Hoe gps route in gps zetten, graag wat duiding

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb hier nog geen ervaring mee maar had graag volgende fietstocht gemaakt

https://www.route.nl/fietsroute/136605/ ... cadzandbad
Ik zie dat de route kan gedownload worden in gpx formaat

Ik zou mij een houdertje kopen dat ik mijn gsm of gps kan monteren op mijn stuur

Ik heb 3 gps'en 1 op win ce (igo) 1 op android gsm (igo) en 1 op winmobile gsm ((here)

Kan ik 1 van die toestellen hiervoor inzetten? Ik zou graag die gpx coordinaten kunnen inbrengen maarliefst geen toestel meer bijkopen..
(ik heb ook geen mobiel internet, dient ofline te werken)

iedere tip welkom
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ik vind direct dit:

https://play.google.com/store/apps/deta ... .gpxviewer

geen idee of het goed werkt maar er zullen er nog wel zijn.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Joe de Mannen schreef:ik vind direct dit:

https://play.google.com/store/apps/deta ... .gpxviewer

geen idee of het goed werkt maar er zullen er nog wel zijn.
Daarmee kan je een GPX bekijken, maar geen turn-by-turn routebeschrijving doen. Dat is iets waar ik als fieters en techneut nog op sukkel, om van GPX naar turn-by-turn navigatie te gaan. De ideale oplossing nog niet gevonden.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als je een GPX in een tomtom krijgt (mits conversie) dan gaat die herberekenen en heb je turnbyturn.
Als je een GPX in pakweg een garmin wandelgps steekt kan je 'backtracken' maar zal je zelf moeten volgen.

Een gpx bevat punten, die samen een track vormen als er genoeg punten zijn. maar geen turn-by-turn info.

Je zal dus een app moeten vinden met een routeberekening erin.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

ach ok, hetgeen ik wil bestaat nog niet :-D

mvg,
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Bababa schreef: Daarmee kan je een GPX bekijken, maar geen turn-by-turn routebeschrijving doen. Dat is iets waar ik als fieters en techneut nog op sukkel, om van GPX naar turn-by-turn navigatie te gaan. De ideale oplossing nog niet gevonden.
Mijn garmin edge doet dat nochtans perfect. Ik zet daar gewoon een gpx op en zet turn-by-turn aan op de Garmin en die berekend de route perfect op basis van die GPX track ...

Als je persé een app wilt gebruiken kan ik RWGPS aanraden, ik gebruik die sowieso om mijn routes / tracks te maken en dan te exporteren.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het bestaat wel.
Eventueel moet je de GPX omzetten in een KML/KMZ bestand via https://www.google.com/maps/d/ ==> Create new map ==> import GPX ==> Preview ==> Download KML

Op Android zou je daarna het KML-bestand kunnen kopiëren naar de SD-kaart in /iGO/content/userdata/route
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ditch zegt het goed 'op basis van' je zal geluk hebben dat de berekende route exact de track volgt, meestal niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Kijk eens naar osmand, app die gpx tracks omzet naar een navigatieroute. Met offline kaarten. Ik gebruik het al jaren.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Dank je wel iedereen !

@Raf1

Werkt perfect.
Raf, u hebt mij al dikwijls eens geholpen met een probleem, mijn dank hiervoor. Je bezit een grote databank aan kennis :idea:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb ook weer iets bijgeleerd, ik kende iGO bijvoorbeeld niet, ik importeerde steeds GPX via Google My Maps en daarna kon ik die kaartjes bekijken via de Google Maps app op Android.

Maar ik ga iGO nu toch eens verder uittesten.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

ditCh schreef:
Bababa schreef: Daarmee kan je een GPX bekijken, maar geen turn-by-turn routebeschrijving doen. Dat is iets waar ik als fieters en techneut nog op sukkel, om van GPX naar turn-by-turn navigatie te gaan. De ideale oplossing nog niet gevonden.
Als je persé een app wilt gebruiken kan ik RWGPS aanraden, ik gebruik die sowieso om mijn routes / tracks te maken en dan te exporteren.
Ride with GPS doet dat enkel met het betalend abonnement. GPX omzetten naar turn by turn navigatie gaat niet
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Joe de Mannen schreef:Ditch zegt het goed 'op basis van' je zal geluk hebben dat de berekende route exact de track volgt, meestal niet.
J.
Ik heb daar zelden tot nooit problemen mee ... Je basis track moet uiteraard van goede kwaliteit zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”