Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 21 Jul 2010
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer

Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor koenraaddeconinck » 17 Nov 2017, 09:13

Bij deze nog eens een firma erbij ten dienste van de burger.

Even de feiten: mijn moeder is 80 jaar en ik heb haar begeleid voor enkele boodschappen in de onmiddellijke buurt wegens verminderde mobiliteit (stappen). Ik parkeer mij in een zone met parkeerschijf en zet mijn schijf van 15 tot 17 u. op zaterdag 7/10.

Rond 16.50 u. ben ik in de straat op een 20-tal meter van de plaats van mijn wagen geparkeerd staat, tevens de straat waar mijn ouders wonen. Dus geen probleem want nog geen 17 u. en 20 meter stappen neemt geen 10 minuten in beslag.
In de straat (enkele meters voor de woning) valt mijn moeder (met dan natuurlijk voor de goed onderhouden voetpaden aan de stedelijke overheid) en gelukkig blijft het geheel beperkt tot schaafwonden en enige paniek. Nadat mijn moeder overeind is moet ik wachten aan de rode lichten (3 minuten aan dat kruispunt) en ik begeleid haar tot thuis waar mijn vader en zus haar verder opvangen. Ik kom dus om 17:07 u. aan mijn wagen waar een parkeerwachter nog niet de bon onder de ruitenwisser gestoken heeft.

Ik spreek hem aan en leg uit wat er gebeurd is. Hij antwoordt letterlijk dat er geen probleem is en zegt dat hij mijn retributiebon zal laten annuleren gezien de beperkte tijd (7 minuten) en de omstandigheden.

Resultaat: gisteren ticket in de bus van 21€, zijnde 16€ + 5€ herinneringskosten !!! wegens niet-betaling. Ik kon zelfs niet betalen want ik beschikte over geen retributiebon meer.

Waar gaat het naar toe in dit land en onze maatschappij. Is er dan geen greintje menselijkheid meer ? Had ik mijn moeder moeten laten liggen om toch nog tijdig aan de wagen te zijn.

Mocht ik echt te laat geweest zijn zonder meer, dan zou ik betalen want correct is correct en als je een fout maakt of iets vergeet vind ik eerlijkheid tegenover jezelf de meest evidente zaak en moet je maar de gevolgen dragen.

Ik ga alleszins reageren bij 'OPC' maar men geeft mij nu al aan dat het 'noppes' zal zijn.

Indien men echt geen begrip voor deze omstandigheid opbrengt, kan ik het misschien in de toekomst oplossen op een andere manier. Ondertussen heeft mijn moeder een parkeerkaart voor minder-validen. Tot nu toe heb ik die altijd correct gebruikt, ook als ik parkeer in de straat waar mijn ouders wonen. Dit lijkt me een vorm van evidente burgerzin.

Maar hier in België telt die ethiek blijkbaar niet ... Dus als ik in de woonstraat van mijn ouders parkeer, ze toch gebruiken ook al vervoer ik mijn moeder niet ? Dan loop ik nooit risico meer ofte hoe men iemand die correct wil zijn toch motiveert om scheve schaatsten te rijden. Men moet dan maar bewijzen dat ik onterecht gebruik maak van de parkeerkaart terwijl ik geparkeerd zijnde in de buurt altijd kan stellen dat ik haar kom afhalen.

Onze maatschappij is blijkbaar niet alleen economisch failliet maar ook menselijk/humaan en ethisch.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3358
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor Joe de Mannen » 17 Nov 2017, 09:17

Ik begrijp he frustratie maar zou je niet eerst afwachten wat het resultaat is van je klacht bij hen ?

J.

vverbeke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 39 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor vverbeke » 17 Nov 2017, 09:26

Oeioei, zo een relaas voor een parkeerboete :eek:

OPC is een privébedrijf dat in concessie controle op parkeren doet. Die boetes zijn een deel van hun bron van inkomsten, ze hebben er m.a.w. alle baat bij zoveel mogelijk boetes uit te schrijven. Kan goed zijn dat iemand boven die parkeerwachter zijn hoofd belist heeft dat de boete toch betaald moet worden, of dat die parkeerwachter bepaalde instructies van hogerhand kreeg over dit soort situaties. Privatisering van overheidstaken heeft niet alleen positieve kanten.

Je kan trouwens evengoed de boete betalen zonder herinneringskosten. Aangezien je nooit een retributiebon hebt gekregen kunnen ze dat niet hard maken.
@home: VDSL 100/15 • @work: fiber 50/50 + VDSL 70/10 + cable 240/30

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 21 Jul 2010
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor koenraaddeconinck » 17 Nov 2017, 09:58

vverbeke schreef:Oeioei, zo een relaas voor een parkeerboete :eek:
Kan goed zijn dat iemand boven die parkeerwachter zijn hoofd belist heeft dat de boete toch betaald moet worden, of dat die parkeerwachter bepaalde instructies van hogerhand kreeg over dit soort situaties. Privatisering van overheidstaken heeft niet alleen positieve kanten.

Je kan trouwens evengoed de boete betalen zonder herinneringskosten. Aangezien je nooit een retributiebon hebt gekregen kunnen ze dat niet hard maken.


Kleine rechtzetting: het gaat hier niet om een boete !

Meer nog, de man heeft de retributiebon direct meegenomen ...

Indien men hier echt geen beetje menselijkheid en begrip kan voor opbrengen, wel dan zal ik in de toekomst mijn burgerzin evenredig laten dalen en ook aan mijn eigen inkomsten denken. Gewoon dan de parkeerkaart van mijn moeder gebruiken.

Het feit dat iedereen het eigen belang en de eigen centen laat primeren, abstractie makend van mensen die zich nog maatschappelijk geresponsabiliseerd voelen en handelen als een goed huisvader, impliceert voor mij dat ik er alleen maar mijn conclusies moet uit trekken. Nogmaals, het moreel en humaan failliet van onze Belgische samenleving naast het economisch failliet.

En politici die hier een verpletterende verantwoordelijkheid dragen, kun je niet raken. Binnenkort hebben ze hun postje immers weer voor 4 jaar op zak, zij het in de regering, zij het in de oppositie.


Edit: Er is nog hoop: na enige discussie is er beslist me het voordeel van de twijfel te geven. Nogmaals, dit zou me zelfs geen leugen waard zijn.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck op 17 Nov 2017, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

haarle
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 Nov 2016

Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor haarle » 17 Nov 2017, 10:08

Altijd de gegevens vragen van de parkeerwachter kan veel problemen vermijden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 302 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor ub4b » 17 Nov 2017, 10:18

Laat ze maar bewijzen dat de clock op hun bakske juist stond.

Dat kunnen ze niet. Hebben ze NTP logs en clock drift stats? Zoniet .... f* em.

Het is hun woord tegen jouw woord. En dat is een burgerrechterlijke zaak.

Verhogingen moet je ook niet betalen tenzij de voorwaarden op voorhand gekend zijn.
Zelfde met factuurvoorwaarden, als die er niet zijn, kan je verhogingen niet vorderen.

Goed dat het nu opgelost is, maar ik ben niet lief voor parkeerbedrijven die uit zijn op ons geld. F* em.

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 21 Jul 2010
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor koenraaddeconinck » 17 Nov 2017, 10:41

Volledig akkoord met u4B.

Ik ben altijd bereid de gevolgen te dragen voor fouten/vergetelheden maar is een beetje menselijkheid te veel gevraagd ... ?

Moet iemand die er een zaak van maakt om bv. altijd correct zijn schijf te zetten en de spelregels respecteert, onmiddellijk voor de eerste vergetelheid of fout ten volle gepenaliseerd en beboet worden omdat hij 1X enkele minuten te laat komt.

OK als het gaat om een uur of meerdere uren. Dan kan je moeilijk spreken van 'ter goeder trouw handelen'. OK als het gaat om een 2° overtreding en volgende.
Bij een eerste kleine overtreding een waarschuwingsbrief. Dit zou meer mensen aanzetten tot positief gedrag en burgerzin dan gewoon iedereen zonder aanziens des persoons door de gehaktmolen te draaien. Maar tja, de dag van vandaag is het blijkbaar 'chacun pour soi ...' Ooit zal zich dat m.i. wel een wreken.

En het ergste van al is dat onze overheid de grote misdrijven zo moeilijk onder controle krijgt, zo niet de ogen sluit of ze goed praat zelf. Maar amai diegene die eens zijn parkeerschijf verkeerd zet of niet merkt dat zijn nummerplaatverlichting defect is. Dat zijn pas de grote criminelen ...

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17574
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 838 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1680 keer
Contact:

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor krisken » 17 Nov 2017, 11:07

Wel gek dat je 5 euro herinneringskosten moet betalen? Het is immers een eerste herinnering?

Steeds meer bedrijven doen dat, maar ik heb vroeger nog geleerd dat men geen herinneringskosten mag aanrekenen bij de eerste en de tweede herinnering? Enkel bij de derde (aangetekende) herinnering?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3358
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor Joe de Mannen » 17 Nov 2017, 12:04

koenraaddeconinck schreef:Edit: Er is nog hoop: na enige discussie is er beslist me het voordeel van de twijfel te geven. Nogmaals, dit zou me zelfs geen leugen waard zijn.


I rest my case....

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28250
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1860 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor r2504 » 17 Nov 2017, 13:11

ub4b schreef:Dat kunnen ze niet. Hebben ze NTP logs en clock drift stats? Zoniet .... f* em.

Het is hun woord tegen jouw woord. En dat is een burgerrechterlijke zaak.


Mag je twee keer raden wie de verliezer is !

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1220
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 109 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor CCatalyst » 17 Nov 2017, 15:34

Zijn geen "boetes" maar retributies, alhoewel beide neerkomen op "betalen" is je rechtspositie helemaal anders, voordeel: kan nooit op strafblad komen, nadeel: ze zijn vrijer in de manieren om te innen dan via klassieke boetes.

"Boetes" krijg je nog altijd wanneer je fout parkeert (ie parkeren waar dat niet mag).

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3014
Lid geworden op: 05 Mei 2006
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor on4bam » 17 Nov 2017, 17:25

Hier in de buurt heeft een privéfirma ook de "taak" om parkeerschijven en meters te checken. Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die een retributie onder hun ruitenwisser krijgen op de tijd dat ze 50m verder een ticket gaan halen.

Het kan natuurlijk nog altijd erger. In Nieuw Zeeland worden op privé parkings geen boetes/retributies uitgedeeld maar zet men klemmen. Je kan daar voor 2 minuten parkeren NZ$200 (€120) moeten betalen om de klem te verwijderen. Men zou een 10 minuten "grace period" toestaan volgens akkoorden met de sector maar vele parkeerwachters houden zich daar niet aan en zitten in hun auto te wachten tot een chauffeur weg stapt van zijn wagen om dan snel een klem te zetten.

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2152
Lid geworden op: 18 Dec 2004
Locatie: 053 Aalst
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 403 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor cptKangaroo » 17 Nov 2017, 18:39

In Aalst kan je je parkeerbeurt tegenwoordig enkel nog betalen via bankkaart en ingeven van je nummerplaat. Traag, en of het veilig is? Da's evenzeer een geval van besparingen (neem ik aan?) door burgerpesten.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17574
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 838 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1680 keer
Contact:

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor krisken » 17 Nov 2017, 18:46

In Gent moet je nu ook je nummerplaat ingeven, en dan kan je betalen per bankkaart en/of kleingeld. Eenzelfde systeem als in Antwerpen. Wat vroeger overal kon kan nu precies minder en minder : betalen per SMS.

Voor mensen die klantenservice leveren (techniekers etc) is dit een ramp. Veelal krijgen deze een GSM van het werk waarmee ze zo hun parkeertijd konden betalen. Nu mogen ze eerst allen uit eigen zak betalen, ticketjes bijhouden, en deze dan indienen op het werk. Conclusie : je mag eerst alles voorschieten. Zo hoort het dus niet, want je zit rap aan een paar honderd euro aan parkeerbonnetjes tegenwoordig...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

FlashBlue
Moderator
Moderator
Berichten: 1928
Lid geworden op: 20 Jan 2006
Locatie: Gent
Bedankt: 287 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1033 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor FlashBlue » 17 Nov 2017, 18:51

krisken schreef:In Gent moet je nu ook je nummerplaat ingeven, en dan kan je betalen per bankkaart en/of kleingeld. Eenzelfde systeem als in Antwerpen. Wat vroeger overal kon kan nu precies minder en minder : betalen per SMS.

Voor mensen die klantenservice leveren (techniekers etc) is dit een ramp. Veelal krijgen deze een GSM van het werk waarmee ze zo hun parkeertijd konden betalen. Nu mogen ze eerst allen uit eigen zak betalen, ticketjes bijhouden, en deze dan indienen op het werk. Conclusie : je mag eerst alles voorschieten. Zo hoort het dus niet, want je zit rap aan een paar honderd euro aan parkeerbonnetjes tegenwoordig...



excuseer? -> https://stad.gent/mobiliteit-openbare-w ... l-parkeren

Voor het bovengronds parkeren in Gent kunt u ook via sms of app betalen.

U betaalt per sms of via een app op uw mobiele telefoon. U betaalt alleen de tijd die u werkelijk parkeerde. De controleurs kunnen aan de hand van uw nummerplaat zien dat u hebt betaald.

:wink:

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17574
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 838 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1680 keer
Contact:

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor krisken » 17 Nov 2017, 18:54

Vroeger stond die info gewoon aan de betaalpaal, nu staat er letterlijk niks meer. Moeten we dat nu echt gemeente per gemeente bekijken op de website? Informatief zou ik dat niet noemen, maar bedankt om er mij op te wijzen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

FlashBlue
Moderator
Moderator
Berichten: 1928
Lid geworden op: 20 Jan 2006
Locatie: Gent
Bedankt: 287 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1033 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor FlashBlue » 17 Nov 2017, 18:58

ik dacht dat het wel op het scherm van de meters stond - maar 100% zeker durf ik het niet zeggen, ik parkeer niet in Gent ;) .

Persoonlijk kies ik altijd voor bankkaart of visa, sms betalen is altijd zo een dramatische ervaring...
Maar voor de situatie die je aanhaalt van techniekers is het idd wel een easy way out voor baas&werknemer.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17574
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 838 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1680 keer
Contact:

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor krisken » 17 Nov 2017, 19:06

Als ik een 24u dienst heb op mn werk betaal ik altijd om te parkeren. Op zich dan nog vrij betaalbaar moet ik eerlijk toegeven : 3 euro voor 24u parkeren. Als ik een gewone shift heb parkeer ik verder waar het gratis is. Voor zover ik weet heb ik daar nog nooit een SMS nummer of info met betrekking tot SMS parkeren op gezien. Zondagavond om 18u heb ik opnieuw een 24u dienst, zal er eens extra op letten.

De situatie welke ik aanhaalde is een situatie die ikzelf jaren heb meegemaakt als technicus bij diverse (telecom)bedrijven. Ik zat bij mn laatste werkgever in die sector voornamelijk in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Vlaams-Brabant. Of het nu voor nieuwe installs of repairs was : je doet makkelijk zo een 3 a 4 adressen per dag. Als je overal moet betalen loopt die rekening snel op. Zeker aan onze Vlaamse kust!

https://stad.gent/mobiliteit-openbare-w ... n-webkaart

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

mgo72
Premium Member
Premium Member
Berichten: 616
Lid geworden op: 30 Nov 2011
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor mgo72 » 17 Nov 2017, 20:11

Gebruik de app van 4411.be. Krijg je mooie factuur.ook en kan je zoveel techniekers definiëren dat je wil.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17574
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 838 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1680 keer
Contact:

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor krisken » 17 Nov 2017, 20:17

De app? Dat zou pas makkelijk zijn! Helaas werkt het zo niet. Als (!!!) je al een GSM krijgt is het een simpel telefoontoestel waarmee je kan bellen en smsen. That's it. En bij "als" staan er niet toevallig 3 uitroepingstekens : bij vele firma's krijg je tegenwoordig gewoon een SIM-kaart van hun en voor de GSM mag je zelf zorgen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor PeterP » 17 Nov 2017, 20:35

on4bam schreef:Hier in de buurt heeft een privéfirma ook de "taak" om parkeerschijven en meters te checken. Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die een retributie onder hun ruitenwisser krijgen op de tijd dat ze 50m verder een ticket gaan halen.

In Nieuwpoort heb ik dit tot op vandaag reeds 3 maal meegemaakt. Dat is dus iedere keer die retributiebon van 30 euro samen met het parkeerticket inscannen en doormailen naar het parkeerbedrijf. Enkele dagen later krijg je dan het bericht dat je de retributie niet meer moet betalen.

Ook in Nieuwpoort het volgende meegemaakt. Op 200 meter van mijn wagen zie ik de parkeerwachter de retributiebon tussen mijn ruitenwisser steken. Bijna 100% zeker dat mijn parkeerticket goed zichtbaar lag en nog geldig was, spurt ik naar mijn wagen. Bij mijn wagen controleer ik door het raam nog even mijn ticket. Ik spurt opnieuw 50 meter naar de parkeerwachter die reeds een andere straat was ingelopen. Ik vertel hem dat mijn parkeerticket toch nog geldig was ? Waarop deze doodleuk vraagt waarom ik het parkeerticket niet uit mijn wagen had gehaald en meegenomen tot bij hem. Uiteindelijk zijn we samen terug naar mijn wagen geweest en heeft hij de retributie ongedaan gemaakt. Tijdens de hele conversatie kon ik met die parkeerwachter geen oogcontact maken. Hij had zijn petje diep over zijn hoofd getrokken en zijn kraag recht gezet. Allemaal zeer frustrerend. Achteraf besefte ik eigenlijk pas dat het best was dat ik mijn parkeerticket in de wagen had laten liggen. Ik vermoed dat hij anders nog kon beweren dat het niet op een zichtbare plaats lag.
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5723
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 419 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor heist_175 » 17 Nov 2017, 20:43

Nog een reden om met de fiets te gaan, al snap ik wel dat je iemand die moeilijk te been is niet met een fiets gaat vervoeren :).
Elke stad of gemeente besteed deze dienst uit en schrijft er een dik bedrag voor in op de begroting.
Ik rij met mijn fiets tot vlak aan de winkel en moet nooit schrik hebben om de parkeertijd te overschrijden etc.

Ik zou er echt niet op rekenen dat ze u die boete (of hoe ze het ook willen noemen in Newspeak) gaan kwijtschelden.
Technisch gezien was je ook in overtreding. Enkel een rechtbank kan uw hulp aan uw ma afwegen tegen de (kwijt te schelden) boete voor 7 minuten.
Maar ik betwijfel of het sop de kool waard is...

Gebruikersavatar
iktjilp
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 Jun 2013
Twitter: IkTjilp
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor iktjilp » 17 Nov 2017, 21:57

Bij ons is het op het werk ook altijd zelf betalen. Krijgen elke maand een basisbedrag en ga je er boven moet je de tickets indienen en krijg je ze zo terug. Ook retributies worden betaald mits je reeds betaald hebt voor de maximale parkeertijd of je schijf hebt gezet.

Helaas is SMS en een app niet mogelijk. Ik zet mij zelf meestal in een ondergrondse parking als die er is. Want ik weet zelden hoe lang ik bezig ga zijn bij de klant.
Telenet Whoppa - Orange panter - Zonlicht

Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1048
Lid geworden op: 05 Jul 2008
Bedankt: 117 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor Ramaht » 18 Nov 2017, 08:24

Die apps en sms systemen zouden ze beter uniformiseren. Nu is dat een drama, yellowbrick, 4411, ...
En dan dikwijls moet je je eerst nog registreren, wat soms ook een vaag proces is. Of dan moet je CC gegevens invullen en vraagt dat spel om je kaart in het bakje van de bank te steken (zit toch bij iedereen standaard kn de achterzak niet?)

Die parkeermeters zijn ook overal anders, vooral als je je nr plaat moet ingeven is het soms bizar. En met heel onduidelijke handleiding.

Zelfde met parkings. 1 automaat per verdiep soms, geen uniformiteit om met bankkaart binnen/buiten te rijden. Etc.


En ergste besparing, geen bonnetjes meer onder de ruitenwisser. Je krijgt de brief een paar weken later dus je bent niet in staat nog iets te bewijzen of laat staan dat je even kan gaan kijken waar je dat bord gemist hebt.



De mooiste heb ik nog recht over mijn deur gehad. In Kortrijk hebben ze gratis kortparkeren, shop&go, maar die plaatsen hebben ze ook aan scholen ingevoerd. Sensor in de grond.
In augustus op een zaterdag stond ik daar dus langer dan een half uur en natuurlijk prijs... want ja, alle scholen zijn open in augustus en al zeker op een zaterdag...

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 21 Jul 2010
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor koenraaddeconinck » 18 Nov 2017, 10:55

on4bam schreef:Het kan natuurlijk nog altijd erger. In Nieuw Zeeland worden op privé parkings geen boetes/retributies uitgedeeld maar zet men klemmen. Je kan daar voor 2 minuten parkeren NZ$200 (€120) moeten betalen om de klem te verwijderen. Men zou een 10 minuten "grace period" toestaan volgens akkoorden met de sector maar vele parkeerwachters houden zich daar niet aan en zitten in hun auto te wachten tot een chauffeur weg stapt van zijn wagen om dan snel een klem te zetten.


1. Dat is ongetwijfeld die "warme samenleving" waarover we het met zijn allen over hebben en zeker de politici in tijden van verkiezing als summum van hun hypocrisie. En wat mij betreft, zijn ze allemaal van hetzelfde zeer lag allooi.

2. Nog straffer: een collega van mij gaat winkelen met zijn vrouw in Aalst. Hij keert op tijd terug naar zijn wagen want zijn parkeerkticket zou vervallen binnen het half uur en dit onder het motto: "16 euro besteed ik liever aan een cd of een terrasje dan aan een parkeerretributie".
Onheil doet zich voor want op de terugweg valt een man op een oneffen voetpad. Zijn vrouw is verpleegkundige en stelt vast dat de persoon alert is en enkel klaagt van pijn in zijn pols. Verder niets aan de hand. Ze helpen hem overeind en de man is door het gebeuren overstuur en geeft aan dat dit mede komt doordat zijn vrouw 2 weken voordien plots is overleden op 62- jarige leeftijd en dat dit eigenlijk meer oorzaak is van zijn emotie dan de val zelf.
Mijn vriend zijn echtgenote brengt de man tot rust, hij heeft het over zijn dochter gehad en mijn vriend belt de man zijn dochter die aangeeft binnen de 5 minuten ter plaatse te zullen zijn. Zo is ook geschied. Ze heeft hen uiteraard bedankt voor de door hen toegediende zorgen.

Het gevolg hoef ik u niet te vertellen. Ticket natuurlijk. Mijn vriend belt naar OPC en haalt aan dat zijn vrouw zich als verpleegkundige echt wou vergewissen van het feit dat er geen hoogdringende medische zorg nodig was. Antwoord van 'OPC': "ge moest niet met twee bij die man bijven hé, ge had nog altijd uw schijf kunnen verzetten want daarvoor moet geniet met 2 zijn en de man was bij uw vrouw in goede handen". Mijn vriend onderneemt stappen richting gemeentebestuur en krijgt telefonisch van één ambtenaar hetzelfde antwoord ongeacht zijn argumenten. Hij esacleert de zaak via mail naar het stadsbestuur "dat zich blijkbaar niet kan mengen in een privaat geschil" ook al refereert hij naar mogelijk schuldig verzuim indien er met de man effectief iets aan de hand was geweest.[/b]
Finaal heeft hij braaf zijn 16 euro betaald.

Is er geen gezegde: "le plus que je vois les hommes dans plusieurs circomstances, le plus que j'aime les bêtes"? Arm, failliet België. Ik ben er echt niet meer fier op noch om Belg te zijn noch Vlaming. En analoge voorbeelden kan ik nog veel geven. Gelukkig hebben onze politici de Catalaanse kwestie opgelost :beerchug:

vverbeke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 39 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor vverbeke » 18 Nov 2017, 11:27

koenraaddeconinck schreef:Het gevolg hoef ik u niet te vertellen. Ticket natuurlijk. Mijn vriend belt naar OPC en haalt aan dat zijn vrouw zich als verpleegkundige echt wou vergewissen van het feit dat er geen hoogdringende medische zorg nodig was. Antwoord van 'OPC': "ge moest niet met twee bij die man bijven hé, ge had nog altijd uw schijf kunnen verzetten want daarvoor moet geniet met 2 zijn en de man was bij uw vrouw in goede handen".


Ik wil nu bepaalde praktijken van zo'n firma's niet goedpraten hé, maar serieus, ze horen daar allerhande excuses over waarom mensen te laat zijn zodat ze niet zouden moeten betalen, het ene al wat dramatischer dan het andere. Probeer dan maar eens in te schatten wie aan het zwanzen is en wie niet.

En die "warme samenleving"? Als je kijkt naar het stemgedrag van de gemiddelde Vlaming en de reden waarom men op bepaalde partijen stemt, veel warms is daar niet aan, er wordt vooral veel anti gestemd. Niet dat ik van andere partijen -aan gelijk welke kant van het spectrum- wel een "warme samenleving" verwacht, ik weet eerlijk gezegd begot niet meer voor welke partij ik moet stemmen. Je schiet wat dat betreft ook wel op de verkeerde, een warme samenleving krijg je niet via de politiek maar vooral door individueel dingen te doen, de simpelste dingen eerst, zoals bij iemand die gevallen is blijven tot er een familielid bij is, of uw boormachine uitlenen aan uw buurman, of ... Het probleem in onze samenleving is volgens mij dat mensen veel te gestresst rondlopen en daardoor een soort "laat mij gerust"-mentaliteit gekweekt hebben en onze maatschappij ook heel individualistisch is. En we hebben het veel te comfortabel hier om er iets aan te willen doen, liever meedoen aan de ratrace om ons comfort te houden. Politiekers gaan dat echt niet veranderen, verandering is nog maar zelden vanuit de politiek gekomen.
@home: VDSL 100/15 • @work: fiber 50/50 + VDSL 70/10 + cable 240/30

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3358
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor Joe de Mannen » 18 Nov 2017, 12:11

Jaren geleden is er berekend dat we tegen nu nog maar 15uur per week zouden moeten werken om alles geproduceerd te krijgen wat we nodig hebben, echter de workweek is niet meegegaan, waardoor er job zijn uitgevonden om mensen toch maar 38uur per week bezig te houden, met statistieken enzo, met managerspraat Enzo. Daarnaast is het zover gekomen dat de werkgevers het tegenwoordig voor het zeggen hebben want iedereen heeft 38uren nodig om z'n leven te kunnen betalen maar ze zijn stilaan 'out-of-useless-jobs' aan het geraken, dus is er meer volk dan werk.

Ge zou van minder gestressd geraken en vragen dat ze u in uw schaarse vrije tijd (tijdens dewelke je uiteraard nog wel bereikbaar bent door je baas voor moest er een dringende statistiek nodig zijn) gerust laten...

Als ik iemand zie vallen en ik ga die helpen, vergeet ik echt niet waar ik mee bezig was hoor maar als ik zelf beslis dat ik het nodig vind dat ik erbij blijf, dan kunnen die 16 euro 'boete' mij gestolen worden want dan wil het zeggen dat die mens mij meer nodig heeft dan wie ook. En als dat niet zo is, dan kan ik gerust effe weg om mijn schijf te verzetten, desnoods kom ik daarna gewoon terug.

J.

MichelJ
Premium Member
Premium Member
Berichten: 628
Lid geworden op: 10 Mar 2010
Locatie: Kapellen
Bedankt: 46 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor MichelJ » 18 Nov 2017, 12:13

vverbeke schreef:...

Ik wil nu bepaalde praktijken van zo'n firma's niet goedpraten hé, maar serieus, ze horen daar allerhande excuses over waarom mensen te laat zijn zodat ze niet zouden moeten betalen, het ene al wat dramatischer dan het andere. Probeer dan maar eens in te schatten wie aan het zwanzen is en wie niet.
...


Dit dus

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1220
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 109 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor CCatalyst » 18 Nov 2017, 16:31

krisken schreef:Vroeger stond die info gewoon aan de betaalpaal, nu staat er letterlijk niks meer. Moeten we dat nu echt gemeente per gemeente bekijken op de website? Informatief zou ik dat niet noemen, maar bedankt om er mij op te wijzen!


Dat is nu eenmaal deel van de gemeentelijke autonomie die we allen zo belangrijk achten.

Ramaht schreef:Die apps en sms systemen zouden ze beter uniformiseren. Nu is dat een drama, yellowbrick, 4411, ...


Technisch vrij makkelijk te realiseren, maar alle neuzen op 1 lijn krijgen is een ander verhaal... Ook al zijn het privé-bedrijven, ze moeten nog altijd verantwoording afleggen aan de gemeentebesturen en vanaf er politiek bij komt kijken mag je zo'n zaken eigenlijk al vergeten. Was het puur privé geweest zou het wel haalbaar geweest zijn.

koenraaddeconinck schreef:Finaal heeft hij braaf zijn 16 euro betaald.


Probeer het ook vanuit het oogpunt van OPC te zien. Voor elke verhaal dat de waarheid is, krijgen ze 100 verzonnen leugens als excuses van andere chauffeurs. Ik moet u (helaas) wel niet vertellen hoe de Vlaamse weggebruiker in elkaar zit - Peter D'Hondt kan er anders wel een boekje over opendoen... Hoe kan OPC ooit uitmaken wat echt is en wat niet :???:

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor PeterP » 18 Nov 2017, 17:23

CCatalyst schreef:Voor elke verhaal dat de waarheid is, krijgen ze 100 verzonnen leugens als excuses van andere chauffeurs.

Van waar heeft u deze cijfers ? Werkt u voor een parkeerbedrijf ?
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

koenraaddeconinck
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 21 Jul 2010
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor koenraaddeconinck » 20 Nov 2017, 12:01

MichelJ schreef:
vverbeke schreef:...

Ik wil nu bepaalde praktijken van zo'n firma's niet goedpraten hé, maar serieus, ze horen daar allerhande excuses over waarom mensen te laat zijn zodat ze niet zouden moeten betalen, het ene al wat dramatischer dan het andere. Probeer dan maar eens in te schatten wie aan het zwanzen is en wie niet.
...


Dit dus


Het is natuurlijk ook altijd mogelijk de valpartij te laten vaststellen door een deurwaarder en die rekening naar OPC te sturen :-D

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3358
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor Joe de Mannen » 20 Nov 2017, 13:04

Ligt de bewijslast niet bij u ? kosten deurwaarder zijn dan voor u,...

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3014
Lid geworden op: 05 Mei 2006
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor on4bam » 20 Nov 2017, 13:21

In het vervolg niemand meer helpen en eerst zorgen dat je niet meer te lang blijft parkeren, of wacht... dan ben je strafbaar omdat je geen hulp hebt geboden. Damned if you do, damned if you don't.
Eén van de problemen is waarschijnlijk dat veel van die bedrijven beursgenoteerd zijn en dat niet de vaststelling van parkeerovertredingen hun core business is maar zo veel mogelijk inkomsten genereren.

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3358
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor Joe de Mannen » 20 Nov 2017, 13:27

dan is het de schuld van de aandeelhouders, die willen meerwaarde...

J.

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor PeterP » 20 Nov 2017, 15:07

Het enige doel van een onderneming is winst maken. Daar heb ik geen problemen mee.
De klanten van die parkeerbedrijven zijn de gemeentebesturen. Zij leveren een dienst aan een gemeente.
Hun leveranciers zijn wij. Wettelijk hebben die parkeerbedrijven een macht gekregen tegenover ons.
Die macht voeren zij uit naar de letter van de wet. Dat maakt hen niet geliefd natuurlijk.
Eigenlijk zijn het de gemeentebesturen die wat soepelheid zouden moeten vragen.
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3358
Lid geworden op: 22 Feb 2005
Bedankt: 417 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 416 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor Joe de Mannen » 20 Nov 2017, 15:10

Zou het niet kunnen dat er 'toen de gemeenten het zelf nog deden' sprake was van ons-kent-ons soepelheid en dat net door het door een externe partij te laten doen, het rechlijniger wordt.

J.

PeterP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 Nov 2014
Locatie: West-Vlaanderen
Bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor PeterP » 20 Nov 2017, 15:54

Ik kan mij 100% de frustratie van de topicstarter inbeelden.
Ik vrees dat er niets anders opzit dan de retributie zo vlug mogelijk te betalen, dit zo vlug mogelijk te vergeten en de goeie daad die hij gesteld heeft te onthouden. Het leven is nu eenmaal niet altijd rechtvaardig. Laat jezelf vooral niet verzuren door dergelijke voorvallen.
Voip : Weepee, Stuntcalls, Megavoip, Voiptiger Gsm : Dommel
Loc 1 : PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2 : TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3 : PX start 60/4+BBOX3 + CRS125-24G-1S-RM + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Out of service : FB 7270V2, Raspbx

yasmina.mamoun
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 Feb 2018

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor yasmina.mamoun » 05 Feb 2018, 21:44

Ik begrijp de frustatie heb net soortgelijk iets meegemaakt.
In Willebroek is OPC ook verantwoordelijk voor het uitschrijven van de boetes.

Dit was mijn klacht:
Ik werk op Alcon gelegen te rijksweg 2870 Puurs. Ik werk in ploegen ,vandaag 01/02/2018 namelijk van 06u00 tot 14u00. Met omkleden en van de parking rijden ben ik reeds een kwartier verloren. Dus om +/- 14u15 ben ik vertrokken vanuit puurs richting Willebroek centrum. Dit is een reistijd van ongeveer 20 min bij druk verkeer.
Ik moest naar De Voorzorg gelegen te Dokter persoonslaan in Willebroek. Ik heb mij geparkeerd bijna aan het einde van de straat net voor de brug van Willebroek aan het DVV kantoor. Ik ben uitgestapt richting de parkeermeter die zich in het midden van de straat bevindt. Achter mij stonden ongeveer een 5 a 6 andere auto’s geparkeerd. Op de weg naar de parkeermeter passeer ik de parkeerwachter D050 die een wagen (ongeveer de 4de wagen achter mij) is aan het bekeuren. Terwijl ik aan de parkeermeter klein geld lig in te steken zie ik dat hij mijn auto fotografeert. Ik roep hem terwijl mijn ticketje afdrukt.
Ik vertel hem dat ik hem net ben voorbij gestapt en zeg hem welke auto hij net nog was aan het bekeuren. Maar hij zegt me dat ik lieg en dat hij mij niet heeft zien passeren. Dus dat ik de boete maar moet betalen.Ik ben zelfs naar het reisbureau gegaan aan de overkant om te bewijzen dat ik net ben uitgestapt maar daar wou hij geen verhaal met mij gaan horen.
Hij is gewoon doorgestapt terug naar het andere eind van de straat. Hierop ben ik hem achterna gelopen en ik kan u eerlijk zeggen vriendelijk ben ik niet gebleven. Maar hoe zou u zelf zijn? Als u wordt beticht van te liegen.
In de bijlage vindt u mijn parkeerbiljet en mijn parkeerticket die op exact hetzelfde tijdstip ( nl; 14 u 27) zijn gemaakt. Ik hoop dan ook echt dat deze fout wordt recht gezet. Ik ben hier het slachtoffer van een van jullie medewerkers die zijn omgeving blijkbaar niet goed genoeg in het oog houdt. Ik ben hem echt letterlijk op nog geen meter voorbij gestapt richting de parkeermeter. Terwijl hij foto’s maakte van de andere auto. De volgende keer dat ik een parkeerwachter passeer onderweg naar de parkeermeter zal ik hem al maar op voorhand aanspreken. Want dit laat ik me echt geen tweede maal gebeuren. Ik vindt dit oprecht niet kunnen en ongehoord!
Na De Voorzorg buiten te gaan heb ik in mijn wagen ook reeds telefonisch contact met jullie opgenomen. De medewerker aan de telefoon heeft me doorverwezen om via de site het contactformulier in te vullen.

Dit was mijn antwoord :

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw klacht betreffende het parkeren te Willebroek in goede orde ontvangen en hebben er de nodige aandacht aan besteed.

Bij nader en grondig onderzoek van deze klacht kunnen wij tot onze spijt geen gegronde en wettelijke reden aanhalen die tot annulatie van uw retributiebon zou kunnen leiden volgens het retributiereglement van de gemeente.

Op het ogenblik van de controle beschikte u niet over een geldig parkeerbewijs.

De parkeerwachter stelde op het moment van de controle vast dat er geen geldig parkeerbewijs achter de voorruit lag of geen parkeersessie per sms was gestart. Alvorens de parkeerwachter een retributie uitschrijft kijkt hij altijd na of er zich geen personen bevinden aan de automaat.
De parkeerwachters kunnen geen retributies uit het systeem halen en annuleren en wij kunnen enkel annuleren op basis van objectieve criteria die aantonen dat de vaststelling fout was.
Met deze foto’s kunnen wij onmogelijk overgaan tot een annulatie.

Uw wagen stond geparkeerd in een betalende zone zonder geldig parkeerbewijs. Het ticket dat u ons heeft bezorgd lag niet aan de voorruit van het voertuig en is bijgevolg niet geldig.

Wij hebben duidelijke instructies van de gemeente Willebroek gekregen. De gemeente Willebroek kiest voor absolute nultolerantie.

Het parkeren buiten de betalende/blauwe zone geeft u de mogelijkheid om zonder tijdsbeperking te parkeren, anders moeten de parkeerbeperkingen gerespecteerd worden.

Daarom zijn wij verplicht U te vragen deze retributiebon per kerende te voldoen op het rekeningnummer BE17 7350 4127 6821 en met de uitdrukkelijke vermelding van het bonnummer 280/1800/57194 in de gestructureerde mededeling.



En Dat noemt men dan rechtvaardig ? zieke wereld als je het mij vraagt. Nog durft die parkeerwachter zeggen dat er niemand aan de parkeermeter stond op de moment dat hij de retributie maakte... we stonden daar met 3 personen en mijn ticket is afgedrukt op exact hetzelfde tijdstip als mijn retributie. In hardwerkende mensen hun zakken zitten dat is tegenwoordig allemaal normaal! mijn wandeling naar de parkeermeter heeft me 25 euro gekost en dan nog eens het geld dat ik in de parkeermeter stak ook

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 650
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 51 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor blaatpraat » 05 Feb 2018, 21:47

Dan moet je het bewijs opvragen dat er inderdaad niemand aan een parkeermeter stond.
Ik zou er mijn tijd niet insteken, en wachten tot ze naar de rechtbank stappen, en dan eens goed lachen met hun.
Laat ze het maar bewijzen.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28250
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1860 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer

Re: Nog een firma ten dienste van de burger: OPC ofte optimal parking control

Berichtdoor r2504 » 05 Feb 2018, 22:10

yasmina.mamoun schreef:In de bijlage vindt u mijn parkeerbiljet en mijn parkeerticket die op exact hetzelfde tijdstip ( nl; 14 u 27) zijn gemaakt.


Normaal is dat voldoende bewijs... ik kan echter niet meteen vinden welke speling je hebt maar als het tijdstip identiek is lijkt er mij weinig discussie mogelijk.

blaatpraat schreef:Ik zou er mijn tijd niet insteken, en wachten tot ze naar de rechtbank stappen, en dan eens goed lachen met hun.
Laat ze het maar bewijzen.


Zo werkt het echter niet... je gaat drie aanmaningen krijgen en daarna nog ééntje van de deurwaarder (en dan is het bedrag al stevig opgelopen).

Ze stappen dus heus niet naar de rechtbank... dus ofwel leg je dit vriendelijk uit of ga je op zoek naar een advocaat.


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten