nostalgie anno 2016

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer

nostalgie anno 2016

Berichtdoor Splitter » 22 Aug 2016, 01:06

ik was steam aan het installeren, bedacht dat mijn username die ik daar vroeger gemaakt had mijn gamernick was...
en dan dacht ik terug aan de tijd van clanbase....
en toen aan icq, winamp, en leutescript.

leutescript minimix:
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=McG7FJxDBfU
winamp ... en hun lama:
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HaF-nRS_CWM
het icq geluidje:
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6iCPIUGnHQ8

en dan was er vroeger -in de tijd van napster nog geloof ik- een programma waarmee je in 3 klikken een online radiostation had,
dat toen serieus veel wind tegenkreeg en uiteindelijk offline gehaald was (verbond met een server om te werken, server weg... programma dood)
iemand die nog weet hoe dat programma'tje heette? was letterlijk playlist inladen en op de knop drukken, en klaar.
*EDIT* : dat was mycaster http://www.mp3newswire.net/stories/mycaster.html
Afbeelding

wat zijn zoal jullie online nostalgische dingen? zo van die sites, programma's, of geluidjes die je altijd zullen bijblijven?
ooit zal hier iets nuttigs staan

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 391 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 296 keer

Re: nostalgie anno 2016

Berichtdoor heist_175 » 22 Aug 2016, 08:52

Ik gebruik Winamp nog altijd.
Net zoals BGInfo, zodat ik op mijn desktop altijd zie wanneer ik nog een (her)opgestart heb.

vverbeke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 35 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor vverbeke » 22 Aug 2016, 09:00

Lang geweigerd om naar MSN over te stappen, ik bleef bij ICQ zweren, weet zelfs nog mijn nummer vanbuiten begot (26622786). Uiteindelijk toch naar MSN geswitcht want het andere geslacht zat daar :lol:

Winamp ook lang gebruikt, in de tijd dat het nog een uur ofzo duurde om 1 MP3 binnen te halen, met ons abonnementje van 10 uur internet per maand. En mijn ouders maar klagen over de telefoonrekening... 1996 begot, al 20 jaar geleden! Ik heb zelfs nog op de cover van één van de eerste Clickx nummers gestaan.
@home: VDSL 100/6 • @work: fiber 50/50 + VDSL 70/10

KRL100
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor KRL100 » 22 Aug 2016, 09:04

Eerlijk, ik gebruik WinAmp hier nog altijd, zelfs met de originele black skin. Geen enkel proggie draait zo stabiel. Natuurlijk niet om parties mee te gaan draaien, maar gewoon voor livestreams ed.

Verder... Apollo (ook een MP3-speler), Dreamweaver 4.0, etc zijn wel eens leuk om aan terug te denken...

MSN Messenger, Napster, Altavista, Lycos, etc...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

ditCh
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 43 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Berichtdoor ditCh » 22 Aug 2016, 09:56

Geen hond meer online op ICQ blijkbaar :( (79202122)
Instant human. Just add coffee.

jphermans
Pro Member
Pro Member
Twitter: jp_hermans
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor jphermans » 22 Aug 2016, 10:07

ditCh schreef:Geen hond meer online op ICQ blijkbaar :( (79202122)

Ik wist zelfs niet dat deze dienst nog bestond. Heb er vroeger ook veel gebruik van gemaakt maar weet mijn nummer niet meer. Deden vooral aan file sharing over icq :-D
Orange Internet
Orange Tv

JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 61 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Berichtdoor JoskeVermeulen » 22 Aug 2016, 10:08

Nero
WinZip
CDBurnerXP
Winamp
MSN
Trillian
ZoneAlarm
mIRC
Limewire
Bearshare
Xfire
The All Seeing Eye

Beste van al is dat Winamp Pro gratis te downloaden was op hun eigen site, alleen moest je weten hoe. Geen idee nu, ik beluister geen muziek meer anders dan op youtube en spotify & VLC voor video.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 99 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor cadsite » 22 Aug 2016, 10:10

Ik denk nog vaak aan "Megarace 2". Een DOS racespel dat ik op onze pentium I met win95 speelde.
Ik heb de CD nog altijd, maar krijg het niet meer werkende...

Prachtige graphics, zeker als je bedenkt op wat voor een voorhistorische hardware dat dat gespeeld werd.

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 432 keer
Recent bedankt: 8 keer

Berichtdoor selder » 22 Aug 2016, 13:26

haha "mirk" of "emm-ie-èr-see".
DAN A4-SFX • 7700K • Noctua NH-L9i • ROG Z170 Maximus VIII Impact • HyperX Fury 32GB • Asus GTX1080Ti Turbo • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch • Intel 750 400GB • Samsung 850 Pro 1TB

• Alienware AW3418HW (21:9 3440x1440 120Hz 4ms G-Sync)

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Splitter » 22 Aug 2016, 16:45

cadsite schreef:Ik denk nog vaak aan "Megarace 2". Een DOS racespel dat ik op onze pentium I met win95 speelde.
Ik heb de CD nog altijd, maar krijg het niet meer werkende...

misschien helpt dit je nostalgie toch een klein beetje: http://playdosgamesonline.com/megarace-2-demo.html

@joskevermeulen: in je lijstje van p2p ontbreekt kazaa nog, alsook napster ;)
maar de echte gebruikten gewoon /dcc in (m)irc!

qua icq: 86587871 - om een of andere reden zit dat nummer me nooit ver uit mijn hoofd (korterbij als de meeste van mijn paswoorden, zelfs)

misschien een irc server opzetten voor userbase, met dan een webchat op de site? zou me nog wel nice lijken, en ik heb wel een vps'je beschikbaar ervoor... moet enkel terug een beetje erinkomen (unrealircd had ik vroeger draaien, en die bestaan nog steeds!)

ditCh
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 43 keer

Berichtdoor ditCh » 22 Aug 2016, 16:53

Splitter schreef:
cadsite schreef:misschien een irc server opzetten voor userbase, met dan een webchat op de site? zou me nog wel nice lijken, en ik heb wel een vps'je beschikbaar ervoor... moet enkel terug een beetje erinkomen (unrealircd had ik vroeger draaien, en die bestaan nog steeds!)

#userbase.be zat toch op Undernet? :-)
Instant human. Just add coffee.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 447 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 22 Aug 2016, 17:19

Unreal met anope services; heb ik ook nog gedraaid. Fun times.

StarWing
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor StarWing » 22 Aug 2016, 17:55

Duke Nukem' 3D en het oneindige gekloot met drivers, IRQ's en DMA's om alles werkende te krijgen.
Afbeelding

decat
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 60 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Berichtdoor decat » 22 Aug 2016, 18:10

Zonder veel moeite het ICQ nummer kunnen herinneren (119037817).
Vroeger had ik makkelijk toegang tot toen recente sets van discotheken en ICQ was oa een middel om ze met elkaar uit te wisselen.
Tergend traag om toen een 300mb @ 10kb upload door te sturen. :lol:

Nero werd heel veel gebruikt om sets te branden.

En verder Winamp ja. Zalig programma. 8)

2lan
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor 2lan » 22 Aug 2016, 18:10

Config.sys en autoexec.bat aanpassen om voldoende ram van de 640KB vrij te krijgen.
Zekers als je vga kaart en Soundblaster 16bit had op een 286.
Eens ne 386 was het iets beter. (En 4MB ram)

decat
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 60 keer
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer

Berichtdoor decat » 22 Aug 2016, 18:11

StarWing schreef:Duke Nukem' 3D en het oneindige gekloot met drivers, IRQ's en DMA's om alles werkende te krijgen.

http://www.soundboard.com/sb/solrosin 8)

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Splitter » 22 Aug 2016, 18:27

StarWing schreef:het oneindige gekloot met drivers, IRQ's en DMA's om alles werkende te krijgen.

oh god dat was ik al bijna vergeten :-D
misschien daarom dat ik van linux als desktop hou... daar kom je ook nog wel eens gekloot tegen :)

2lan schreef: Soundblaster

vroeger had echt iedereen een creative soundcard.... en ondertussen hoor je er quasi niks meer van...

iemand ooit trouwens omikron: the nomad soul gespeeld? had ik destijds (99/2000) via een twilight cd gekregen,
wat een f*cking heerlijk spel was dat voor zijn tijd: super graphics, geweldige gameplay en story, en een map dat je U tegen zegt.
zat spijtig genoeg op een gegeven moment een bug in waardoor ik het nooit heb uitgespeeld :(
heb er jaren later wel de originele versie van gevonden en gekocht... maar eigenlijk nooit geinstalleerd gehad (same met unreal/UT en nog een paar)

dat waren de tijden van échte demo's: heel het game ergens vastkrijgen, uitspelen, en dan uit respect gewoon de volle versie kopen zonder ooit uit de verpakking te halen :)

StarWing
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor StarWing » 22 Aug 2016, 18:31

En die 3com netwerkkaartjes waar je dan zelf de jumpers mocht gaan verzetten om het adres/IRQ/DMA te kiezen.
De versie nadien, die combo's met AUI/BNC/UTP hadden al een bootdisk waarmee je het medium en de adressen kon instellen.
Afbeelding
Afbeelding

cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 133 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 389 keer

Berichtdoor cptKangaroo » 22 Aug 2016, 18:40

De mini-ads/idents/trailers van FilmNet in de jaren '80 zijn nog steeds de beste die ik ooit heb gezien. Ze hadden natuurlijk een weelde aan content tov de gewone zenders toen, maar dan nog kozen ze vaker voor de kleine doch perfecte actieshots in plaats van de grote drama-momenten. Uiteraard best bekeken via het kaderke op het mozaïek kanaal. Waarschuwing: waarschijnlijk is deze beoordeling onderhevig aan serieuze nostalgie.

Objectief gezien is de intro van De Heilige Koe de beste aller tijden vanwege het feit dat ik nog steeds zit te wachten op een racing game die er even cool uitziet als die animatie.

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 608 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1084 keer

Berichtdoor Goztow » 22 Aug 2016, 18:48

Doom ii en Duke 3d op 10+ diskettes rarren om te kopiëren en dan was er telkens wel eentje dat stuk was en je mocht weer herbeginnen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Splitter » 22 Aug 2016, 18:54

cptKangaroo schreef:Uiteraard best bekeken via het kaderke op het mozaïek kanaal.

wa wast weer... zenderke 19 of 20 hier geloof ik... daar zat ik vaak op te kijken om te zien of er niks interessants op tv was :)

qua oude series... ik vond die van vlaamse bodem wel heerlijk:

den bompa
benidorm
zomerrust
postbus x
...

als ik nog een keer in de mediamarkt raak, pik ik die dvd's wel op nudat ze eindelijk op dvd uit zijn... alleen de goesting om naar een MM te gaan ontbreekt eraan.

internationaal was ik dan weer fan van zaken zoals the wonder years, parker lewis can't loose, en the oddyssey (die je nergens nog kan vinden.... was een leuke serie, goed over nagedacht, gelukkig heb ik een paar jaar geleden een amerikaan gevonden die een kopie had mogen maken/kopen van de originele banden... dus ik heb de serie wel)

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Bedankt: 107 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Berichtdoor cloink » 22 Aug 2016, 19:13

ICQ 1195826 checking in! (jaja, ik ben zó oud :p)

Qua programma's: muziekspeler is altijd winamp geweest en gebruik het nu nog op de zeldzame momenten dat ik niet aan 't streamen ben, blijft gewoon een erg goeie speler (de classic/lite versie dan). IRC deed ik vroeger meestal vanop een *nix machine, EPIC irc client met LiCe. Maar eigenlijk deed ik m'n eerste stappen op 't internet vanop een Amiga. Helaas herinner ik me daar bitter weinig van, buiten het feit dat ik jarenlang een BBS gedraaid heb (Ami-Express). Good times (en ook wel telefoonrekeningen van 20.000BF en meer... :oops: )

Non-internet related heb ik mijn jeugd vergooid aan het Sensible Soccer spelen. Dag en nacht.
Laatst gewijzigd door cloink op 22 Aug 2016, 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
ooh. shiny.

lukadad
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Berichtdoor lukadad » 22 Aug 2016, 19:28

Wing Commander III : heb er mijn joystick kapot op gespeeld, een Logitech Extreme. Weet nog dat ik de pc naar de living bracht om die aan het surround systeem te koppelen want het was mijn eerste spel met Dolby surround. Uren spelplezier...tot de oudjes terug waren uit Frankrijk en ik alles weer op mijn kamer mocht installeren.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 289 keer
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer

Berichtdoor ub4b » 22 Aug 2016, 19:39

Netscape op diskettes kopen (klant van hookon destijds) en dan aanleveren bij de helpdesk, bleek dat klant een totaal ander probleem had, maar hoopte dat een legale aankoop van netscape zijn probleem zou verhelpen.

en de voorlopers: Mosaic op 1 bit zwart wit schermen op de RUG, op van die x-terminal bokalen

Wat ik echt mis zijn de fratsen die ik in die tijd uithaalde:

1. Eerst toestemming vragen om security holes te mogen opsporen, en dan heel de hogeschool plat hacken en users pesten zoals hun IRC redirecten naar onze eigen server, nadat we eerst windows 3.11 pc's continu platlegden, en wij dan een firewall als oplossing aanboden, waar we root hadden, zo konden we nog meer kattekwaad uithalen. Nadien wel het gat melden zodat ze het konden dichten. Als ze kwamen zagen, reageerde ik : in het reglement staat dat het netwerk enkel voor educatieve doeleinden mag gebruikt worden, in een klas een hele dag met mekaar chatten: get a life , ga op café, doe iets nuttigs .....

2. op een kot een firewall rule zetten die alle traffic naar hotmail.com redirect naar een lokale apache, met daarop een mirror van een parodie website "crapmail, from the legions of bill gates" .... wel alle studenten gaven domweg hun passwoord in op deze fake site, die dan gewoon in de URL stond. Niet dat hotmail mij interesseerde, maar security wel .....

3. de homedirs van hogent gewoon NFS mounten op mijn eigen machine, een procmailrc file in hun homedir duwen die een shell + xterm terugstuurt naar mijn eigen node ondanks de shell /bin/false was als de subject van een bepaalde mail overeenkwam met mijn rule, en dan de machine ownen. Nu had ik dit pas ontdekt toen ik al een diploma had, dus heb nooit de examenvragen vooraf ingekeken :(

4. live passwoorden over het niet beveiligde netwerk sniffen terwijl ik in de klas zit, en vraag dan "zit er een leentje in de zaal" (haar pass was leentje). Oh boy haar reactie was priceless. Ik mocht het nadien wel aan de directeur gaan uitleggen.

5. iemand van rug probeert onze server van onze computerclub op hogent te dossen, dus ipv een firewall rule te zetten, kom ik er achter dat het een NT is, dus ik spoof een random ip en stuur om de 5 minuten gefragmenteerde packets waar op bepaald moment er geen meer volgen, en gezien optimistic programming van NT, blijft NT als een dom schaap wachten op het vervolg dat nooit komt, en ondertussen zat de boel vast

Daar hebben ze een week op gezocht gezien ze het source IP niet konden tracen, dus hebben ze elke netwerkkabel omgedraaid totdat de uplink naar de computerclub het probleem verhielp ..... mijn uitleg was toen ook priceless: de mail van 100 studenten gaat voor op één NT user die denkt ons te moeten platleggen, dus wij hebben samen met de andere admins een gepaste straf verzonnen. En hogent slikte de uitleg.

geen tijd meer voor zulke onzin, maar leuk was het wel .... ben er bijna voor geband van hogent, maar ik had zoveel info en skills toen dat ze schrik hadden van mij

gelukkig diploma op eerlijke manier behaald, maar heb er nadien weinig aan gehad gezien veel kennis totaal verouderd was, zoals het ronduit achterlijke cobol ...

In de jaren 90: ik had een amiga met zo'n action replay. Ik ripte de samples uit spellekes zodat ik geluiden van onweer, wolven, honden, katten en alle soorten andere beesten had. Wij hadden een buitenverblijf op 6.000m2 met een grote eigen speeltuin met o.a. drie verdiepen die boven de bomen toen uitstak. Dus op hoogste verdiep een grote box, dan een lange kabel naar mijn amiga en 50 Watt technics versterker.

Ik had met mijn broer afgesproken dat ie op bepaald uur de sample zou laten spelen. Dan reed ik naar een boer die overbuur was, en ik keek naar die zijn reactie, hillarisch want ze trapten er in. Mijn sound system was zeker een halve km verder hooraar. Ik was toen 16 ofzo.

En de beste grap: toen ik 12 jaar had ik een hele collectie telegeleide auto's. Ik maakte die open en stak de ontvanger + batterij + een bel in een sigarenkistje, wat ik verstopte in de klas. De directeur kwam binnengelopen, en ik gebruikte de afstandsbediening om die bel te latern afgaan, hij dacht dat het in de gag afging en was direct weer weg.........
Laatst gewijzigd door ub4b op 22 Aug 2016, 19:58, 6 keer totaal gewijzigd.

StarWing
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor StarWing » 22 Aug 2016, 19:45

net send !!
Afbeelding

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 22 Aug 2016, 19:54

StarWing schreef:net send !!

op de rug hadden ze een variant, ze stuurden van die beestjes die rondkruipen en andere grappen naar je xterm, als je je xterminal niet had beschermd met xhosts -

xming
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 38 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Berichtdoor xming » 22 Aug 2016, 23:31

- debug -> g c800:0005
- hercules display met CGA emulator om toch grafische games te kunnen spelen.
- Mega floppies (8 inch) http://www.obsoletecomputermuseum.org/d ... cott07.jpg
- xbill https://en.wikipedia.org/wiki/XBill
- xpilots https://en.wikipedia.org/wiki/XPilot

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 23 Aug 2016, 00:07

xming schreef:- debug -> g c800:0005
- hercules display met CGA emulator om toch grafische games te kunnen spelen.
- Mega floppies (8 inch) http://www.obsoletecomputermuseum.org/d ... cott07.jpg
- xbill https://en.wikipedia.org/wiki/XBill
- xpilots https://en.wikipedia.org/wiki/XPilot

Op de RUG hadden we een x-windows spel dat één user opstartte naar meerdere displays, en kon dan met 4 man multiplayer spelen. Het was een soort pacman waar het speelveld steeds kleiner werd en je moest bommen ontmijnen. Uiteraard mocht het niet van RUG dus iemand hield de guards in de gaten en duwde dan tijdig control-c.

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Splitter » 23 Aug 2016, 00:17

StarWing schreef:net send !!

ik heb nog het momentje mogen meemaken bij telenet in mechelen dat er een meiske van de sales of facturatie (i forgot) aan het chatten was met haar vriend,die ook bij TN werkte... alleen deed zij dus om te reageren een net send *
hoe ze erbij kwam om da te doen, no clue, maarehm heel het gebouw en de prefabs lagen plat van het lachen.
de directie vond het naar het schijnt iets minder grappig :)

warpozio
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Berichtdoor warpozio » 23 Aug 2016, 01:15

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer

Berichtdoor Tomby » 23 Aug 2016, 07:32

ub4b schreef:op de rug hadden ze een variant, ze stuurden van die beestjes die rondkruipen en andere grappen naar je xterm, als je je xterminal niet had beschermd met xhosts -

Xroach :). Haha, waar is de tijd. Was blijkbaar op alle univs dezelfde grapjes want ik zat op de KUL.

Verder:
* Zork
* UART codes
* NET SEND maar de karakters tellen zodat je na de line wrap een of andere scary error message kon emuleren. :angel:
* soc.culture.belgium
* alt.binaries.pics... :twisted:
Afbeelding

selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 432 keer
Recent bedankt: 8 keer

Berichtdoor selder » 23 Aug 2016, 07:43

Ik denk dat wij het eerste jaar in Toegepaste informatica waren die echte IBM PCs kregen in de lokalen, we deden een deel ook nog op die zwart-groene terminals. Maar op de PCs was de CDrom uitgeschakeld (of er zat geen in) en alleen een diskettestation beschikbaar. USB-sticks, die bestonden nog niet. Quake kwam toen uit, de eerste keer Quake gezipped over 30 of 35 disketten, duurde 4 lessen eer Quake op alle PCs stond. Kon dus een pak beter, dus de PAK files opengedaan met winzip, alles (geluiden, monsters, single player levels, textures die niet nodig waren) eruit gestript, en met 1 of 2 multiplayer levels pastte Quake toen op 1 diskette, dus we konden Quake veel sneller installeren... Zalige tijd :)
DAN A4-SFX • 7700K • Noctua NH-L9i • ROG Z170 Maximus VIII Impact • HyperX Fury 32GB • Asus GTX1080Ti Turbo • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch • Intel 750 400GB • Samsung 850 Pro 1TB

• Alienware AW3418HW (21:9 3440x1440 120Hz 4ms G-Sync)

KRL100
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor KRL100 » 23 Aug 2016, 08:04

Staat hier op zolder, precies een ouderwetse draagbare naaimachine, maar het was wel degelijk de allereerste draagbare PC...

Osborne 1

Afbeelding

Afbeelding
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

cloink
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor cloink » 23 Aug 2016, 09:00

Tomby schreef:* alt.binaries.pics... :twisted:

Urghh, genante story time!

Op m'n eerste echte job hadden we - voor toenertijd - een gigantisch snelle internetlijn en ik had een ZIP-drive (o nostalgie) en dat bracht me op het lumineuze idee om ehhhh, anatomische plaatjes van vooral het vrouwelijke lichaam op het werk te downloaden vanop usenet, zo naar de ZIP drive om dan thuis ehhhh, de studie verder te zetten!

Lang ging alles goed, tot de PC plots dienst weigerde. Ik nietsvermoedend richting plaatselijke helpdesk, of ze den brol niet eens zouden kunnen fiksen zeg, want met zo'n pruts-pc kon ik niet werken hé! Beetje later hadden ze het euvel gevonden: een directory die zo groot was (vol met bovenvermelde plaatjes...) dat Windows het niet meer getrokken kreeg en simpelweg (schijnbaar) vastliep. Ik heb het toen redelijk mogen uitleggen bij de grote baas... :oops:
ooh. shiny.

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 243 keer
Uitgedeelde bedankjes: 284 keer

Berichtdoor MClaeys » 23 Aug 2016, 09:28

Haha, zulke verhalen doen wel vaker de ronde dus daar zult ge geen uitzondering in geweest zijn :P

Nostalgie:
- Het geluidje van de dial-up modem. De frustratie als mijn ouders wilden bellen terwijl ik op internet zat. De dure telefoonrekeningen als je voor "research" per ongeluk een dialer met 0900-nummer had gedownload :lol: .
- De eerste ADSL-modem in huis, met overal van die dikke splitters op de telefoonstekkers en een blauwe USB-modem.
- Kidcity, toen een mooi online platform voor kinderen (dan opgekocht door Skynet en opgedoekt).
- Msn-Messenger.
- En een DOS-pc op men kamer, met disketjes van spelletjes a la Duke Nukem 1 en 2, Commander Keen, etc... die je dan met commands moest starten :-D
Xbox Live: MClaeys

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2053 keer
Recent bedankt: 29 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer

Berichtdoor philippe_d » 23 Aug 2016, 09:32

Onze eerste "breedband" Telenet aansluiting
10 mbps kaartje, officiële spec 4 mbps download / 128 kbps upload (in het begin was de download niet gecapt, je kon boven de 4 mbps)

Toen waren er nog geen particuliere routertjes om internet te delen, de Telenet modem werd direct aangesloten aan de PC's.
Iedereen had toen nog Windows 3.1 of Windows 95, zonder firewalls (alleen hier en daar eentje met Zone alarm).

Je kon dus gewoon met een ipscanner op zoek naar openstaande PC's.
En bij bijna iedereen stonden die PC's open en bloot.

Leuke dingen waren
    - iets op iemand ander's bureaublad sturen.
    - eens gaan neuzen in iemand anders foto's.
    - in de internet cache gaan neuzen welke sites ze bezocht hadden.
Ook leuke plaatjes gezien toen :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Berichtdoor Vaganzza » 23 Aug 2016, 10:09

MClaeys schreef:Nostalgie:
- Het geluidje van de dial-up modem. De frustratie als mijn ouders wilden bellen terwijl ik op internet zat.
- Msn-Messenger.

Deze 2 zeer herkenbaar. Het is pas vanaf 2007 (nog maar 9 jaar geleden :eek: ) dat ik die 56k modem niet meer moest gebruiken.

Wat voor mij nostalgie is het gebruik van diskettes en de opkomst van de eerste USB sticks. Ik weet nog dat ik jaloers was op mijn buurmeisje omdat die een USB stick van 16MB had :eek: :angel:
Telefonie, Internet & TV: Telenet WIGO
GSM: WIGO 3GB
Mifi: Tempo Giga
Orange Easy Internet@home + Double Boost-optie
 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 99 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor cadsite » 23 Aug 2016, 10:16

Onze eerste PC was een afdanker van mijn vader's werk.
Eentje met 2 floppy stations en zonder HDD.
:banana:

De volgende PC (deze keer groen zwart in plaats van oranje zwart) had een super grote HDD van wel 20Mb! FEEST

SpecialK
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor SpecialK » 23 Aug 2016, 10:36

cloink schreef:Op m'n eerste echte job hadden we - voor toenertijd - een gigantisch snelle internetlijn

Ik heb zo'n vermoeden dat dat op de Rijnkaai was he ;)

cloink
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor cloink » 23 Aug 2016, 10:44

SpecialK schreef:
cloink schreef:Op m'n eerste echte job hadden we - voor toenertijd - een gigantisch snelle internetlijn

Ik heb zo'n vermoeden dat dat op de Rijnkaai was he ;)

Ik zei: m'n eerste echte job hé! :mrgreen:

(nee, 't was daar niet, al heb ik daar inderdaad wel een hele poos jobstudentje geweest :-D)
ooh. shiny.

Terug naar “Allerlei”