Nieuwe keuken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Waar ik zeker niet op zou besparen is de onderbouw. Gebruik sokkels in plaats van "pootjes". Zeker als er al een zwaarder blad of dergelijke geplaatst wordt. Een sokkel verdeelt het gewicht veel beter dan een aantal ondersteuningspunten zoals zulke pootjes.
Laatst gewijzigd door petrol242 09 jan 2018, 17:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Kasten, lades, en eventueel werkblad: Ikea. Maar dan wel zelf uw keuken tekenen, afhalen én ineen steken (anders is het minder interessant). Bij Ikea werkbladen zijn de meningen verdeeld: die bestel je meestal op maat, en elke medewerker lijkt wel zijn eigen berekeningsmethode en best practices te hebben voor die werkbladen. Zeker als je een werkblad ook op de zijkanten van een eiland wil monteren. De ene doet er hier een paar millimeter bij, en daar weer een paar millimeter af. Ik heb al gehoord dat sommige mensen het werkblad bij een schrijnwerker bestellen en laten monteren, maar dan wordt het natuurlijk duurder. Op bouwinfo.be staan genoeg foto's van Ikea keukens voor inspiratie.

Weet trouwens dat Ikea in 2013-2014 een nieuwe keukenreeks heeft genaamd Metod. Daarvoor was het Faktum. Als iemand zijn mening over een Ikea keuken geeft, vraag dan best welk systeem ze hebben want Metod is pakken beter!

Toestellen: beter niet in de Ikea. Dit zijn rebrands van Whirlpool en Electrolux; niet meteen A-merken. Lichte toestellen zoals kookplaat en dampkap kan je via Amazon.de bestellen en gratis laten leveren. Dat heeft 49% korting gebracht tov de adviesprijs en het zijn actuele modellen van Bosch, geen einde reeksen!

Zwaardere toestellen zoals koelkast, vaatwasser en oven zijn al iets moeilijker te bestellen in het buitenland. De levering maakt het terug duurder en dingen zoals een vaatwas hebben niet altijd hetzelfde typenummer in Duitsland. Voor zulke zaken denk ik dus aan een Art&Craft of Loeters. Bij beide vraag je dan een offerte op maat voor extra korting. Ik kreeg zelfs korting op de optie "3 jaar extra garantie" en door het feit dat we zelf gingen afhalen. Laten leveren zou ik niet aanraden, want beide werken samen met Dynalogic denk ik, wat zowat hét cowboybedrijf onder de koeriers is. Coolblue werkt(e) er ook mee samen. Twee jaar geleden een koelkast besteld bij Coolblue en na 14 dagen en 7 leverpogingen raadde Coolblue mij aan om de order gewoon te annuleren omdat Dynalogic zodanig amateuristisch was en Coolblue er niks kon aan doen (uiteraard hebben ze wel netjes terugbetaald). Niet veel later is Coolblue zelf een leveringsdienst begonnen voor zware huishoudtoestellen.

Ah ja, en dan nog iets waardoor Loeters ook in mijn achting is gezakt. Op Google Maps is hun reviewscore de laatste weken ineens gestegen, o.a. door accounts die elke vestiging 5 sterren geven. Toch bizar dat een mens elk toestel bij een andere vestiging besteld, niet waar? :roll:
https://www.google.com/maps/contrib/116 ... 0/reviews/
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

onlangs toestellen gekocht in Eldi (wasmachine, droogkast) en www.electromania.be (Afwasmachine)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Bij zelfbouwmarkt zijn er nu ook promo's,lijkt me vooral intresant als men veel zelf kan doen.

http://www.zelfbouwmarkt.be/folders

Ik heb ook al veel goede dingen gehoord van die Ikea keukens,het hangt vooral van de keuze af.Ik ben akoord wat onderbouw betreft,die moet echt heel stevig zijn,anders krijgt U na een aantal jaren problemen met schuiven die niet goed meer gaan,of deurtjes die beginnen schuin te hangen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Kenw00t schreef:Laten leveren zou ik niet aanraden, want beide werken samen met Dynalogic denk ik, wat zowat hét cowboybedrijf onder de koeriers is. Coolblue werkt(e) er ook mee samen. Twee jaar geleden een koelkast besteld bij Coolblue en na 14 dagen en 7 leverpogingen raadde Coolblue mij aan om de order gewoon te annuleren omdat Dynalogic zodanig amateuristisch was en Coolblue er niks kon aan doen (uiteraard hebben ze wel netjes terugbetaald). Niet veel later is Coolblue zelf een leveringsdienst begonnen voor zware huishoudtoestellen.
Afgelopen zondag verwachte ik een pakketje van coolblue, tot mijn verbazing zag ik bij de tracking op de website van Bpost dat het pakketje gesorteerd werd bij dynalogic. Voordien was dit Brussel X wanneer ik zondags wat verwacht. Het lijkt er dus op dan dynalogic en Bpost eigenlijk samenwerken voor speciale zendingen.
De eigen leverdienst van witgoed is zeer goed geregeld bij coolblue. Afspraken verlopen probleemloos en er is ook steeds een vooraankondiging via sms wanneer ze er gaan zijn. Na de uitleg vragen ze nog om een review in te vullen via een app op een smartphone.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik zie dat Van Den Borre nu ook een afdeling keukens heeft,mss. intresant,of heeft U al een keuze gemaakt??Prijzen vanaf 7500€ geloof ik.


https://www.vandenborrekitchen.be/nl/
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het is Eggo geworden, is in april geïnstalleerd. Heel tevreden over. Dr installateur gaf wat problemen maar dat is een loterij want ze werken met zelfstandigen.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Iemand ervaring met een plafonddampkap ? VB bosch DID128R50

Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Tim H. schreef:Iemand ervaring met een plafonddampkap ?
Wij hebben een Novy plafond dampkamp en zijn daar tevreden van (recirculatie). Het enige "probleem" met plafond dampkappen is dat die wat meer lawaai maken omdat ze nu eenmaal harder moeten zuigen. Wij hebben dat opgelost door de motor los te koppelen en samen met de recirculatiebox in de berging (achter onze keuken) te zetten.

Je hebt trouwens wel een verlaagd plafond nodig als je die echt vlak in het plafond wil krijgen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Wij hebben er ook één van Novy en die zijn het beste erin dacht ik.

Heel erg tevreden van. Ik had schrik van vetplekken etc op het plafond ernaast, maar.. Na 4 jaar nog steeds niet het geval! :banana:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Dafke schreef:Wij hebben er ook één van Novy en die zijn het beste erin dacht ik.
Idd ... Novy is toch de referentie voor dampkappen. Wij hadden dezelfde bezorgdheid van die vetplekken, maar tot nu toe ook nog niets :-)
jevaram
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2019, 11:42

Wij hebben een nieuwe keuken laten plaatsen door de Keukenbouwer begin 2019. We zijn hier heel tevreden van.
We hebben een 3D plan laten opmaken eerst en op basis hiervan dan verder gebouwd en het eindresultaat mag er zeker zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”