iPhone of niet? - splits van Ik heb nieuw speelgoed!

Geert2800
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 46 keer

Re: iPhone of niet? - splits van Ik heb nieuw speelgoed!

Berichtdoor Geert2800 » 06 Jun 2017, 18:25

Volgens mij zijn jullie ermee aan het rammelen.
1 permitteren dat ik mijne iPhone wegdoe voor een huawei. Nu koop ik terug een iPhone is het weer niet goed.

Mannekes weten jullie het wel zelf?
Gelukkig nog niet geopend dus doen hem morgen terug weg en speel met iemand anders zijn kl**en.

Pertang 1207 staat er op de doos dat een iPhone is. Nu doe ik hem zeker terug weg en zal ze daar in de Apple store is ferm mijn gedacht zeggen de oplichters. Mij een fake iPhone verkopen hoe durven ze???? Tsssss Apple....

TiTanium
Moderator
Moderator
Bedankt: 442 keer
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer

Berichtdoor TiTanium » 06 Jun 2017, 19:27

:lol:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X@4.8Ghz ~ 32GB@3000Mhz Quad ~ GTX1080Ti Strix ~ M.2 Samsung EVO 960 500GB
MONITOR: Samsung S27A950D & S27B750V
TABLET: Samsung TABpro 10.1 4G + 64GB -> IOM
GSM: Samsung Galaxy S7 Edge + 200GB -> Mobilus M
Px: Tuttimus @ 85/35 ~ Px 11 ~ Mini decoder
eXtra: Sony 4K 55" TV ~ Netflix ~ TN CI+

warpozio2
Member
Member
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Re: Ik heb nieuw speelgoed!

Berichtdoor warpozio2 » 06 Jun 2017, 19:31

Geert2800 schreef:1. Ik kan er geen + 1000€ nog aan uitgeven jaarlijks. Bij 2dehands verkoop mag je blij zijn als je de helft krijgt van de nieuwwaarde.

http://www.mediamarkt.be/nl/product/_apple-iphone-se-64-gb-space-grey-mlm62dn-a-1661700.html?rbtc=twe%7Cpf%7C1661700%7C%7Cp%7Cstandard%20feed%7C
Ik denk dat ik binnenkort de Mediamarkt eens binnenstap....

Geert2800
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Geert2800 » 06 Jun 2017, 19:37

Niet doen om deze redenen :

een se geen iphone
2j oude techniek, pokkeklein, slecht scherm, slecht geluid, hooguit 1e generatie touch id, ocharme maar de voor- voorlaatste processor

Daarom, morgen breng ik de mijne terug naar de Apple Store in Brussel en ze zullen mij een aardig woordje uitleg mogen geven de oplichters! Mij ne valse iPhone verkopen tssss...

TiTanium
Moderator
Moderator

Berichtdoor TiTanium » 06 Jun 2017, 19:49

Wel doen :lol:

Maak kennis met iPhone SE, de krachtigste 4‑inch telefoon ooit. We namen hiervoor een geliefd design, dat we aan de binnenkant volledig opnieuw hebben uitgedacht. De A9‑chip is dezelfde geavanceerde chip als in iPhone 6s. Met de 12‑MP camera maak je schitterende foto’s en 4K‑video’s. En Live Photos brengen je foto’s tot leven. Het resultaat is een iPhone die klein oogt, maar groots presteert.

Bron: https://www.apple.com/benl/iphone-se/
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X@4.8Ghz ~ 32GB@3000Mhz Quad ~ GTX1080Ti Strix ~ M.2 Samsung EVO 960 500GB

xayana
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor xayana » 06 Jun 2017, 19:50

Is dit een grappenthread ofzo?

Je koopt toch wat je zelf wil. Ik heb een iphone en een imac, gewoon omdat ik het makkelijk vind voor hetgeen ik die dingen gebruik. Voor andere zaken kunnen Android & Windows makkelijker zijn.
Over het algemeen vind ik Apple toestellen stabieler draaien dan Windows/Android, maar dat is dan ook omdat je er niet zo snel brol op zet.

TiTanium
Moderator
Moderator

Berichtdoor TiTanium » 06 Jun 2017, 19:51

Alle gekheid op een stok,
als die iphone SE u bevalt... hou hem dan, luister niet naar een ander. Ervaar het zelf!

9livesuni
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 42 keer

Berichtdoor 9livesuni » 06 Jun 2017, 23:03

1207 schreef:ik weet dat die mensen bestaan maar hoe groot is hun aandeel binnen het applecliënteel?
opnieuw uiterst subjectief maar ik ken persoonlijk echt niemand die dat doet.

Een marginaal maar wel een zeer belangrijk deel voor Apple. Het is toch deze groep de een constate buzz op het web genereren.
De devote liefhebber krijgt het de laatste jaren steeds moeilijker om zijn favoriete speeltje aan te schaffen. Velen opteren voor een andere aankoop gewoonte. Geert 2800 gaf in deze een leuke gedachtegang van iemand die het voorlopig even gehad heeft met de Apple mania.

Ik vermoed dat het merendeel switch na twee jaar, als je even de grootste groep buiten beschouwing laat. Die met de afdankertjes , al dan niet met obligatoir gebarsten scherm en constante levenslijn.

Ik kijk net zoals heist_175 ook met veel verbazing naar de vraagprijs van afdankertjes met een Apple logo. Waar ik de koopwoede van Geert2800 nog met de mantel de liefde kan begrijpen lukt het mij minder om die tweedehands markt te vatten. Leuk voor Apple en iedereen die van zijn oud toestel vanaf wil.

Geert2800
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Geert2800 » 07 Jun 2017, 05:12

Ik had het gehad met de Apple mania, maar ze verplichten je hier om TOCH een iPhone te kopen want dat is het van het! Dan koop je terug een iPhone wel een se en dan blijkt het geen iPhone te zijn terwijl er op de doos staat van wel.

Maar geen probleem straks naar de Apple store en ze zullen het daar geweten hebben mij een fake iPhone verkopen tsss.... Foei foei foei Apple...

KRL100
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor KRL100 » 07 Jun 2017, 06:02

Je miet de Honor smartphones eens bekijken, enkel online te koop op http://www.v-mall.eu. Nog beter en steviger dan de Huaweis, en meteen een pak goedkoper. Meeste dual sim, en een batterij die tot 3 dagen meegaat.

Hier ondertussen een tiental Honor gsms in de familie...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

Geert2800
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Geert2800 » 07 Jun 2017, 06:43

Dat is vreemd. De honor stond ook in de mediamarkt!

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1813 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer

Berichtdoor r2504 » 07 Jun 2017, 08:24

Geert2800 schreef:maar ze verplichten je hier om TOCH een iPhone te kopen want dat is het van het!

Niemand verplicht je hier iets te kopen... maar het absurde is dat JIJ er wel één gekocht had... en dan hier komt klagen hoe schandalig het wel allemaal is (wat je toch allemaal op voorhand wist), en hem terug verkoopt om een ander toestel te kopen (maar blijkbaar heb je centen genoeg wat verlies heb je hier zeker op genomen).

Geert2800 schreef:Dan koop je terug een iPhone wel een se en dan blijkt het geen iPhone te zijn terwijl er op de doos staat van wel.

Waarom zou een iPhone SE geen iPhone zijn... wat voor nonsens kraam je hiermee uit ?

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 103 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor cadsite » 07 Jun 2017, 08:29

1207
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor 1207 » 07 Jun 2017, 08:31

9livesuni schreef:Een marginaal maar wel een zeer belangrijk deel voor Apple.

20j geleden werd bewezen dat die groep fanboys te klein is om Apple te laten overleven, toen hebben ze het faillisement enkel dankzij Gates vermeden.

ik denk dat we beide over een ander soort klant praten
jij praat over de diehard fan,

ik praat over ons moe, die wil gewoon iets dat marcheert en werkt en als het dat doet is ze bereid om een paar euro meer te betalen.
die groep is niet bezig met imago, een logo, 2e handsverkoop, internetfora.... die klanten ben je heel snel terug kwijt als je enkel brol verkoopt

het zijn klanten als ons moe die voor het succes zorgen.
mo die geeft geen zier om keynotes,

duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer

Berichtdoor duizend » 07 Jun 2017, 08:57

Stroper schreef:* objectieve redenen:
-langere ondersteuning(hoeveel androids uit 2012-lanceerdatum iPhone5 hebben een update naar nougat gekregen)
-

Voor mijn ipad 3 had ik nochtans maar 3 jaar ondersteuning, gestopt bij ios9
Maar ja dat is zoals de iphone se geen echte apple heb ik begrepen. :angel:

James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Berichtdoor James. » 07 Jun 2017, 09:37

1207 schreef:ik praat over ons moe, die wil gewoon iets dat marcheert en werkt en als het dat doet is ze bereid om een paar euro meer te betalen.

Ik heb compassie noch respect voor mensen die weigeren iets bij te leren en denken dat alles op te lossen valt door er geld tegenaan te smijten, zeker wanneer het gaat over (mobiele) IT.

Geert2800 schreef:En ja ik updaten wel ieder jaar om de aankoop van de opvolger nog iets of wat betaalbaar te houden.
Dat is een stomme reden, want je bent op een periode van bijvoorbeeld vijf jaar verschrikkelijk veel geld kwijt omdat je altijd het nieuwste van het nieuwste wilt. Maar soit, wie ben ik om te zeggen hoe gij uw centen moet spenderen. 8)

road rebel
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 40 keer
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer

Berichtdoor road rebel » 07 Jun 2017, 10:00

James. schreef:
1207 schreef:ik praat over ons moe, die wil gewoon iets dat marcheert en werkt en als het dat doet is ze bereid om een paar euro meer te betalen.

Ik heb compassie noch respect voor mensen die weigeren iets bij te leren en denken dat alles op te lossen valt door er geld tegenaan te smijten, zeker wanneer het gaat over (mobiele) IT.
Volgens mij is dat hetgeen zo goed als elke gebruiker wenst. Een toestel die -goed- werkt en waar er geen omkijken naar is in een -voor die persoon- aanvaardbaar termijn. Geldt voor een computer, telefoon, wasmachine, auto, warmtepomp enz. Dat jij daar geen respect voor hebt lijkt mij een straffe uitspraak, maar is mijn inziens eerder een beperking van jouw kant dan een van de gebruiker.

Geert2800 schreef:En ja ik updaten wel ieder jaar om de aankoop van de opvolger nog iets of wat betaalbaar te houden.
Dat is een stomme reden, want je bent op een periode van bijvoorbeeld vijf jaar verschrikkelijk veel geld kwijt omdat je altijd het nieuwste van het nieuwste wilt. Maar soit, wie ben ik om te zeggen hoe gij uw centen moet spenderen. 8)

Je zou moeten kijken wat de relatieve en absolute afschrijving is voor elk -type- toestel alsook de afschrijvingscurve. Vermoedelijk is het meest interessant een 2 jaar oud toestel aanschaffen (grootste afschrijving achter de rug) en na 2 jaar gebruik weer verkopen. Niet iedereen is echter te vinden om met "oude brol" van een ander rond te lopen. Als je even nadenkt waar mensen het meest hun telefoon gebruiken en bewaren dan is het vanuit hygiënisch standpunt ook niet zo denderend.
Er was een tijd waar je -met iPhones- het best elke 6 maand een upgrade uitvoerde. De marktwerking was zodanig (laag aanbod, grote vraag) dat je tweedehands toestellen zelfs met winst kon verkopen. Dat is echter verleden tijd (nu heeft zowat iedereen een iPhone, wachttijden na een lancering zijn er amper) en met de iPhone SE heeft Apple de tweedehandsmarkt de nek omgedaan. Wie koopt er nu een iPhone 5(s) tweedehands als je voor 350€ een nieuwe met 2 jaar garantie kunt halen in een echte winkel. Met een gemiddelde -softwarematig- levensduur van 5 jaar is de afschrijving nog te overzien om de vervangfrequentie verder te verlagen. De falende accu kwaaltjes moet je er dan wel bijnemen.

James.
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor James. » 07 Jun 2017, 10:15

road rebel schreef:Volgens mij is dat hetgeen zo goed als elke gebruiker wenst. Een toestel die -goed- werkt en waar er geen omkijken naar is in een -voor die persoon- aanvaardbaar termijn. Geldt voor een computer, telefoon, wasmachine, auto, warmtepomp enz. Dat jij daar geen respect voor hebt lijkt mij een straffe uitspraak, maar is mijn inziens eerder een beperking van jouw kant dan een van de gebruiker.

Ja, maar om daarom een dure iPoon te moeten kopen? Dit gaat specifiek over 1207 en zijn moeder.

Als ik een vrij goedkope slimfoon aanraad, is het vaak de Motorola Moto G van minder dan €200: goed genoeg, alles werkt deftig, software-updates zijn voor die fabrikant en dat model vrij goed en consistent, etc. En maar €200!!! 8)

Bababa
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 13 keer

Berichtdoor Bababa » 07 Jun 2017, 10:28

De Motorola Moto C Plus is nog beter, grote accu en maar 119 Euro.
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

KRL100
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor KRL100 » 07 Jun 2017, 10:32

Geert2800 schreef:Dat is vreemd. De honor stond ook in de mediamarkt!

Ze worden hier en daar ook fysiek verkocht hoor, idd oa bij Mediamarkt. Ze kosten wel 20% méér.

Geert2800
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Geert2800 » 07 Jun 2017, 11:03

r2504 schreef:
Geert2800 schreef:maar ze verplichten je hier om TOCH een iPhone te kopen want dat is het van het!

Niemand verplicht je hier iets te kopen... maar het absurde is dat JIJ er wel één gekocht had... en dan hier komt klagen hoe schandalig het wel allemaal is (wat je toch allemaal op voorhand wist), en hem terug verkoopt om een ander toestel te kopen (maar blijkbaar heb je centen genoeg wat verlies heb je hier zeker op genomen).

Geert2800 schreef:Dan koop je terug een iPhone wel een se en dan blijkt het geen iPhone te zijn terwijl er op de doos staat van wel.

Waarom zou een iPhone SE geen iPhone zijn... wat voor nonsens kraam je hiermee uit ?

De iPhone 7 heb ik gekocht bij de lancering vorig jaar in september. Ok? Dat was niet vorige maand of wat dan ook.

1207 zegt dat een se geen iPhone is dus terug weg ermee, heb hem terug naar de Apple Store gebracht netjes mijn euro's terug gekregen en heb ze er mijn gedacht gezegd hoe schandalig het is een fake iPhone te verkopen.

Einde discussie hierbij voor mij! En bedankt om met een mens zij k***en te rammelen!!!!

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1813 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer

Berichtdoor r2504 » 07 Jun 2017, 11:16

James. schreef:Als ik een vrij goedkope slimfoon aanraad, is het vaak de Motorola Moto G van minder dan €200: goed genoeg, alles werkt deftig, software-updates zijn voor die fabrikant en dat model vrij goed en consistent, etc. En maar €200!!! 8)

Gewoon een Lumia 650 met Windows 10 Mobile... past perfect in het Windows ecosysteem wat de meeste mensen toch al hebben... en was zelfs maar 120 euro ! (maar spijtig genoeg is Microsoft ermee gestopt).

Geert2800 schreef:De iPhone 7 heb ik gekocht bij de lancering vorig jaar in september. Ok? Dat was niet vorige maand of wat dan ook.

So what, die werkte toch prima (anders zou je hem niet gekocht hebben vermoed ik)... en die kon gerust nog 5 jaar meegaan ook.

1207
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor 1207 » 07 Jun 2017, 11:25

James. schreef:Ja, maar om daarom een dure iPoon te moeten kopen? Dit gaat specifiek over 1207 en zijn moeder.

mij iPhone 4s kostte op het einde vd rit om en bij de 12-15 euro per maand, inclusief batterijwissel
tot het voorlaatste jaar heb ik altijd netjes software updates ontvangen (zonder er zelf te moeten achter zoeken)
samenwerking met andere toestellen
...
ik vind dat niet veel voor een toestel dat ik gedurende al die jaren zo intensief heb gebruikt

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 467 keer

Berichtdoor butskristof » 07 Jun 2017, 11:32

duizend schreef:Voor mijn ipad 3 had ik nochtans maar 3 jaar ondersteuning, gestopt bij ios9

Maart 2012 (release) tot september 2016 (niet meer ondersteund door iOS 10), das toch een goeie 4,5 jaar?
Maar de iPad 3 zit inderdaad al wat aan de kortere kant, mede omdat toen het scherm een hele mooie upgrade kreeg maar de hardware al niet echt kon volgen (zeker na de komende updates).
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Air 13" (Mid 2014)  iPhone 7 Plus  iPad Air 2  Watch Series 3

9livesuni
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 42 keer

Berichtdoor 9livesuni » 07 Jun 2017, 12:05

road rebel schreef:Je zou moeten kijken wat de relatieve en absolute afschrijving is voor elk -type- toestel alsook de afschrijvingscurve.
Vermoedelijk is het meest interessant een 2 jaar oud toestel aanschaffen (grootste afschrijving achter de rug) en na 2 jaar gebruik weer verkopen.
Wie koopt er nu een iPhone 5(s) tweedehands als je voor 350€ een nieuwe met 2 jaar garantie kunt halen in een echte winkel.

Van deze gedachtegang snap ik dus werkelijk de ballen. Geloof me ik probeer er echt iets van te maken.

road rebel
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 40 keer
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer

Berichtdoor road rebel » 07 Jun 2017, 12:58

9livesuni schreef:
road rebel schreef:Je zou moeten kijken wat de relatieve en absolute afschrijving is voor elk -type- toestel alsook de afschrijvingscurve.
Vermoedelijk is het meest interessant een 2 jaar oud toestel aanschaffen (grootste afschrijving achter de rug) en na 2 jaar gebruik weer verkopen.
Wie koopt er nu een iPhone 5(s) tweedehands als je voor 350€ een nieuwe met 2 jaar garantie kunt halen in een echte winkel.

Van deze gedachtegang snap ik dus werkelijk de ballen. Geloof me ik probeer er echt iets van te maken.

Doelt op de lage restwaarde van iPhones. Dit was in de eerste 5jaren wel anders, tegenwoordig schrijven die bijna even hard als andere smartphones.

James.
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor James. » 07 Jun 2017, 13:23

Awel ja, eerst beweren (Geert dus) dat een iPhone op een jaar ongeveer de helft wordt afgeschreven en daarna beweren dat elk jaar de oude verkopen en een nieuwe kopen wordt gedaan omdat het zo goedkoper is. Deeeerp.

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 611 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1090 keer

Berichtdoor Goztow » 07 Jun 2017, 14:36

A hahaha we got trolled!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Geert2800
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Geert2800 » 07 Jun 2017, 14:52

James. schreef:Awel ja, eerst beweren (Geert dus) dat een iPhone op een jaar ongeveer de helft wordt afgeschreven en daarna beweren dat elk jaar de oude verkopen en een nieuwe kopen wordt gedaan omdat het zo goedkoper is. Deeeerp.

Kerel als ik mijn iPhone verkoop.voor de helft dan heb ik bijv voor de 7+ 128gb ( nieuwprijs 1019€ om pietje precies te zijn voor de d****len hier ) 509.5€ gehad. Als de opvolger dan 1200€ kost moet ik maar 690.5€ opleggen dus ja dat komt dan goedkoper uit deeeeeeeerrrrrppppp.

Einde discussie nu l*llen jullie maar verder tegen jezelf ik reageer NIET meer trollen die jullie zijn!!!!!!!!

1207
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor 1207 » 07 Jun 2017, 15:57

Goztow schreef:A hahaha we got trolled!

mo neje
Geert is gewoon die euromillions winnaar van vorige week
met 150 miljoen kunt ge een paar iPhones kopen en moogt ge al eens van gedacht veranderen

duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 146 keer
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer

Berichtdoor duizend » 07 Jun 2017, 16:19

butskristof schreef:
duizend schreef:Voor mijn ipad 3 had ik nochtans maar 3 jaar ondersteuning, gestopt bij ios9

Maart 2012 (release) tot september 2016 (niet meer ondersteund door iOS 10), das toch een goeie 4,5 jaar?
Maar de iPad 3 zit inderdaad al wat aan de kortere kant, mede omdat toen het scherm een hele mooie upgrade kreeg maar de hardware al niet echt kon volgen (zeker na de komende updates).

Da's fanboi apple goedpraat, niet iedereen koopt bij de release.
Prijs was nochthans niet gezakt als ik hem kreeg, dus verwacht ik nog volle ondersteuning.

iceke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 539 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer

Berichtdoor iceke » 07 Jun 2017, 16:37

Apple en verwachten in één zin gebruiken :nono:

KRL100
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor KRL100 » 07 Jun 2017, 16:51

Geert2800 schreef:Kerel als ik mijn iPhone verkoop.voor de helft dan heb ik bijv voor de 7+ 128gb ( nieuwprijs 1019€ om pietje precies te zijn voor de d****len hier ) 509.5€ gehad. Als de opvolger dan 1200€ kost moet ik maar 690.5€ opleggen dus ja dat komt dan goedkoper uit deeeeeeeerrrrrppppp.

Einde discussie nu l*llen jullie maar verder tegen jezelf ik reageer NIET meer trollen die jullie zijn!!!!!!!!

Dé Apple indoctrine en brainwash in eigen persoon!

Als ik mijn Android die ik 2 jaar geleden kocht voor 400€, nu verkoop voor 200€, en mijn nieuwe Android (Honor 6X 64GB) kost er 299 met gratis Bluetooth speaker en gratis selfie-tripod, dan moet ik eigenlijk maar 99 euro opleggen.

Mijn Honor van 299 doet minstens evenveel als jouw aaaaifeun van 1099, en meteen doe ik drie dagen met een batterij (terwijl je met die iPhones van lader naar lader mag zeulen :) )

springfield
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: RE: Re: iPhone of niet? - splits van Ik heb nieuw speelgoed!

Berichtdoor springfield » 07 Jun 2017, 19:49

KRL100 schreef:
Geert2800 schreef:Dat is vreemd. De honor stond ook in de mediamarkt!

Ze worden hier en daar ook fysiek verkocht hoor, idd oa bij Mediamarkt. Ze kosten wel 20% méér.

Honor is het "budget" merk van Huawei. Dus beter zal je niet krijgen want Huawei blijft de premium vechter. Je krijgt wel veel waar voor u geld. En ze zijn gewoon al te koop in winkels, in België beperkter maar zeker bij de buurlanden.

butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor butskristof » 07 Jun 2017, 20:06

duizend schreef:
butskristof schreef:

Prijs was nochthans niet gezakt als ik hem kreeg, dus verwacht ik nog volle ondersteuning.

Bwa fanboi niet specifiek, wel realistisch. Welke andere tablet uit maart 2012 krijgt nog wel OS updates?
Toch logisch ook dat je vanaf release rekent? Ik zou niet weten waarom je een ander moment zou moeten kiezen of welk dat dan zou zijn.

iPhone 5 valt nu bijvoorbeeld af voor iOS 11. September 2012 tot september 2017 volledig ondersteund. Geen nieuwe OS update betekent ook niet dat hem voor de vuilbak is he, gewoon geen nieuwe features meer. Hoeveel Android telefoons krijgen uberhaupt ooit een major OS upgrade, laat staan vijf?
 MacBook Pro 15" (2017)  MacBook Air 13" (Mid 2014)  iPhone 7 Plus  iPad Air 2  Watch Series 3

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 103 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor cadsite » 07 Jun 2017, 20:14

KRL100 schreef:Dé Apple indoctrine en brainwash in eigen persoon!

Als ik mijn Android die ik 2 jaar geleden kocht voor 400€, nu verkoop voor 200€, en mijn nieuwe Android (Honor 6X 64GB) kost er 299 met gratis Bluetooth speaker en gratis selfie-tripod, dan moet ik eigenlijk maar 99 euro opleggen.

Mijn Honor van 299 doet minstens evenveel als jouw aaaaifeun van 1099, en meteen doe ik drie dagen met een batterij (terwijl je met die iPhones van lader naar lader mag zeulen :) )

En nu maak je je zelf schuldig aan hetzelfde soort indoctrinatie, maar dan van de andere kant van de muur.
ik heb een Android phone & iPad, beide systemen hebben hun waarde en sterktes.

BertG3
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 138 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer

Berichtdoor BertG3 » 07 Jun 2017, 20:24

butskristof schreef:
duizend schreef:
butskristof schreef:

Bwa fanboi niet specifiek, wel realistisch. Welke andere tablet uit maart 2012 krijgt nog wel OS updates?
Toch logisch ook dat je vanaf release rekent? Ik zou niet weten waarom je een ander moment zou moeten kiezen of welk dat dan zou zijn.

iPhone 5 valt nu bijvoorbeeld af voor iOS 11. September 2012 tot september 2017 volledig ondersteund. Geen nieuwe OS update betekent ook niet dat hem voor de vuilbak is he, gewoon geen nieuwe features meer. Hoeveel Android telefoons krijgen uberhaupt ooit een major OS upgrade, laat staan vijf?

Maar toch hoor je van veel iPhone gebruikers dat je ofwel best niet update als je snelheid wil behouden ofwel dat je door de updates eigenlijk quasi verplicht bent een nieuwe telefoon te kopen als je hem nog dagelijks wil gebruiken. En inderdaad als ik nu een iPhone 5 zie amai dat ding gaat tergend traag op IOS 10. En de batterij van die persoon gaat af op 30%. Steek je 'm in een powerbank staat die plots direct op 15% en ga zo maar door.

Wat betreft Android updates hangt het af van merk tot merk maar indien je een phone hebt die vrij populair is los je dat snel op met Custom ROMS. Okay dan kan je zeggen mijnen bomma zal dat niet doen' maar die bomma geeft ook niet om dat nieuwe control center van IOS 11 wat ik er persoonlijk vreselijk vind uitzien. En nee ik ben niet anti-Apple. Ik heb lang een Mac gehad maar ben terug naar Windows gegaan omwille van enkele programma's en dergelijke.
Ook overgeschakeld van iPad naar Google Pixel C omwille van een mooie korting die ik had en de vrijheid (aansluiten external HDD, en bepaalde apps die niet beschikbaar zijn op IOS).

Apple en Android ze zijn beide goed maar ik ben ervan overtuigd dat indien Apple de prijs van hun producten (vooral van die iPhone, de laatste iPad is gezakt in prijs en is nu behoorlijk geprijsd) dat ze heel wat meer klanten zouden hebben. Ik hoor vaak in mijn omgeving "Ja ik heb een Huawei/Xiaomi want ik kan voor 1 iPhone al 3 Huawei/OnePlus/Xiaomi's kopen en heb toch een topmodel." En allé komaan mannen (fanboy of niet) Apple KAN die prijs zakken hé.

butskristof
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor butskristof » 07 Jun 2017, 20:37

BertG3 schreef:Maar toch hoor je van veel iPhone gebruikers dat je ofwel best niet update als je snelheid wil behouden ofwel dat je door de updates eigenlijk quasi verplicht bent een nieuwe telefoon te kopen als je hem nog dagelijks wil gebruiken. En inderdaad als ik nu een iPhone 5 zie amai dat ding gaat tergend traag op IOS 10. En de batterij van die persoon gaat af op 30%. Steek je 'm in een powerbank staat die plots direct op 15% en ga zo maar door.

Wat betreft Android updates hangt het af van merk tot merk maar indien je een phone hebt die vrij populair is los je dat snel op met Custom ROMS. Okay dan kan je zeggen mijnen bomma zal dat niet doen' maar die bomma geeft ook niet om dat nieuwe control center van IOS 11 wat ik er persoonlijk vreselijk vind uitzien. En nee ik ben niet anti-Apple. Ik heb lang een Mac gehad maar ben terug naar Windows gegaan omwille van enkele programma's en dergelijke.
Ook overgeschakeld van iPad naar Google Pixel C omwille van een mooie korting die ik had en de vrijheid (aansluiten external HDD, en bepaalde apps die niet beschikbaar zijn op IOS).

Apple en Android ze zijn beide goed maar ik ben ervan overtuigd dat indien Apple de prijs van hun producten (vooral van die iPhone, de laatste iPad is gezakt in prijs en is nu behoorlijk geprijsd) dat ze heel wat meer klanten zouden hebben. Ik hoor vaak in mijn omgeving "Ja ik heb een Huawei/Xiaomi want ik kan voor 1 iPhone al 3 Huawei/OnePlus/Xiaomi's kopen en heb toch een topmodel." En allé komaan mannen (fanboy of niet) Apple KAN die prijs zakken hé.

Bwa, die reacties van "amai die laatste update heeft mijn telefoon traag gemaakt" hoor je heel dikwijls NET na de betreffende update, in combinatie met warm worden en snel leeglopende batterij.
Bij elke update moet Spotlight zijn index opnieuw opbouwen, wat redelijk wat resources kost. Gevolg: de eerste dag/dagen is uw toestel wat trager, loopt uw batterij snel leeg, .. Idem op mijn 7 Plus de dag na een update, maar daar merk ik er gewoon minder van omdat die meer batterij/resources 'to spare' heeft. Na een paar dagen normaliseert dat allemaal weer en is er niks aan het handje.
Ik ga nu ook niet naief doen en beweren dat die iPhone 5 op termijn met de laatste iOS tegenover zijn originele (6 dacht ik) in 2012. There is no free lunch en die tradeoff heb je altijd, maar ik vind persoonlijk dat de laatste tijd het nogal goed meevalt. Absoluut niet in de mate van 'onbruikbaar'. iOS 7 op de iPhone 4 daarentegen vond ik wel redelijk verschrikkelijk.

Natuurlijk kan Apple die prijs laten zakken. Maar zo lang ze miljoenen en miljoenen blijven verkopen, waarom zouden ze in godsnaam? Dat gaat ook niet allemaal naar dikke winstmarges he (ik ontken natuurlijk niet dat ze goed hun zakken vullen), maar R&D moet ook betaald worden.

1207
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor 1207 » 08 Jun 2017, 06:31

BertG3 schreef:Maar toch hoor je van veel iPhone gebruikers dat je ofwel best niet update als je snelheid wil behouden ofwel dat je door de updates eigenlijk quasi verplicht bent een nieuwe telefoon te kopen als je hem nog dagelijks wil gebruiken.

waarom ken ik dan zoveel mensen die hun Iphone gebruiken tot 'm op is?
dat een iPhone 5 trager is als een 6s is logisch, maar onbruikbaar is een heel ander niveau
dat een batterij na 3 à 4j aan z'n einde komt is ook perfect normaal.

BertG3 schreef:Apple en Android ze zijn beide goed maar ik ben ervan overtuigd dat indien Apple de prijs van hun producten (vooral van die iPhone, de laatste iPad is gezakt in prijs en is nu behoorlijk geprijsd) dat ze heel wat meer klanten zouden hebben.

nu maak je de fout die heel vaak gemaakt wordt
het idee dat Apple maar 1 type iPhone, laptop, tablet zou verkopen.

>1000 voor een iPhone 7s, of waar zitten ze tegenwoordig, is belachelijk,
500 euro voor de 6 of de se is gewoon een correcte prijs als je het hele pakket bekijkt

James.
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor James. » 08 Jun 2017, 08:33

Iedereen doet alsof Apple met zijn iPhones en iPads een voordeel heeft dat die langer meegaan, maar ik vind dat die tout court langer zouden MOETEN meegaan, gezien hun hoge prijs!

Stel nu dat er een jaarlijks budget is voor telefoons en een jaarlijks budget voor tablets. Dan koop je een foon en een tablet van een zeker bedrag en dan is het de bedoeling dat je foon en tablet blijft gebruiken zodanig dat het jaarlijks budget niet overschreden is.

Als je jaarlijks telefoonbudget €100 is, dan kan je een goedkope Android van €200 al met een gerust hart vervangen na 2 jaar, maar als je een iPoon van €1k koopt, dan hoop je maar best dat die het tien jaar rekt of je schendt je budgetdoelstellingen.

Een duurdere gsm? Doe er maar wat langer mee, want het is te zot om er elk jaar zo veel geld voor weg te smijten.

Daarom vind ik de houding van Geert ook zo zot: dure GSM en tóch elk jaar vervangen, dat is een grove schending van de (of mijn?) budgetdoelstellingen en eigenlijk onnodige verkwanseling van geld. Niemand heeft elk jaar de nieuwste GSM nodig. Sùck it up en hou u aan uw budget, ruggegraatloze materialist. 8)

Terug naar “Allerlei”