Kan je dat nu geloven?
Een kennis vertelde me dat ze tijdens een online sollicitatie procedure gevraagd werd welk besturingssysteem ze kent. De mogelijkheden zijn:
Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
cadsite schreef:Een kennis vertelde me dat ze tijdens een online sollicitatie procedure gevraagd werd welk besturingssysteem ze kent. De mogelijkheden zijn:
XP
7
8
Ik zou 9 ook toevoegen aan de antwoordmogelijkheden. Kwestie van de opscheppers/leugenaars er wat uit te halen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
petrol242 schreef:Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
bij ons is de migratie naar windows 10 in zijn laatste fase dus vind het raar dat jullie zo laat zijn met windows 7 wetende dat windows 7 binnen 3 jaar end of life is...
petrol242 schreef:Tja, nieuwer is niet altijd beter? Ik weet het niet want ik draai zelf geen windows, maar moet er wel mee werken.
Mijn werkgever (grote multi-national) heeft onlangs de migratie beëindigd van XP naar Win 7. Alleen al de licentie kost voor zo'n groot bedrijf belet om telkens naar een nieuwer besturingssysteem over te schakelen. Waarom zouden ze ook. Win7 wordt nog altijd ondersteund, onderhouden en is goedkoper met betrekking tot die licenties.
bij ons is de migratie naar windows 10 in zijn laatste fase dus vind het raar dat jullie zo laat zijn met windows 7 wetende dat windows 7 binnen 3 jaar end of life is...
Voor welke functie was dat en wat verwacht men van die persoon?
In bedrijven is het niet zo raar dat de besturingssystemen wat achterlopen. Zolang het werkt er is support zal men bestaande systemen niet vervangen of upgraden. En bij elke upgrade naar een nieuw OS zal gekeken worden of alle toepassingen nog deftig werken en of en hoe men het bedrijfsbeleid kan toepassen. Ik kan me best voorstellen dat veel bedrijven nogal weigerachtig staan tegenover sommige 'features' in windows 10 bijvoorbeeld.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie. Bron
MaT schreef:Voor welke functie was dat en wat verwacht men van die persoon?
Standaard vragenlijst voor elk potentieel personeelslid dat een PC zal gebruiken binnen een Hogeschool die onder andere informatica richtingen aanbiedt. Dus zowel voor secretaresse, docent, directie, ...
Lync zijn we up-to-date, echter met Windows 10 lopen we hopeloos achter en draaien we nog op de initiële versie.
Onze interne IT dienst weet het namelijk beter dan Microsoft en wil alles eerst "testen"... resultaat is dat m'n eigen PC veel beter werkt dan m'n laptop van het werk die men extra wil controleren Nu ja, we mogen niet klagen... we hebben toch al Windows 10 waar verschillende klanten nog op oudere Windows versies draaien.
Uiteraard willen die alles testen. Anders krijg je de onnozelste dingen en is het alle hens aan dek.
Bij elke W10 upgrade lees je over de miserie die erop volgt door fouten en andere; dat je bedrijf geen zin heeft om onbetaalde betatester te worden van MS begrijp ik wel.
Ik kan me al voorstellen hoe banken tegen dit soort policy aankijken, want die upgraden nooit ofte nimmer naar het "laatste nieuwe".
ITnetadmin schreef:Ik kan me al voorstellen hoe banken tegen dit soort policy aankijken, want die upgraden nooit ofte nimmer naar het "laatste nieuwe".
Toen Wannacry1 en 2 uitbraken, is bij meerdere grootbanken toch heel veel geüpdate . Voor de patchingteams was het toen alle hens aan dek. Je kan het als grote instelling gewoon niet maken om door zoiets getroffen te worden. Ik las laatste dat het wannacry grapje Maersk €260miljoen gekost heeft. Met zo'n budget kan je al eens een IT departement financieren hé? Ik ken een grote pharma speler die ook 2weken alles op papier gedaan heeft. Over enkele weken komt de FDA van de US bij heb controleren hoe ze die 2 weken overbrugd hebben. Die eisen namelijk volledige traceability van het productieproces.
De tijd dat ATM's op WindowsXP draaiden is wel al voorbij hoor .
Er is nog wel een verschil tussen een update en een upgrade. Het is niet omdat je met een ouder besturingssysteem werkt, dat je dat niet geupdated houdt hé. Maar het is waar dat er veelal nonchalance aan de dag gelegd wordt.
heist_175 schreef:Toen Wannacry1 en 2 uitbraken, is bij meerdere grootbanken toch heel veel geüpdate . Voor de patchingteams was het toen alle hens aan dek. Je kan het als grote instelling gewoon niet maken om door zoiets getroffen te worden.
Het probleem is dat ze enkel aandacht besteden aan Wannacry op dit moment... maar ondertussen gewoon intern TELNET gebruiken ipv. ssh of TELNET-SSL naar hun mainframes. Ik kom regelmatig bij banken en er is nog hééééél veel ruimte voor verbetering maar zoals steeds moet het eerst eens grondig fout gaan.
heist_175 schreef:Ik ken een grote pharma speler die ook 2weken alles op papier gedaan heeft.