in veel gemeenten de burgemeester nijdig rondloopt, en elke kritiek van de hand wil wijzen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Stad harelbeke werkt tegenwoordig hier ook met OPC ..
Ik hoor niet anders of klachten .. blauwe zones zijn niet goed aaangeduid .
Mensen met bewoners kaart mogen enkel in eigen straat parkeren .. als die vol staat en ze nemen aanliggende straat = boete ..
Parkeerschijf is ook zo een lachertje . stel je moet een hele dag werken bij een klant moet je elke 2 uur schijf gaan verzetten . ( mag ook nie strikt gezien .. je moet je wagen een plaats verzetten elke 2 uur .. ) Idem die meters met nummerplaat .. "kort" parkeren .. je kan gewoon nie langer betalen ook als je zou willen ... ben al blij in gent als het na middernacht niet van toepassing is .. ( toekomen om 22u = 2 uur betalen en je mag dan tot smorgens blijven staan )

Je zou het u haast ontzien om naar een stad te gaan ..onlangs ook in Hasselt boete gehad .. 113 euro .. stond op een verhoogde berm in bebouwde kom . Maar er was een fietspad NAAST en een voetpad .. en het stond vol auto's .. en ik stond er de andere keren ook ..geen boete gehad niks .
M.a.w ik stond daar voor niemand in de weg .. en veilig geparkeerd ... maar volgens de letter van de wet mag het niet ( in niet bebouwde kom wel schijnt ) . Op de duur rijd je 1,5 uur en mag je nog halfuur de wetgeving doornemen of je ergens wel of niet mag staan .. ( dat ze dan duidelijk borden zetten het mag of mag niet ... maar dat brengt natuurlijk geen 113 euro per overtreding op ... )

Veel steden zijn goed bezig van alle kleinhandel en horeca weg te pesten uit de stad met hun peperdure en complexe parkeerbeleid en lage emissie zones en pest-circulatieplan ....
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik denk dat er veel problemen zijn met parkeerbedrijven.
Wat ik zelf al meegemaakt heb met een ander parkeerbedrijf :

* Ik heb een bewonerskaart waar ik woon, en de gemeente werkt samen met één bepaald bedrijf.
Op een bepaalde dag heb ik een boete.
Ik had namelijk een passagier in de auto gehad, en die had een boek op het dashboard laten liggen bovenop de bewonerskaart.
OK, dat kan gebeuren, dus je betaalt.
Maar op dat moment weet je dus de naam van dat bedrijf

* Een jaar later of zo, mijn kaart is vervallen, en ik ben mijn nieuwe nog niet gaan halen.
Ik start mijn auto, en op het moment dat ik wegrijd, zie ik een papiertje wegwaaien.
Vermits ik al aan het rijden ben, kan ik niet direct stoppen.
Ik vermoed dat het een overschrijvingsformulier van het parkeerbedrijf is.
's Avonds stuur ik een mail naar dat bedrijf (van de vorige keer dus) om te vragen of het zou kunnen dat er zo'n stortingsformulier tussen de ruitenwissers zat.
Ik vermeld mijn nummerplaat en de gemeente waar ik woon.
Na een paar dagen krijg ik een beleefd antwoord dat zij van geen overtreding op de hoogte zijn.
Dus dacht ik dat er ergens reclame tussen mijn ruitenwisser gezeten had.
Tot ik een week later een aanmaning krijg van een ander parkeerbedrijf.
De gemeente had dus in tussentijd een contract met een ander parkeerbedrijf gesloten.
In de plaats dat de firma mij dus meldde dat zij niet meer werkten voor de gemeente, zeiden ze dus alleen maar dat zij van geen overtreding op de hoogte waren.
Echt een voorbeeld van gebrekkige dienstverlening.

* Helemaal in het begin waren de bewonersvignetten ook gigantisch groot.
Omdat ik wilde vermijden een boete te hebben, kleefde ik die in een hoek van mijn voorruit, zo ver mogelijk zodat het mijn zicht niet belemmerde.
Op een dag kreeg ik toch een boete.
Ik ben toen gaan reclameren bij de gemeente, ze hebben de foto's nagekeken, en effectief, ze konden zien dat het vignet wel degelijk achter de voorruit hing.
Uiteindelijk hoefde ik de boete niet te betalen, maar ik kreeg nog de opmerking dat dat vignet toch niet duidelijk zichtbaar was...
Maar als je een joekel van een vignet maakt, is het toch maar logisch dat je dat niet in het midden van je voorruit gaat plakken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

De auto, onze heilige koe en een melkkoe voor de overheid. Ziehier een samenvatting van deze parkeerbedrijven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ben al blij dat het hier digitaal is. In het beging alleen last gehad van briefjes dat ik schijf moest leggen om bewonerskaart hebben. Wellicht werkte systeem nog niet of wou de parkeerwachter het nog niet gebruiken.

Bij verandering van wagen ook snel aangepast na bezoekje aan parkeerwinkel met de nodige documenten.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”