Drones - regelgeving

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Alsof mensen zich iets gaan aantrekken van die website :D
Overigens, er zijn nog (officiële) landingsplagina's voor heli's en daar mag je dan wel vliegen met een drone of zo?

Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld het Sint Elisabethziekenhuis te Zottegem?
https://www.google.be/maps/place/AZ+Sin ... d3.8167164

Tweede voorbeeld : Jan Palfijn ziekenhuis te Gent
https://www.google.be/maps/place/Jan+Pa ... d3.7003367

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die vinden dat regels voor hen niet gelden maar het geeft anderen wel een argument om daartegen in te gaan.

In onze wijk was er toevallig onlangs een bericht over een drone die over privé eigendom (niet van de drone-eigenaar) vloog.

Dat er boven ziekenhuizen niet gevlogen wordt met die dingen lijkt me inderdaad maar logisch.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goh ik lig daar eerlijk gezegd niet zo wakker van. Ikzelf heb een simpele drone (Ardrone) welke ik misschien eens per maand uithaal om wat mee te vliegen. In 90% van de gevallen boven open velden (weides, akkers, voetbalvelden, ...) en in 10% van de gevallen tussen de huizen (welliswaar hoger dan 10 meter) om eens een 360 graden foto te nemen van de buurt. Hoewel veel mensen dit weten, nog nooit klachten gehad. Alleen maar een soort van appreciatie/bewondering. Niet zo zelden vragen mensen wel eens of ze die foto dan mogen hebben... En wie ben ik dan om neen te zeggen?

Nu merk ik wel dat steeds meer mensen een drone hebben (je kan deze immers ook overal kopen) en dat er meer kinderen mee spelen. Je kan er inderdaad schade mee aanrichten (maar dan kan je als slechte voetballer ook) maar al bij al valt dat wel mee.

Wat het fotograferen betreft vind ik het wat een vervelende zaak. Goed je hebt inderdaad privacy en ik kan voor het raam van de badkamer uw dochterlief in de gaten houden. True... Dat is niet zo tof. Maar dat er overal camera's hangen "voor uw veiligheid", dat vinden we wel normaal. En deze staan ook dikwijls hoger dan 10m hoor. Dat men vanuit een luchtballon of heli foto's neemt van uw huis om deze daarna aan u te komen verpatsen is ook een praktijk die niet zo zelden is, en welke iedereen toestaat (immers, hoeveel mensen hebben er geen foto van hun huis/bedrijf vanuit "the sky"?). Dat Google Streetview langs uw huis aan t bollen is, daar klaagt ook niemand over...

Dat je niet om het even waar moet vliegen, daar ben ik mee akkoord. Maar voor al de rest heb ik eerder het gevoel dat men regeltjes aan het maken is om maar regeltjes te maken.

En ja, ik heb hier ook al drones zien vliegen van buurtjongens (pakweg tussen 12 en 20 jaar oud), al dan niet begeleid door hun ouders. Eens goed mee gelachen en ze laten spelen. Voelde mijn privacy absoluut niet geschonden, ook al weet ik dat ze mij wel zagen (ze zien op hun scherm alles van hun drone, daarom filmen ze niet of nemen ze niet persé foto's). Ik laat die gasten doen, ben al blij dat ze zo eens buiten komen dan altijd achter hun tablet of pc kruipen.

Het jammere is dat men in de media doet alsof een drone uit (ik zeg maar iets) de Aldi kilometers ver kan gaan en dat iedereen met een drone de intentie heeft om uw privacy aan te vallen. Er zullen er, ongetwijfeld, zijn die dat daarvoor kopen. Maar de overgrote meerderheid zal dit puur voor de fun gebruiken. Gewoon om zich wat bezig te houden. De realiteit is immers zo dat het grote gros van de niet-professionele toestellen werken via een 2.4GHz wifi verbinding. Héél ver zal je daar dus niet mee raken met alle andere stoorzenders (zowat iedereen zijn WiFi werkt op 2.4GHz). Laat een groot object tussen jou en je drone komen en het is gedaan met de fun. Ook de vliegtijd is zeer beperkt : pakweg 10 minuten met één enkele batterij.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Maar dat er overal camera's hangen "voor uw veiligheid", dat vinden we wel normaal. En deze staan ook dikwijls hoger dan 10m hoor. Dat men vanuit een luchtballon of heli foto's neemt van uw huis om deze daarna aan u te komen verpatsen is ook een praktijk die niet zo zelden is, en welke iedereen toestaat (immers, hoeveel mensen hebben er geen foto van hun huis/bedrijf vanuit "the sky"?). Dat Google Streetview langs uw huis aan t bollen is, daar klaagt ook niemand over...
Er zijn mensen die over alles klagen... tot die mate dat we uiteindelijk een onleefbare maatschappij vol haat en afgunst hebben.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is exact wat ik bedoel en wil aanhalen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb op zich niets tegen drones en aan overmatige klagers heb ik ook een hekel. Toch mogen we de zaken niet verengen tot enkel dat. Iedereen heeft zijn eigen mening en voorkeuren en de vrijheid van het ene individu eindigt waar dat van een ander begint.

Zoals met veel andere zaken komen er pas problemen van als mensen hun vrijheid boven deze van anderen plaatsen en voor hen gaan beslissen wat kan en wat niet. Op die momenten moet de overheid dan ingrijpen en dat komt bij de redelijken (meerderheid) over als pesterijen.

Drones zijn inderdaad voor de meeste mensen, inclusief mezelf geen probleem zolang ze gebruikt worden zoals het hoort en met respect voor een ander. Dat iemand in een wei wat met die dingen speelt zal niemand storen. Als ze boven uw tuin hangen is dat misschien al anders en zeker als uw madam daar net zit te zonnen of uit de sauna komt. Het punt dat men kan gefilmd en opgenomen worden sterkt het vertrouwen ook niet echt. Niemand wil dat de foto's van zijn spelende kinderen op een pedosite terecht komen of dat madam plots de ster van de wijk is door een onbewust optreden op een website.

Veel ongenoegen hangt inderdaad deels af van onwetendheid over de mogelijkheden maar ook uit het feit dat men niet weet wat de drone-eigenaar van plan is. Een normaal mens gaat dus niet zomaar in privégebied wat vliegeren en nog minder filmen. Dat ze maar kort filmen of van ver maakt geen verschil, de kwaliteit is vandaag de dag zodanig goed dat men mensen zeeg goed kan onderscheiden.

Uiteraard worden we dagelijks gefilmd in openbaar domein maar dat wil helemaal niet zeggen dat iedereen dat normaal vindt. Dat er geregeld berichten opduiken over misbruik van die beelden voedt het vertrouwen ook niet.

De foto's die verkocht worden van vluchten boven wijken zullen niet deze met de madam in adamskostuum bevatten want deze ben ik nog niet in de huiskamers tegen gekomen. De firma zou rap gedaan hebben met verkopen en dat weten ze zelf ook. Ook Google maps gebruikt foto's maar ook daar worden dingen (huisnummers, gezichten, nummerplaten,...) geblurred en kan je zelf je ganse huis laten blurren. Dat dit erbij gekomen is zegt genoeg over het feit dat niet iedereen ermee gediend is of dat er al problemen door ontstaan zijn. Iedereen kent wel oa het verhaal van de man die het bordeel verliet toen google passeerde :lol:

Voor mij moet dat dus niet verboden worden maar als je het doet lijkt het me logisch dat je minstens ofwel toestemming vraagt ofwel zeer duidelijk aangeeft wat uw bedoelingen zijn. Meestal laten mensen dan hun voorbehoud varen. Dat merk ik zelf ook als ik gewone foto's neem. Als je er gewoon maar staat dan is er snel wantrouwen, als je uitlegt waarom je foto's neemt is er meestal geen probleem. Als iemand er wel een probleem mee heeft verwijder ik de foto's direct en zonder discussie. Op reis is dat nog moeilijker omdat daar vaak nog striktere opvattingen over beelden bestaan.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Toch blazen ze veel te hoog van de toren over de drones tegenwoordig. En zoals al gezegd geweest is, de mensen kunnen niets meer verdragen.

Zijn er dan zoveel gevallen bekend waar drones tot overlast waren ?

Ook eens op de kaart gekeken en gelukkig val ik buiten die rode cirkels. Ik vlieg ook nog maar zelden (minder tijd tegenwoordig).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er is veel tussen iets kunnen verdragen en een wildvreemde die onaangekondigd in uw tuin komt filmen.

Er zijn inderdaad al problemen geweest met drones. Drones die in de buurt van luchthavens vliegen bijvoorbeeld. Zelf heb ik onlangs van iemand vernomen dat er een drone geregeld in de buurt vloog, oa ook over zijn tuin. Het is steeds door mensen die geen maat of manieren kennen dat de rest ervoor moet opdraaien.

Persoonlijk vind ik drones voor fotografie geweldig maar zomaar in privétuinen gaan filmen gaat niet lang duren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Zelf heb ik onlangs van iemand vernomen dat er een drone geregeld in de buurt vloog, oa ook over zijn tuin.
En we zijn natuurlijk zo paranoide dat dit 200% bewust iemand is die op zoek is naar blote borsten en constant aan het filmen is... in plaats van dat het gewoon een onschuldige buurjongen is die een nieuw speeltje heeft (al begrijp ik wel dat het niet zo evident is de persoon erop aan te spreken aangezien je niet weet wie de eigenaar is - maar daar gaat een wet ook niets aan verhelpen).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

dat van die prive tuinen komt juist door te strenge wetgeving hier. als je wel boven bossen / weilanden e.d. mag vliegen dan is de behoeft om in de achtertuin te vliegen een stuk kleiner.

m.b.t. privacy
als ik met de drone foto's wil maken van de buurvrouw moet ik of te ver blijven en staat er niks op de foto, of ik moet dichterbij en dan hoor je dat ding echt wel. Dan kan ik beter de spiegelreflex pakken en een telelens....
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Het is mijn recht om mijn privacy te beschermen ! :-)
https://youtu.be/HpiAVK_T_aU?t=1m31s
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

qless schreef:Dan kan ik beter de spiegelreflex pakken en een telelens....
Onder een deftige drone kan je die natuurlijk ook hangen :twisted:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:En we zijn natuurlijk zo paranoide dat dit 200% bewust iemand is die op zoek is naar blote borsten en constant aan het filmen is... in plaats van dat het gewoon een onschuldige buurjongen is die een nieuw speeltje heeft (al begrijp ik wel dat het niet zo evident is de persoon erop aan te spreken aangezien je niet weet wie de eigenaar is - maar daar gaat een wet ook niets aan verhelpen).
Waar zeg ik dat? Het maakt niet uit of het bewust of onbewust is, je staat ongewild op film in uw privé.

Regels worden strenger als mensen zich er niet genoeg van aantrekken en denken dat alles zomaar kan omdat zij er zin in hebben.

Ik vraag me af hoe de mensen die het allemaal wat wegwuiven zouden reageren als blijkt dat foto's van hun spelende kinderen op een pedosite staan. Lachen? ik denk het niet. Vraag eens aan de madam of ze het ziet zitten dat een willekeurige buur haar mag bespieden? Dat is trouwens geen nieuw gegeven maar bestaat al eeuwen, dat heet bespieden of gluren. Nu kan het gewoon nog makkelijker.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:je staat ongewild op film in uw privé
Wie zegt dat zo'n Drone constant aan het filmen is... dat is jou paranoia !
Dizzy schreef:Regels worden strenger als
... als mensen niets meer kunnen verdragen. Niet verwonderlijk dat kinderen gans de dag binnen achter hun Playstation zitten.
Dizzy schreef:Ik vraag me af hoe de mensen die het allemaal wat wegwuiven zouden reageren als blijkt dat foto's van hun spelende kinderen op een pedosite staan. Lachen?
Waarom geef je niet het voorbeeld dat een IS terrorist een drone in je tuin laat ontploffen... van doemdenken kan je wel wat lijkt me. Als ik jou was sloot ik m'n kinderen op in de kelder... een wet gaat heus niet verhinderen dat iemand met slechte bedoelingen alsnog opnames maakt met een drone !
Dizzy schreef:Dat is trouwens geen nieuw gegeven maar bestaat al eeuwen, dat heet bespieden of gluren. Nu kan het gewoon nog makkelijker.
Je blijft hangen in je negatieve visie... volgens mij vliegt 99% met hun drone om het "vliegen"... en niet om te bespieden, maar nogmaals geen enkele wet gaat verhinderen dat die 1% dat toch doet.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb er gewoon een zeer groot probleem mee dat er automatisch altijd van uitgegaan wordt dat een drone die rondvliegt een inbreuk op de privacy is.....
Ik heb zelf een redelijk serieuze drone maar die gewoonweg niet voorzien is van een camera(kan wel maar tot hiertoe gebruik ik deze niet/is hij ook niet gemonteerd) maar toch wordt je er over aangesproken dat je de privacy zou schenden!!!

Het zelfde met wapenbezit, altijd wordt er van uitgegaan dat een wapen dient om een dier of mens te verwonden/doden....wat met de mensen die als hobby in een schietstand gaan schieten en geen vlieg kwaad doen!!! Het zijn trouwens ook niet de wapens die doden maar wel diegene die ze gebruikt met slechte bedoelingen!!!

Ik moet gewoon kotsen van al die mensen met hun zeer negatieve vooroordelen over bepaalde hobby's van anderen!
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik wil geen hobbydrones boven mijn tuin. Niemand heeft daar iets te zoeken. En naast het feit dat mijn privacy geschonden wordt is er ook lawaaioverlast.

Ik heb niets tegen een hobby maar beoefen deze toch niet in andermans tuin. Je gaat toch ook niet met je modelbouwwagen in je buur zijn tuin rijden?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op zich is dat allemaal niet zo erg maar

- de beelden kunnen met de huidige technologie van zo'n kwaliteit zijn dat het een probleem vormt (alleen politiebeelden om een misdadiger te pakken zijn nog blurry tegenwoordig)
- de beelden kunnen met de huidige technologie veel te gemakkelijk gereproduceerd worden
- met de huidige technologie is het ook mogelijk om ze razendsnel te verspreiden en het is helaas niet meer mogelijk om het dan te controleren of om ze te wissen.

Daar nijpt het schoentje.

Als er vroeger ene met z'n telelens een foto van de blote tetten van uw madam maakte dan kostte het hem ten eerste nog tijd en geld om ze op papier te hebben en een deftige kopie kostte ook nog wat van beide.

Als je dan het negatief te pakken kreeg was je er al vrij zeker van dat reproductie niet meer mogelijk was zonder kwaliteitsverlies.

Het is dus allemaal de schuld van de vooruitgang.

Vroeger was alles beter, gisteren was het bvb nog weekend :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Wie zegt dat zo'n Drone constant aan het filmen is... dat is jou paranoia !
Dat beweer ik nergens, jij maakt dat er graag van om me in een positie te dwingen :nono:
Ik zei dat er KAN gefilmd worden, dat klopt gewoon. Het klopt ook dat je niet kan weten of je al dan niet gefilmd wordt. Argwaan is dus het logische gevolg.
... als mensen niets meer kunnen verdragen. Niet verwonderlijk dat kinderen gans de dag binnen achter hun Playstation zitten.
Geen argument, ze kunnen perfect buiten met hun drone spelen maar niet daarbij de tuin van de buren overvliegen. Parken zijn al uitgevonden.

Opnieuw poging om een mening uit de context te trekken want al meermaals gezegd dat ik eerder open ben tegenover anderen maar dus niet onbeperkt. Drones kunnen voor mij dus maar niet ongelimiteerd. Het is door mensen die niet normaal kunnen doen dat er helaas ingegrepen moet worden.
Waarom geef je niet het voorbeeld dat een IS terrorist een drone in je tuin laat ontploffen... van doemdenken kan je wel wat lijkt me. Als ik jou was sloot ik m'n kinderen op in de kelder... een wet gaat heus niet verhinderen dat iemand met slechte bedoelingen alsnog opnames maakt met een drone !
Ik denk niet dat die in mijn tuin zouden komen want er zijn betere targets. Dit is DE reden waarom ze verboden zijn boven een evenement zoals bijvoorbeeld Rock Werchter. Wederom een overdrijving om iets proberen belachelijk te maken.

Gaan we alle wetten afschaffen die toch niet 100% gerespecteerd worden?
Je blijft hangen in je negatieve visie... volgens mij vliegt 99% met hun drone om het "vliegen"... en niet om te bespieden, maar nogmaals geen enkele wet gaat verhinderen dat die 1% dat toch doet.
Dat wil ik best geloven maar helaas zijn het die 1% die de wet nodig maakt.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Je zegt het zelf al: overdrijven.

Het zijn dus ook wetten voor een zeer kleine hoeveelheid mensen, maar de rest en dat zijn er veel zijn de dupe ervan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Ik zei dat er KAN gefilmd worden, dat klopt gewoon.
Ja, en als ik op zolder m'n dakraam open zet kan ik dat ook... gaan we nu dakramen verbieden ?
Dizzy schreef:Argwaan is dus het logische gevolg.
Het ziekelijke gevolg zal je bedoelen ?
Dizzy schreef:Parken zijn al uitgevonden.
Ook daar mogen ze niet vliegen
Dizzy schreef:Ik denk niet dat die in mijn tuin zouden komen want er zijn betere targets.
Evenzeer voor blote borsten... het internet staat daar trouwens boordevol van, je zou al echt dom moeten zijn daarvoor een drone aan te kopen en dan te hopen dat je buurvouw monokine aan het zonnen is :bang:
Dizzy schreef:Dat wil ik best geloven maar helaas zijn het die 1% die de wet nodig maakt.
Als we voor ieder individu die misschien iets fout doet een wet moeten maken zijn we goed bezig.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Je buren zullen ongetwijfeld dolblij zijn als je uit je dakraam staat te filmen in hun tuin. :roll:

Nogmaals, nergens spreek ik over verbieden, dat doe jij.

Argwaan is ook niet noodzakelijk ziekelijk zoals je alweer zwaar overdrijft. Argwaan hebben van een buur die vaak vanuit zijn dakraam staat te filmen vind ik bijvoorbeeld normaal. Ik zou hem er zelfs over aanspreken over wat hij zo interessant vindt aan mijn tuin of mijn madam :lol:

Er is hier een park in de buurt en daar wordt er vaak gevlogen met drones, niemand heeft er een probleem mee. Dat men te streng is klopt dus niet helemaal. Er zijn gewoon regels voor de mensen die dat nodig hebben om normaal te doen.

Ik zeg nergens dat men het vooral voor naaktfotografie koopt al zullen er wel zulke mensen bestaan. Ben zelf fotograaf en je wil niet weten hoe vaak er iets op een foto blijkt te staan zonder dat je het zelf wist/wilde. In feite gaat men gewoon over omheiningen gluren en een normaal mens voelt wel aan dat dat niet altijd gewenst is want anders stonden er veel minder omheiningen :lol:

Als je wil weten hoeveel echt zieke geesten er bestaan is internet anders ook een goeie bron. Regels worden zelden vóór de feiten gemaakt, eerder pas lang erna.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Drones zijn inderdaad voor de meeste mensen, inclusief mezelf geen probleem zolang ze gebruikt worden zoals het hoort en met respect voor een ander.
Laat ons het hierbij houden... daar zijn we beide akkoord mee.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”