Gebarsten touchscreen vervangen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
corsus.johan
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2017, 16:58
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Weet iemand waar je een touchscreen ( glas) voor een samsung tab a t550 kan kopen?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb dat, die paar keer dat ik het gedaan heb (ipad2 en een samsung note2), via ebay besteld. Meestal krijg je dan nog een setje mee om het boeltje los te wrikken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Amazon en replacedirect heb ik ook al materiaal gehaald.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik denk dat je eerst eens moet zoeken op internet welke handelingen je juist voor jou type moet uitvoeren
Daarna kijken wat de prijs is van de digitizer en ook eens naar de prijs voor een hersteller (Gent of A'pen)
dan overwegen of je dit zelf kunt (wil) doen of liever laat doen

naar ik begrepen heb zijn voor sommige merken die digitizers gelijmd op het scherm en dien je je gsm in de oven te plaatsen, naar ik me herinner rond de 65°C om de lijmlaag zo ver te krijgen dat je de digitizer kunt losmaken zonder het scherm te breken. Je kan natuurlijk ook gaan voor de duurdere oplossing gelijmde digitizer op de LCD. Maar dan nog is dit niet altijd een gemakkelijk te vervangen item en hangt hoofdzakelijk van je model af.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Daarom vervang je meestal in goedkope toestellen gewoon het glas + de digitizer. Deze combo kan je meestal gewoon er uit halen zonder lijmproblemen en kost bv. voor mijn nieuw toestel (Xiaomi Redmi Note 4x) maar 34 USD of zelfs goedkoper op Aliexpress.

dragon-tt.com heb ik goede dingen over gehoord, maar ik weet niet of ze Samsung hebben.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Ik koop mijn parts by ifixit.com
Wel wat duurder maar gegarandeerd geen problemen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”