Dashcam

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hi,

Ik ben op zoek naar een dashcam voor in de auto.

Ik heb er al verschillende getest van Quintezz.
Fantastische helpdesk, maar helaas geen enkele die het langer dan een week volhoudt. Ze crashen, lopen vast, doen raar, ...

Ik gebruik dagelijks en dashcam dus ik wil iets degelijks, liefst een brede kijkhoek, full-hd, en niet te duur. (Max €50?)

Iemand die ook een dashcam gebruikt en zijn ervaring wil delen?

Alvast bedankt!

P.S. Ik heb eens op ebay gekeken, daar heb je ook wel veel keuze, maar ik ben alleen bang als je iets koopt en het zou niet werken, dan moet je zelf de retourkosten betalen... Ik dacht dat je via PayPal toch beschermd was?


Greetz!
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Mr.mister schreef: Ik heb er al verschillende getest van Quintezz.
Fantastische helpdesk, maar helaas geen enkele die het langer dan een week volhoudt. Ze crashen, lopen vast, doen raar, ...
Da's normaal: als je rommel koopt, moet je niet verwachten dat alles goed loopt.
Mr.mister schreef:Ik gebruik dagelijks en dashcam dus ik wil iets degelijks, liefst een brede kijkhoek, full-hd, en niet te duur. (Max €50?)
Dan zul je uit China moeten bestellen. Daar heb je meer dan voldoende keuze van dashcams aan een redelijke prijs (50€ is zeker een OK budget)
Mr.mister schreef:P.S. Ik heb eens op ebay gekeken, daar heb je ook wel veel keuze, maar ik ben alleen bang als je iets koopt en het zou niet werken, dan moet je zelf de retourkosten betalen... Ik dacht dat je via PayPal toch beschermd was?
Retourkostenbscherming programma is denk ik al afgelopen. Maar als het niet werkt, kun je via paypal vaak wel een claim indienen en met bewijs van vernietiging krijg je je geld wel terug.
Al is het beter om gewoon een degelijke te kopen van een betrouwbare winkel (die ook behulpzaam zijn): bv. Banggood.
Kijk ook reviews.
Deze site heeft goede vergelijkingen (en zijn youtube channel heeft werkelijke footage en reviews): http://www.techmoan.com/
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Is je gsm als dashcam geen optie?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Is de 1dayfly aanbieding van vandaag geen optie??

https://www.1dayfly.com/be/nl/1dayfly/

Ik gebruik zelf ook vaak een 'oude' smartphone of mijn GoPro als dashcam...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb er een paar jaar geleden eentje gekocht met front en rearcam voor 79€ incl de nodige invoerkosten vanuit china.
frontcam is HD bekabelde rearcam (bestaat ondertussen ook als draadloos) is VGA incl GPS module en G force lock van fragmenten.
Hou wel rekening dat de batterijen geen lang leven beschoren zijn indien het toestel in een warme wagen achterblijft.

Mocht ik evenwel aan vervanging toe zijn zou ik overwegen om de 'recorded bird viewcam' aan te kopen is evenwel nog redelijk duur +/-250€ maar je kan het toch gebruiken als parkeer cam assistent en dodehoekdetectie.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

We hebben hier allemaal al een paar jaar de G1W-dashcams, werken goed, maar beetje picky tov de SD-kaart. Na 2 jaar continu writes zijn die dingen ook versleten en moet je nieuw kaartje kopen.
Een van de beste, nieuwe modellen die je op dit moment kan kopen is de Ddpai M6 Plus: http://www.befr.ebay.be/itm/14197381013 ... rmvSB=true
Als je front/back in 1 systeem wilt met mini-camera's de K1S: http://www.ebay.co.uk/itm/331398006995? ... rmvSB=true
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik heb sinds vorige week een ddpai mini. Geen scherm, je bekijkt het beeld via wifi op je gsm via een app. Werkt prima. Heeft HD en is redelijk klein.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Is ook de favoriet van Techmoan. Heb review daarvan gezien een tijdje geleden en moest ik een dashcam zou willen kopen, zou dat ook mijn keuze zijn.

Qua writes op microSD: da's wel waar. Maar gelukkig kosten microSD kaarten zo goed als niks op Amazon.de, recent nog een 64GB microSD voor 14€ gekocht (Samsung EVO+). Dus als je die elke paar jaar moet vervangen (of zelfs eens per jaar), is het niet zo erg.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dima_2005 schreef:op Amazon.de, recent nog een 64GB microSD voor 14€ gekocht (Samsung EVO+)
+1 voor Samsung Evo+ via Amazon.de ! Hier ook een paar exemplaren in huis gehaald voor quasi geen geld.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

wimpie3 schreef:Ik heb sinds vorige week een ddpai mini. Geen scherm, je bekijkt het beeld via wifi op je gsm via een app. Werkt prima. Heeft HD en is redelijk klein.
Geeft zelf een hogere resolutie dan HD en dat is handig om nummerplaten te lezen. In 1080 is dat soms net niet mogelijk.
Ik heb hem dus ook gekocht na het zien van de Techmoan review en ben zeer tevreden. Voldoet aan al de eisen die ik stelde en ik keek echt al 2 jaar uit om er één te kopen. Echt handig. Review is (zoals altijd) zeer goed dus weinig op aan te vullen.
Levensduur valt af te wachten natuurlijk.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb de mini 0805 een jaartje in gebruik. M'n eerste SD kaart werd niet goed aangenomen (Transcend) en nu er een Samsung insteekt, geen problemen mee.
Goede camera voor een kleine prijs. Ik heb hier nog een Mobius liggen, was ook niet slecht.

https://dashcamtalk.com/
Victory Not Vengeance
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Daarnet op 9lives een dashcam tegenkomen bij het varia topic.
Misschien een optie?
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Op de smart phone of tablet Sygic navigatie.
Inclusief dashcam + hud .
ge start Sygic en als ingesteld start het meteen , gewoon zonder te navigeren.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik gebruikte dat ook een tijdje, maar die dashcam functie heeft nooit echt deftig gewerkt. En ook is het zo dat ik niet graag mijn smartphone in het zicht heb --> de camera heeft ook geen goede zicht. Het is een optie voor sommige mensen, maar ik denk dat een goedkope dashcam toch net een iets betere optie is voor velen :)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

smartphone en dashcam waarbij er ook navigatie op loopt lukt niet gezien de lens de verkeerde richting uitkijk indien in het midden van de ruit en waar de A-stijl het zicht beperkt indien die wel de juiste richting uitkijkt, links
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Er zijn 2 redenen waarom ik geen smartphone als dashcam zou gebruiken:
-Met temperaturen zoals de laatste dagen vind ik het niet verstandig om dat ding redelijk CPU intensief werk te laten doen achter een glazen vooruit.
-Het gezichtsveld van een smartphone is te klein om te dienen als dashcam.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

meon schreef:We hebben hier allemaal al een paar jaar de G1W-dashcams, werken goed
+1, maar let op voor namaak! Zie je enkel als je de dashcam open vijst en op de chip gaat kijken, koop dus bij een vertrouwde bron.
ooh. shiny.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik toonde interesse in het topic, want de startpost heeft het over max 50 euro als budget. Ik dus al snel de linkjes open klikken... Ok, beetje tegenvaller met 100+ euro prijzen.

Het moet toch mogelijk zijn om ook hier modellen te bestellen die behoorlijk zijn en onder de 50 euro zitten? Met duurdere exemplaren loop je de kans dat ze je ruit intikken om de dashcam te stelen. Lijkt me ook geen prettig gedacht om iets van 100+ euro gewoon mooi in het zicht te laten hangen. Ik weet dat je sommigen er kan afklikken, maar 100% garantie dat je dat zeker eens vergeet.

Zelfs die mini kost al vlot 80 euro en kan je niet van je raam afhalen.

Bestellen in China is vaak ook geen optie omdat er invoerrechten aan vast hangen wanneer je voor meer dan 22 euro bestelt.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ja en nee. We weten allemaal goed genoeg dat pakjes boven de 22€ uit China ook zonder problemen in Belgie toekomen zonder extra kosten. Tenzij je opeens supereerlijk wilt zijn en dat toch gaat betalen, ook al wordt het niet van je gevraagd.

Neem nu de Xiaomi Yi dashcam. Kost 60€ en is ook een uitstekend dingetje. Maarja: als het onderschept wordt, mag je wel wat bijbetalen. :(

Maar je moet ook kijken naar sites die bv. een EU warehouse hebben. Bv. Gearbest heeft het voorlopig niet in stock, maar voor 62€ haal je het dan vanuit EU (zonder invoerkosten). Trek je daar nog korting af, zit je rond de 55€.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Ik toonde interesse in het topic, want de startpost heeft het over max 50 euro als budget. Ik dus al snel de linkjes open klikken... Ok, beetje tegenvaller met 100+ euro prijzen.
Ik heb mijn genuine G1W op eBay gekocht aan 47,66€, incluis verzending. Geen douanekosten gehad.
ooh. shiny.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Je en nee inderdaad. Een vriend van mij kocht ook via China voor heel wat meer dan wat je mocht invoeren en hoefde niets bij te betalen, ik heb het zelf ook al gedaan, een andere werd dan weer gesnapt dus... Beetje dubbel.

Ik gok ook dat het meestal zonder kosten aan komt maar kan me ook niet echt voorstellen dat er niets te vinden is voor -50 euro dat aanvaardbaar/goed is van kwaliteit.

Als ik zoek op de G1W op ebay kom ik als goedkoopste uit op een 70 euro.. Je had blijkbaar een goede deal.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Slafes schreef:Als ik zoek op de G1W op ebay kom ik als goedkoopste uit op een 70 euro.. Je had blijkbaar een goede deal.
Ik heb m'n G1W's tussen 48,99 en 53,99 USD betaald.
Dit is de shop waar ik 'm besteld heb: http://www.ebay.com/itm/Blueskysea-Full ... 2516.l5255 , momenteel 44,84 USD (€ 40,25)
Op het declaratieformulier stond dacht ik iets als "computer camera" of iets dergelijks.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Door nog wat verder te spitten heb ik de G1W gevonden zelfs voor 30-36$... Interessant.

Gearbest verzend waarschijnlijk ook zodat er geen douane aan te pas komt?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe zit dat bij de nieuwere modellen met het starten van de opnamelus: wordt dat aangeschakeld als hij voedingsspanning van de auto krijgt (contact aan) ? En uitgeschakeld bij contact afzetten ? Of moet je telkens op een knopje drukken om te starten en te stoppen ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Die G1W doet dat volautomatisch. Is niet wanneer hij stroom krijgt (want interne batterij, dus kan ook zonder stroom), maar wanneer ie detecteert dat er iets beweegt. Werkt wel prettig.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Slafes schreef:Door nog wat verder te spitten heb ik de G1W gevonden zelfs voor 30-36$... Interessant.

Gearbest verzend waarschijnlijk ook zodat er geen douane aan te pas komt?
Goed reviews lezen, toen ik rondzocht bij de aankoop van de mijne zag ik soms meldingen dat er een "fake" versie in omloop was bij bepaalde winkels met minderwaardige onderdelen. Is wel ondertussen al 2j geleden.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Inderdaad, gaf ik in eerdere reactie ook al aan. Sterker nog: m'n eerste aankoop was zo'n fake. Op zicht merk je niets, maar resultaat is pak slechter (geen HD) en als je de boel open vijst, zie je indd. minderwaardige chipset. Buyers beware dus!
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

cloink schreef:Die G1W doet dat volautomatisch. Is niet wanneer hij stroom krijgt (want interne batterij, dus kan ook zonder stroom), maar wanneer ie detecteert dat er iets beweegt. Werkt wel prettig.
Die batterij is er niet om te gebruiken, maar dient vooral om de file goed weggeschreven te krijgen als er verlies van stroom is. Vandaar dat in de betere toestellen een condensator zit ipv een batterij: gaat langer mee en kan beter temperatuurschommelingen aan.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Klopt, maar hoe haal je een fake eruit? Zelfs op Ebay valt dat niet uit te sluiten. Heb die G1W's al zien staan onder verschillende merknamen, ook op Ebay... Als je dan bvb op Gearbest kijkt, dan zeggen ze in de reviews dat men tevreden over het toestel is, ze vermelden ook de chipnaam en dergelijke en toch.

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_196898.html heb het over deze...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Exact zo: op ali en op ebay zijn er enorm veel namaak. Koop je bij betrouwbare shops, heb je zo goed als "garantie" dat je de echte koopt.
Gearbest durft wel eens namaak te leveren, maar toch is het grotendeels echt.

Persoonlijk koop ik mijn namaak-gevoelige spullen bij Banggood. (bv. de G1W hebben ze ook in EU warehouse --> zonder douanekosten gegarandeerd)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk al een hele tijd om een dashcam te installeren.
Momenteel denk ik aan de Thinkware F770 2-channel (2x full HD) maar ik wil die liever niet zelf installeren.
Liefst laat ik nog een Cellink Battery B Battery Pack installeren voor parking mode.
Iemand een suggestie voor een installateur regio Leuven-Mechelen-Brussel?

Edit: online offerte gevraagd bij ATAF.
Laatst gewijzigd door seagull 25 sep 2016, 17:13, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb nu al een geruime tijd een thinkware dashcam, hun warning system en zeer goede kwaliteit blijf ik fantastisch vinden :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Ziet er interessant uit. Zelf ingebouwd?
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

jap :) als je wil kan ik wel eens beelden uploaden van dat ding, dan zie de kwaliteit van de 2 cams :)
ik heb de F750
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Graag. Ik zou graag eens de kwaliteit zien van nummerplaten wanneer er 's nachts wordt gereden.

Ik heb 2 linkerhanden op elektronica gebied en ga m'n volgende laten inbouwen, denk ik. :wink:
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier heb je een voorbeeld. Mijn broer heeft dezelfde, deze heb ik ook ingebouwd. Ik zal er nog wel extra posten subiet van mijn camera.
[youtube]uuy-1LIRbNQ[/youtube]
EDIT:
[youtube]T1xHjsFRiAA[/youtube]

Ik heb wel de indruk dat YT de kwaliteit nog een beetje doet dalen. Als ik het via de software op de pc zelf zie is het wel zuiverder. Je kan via de software ook snelheid en locatie zien.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

De rearcam zal voor morgen zijn, ik heb de dashcam in den auto laten liggen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Thx voor de filmpjes.
Weet je weer waarom een dashcam nuttig kan zijn.
Victory Not Vengeance
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

testertje schreef:Ziet er interessant uit. Zelf ingebouwd?
Is dat zo complex om zelf te monteren of in te bouwen? Ik lees dat "testertje" dat niet ziet zitten om zelf te doen. Wat moet ik mij daar precies bij voorstellen?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Neen niet echt. Vrij simpel zelfs. Tenzij je continu wil monitoren. Wat voor mij niet nodig is
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”