Tuinaanleg voor een kleine tuin en voor een kleine prijs :-)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Heeft er iemand goede ervaringen met bedrijven voor tuinaanleg in de buurt van Gent ? (duidelijke prijzen, degelijk werk)
Oppervlakte is niet groot (<50 m2) maar momenteel een echte wildernis en heel oneffen. Terrasje en bodem voor tuinhuisje zal ook nodig zijn.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Amai, die zijn website is nu ook nie echt goede reclame, vind ik. Bij realisaties vind je vooral work-in-progress :P.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Bel eens naar een 3-tal aannemers, ik neem meestal 2 uit de buurt en 1 van iets verder.
Neem de beste prijs van deze 3 en probeer deze prijs te krijgen bij de aannemer waarbij je het beste voelt.
Als je ergens een goedkope aannemer krijgt aangeprezen dat scheelt er meestal iets aan...
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zo klein ? Zelf doen :)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De prijs zal vooral afhangen of er met een graafmachientje kan gewerkt worden. Als alles met de hand moet gebeuren, dan zullen er veel manuren gerekend worden. Niet iedereeen is handig natuurlijk, maar ik zou zo een oppervlakte zelf doen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

diepvries schreef:Bel eens naar een 3-tal aannemers, ik neem meestal 2 uit de buurt en 1 van iets verder.
Neem de beste prijs van deze 3 en probeer deze prijs te krijgen bij de aannemer waarbij je het beste voelt.
Als je ergens een goedkope aannemer krijgt aangeprezen dat scheelt er meestal iets aan...
Ja, en wat denk je dat die aannemer gaat doen die onder zijn eigen prijs moet werken ? ofwel lapt het die het dan snel/snel af, ofwel gebruikt hij goedkopere materialen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik volg mede dit topic. Ik had een tuinman onder de arm genomen want mijn tuin vertoont zowat hetzelfde uitzicht als TS. Het ging rap gaan zei hij. Zes weken later ondertussen zonder nieuws van de beste man.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ben ook wel op zoek... maar regio limburg, dus aannemers aan de kanten van gent zal ik weinig aan hebben denk ik.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ga het ook even volgen (ook uit de buurt van Gent) : tuin hier is eveneens niet zo hoog maar heeft dringend onderhoud nodig wegens één grote wildernis.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Algemene teneur van de reacties: minder tijd op UB doorbrengen en de uitgespaarde tijd aan de tuin spenderen. :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fredo66 schreef:Oppervlakte is niet groot (<50 m2) maar momenteel een echte wildernis en heel oneffen.
Voor zo'n kleine oppervlakte... spuit eerst alles kapot en huur dan een bodemfrees (kan je het ook meteen gelijk trekken).

Enkele maanden nadien kan je eenvoudig terug zaaien.
fredo66 schreef:Terrasje en bodem voor tuinhuisje zal ook nodig zijn.
Mijn tuinhuisje heb ik op zinken palen gezet... ideaal voor verluchting tegen het rotten (anders moet je al minstens 17cm dik beton gaan gieten wat je nooit in je leven nog weg krijgt).
krisken schreef:één grote wildernis.
Een ecologische tuin dus :lol:
diepvries schreef:Bel eens naar een 3-tal aannemers
Tegenwoordig mag je dan al blij zijn als er één antwoord... trouwens voor zo'n tuintje is de kans groot dat je niemand gaat zien (of iemand die je serieus in de zak gaat zetten).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Grondfrees heb ik inderdaad al over nagedacht, ware het niet dat ik niet weet dat er allemaal hier in de grond zit.
Vorige eigenaar heeft het huis gerenoveerd en volgens buren alles uit het raam gegooid, en in de tuin "verstopt". Tot radiatoren toe. Op zich ben ik nog niet veel tegen gekomen, maar de grote stukken glas die soms aan de oppervlakte komen tonen aan dat er wel iets van het verhaal waar is.

Bijkomstig probleem is ook dat vanaf mijn terras gezien, de tuin ongeveer anderhalve meter lager ligt en die helling naar beneden toe eveneens begroeid is.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:spuit eerst alles kapot
onkruid+oneffen
Leg overal karton, randen overlappend voor enkele centimeters.
Leg op die karton een dunne laag compost (op te halen met uw aanhangwagen bij de lokale tuinhandel)
Tegen het voorjaar is 70-80% van het onkruid weg (kiemkracht verloren).
Trek dan alles met een frees gelijk (kan je huren) en klaar.

Neem wel karton zonder inkt, anders zit de inkt in uwe grond :).
Tip: ga naar een fietsenwinkel. Niet zelden krijgen zij hun fietsen in grote dozen. Je zal hen een plezier doen door enkele dozen over te nemen.

Niets tegen tuinaannemers, maar ik heb al zotte stoten gezien bij tuinaannemers met "veel ervaring".
Een boom van 10meter hoog op 1 meter doorzagen en laten "ploffen". Wat doet dat met een doorweekte gazon denk je :)? (los van het gevaar)

terras
Graaf uw terras 15-20 cm uit.
Ga naar een betoncentrale en haal daar met uw aanhangwagen een halve kuub stabilisé. Dat weegt al serieus meer (+/- 800kg netto, dan moet je het gewicht van uw aanhangwagen nog rekenen) dan wat je mag vervoeren, maar goed. Er zijn er heel wat hier die hun gat afvegen aan de grondwet, dan zal een lichte verkeersovertreding op het overladen van een aanhangwagen wel vergeeflijk zijn.
Stort het gegraven gat val stabilisé, trek gelijk en leg daar klinkers of natuursteen op. Bij Makro Drive-In kan je makkelijk stenen laden in uw aanhangwagen.
Reken op +/- €20 per halve kuub klaargemaakte stabilisé (een zakje 25kg droge stabilisé kost €5-7).
Op YouTube vind je wel filmpjes die u haarfijn uitleggen hoe je alles moet afwerken tot in detail.

tuinhuis
Koop eentje met dikke wanden. Dat is gewoon steviger (tegen het krom trekken).
Makro heeft wat hout betreft niet de beste reputatie. Heel veel krom hout :(. Zoek u een goed tuinhoutcenter in de buurt.
De bodem: ik heb dat telkens in beton gedaan, 10-15 dik. r2504 heeft gelijk: als je dat ooit moet uitbreken: veel plezier.
Misschien kan hij zijn concept met zinken palen eens toelichten? Altijd bereid om bij te leren :)

Als je uw portefeuille graag ziet, blijf dan ver weg van Gamma en Hubo, want die prijzen zijn echt schandalig.
Gebruik hen voor de spreekwoordelijke vijs die je tekort komt.

@tuin die lager ligt
Prijs u gelukkig. Ik ken een aantal mensen waar het net andersom is. Dan heb je heel ander werk voor de boeg :).
Ik zie eigenlijk het probleem niet?
Heb je een helling, die op het einde van uw tuin een halve meter lager ligt tov uw achterdeur? Of heb je aan uw achterdeur plots een afgrond 50cm dieper? In het eerste geval zie ik geen probleem.
In het tweede geval plaats je ofwel een trap, ofwel een terras op hoogte en dan een trap naar de tuin toe?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Achteraan is er over de hele breedte van het huis een terras dat ongeveer 3m diep loopt. Gewone tegeltjes, niks speciaals. Vanaf daar gaat het plots 45 graden naar beneden gedurende ongeveer 3 meter. Vanaf daar loopt de tuin naar achter over ongeveer 8 meter.

Aan de linkerkant hebben we inderdaad een trap vanaf het terras tot het vlakke stuk.

Probleem is het freesen. Zou er inderdaad eentje huren maar ik wil die wel zonder brokken terug brengen. En liefst zou ikzelf ook alle ledematen nog willen terugvinden aan mijn lichaam. Zoals ik zei : gezien de verhalen van de buurtbewoners bestaat er een kans dat ik allerlei vuiligheid naar boven haal. Oude radiatoren enzo. Die dingen wil ik echt niet tegen/in mn been krijgen, of een mes dat afbreekt van die frees. Enige mogelijkheid lijkt me dus om alles "met de hand" te doen :(

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

krisken schreef:Achteraan is er over de hele breedte van het huis een terras dat ongeveer 3m diep loopt. Gewone tegeltjes, niks speciaals. Vanaf daar gaat het plots 45 graden naar beneden gedurende ongeveer 3 meter. Vanaf daar loopt de tuin naar achter over ongeveer 8 meter.

Aan de linkerkant hebben we inderdaad een trap vanaf het terras tot het vlakke stuk.

Probleem is het freesen. Zou er inderdaad eentje huren maar ik wil die wel zonder brokken terug brengen. En liefst zou ikzelf ook alle ledematen nog willen terugvinden aan mijn lichaam. Zoals ik zei : gezien de verhalen van de buurtbewoners bestaat er een kans dat ik allerlei vuiligheid naar boven haal. Oude radiatoren enzo. Die dingen wil ik echt niet tegen/in mn been krijgen, of een mes dat afbreekt van die frees. Enige mogelijkheid lijkt me dus om alles "met de hand" te doen :(
Als die vroegere eigenaar zoveel rommel heeft ingestopt , misschien kunt ge saneren op zijn kosten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Misschien kan hij zijn concept met zinken palen eens toelichten? Altijd bereid om bij te leren :)
Ik vergis me altijd... ik bedoelde gegalvaniseerde palen en eigenlijk zijn het eerder pinnen waarin je palen kan zetten.

Even kort toelichten... stel dat je een tuinhuis hebt van 3m x 3m... dan plaats je in totaal zo'n 9 pinnen (3 rijden van 3 dus die op 1.5m staan). Deze zet je in een putje zodat het bovenste gedeelte van de pin net boven de grond komt (dus zo'n 10cm boven de grond) waarin je beton giet (kan je halen in zakjes).

Dan haal je een geïmpregneerde balk die net in de pin past en die laat je afzagen op de lengte van het "vakje" en deze zet je erin vast zodat dit opgevuld is. Hierdoor heb je dus eigenlijk een plat houten vlak op iedere paal. Hierop kan je dan je grondlat bevestigen waarom je je uiteindelijke tuinhuisje plaatst.

Je moet dan nog wel een vloer leggen in je tuinhuisje.
krisken schreef:Probleem is het freesen. Zou er inderdaad eentje huren maar ik wil die wel zonder brokken terug brengen.
Als je die dingen gaat huren durven ze wel eens vragen wat je ermee gaat doen... ze verhuren dat namelijk niet zo graag aan iemand met veel rommel in z'n grond.
krisken schreef:Zoals ik zei : gezien de verhalen van de buurtbewoners bestaat er een kans dat ik allerlei vuiligheid naar boven haal. Oude radiatoren enzo. Die dingen wil ik echt niet tegen/in mn been krijgen, of een mes dat afbreekt van die frees. Enige mogelijkheid lijkt me dus om alles "met de hand" te doen :(
Ik ken het probleem... met wat er hier aan bouwoverschot in de grond zat kon ik bijna een tweede huis bouwen :lol: We hebben het dan ook eerst met de hand omgedaan en nadien pas met de frees (en toen kwam er nog vanalles uit, zelfs enkele jaren nadien nog eens met de frees erover geweest en wederom... die dingen komen vanzelf naar boven).
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 04 okt 2017, 20:30, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik plaats lichte constructies ook op zo'n piketten, heel makkelijk.
Maar een gans tuinhuis daarop laten rusten? Lijkt me tricky, niet? Niet zozeer het piket, wel de dwarslat die alle piketten verbindt.
Uiteindelijk komt al het gewicht (muren + dak + vloer + inhoud + sneeuw op het dak + ...) op die dwarslatten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geen enkel probleem... en staat er al 13 jaar... en staat trouwens redelijk wat in ook.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is inderdaad wat ik dacht. En om alles met de hand te doen heb ik de "goesting" ni voor :)
Saneren op zijn kosten is vrij lastig, een jaar na de verkoop heeft hij zelfmoord gepleegd ... Zonder nabestaanden ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

"Goesting"
Meestal krijg ik wel goesting als ik de prijs van "laten doen" vergelijk met "zelf kopen + vrije tijd aan besteden"
:)

Een collega kreeg een offerte voor het plaatsen van een carport (6x3 - 2,3 hoog en EPDM dak).
Laten doen: €19K :eek: :eek: :eek:
Materiaalkost: €500 + €1500 (schatting) voor padoek frontlatjes

Speelhuis laten zetten: €4K
Materiaal speelhuis: €1500
Dan doe ik het zelf wel. 10 putjes graven, wat vijzen, slotbouten en tirfons indraaien (1 dag werk met 2 man, dank u broer :angel: )

Ingebouwde kasten laten zetten: €22K
Materiaalkost op maat: €4500
Dan doe ik het zelf wel: oliën, lijmen en schroeven (ben ik wel 16u aan bezig geweest)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heist : je bent altijd welkom :)

Feit is dat ik zowat continue bezig ben met van alles (net als mn vriendin overigens) en er daardoor niet zoveel vrije tijd overblijft. En de weinige vrije tijd die er dan is spendeer ik liever samen met de vriendin dan in mijn tuin.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Samen in de tuin is ook leuk hoor ;-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

krisken schreef:Heist : je bent altijd welkom :)
Er ligt 90km beton/asfalt tussen uw tuin en de mijne, dat is wat ambitieus :)
Feit is dat ik zowat continue bezig ben met van alles (net als mn vriendin overigens) en er daardoor niet zoveel vrije tijd overblijft. En de weinige vrije tijd die er dan is spendeer ik liever samen met de vriendin dan in mijn tuin.
Niets zo voldoening gevend als iets dat je zelf gebouwd/gemaakt/gerealiseerd hebt.
Dat geldt voor een werkende PiHole, maar ook voor een ingemaakte kast :).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hmmm welke spysoftware heb jij in mijn huis? Ik was juist aan het kijken naar PiHole :)

Wat de voldoening betreft : ongetwijfeld heb je gelijk, maar dat zal dan weer een 20 jaar projectje worden vrees ik. Net als die server die voor mn neus staat op dit moment om in het datacenter zetten. Staat hier al 6 werkloos te wezen. Gewoon door gebrek aan tijd.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

heist_175 schreef:"Goesting"
Meestal krijg ik wel goesting als ik de prijs van "laten doen" vergelijk met "zelf kopen + vrije tijd aan besteden"
:)

Een collega kreeg een offerte voor het plaatsen van een carport (6x3 - 2,3 hoog en EPDM dak).
Laten doen: €19K :eek: :eek: :eek:
Materiaalkost: €500 + €1500 (schatting) voor padoek frontlatjes
voor deze dingen kan ik http://www.jdhoutconstruct.be/ aanprijzen....zeer stevige en vooral prijslijke constructies. Heeft ons tuinhuis van 8*4m gezet. alles op maat.
heist_175 schreef: Speelhuis laten zetten: €4K
Materiaal speelhuis: €1500
Dan doe ik het zelf wel. 10 putjes graven, wat vijzen, slotbouten en tirfons indraaien (1 dag werk met 2 man, dank u broer :angel: )
ons speelhuis staat te koop :-)..wel zelf komen afhalen in totaal 2 op 6m met een huisje + verdiep 2*2m, schommel...
heist_175 schreef: Ingebouwde kasten laten zetten: €22K
Materiaalkost op maat: €4500
Dan doe ik het zelf wel: oliën, lijmen en schroeven (ben ik wel 16u aan bezig geweest)
dat mag je bij ons ook komen zetten :-)
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

goeie ervaringen met Advance Greencare
https://www.tuinaannemer.be/users/dhr-tom-baeyens

Vrij grote firma die alles zelf kan doen en ook een webshop heeft (dacht ik)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Oei, veel "doe het zelf" reacties. Maar mocht ik het zelf willen doen zou ik hier de vraag niet gesteld hebben natuurlijk.
Over tuinhuizen en fundering etc.
Je kan een tuinhuis (vb een metalen) ook gewoon op de grond zetten ? Maar hoe veranker je het in dat geval ? Zijn daar nadelen aan (behalve dan dat je nog geen vloer hebt in het tuinhuis zelf) ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

fredo66 schreef:Je kan een tuinhuis (vb een metalen) ook gewoon op de grond zetten ? Maar hoe veranker je het in dat geval ? Zijn daar nadelen aan (behalve dan dat je nog geen vloer hebt in het tuinhuis zelf) ?
Je kan dat gewoon op de grond zetten als je het niet erg vindt dat je tuinhuis kan gaan vliegen en/of verzakken.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Om op termijn nog mar te zwijgen over vochtproblemen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

fredo66 schreef:Heeft er iemand goede ervaringen met bedrijven voor tuinaanleg in de buurt van Gent ? (duidelijke prijzen, degelijk werk)
Oppervlakte is niet groot (<50 m2) maar momenteel een echte wildernis en heel oneffen. Terrasje en bodem voor tuinhuisje zal ook nodig zijn.
https://www.tuinaannemer.be

ik vind er 2806 in gent en omstreken. ervaring op userbase is blijkbaar dat het zelf gedaan word.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Je kan ook Twizzy proberen.
Wij hebben zo een vakman gevonden om een herstelling aan ons dak uit te voeren.

https://www.twizzi.be/nl

De lokale dakwerkers deden zelfs de moeite niet op onze aanvragen te antwoorden.
Kleine werkjes / tuinen hebben ze niet graag, de meesten zien het graag groot. $$$ :lol:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Grond een snelbouwsteen diep uitgraven in rechthoek met de afmetingen van het tuinhuis. Met snelbouwsteen rechthoek op de grond metsen. Hierop een laag bouwplastiek en daarop de houten muren van het tuinhuis.
Verankeren door in het midden van elke muur ijzeren buis/lat in de grond te kloppen en deze aan de muur vast te schroeven.
Drie dagen werk, inclusief tuinhuis er op plaatsen en grondig insappen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

En als je nu nog zegt hoeveel je voor dat werk wil hebben is de topicstarter ook geholpen :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Je kan dat gewoon op de grond zetten als je het niet erg vindt dat je tuinhuis kan gaan vliegen en/of verzakken.
Dat van mij staat zelfs los op m'n "palen"... dat gaat heus niet vliegen hoor.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Joe de Mannen schreef:En als je nu nog zegt hoeveel je voor dat werk wil hebben is de topicstarter ook geholpen :)
J.
:lol: Klopt, en zijn gsm nr
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als iedereen die hier roept dat je dat 'gemakkelijk zelf kunt' een beetje komt helpen is het op een ik en een gij gedaan... :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Het is natuurlijk gemakkelijk zelf te doen maar je moet er tijd voor nemen en je handen durven vuil maken.

Wij (mijn vrouw en ik) zijn deze zomer niet op reis gegaan maar wel 3 weken in de tuin "verlof" genomen. Bomen geveld, wortelstronken uitgefreesd, gevochten tegen opstandige bamboes, met een kraantje gespeeld, een paar kubiek grond verlegd, terrasje in ipé gelegd,... veel BBQ-tjes met familie en vrienden...

Geld uitgespaard door NIET op verlof te gaan en alles zelf te doen): een leuke middenklasse wagen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Tim H. schreef:
heist_175 schreef: Ingebouwde kasten laten zetten: €22K
Materiaalkost op maat: €4500
Dan doe ik het zelf wel: oliën, lijmen en schroeven (ben ik wel 16u aan bezig geweest)
dat mag je bij ons ook komen zetten :-)
Begin eerst met een tekening te maken in Visio of in Excel.
Ga dan naar een houthandel en laat het op maat zagen.
Vijskes er in en klaar.

@verlof-in-den-hof
Ook al meermaals gedaan :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Begin eerst met een tekening te maken in Visio of in Excel.
:bang: :bang: :bang: :bang:
Excel is een rekenblad!
Wat is er mis met papier en potlood?
Als het dan toch op PC moet (en je hebt geen kennis van prof CAD systemen), neem dan een van die gratis tuinontwerpdingen of sketchup.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”