Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Gray schreef: en dat is net het allergrootste probleem, als men in West-Europa al geen gezamenlijk blok kan opwerpen tegen IS (vanuit de basis, de "bevolking"), hoe denkt men IS dan ooit te kunnen verslaan... :???:
Men kan wel, maar men wil niet, omdat ze weten dat er een grote groep binnen de moslimgemeenschap is, die extreem lichtgeraakt is, en dus voor het minste door het lint gaat...
En blijkbaar willen ze ambras vermijden (en zo nog maar eens tonen dat we slapjanussen zijn en dat ze zich hier alles kunnen permitteren).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef: Ben het volledig eens met het eerste deel. Ook al denk ik niet dat je meent dat ze beter politieke partijen oprichten want dat houdt dit oa in.
Waarom de manie om altijd maar nieuwe partijen bij te maken?
Ik zie het verband niet.
Dizzy schreef:Wetten worden vaak gewijzigd in die zin dat het , toeval of niet, net tegen één groep verandert. Hoofddoek en ritueel slachten bijvoorbeeld.
Dat kan toch moeilijk anders, dan dat het tegen een bepaalde groep is?
Als je roken verbiedt in openbare plaatsen, dan vermoed ik dat rokers zich gaan geviseerd voelen.
So what?
Dizzy schreef:Mensen die zwaar tegen onverdoofd slachten zijn mogen zeker niet gaan jagen of geen kreeft of vis meer eten want of die beesten verdoofd worden betwijfel ik sterk.
Zoals altijd heb je weinig logica in je debatteren.
Vraag is ook of er alternatieven bestaan.
Men kan perfect verdoofd slachten, maar of je kunt vissen zonder dat die vis ooit zal afzien, dat lijkt mij zeer twijfelachtig.
Dizzy schreef:Ja, en die wetten worden niet genoeg toegepast. Het is zoals de pakkans in het verkeer. Als er geen controle is dan vlamt iedereen gewoon rustig door. Vrouwen verdienen wel degelijk minder volgens tientallen studies en ondanks dat zij betere resultaten halen op school.
Jij bent altijd heel snel als het je uitkomt om zaken te beweren.
Als het over te snel rijden gaat, denk ik niet dat de pakkans zo laag ligt, het krioelt van de flitspalen.
Vrouwen die gediscrimineerd worden qua loon?
Veel hangt af van wat ze effectief doen, het is niet omdat je een bepaalde job uitoefent dat je er evenveel tijd insteekt als je mannelijke collega's.
Bij deeltijdse arbeid zijn het ook vrouwen die oververtegenwoordigd zijn.
Carrière aan de top wordt vaak in de weg gestaan door het hebben van een gezin.
Dat is geen discriminatie maar biologie.
Dizzy schreef:Macho's heb je hier ook en ga maar eens langs in centra die vrouwen helpen die misbruikt zijn, het zijn heus niet alleen moslims.
En toch, moslimlanden staan in de top qua vrouwenrechten, en macho's vind je daar veel meer dan hier, zeker in Marokko.
Dizzy schreef:Als men hier 8 verkrachtingen registreert per dag en er zijn 4 veroordelingen op 100 gevallen dan zwijg ik liever over vrouwenrechten of het voorbeeld dat wij zouden zijn.
Dat is zo makkelijk om dan te zeggen "dan zwijg ik er liever over".
Dat noem ik goedpraten, of onder de mat vegen.
Dizzy schreef:Voor mij moeten kinderen van collaborateurs niet gestraft worden zolang zijn uiteraard niet dezelfde fouten begaan. Anderzijds hoor ik wel oproepen om familie van syriëgangers samen uit te wijzen, daar ben jij dan consequent tegen.
Als je vader en moeder terugstuurt, is het een beetje wreed om de kinderen dan hier verweesd achter te laten, denk je niet?
Dizzy schreef:Oorlogsmisdaden hoeven niet vergeten te worden, ook niet na 50 jaar. Ga je terroristen ook vergeven na 50 jaar?
Da's een goeie, hoeveel jaar krijgen die terroristen?
5? 7? 9?
Zeker geen 50...
Dizzy schreef:Wie spreekt er buiten jij over 100% afspiegeling?

Net zoals er meer vrouwen in het korps horen zullen er ook meer allochtonen (daarom niet enkel moslims) bij de politie moeten, zelfs BDW heeft zich in die zin al uitgesproken. Is dat een linkse utopist?
Neen, maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd voor 100% met hem eens ben.
Ik blijf bij mijn standpunt, mensen moeten gelijke kansen krijgen (in dit geval op de arbeidsmarkt).
Als dat gebeurt, ga je automatisch meer een afspiegeling van de maatschappij krijgen.
Opdringen van allerhande quota vind ik niet positief, wie zegt dat je dan nog goede kwaliteit krijgt?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nob schreef:
Gray schreef: en dat is net het allergrootste probleem, als men in West-Europa al geen gezamenlijk blok kan opwerpen tegen IS (vanuit de basis, de "bevolking"), hoe denkt men IS dan ooit te kunnen verslaan... :???:
Men kan wel, maar men wil niet, omdat ze weten dat er een grote groep binnen de moslimgemeenschap is, die extreem lichtgeraakt is, en dus voor het minste door het lint gaat...
En blijkbaar willen ze ambras vermijden (en zo nog maar eens tonen dat we slapjanussen zijn en dat ze zich hier alles kunnen permitteren).
Ja, lichtgeraakt zijn ze.
Een cartoon die hen niet bevalt, en 't doet zijn pijn aan hun hartje.
Dan maar priesters vermoorden, blijkbaar is dat ongeveer van hetzelfde niveau voor die barbaren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Ja, lichtgeraakt zijn ze.
Kijk ook maar weer eens wat zich momenteel afspeelt in Belgie betreffende Turkije... onderling bedreigen ze elkaar inclusief met de dood !

SP.a zit dan ook nog verveeld met het feit dat één van hun verkozene mogelijks betrokken is in dit alles... maar die begint al meteen met dreigementen dat men hem niet uit de partij zal kunnen zetten zonder de nodige gevolgen (niet alleen in Limburg maar gans Belgie). Zelfs van een redelijk beschaafde Moslim staat als Turkije zien we nu meer en meer het ware gelaat (alles behalve democratisch tot pure dictator trekjes).

Het zit dus op alle mogelijke niveaus fout... weer een grote faal van het multiculturele idee.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Zelfs van een redelijk beschaafde Moslim staat als Turkije zien we nu meer en meer het ware gelaat (alles behalve democratisch tot pure dictator trekjes).
Dat van die dictator-trekjes is helemaal waar, maar heus niet beperkt tot Turkije of moslimlanden.
Recent nog nieuws gelezen over Polen? Daar heeft de rechts-conservatieve partij ook wel dictatoriale trekken, openlijk gelinkt aan de radicalen van "Radio Maria".

Er wordt hier (maar ook in de brede pers) gesproken en geschreven over moslims alsof het iets raars, vies, exotisch, ... is.
Joris Luyendijk heeft daar een boek over geschreven :) Joris Luyendijk - Het zijn net mensen (2007).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Er wordt hier (maar ook in de brede pers) gesproken en geschreven over moslims alsof het iets raars, vies, exotisch, ... is.
Het gaat niet over raar of vies... maar over een andere ideologie, cultuur, denkwijze, ... en de vraag is of dat hier thuishoort ?

Nog erger is dat onze eigen waarden daaronder lijden... en als je dan vandaag ook nog dingen in de krant leest dat de Raad Van State bezwaar heeft tegen het verplicht onverdooft slachten vanwege "godsdienstvrijheid" (mag IS dan ook mensen afslachten vanwege "godsdienstvrijgeid" ?) dan vraag ik me in hemelsnaam af waar we in deze 21e eeuw mee bezig zijn :bang:

Goden (en alles wat eraan verbonden is) zijn fabeltjes die niet thuishoren in de 21e eeuw ! (laat staan dat ze gaan vertellen wat we al of niet mogen/moeten doen).
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

r2504 schreef:Goden (en alles wat eraan verbonden is) zijn fabeltjes die niet thuishoren in de 21e eeuw ! (laat staan dat ze gaan vertellen wat we al of niet mogen/moeten doen).
Je haalt zaken door elkaar, geloof in één enkel god is geen fabeltje maar realiteit.

Jij bent ongelovig, mijn opvoeding en geloof is héél anders dan den uwe horen ze daarom niet thuis? Er zijn veel ongelovigen maar dat maakt het nog niet juist.

Paar denk vraagjes voor je:

Wie heeft de wereld gecreëerd? Wie heeft de éérste mens gecreëerd? Wie geeft jou leven? Wie geeft jou verstand? Waarom kunnen mensen praten en dieren niet? Enz...

Zou maar beginnen heel goed denken vooraleer je zulke zaken zegt of wil verbieden.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Beste Jos, we zijn er ondertussen achter dat dat allemaal niet zo magisch gebeurd is als in bvb de bijbel verteld wordt, toch ?

Je gelooft in wat je wil, daar heb ik geen enkel probleem mee en als je dat heel devoot doet, krijg je misschien wel een vorm van respect van mij, maar laat het geen excuus zijn om een ander onrecht aan te doen. En daar loopt het blijkbaar mis op dit moment bij een deeltje van de islam-aanhangers.
De vergelijking met de kruisvaarders van een paar eeuwen terug is niet ver weg maar in een heel andere tijdsgeest, voor ons dan toch.
De grote verschillen zijn dat de wereld toen nog veel groter was en what happened at the kruisvaart, stayed at the kruisvaart. Terwijl we nu kunnen weten aan welk tafeltje je zat op café toen je een scheet liet en de middelen op alle vlakken anders zijn.

Hoe lossen we dat op ? daar gaat dit topic over maar we lijken er hier toch niet uit te komen. Omdat het gewoon een heel moeilijke oefening is.

We willen de vrijheid van mensen-met-slechte-bedoelingen inperken maar liefst zonder onze eigen vrijheden op te geven. Lastige zaak.

In de concentratiekampen kreeg je een logotje om je in te delen, dat werkte wel maar de geschiedenis leert ons dat het toch een slecht idee is om mensen in hokjes op te delen.

Als ik morgen beslis dat ik in de naam van de paus alle roodharigen op hun bakkes mag toeken, dan is er niks aan de hand, pas als ik het ga doen of er teveel reclame rond maak wordt het een probleem en vlieg ik misschien in 't gevang (als er plaats is).

Het terrorisme dat ons nu treft, is er één dat ons treft per verrassing, ik vrees dat we er weinig aan kunnen doen. Zelfs het leger op straat is niet effectief, wat ga je doen als je een individu tegenkomt met een dikke frak waarvan je denkt dat hij een bommengordel draagt ?

Je kan proberen om vriendelijk te vragen zich niet op te blazen maar ik vrees dat het niet gaat lukken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

boulder schreef:Waarom de manie om altijd maar nieuwe partijen bij te maken?
Ik zie het verband niet.
Je zegt zelf dat ze het democratisch moeten proberen. Wat is er democratischer dan zelf politiek actief worden? Het is een recht om een eigen partij op te richten als men denkt dat de bestaande uw rechten niet voldoende vertegenwoordigen. Dit zie je ook in de discussie over de scholen. Als de bestaande scholen geen rekening houden met iedereen is men ook vrij om eigen scholen op te richten. Ik ben eerder voorstander dat de bestaande partijen en scholen WEL rekening houden met iedereen.

Als wetten te vaak tegen dezelfde groep uitgevaardigd worden dan kan men de indruk krijgen dat men geviseerd wordt.

Er bestaan ongetwijfeld manieren om dieren te verdoven, zelfs vissen maar dan is uiteraard het "plezier" van het vissen of jagen eraf. Wie zo inzit met lijden van dieren kan de "barbaarsheid" van vissen en jagen anders ook aanklagen. Neen, enkel schapen zien blijkbaar af. Je klaagt over logica maar zelf ben je ook niet consequent of rechtlijnig in je argumenten.

Het krioelt ook van de Coyotes :) Er is hier zelfs iemand actief die fier is dat hij na meermaalse veroordelingen nog altijd kans maakt zijn rijbewijs te verliezen door zijn aanhoudend roekeloos gedrag.
boulder schreef:Vrouwen die gediscrimineerd worden qua loon?
Veel hangt af van wat ze effectief doen, het is niet omdat je een bepaalde job uitoefent dat je er evenveel tijd insteekt als je mannelijke collega's.
Bij deeltijdse arbeid zijn het ook vrouwen die oververtegenwoordigd zijn.
Carrière aan de top wordt vaak in de weg gestaan door het hebben van een gezin.
Dat is geen discriminatie maar biologie.
Dit is zodanig gof tov vrouwen dat het zelfs als voorbeeld kan dienen van wat ik bedoel.
Mannen werken volgens u dus harder? Deeltijds wordt ook deeltijds betaald en bovendien is een grote hoop van die vrouwen deeltijds aan de slag omdat ze voor de kinderen moeten zorgen. Hoeveel mannen combineren dat werk en hun job? Inderdaad beperkt hen dat nog eens om door te groeien. Nadien zitten ze met een lager pensioen en als ze scheiden zijn ze helemaal de pineut. Veel alleenstaande vrouwen zitten in de statistieken van armoede.

Mannen kunnen ook voor kinderen zorgen of huishoudelijke taken doen, dat is geen biologie.
boulder schreef:Dat is zo makkelijk om dan te zeggen "dan zwijg ik er liever over".
Dat noem ik goedpraten, of onder de mat vegen.
Neen, dat is voor eigen deur vegen voor men anderen begint te verwijten.
boulder schreef:Als je vader en moeder terugstuurt, is het een beetje wreed om de kinderen dan hier verweesd achter te laten, denk je niet?
Akkoord, ze blijven tot de kinderen afgestudeerd zijn. Dat lijkt me beschaafd.
boulder schreef:Neen, maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd voor 100% met hem eens ben.
Ik blijf bij mijn standpunt, mensen moeten gelijke kansen krijgen (in dit geval op de arbeidsmarkt).
Als dat gebeurt, ga je automatisch meer een afspiegeling van de maatschappij krijgen.
Opdringen van allerhande quota vind ik niet positief, wie zegt dat je dan nog goede kwaliteit krijgt?
Dat is het punt, dat gebeurt niet omdat men vindt dat iemand die iets bruiner is geen garagepoort mag installeren, dat iemand met een hoofddoek niet kan afrekenen, dat iemand die Mohamed heet niet geschikt kan zijn,... Voor vrouwen hebben quota ook gewerkt al ben ik er geen grote voorstander van. Ik zie liever dat de kansen er WEL komen in gelijke mate, dan zijn quota niet nodig. Helaas is dat nog lang niet het geval zoals BDW correct heeft gesignaleerd.

@r2504: waarden blijven nooit hetzelfde, ze evolueren door de tijd. Kuisheid is nu anders dan 50 jaar geleden net zoals waardig sterven, vrouwenrechten enz enz...

Iedereen mag geloven maar de wet moet voor iedereen gelden, zonder uitzondering en voor iedereen gelijk. Je mag geloven wat je wil maar dat is iets dat niet boven de wet staat.

Erdogan is erg maar wie heeft zijn ziel verkocht en hem 3 miljard gegeven? Wie is er dan hypocriet.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

jos123 schreef:Je haalt zaken door elkaar, geloof in één enkel god is geen fabeltje maar realiteit.

Jij bent ongelovig, mijn opvoeding en geloof is héél anders dan den uwe horen ze daarom niet thuis? Er zijn veel ongelovigen maar dat maakt het nog niet juist.

Paar denk vraagjes voor je:

Wie heeft de wereld gecreëerd? Wie heeft de éérste mens gecreëerd? Wie geeft jou leven? Wie geeft jou verstand? Waarom kunnen mensen praten en dieren niet? Enz...

Zou maar beginnen heel goed denken vooraleer je zulke zaken zegt of wil verbieden.
Er zijn ook veel gelovigen dat maakt het nog niet juist. Goden zijn indertijd "gecreëerd" om dingen te verklaren die onverklaarbaar waren. Ondertussen WETEN (niet geloven) we wat bv. regen/bliksem/donder/aurora enz. zijn.
De mens "gecreëerd"? Alles is terug te brengen tot dit. Daarna kwamen waterdieren, amfibieën, enz.. de evolutie zorgde er voor dat er verschillende "levels" van ontwikkeling zijn. We WETEN ondertussen bv. dat apen hen ervaringen kunnen delen, gereedschappen gebruiken/maken, samenwerken. De evolutie volgend zou het mij niet verbazen dat zij binnen 10.000-den jaren ook het traject afleggen dat de mens afgelegd heeft en mogelijk ontwikkelen ze ook stembanden (dat is de reden dat ze niet kunnen praten).

Misschien ookinteressant.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik snap niet dat alles zo moeilijk is
N-VA wil vrije meningsuiting inperken voor "collaborateurs van terrorisme"
bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2723568

Arresteer zo voor spionage we zijn in oorlog met IS, of land verraad, .. tenslotte als je de dubbele nationaliteit hebt ben je Belg, er moeten geen wetten aangepast worden. Pas gewoon de wet toe.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
boulder schreef:Ja, lichtgeraakt zijn ze.
Kijk ook maar weer eens wat zich momenteel afspeelt in Belgie betreffende Turkije... onderling bedreigen ze elkaar inclusief met de dood !

SP.a zit dan ook nog verveeld met het feit dat één van hun verkozene mogelijks betrokken is in dit alles... maar die begint al meteen met dreigementen dat men hem niet uit de partij zal kunnen zetten zonder de nodige gevolgen (niet alleen in Limburg maar gans Belgie). Zelfs van een redelijk beschaafde Moslim staat als Turkije zien we nu meer en meer het ware gelaat (alles behalve democratisch tot pure dictator trekjes).

Het zit dus op alle mogelijke niveaus fout... weer een grote faal van het multiculturele idee.
Ik blijf het herhalen de gematigde moslim is een uitzondering, .. ze bestaan maar het zijn uitzonderingen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jos123 schreef:
r2504 schreef:Goden (en alles wat eraan verbonden is) zijn fabeltjes die niet thuishoren in de 21e eeuw ! (laat staan dat ze gaan vertellen wat we al of niet mogen/moeten doen).
Je haalt zaken door elkaar, geloof in één enkel god is geen fabeltje maar realiteit.

Jij bent ongelovig, mijn opvoeding en geloof is héél anders dan den uwe horen ze daarom niet thuis? Er zijn veel ongelovigen maar dat maakt het nog niet juist.

Paar denk vraagjes voor je:

Wie heeft de wereld gecreëerd? Wie heeft de éérste mens gecreëerd? Wie geeft jou leven? Wie geeft jou verstand? Waarom kunnen mensen praten en dieren niet? Enz...

Zou maar beginnen heel goed denken vooraleer je zulke zaken zegt of wil verbieden.
Ge gaat me toch niet zeggen dat jij geloofd, dat de wereld maar een paar duizend jaar oud is? En dat je gelooft dat er een almachtige god is die de wereld gecreëerd heeft.
Laatst gewijzigd door Ofloo 28 jul 2016, 13:15, in totaal 1 gewijzigd.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

@ofloo
yes
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik ben sowieso niet voor het verbieden van gedachten, als je dat doet is er geen evolutie meer, .. en ik zou nooit willen dat ze godsdienst verbieden want wie gaat beslissen wat er gedacht mag worden. Niemand kan dat, niemand is hier bekwaam voor hoe goed ze ook zijn. Zelfs een god kan dat niet, want moest god dat willen en kunnen dan zou hij ons niet de vrijheid gegeven hebben om te kiezen. Om het maar even in een gelovige zijn taal te zeggen.

Waar ik kan inkomen dat je godsdienst als iets spiritueels ziet,.. en het is een mooi verhaal creatie, .. maar dat je werkelijk geloofd dat het zo is. Dat iemand werkelijk zo blind is, kan ik niet begrijpen.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ofloo schreef:maar dat je werkelijk geloofd dat het zo is.
Ja, trouwens mijn grootvaders en andere ook.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef: Recent nog nieuws gelezen over Polen? Daar heeft de rechts-conservatieve partij ook wel dictatoriale trekken, openlijk gelinkt aan de radicalen van "Radio Maria".
En komen die dan hier in onze straten amok maken?
Dat heb ik tot hiertoe toch maar van moslim landen gezien.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:Paar denk vraagjes voor je:

Wie heeft de wereld gecreëerd? Wie heeft de éérste mens gecreëerd? Wie geeft jou leven?
Paar denkvraagjes voor jou :

Waarom denk je dat daar een wezen hoeft achter te zitten?
Omdat dat het simpelste is, als je iets niet begrijpt?
Ik kom thuis en de vaas ligt op de grond, in duizend stukjes.
Jij gelooft dan dus direct dat een of andere god die vaas in de grond gegooid heeft, gewoon omdat je niet weet wat er precies gebeurd is?
Ik vind dat zo onberedeneerd.

Leven is volgens mij een natuurlijk proces, waar je helemaal geen opperwezen voor nodig hebt.
Dat betekent niet dat het een simpel proces is, natuurlijk.
Maar omdat mensen het moeilijk hebben om op langere termijn te redeneren (miljoenen jaren), gaan ze dan maar gauw een verhaaltje vertellen om zichzelf antwoorden te geven die gewoon nergens op slaan.

Met opvoeding heeft het overigens niets te maken : ik ben katholiek opgevoed, heb op een katholieke school les gevolgd, maar heb beslist voor mezelf na te denken, en mij niet te laten voorschrijven wat ik moet denken door een ideologie van duizenden jaren geleden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

boulder schreef:Leven is volgens mij een natuurlijk proces, waar je helemaal geen opperwezen voor nodig hebt.
Dat betekent niet dat het een simpel proces is, natuurlijk.
Maar omdat mensen het moeilijk hebben om op langere termijn te redeneren (miljoenen jaren), gaan ze dan maar gauw een verhaaltje vertellen om zichzelf antwoorden te geven die gewoon nergens op slaan.
Wie is "meneer natuur"? God heeft "meneer natuur" zo gedaan en hij is boven alles.
Vanwaar haal je deze reden? Hoeveel ken je van geschiedenis? Hoeveel weet je over jezelf? Ken je je grootouders van 4 gen terug bv? Weet je hun namen?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

jos123 schreef:Hoeveel ken je van geschiedenis? Hoeveel weet je over jezelf? Ken je je grootouders van 4 gen terug bv? Weet je hun namen?
Wat heeft dit te maken met of er nu al dan niet een God bestaat?

Enfin soit, smakelijk met uw rijstpap met gouden lepeltjes later :bang:
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit is een andere discussie, maar welke meerwaarde hecht jij aan het *kennen* van je voorouders 4 generaties terug ? meer dan bij naam zal het toch nooit zijn.
Maar geen paniek, god-de-vader-Zucherberg heeft ervoor gezorgd dat ze dat binnen 4 generaties wel weten... :beerchug:

J.


MODs: misschien afsplitsen
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Je zegt zelf dat ze het democratisch moeten proberen. Wat is er democratischer dan zelf politiek actief worden?
Als iedereen die zich niet 100% vertegenwoordigd voelt, een eigen partij opricht, heb je evenveel partijen als er Belgen/Vlamingen zijn.
Het lijkt mij logischer dat je probeert met je ideeën aansluiting te vinden bij bestaande partijen.
Ik ontzeg hen het recht niet om zelf op te komen, maar ik denk in ons politiek landschap dat dat geen interessante piste is.
We hebben nu al 7 kleine tot middelgrote partijen langs Vlaamse kant.
Dizzy schreef:Als wetten te vaak tegen dezelfde groep uitgevaardigd worden dan kan men de indruk krijgen dat men geviseerd wordt.
Lijkt mij een gemakkelijk excuus om de wet naast zich neer te leggen.
Dizzy schreef:Er bestaan ongetwijfeld manieren om dieren te verdoven, zelfs vissen
"Ongetwijfeld" schrijf je.
Dat betekent dat je geen flauw idee hebt hoe je dat zou doen, en zomaar wat neerpent om toch maar een zogenaamde inconsequentie te kunnen vinden.
Dizzy schreef:Neen, enkel schapen zien blijkbaar af. Je klaagt over logica maar zelf ben je ook niet consequent of rechtlijnig in je argumenten.
Er zijn genoeg organisaties als Gaia die zich wel degelijk verzetten tegen alle vormen van dierenleed.
Ook zij zijn niet te spreken over onverdoofd slachten, en dat beperkt zich zeker niet tot schapen.
Dizzy schreef:Het krioelt ook van de Coyotes :) Er is hier zelfs iemand actief die fier is dat hij na meermaalse veroordelingen nog altijd kans maakt zijn rijbewijs te verliezen door zijn aanhoudend roekeloos gedrag.
Dus moeten we maar alles toelaten?
Dizzy schreef:Dit is zodanig gof tov vrouwen dat het zelfs als voorbeeld kan dienen van wat ik bedoel.
Mannen werken volgens u dus harder? Deeltijds wordt ook deeltijds betaald en bovendien is een grote hoop van die vrouwen deeltijds aan de slag omdat ze voor de kinderen moeten zorgen. Hoeveel mannen combineren dat werk en hun job? Inderdaad beperkt hen dat nog eens om door te groeien. Nadien zitten ze met een lager pensioen en als ze scheiden zijn ze helemaal de pineut. Veel alleenstaande vrouwen zitten in de statistieken van armoede.
Weeral zit je de boel te verdraaien dat het geen naam heeft.
Ik zeg dat je moet zaken écht vergelijken.
Ik zeg niet dat alle mannen meer werken dan alle vrouwen.
Wat ik wel zeg is dat vrouwen vaak minder overwerken, omdat ze voor de kinderen gaan zorgen en dergelijke meer.
En dat is ook de reden dat je ze zo zelden aan de top ziet.
Zeggen dat de mannen meer zouden moeten helpen, kan allemaal wel zijn, maar je hebt het over discriminatie, van de werkgever uit dus.
Daar geloof ik niet in.

Alleenstaande mannen zijn trouwens zoveel beter niet af dan alleenstaande vrouwen.
Vaak hebben ze een vechtscheiding achter de rug, moeten ze betalen voor de opvoeding van de kinderen, maar krijgen ze die niet te zien.
Dus je verhaal is weer eens zeer eenzijdig.
Dizzy schreef:Mannen kunnen ook voor kinderen zorgen of huishoudelijke taken doen, dat is geen biologie.
Het gaat er niet over van de fysieke taken, er is toch nog altijd een verschil tussen de moeder- en de vaderfiguur.
Ik vind dat er door het buitenshuis werken van de vrouw er toch ook iets verloren gegaan is.
Daarom vind ik dat iedereen meer vrijheid zou moeten hebben om 100% voor de kinderen te zorgen, zowel voor vrouwen als voor mannen.
Kinderopvang is leuk, maar zelf je kind opvoeden lijkt mij toch nog iets belangrijkers.
Dizzy schreef:Neen, dat is voor eigen deur vegen voor men anderen begint te verwijten.
Het is hier 1000 keer beter dan in moslimlanden, dus zeggen van "het is hier nog niet perfect, dus mag je niets zeggen over die cultuur" is totaal misplaatst.
Bovendien, zij vegen niet voor eigen deur, ze leggen bommen aan onze deur.
Ze schieten priesters en cartoonisten neer, dan is het verhaaltje van voor eigen deur vegen, wel zeer naïef.
Dizzy schreef:Akkoord, ze blijven tot de kinderen afgestudeerd zijn. Dat lijkt me beschaafd.
Waarom zouden wij heel die opleiding moeten betalen?
Direct terugsturen.
Dizzy schreef:Dat is het punt, dat gebeurt niet omdat men vindt dat iemand die iets bruiner is geen garagepoort mag installeren, dat iemand met een hoofddoek niet kan afrekenen, dat iemand die Mohamed heet niet geschikt kan zijn,...
Wie is er nu aan het veralgemenen?
Precies alsof alle bedrijven zo handelen.
In het bedrijf waar ik werk zit een veelvoud aan nationaliteiten, talen, huidskleuren.
Maar de Mohammed die heel zijn jeugd gespijbeld heeft, aan alles zijn voeten geveegd heeft, schuift natuurlijk alles graag in de schoenen van "racisme".
Zelf verantwoordelijkheid nemen zit er niet in.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:@ofloo
yes
Ik heb zo'n vermoeden dat jos123 een getuige van jehova is.
Die geloven dat allemaal, alles letterlijk nemen wat in de bijbel staat, en dat zonder nadenken slikken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:Wie is "meneer natuur"? God heeft "meneer natuur" zo gedaan en hij is boven alles.
Vanwaar haal je deze reden? Hoeveel ken je van geschiedenis? Hoeveel weet je over jezelf? Ken je je grootouders van 4 gen terug bv? Weet je hun namen?
Waarom ken jij een geslacht toe aan iets als de natuur?
Er bestaan net zo goed mannelijke als vrouwelijke dieren, planten, ...

Je vraag toont ook aan dat je niet nadenkt.
Vergelijk met het voorbeeld van de vaas die op de grond ligt als ik thuiskom.
Het is toch niet omdat ik niet 100% weet wat er gebeurd is, dat ik de gekste verhalen ga beginnen verzinnen over kabouters of buitenaardse wezens die op onderzoek uit waren, of dat "god" mij een teken willen geven heeft?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Joe de Mannen schreef:Dit is een andere discussie, maar welke meerwaarde hecht jij aan het *kennen* van je voorouders 4 generaties terug ? meer dan bij naam zal het toch nooit zijn.
Maar geen paniek, god-de-vader-Zucherberg heeft ervoor gezorgd dat ze dat binnen 4 generaties wel weten... :beerchug:
Ik vrees ervoor, het probleem van deze tijd is dat we alle informatie op een plaats opslaan ("the cloud") waarvan we geen enkel idee hebben hoe lang die nog bestaat.
Wie zegt dat facebook nog bestaat binnen 10 jaar?
Je harddisk gaat waarschijnlijk een jaar of 5 mee.
Videorecorders vind je nog nauwelijks.
CD schijfjes zijn na zoveel jaar onleesbaar, enz. enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik kan toch nog steeds fidonet berichten van mezelf terugvinden, dat is 20+ jaar geleden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Joe de Mannen schreef:Dit is een andere discussie, maar welke meerwaarde hecht jij aan het *kennen* van je voorouders 4 generaties terug ? meer dan bij naam zal het toch nooit zijn.
Wel, der zijn enkele redenen maar één daarvan in het kort: Op papier is alles duidelijker zoals een contract eigenlijk minder discussie enz...
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Joe de Mannen schreef:Ik kan toch nog steeds fidonet berichten van mezelf terugvinden, dat is 20+ jaar geleden.

J.
Maar welke garantie heb je ?
En je eigen foto's, zijn die veilig voor de toekomst?
Je plaatst ze op een harddisk, gemiddelde levensduur : 5 jaar.
Een CD schijfje?
20 jaar misschien.
En dan moet je hopen dat je binnen zoveel jaar nog altijd alle apparatuur zult hebben om het nog te kunnen lezen.
Zoek nu trouwens al maar eens naar een floppy reader die 8" floppies kan lezen (dat zijn die gigantische dingen, vooraleer de 5 1/4" op de markt kwamen.
Het klinkt vreemd, maar de klassieke, ouderwetse media zijn op dat vlak betrouwbaarder.
Je leest een gedrukt boek gewoon met de ogen, geen afspeelsysteem nodig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:
Joe de Mannen schreef:Dit is een andere discussie, maar welke meerwaarde hecht jij aan het *kennen* van je voorouders 4 generaties terug ? meer dan bij naam zal het toch nooit zijn.
Wel, der zijn enkele redenen maar één daarvan in het kort: Op papier is alles duidelijker zoals een contract eigenlijk minder discussie enz...
:???: :???: :???: :???:
Discussie ?
Je gaat toch geen discussie over god of geen god winnen door een stamboom op te stellen?
Of dacht je van terug te kunnen keren tot Adam en Eva? :lol:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

boulder schreef:Of dacht je van terug te kunnen keren tot Adam en Eva?
Ook
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Daarnet zei je dat het boek de beste optie is om geschiedenis te behouden :-D
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:Daarnet zei je dat het boek de beste optie is om geschiedenis te behouden :-D
Dat betekent niet dat alles wat in een boek staat de Waarheid is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

boulder schreef:Dat betekent niet dat alles wat in een boek staat de Waarheid is.
Ontstaan van Belgie: 1830, mss is dit een hoax? Wie kan dit nog navertellen? Mss 1730?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En ik die dacht dat we in de21e eeuw ondertussen genoeg wetenschappelijke basis hadden om fabeltjes zoals God voor eeuwig achter ons te laten.

Blijkbaar niet dus... jos gelooft nog in Adam en Eva, de rib, iemand die de natuur geschapen heeft, ... :bang:

Hopelijk komt jou God je morgen ook niet vertellen dat je je moet opblazen en alle ongelovige vermoorden... want er lopen al genoeg gekken rond die dergelijke nonsens (en minder ergere dingen) nog geloven ook. Nu ja, al die terroristen zal dan wel Gods plan met deze wereld zijn... het is onze bestemming dus laat ons dan meteen maar stoppen met ons te verzetten tegen IS.

Man, man, ... toch :roll:
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

r2504 schreef:En ik die dacht dat we in de21e eeuw ondertussen genoeg wetenschappelijke basis hadden om fabeltjes zoals God voor eeuwig achter ons te laten.

Blijkbaar niet dus... jos gelooft nog in Adam en Eva, de rib, iemand die de natuur geschapen heeft, ... :bang:
Ja
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

gelooft nog in Adam en Eva
En wat zou dat?
Gelukkig leven we in België, waar je zelf mag kiezen welk geloof je belijdt.
Geloof belijden is trouwens niet het probleem. Het probleem is criminele daden stellen.

Conservatieven mogen vinden dat de jeugd losbandig is, zolang dat een mening is, is er niets aan de hand.
Als ze die jeugd beginnen lastigvallen of holebi's discrimeren (als in: geen job geven bv), dan overtreed je de wet.
Dus wat mij betreft: belijd het geloof dat je wil, maar hou u ten allen tijde aan de wet.
Dat is ook hoe we in België omgaan met 'kerk en staat' (al zijn er meer godsdiensten dan wat er meestal in een kerk beleden wordt).

Als er een wet is tegen onverdoofd slachten, staat het iedereen vrij om die wet aan te vechten.
Niet met bommen en machetes, maar via de ge-eigende instellingen. Dat Gaia en Weyts dat niet leuk vinden, is een mening, maar zal aan de verdere verloop van de juridische procedure gelukkig niets veranderen.
Als je uw instellingen begint te ondergraven (monddood maken, speciale wetten uitvaardigen die de slagkracht inperken), zijn we terug bij (bv) Polen en Turkije.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef:
Joe de Mannen schreef:Ik kan toch nog steeds fidonet berichten van mezelf terugvinden, dat is 20+ jaar geleden.

J.
Maar welke garantie heb je ?
En je eigen foto's, zijn die veilig voor de toekomst?
Je plaatst ze op een harddisk, gemiddelde levensduur : 5 jaar.
Een CD schijfje?
20 jaar misschien.
En dan moet je hopen dat je binnen zoveel jaar nog altijd alle apparatuur zult hebben om het nog te kunnen lezen.
Zoek nu trouwens al maar eens naar een floppy reader die 8" floppies kan lezen (dat zijn die gigantische dingen, vooraleer de 5 1/4" op de markt kwamen.
Het klinkt vreemd, maar de klassieke, ouderwetse media zijn op dat vlak betrouwbaarder.
Je leest een gedrukt boek gewoon met de ogen, geen afspeelsysteem nodig.
Bekijk het zo: wat je vandaag op pakweg facebook post, staat daar tot het einde der tijden op.
Ik weet niet welke stommiteiten mijn ouders in hun jeugd gedaan hebben (buiten mij kweken natuurlijk)
Maar de volgende generatie gaat dat wel kunnen weten van hun ouders, de jeugd van nu die elke scheet op facebook zet en nog liefst de foute scheten van een ander.
Dat is een evolutie die we tot nu toe niet kenden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ofloo schreef:Zelfs een god kan dat niet, want moest god dat willen en kunnen dan zou hij ons niet de vrijheid gegeven hebben om te kiezen. Om het maar even in een gelovige zijn taal te zeggen.
Daar wil ik u gerust op antwoorden maar wel in een aparte topic.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Feel free to open one.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Joe de Mannen schreef: Bekijk het zo: wat je vandaag op pakweg facebook post, staat daar tot het einde der tijden op.
Mja, je moet niet enkel naar Facebook kijken. Zelfs usenet/netnews posts uit de jaren 90 zijn nog allemaal terug te vinden met Google. In die tijd was er zelfs nog geen sprake van Google e.d. Maar een gegeven moment kwam Dejanews die blijkbaar nog een tijd terug in het verleden alles kon indexeren, en Dejanews is dan veel later overgenomen door Google.
Ik vind zelfs vandaag nog de grootste zever van mezelf terug, met naam en toenaam, uit 1995 :angel: . Toen was er ook ongetwijfeld niemand die dacht dat wat hij postte 20 jaar later nog terug te vinden zou zijn.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”