blauwe lampen tegen muggen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Iemand ervaring met deze blauwe lampen, kleine hier al vele malen gestoken en het is geen zicht ...

Heb al eens op internet gezocht en sommige reacties zijn positief en anderen zeggen dan weer dat het onzin is en dat die dingen niets vangen ... Heeft er hier iemand ervaring mee ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

heb het gebruikt; vangt beetje van alles: vliegen, muggen, motten. Je hoort het dan knetteren en de vonken vliegen er uit als die dingen tegen dat metalen frame aan vliegen. Maar het werkt. Staat hier nog ergens te stof te vangen. Foto gaat hierbij
Bijlagen
Schermafbeelding.png
Schermafbeelding.png (55.23 KiB) 5321 keer bekeken
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lang geleden ook eens eentje getest maar deed precies niet veel. Die hervulbare dingskes die je in het stopcontact steekt en geur verspreiden, leken beter te werken.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zet gewoon een potje met ehterische olie (pepermunt of lavendel) op mijn slaapkamer. Muggen houden daar niet echt van.
Nadeel is dat sommige mensen met die geur ook niet kunnen slapen.
En als de kleine nog erg jong is wil je natuurlijk niet dat hij daarvan gaat drinken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Die hervulbare dingskes verspreiden chemie in uw (slaap)kamer. Niet echt ideaal om in te slapen, vind ik.
Wij hebben overal vliegenramen en -deuren, dus er zijn sowieso al weinig vliegende insecten binnen.

De "blauwe lampen", zijn in principe UV (achtige) lampen die muggen aantrekken. Er zijn ook versies die CO2 verspreiden, omdat muggen voornamelijk op CO2 afkomen (iets dat CO2 uitademt kan je ook steken). Aangezien je uw slaapkamer of de gang voor de slaapkamer ook niet vol CO2 wil, kan dat toestel ook geen m³'s CO2 spuiten, dus het effect lijkt me verwaarloosbaar.
Anyway, de muggen worden dus aangetrokken door de lampen (en eventueel door de CO2) en botsen dan op een raster dat onder spanning staat. Vergelijkbaar met die "tennisracketten" waarmee je vliegen en wespen kan elektrocuteren.

Het geeft een herkenbare "knets" en dan is het beestje morsdood.

Het werkt prima, als de opstelling goed is.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die dingen in het stopcontact met vergif werken het best.
Ik steek het ding in een timer, na een uur zijn al die beesten er aan (inclusief spinnen, vliegen, ... blijkbaar).
Het is een afweging tussen 'vergif' en niet slapen, wat het meest ongezond is op lange termijn weet ik niet :-)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Hier ook zo'n lamp, het was een goedkoop model misschien vandaar maar veel vliegende insecten dood het niet :(
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://shop.nieuwsblad.be/is-bin/INTERS ... =OfferList
en deze? (20 € voor 2) + 2.5 € shipping
Afbeelding
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je hebt wel een UV lamp nodig en geen (nep) blauwkleurige lamp

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

bruma schreef:Je hebt wel een UV lamp nodig en geen (nep) blauwkleurige lamp
Insecten komen volgens mij 's avonds naar alles wat licht geeft... ik kan me niet inbeelden dat m'n buitenverlichting UV licht geeft namelijk.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Een deeltje van het licht zal wel UV zijn.
Die handleiding op te reinigen lijkt me gevaarlijker voor de mens dan de muggen ;)
Zet de schakelaar uit en draai de kap eraf ;) als uwe elektricien dan een enkelpolige gebruikt en de neuter ipv de fase onderbreekt ...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Fluppeke schreef:Een deeltje van het licht zal wel UV zijn.
Die handleiding op te reinigen lijkt me gevaarlijker voor de mens dan de muggen ;)
Zet de schakelaar uit en draai de kap eraf ;) als uwe elektricien dan een enkelpolige gebruikt en de neuter ipv de fase onderbreekt ...
Maar brand de lamp dan ook niet? :lol:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

lanadekat schreef:Maar brand de lamp dan ook niet? :lol:
Even... op het ogenblik dat je de "live" draad aanraakt en zelf de "neuter" wordt :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Hier ook de elektrische vernevelaar in gebruik (bayon).
Die lampen hielpen niet.

Echter merk ik wel dat ik opmerkelijk meer droom (of toch me herinner) als die dingen in het stopcontact steek.... vreemd genoeg.
Zal vermoedelijk wel een gevolg zijn van die chemische troep.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

hier staat er permanent eentje aan op de frigo ... al jaren geen mug gezien in huis.

deze werkt ook goed :
maakt op 3 dagen een festivalterrein mug vrij ....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die lampen zijn inderdaad een lange termijn project, je kan niet verwachten dat je slaapkamer bugfree is op een uurtje.
't is niet dat die beesten aangetrokken worden als wa het een magneet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is UV licht trouwens ook niet slecht voor de ogen? Of is dat een mythe?
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Het is niet de bedoeling dat je bij die blauwe lamp blijft staan kijken hé. Meer nog: die werken (thuis dan, kheb het niet over die zware lampen in industriele keukens) beter als het licht uit is. Ik leg die bv aan in de kamer een uurtje voor ik ga slapen en dan verhuist hij naar beneden als in de vooravond het raam is blijven openstaan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hangt er van af. UV zit o.a. in zonlicht. Anderzijds, kijk nooit in een vlam van een lastoestel of je hebt lassersogen. Ook zo met industriële toestellen voor het bacterievrij maken van bepaalde producten door middel van UV lampen. Yoghurt bv. Kijk ook nooit in zo een toestel als het werkt, zoals mijn vader zaliger. Er bleek een lamp kapot te zijn in het toestel en hij deed het open terwijl de lampen nog brandden. Resultaat: thuisgekomen van het werk en ogen niet kunnen openhouden, tranen langs alle kanten. Bezoek aan oogarts maakte duidelijk dat hij brandwonden had op de oogbollen, gevolg van in die lampen te kijken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Een gewone ventilator aanzetten helpt al wonderen. Muggen houden niet bepaald van die snelle luchtstroom. Werkt perfect en geen UV licht of chemische brol.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Jack Daniels schreef:Hangt er van af. UV zit o.a. in zonlicht. Anderzijds, kijk nooit in een vlam van een lastoestel of je hebt lassersogen. Ook zo met industriële toestellen voor het bacterievrij maken van bepaalde producten door middel van UV lampen. Yoghurt bv. Kijk ook nooit in zo een toestel als het werkt, zoals mijn vader zaliger. Er bleek een lamp kapot te zijn in het toestel en hij deed het open terwijl de lampen nog brandden. Resultaat: thuisgekomen van het werk en ogen niet kunnen openhouden, tranen langs alle kanten. Bezoek aan oogarts maakte duidelijk dat hij brandwonden had op de oogbollen, gevolg van in die lampen te kijken.
Was hij blind geworden?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee niet blind. Gewoon lassersogen. En het feit dat hij constant zat te tranen was omdat de oogleden als het ware over die brandwonden schuurden. De beste optie was de ogen zoveel mogelijk gesloten houden. Maar het was geen lachertje. Heeft paar dagen geduurd voor alles weer in orde was.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

powaq schreef:Een gewone ventilator aanzetten helpt al wonderen. Muggen houden niet bepaald van die snelle luchtstroom. Werkt perfect en geen UV licht of chemische brol.
Dat dacht ik ook vorige wee, en toch hadden de muggen me gevonden... daar waar het minste ventilatie was.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Werkt niet tegen muggen, muggen komen af op u "uitlaatgassen"
Met zo'n lamp zal je dus alles behalve die lastige muggen vangen.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

honda4life schreef:
powaq schreef:Een gewone ventilator aanzetten helpt al wonderen. Muggen houden niet bepaald van die snelle luchtstroom. Werkt perfect en geen UV licht of chemische brol.
Dat dacht ik ook vorige wee, en toch hadden de muggen me gevonden... daar waar het minste ventilatie was.
Ja soms weten die rotzakjes je wel te vinden. Bij ons werkt het best goed, en je hebt nog eens verkoeling erbij ook :) (een ventilator met een draaiende kop helpt extra goed)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het beste middel tegen muggen is Autan. Product van Bayer dacht ik maar ben niet zeker. Gele flacon. Wij gebruikten het ruim 35 jaar geleden al in Spanje. Gewoon de blote lichaamsdelen mee inwrijven en werkt uren. Bestaat als lotion en als stick. Weet echter niet of Autan nu nog bestaat of hier verkrijgbaar is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

In die chemische dingen heb ik alvast geen zin, indien de muggen ervan sterven kan het voor de mens ook niet gezond zijn ...

Heb alvast een klamboe voor de kleine besteld en misschien volgt die blauwe lamp nog wel
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Jack Daniels schreef:Het beste middel tegen muggen is Autan. Product van Bayer dacht ik maar ben niet zeker. Gele flacon. Wij gebruikten het ruim 35 jaar geleden al in Spanje. Gewoon de blote lichaamsdelen mee inwrijven en werkt uren. Bestaat als lotion en als stick. Weet echter niet of Autan nu nog bestaat of hier verkrijgbaar is.
Dat zijn afwerende producten op basis van Deet en geen verdelgende producten zoals de bovenstaande voorbeelden.
Voor mijn tropische bestemmingen gebruik ik producten op basis van 50% deet (moustimug) en in malariagebieden zelfs >97% (repel care plus).
Autan bestaat niet langer als merknaam dacht ik.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

brubbel schreef:Die dingen in het stopcontact met vergif werken het best.
Ik steek het ding in een timer, na een uur zijn al die beesten er aan (inclusief spinnen, vliegen, ... blijkbaar).
Het is een afweging tussen 'vergif' en niet slapen, wat het meest ongezond is op lange termijn weet ik niet :-)
Wacht, er bestaat een ding met vergif die je in de stekker kan steken waardoor spinnen dood gaan? Ik heb altijd gehoord over zo van die dingen die je in de stekker kunt steken en met ultrasoon geluid spinnen verjagen maar daar sta ik zeer sceptisch tegenover. Maar dít klinkt interessant, zeker omdat ik een zwaar arachnofoob ben! Waar koop ik zo iets? :-D :-D
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

In quasi elke supermarkt, wellicht ook in elke dierenwinkel (ironisch genoeg), tuinwinkels en online. :-)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Muggen worden niet aangetrokken door (UV) licht, maar door lichaamsgeur en lichaamswarmte. Zo'n lamp is dus goed tegen de meeste insecten behalve muggen.

Ik heb hier gewoon zo'n apparaatje van Vapona met vloeibare vulling dat ik via een tijdsschakelaar heb aangesloten. Het gaat elke avond om 22u automatisch aan en om 6u terug uit, m.a.w. 8u per nacht, dan kan je één vulling gebruiken voor het aantal nachten dat erop vermeld staat (45 of 60). Nooit last van muggen op die manier, ook niet als de raam een beetje open staat. Alternatief zijn die apparaatjes waar je elke avond zo'n blauwe kartonnen tablet moet insteken die doordrenkt is met vloeistof.

Uiteraard zijn dit chemicaliën, maar voor de mens zijn deze ongevaarlijk. Voor vissen zijn deze echter wel zeer schadelijk. Als je een aquarium in de kamer hebt staan, dan moet dit goed worden afgedekt en de pomp uitgeschakeld.
axs schreef:Dat zijn afwerende producten op basis van Deet en geen verdelgende producten zoals de bovenstaande voorbeelden.
Voor mijn tropische bestemmingen gebruik ik producten op basis van 50% deet (moustimug) en in malariagebieden zelfs >97% (repel care plus).
Autan bestaat niet langer als merknaam dacht ik.
Autan-Active, Bayrepel en Care Plus Repel-it zijn op basis van (p)icaridine. Net als DEET is dit een chemische stof, maar het heeft als voordeel dat het geen kunststoffen aantast. Met DEET moet je heel goed opletten dat het niet op plastic (zonne)brilglazen e.d. terechtkomt. Een natuurlijk alternatief zijn de producten op basis van citrodiol-extract van eucalyptusolie (Care Plus Natural, Mosiguard). Deze werken ook goed, maar minder lang en moet je dus vaker aanbrengen.
antutu schreef:Wacht, er bestaat een ding met vergif die je in de stekker kan steken waardoor spinnen dood gaan? Ik heb altijd gehoord over zo van die dingen die je in de stekker kunt steken en met ultrasoon geluid spinnen verjagen maar daar sta ik zeer sceptisch tegenover. Maar dít klinkt interessant, zeker omdat ik een zwaar arachnofoob ben! Waar koop ik zo iets? :-D :-D
In tegenstelling tot muggen, zijn spinnen nuttige dieren. Deze eten zelfs muggen. Misschien uw angst maar eens overwinnen, want de spinnetjes die je in België tegenkomt zijn ongevaarlijk voor de mens.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Vorig jaar hoorde ik van een muggenwerende lamp die je gewoon in je fitting steekt.
Helaas niet goed opgelet...
Zou in Mediamarkt verkocht worden.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

warpozio2 schreef:Vorig jaar hoorde ik van een muggenwerende lamp die je gewoon in je fitting steekt.
Leuk idee, zo boven de living tafel :-)

Soepje...

Ober, er zit... vul zelf maar aan.

On topic.
Ik heb zo'n toestel (foto in 't begin van de thread). Werkt super. Vooravond staat die op de overloop, tussen de verschillende slaapkamers.
's nachts verhuist die naar de living.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ze zijn er inderdaad weer erg vroeg bij vandejaar :cry: 't heeft nochtans toch per momenten goed gevroren deze winter? Momenteel zitten er nog niet teveel, maar 't is maar een kwestie van tijd.

Ik ben ook op zoek naar iets dat goed werkt voor de slaapkamer, want Vapona heeft het me weer gelapt: de refills voor de verstuiver die ik heb zijn niet meer te koop. Elke 2-3 jaar lappen ze dat waardoor je verplicht een nieuwe verstuiver moet kopen. Grote voorraad refills inslaan helpt niet wegens de vervaldatum van +/- 1 jaar na productie.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb ook men electrische raket terug mee in bed genomen.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

CCatalyst schreef:want Vapona heeft het me weer gelapt: de refills voor de verstuiver die ik heb zijn niet meer te koop. Elke 2-3 jaar lappen ze dat waardoor je verplicht een nieuwe verstuiver moet kopen.
Ik blijf dat toch raar vinden dat iedereen dat probleem heeft, ik gebruik al +10 jaar dezelfde verstuiver (van Vapona) en krijg er nog altijd de refills in.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wij hebben overal vliegenramen, dus ook geen last.
Geen last van muggen/vliegen, noch van chemische troep in de slaapkamers.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

overal muggengaas gehangen voor de vensters, en mijn elektrische tennisracket voorzien van nieuwe batterijen!
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

warpozio2 schreef:Vorig jaar hoorde ik van een muggenwerende lamp die je gewoon in je fitting steekt.
Helaas niet goed opgelet...
Zou in Mediamarkt verkocht worden.
Zoiets dus
https://www.muggen-weg.nl/a-45462214/mu ... uggenlamp/
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”