Problemen bij Bpost?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik woon in een zeer rustige straat dus ik merk het meestal als er een auto langsrijd, nu gisteren tot de concluse gekomen dat mijn HDD een bottleneck is voor mijn server. Dus snel even op Coolblue een SSD gekocht zodat ik deze vandaag al kon installeren. Maar net als je die "volgende dag geleverd" nodig hebt ... :lol:

Dus rond 10:50 zie ik de bakkerswagen van de post in de straat rijden maar ik zie hem voorbij mijn huis rijden, vond ik al raar aangezien het zaterdag is (dus alleen paketten) en de kans zeer klein is dat er iemand anders in mijn straat iets besteld had. Maar goed even later check ik de tracking en de status is "afgeleverd" dus ik ga buiten kijken en ik kan niets vinden. Raar, niet de eerste keer dat de tracking niet klopte dus ik wacht gewoon. Maar nog later is de levering plotseling verschoven naar maandag 12 Juni en is de postbode inderdaad niet meer langsgekomen :nono:

Dan maar even naar Coolblue gebeld, en die laten de bestelling retouren zodat ik opnieuw kan bestellen en het morgen aankomt. Zou ik even een groot spandoek op de straat hangen "Hier het pakje afleveren" mocht de postbode mijn woning weer passeren? :angel: Ik vermoed dat die postman mijn woning misschien gewoon niet kon vinden, de vaste postbode die in de week komt werkt zaterdag waarschijnlijk niet en dan is het vervanger die nog nooit iets bij mij heeft afgeleverd. Of heeft Bpost tegenwoordig een goede GPS toestellen in gebruik?

Afbeelding

Iemand al iets dergerlijks meegemaakt? Ik hoop dat dit iets eenmaligs is en dat ik morgen mijn pakket gewoon aankrijg.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Hier gaat Bpost ook af en toe de mist in hoor. Al twee keer gehad dat ik de hele dag thuis ben en dan tot de conclusie moet komen dat ze zogezegd wel aangebeld hebben. Op ons vorige adres hadden we het ook twee keer. Het zou allemaal zo erg niet zijn ware het niet dat je er dan pas de dag nadien (of na het weekend indien op vrijdag) kunt ophalen en dat ons postkantoor middenin het centrum ligt waar parkeren moeilijk is en boetes de norm zijn.

Met mijn brievenbus hadden ze helemaal goed gefixed. We hadden een nieuwe brievenbus besteld en specifiek aangegeven dat de postbode het pakket mocht achterlaten in de gang van het gebouw. De brievenbus was verstuurd met twee dozen: de ene stond in de gang en de andere mochten we in het postkantoor ophalen :lol: .

Doe mij dan liever PostNL. Dat is altijd dezelfde man die iedereen hier in de buurt inmiddels aanspreekt bij voornaam en zorgt dat je altijd je pakket ontvangt. Ik heb nog nooit een dag extra moeten wachten bij PostNL. Ook UPS en DPD doen het goed, alhoewel die laatste al eens een zending van mij pas drie weken later heeft teruggevonden (beschadigd).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Afbeelding

^ dit is wellicht de oorzaak.

Een SSD. Dan heeft Coolblue het mogelijks in een klein envelopje verstuurd? Genre de Amazon A1 envelop (Coolblue formaten ken ik niet)?

Wat er hier dan gebeurd is is een klassieke truck om de pakjesbedeling te ontlasten. Als het druk is worden pakjes van zo'n klein formaat niet door de bestelwagen gebracht, maar wel door de brievenpostbode op de fiets. Gezien die op zaterdag niet komt, hebben ze dat dus verschoven naar de maandag. Daarom "nieuwe aanbieding voorzien". Dat er ook "afgeleverd" staat is waarschijnlijk een foefelarij dat ze doen om geen gezaag van hun computersysteem te krijgen. Uw SSD zat niet eens in de bestelwagen die je zag passeren, die lag (en ligt) al in het vak van uw brievenpostbode te wachten tot maandagochtend.

Ik heb net hetzelfde al meermaals meegemaakt met Amazon. Het pakje zat dan de volgende maandag gewoon in de bus tussen de brieven, maar altijd zogezegd "afgeleverd" op zaterdag.

Inderdaad, zo'n dingen moet je melden aan Coolblue want het is en blijft contractbreuk van bpost naar Coolblue (en Amazon eveneens) toe. Als er genoeg klachten komen zal die praktijk wel eens stoppen. Ik meld dat ook altijd aan Amazon (en gezien ik Premium Prime (jaja, de Franse benaming is eindelijk weg :) ) ben krijg ik dan een gratis verlenging van 1 maand ter compensatie).

Bizar genoeg zal het op een zondaglevering normaal wél afgeleverd worden met de bestelwagen, op voorwaarde dat het de zaterdag verzonden wordt en niet de vrijdag, dit omdat de zondagpakjeslevering een heel bijzonder gedoe is dat los staat van de klassieke bedeling en via een apart netwerk gebeurt waardoor ze dat trucje niet meer kunnen toepassen. Dit houdt ook in dat iets dat ze op zaterdag niet hebben kunnen/willen afleveren niet de zondag zal afgeleverd worden, de volgende attempt is altijd de maandag.

Het is ook nog maar de vraag of die retourvraag van Coolblue nog iets zal uithalen want in principe zal uw pakket niet meer gescand worden, gezien de brievenpostbode geen apparaat heeft. Misschien dat ze het er manueel nog uit zullen halen, indien niet ga je maandag 2 SSD's hebben :-) .
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Regelmatig wordt bij mij post verkeert geleverd, de post is niet de enige die hier tegen zondigt, DHL, TNT,.. volgens mij heeft FedEx en UPS het nog niet klaar gespeeld.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik had ook iets besteld, nog voor Vaderdag, waarbij ik speciaal gisteren, zaterdag, wou leveren. Normaal bestel ik nooit zo laat, maar het was een last-minute idee voor een goed cadeautje (wordt elk jaar moeilijker en moeilijker precies). Gisteren speciaal ganse dag thuis geweest, maar niemand gezien... Ik begin ook te denken dat het komt omdat het pakket niet groot genoeg is en dat de postbode er maandag mee zal langskomen...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij mij thuis met BPost geen last, vriendelijke postbode, kent me al bij naam en zorgt altijd dat ik het pakket heb, desnoods aan de achterdeur. Het was ooit anders, dat wel.
Op ons nieuw adres nog geen ervaring mee, worst case laat ik alles bij men ouders afleveren dan.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”