Noord-Korea: kernproef of aardbeving?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Noord-Korea zou volgens China weer een nucleaire test hebben gehouden terwijl Zuid-Korea en Japan niet vlug genoeg kunnen melden dat het om een gewone aardbeving ging.
Komt een beetje eigenaardig over, welke strategie zou daar nu weer achter zitten?

https://www.demorgen.be/buitenland/aard ... -be566cfe/
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Afbeelding
Beide zijn heel duidelijk van elkaar te onderscheiden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170904_03053706
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het is duidelijk wie de partners zijn, en wie oorlog wil.

Met partners bedoel ik landen die zich wil verzoenen met N-Korea. Zuid-Korea wil zich verzoenen met Noord-Korea.
Met vijanden zijn zij die per sé WO III willen starten met N-Korea als excuus.

http://www.hln.be/hln/nl/39586/Oorlogst ... elen.dhtml

Heel dit spel stopt wanneer men nu eens eindelijk toegeeft dat Noord-Korea een kernmogendheid is. Trump zal dit nooit doen.
Er is wel degelijk een reden waarom N-Korea een kernwapen traject heeft. Maar die reden wordt altijd uit het nieuws geweerd. Tot vandaag ....
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Kim Jong Un heeft iedereen waar hij ze wil hebben: Niemand gaat iets doen tegen NK want Seoel ligt vlakbij en Kimmeke kan daar serieus wat schade aanrichten, zelfs zonder kernkoppen. Met zijn raketprogramma bewijst hij dat hij nu ook andere Westerse landen kan raken. Het is exact de impasse die hij gewild heeft.

Zuid Korea wil de Korea's niet herenigen. De Noord Koreanen zijn onderontwikkelde boeren, zij die gevlucht zijn naar het Zuiden zijn daar een groep die wordt getolereerd maar ook niet veel meer dan dat.

Het Noord Koreaanse regime staat in eigen land minder sterk dan iedereen denkt. Het marcheert daar nog omdat er met ijzeren hand geregeerd wordt en men het principe van de geërfde schuld toepast: Heel de familie gaat naar het concentratiekamp als één familielid iets uitspookt. Tegelijkertijd draait er buiten de regering om een zwarte economie en het is eigenlijk op deze economie dat het land draait. De regering daar weet dat en laat het oogluikend toe, zolang het onder controle blijft. Het hele land overleeft op die zwarte economie.

De kuren van Kim zijn tweeledig: Ten eerste aan zijn bevolking bewijzen dat hij de machtige man is en dat de rest van de wereld een gevaar is voor hen en hij de enige is die ze kan buitenhouden. Ten tweede de impasse in stand houden zodat iedereen Noord Korea met rust laat. Wat velen hier ook vergeten is dat de Korea-oorlog voor de Noord Koreanen echt verschrikkelijk geweest is, met miljoenen doden. Ze zijn dat daar niet vergeten. Wat dat betreft zijn we in het Westen domme kloten, hetzelfde trouwens met het Midden Oosten. We vragen ons af waarom ze ons haten, wij zijn toch de toffe peren met onze democratie en al? We vergeten alleen wat wij daar in het verleden hebben uitgespookt en zij zijn dat nog niet vergeten.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik zie nog iets anders in dit verhaal,de onderzoeken in het wapenprogramma van N-Korea gaan abnormaal vlug,en krijgen ze hulp van een ander land.China? Rusland? of nog iemand anders,weet ik niet.
Mijn vermoedes gaan naar de Russen,die op deze manier (hopelijk van niet) Europa willen verzwakken,door de US (vooral Trump) te verleiden met een aanval op N-Korea,om dan zelf een aanval op het Europees gedeelte te lanceren.
Een aanval op N-Korea zou niet goed zijn voor Japan,Z-en N-Korea,China(die vooral N-Korea wil behouden als buffer) en de US voornamelijk.
Grote winnaar de Russen die zien dat de NAVO er sterk verzwakt kan uitkomen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

vverbeke schreef:Wat velen hier ook vergeten is dat de Korea-oorlog voor de Noord Koreanen echt verschrikkelijk geweest is, met miljoenen doden. Ze zijn dat daar niet vergeten. Wat dat betreft zijn we in het Westen domme kloten, hetzelfde trouwens met het Midden Oosten. We vragen ons af waarom ze ons haten, wij zijn toch de toffe peren met onze democratie en al? We vergeten alleen wat wij daar in het verleden hebben uitgespookt en zij zijn dat nog niet vergeten.
Inderdaad, en dit wordt bewust uit het nieuws hier gelaten. Want indien de bevolking hier te goed geïnformeerd wordt, zal niemand een aanval van het Westen op N-Korea pikken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

vverbeke schreef:het is eigenlijk op deze economie dat het land draait. De regering daar weet dat en laat het oogluikend toe, zolang het onder controle blijft. Het hele land overleeft op die zwarte economie.
Als ik me niet vergis, krijgt NKorea vooral buitenlandse valuta door
- NKoreanen voor een hongerloon te laten werken in ZKoreaanse bedrijven, net over de grens
- steenkool te exporteren naar China
Wat velen hier ook vergeten is dat de Korea-oorlog voor de Noord Koreanen echt verschrikkelijk geweest is, met miljoenen doden. Ze zijn dat daar niet vergeten. Wat dat betreft zijn we in het Westen domme kloten, hetzelfde trouwens met het Midden Oosten. We vragen ons af waarom ze ons haten, wij zijn toch de toffe peren met onze democratie en al? We vergeten alleen wat wij daar in het verleden hebben uitgespookt en zij zijn dat nog niet vergeten.
+1
Als je dat hardop durft zeggen, ben je volgens sommigen een nestbevuiler...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Van mij mag een van beiden ASAP op de spreekwoordelijke knop duwen.

De wereld is overbevolkt, in het verleden is dat altijd onder controle gebracht door epidemies, plagen, en oorlog. Dus we zijn overdue voor een global event.

Dus let's get it over with, en we zien achteraf wel met hoeveel we nog zijn, en welke landen het overleefd hebben. Zolang ik van al dat dagelijks gezever en groteske statements in de kranten en op social media af ben.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

heist_175 schreef: Als ik me niet vergis, krijgt NKorea vooral buitenlandse valuta door
- NKoreanen voor een hongerloon te laten werken in ZKoreaanse bedrijven, net over de grens
- steenkool te exporteren naar China
Je vergeet ook nog de "Made in China" labels. Chinese bedrijven die in Noord-Korea actief zijn, spotgoedkoop produceren en die producten wereldwijd verspreiden onder het mom van Chinese makelij.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

vraagt niemand zich af hoeveel monden hij had kunnen voeden als hij niet zo decadent leeft en hij niet investeert in nucleaire wapens.
Een sterke leider is iemand die in dialoog gaat en zorgt dat zijn onderdanen geen honger lijden.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

petrol242 schreef:onder het mom van Chinese makelij.
Waar is de tijd dat 'made in china' het ergste kon betekenen omdat het effectief nog in China werd gemaakt.
mailracer schreef:vraagt niemand zich af hoeveel monden hij had kunnen voeden als hij niet zo decadent leeft en hij niet investeert in nucleaire wapens.
Een sterke leider is iemand die in dialoog gaat en zorgt dat zijn onderdanen geen honger lijden.
Hebt ge het defensiebudget van de VSA al bekeken? Hebt ge al gehoord hoeveel mensen daar onder de armoedegrens leven of amper rondkomen met twee of drie fulltimejobs per persoon aan minimuminkomen (of zelfs lager)?

Elk grote mogendheid is in hetzelfde bedje vuil.

Wij Belgen zitten hier gewoon te genieten van het passief kapitalisme waar geen rechstreeks bloed aan kleeft.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja en als je kijkt naar de kracht van het leger tov het budget:



https://www.usnews.com/news/best-countr ... ry-budgets


Dat is hetzelfde probleem dat USA heeft met healthcare.

De toegankelijkheid van de gezondheid is fors slechter in de USA dan hier in de EU. terwijl het budget van het BBP dat ze procentueel gebruiken veel groter is dan hier in de EU.

Mochten ze daar eens wat Efficiënter worden zou het al veel beter zijn.

Wij hebben hier in BE een veel toegankelijkere zorg dan in USA maar wij geven 10,6 procent van ons BBP uit aan healthcare. In Amerika is dat 16 procent.
Dus James daar hebt ge gelijk in.
RonBelgium
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2017, 17:34

FlashBlue schreef:Van mij mag een van beiden ASAP op de spreekwoordelijke knop duwen.

De wereld is overbevolkt, in het verleden is dat altijd onder controle gebracht door epidemies, plagen, en oorlog. Dus we zijn overdue voor een global event.

Dus let's get it over with, en we zien achteraf wel met hoeveel we nog zijn, en welke landen het overleefd hebben. Zolang ik van al dat dagelijks gezever en groteske statements in de kranten en op social media af ben.

Groot gelijk, deze zever duurde al lang genoeg, een paar paddestoelen boven dat land en opgeruimd staat netjes.
Wat denk die zot Kim Jong-Un wel, USA 1 maal overvliegen en/of de nucelar football openen en het is gedaan met Kim zijn blaaskaak gedoe.
Waar wachten ze eigenlijk nog, Trump zijn blablabla mag ook eens gaan ophouden, met zijn beloven altijd, handelen moet hij doen, das het enige juiste!!! Hoogtijd voor fire and furie dus!!!! Ze lieten hem al veel te lang begaan. Die lacht nu met de ganse wereld. Nuken die fool !!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

RonBelgium schreef:Groot gelijk, deze zever duurde al lang genoeg, een paar paddestoelen boven dat land en opgeruimd staat netjes.
Wat denk die zot Kim Jong-Un wel, USA 1 maal overvliegen en/of de nucelar football openen en het is gedaan met Kim zijn blaaskaak gedoe.
Waar wachten ze eigenlijk nog, Trump zijn blablabla mag ook eens gaan ophouden, met zijn beloven altijd, handelen moet hij doen, das het enige juiste!!! Hoogtijd voor fire and furie dus!!!! Ze lieten hem al veel te lang begaan. Die lacht nu met de ganse wereld. Nuken die fool !!
Ik denk dat je niet goed beseft hoe je uit je nek aan het lullen bent? Met zulke uitspraken ben je niet veel beter dan Donald en Kim en bevestig je de standpunten van die paar gekken. Geen enkel regime, geen enkele dictator of mafketel rechtvaardigt het gebruik van massavernietigingswapens en de uitroeiing van hele bevolkingen en de vernietiging van een hele regio.
Je hebt er blijkbaar ook geen flauw benul van hoe het kluwen in die regio in elkaar zit en wat de gevolgen wereldwijd zouden zijn, ook voor jou, mocht je perverse wens uitkomen. En met die wens verlaag je jezelf tot massamoordenaar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fluppie schreef:Ik zie nog iets anders in dit verhaal,de onderzoeken in het wapenprogramma van N-Korea gaan abnormaal vlug,en krijgen ze hulp van een ander land.China? Rusland? of nog iemand anders,weet ik niet.
Op zich maar ik me ook meer zorgen over wat Rusland en China allemaal van plan zijn... hun militaire technologie is trouwens al lang niet meer het verouderde beeld dat wij ervan hebben. De tijd dat iedereen de US vreesde is dus stilaan voorbij en dan worden sommige partijen misschien wat overmoedig (kijk maar naar wat Rusland gedaan heeft in Ukraine en China in de internationale wateren in Azië).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Er zit inderdaad iemand zich momenteel in de pollen te wrijven in het Kremlin. Ook verdachte stilte uit die hoek rond het Koreaans conflict.
De Chinezen daarentegen zijn helemaal niet gebrand op een conflict op het Koreaanse schiereiland en proberen een beetje de brand te blussen, gezien ze er zelf te veel belangen hebben. Dat ze aanwezig zijn in de Zuid-Chinese Zee is mijn inziens ook een signaal om te laten zien dat ze een wereldmacht zijn en strategische punten innemen tot groot ongenoegen van bijvoorbeeld de Filippijnen.
Er zijn om een hoop rotsen al meer dan eens oorlogen uitgevochten, denken we aan de Falklands.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef: Op zich maar ik me ook meer zorgen over wat Rusland en China allemaal van plan zijn... hun militaire technologie is trouwens al lang niet meer het verouderde beeld dat wij ervan hebben. De tijd dat iedereen de US vreesde is dus stilaan voorbij en dan worden sommige partijen misschien wat overmoedig (kijk maar naar wat Rusland gedaan heeft in Ukraine en China in de internationale wateren in Azië).
Ik volg het niet van dichtbij, maar laatst las ik een artikel waaruit bleek dat de USSR Russen een type bom hebben dat je niet uit de lucht kan schieten (wegens te snel).
Het klopt dus wel dat de US niet (meer) de enige is met militaire spitstech.
Van Rusland horen we af en toe nog eens iets, China is nog lastiger...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De slaagkansen om een raket zoals die van Noord Korea uit de lucht te schieten is ook nog relatief laag. Als ze missen slaan ze ook geen goed figuur, dus waarom het risico nemen?
Dit is al jaren aan de gang, maar met Trump zie ik wel nog escaleren naar de verkeerde kant...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb maanden geleden een reportage gezien over Russische atoom duikboten,die in een militaire haven lagen te roesten dat het niet normaal was,(samen met andere oorlogsschepen)wat ik bedoel is dat Rusland wel over genoeg militair materieel beschikt,maar dat het overgrote deel daarvan nooit is onderhouden,het lijkt erop dat de Russen meedoen aan de kop wat nieuw(modern) materiaal betreft,maar eens ze het echt in hun bezit hebben het niet meer onderhouden,dus ook gevaarlijk,zelfs als er geen conflict is.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

We kunnen alleen maar veronderstellen dat de grote legers over spitstechnologie beschikken. Ze zullen het niet komen vertellen en ook al hebben ze een verdrag ondertekend, dan nog vertellen ze wat ze willen, of betalen genoeg smeergeld om het geheim te houden.
Naar mening wil kim jung-un meedoen met de grote jongens en wenst hij erkend te worden voor zijn grootmacht. Als je dan al eens een woordje als raketman laat vallen dan weent deze gewoon nog harder. Het is wat mij betreft een " Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk" politiek.

Het lijkt meer een speeltuin te zijn van kleuters met als inzet de helft van de wereldbevolking.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

en ondertussen heeft Trump al de helft van zijn doelstelling bereikt..

Zuid-korea koopt wapens,
Japan koopt wapens

https://www.defensetech.org/2017/09/05/ ... not-nukes/
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Mocht de internationale gemeenschap voor een keer op één lijn staan, dan was het probleem Noord-Korea waarschijnlijk al lang "opgelost".

Waarnemers zijn het er over eens dat wanneer China de VN-sancties zou respecteren, zelfs zonder de Noord-Koreanen verder uit te honger, het regime geen lange houdbaarheidsdatum zou hebben. Tweede optie is de voedselhulp compleet stopzetten en de daaropvolgende volksopstand zijn werk te laten doen, wat een belangrijke Noord-Koreaanse dissident heeft geopperd. China zelf wil echter vooral vermijden dat er een vluchtelingenstroom ontstaat door een (nieuwe) humanitaire crisis in Noord-Korea en probeert daarom het status-quo te handhaven.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

De Russen hebben massa's kernwapens en raketten, daarmee hebben ze genoeg. Zelfs al is de rest van hun materiaal verroeste brol.
Zoals reeds eerder gezegd 1 raket is moeilijk te onderscheppen. De enigste die een goed werkend rakettenschild hebben, zijn de Israeli's en dat is alleen getest tegen raketten die mensen bij wijze van spreke in hun garage maken.
Bij de 1ste golfoorlog hebben ze geprobeerd de Scud-raketten van Irak tegen te houden, goeie propaganda, maar achteraf bleek de succesrate maximum 40% te zijn. En een Scud is een Russiche doorontwikkeling van V2 raketten(dus tijdperk 2de wereldoorlog).
Zelfs al zijn de technieken voor onderschepping grondig verbeterd, als de Russen of Noord-Koreanen zeker willen zijn van een hit, dan hoeven ze slechts 3 á 4 raketten terzelfdertijd af te vuren. De kans dat die allemaal onderschept worden is zo goed als 0.
En eenmaal een kernbom is gevallen maakt het niets meer uit of je de tank, vliegtuig,... veel moderner is dan de roeste brol van de tegenstander.

Ik kan alleen maar hopen dat de leiders van verschillende Rusland, Amerika, Noord-Korea, China rationeel genoeg zijn om te weten dat bij een kernoorlog weinig te winnen valt. Maar bij Trump en Kim Jung-un lijkt dat niet het geval te zijn. Daarom hoop ik dat China Noord-Korea en het pentagon die 2 onder controle kan houden.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

een makke wereldbevolking, die hun leiders niet tot de orde willen/durven/kunnen roepen, ook wij dus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:Dit is al jaren aan de gang, maar met Trump zie ik wel nog escaleren naar de verkeerde kant...
De vraag is dan hoe hij het wel moet oplossen... Noord-Korea vriendelijk vragen te stoppen is geen optie (en ik zou me ook niet gerust voelen zelfs als ze stoppen... op een dag zit zo'n tuig ergens verstopt in je eigen land). Men heeft maw. de probleem veel te ver laten komen... niemand op deze wereld is gebaat met een extra kernmacht, tenzij om ze het vuile werk te laten opknappen (is dat wat China/Rusland wil ?).
Didymus schreef:Mocht de internationale gemeenschap voor een keer op één lijn staan, dan was het probleem Noord-Korea waarschijnlijk al lang "opgelost".
De vraag is wat Rocketmen doet als hij aangevallen wordt door z'n eigen volk... en vooral wie er dan in de plaats komt (velen zijn totaal gebrainwashed). Ook voor deze oplossing is het volgens mij te laat... dit had veel eerder moeten gebeuren zodat de impact beperkter was.
Stroper schreef:En een Scud is een Russiche doorontwikkeling van V2 raketten(dus tijdperk 2de wereldoorlog).
Een ICBM raket is volgens mij een ICBM raket... die vliegen niet in bochten of hebben andere snufjes aan boord. Nu hoorde ik onlangs dat bij re-entry die dingen snelheden halen van verschillende machs, dus het lijkt me logischer dat je die dingen neerschiet bij lancering of kort erna wanneer ze dus minder snel vliegen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

En met de zoveelste oorlog zijn we wel gebaat?

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

MClaeys schreef:En met de zoveelste oorlog zijn we wel gebaat?

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Eerlijk? Ja. En niet alleen/noodzakelijk wij, maar vooral onze planeet.

Zoals al eens gezegd, de wereld is intussen serieus overdue voor een population-limiting event.

In het verleden hebben plagen, oorlogen, en andere fenomenen altijd de bevolkingsgroei onder controle gehouden, de laatste decennia echter niet.
Het result is overbevolking, overbelasting van onze planeet zijn resources, en dat allemaal omdat we niet slim genoeg zijn om onze aantallen zelf te beperken.

Nature will find a way to help us. Is het nu geen oorlog, dan is het binnenkort wel een epidemie van een virus dat miljoenen mensen dood vooraleer (als.) we het onder controle krijgen, of iets anders, tot nu toe ongezien....

Only time will tell.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Want de overbevolking is opgelost met Noord Korea uit te roeien. Een plaag kan de bevolking overal uitdunnen, de wereld gaat er niet beter op worden dat 1 landsdeel geen bevolking meer heeft.
Die plaag komt er trouwens toch, slik allen nog wat antibiotica voor een hoestje en da lost zichzelf wel op. Want het is inderdaad overbevolkt.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Waar zie je dat ik het heb over noord korea uitroeien?

Je leest precies wat je wil lezen, en dat lijkt me niet de bedoeling ;-)



( ik ga er sowieso van uit, dat als er momenteel ergens oorlog uitbreekt op onze planeet, en de VS, Rusland, of China, Pakistan, India, of UK betrokken partij zijn, dat het niet blijft bij a little skirmish a la Falklands of De Koreaanse oorlog, maar dat we het terug over global scale hebben....)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

FlashBlue schreef: In het verleden hebben plagen, oorlogen, en andere fenomenen altijd de bevolkingsgroei onder controle gehouden, de laatste decennia echter niet.
Het result is overbevolking, overbelasting van onze planeet zijn resources, en dat allemaal omdat we niet slim genoeg zijn om onze aantallen zelf te beperken.
Het overbelasten, het leegroven van middelen en grondstoffen op deze planeet gebeurt door een kleine groep van mensen binnen deze mondiale populatie. De oorzaak ligt bij roofbouw, overconsumptie en veel is nooit genoeg. We hebben het nog in de discussie over advertenties gehad, die er op gericht zijn om ons consumptiegedrag te beïnvloeden en te maximaliseren.
Overbevolking is recht evenredig met algemene armoede. Kijk naar de gebieden waar de bevolking explosief groeit en kijk welk de heersende levensstandaard is en je zal begrijpen wat ik bedoel. Het is een bijkomende pest van hoe we met onze planeet en zijn inwoners omgaan.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

FlashBlue schreef: Je leest precies wat je wil lezen, en dat lijkt me niet de bedoeling ;-)



( ik ga er sowieso van uit, dat als er momenteel ergens oorlog uitbreekt op onze planeet, en de VS, Rusland, of China, Pakistan, India, of UK betrokken partij zijn, dat het niet blijft bij a little skirmish a la Falklands of De Koreaanse oorlog, maar dat we het terug over global scale hebben....)
De kans is nochtans groot dat de nucleaire knop dat doet, dus ja dat lees ik daar dan in. Al denk ik dat geen van beiden de nucleaire toer op zal gaan.
Er hoeft geen oorlog uit te breken, hij is nog volop aan de gang. Komt daar dan nog bij dat we er sowieso ook in betrokken worden (bondgenoten van de US, willen of niet).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:En met de zoveelste oorlog zijn we wel gebaat?
Ik vrees dat het soms de enige optie is om erger te voorkomen... had die oorlog er 10 of 15 jaar geweest dan hadden we vandaag niet voor dit dilemma gestaan.
FlashBlue schreef:Zoals al eens gezegd, de wereld is intussen serieus overdue voor een population-limiting event.
Dus maar meteen een globale nucleaire oorlog... je oplossing lijkt me wel extreem.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:En met de zoveelste oorlog zijn we wel gebaat?
Ik vrees dat het soms de enige optie is om erger te voorkomen... had die oorlog er 10 of 15 jaar geweest dan hadden we vandaag niet voor dit dilemma gestaan.
Da's allemaal veel praat tegen de vaak.
Mid jaren '50 hebben we dit geprobeerd en grandioos gefaald. Wat we nu hebben is nog steeds een rechtstreeks gevolg hiervan.
Temeer, tegen één van de meest gemilitariseerde landen kunnen we gewoon heel moeilijk op. Of je moet het inderdaad compleet platgooien, maar wat zou dit verantwoorden?
Het enige dat N-Korea de laatste 60 jaar gedaan heeft, is proberen af te schrikken zodat niemand het in zijn hoofd haalt om iets uit te halen ertegen. Waarom negeren we die niet gewoon? Al dat spierballengerol lost toch niets op. Het enige wat je ermee bereikt is dat één van de partijen zich in een hoek geduwd voelt en toch als eerste uithaalt...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

woutervh schreef:Waarom negeren we die niet gewoon?
Dus je maakt je geen zorgen dat dergelijk regime in staat is atoomwapens te ontwikkelen en zelfs op Brussel af te schieten ?

Gewoon je ogen dichtdoen alsof er niets aan de hand is :eek:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee, ik maak mij daar inderdaad geen zorgen in.
Ik ben er redelijk gerust in dat Noord-Korea niet de ambitie heeft om de wereld te gaan veroveren en bovendien enkel atoomwapens wil bezitten om anderen weg te houden/af te schrikken...
Ik maak me meer zorgen om imperialistische machten die genoeg atoomwapens hebben om onze bol x-aantal keer in de vernieling te gooien.

edit:
Stel u volgend verhaaltje voor:
1 gastje staat wat fel te doen tegen een groep van 20 man. Als iedereen gewoon zijn schouders ophaalt en teruggaat naar de orde van de dag, staat die schreeuwlelijk enkel zichzelf belachelijk te maken. Zelf gaat hij niets uithalen, want dan weet hij dat hij 20 man op zijn dak heeft. Van zodra iemand erop ingaat, bevestig je dat gastje en is het belachelijke eraf. Dat is wat nu ook gebeurd in Noord-Korea. Of met de binnen enkele weken terug-zijnde zwarte-pieten discussie. Door in te gaan op dergelijke zever, geef je deze enkel een forum om gehoord te worden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

woutervh schreef:1 gastje staat wat fel te doen tegen een groep van 20 man.
Als ik dat gastje was zou ik op voorhand m'n mond houden om geen stevige kletsen te krijgen. Noord-Korea zoekt maw. zelf de aandacht op... had men niet geïnvesteerd in nucleaire technologie dan lag men er nu vermoedelijk niet wakker van.

Geniepige gastjes moet je nooit vertrouwen... ook al zijn ze in de minderheid !
woutervh schreef:Ik maak me meer zorgen om imperialistische machten die genoeg atoomwapens hebben om onze bol x-aantal keer in de vernieling te gooien.
Ook daar maak ik me zorgen... de koude oorlog lijkt meer en meer terug te zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
woutervh schreef:Ik maak me meer zorgen om imperialistische machten die genoeg atoomwapens hebben om onze bol x-aantal keer in de vernieling te gooien.
Ook daar maak ik me zorgen... de koude oorlog lijkt meer en meer terug te zijn.
Ja en zeker met een paar van die wereldleiders die nogal nationalistisch en protectionistisch zijn. Dat komt de wereldvrede niet te goed en de economische groei fnuikt daardoor zodat we in een negatieve spiraal zitten.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
woutervh schreef:1 gastje staat wat fel te doen tegen een groep van 20 man.
Als ik dat gastje was zou ik op voorhand m'n mond houden om geen stevige kletsen te krijgen. Noord-Korea zoekt maw. zelf de aandacht op... had men niet geïnvesteerd in nucleaire technologie dan lag men er nu vermoedelijk niet wakker van.
As van het kwaad, opgesteld in 2002 door USA (bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/As_van_het_kwaad):
De kwalificatie gold aanvankelijk voor de volgende landen:
Irak
Iran
Noord-Korea
Op 6 mei 2002 voegde John R. Bolton er de volgende landen aan toe:
Cuba
Libië
Syrië

Als ik dit lijstje bekijk, zou ik ook zorgen dat ik me kan verdedigen

En waarom zou een land niet mogen investeren in nucleaire technologie op zich?

Edit: Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom Syrië daar toen al opstond eigenlijk?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Omdat Asad een vriendje is van Poetin.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En is Rusland dan echt zo slecht?

Heb liever Poetin dan Trump...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”