VTM-baas wil af van doorspoelbare reclame

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ach, misschien moet er dan eens iemand een toestel uitvinden dat tussen de decoder en de TV kan geplaatst worden en dat alle beelden kan opnemen.
Oh wacht, in 1980 hadden we al zoiets, videorecorder noemden we dat ...
En je had zelfs keuze uit honderden toestellen en merken ...
Misschien ligt daar het probleem en moet er wetgeving komen op het verplichten van vrije hardware keuze ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

johan.devos schreef:Je kunt toch GoT op DVD of BR kopen binnen een paar maanden als je dit echt nodig hebt. Als je geluk hebt koopt een vriend dit en kun je GoT zelfs legaal gratis bekijken. Geduld is een mooie deugd.
tuurlijk kun je dat maar daar gaat het niet om.

ik kan ook wachten tot het binnen 15j ergens op een rommelmarkt ligt
het punt is dat de producent het vandaag maakt, distribueert, massa's reclame maakt, een hype organiseert en als de mayonaise pakt en ik wil dat legaal zien ben ik plots een ongeduldige stelende junkie en moet ik het maar normaal vinden om investeringen te doen van ettelijke tientallen euro's.

ik wil het legaal kunnen zien, meer vraag ik niet
mij veroordelen maar dan niet in staat zijn om een fatsoenlijk alternatief te bieden is problematisch

boulder
telenet is effectief onmogelijk in die blokken, proximus weet dit en profiteert daar van
m'n ouders hebben buren die uit pure armoede langs 4g moeten skypen.

zijn de 3 kinderen thuis en verbinden we ons met de wifi, niet eens surfen hé, dan blokkeert den tv want het signaal is te zwak.
in die blokken betalen sommige het duurste abbo en dan mogen ze blij zijn dat ze tussen de 10 en 15 mbps hebben.
proximus verwijst gewoon naar haar kleine lettertjes en incasseert de volle pot. Resellers zijn waardeloos omdat die in die blokken afhankelijk zijn vd waardeloze proximus infrastructuur
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Even wat leuke feiten over GoT:
According to New York Times, this TV series generates "slightly more than $1 billion annually,"
1 episode kost 6 miljoen dollar om te produceren maar ze halen er 60 tot 70 miloen dollar mee op.
En dat allemaal, zonder ads:
"They don't have to make money back on advertising," said Lafayette. "HBO also has a healthy aftermarket in DVDs and online products, and that's also become a way to move HBO around the world and into markets where they don't have the HBO channel," he added.
En natuurlijk zijn er de immorele piraten, maar die maken amper een deuk in de opbrengsten:
the TV series has been one of the most pirated HBO shows in the world. But surprisingly, that doesn't even make a dent in the producers' income, not in the long term or on the subscribers' side.
http://www.jobsnhire.com/articles/41731 ... so-far.htm

Met andere woorden: maak goeie content, maak het beschikbaar zoals je kijkers het willen en tegen een aanvaardbare prijs, de aantallen doen de rest en de piraterij vervalt in het niet.

PS: veel gezever over piraterij hier. Maar heeft iemand al de laatste aflevering van familie op thepiratebay tegengekomen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

1207 schreef: telenet is effectief onmogelijk in die blokken,
Technisch is dat gewoon baarlijke nonsens. Het enigste wat een belemmering zou zijn is de gemeenschap maar gezien je spreekt over een dispuut tussen infrax en telenet leid ik af dat er een hoop consumenten in uwen blok verwachten dat Telenet de kost van modernisatie maar op hen neemt. Ik twijfel er niet aan dat ook hier men zich beroept op een of ander recht dat in de hoofden spookt.
Misschien ligt daar het probleem
De consument heeft met veel plezier het recht op de thuiscopie en vrije hardware keuze zelf weggegeven.
De consument wil pay tv zonder te betalen en commercieele tv zonder reclame, liefst nog de allernieuwste films en dat allemaal gratis. Lees de vele eisen hier maar eens op na.

Er is echter geen probleem, de VTM geeft te kennen dat ze hun rechten willen gerespecteerd zien. Wellicht moet er binnenkort weer iets onderhandeld worden en maakt men in de pers hun strijdvaardigheid kenbaar aan de andere partij. De media word wel meer gebruikt om standpunten wereldkundig te maken.

Hier word het pas een probleem omdat sommigen denken dat er iets te betalen valt, waar ze afgaande op hun geklaag een broertje dood aan hebben.

Het is meer dan terecht dat de commercieelen van zich laten horen. En eigenlijk,zelf al gruwel je van hun model, het zijn wel nog zenders die de vlaming wil zien. Wat er ook uit de bus komt uit de onderhandelingen wereldschokkend zal het alleszins niet zijn. Maar ondertussen heeft iedereen zijn grijsgedraaide plaat toch nog eens kunnen opzetten. :-D
Maar heeft iemand al de laatste aflevering van familie op thepiratebay tegengekomen
Bedoelt u de gecutte versie zonder reclame? Wat is het punt dat u eigenlijk probeert te maken. Biedt alles gratis aan zodoende is er geen nood meer aan digitale diefstal?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Het punt is: Als er geen grote scene is in het illegaal distribueren van VTM programma's dan betaalt iedereen ervoor.
Wat is uw punt? Opnemen = illegale kopie maken?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

petrol242 schreef: weten dat ik het liefst van al geen TV abonnement zou hebben, want ik kijk nauwelijks TV.
r2504 schreef:Euh, is er dan iemand die U dat verplicht... als je het niet wil neem je toch geen abonnement ?
Een paar posts hoger lees je het antwoord...
Boulder schreef:Vreemd, je wilt graag dat de lonen stijgen, maar de producten en diensten zouden tegelijk goedkoper moeten.
Je beseft toch dat film en series één van de meest arbeidsintensieve processen zijn?
En dat die kosten dus doorgerekend worden in het product (de aflevering van je serie, of je film) ?
Waar heb ik gezegd dat het goedkoper moet? Ten andere de reactie was in een algemene setting, niet noodzakelijk alleen de media. Dat dat sterk verschilt tussen de sectoren hoor je mij trouwens niet ontkennen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:telenet is effectief onmogelijk in die blokken, proximus weet dit en profiteert daar van
Daar geloof ik niets van.
Telenet internet onmogelijk, Telenet interactief gedeelte van digitale TV, dat zou nog kunnen, omdat het rijgnet is.
Maar Telenet onmogelijk tout court, zou betekenen dat er totaal geen kabel ligt.
Beter duidelijk zijn : "Telenet" is geen product, spreek over digitale TV, of interactieve digitale TV, of internet, maar niet over "Telenet werkt niet", want dat kan om het even wat betekenen.
1207 schreef:m'n ouders hebben buren die uit pure armoede langs 4g moeten skypen.
Is dat niet duurder dan internet van Proximus nemen?
MaT schreef:1 episode kost 6 miljoen dollar om te produceren maar ze halen er 60 tot 70 miloen dollar mee op.
En dat allemaal, zonder ads:
Dus als je alles op betaalTV gooit, en er veel geld voor vraagt, dan valt er geld mee te verdienen.
Amaai, wie had dat nu kunnen denken?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Daar geloof ik niets van.
uw goed recht,

google eens op "rijgnet telenet probleem"
dan krijgt ge zoiets als
http://caroliens.blogspot.be/2010/03/ti ... h-nog.html
in gebouwen met een rijgnet is Telenet inderdaad niet mogelijk. Niet de telefonie, noch het internet. TV kan wel. Doch geen interactieve, digitale TV.
dat van de analoge tv wist ik niet, maar is hier verder irrelevant natuurlijk. Jip en janneketaal is dat telenet er niet ligt.

de buren? die betalen voor hyperturbo internet bij proximus maar dankzij de kleine lettertjes moeten ze het met snelheden rond de 5 doe en dan wordt skype ook lastig.
ze zijn de dus de klos in ons hyperconcurrentieel telecommunicatielandschap
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Tiens, interactieve digitale TV is inderdaad niet mogelijk, want vereist een internetverbinding van Telenet.

Maar wat met digitale TV die *niet* interactief is? Zoals wanneer je in combinatie met VDSL-internet digitale TV van Telenet erbij neemt: geen interactieve digitale TV want geen internet van Telenet, maar de TV-kanalen zijn wél digitaal.

Of ging het over VoD? Want het ging over foebal, maar aangezien dat mijn koude kleren niet raakt, weet ik niet hoe dat kan bekeken kan worden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

telenet kunt ge in de grote woontorens uit de jaren 6à-80 niet nemen, meer moet ge ni onthouden.
die mensen MOETEN proximus pakken voor hun internet, tv,... proximus weet da en da versterkt hun positie nogmaals, hier hoeven ze zich zelfs niets meer van probleemoplossing of resellers aan te trekken
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

MaT schreef:Het punt is: Als er geen grote scene is in het illegaal distribueren van VTM programma's dan betaalt iedereen ervoor.
Wat is uw punt? Opnemen = illegale kopie maken?
Ik snap die redenering totaal niet. Of dat iets illegaal verspreid word heeft vooral met de vraag te maken. Populaire dingen doen het nu eenmaal goed. Dat je familie niet tegenkomt is wellicht omdat er geen vraag naar is. Geen interesse vanuit het buitenland en een gratis aanbod nu al een aantal jaar in het kerngebied. Ik ben er vrij zeker van dat er andere tijden geweest zijn dat er ook in de deelscene de vlaamse crap beschikbaar was.

Ik haal hier graag de koreaanse semi commercieele zender KBS2 aan. Gratis beschikbaar voor het kerngebied maar ook zeer actief in de deelscene. Het zou me niet verwonderen dat reeksen als de crimi clowns wel iets is dat enige afzet vind in de deelscene om dan ook uiteindelijk verkocht te worden in het buitenland. Zeker dat er wel enkele liefhebbers hun passie van subs zullen voorzien.

Ik zie dat er vele mensen naar betalen gedreven worden omdat hun alternieve besparingen de pas worden afgesneden. Hoeveel keer ik niet horen hoe moeilijk het wel niet is geworden om naar hun films te kijken, dus overweegt men wel een netflix accountje te delen.

1207 de enigste reden dat `Telenet` er niet ligt is
omdat jullie er niet voor willen betalen.
Iedereen die een techniek in huis wil zal daar voor betalen. Misschien dat je dat beter eens onthoudt.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Ja, eerlijkgezegd, als ik kijk naar de issue van die rijgnetten is dat een non issue voor zover ik zie.

1300 voor alle aansluitingen aan te passen ipv een rijgnet. Dat is quasi geen geld. Ik betaal minimaal 250 voor een gasaansluiting bijvoorbeeld.

Als je iets wil ga je er idd voor moeten betalen. Die kabels vervangen zichzelf niet.

Maar we dwalen wel redelijk off topic hier.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

9livesuni schreef:Ik snap die redenering totaal niet. Of dat iets illegaal verspreid word heeft vooral met de vraag te maken. Populaire dingen doen het nu eenmaal goed. Dat je familie niet tegenkomt is wellicht omdat er geen vraag naar is. Geen interesse vanuit het buitenland en een gratis aanbod nu al een aantal jaar in het kerngebied. Ik ben er vrij zeker van dat er andere tijden geweest zijn dat er ook in de deelscene de vlaamse crap beschikbaar was.

Ik haal hier graag de koreaanse semi commercieele zender KBS2 aan. Gratis beschikbaar voor het kerngebied maar ook zeer actief in de deelscene. Het zou me niet verwonderen dat reeksen als de crimi clowns wel iets is dat enige afzet vind in de deelscene om dan ook uiteindelijk verkocht te worden in het buitenland. Zeker dat er wel enkele liefhebbers hun passie van subs zullen voorzien.
bv
Matroesjka's (sommige afleveringen waren zelfs voor de air-date beschikbaar)
Wat Als
Safety First

Maar ook van de VRT
Het Eiland
In De Gloria
Alles Kan Beter
Buiten De Zone
en de zondagavondserie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

9livesuni schreef: 1207 de enigste reden dat `Telenet` er niet ligt is
wilt ge dan aanpassen moeten ook alle eigenaars akkoord gaan, iets met gemeenschappelijke delen,
op 60/80 of meer eigenaars vindt ge altijd minimaal 1 r2504 die weigert en de hakken in het zand zet.
dus daar houdt jouw argumentatie al op dat je gewoon maar moet betalen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

1207 schreef: wilt ge dan aanpassen moeten ook alle eigenaars akkoord gaan, iets met gemeenschappelijke delen,
Ik ben zelf niet echt vertrouwd met het appartementsrecht, maar als leek schat ik jouw bewering even hoog in als al jouw andere uitspraken. Een totaal gebrek aan kennis die u niet instaat stelt om juiste conclusies te trekken.

Maar het bekt wel lekker, iedereen moet akkoord zijn, zij die van niet beter weten vallen uiteraard voor deze baarlijke nonsens.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dus je weet zelf niet hoe de vork aan de steel zit met de rijgnetten, maar je noemt de uitspraken van 1207 wel nonsens. Straf :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

9livesuni schreef:
1207 schreef: wilt ge dan aanpassen moeten ook alle eigenaars akkoord gaan, iets met gemeenschappelijke delen,
KNIP
maar als leek schat ik jouw bewering even hoog in als al jouw andere uitspraken. Een totaal gebrek aan kennis die u niet instaat stelt om juiste conclusies te trekken.
KNIP
als je wel vertrouwd zou zijn met het appartementsrecht, dan zou je deze uitspraak niet doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:telenet kunt ge in de grote woontorens uit de jaren 6à-80 niet nemen, meer moet ge ni onthouden.
die mensen MOETEN proximus pakken voor hun internet, tv,... proximus weet da en da versterkt hun positie nogmaals, hier hoeven ze zich zelfs niets meer van probleemoplossing of resellers aan te trekken
Wel, dat is straf, men legt u technisch uit dat dat dikke zever is, maar u wilt liever het simplistische "Telenet" gaat niet.
De waarheid is dat niet-interactieve digitale TV wel werkt, analoge TV ook, precies zoals ik gezegd heb.
En dan kom je nog af met "geloof je het niet, kijk eens hier".
Als Electrabel mij geen gas kan leveren, maar wel elektriciteit, dan moet ik toch ook niet zeggen : "Electrabel gaat niet" ?

Ik woon trouwens zelf in een appartement, je moet voor dergelijke zaken een meerderheid hebben van de aandelen (kleine appartementen hebben minder duizendsten, grotere meer).
Soms staat er echter van alles in de basisakte, zoals "dat er aan de buitenkant geen kabels mogen aangelegd worden", etc.
Maar dan nog, het doet niets af aan het feit dat niet-interactieve digitale TV perfect mogelijk is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:ze zijn de dus de klos in ons hyperconcurrentieel telecommunicatielandschap
Men heeft destijds op kosten willen besparen met een rijgnet... tja, dan moet je nu als bewoner maar de investering doen om het te laten ombouwen.

Met 100 a 130 euro per gezin lijkt me dat trouwens geen gigantische kost... iemand die zijn oprit moet opbreken om een deftige coax te leggen tot aan de rooilijn is vermoedelijk duurder uit.

Carolien zou dus beter klagen tegen zichzelf.
1207 schreef:op 60/80 of meer eigenaars vindt ge altijd minimaal 1 r2504 die weigert en de hakken in het zand zet
Ik denk dat je m'n naam moet vervangen door MaT, James, ... voor hen is het namelijk nooit goed.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Die kost valt inderdaad goed mee, maar toch zullen er velen 'nee' zeggen om redenen die voor hen ook perfect aanvaardbaar zijn:
-Voor bewoners met een zeer laag inkomen is het niet evident om nog eens €100 extra op te hoesten bovenop alle andere kosten.
-Voor mensen die geen meerwaarde zien omdat ze geen internet/interactieve diensten willen of helemaal geen telenetklant zijn is het puur weggesmeten geld vanuit hun standpunt.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Die kans bestaat natuurlijk... maar dat zijn de gevolgen van te kiezen voor een appartement, daar weet je dat er gemeenschappelijke dingen zijn en je dus niet steeds jou zin kan hebben.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

MaT schreef:Dus je weet zelf niet hoe de vork aan de steel zit met de rijgnetten, maar je noemt de uitspraken van 1207 wel nonsens. Straf :)
Ik denk dat ik met mijn beperkte kennis wel een zeer goed beeld heb wat er speelt. Hier lopen meerdere draadjes over dit probleem. In essentie komt het enkel hier op neer. Ik ( wij ) wil ( len) niet betalen.

Ik hoef me over mijn uitspraken mailracer, wat geeduceerde gokken zijn, zeker geen zorgen te maken. Als ik ooit nog eens in de bib kom zal ik even mijn groot gelijk opsnorren. Ge moogt me gerust altijd een pagina in de kluwer gegeven, dan heb ik voor mijzelf wat tijd gespaard. Vooral die `alle`, fascineert me wel, zeker uit de mond van iemand die er schijnbaar mee vertrouwd is.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

9livesuni schreef: Ik denk dat ik met mijn beperkte kennis wel een zeer goed beeld heb wat er speelt.
Eén van de grote ziektes van deze tijd, kort en bondig samengevat.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Wel, dat is straf, men legt u technisch uit dat dat dikke zever is, maar u wilt liever het simplistische "Telenet" gaat niet.
da's de essentie ja
of jij nu probeert te vluchten in eigendom- en huurrecht doet er niet toe,

mijn ouders kunnen geen klant bij telenet worden en dus onmogelijk legaal voetbal/game of thrones ed zien.
of er nu analoog signaal of iets anders al ligt doet er verder niet toe want dat verandert niets aan die realiteit.
willen ze betalen om telenet binnen te halen? dat zal vd prijs afhangen en of de mede-eigenaars mee willen. maar het is geen kwestie dat ze te gierig zijn of eenzijdige beslissingsmacht hebben. willen ze legaal Game of Thrones zien moeten ze verkopen, iets nieuws kopen en dat kost onmiddellijk duizenden euros aan notariskosten. Zeer veel voor 7 afleveringen.

met het vingertje zwaaien, klanten dief noemen, terwijl klanten niet eens legaal kunnen zien? Of enkel tegen een kostprijs van ettelijke 100'en euros of nog meer? sommige vinden dat blijkbaar aanvaardbaar, de meesten niet dus die maken gebruik vh bestaande gratis aanbod, terwijl ze voor meer comfort perfect willen betalen (zoals spotify, netflix en co dagelijks bewijzen).

ik wil gewoon weten hoe ik in Belgie/vlaanderen legaal game of thrones kan zien zonder 150 euro en/of meer (de hele telenetinstallatie, bakjes, contracten,...) voor 7 afleveringen te moeten betalen.

moest het kunnen had ik het antwoord al lang gekregen ipv dat jij of R25 of 9lives verwijten beginnen sturen of allerlei waardeoordelen uiten dat ik een junkie ben, een dief, allerlei ethische beslommeringen waarom ik dat wil zien, excuses dat ik het telenetabbo nog voor andere dingen kan gebruiken, ... en andere totaal irrelevante onzin

het dichtste in de buurt kwam 9lives maar dat was net zo illegaal, doen als of ik Vs burger ben en zo een abbo'tje bij hbo afsluiten.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

1207 schreef:maar dat was net zo illegaal, doen als of ik Vs burger ben en zo een abbo'tje bij hbo afsluiten.
Tussen zwart en wit, liggen vele tinten grijs.
De suggestie met het US abo van HBO is alvast wat lichter grijs dan ThePirateBay ofzo :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:ik wil gewoon weten hoe ik in Belgie/vlaanderen legaal game of thrones kan zien zonder 150 euro en/of meer (de hele telenetinstallatie, bakjes, contracten,...) voor 7 afleveringen te moeten betalen.
Op basis van jou additionele voorwaarden niet... brute pech dus (tja, dat is een onderdeel van het leven).

Het feit dat je dan de stempel "junkie" krijgt vloeit gewoon verder uit je "IK MOET" mentaliteit terwijl er niets moet in het leven (behalve doodgaan).
1207 schreef:excuses dat ik het telenetabbo nog voor andere dingen kan gebruiken,
Tja, gelukkig gebruik ik m'n wagen ook nog voor andere dingen dan naar het containerpark te rijden... anders had ik ook nog excuses moeten verzinnen (en met zo'n uitspraken denk ik toch dat je echt het verkeerde spul snuift :lol: ).
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: De suggestie met het US abo van HBO is alvast wat lichter grijs dan ThePirateBay ofzo :)
da's waar
maar door het rood rijden is de wet overtreden en een kleine verkrachten, we blijven Belgen, ook
het blijft een overtreding en ik wil voor 9lives, r2504 100% in regel zijn.

maar blijkbaar kan dat enkel door idioot en buitensporig zwaar te investeren.
blijkbaar is mijn voorwaarde, geen 100/m voor zo'n telenetabbo, onredelijk, buitensporig, verwerpelijk, schandalig, ....

brute pech is dan de eindconclusie
ik zou eerder zeggen brute pech voor telenet dat ze geen model ontwikkelen om aan mij een paar euro per maand te verdienen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

1207 schreef: ik wil gewoon weten hoe ik in Belgie/vlaanderen legaal game of thrones kan zien zonder 150 euro en/of meer (de hele telenetinstallatie, bakjes, contracten,...) voor 7 afleveringen te moeten betalen.
.
Je kan niet alles willen en krijgen in het leven. Ofwel dok je de centjes neer ofwel neem je vrede dat je eens iets niet kan krijgen / willen. Ook al ben je geremd door technische omstandigheden waardoor het niet mogelijk is.

Ze zenden de serie GoT toch wel uit op één of andere niche zender die met gelijk welk Orange/Proximus/Telenet/TVV abonnement is te ontvangen? What's the problem?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:mijn ouders kunnen geen klant bij telenet worden en dus onmogelijk legaal voetbal/game of thrones ed zien.
of er nu analoog signaal of iets anders al ligt doet er verder niet toe want dat verandert niets aan die realiteit.
Toch wel, jij zegt dat het alles of niets is.
Zij kunnen perfect analoge TV nemen bij Telenet of zelfs digitale, wat niet gaat is het interactieve gedeelte, maar dat is niet nodig voor Play More.
Dus stop met de zaken doelbewust verkeerd voor te stellen.
Wat je zegt is manifest onwaar!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

9livesuni schreef:
MaT schreef:Dus je weet zelf niet hoe de vork aan de steel zit met de rijgnetten, maar je noemt de uitspraken van 1207 wel nonsens. Straf :)
Ik denk dat ik met mijn beperkte kennis wel een zeer goed beeld heb wat er speelt. Hier lopen meerdere draadjes over dit probleem. In essentie komt het enkel hier op neer. Ik ( wij ) wil ( len) niet betalen.

Ik hoef me over mijn uitspraken mailracer, wat geeduceerde gokken zijn, zeker geen zorgen te maken. Als ik ooit nog eens in de bib kom zal ik even mijn groot gelijk opsnorren. Ge moogt me gerust altijd een pagina in de kluwer gegeven, dan heb ik voor mijzelf wat tijd gespaard. Vooral die `alle`, fascineert me wel, zeker uit de mond van iemand die er schijnbaar mee vertrouwd is.
http://www.cibweb.be/real-estate-questi ... het-met-de

Spaar je de moeite :-) wil je in een appartement het rijgnet vervangen, dan zal elke bewoner een kost dragen volgens de gemeenschappelijk kosten.
Elke bewoner moet zijn goedkeuring geven en de kosten willen dragen voor hun deel, ook als ze geen Telenet in huis hebben.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef: Spaar je de moeite :-) wil je in een appartement het rijgnet vervangen, dan zal elke bewoner een kost dragen volgens de gemeenschappelijk kosten.
Elke bewoner moet zijn goedkeuring geven en de kosten willen dragen voor hun deel, ook als ze geen Telenet in huis hebben.
Dat staat daar helemaal niet.
1) Je zult als eigenaar van een appartement een bepaald deel van de gemeenschappelijke kosten bepalen.
Hoe dit verdeeld wordt wordt zoveel mogelijk geregeld in de basisakte.
Dat wil niet zeggen dat alle kosten volgens duizendsten verdeeld worden.
Het kan ook zijn dat een kost gewoon gedeeld wordt over het aantal appartementen.
Bijv. : een appartementsgebouw heeft 7 appartementen, waarvan 1 op het gelijkvloers.
Er staat in de basisakte dat de kosten voor de lift gedeeld worden door 6, de persoon op het gelijkvloers betaalt niet mee voor de lift, en mensen met meer duizendsten betalen niet extra.
Het kan zijn dat het gewoon door 7 gedeeld wordt, of gewoon volgens de duizendsten.

Omschakelen naar rijgnet?
De algemene vergadering zal beslissen over of het gebeurt of niet, en hoe de kosten zullen verdeeld worden.
Dat IEDEREEN achter elk besluit moet staan is niet waar.
Je hebt een meerderheid van de duizendsten nodig (dus eigenaars van grote appartementen hebben iets meer te zeggen).
Het zou anders nogal triestig zijn, dat je voor elke wijziging van IEDEREEN de goedkeuring nodig hebt.
Neen, de meerderheid beslist hierover.

En ik woon in een appartement, dus kom niet af met je weet niet hoe het zit.
MaT schreef:PS: veel gezever over piraterij hier. Maar heeft iemand al de laatste aflevering van familie op thepiratebay tegengekomen?
Voor alle duidelijkheid : ik ben geen soap kijker, noch van Familie, noch van Thuis, noch van Neighbours, etc.
Het spreekt vanzelf dat het soort programma's dat VTM maakt vooral interessant zijn voor de locale markt.
Die piraten gaan meestal voor het grootst mogelijke publiek, iets dat dus internationaal kan gepushed worden.
Maar dat zegt niets over de kwaliteit.
En het is niet omdat ik het niet bekijk, dat ik het een ander niet gun.
Want dat is toch iets dat ik iedere keer opnieuw merk in de discussies hier : ik heb het niet nodig, dus niemand mag dat hebben.
Ik wil QWERTY, dus iedereen moet maar QWERTY gebruiken.
Ik wil geen VTM, dus VTM moet weg voor iedereen.
Het is gewoon puur egoïsme.

Het ging trouwens over VTM, hun reclamemodel.
Waarom moet er dan zoveel over Game of Thrones gezeverd worden?
Je gaat dat toch nooit op VTM zien.
Doen jullie dat omdat jullie toch nooit VTM kijken, en dus niet weten wat er uitgezonden wordt, en als dat zo is, wat maakt het jullie dan uit, of je nu kunt doorspoelen of niet?
Je kijkt toch niet.
Laatst gewijzigd door boulder 28 aug 2017, 21:59, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

mailracer schreef:Spaar je de moeite
Neen dit gaat over punten en komma`s. En wat jij meent te moeten afleiden uit je eigenste bron is niet meer dan pure fantasie.
1207 schreef: willen ze betalen om telenet binnen te halen? dat zal vd prijs afhangen en of de mede-eigenaars mee willen.
:eek: Ik ga me echt onthouden van verdere commentaar. Ik zal mezelf troosten met de gedachte dat ik het allemaal niet zo goed begrijp.

1207 schreef: het dichtste in de buurt kwam 9lives maar dat was net zo illegaal, doen als of ik Vs burger ben en zo een abbo'tje bij hbo afsluiten.
Doet me eraan denken dat er een fantastisch blog ermee ophoudt te bestaan. http://expattvvlaanderen.blogspot.com/
Is dat trouwens iemand van hier? Die mens is jaren een bron van inspiratie geweest ( Samen met onze `zotte` Boulder )

Ik heb trouwens geen enkel ethisch bezwaar tegen het omzeilen van regiobeperkingen. Niet alle content is overal beschikbaar en zal ooit overal beschikbaar komen. Voor mij is het helemaal geen kwestie van besparen zoals jij hierboven te kennen gaf , maar een kwestie van content die mij interesseert te kunnen zien.

Met de komst van OTT diensten gaat er plots een ganse wereld open om content van waar ook ter wereld te consumeren. Voor mensen die al te gulzig zijn is dit uiteraard geen alternatief. ( En in die gulzigheid verslikken zich er veel zelf bij de lokale aanbieders )

Tenzij het gratis is. Zoals onze vlaamse commercieelen dankzij belastinggeld en reclame.

Maar er is hoop, 10 € willen sommigen nog betalen voor die erbarmelijke crap, dus misschien wat minder reclame en een milde bijdrage kunnen die zenders weer gouden tijden brengen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

9livesuni schreef: Doet me eraan denken dat er een fantastisch blog ermee ophoudt te bestaan. http://expattvvlaanderen.blogspot.com/
Is dat trouwens iemand van hier?
Ah, was al een tijdje geleden dat k daar nog eens een kijkje genomen had.
Denk dat ik daar voor het eerst van de Slingbox gehoord heb.
9livesuni schreef: Die mens is jaren een bron van inspiratie geweest ( Samen met onze `zotte` Boulder )
Wat een compliment...
9livesuni schreef: Ik heb trouwens geen enkel ethisch bezwaar tegen het omzeilen van regiobeperkingen. Niet alle content is overal beschikbaar en zal ooit overal beschikbaar komen. Voor mij is het helemaal geen kwestie van besparen zoals jij hierboven te kennen gaf , maar een kwestie van content die mij interesseert te kunnen zien.
Ik kom het soms ook tegen.
Ik heb een Kindle (Voyage), en het stoort mij dat ik niet gewoon in de Amazon winkel kan kopen waar ik wil.
Het gaat mij niet zozeer om het feit dat het soms een euro goedkoper is in de ene dan de andere, maar ik lees in verschillende talen, en ik weet dat niet elk boek in de originele taal hier verkrijgbaar is.
Blijkbaar mag je je adres veranderen, en dan in een andere Amazon winkel shoppen, maar hoeveel keer je zo virtueel van adres mag veranderen is niet duidelijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Zij kunnen perfect analoge TV nemen bij Telenet of zelfs digitale, wat niet gaat is het interactieve gedeelte, maar dat is niet nodig voor Play More.
technisch liggen er misschien wel een paar kabels, maar Telenet biedt dat niet aan dus kunnen ze bij hen geen klant worden.

dus ja, mijn formulering:" er ligt geen telenet" was voor jou blijkbaar niet duidelijk genoeg. Voor deze dubbelzinnige, ambigue, onduidelijke stelling en verwarrende bewering zal ik me officieel verontschuldigen.

Andere poging, mijn ouders kunnen geen klant worden bij telenet, noch voor tv (maakt niet uit welke), noch voor telefoon, uiteraard wel gsm (ik zal het er maar bij zetten zeker), noch internet en uiteraard geen fiber (ff bij vermelden voor de duidelijkheid).

die realiteit blijft, maakt niet uit hoe je het nog wil omformuleren of welk woordje je nu wil aanvallen.
ze kunnen geen klant worden, ergo ze kunnen Game of Thrones niet legaal zien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:ik wil voor 9lives, r2504 100% in regel zijn.
Wat mij betreft doe jij thuis tussen je vier muren wat je ook maar wil... maar kom het hier niet voorstellen alsof het de hedendaagse "norm" is.
1207 schreef:maar blijkbaar kan dat enkel door idioot en buitensporig zwaar te investeren.
blijkbaar is mijn voorwaarde, geen 100/m voor zo'n telenetabbo, onredelijk, buitensporig, verwerpelijk, schandalig, ....
Er zijn genoeg mensen die dat wel doen... ofwel zijn het allemaal idioten, ofwel ben jij gewoon gierig.
1207 schreef:ik zou eerder zeggen brute pech voor telenet dat ze geen model ontwikkelen om aan mij een paar euro per maand te verdienen.
Dat is pas een houding die ik kan waarderen... als genoeg mensen dit zouden doen (ipv. zoals een junkie achter de content industrie aan te lopen) dan hadden we nu misschien wel dergelijk aanbod gehad ?
Muziekbos schreef:Je kan niet alles willen en krijgen in het leven. Ofwel dok je de centjes neer ofwel neem je vrede dat je eens iets niet kan krijgen / willen.
Voor sommigen is dat precies onmogelijk... ik vraag me af hoe ze verder in het leven staan met die houding (want dat moet enorm veel frustraties opleveren).
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Aan iedereen die hoog in het vaandel beweert te dragen, het ideaal van "ge kunt niet alles hebben in het leven", dit: https://i.redd.it/la0726qys3iz.jpg

Yep, die zot die met hostile takeovers specialistische medicatie duust keer duurder heeft gemaakt, puur om er geld mee te verdienen.

Natuurlijk is specialistische medicatie een pak anders op vlak van moraliteit dan plebsbal kunnen kijken, maar ik gebruik graag de techniek van het in het extreme trekken om een argument of ideaal te toetsen aan zijn deugdelijkheid.

Om maar te willen zeggen: aan bonzen moet ge geen idealen verspillen, zij doen dat voor u evnemin.

Kosten-batenanalyse voor 1207 lijkt ferm in het voordeel door te wegen van Telenet vriendelijk te bedanken, maar het kan op een andere manier ook wel, en dat is wat telt.

Aan iedereen die 1207 zo graag veroordeelt om het te nemen of te laten: verwacht keer niet méér integriteit en idealisme van hem dan van bedrijven. Iedereen volgens dezelfde norm beoordelen. Dan is hij heus zo slecht nog niet. Neen, het is geen misdaad om rijk te zijn of veel geld te verdienen, maar vaak gaat het wel hand in hand.

@r2504: op uw vraag of ik geloof in onze democratie? Awel, niet echt, nee. Vandaar: vigilantisme tegen het kapitalisme, dat lijkt mij een eerlijke strijd: zij bespelen de marionetten van de politiek, de anarchisten daarentegen hebben geen marionetten nodig om hen te vertellen wat juist of fout is. Wanneer marionetten op vraag van het grote geld wetgeving kan buigen en naar hun hand zetten, wat zijn die wetten dan nog waard in het licht van rechtvaardigheid en eerlijkheid? Weinig, inderdaad.

Power to the people! 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

JamesEarlGray schreef:@r2504: op uw vraag of ik geloof in onze democratie? Awel, niet echt, nee. Vandaar: vigilantisme tegen het kapitalisme, dat lijkt mij een eerlijke strijd: zij bespelen de marionetten van de politiek, de anarchisten daarentegen hebben geen marionetten nodig om hen te vertellen wat juist of fout is.
Spijtig genoeg uit zich dat steeds als een bende krapuul die alles in de vernieling slaat... geen idee of je je daar mee wil vergelijken ?

Trouwens ik heb ook sterke bedenkingen bij onze democratie... maar ga ik me daarom verlagen tot hetzelfde niveau ?
JamesEarlGray schreef:Power to the people! 8)
Er zijn tientalle methodes om dat te bereiken... in die van jou kan ik me niet echt vinden. Oog om oog, tand om tand hebben we gelukkig al sinds de Middeleeuwen achter ons gelaten (laat staan dat het een geldig excuus is).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:
boulder schreef:technisch liggen er misschien wel een paar kabels, maar Telenet biedt dat niet aan dus kunnen ze bij hen geen klant worden.
Waarom spreek je dan over rijgnet, en over kosten om er vanaf te raken, en verwijs je naar een artikel van iemand die zegt "Telenet gaat niet" ?
Dat heeft daar dus niets mee te maken, want rijgnet bestaat al van in de jaren '60, '70, en mensen hebben altijd TV kunnen nemen, in het begin analoge, maar daarna ook digitale.
Dus neen, uw verhaal rammelt langs alle kanten.

Gaat het over dit geval overigens ? https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47137
Ik lees daar nergens dat die persoon geen digitale TV kan krijgen, alleen dat hij van rijgnet af wil, wat ik kan begrijpen.
Maar een paar zaken :

1° Het is niet de fout van Telenet dat er indertijd gekozen werd voor rijgnet in dat gebouw.
Dat was puur een kostenbesparing op dat moment voor de bewoners, en voor analoge TV was dat een prima oplossing.
De mensen zullen toen natuurlijk niet voorzien hebben, dat er jaren later iets als internet ging opkomen, en dan interactieve digitale TV, en dan telefonie via de kabel, en dat dan dat rijgnet een hinderpaal zou worden.
Je kunt het hen niet kwalijk nemen, maar je kunt het moeilijk in de schoenen van Telenet schuiven, dat trouwens in de jaren '70 nog niet eens bestond.

2° Men doet daar alsof Integan, Telenet, allemaal vervelend doen, maar houd er wel rekening mee dat als de vergadering van medeëigenaars (bij meerderheid !) beslist dat er geen omschakeling mag komen, dan betekent dat dat mocht Integan dat toch aanleggen, ze ergens een gemeenschappelijke muur of ander gedeeld eigendom moeten onder handen nemen.
En dat terwijl die vergadering net beslist heeft, dat dat niet mag.

De beste manier is dus de anderen overtuigen, maar ook zonder die omschakeling kunnen die mensen analoge TV en niet-interactieve digitale TV krijgen, inclusief Play More.
JamesEarlGray schreef:@r2504: op uw vraag of ik geloof in onze democratie? Awel, niet echt, nee. Vandaar: vigilantisme tegen het kapitalisme, dat lijkt mij een eerlijke strijd
Zuiver kapitalisme vind je nergens ter wereld.
Zuiver kapitalisme, dat is dus zonder dat een overheid voor een sociale zekerheid zorgt, zonder dat er een beurswaakhond is, enz.
Wij leve hier niet in een kapitalistisch systeem, maar in een sociaal gecorrigeerde markteconomie.
Kan het beter, en eerlijker ?
Ongetwijfeld.
JamesEarlGray schreef:: zij bespelen de marionetten van de politiek, de anarchisten daarentegen hebben geen marionetten nodig om hen te vertellen wat juist of fout is.
Let maar op met uw "vigilanten".
Want wie controleert hen?
We hebben deze discussie al eens gehad, maar kijk maar gerust naar landen waar er een zogenaamde revolutie geweest is, dat is van de regen in de drop.
JamesEarlGray schreef:Wanneer marionetten op vraag van het grote geld wetgeving kan buigen en naar hun hand zetten, wat zijn die wetten dan nog waard in het licht van rechtvaardigheid en eerlijkheid? Weinig, inderdaad.
Verjaag de marionetten, en je hebt veel kans dat er andere poppenspelers komen, en als ik kijk naar communistische landen, dan zou ik zeggen met nog veel lelijker marionetten.
JamesEarlGray schreef:Power to the people! 8)
Hmm, ja, maar niet alle mensen zijn goed.
Sommige mensen geef je liever niet teveel power, er zijn er die ze nooit meer willen afstaan (denk aan het voorbeeld van Venezuela).
Laatst gewijzigd door boulder 28 aug 2017, 23:20, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Anarchisten zullen wel niet zoveel anders handelen dan het grote geld.
https://www.tijdschrift-de-as.nl/2017.html
je mag me altijd een torrent bezorgen van hun laatste nummers gezien dat toch geen probleem vormt, ethisch voor de vigilantist.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef:
ITnetadmin schreef:- Games waar men geld voor vraagt, maar die niet meer compatibel zijn met nieuwere windows OSen. Als je mijn geld vraagt, moet je verplicht de games updaten en werkbaar houden op alle windows OSen.
Is dat realistisch?
Microsoft zelf blijft toch ook niet tot in der eeuwigheid nieuwe Windows versies ondersteunen voor oude software?
Kan je van een gamedeveloper verwachten dat hij 15 jaar later nog bezig is met patchen voor een game van 15 jaar geleden?
Dan gaan die niet meer bezig zijn met games maken, maar met eeuwig patchen en updaten.
Bullshit. Als je het nu nog verkoopt en er geld voor vraagt, dan engageer je je om het te doen werken op alle OSen die je platform ondersteunt.
boulder schreef:
ITnetadmin schreef:- Games van +10 jaar oud waar men nog 10 euro voor vraagt. Goed zot; die dingen moesten opensource gemaakt worden en gratis gedistribueerd. Dat men nog 5/10 euro durft vragen voor pakweg Duke Nukem 3D is een regelrechte schande.
Tja, als ik op een rommelmarkt rondloop en iemand wil heel veel hebben voor een of ander prul, dan hoef ik dat toch niet te kopen?
Maar ik ga het ook niet uit zijn handen rukken en hem 1€ toewerpen omdat ik het toch wel nét die prijs waard vind.
Vraag er dan voor wat het waard is, met name een eurootje ofzo. Aangezien het om digitale kopieeen gaat, is er geen overhead van fabricage, stockage, transport, ...
r2504 schreef:Die kans bestaat natuurlijk... maar dat zijn de gevolgen van te kiezen voor een appartement, daar weet je dat er gemeenschappelijke dingen zijn en je dus niet steeds jou zin kan hebben.
Die uitspraak leidt me enkel tot de conclusie dat dus élke Belg recht heeft op een eigen (betaalbaar) huis, want wonen in een appartement is blijkbaar een totaal vrijblijvende keuze.
r2504 schreef:
1207 schreef:ik wil gewoon weten hoe ik in Belgie/vlaanderen legaal game of thrones kan zien zonder 150 euro en/of meer (de hele telenetinstallatie, bakjes, contracten,...) voor 7 afleveringen te moeten betalen.
Op basis van jou additionele voorwaarden niet... brute pech dus (tja, dat is een onderdeel van het leven).
Ik kan met dit statement ("brute pech") alleen maar akkoord gaan.
Alleen is het in dit geval "brute pech" voor de producer, want de consument heeft eindelijk een mogelijkheid om weerwerk te bieden tegen de willekeur, dankzij het internet.
1207 schreef:
johan.devos schreef:Je kunt toch GoT op DVD of BR kopen binnen een paar maanden als je dit echt nodig hebt. Als je geluk hebt koopt een vriend dit en kun je GoT zelfs legaal gratis bekijken. Geduld is een mooie deugd.
tuurlijk kun je dat maar daar gaat het niet om.
ik kan ook wachten tot het binnen 15j ergens op een rommelmarkt ligt
het punt is dat de producent het vandaag maakt, distribueert, massa's reclame maakt, een hype organiseert en als de mayonaise pakt en ik wil dat legaal zien ben ik plots een ongeduldige stelende junkie en moet ik het maar normaal vinden om investeringen te doen van ettelijke tientallen euro's.
Uiteraard kan je geen weken wachten om GoT te zien; dan heeft het internet allang alles gespoiled.
Dat is het nadeel van een succesvolle marketing machine; als je sales dept dan niet mee kan verlies je potentiele klanten.
Uiteindelijk zit het probleem hem bij het legaal zijn van "exclusiviteitscontracten". Het kan en mag gewoon niet dat 1 provider het alleenrecht krijgt om iets te distribueren over een geografische locatie (wat een archaisch concept).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”