Internationale Robinson lijst ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bestaat er zoiets als een internationale Robinson lijst ? Niet dat het veel zal uithalen wellicht...
Ik krijg zo ruwweg maandelijks een telefoon uit het buitenland (verschillende locaties, soms zonder nummer) waarbij ik telkens een aziaat aan de lijn krijg, die blijkbaar wat vragen wil stellen rond economie en financiën. Ik wimpel die altijd af maar ze zijn wel redelijk persistent. Eerder deze week nog een met een nummer uit Ierland terwijl hij beweerde dat hij vanuit Zwitserland belde en dan een verhaaltje opzette over VOIP e.d. Als ik hem vroeg hoe hij überhaupt aan mijn nummer kwam, begon hij een verhaaltje op te zetten over het accepteren van T&Cs op Google Play en dat mijn telefoonnummer zo tot bij hen geraakt... Als ik hem vroeg waarvoor hij juist belde (verkoop? job offer? ...) begon hij rond te potten te draaien en vooral zelf weer vragen te stellen. Wanneer ik hem zei dat ik aan het werk was en geen tijd had, begon hij te vragen waarom ik werk :roll: . Dan geraakte mijn geduld op :).
Maar zonet alweer, een call, anoniem, nu zogezegd in opdracht van de Economist. Hij had precies het verkeerde nummer, want de naam die hij vroeg was alleszins ik niet. Maar blijkbaar maakte dat niet uit... Heb dan maar direct terug opgehangen.

Zou eigenlijk eens aan de lijn moeten blijven om te zien waar het naartoe leidt... en of het een poging tot scam is... maar heb het geduld niet om aan de lijn te blijven :P.

Anyway, iemand nog dergelijke ervaringen, en een idee waarover het juist gaat en hoe je er vanaf geraakt ?
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb er ook last van. Niets aan te doen vrees ik. Is bijna altijd een ander nummer, maar de laatste tijd inderdaad veel uit Ierland.

Ik had er ooit eens een die 10 keer na mekaar terugbelde. Ik werd er gek van.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:waarbij ik telkens een aziaat aan de lijn krijg
Ik vermoed dat die geen Nederlands spreekt... dus als je consistent in het plat Antwaarps antwoord zal die je wel schrappen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”