Home assistant

PieterVO
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Re: Home assistant

Berichtdoor PieterVO » 11 Jan 2018, 13:38

Alexa komt in de lente normaal naar Windows PC’s. https://www.google.be/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2018/1/8/16861502/amazon-alexa-windows-10-app.

Alexa wordt momenteel door veel fabrikanten geïntegreerd. In TV’s, ovens (!), kleine goedkope auto accessoires, hoofdtelefoons,.... Voor Google Assistent geld trouwens hetzelfde (maar in mindere mate heb ik het gevoel).

Ik ben nochtans wel een Apple fan, maar op het gebied van compatibiliteit met andere services staat Siri heel ver achter. Je moet maar eens kijken naar de Alexa Skill Store.

Nu kan je dus Alexa, die binnenkort op nog een pak meer toestellen beschikbaar zal zijn, dus linken met Home Assistent. Je kan dus allerlei Intents maken, zelf uw slots kiezen, antwoorden, conversaties, .... Het is echt heel leuk om aan te werken!! :-D

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 248 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer

Re: Home assistant

Berichtdoor MClaeys » 12 Jan 2018, 09:07

Gisteravond even in de richting van de assistenten gekeken, ik wil eerst nog wat andere zaken aan de praat krijgen maar inlezen kan nooit kwaad. Daar begin ik toch ten vroegste aan na men verhuis en als ik Home Assistant van dedicated hardware naar een virtuele pc heb kunnen migreren (wil ik in de loop van het jaar een NUC voor aanschaffen om ESX op te zetten). Het grootste nadeel, je moet je Home Assistant van buiten je netwerk beschikbaar maken, terwijl ik dat eigenlijk wou vermijden (vpn naar huis en zo bedienen lijkt me meer secure).

Gisteren in orde gebracht/gekregen:
- Monitoring of Xbox, om bepaalde moods ofzo aan te koppelen als ik of de vriendin aan het gamen zijn.
- Netwerk monitoring van de Fritzbox (maar de sub-items had ik graag in een blok gegoten zodat ik er niet op moet klikken, dat heb ik nog niet gevonden. De getallen zouden ook in andere waarden moeten).
- Iets meer systeem monitoring
- Hernoemen van items voor de WAF te vergroten
- Meer info over weersvoorspelling (ook hier nog ander formaat van de getallen nodig)
- Chromecast audio's

Niet aan de praat gekregen:
- Spotify (component toevoegen werkt, maar de toestemming verlenen niet. Ga ik toch van afstappen want je kan maar 1 account koppelen, dan krijgen we een mix van mijn playlisten met die van mijn vriendin op mijn account)
- Fritzbox call monitoring (geen idee wat ik mis doe)

To-do:
- Eens prutsen met automations
- Pushbullet integratie
- Aanwezigheid van bekende mensen met een fotoke
- Plan van huis en kamers
- Voice controll
Xbox Live: MClaeys

Terug naar “Allerlei”