Media Markt consumentenbedrog tijdens solden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

media markt bedrog.png
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... lden.dhtml

Lees ook deze comment op HLN:
Bernard Bant
Het is nog erger, die camera is een Nikon D750 met een lens 24-120 f/4.0 VR. De prijs 2897,- is het duurste van de markt maar dat wil niet zeggen dat het de correcte prijs is. Nu komt het,.... ik de zelfde camera in Aachen Media markt gekocht voor 2267,- euro. Bonnetjes aanwezig met een garantie van 2 jaar Europa. Alle documenten aanwezig! Daar op die prijs van 2267 euro zat een marge op voor MM, reken nu eens uit wat de marge zou zijn op een doos. Want MM koopt een doos in en verkoopt een do0s!
Zelf heb ik ook de D750 maar allemaal pro lenzen ipv de 24-120.

Bij Media Markt is een Nikon in de solden meer dan 200 € duurder dan buiten de solden. Blijkbaar heeft onze overheid beslist dat ze eender welke prijs als de prijs buiten de soldenperiode mogen kiezen, om daarop hun korting te berekenen. Ketens zoals Media Markt melken deze lacune uit, wat eigenlijk op consumentenbedrog neerkomt.

Ook kopiëren ze de inhoud van je identiteitskaart met garantie als drogreden via het freedelity platform, wat de deur openzet voor ID fraude. Ook garantie is daar een ramp en ze zoeken drogredenen om er geen te moeten geven. Laptop binnensteken? Dan wordt hij standaard gewist, al je data kwijt.

Je moet al goed gek zijn om daar te kopen.

Ik koop enkel nog in MM dingen waarbij het risico klein is, een ps4 game, een toetsenbord in promo. Ik ga echter niks meer van Nikon in MM kopen, of zaken die ze tijdens de garantieperiode kunnen verknoeien.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

De dag dat medimarkt failliet gaat, zullen ze niet begrijpen hoe dat kon gebeuren.
In huidige tijd waarbij de consument direct op internet kan vergelijken, moet je al heel dwaas zijn om zo je klanten te bedriegen.
Bedriegelijke Winstmarges van 100% en meer op accessoires dat moet er ook uit.
Bijv. In de Hubo product aan verdacht dure prijs van een 19,95€.
Onmiddellijk Check online: 12€ en die mensen hebben ook winst op de producten!!
Het mag duurder zijn en verkocht Hubo dit aan 14€ dan kocht ik direct 2 stuks. Maar nu nee zo gaat het niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is niets nieuws en denk dat de meesten hier sowieso weinig geloof hechten aan 'solden' prijzen op elektronica en dergelijke. Vergelijk gewoon constant de prijs met elders en je bent dan meestal het goedkoopst uit en in de solden ga je alleen dingen echt nog goedkoper vinden als ze uit het assortiment gaan.
Maar die uitleg van die MediaMarkt man is toch wel echt te gek voor woorden. Hij geeft bijna letterlijk toe dat de klant eigenlijk in het zak gezet wordt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k Heb al vaker opgemerkt dat als er solden bijstaat of uitverkoop dat het heel vaak duurder is,... het is wel niet altijd zo.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een paar weken geleden kocht ik kokkels bij Metro. Prijs was iets van een 6,25 euro per kilo. Een goede week later kreeg ik de promo folder van metro in de bus met diezelfde kokkels in de aanbieding. En de prijs bleek gestegen naar 6,83 euro. Voorgelegd aan een Metro medewerker op de horeca expo beurs maar daar kon niemand mij een degelijke verklaring gegeven waarom het in promotie duurder was dan de reguliere prijs.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby schreef: Maar die uitleg van die MediaMarkt man is toch wel echt te gek voor woorden. Hij geeft bijna letterlijk toe dat de klant eigenlijk in het zak gezet wordt.
Hoe zo iemand dan serieus kan blijven in het interview .....
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Gisteren was het ook op tv(VTM) http://nieuws.vtm.be/binnenland/220949- ... -de-solden
Het verschil in dit VB. was wel enorm,vind ik.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

En dan schrikken handelaars en/of winkelketens ervan dat de consumenten naar het buitenland trekken om hun inkopen te doen. Blijkbaar hebben handelaars hier nog niet zo goed dat principe begrepen van de ezel en de steen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Volgens mij zijn het nooit solden in januari. ==> https://www.heise.de/preisvergleich/?ph ... 6&age=9999
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Tijdje geleden docu gezien dat solden gebruikt wordt op producten stelselmatig duurder te maken (Engeland). Ze keren vaak nooit naar de gewone prijs.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fvhbrugge schreef:In huidige tijd waarbij de consument direct op internet kan vergelijken, moet je al heel dwaas zijn om zo je klanten te bedriegen.
Ga maar eens kijken op de parking van MM, propvol :).
Jack Daniels schreef:Een paar weken geleden kocht ik kokkels bij Metro. Prijs was iets van een 6,25 euro per kilo. Een goede week later kreeg ik de promo folder van metro in de bus met diezelfde kokkels in de aanbieding. En de prijs bleek gestegen naar 6,83 euro.
Dat kan net zo goed de prijs op de (vis)veiling zijn natuurlijk. Verse producten zijn (makkelijker) onderhevig aan prijsschommelingen.
Waarmee ik ze niet wil vrijpleiten, maar een mogelijke verklaring geef.
Elektronica is niet "vers". Als het typenummer hetzelfde is, is het hetzelfde.

Als je gelooft dat elektronica in "solden" gaat, ben je naïef.
Ofwel is het einde reeks, maar daarvoor hoef je niet te wachten tot januari/juni, maar gewoon de markt wat volgen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

De gemiddelde UB-er zal inderdaad al eens eerder zijn smartphone boven halen om een prijs te vergelijken, maar het overgrote deel staat er gewoon echt niet bij stil hoor..
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

is het ooit anders geweest?

i mean, solden klinkt altijd leuk... maar op heel erg veel zaken doe je gewoon geen voordeel:
de prijs is hoger, of het is een x jaar oud model uit de kelder dat terug als nieuw in de rekken staat, of ....
heb er nooit echt veel in geloofd, net zoals koppelverkoop ook heel mooi is maar je ook daar gewoon geen voordelen aan doet als je wat rondkijkt.

maar: mensen worden nu eenmaal graag voorgelogen en kijken vooral naar wat men ze op een zilveren schaaltje wil aanbieden.

moet je maar eens uittesten bij vrienden/familie: even naar de winkel gaan, random product uitkiezen waar x versies van zijn, en dan het goedkoopste laten kiezen... de meeste gaan kijken waar de laagste prijs staat, ipv de prijs/kg(l) te vergelijken... en dat is dan nog in dezelfde winkel,
laat staan dat ze winkels vergelijken.

zelf bv doe ik mijn supermarkt inkopen bij AH: niet omdat ze het goedkoopst zijn (spijtig genoeg), maar omdat ze me in tijd veel schelen, alles hebben wat ik zoek, en supervriendelijk zijn.
multimedia en groot elektro.. daar vergelijk ik eerst winkels, folders, en internet (maar blijf wel over het algemeen bij .be en .nl winkels)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tja, als ze eender welke prijs mogen kiezen om te solderen is het er om vragen natuurlijk. Dat is hetzelfde als die mensen die denken dat ze bij iBood altijd goede deals hebben, maar de prijs waarop ze korting tonen is altijd gewoon de adviesprijs van de fabrikant, tja.
Conclusies trekken en er niet meer gaan. Ik had een bon van 150 euro gekregen een paar jaar geleden, zodra die op is kom ik er ook niet meer. Heb er nog in de weekends gewerkt (als externe) dus heb toen mijn conclusies al kunnen trekken :).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is van alle tijden. De klant wil graag bedrogen worden. Er zijn voorbeelden legio en deze MM stunt is het zoveelste bewijs.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jack Daniels schreef:Het is van alle tijden.
Inderdaad... herinner me nog steeds van dik 25 jaar geleden in één of andere supermarkt... onder het stikkertje van solden zat gewoon een lagere prijs !
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Deden ze vorigen keren ook al, uiteindelijk doen ze niets fout -> Ze geven korting maar dan bvb berekend van hun prijs van enkele maanden terug.

Tip= neem je smartphone mee en vergelijk desnoods online of kijk simpelweg online en vergelijk :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het is een vaak gebruikte techniek ... een product van 20 euro zachtjesaan verhogen naar 30 euro. Dit begint 1 a 2 maand voor de solden. En tijdens de solden een grote sticker er op van 20 euro, superpromo blablabla.

Jan-met-de-pet vangen ze nog. Maar mij niet...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

krisken schreef:Het is een vaak gebruikte techniek ... een product van 20 euro zachtjesaan verhogen naar 30 euro. Dit begint 1 a 2 maand voor de solden. En tijdens de solden een grote sticker er op van 20 euro, superpromo blablabla.
het grote probleem daaraan is... dan vergelijk je pakweg in de zomer iets, vind je het goedkoopste, spaar je even... "shit, prijs is omhoog gegaan"...
en dan moet je wachten tot in de "solden" om de prijs van de zomer terug te hebben.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Collishop vermeldt ergens op hun website dat hun geafficheerde "vroegere" prijs de hoogste prijs is waarvoor het product ooit bij hen is verkocht. Bv. als een draagbare telefoon bij lancering 69 EUR kostte, nadien tijdelijk naar 79 is gegaan (door de bemoeienissen van D. Trump, geen twijfel mogelijk) en nu aan 59 EUR buiten mag, dan staat er 79 doorstreept en 59 als nieuwe prijs, dus je betaalt 20 EUR minder dan Iemand Anders Ooit.
Dit vind ik in elk geval correct. Nog beter zou zijn natuurlijk dat ze altijd de meest recente prijs hanteerden maar de regel is duidelijk.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nee, de laagste pris dat het gestaan heeft sinds de laatste solden is de enige correcte geafficheerde prijs vind ik.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Tip= neem je smartphone mee en vergelijk desnoods online of kijk simpelweg online en vergelijk :)
Zal nog meer de trend worden. Ben benieuwd hoe men deze trend gaat proberen tegenhouden, sommige winkels verbieden nog foto's te nemen (zelfs colruyt)... maar dit lijkt me zo klantonvriendelijk dat de onlinewinkels nog meer gaan verkopen ;)
Als een (top)man van MM dergelijke uitspraken doet wil dat zeggen dat ze toch zeker zijn van hun klandizie :) ..
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Het is een vaak gebruikte techniek ... een product van 20 euro zachtjesaan verhogen naar 30 euro. Dit begint 1 a 2 maand voor de solden. En tijdens de solden een grote sticker er op van 20 euro, superpromo blablabla.

Jan-met-de-pet vangen ze nog. Maar mij niet...
Vrouwen laten hun nog véél sneller vangen als het om kledij gaat :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

ITnetadmin schreef:Nee, de laagste pris dat het gestaan heeft sinds de laatste solden is de enige correcte geafficheerde prijs vind ik.
Inderdaad dit moet zo wettelijk verankerd worden: de laagste prijs in plaats van de hoogste prijs sedert 3 maanden zou moeten vermeld worden.
Dan pas zou de klant niet bedrogen worden.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Niet alleen die solden bij MM maar ze verkopen dan een laptop aan iemand en er staan al 6000 foto's op de HD van een vorige eigenaar ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ptop.dhtml
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

fvhbrugge schreef:
ITnetadmin schreef:Nee, de laagste pris dat het gestaan heeft sinds de laatste solden is de enige correcte geafficheerde prijs vind ik.
Inderdaad dit moet zo wettelijk verankerd worden: de laagste prijs in plaats van de hoogste prijs sedert 3 maanden zou moeten vermeld worden.
Dan pas zou de klant niet bedrogen worden.
Ik vind dat er niets wettelijk moet geregeld worden, we hebben al genoeg regeltjes.
Als ik iets wil kopen, dan vergelijk ik prijzen.
En als ik iets koop, is het omdat ik het de prijs waard vond, niet omdat er -30% op de label staat.

Als iemand €2.897 wil geven voor een Nikon D750, is het toch omdat hij/zij meent dat dit het waard is?
Is het dan relevant dat hetzelfde toestel €2.267 kost in Aachen?
So what? De winstmarge van MM is toch mijn zaak niet?

Niet MM is de fraudeur, maar degene die zich laat beetnemen is de ezel vind ik :-D
honda4life schreef:Vrouwen laten hun nog véél sneller vangen als het om kledij gaat
Hier ook hetzelfde liedje: hoe meer we kopen in de Solden hoe meer geld wij verdienen :oops: :-( :cry:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

fvhbrugge schreef:De dag dat medimarkt failliet gaat, zullen ze niet begrijpen hoe dat kon gebeuren.
In huidige tijd waarbij de consument direct op internet kan vergelijken, moet je al heel dwaas zijn om zo je klanten te bedriegen.
Dat dacht ik jaren geleden ook al.
En toch staan er elke dag opnieuw hele volksstammen al popelend aan te schuiven om hun geld te mogen overhandigen aan de kassa voor veel te dure producten. Er is dus nog steeds een bepaalde groep mensen die mediamarkt zeer goed weet te bereiken.
philippe_d schreef: Ik vind dat er niets wettelijk moet geregeld worden, we hebben al genoeg regeltjes.
Als ik iets wil kopen, dan vergelijk ik prijzen.
En als ik iets koop, is het omdat ik het de prijs waard vond, niet omdat er -30% op de label staat.
Niet mee eens, klanten misleiden op deze manier zou best verboden mogen worden.
Wij kunnen dan wel doorheen dat labeltje met 30% kijken, maar er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen. Lang niet iedereen kan evengoed met internet overweg om prijzen te vergelijken en/of online te bestellen.
Denk bijvoorbeeld ook aan kinderen/jongeren die na schooltijd de lokale mediamarkt binnenspringen en zich daar vergapen an al die leuke gadgets. Die zullen veel sneller geneigd zijn om iets direct te willen kopen dan eerst naar huis gaan, opzoekingswerk verichten en eventueel nog enkele dagen te wachten op het juiste moment.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

MaT schreef:Niet mee eens, klanten misleiden op deze manier zou best verboden mogen worden.
Wij kunnen dan wel doorheen dat labeltje met 30% kijken, maar er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen. Lang niet iedereen kan evengoed met internet overweg om prijzen te vergelijken en/of online te bestellen.
Denk bijvoorbeeld ook aan kinderen/jongeren die na schooltijd de lokale mediamarkt binnenspringen en zich daar vergapen an al die leuke gadgets. Die zullen veel sneller geneigd zijn om iets direct te willen kopen dan eerst naar huis gaan, opzoekingswerk verichten en eventueel nog enkele dagen te wachten op het juiste moment.
Maar is het dan de taak van de overheid om het te verbieden? Het zijn echt niet enkel kinderen die zich daar aan laten vangen, maar ik vind dat het een beetje je eigen verantwoordelijkheid is. Je kan in zo'n zaken héél ver gaan, waar trek je de lijn?
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

het is ook niet de taak van de overheid om regels te maken die amper te controleren zijn. FOD zegt geval per geval te moeten bekijken.
En zoals die van MM zegt, mensen denken dat het om de laatste prijs gaat.
Denk bijvoorbeeld ook aan kinderen/jongeren die na schooltijd de lokale mediamarkt binnenspringen en zich daar vergapen an al die leuke gadgets. Die zullen veel sneller geneigd zijn om iets direct te willen kopen dan eerst naar huis gaan, opzoekingswerk verichten en eventueel nog enkele dagen te wachten op het juiste moment.
Een fysieke winkel heeft dat voordeel, daar moet de overheid niets aan doen ;)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik vind het niet correct dat de prijs voor solden in dezelfde winkel goedkoper is dan de prijs in solden indien er daarenboven staat aangegeven dat het een product in solden is.

Vergelijken met Duitsland is bullshit. In Afghanistan zal het product nog goedkoper zijn,daar heeft de consument niks aan.

Het onmiddellijk kunnen meenemen is ook een prijs waard. Mijn vrouw is naar de Carrefour een tablet gaan halen (I know :-( ) omdat ze hem dan direct had, bij Amazon ging ze moeten wachten hebben.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Goztow schreef:Ik vind het niet correct dat de prijs voor solden in dezelfde winkel goedkoper is dan de prijs in solden indien er daarenboven staat aangegeven dat het een product in solden is.
Dit dus, dat zijn geen solden en dus bedrog. Er valt wat voor te zeggen moest er bvb een of andere ramp geweest zijn die camera's plots schaars en dus duurder maakte. Of zoals een eerder voorbeeld, met verse producten die dagelijks schommelen in prijs. Maar dat is hier niet het geval natuurlijk.
Het zou trouwens geen extra wet/regel zijn, de bestaande regel dat ze eender welke prijs mogen kiezen zou verdwijnen. Evenveel regels dus ;).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Die tablet is trouwens een Asus zenpad 7c aan 99 euro. Geen slechte prijs.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

gisteren ook ons rondgelopen in de Mediamarkt...enkele voorbeelden Dyson V6/62 etc steelstofzuigers nu 349 euro waar er de laatste weken overal folders in de bus vielen en online prijzen waren van 279-299 euro, nu duurder dan anders, Karcher manuele raamreiniger, doorhaalde prijs van 69 euro, nu 59 euro, waar het reeds geruime tijd bijna overal 49 euro is, zelfde voor het copy Leifheit product...
Ik had genoeg gezien, geen solden meer voor mij in de Mediamarkt....
Laatst gewijzigd door laroyj 08 jan 2017, 11:22, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

laroyj schreef:gisteren ook ons rondgelopen in de Mediamarkt...enkele voorbeelden Dyson V6/62 etc steelstofzuigers nu 349 euro waar er de laatste weken overal folders in de bus vielen en online prijzen waren van 279-299 euro, nu duurder dan anders, Karcher manuele raamreiniger, doorhaalde prijs van 59 euro, nu 59 euro, waar het reeds geruime tijd bijna overal 49 euro is, zelfde voor het copy Leifheit product...
Ik had genoeg gezien, geen solden meer voor mij in de Mediamarkt....
En dan adverteren met "De gekste solden" aan tram en bushaltes in Gent. Ja je moet gek zijn om daar in te trappen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Hier zijn we van plan nog meer aan te kopen in Nederland,voeding,pc,bril en kleding voor de vrouwen word nu al gekocht in Nederland,voor kleding voor mij (Mannen) zijn we nu ook op zoek naar een intresante lokatie.
De Solden in Belgie verbleken vergeleken met deze uit Nederland,zelfs de dure winkels geven daar veel kortingen (bijv. Maison Cortvriend sas van Gent,voor vrouwen)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

idd, wij zijn tussen kerst en nieuw ook naar Sluis al weest shoppen, mn zoon en vriendin vorige week speciaal naar shoppincenter Goes geweest, welke merkkleren ze daar meegebracht hebben aan echte stuntprijzen !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

laroyj schreef:idd, wij zijn tussen kerst en nieuw ook naar Sluis al weest shoppen, mn zoon en vriendin vorige week speciaal naar shoppincenter Goes geweest, welke merkkleren ze daar meegebracht hebben aan echte stuntprijzen !
Is da wa te vergelijken met Wijnegem, daar in Goes? of kleiner?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Is er iemand wat goed in scripten? Met een databaseje van producten moet het volgens mij wel doenbaar zijn daar dagelijks de prijs van in hun webshop op te halen en dan in een grafiekske te gieten. Ik ben benieuwd naar de prijzen de week voor een grote actie :lol:
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

MClaeys schreef:Is er iemand wat goed in scripten? Met een databaseje van producten moet het volgens mij wel doenbaar zijn daar dagelijks de prijs van in hun webshop op te halen en dan in een grafiekske te gieten. Ik ben benieuwd naar de prijzen de week voor een grote actie :lol:
https://tweakers.net/shopreview/9345/me ... producten/ ? :-D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

7zp schreef:
MClaeys schreef:Is er iemand wat goed in scripten? Met een databaseje van producten moet het volgens mij wel doenbaar zijn daar dagelijks de prijs van in hun webshop op te halen en dan in een grafiekske te gieten. Ik ben benieuwd naar de prijzen de week voor een grote actie :lol:
https://tweakers.net/shopreview/9345/me ... producten/ ? :-D
Thanks, de camera in de 1e post staat ook op tweakers:

https://tweakers.net/pricewatch/415446/ ... zwart.html

Daar staat hij online bij zowel MM als Art & Craft € 2668
Schande dat hij dan in de winkel van MM 2897 staat.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”