Dymo label vs casette

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Dymo heeft 2 soorten producten voor consumenten:

Labels (met voorafbepaalde grootte)
Casettes (die je zo lang kan maken als je wilt)

Nu zit ik met het probleem dat ik de grootte van de labels (vooral de hoogte voor op kaften en dergelijke) wel handig vind maar anderzijds zou ik ook graag kabels en andere kleinere spullen "labelen" en daar lijken de casettes beter voor te zijn. Heeft er toevallig iemand een labelwriter staan en weet hij/zij of zou het lukken om met de labels de "vlaggetjesmethode" te gebruiken? (maakt in principe weinig uit dat de labels minder lang zijn, zolang ze maar blijven kleven en de tekst leesbaar is)

Afbeelding

Ik weet dat er apparaten zijn met beide labels en casettes maar ik houd het graag goedkoop, desnoods koop ik gewoon nog eentje bij met casettes wat goedkoper is dan een 2 in 1 oplossing.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja, ik druk altijd 2 keer op print voor zo'n dingen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Je kan ook een elektronisch toestel kopen met labels (voor kaften en dergelijke) en daarnaast nog een goedkope lettertang. Met zo'n lettertang worden de letters doorgedrukt waardoor ze wit worden. Deze tapes zijn veel duurzamer dan de thermische tapes van elektronische labelmakers.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

nickz schreef:Met zo'n lettertang worden de letters doorgedrukt waardoor ze wit worden. Deze tapes zijn veel duurzamer dan de thermische tapes van elektronische labelmakers.
Amai, jeugdsentiment. Wist niet eens dat dat nog bestond. Maar voor de vraag uit de OP lijken mij die helemaal niet geschikt, want de 'tape' was van harde plastic die m.i. helemaal niet zo vlot rond een kabel geplakt kan worden.

Heb hier een LetraTag, en zoals iceke zegt: gewoon de tekst 2x na elkaar en dan printen. Als je het dan rond kabeltje hangt zijn beide kanten leesbaar. EDIT: wel zien dat je de juiste cartridges gebruikt. Ik had er oorspronkelijk met papieren tape, en die blijft zeer slecht kleven. Je moet de plastic tape nemen.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

uw alarm systeem, of dat op de foto is verkeerd aangesloten, normaal moet dat primair zijn aangesloten :)
Afbeelding
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik gebruik daarvoor op het werk geen Dymo labelmachine maar een Epson (P-touch). Die hebben een heel gamma aan labels, tot krimpkousen en een soort flexibeler labels die veel geschikter zijn om kabelvlaggen mee te maken (trekken niet los) of om een klein label rond de kabel te hangen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hier een Brady met een heel gamma aan labels.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

vverbeke schreef:Ik gebruik daarvoor op het werk geen Dymo labelmachine maar een Epson (P-touch).
Brother zal je bedoelen

[youtube]CwhSxTYwJYY[/youtube]
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Idd :-D
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hier Silver Fox wraparound labels. Een pak labelvellen is nogal prijzig, maar voor mijn gebruik is de gratis versie van hun software voldoende. Trouwens, prijzig is relatief als je naar Dymo Rhino, Brady en Brother P-Touch begint te kijken...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Inderdaad, een Brady kost al wat in aankoop en de labels zijn ook niet voor niks maar 't is wel kwaliteit natuurlijk.

Mijn ondervindig met Dymo labels rond een kabel geplooid zoals op de foto hierboven is dat ze loskomen en het effect is groter naarmate je meer op het einde van het rolletje zit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”