XP, 7 of 8

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Kan je dat nu geloven?
Een kennis vertelde me dat ze tijdens een online sollicitatie procedure gevraagd werd welk besturingssysteem ze kent. De mogelijkheden zijn:
  • XP
  • 7
  • 8
Vandaag dus é!! :bang:
17/08/2017 :bang: :bang:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Alle, dan is 2000 en 98 er eindelijk van geschrapt :D in sommige bedrijven is die kennis helaas nog nodig.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

cadsite schreef:Een kennis vertelde me dat ze tijdens een online sollicitatie procedure gevraagd werd welk besturingssysteem ze kent. De mogelijkheden zijn:
  • XP
  • 7
  • 8
Ik zou 9 ook toevoegen aan de antwoordmogelijkheden. Kwestie van de opscheppers/leugenaars er wat uit te halen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
bij ons is de migratie naar windows 10 in zijn laatste fase dus vind het raar dat jullie zo laat zijn met windows 7 wetende dat windows 7 binnen 3 jaar end of life is...

https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... fact-sheet
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

boonpwnz schreef:
petrol242 schreef:Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
bij ons is de migratie naar windows 10 in zijn laatste fase dus vind het raar dat jullie zo laat zijn met windows 7 wetende dat windows 7 binnen 3 jaar end of life is...

https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... fact-sheet
Niet ieder bedrijf heeft de mankracht / budget om dit uit te voeren.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Voor welke functie was dat en wat verwacht men van die persoon?

In bedrijven is het niet zo raar dat de besturingssystemen wat achterlopen. Zolang het werkt er is support zal men bestaande systemen niet vervangen of upgraden. En bij elke upgrade naar een nieuw OS zal gekeken worden of alle toepassingen nog deftig werken en of en hoe men het bedrijfsbeleid kan toepassen. Ik kan me best voorstellen dat veel bedrijven nogal weigerachtig staan tegenover sommige 'features' in windows 10 bijvoorbeeld.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

@ MAT,

Het is een groot bedrijf hier in BE.

Vooral onze servicedesk tickets zullen in de toekomst worden afgehandeld met lync die goed werkt in windows 10.


EDIT 21u26: was dus niet naar mij bedoelt.
Laatst gewijzigd door boonpwnz 17 aug 2017, 21:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

MaT schreef:Voor welke functie was dat en wat verwacht men van die persoon?
Standaard vragenlijst voor elk potentieel personeelslid dat een PC zal gebruiken binnen een Hogeschool die onder andere informatica richtingen aanbiedt. Dus zowel voor secretaresse, docent, directie, ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

boonpwnz schreef: .... wetende dat windows 7 binnen 3 jaar end of life is...
Who cares ? echt belangrijke security updates doen ze toch nog :angel: :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja das wel waar maar daar betaal je ook weer extra voor als bedrijf.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Windows 10 moet je ook elke 18 maanden upgraden om nog updates te krijgen .... Zullen velen niet aan denken vermoed ik ....

Zelf ben ik er verder heel content van
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

boonpwnz schreef:[...] met lync die goed werkt in windows 10.
Lync? Skype For Business bedoelt ge?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef:
Skype For Business bedoelt ge?
Nee we werken nog steeds met lync 2013 ;)

Hier lopen we altijd achter met een office versie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Lync zijn we up-to-date, echter met Windows 10 lopen we hopeloos achter en draaien we nog op de initiële versie.

Onze interne IT dienst weet het namelijk beter dan Microsoft en wil alles eerst "testen"... resultaat is dat m'n eigen PC veel beter werkt dan m'n laptop van het werk die men extra wil controleren :roll: Nu ja, we mogen niet klagen... we hebben toch al Windows 10 waar verschillende klanten nog op oudere Windows versies draaien.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uiteraard willen die alles testen. Anders krijg je de onnozelste dingen en is het alle hens aan dek.
Bij elke W10 upgrade lees je over de miserie die erop volgt door fouten en andere; dat je bedrijf geen zin heeft om onbetaalde betatester te worden van MS begrijp ik wel.
Ik kan me al voorstellen hoe banken tegen dit soort policy aankijken, want die upgraden nooit ofte nimmer naar het "laatste nieuwe".
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

ITnetadmin schreef:Ik kan me al voorstellen hoe banken tegen dit soort policy aankijken, want die upgraden nooit ofte nimmer naar het "laatste nieuwe".
Toen Wannacry1 en 2 uitbraken, is bij meerdere grootbanken toch heel veel geüpdate :). Voor de patchingteams was het toen alle hens aan dek. Je kan het als grote instelling gewoon niet maken om door zoiets getroffen te worden. Ik las laatste dat het wannacry grapje Maersk €260miljoen gekost heeft. Met zo'n budget kan je al eens een IT departement financieren hé? Ik ken een grote pharma speler die ook 2weken alles op papier gedaan heeft. Over enkele weken komt de FDA van de US bij heb controleren hoe ze die 2 weken overbrugd hebben. Die eisen namelijk volledige traceability van het productieproces.
De tijd dat ATM's op WindowsXP draaiden is wel al voorbij hoor :).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Er is nog wel een verschil tussen een update en een upgrade. Het is niet omdat je met een ouder besturingssysteem werkt, dat je dat niet geupdated houdt hé. Maar het is waar dat er veelal nonchalance aan de dag gelegd wordt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Toen Wannacry1 en 2 uitbraken, is bij meerdere grootbanken toch heel veel geüpdate :). Voor de patchingteams was het toen alle hens aan dek. Je kan het als grote instelling gewoon niet maken om door zoiets getroffen te worden.
Het probleem is dat ze enkel aandacht besteden aan Wannacry op dit moment... maar ondertussen gewoon intern TELNET gebruiken ipv. ssh of TELNET-SSL naar hun mainframes. Ik kom regelmatig bij banken en er is nog hééééél veel ruimte voor verbetering maar zoals steeds moet het eerst eens grondig fout gaan.
heist_175 schreef:Ik ken een grote pharma speler die ook 2weken alles op papier gedaan heeft.
En de naam begint met een "M" :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”