Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Waar haalt gij het vandaan dat radicaal zijn illegaal is. Het is toch niet dat ge fanatiek met iets bezig bent dat ge iets illegaal doet. Het is pas vanaf dat je mensen begint te vermoorden en te plannen om te moorden dat ge illegaal bezig bent.

Een wielrenner is toch ook fanatiek bezig met zijn fiets, is eigenlijk ook wel radicaal, gij fietst niet zoals die gasten. Is dat dan illegaal nee zeker niet.

Het is niet omdat je moslim bent dat je radicaal bent, het is niet omdat je radicaal bent dat je dan terrorist bent en het is niet omdat je terrorist bent dat je moslim bent.

Je haalt zaken door elkaar.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ofloo schreef:het is niet omdat je radicaal bent dat je dan terrorist bent
Dus waarom noemt het radicaal islam?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Iedereen mag van mij radicaal zijn in alles wat ze willen, zolang ze niemand kwaad doen en zich aan de wet houden is er weinig aan de hand, toch ?
En ze moeten ook niet verwachten dat ik daarin ga meegaan, ik zal wel radicaal zijn in wat ik zelf kies.

Ik zeg ook elke middag tegen mijn ramadammende moslim collega dat ik ga eten... dat is gewoon geweldig die periode is er geen enkele discussie over wie permanentie doet onder de middag.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Dus vasten of ramadan is plots een misdrijf geworden? Vervolg en bestraf zij die een misdrijf plegen, maar veralgemeen niet.
Het probleem is dus niet de islam, de moslims of geloof in het algemeen.
Een aanslag voorbereiden is anders ook strafbaar, ook al heb je nog niks gedaan, maar enkel plannen gemaakt.

Als we enkel die aanpakken die al een misdrijf gepleegd hebben, hollen we continu achter de feiten aan.
heist_175 schreef:Het probleem is criminele daden.
In deze gevallen dus dikwijls criminele daden die voortspringen uit een geloofsovertuiging, dus compleet gelinkt. Als je die link niet kan/wil zien, dan kan je ook nooit de oorzaak wegnemen en zal je enkel aan symptoombestrijding doen...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jos123 schreef:
Ofloo schreef:het is niet omdat je radicaal bent dat je dan terrorist bent
Dus waarom noemt het radicaal islam?
'k wou quoten, niet bedanken maar maakt weinig uit, .. radicaal islaam is omdat het radicalen zijn, nogmaals niet alle terroristen zijn moslims kijk maar het ira, raf, eta, .. enz

En ook niet alle radicalen zijn terroristen. Ge haalt zaken door elkaar, in dit geval zijn het wel radicale moslims, een radicale moslim is niet per definitie een terrorist en omgekeerd.

Ge moogt niet veralgemenen ! Sinds wanneer zijn alle terroristen moslims ? Het gene wat jij verafschuwt, zit jij wel te vertellen.

Maar ik durf gerust te zeggen dat 95% van de moslims radicalen zijn. Als het al niet meer is.
Laatst gewijzigd door Ofloo 26 jul 2016, 16:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe komt het dan dat er een overgroot deel van de mensen die datzelfde geloof belijden zich niet opblazen ?
Zou het misschien kunnen dat diegenen die dat toch doen in de naam van dat geloof, datzelfde geloof 'anders' interpreteren en gebruiken als excuus ?

De interpretatie van het meest gekende geloof in onze contreien, het christendom/katholicisme is in de loop der jaren ook wezenlijk veranderd. En verschilt ook met andere delen van de wereld en andere bevolkingsgroepen (al dan niet kortbij).
Zo zijn Jehova's getuigen ook christenen maar de interpretatie verschilt van het katholicsme.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is gewoon solidariteit, .. meer niet een moslim roept hulp in van andere en sommige zijn zo gek dat ze hier in mee gaan. Er is ook niet veel nodig om deze mensen om te praten. Het gaat heel snel omdat deze mensen, eigenlijk al zo ver zijn, enkel een duwtje, een beetje tegenslag en dat is alles. Dan heb je een zogenaamd priester/iman whatever die dan de vinger wijst.

Ik zeg trouwens ook niet dat de daders achter huidige terroristische aanslagen geen islamieten zijn. 'k Zeg alleen een terrorist is niet perse een islamiet. Een radicaal is niet perse een terrorist, wat ik wel zeg is dat de islamieten die ik gezien heb meestal radicalisten zijn.

Deze mensen hun agenda is de islamitische wet in de wereld. Maar da's niks nieuws, het enige wat nieuw is, is dat er nu bereid zijn, om geweld te gebruiken om dit te bekomen. Wij noemen dit terreur, zij zullen dit een revolutie heten, perceptie.

En als ze er in slagen zal dit in de geschiedenis gaan als de revolutie, en verliezen ze dit dan zal dit in de geschiedenis gaan als terreur. Trouwens er zijn moslims die dit verheerlijken, juist met deze gedachte gang.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

wied schreef:het antwoord is simpel:

alle (belgische) regels, wetten en maatregelen in het leven geroepen om racisme te bestrijden moeten van tafel. Internationale conventies e.d. moeten herbekeken en desnoods herzien worden... En snel aub, want het kritisch punt is al jaren geleden bereikt!
Zoals Erdogan, bedoel je?
Wat jij voorstelt is een totalitaire staat en daar wil je niet in leven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Erdogan is van turkije een islaam staat aan het maken. Met andere woorden IS. of dit hetzelfde IS dat hier de terrorist uithangt laat ik terzijde. 'k Vind het heel toevallig dat hij op het moment dat de IS terrein verliest ineens de eu en vs lam legt om verder aan te vallen aan vanuit de turkse grens, niet dat dit ons zal tegen houden het was enkel een belemmering van wat gaat gebeuren.

Maar durf ook die vraag te stellen. Waarom nu ineens. Ga er maar vanuit dat hij het zelf in scene gezet heeft. Als je ziet wat hij nu doet is dat gewoon zo, ik zou als president ontslag nemen en verkiezingen organiseren. Maar hij reikt het aan als excuus om ethisch te gaan zuiveren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@on4bam

waar haalt ge dat vandaan!? Alles moet hier (in belgie) van tafel wat de cordon sanitair leden hebben bedacht om nieuwkomers te pamperen. En, terwijl de wereld snel verandert mogen wij zeker eerder aangegane internationale conventies herdenken, juist om te vermijden dat we slappe deals moeten maken met turkije!!! Een beetje de draad van dit feuilleton volgen kan geen kwaad, lijkt mij :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

Ofloo schreef:Dizzy, weet je wat vreemd is jij die niet radicaal wil denken jij denkt telkens in uiterste, is me opgevallen, eigenlijk nogal radicaal, het ging er over hoe ga je ze onderscheiden ik suggereerde durf eens te denken dat ze allemaal radicaal zijn, en jij bent al aan het moorden.
Die is goed. Ik ben al van alles verweten, naïef, moslimvriend, pamperaar en zelfs Jos Geysels en volgens u ben ik ineens te Extreem :-D waar jij me ziet moorden kan ik niet volgen vermits ik al pagina's pleit voor vreedzame oplossingen.

Ik hoef niet te denken in veralgemeningen, die zijn bij voorbaat altijd fout. Ik volg wel het punt dat radicaal niet hetzelfde is als terrorisme. Men haalt alles door elkaar. Fanatiek zijn kan zelfs zeer positief zijn. Een fanatiek sporter is een voorbeeld. Ik heb zelf ooit gevast en nu geloof ik niet meer. Plaats mensen dus niet zomaar onherroepelijk in vakjes en respecteer het individu.

Eigenlijk komt mijn punt erop neer dat men niet alle moslims als terroristen moet beschouwen en dus niet hoeven gestraft te woorden voor zaken die anderen doen. Nog maar eens, de meeste slachtoffers van terreur zijn moslims.

Het probleem is niet DE moslims maar sommige moslims. Ik ontken deze problemen niet maar wil ze niet over onschuldigen uitsmeren. Er zijn moslims die bij de hulpdiensten werken die bij de aanslagen hielpen, er zijn moslims bij de politie, er zijn moslim die verpleger zijn,... Die mensen wil ik niet over de kam van terroristen scheren omdat dat voor sommigen goed zou uitkomen.

Uiteindelijk zullen er altijd moslims zijn en zullen we er hoe dan ook mee moeten samenleven. Ik begin er liever nu mee dan verder te gaan in dit dwaas opbod van geweld en haat.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Jij bent ook degene die blijft negeren dat er wel degelijk verschillende opvattingen zijn onder moslims en andere interpretaties. Anders zouden alle moslims gesluierd zijn en geen enkele alcohol drinken, drugs gebruiken en feesten als de be(e)sten.
Als ze zo grondig van elkaar verschillen, waarom zijn er dan geen democratische moslim landen?
Het feit dat die er niet zijn, bewijst dat het over punten en komma's gaat.
Het feit ook dat de ene fractie de andere naar het leven staat is al een bewijs van barbaarsheid.
Dizzy schreef:Juist, dus heb je ook iets nodig voor zij die niet in de gevangenis zitten en zij die niet geradicaliseerd zijn. Dat heet preventie.
Ik heb het over mensen die al laten blijken dat ze geradicaliseerd zijn, waarschijnlijk hebben die al misdaden gepleegd, maar voor je hen weer in de maatschappij loslaat, zou een grondige deprogrammering handig zijn.
Dizzy schreef:Het probleem is radicalisering, dat gaat gewoon verder als je enkel de geradicaliseerden oppakt maar verder niets doet om nieuwe te voorkomen.
Ik geloof daar niet zo hard in, als radicalisering zo snel kan gaan dan kun je je de vraag stellen of ze al niet radicaal waren voorheen.
En zoals gezegd, als je ziet hoe moslims bij enquêtes reageren, blijkt dat er heel veel zijn die radicale ideeën hebben.
Dizzy schreef:En dat noem jij realistisch :roll:
Je bent zoals de meesten niet in staat eventjes verder te denken dan je neus lang is.
Had jij 11/09 zien aankomen?
Had men jou gezegd dat dat er ging komen, had je dan gezegd : "O ja, natuurlijk?"
Ik denk dat 99% van de mensen dat als een totaal onwaarschijnlijk scenario had afgedaan.
Net zoals 3 jaar geleden niemand had geloofd dat er overal in Europa muren en hekken gingen gebouwd worden.
Niemand kan de toekomst voorspellen, ik ook niet.
Maar ik ga niet gauw zeggen : "dit zal nooit gebeuren".
Dizzy schreef:Mensen zijn hier al te vadsig om te gaan stemmen, laat staan dat ze gaan vechten. De dienstplicht is al jaren afgeschaft en ik denk niet dat er iemand dat ziet zitten om dat opnieuw in te voeren.
Dus je kunt hier bijv. 10% van de bevolking uitmoorden en dan gaat alles nog zijn gewone gangetje verdergaan?
Geloof je dat zelf?
Dizzy schreef:Waar ontken ik problemen? Die zijn er wel degelijk en ernstig maar een bloedige clash is ook een zeer ernstig probleem maar voor u een "oplossing".
Hoewel ik net schrijf dat het geen oplossing is, blijf je die leugen herhalen.
Die clash riskeert er echt van te komen, zal die alles oplossen?
Neen, maar ik hoop dat het wel een lijn in het zand trekt, zodat moslims weten dat wij hier niet om het even wat gaan pikken van moordpartijen.
Dizzy schreef:Puur realistisch is er geen andere keuze dan er het beste van te maken. Dat kan melig klinken maar zo is het wel.
Dizzy schreef: Kortom : niets doen, want dat doen wel al 30 jaar.
Dizzy schreef:Een verdraaiing. Ik hoef van niemand te weten wat ze allemaal denken omdat gedachten vrij zijn.
Als zij vinden dat vrouwen minderwaardig zijn, dan is dat geen detail.
Dat wil ik wel weten, zeker als ze ernaar handelen.
Dizzy schreef:Uw gedacht dat een burgeroorlog beter zou zijn is anders ook vrij pervers
Opnieuw die leugen.
Het is niet beter dan vreedzaam samenleven, maar dat moet dan wel kunnen.
Als er een oorlog komt heb ik hem liever nu dan binnen 10 jaar, want in die 10 jaar gaan zij nog massa's aanslagen plegen.
Dizzy schreef:Het enige in uw voordeel is dat je het niet durft zelf uit te voeren. Je bent kortom gewoon veel laffer dan de extremisten en dat is geen compliment aan hen voor alle duidelijkheid.
Als er een oorlog komt, en men roept mij op, zal ik mijn plicht doen om onze waarden te verdedigen tegen moslimterroristen.
Dat is iets anders dan zelf ten strijde te trekken.
Ik zie niet in wat daar laf aan is.
Dizzy schreef:Nog nooit heb ik één uitvoerder van aanslagen verdedigd, ik verdedig mensen die niet verkeerds doen en pleit voor goodwill en samenwerking onder deze mensen.
Bloempjes en kaarsjes.
Zoals al 100 keer gezegd, de mensen die niets uitvoeren qua aanslagen zijn irrelevant in de geschiedenis.
Met jouw redenering hadden ze ook nooit iets moeten doen tegen nazi-Duitsland, want de meeste Duitsers waren geen nazi's.
Dizzy schreef:Jij pleit voor haat en afstand tussen dezelfde groepen. Jij valt mensen af die niets verkeerds doen maar gewoon omdat ze een bepaald geloof belijden waar jij een abnormale haat tegenover koestert.
Je draait de zaken om.
Het gaat helemaal niet om een gematigd geloof.
Daar is hier al meermaals bewijs van geleverd.
Maar jij weigert de feiten te erkennen.
Dizzy schreef:Fout, op het aantal straathoekwerkers en andere instellingen worden zwaar bespaard.
Dat is pas de laatste tijd zo, er is jarenlang volop geïnvesteerd in dat soort jobs, het is duidelijk dat dat helemaal niets opgelost heeft, anders konden de moslimterroristen hier nooit gedijen.
Dizzy schreef:Ik ben wel degelijk voor aanpakken spijbelaars en ook sensibiliseren van de ouders, dat is immers ook preventie.
Sensibiliseren is weer een zwaktebod.
Je moet hen aanpakken via het kindergeld.
Willen ze niet horen, dan moeten ze maar voelen.
Dizzy schreef:Jij blaast het probleem op tot iedere moslim terwijl een bijzonder klein percentage deze problemen veroorzaken. Je schiet met een kanon op een mug of wil zelfs de muggen uitroeien, ook deze die niet steken.
Fout, je wilt de mening niet horen van andere moslims "omdat het u niet interesseert."
In werkelijkheid heb je gewoon schrik dat je dan zult zien dat die anderen ook radicaal zijn.
Dizzy schreef:Wij behandelen vrouwen ook niet gelijk en er zijn 8 verkrachtingen per dag, zijn wij dan ook een zwaar probleem?
Wij discrimineren vrouwen niet, zoals moslims wel doen.
En verkrachtingen worden hier niet goedgekeurd, wat moslims wel doen.
Vrouwen die het slachtoffer ervan zijn, worden zelfs als overspelig gebrandmerkt.
Slachtoffer wordt dader...
Dizzy schreef:Ik ben voor vrouwenrechten maar wel voor alle vrouwen, moslim of geen moslim. Jij misbruikt vrouwenrechten als het u goed uitkomt.
Weer zo'n grove leugen.
Toon mij maar eens waar ik tegen vrouwenrechten ben, want je zegt dat ik dat maar gebruik als het mij uitkomt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nob schreef:- Sinds de misbruiken in de kerk blootgelegd zijn, heeft hun reputatie een serieuze knauw gekregen en is hun populariteit enorm afgenomen (die afname was wel al serieus bezig natuurlijk). En gelukkig maar.
Een tijdje geleden verweet mij iemand dat ik de koran niet van A tot Z gelezen heb, en dus niets mocht over zeggen.
Ik veronderstel dat Dizzy jaren priesterwijding achter de rug heeft, de bijbel van A tot Z uit het hoofd kent, enz. ?
Het is zo makkelijk voor een ander van alles te eisen en zichzelf alle vrijheid te geven, nietwaar...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:In hoeverre is het altijd een ongeval als je dronken of veel te snel iemand gaat doodrijden. Ja, het was gelukkig maar niet de bedoeling maar wel een accident waiting to happen. In ieder geval komt dit soort zaken jammer genoeg veel meer voor dan de kans te sterven bij een aanslag van moslims.
Als dat geen goedpraten is.
"Och, er zijn nog ergere dingen".
Leuk om weten dat je een ongeval vergelijkt met mensen die doelbewust massamoorden plegen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nob schreef:
Dizzy schreef:@Nob:
Hoeveel volkeren ga je met die redenering uitroeien? Alle landen met nucleaire wapens moet je met dergelijke redenering uitroeien. Alle landen met een groter leger dan het onze (zowat alle landen dus).
Waar heb ik geschreven dat ik hen wil uitmoorden?

En wa's dat nu voor zever? Waarom zou ik in mijn redenering Amerika moeten aanvallen (omdat ze kernwapens hebben)?
Waarom zou ik volgens mijn redenering elk ander land met een groter leger als het onze moeten vernietigen?

Van zwart-wit kijken gesproken...
Inderdaad, Dizzy heeft zo weinig argumenten dat hij doelbewust reacties verdraait.
Als je geen argumenten hebt om op te reageren, dan kun je maar beter zaken verzinnen die de ander schrijft, daar kun je dan mooi tegenin gaan.
Niet iets voor eerlijke debaters...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Vervolg en bestraf zij die een misdrijf plegen, maar veralgemeen niet.
Dus tegen neonazi's mag je dan ook niets doen, zolang ze geen aanslagen plegen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Eigenlijk komt mijn punt erop neer dat men niet alle moslims als terroristen moet beschouwen en dus niet hoeven gestraft te woorden voor zaken die anderen doen. Nog maar eens, de meeste slachtoffers van terreur zijn moslims.

Het probleem is niet DE moslims maar sommige moslims.
Het probleem is met ISLAM.
ISLAM is een onverdraagzame ideologie/godsdienst.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Eindelijk eens verstandige taal:
Ook De Ridder zegt in een reactie dat ze het recht op vrije meningsuiting belangrijk vindt. Maar toch moet er volgens haar nagedacht worden over een mogelijke uitzondering als het gaat om het verheerlijken van IS.

"Als Frankrijk zegt formeel in oorlog te zijn met IS, dan is het toch raar dat mensen zouden mogen sympathiseren met de vijandelijke partij. We moeten consequent zijn: wie sympathie toont of uit voor IS hoort hier niet thuis", zegt De Ridder aan Belga.

De Ridder: "Ik vind dus persoonlijk ook dat we het debat moeten kunnen voeren over waar de grens van de vrije meningsuiting ligt. Men moet nu echt al oproepen tot haat en geweld vooraleer iets strafbaar is. Valt het puur steunen van of sympathie hebben voor dat verderfelijk 'kalifaat' hier wel onder? Mijn inziens momenteel (juridisch) niet en daar mag wel eens het debat over geopend worden... Zo kan je vroeger ingrijpen in plaats van te wachten tot er feiten worden gepleegd."
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamiti ... ijkt.dhtml
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

Die uitzonderingen bestaan toch al. Pas de wet toe ipv basisrechten te ondermijnen. Gebruik de uitzondering die nu al voor negationisme en haatproza bestaat.

Het vreemde is dat mensen die voorstander hiervan zijn soms ook zelf schuldig maken aan racistische beledigingen en oproepen tot haat tegenover ganse bevolkingsgroepen en geloofsovertuigingen. Het is dus streng zijn voor de extreme mening van anderen maar zelf extreme meningen over anderen verkondigen.

Het doet me denken aan een cartoon die ik onlangs zag. Het ging over een vogel in een kooi die zegt tegen een vogel buiten de kooi, ik voel me nu helemaal veilig. Waarop de andere vogel zegt, ja, maar je kan niet meer vliegen.

Zijn we niet aan het doorslaan en onze rechten, waarden en verworvenheden ZELF aan het opgeven in de strijd tegen zij die deze rechten willen afbreken? We spelen de tegenstander in de kaart door net zo te reageren zoals zij willen. Zij zorgen voor angst en uit angst doen we wat ze willen.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef:Zijn we niet aan het doorslaan en onze rechten, waarden en verworvenheden ZELF aan het opgeven in de strijd tegen zij die deze rechten willen afbreken? We spelen de tegenstander in de kaart door net zo te reageren zoals zij willen. Zij zorgen voor angst en uit angst doen we wat ze willen.
Hier ben ik het mee eens.

Vrije meningsuiting is super belangrijk. Ik vind dat ne zot zelfs de Holocaust zou mogen ontkennen (ook al is het compleet belachelijk).

Als mensen staan juichen omdat IS weer een aanslag heeft gepleegd, dan is dat inderdaad ook gewoon een mening. Maar ergens wringt dat serieus.
Niet gemakkelijk dit...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb er geen probleem mee dat die juichen, maar waar ik dan een probleem mee heb, als je toch niet graag in deze maatschappij bent vertrek dan. Het is niet dat we gevraagd hebben om hier te blijven. Het is niet dat wij onze waarden op dringen, ge komt naar hier en dat mag maar dan accepteer je deze waarden doe je dat niet willen we je niet dan ga je maar elders. Ben je hier geboren zie je het anders geen probleem je hebt waarschijnlijk dubbele nationaliteit ga terug.

Niemand vraagt ook niet dat ze hun geloof opgeven, enkel respect hebben voor hoe het hier is en kan je je daar niet in vinden ook geen probleem ge moet hier niet zijn. We leven in een vrije wereld, ga waar je het goed vind.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

100% logische redenering van Ofloo, maar helaas puur academisch! Zij vertrekken hooguit naar syrie, om daarna naar hier terug te keren en hun wonden te likken, of erger...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vind het sowieso raar dat negationisme strafbaar is. Ik denk niet dat een enkeling die de holocaust ontkent, ineens gaat beginnen Joden uitmoorden. Anderzijds zou ik wel schrik hebben van personen die openlijk IS verheerlijken.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ofloo schreef:Ik heb er geen probleem mee dat die juichen, maar waar ik dan een probleem mee heb, als je toch niet graag in deze maatschappij bent vertrek dan. Het is niet dat we gevraagd hebben om hier te blijven. Het is niet dat wij onze waarden op dringen, ge komt naar hier en dat mag maar dan accepteer je deze waarden doe je dat niet willen we je niet dan ga je maar elders. Ben je hier geboren zie je het anders geen probleem je hebt waarschijnlijk dubbele nationaliteit ga terug.

Niemand vraagt ook niet dat ze hun geloof opgeven, enkel respect hebben voor hoe het hier is en kan je je daar niet in vinden ook geen probleem ge moet hier niet zijn. We leven in een vrije wereld, ga waar je het goed vind.
Ik ben akkoord, maar ik had ooit zo eens een discussie met een Belg van Marokkaanse afkomst (moslim).

Ik: "Als de regels u niet bevallen, verhuis dan naar een land waar de regels u wel bevallen he."
Hij: "Waarom? Ik ben hier geboren. Als jij bvb strengere bescherming van dieren wilt, verhuis je toch ook niet naar een land dat dat al heeft? Je probeert dat hier in België te veranderen."

En dat argument houdt volgens mij steek, ook al bevalt het mij niet. Wat kan je daar tegenin brengen?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ben ik het mee eens, maar belgie is geen moslim land ik vraag niet om iets te veranderen ik vraag om toe te passen. Ik vraag om niet positief te discrimineren, ik vraag juist dat gewoon de zaken die er zijn die toe te passen. Langs de andere kant in dat opzicht, vraag ik me af of we de wetten die rond moslims ook niet moeten terug draaien omdat die nieuw zijn.

Ik wil niet perse strengere weten rond dieren ik wil geen uitzonderingen, als we het dan toch over dieren leed hebben, waarom zou men voor dé moslims onverdoofd mogen slachten en voor ons zelf niet, .. en met verdoving gaat dit enkel over een elektrische schok of CO2 denk nu niet dat daar medicatie of iets aan te pas komt.

Met verdoving is dier gewoon bewusteloos. Niet dat dit direct een punt voor mij is, maar waarom zou men daar andere regelgeving moeten rond maken.

Dan zijn wij toch geen vragende partij, want als ik het goed begrijp gaat het daar om?

Meerderheid democratie vraagt om verdoofd slachten, "10 voor, 1 tegen", goed vanaf vandaag enkel verdoofd en géén uitzonderingen. Niet eens, geen probleem niemand zegt dat je vlees moet eten.

Even ter verduidelijking het gaat hem om het principe niet om het dierenleed.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

Het probleem met waardes is dat ze niet voor iedereen verschillen of iedereen ze niet even hard aanvaard. Ook Belgen hanteren niet allemaal dezelfde waarden en denken anders over veel zaken, om over Walen nog te zwijgen. Bekijk de positie van de vrouw bijvoorbeeld. Hoe kan je vrouwenrechten aan anderen opleggen als je ze zelf niet respecteert. Vrouwen verdienen hier nog altijd minder en worden nog altijd veel te vaak mishandeld. Andere zaken zijn abortus, euthanasie, opvoeding,... Het is dus niet zo eenvoudig om die waarden te bepalen. Als een partij die altijd mild was voor collaborateurs nu pleit voor afschaffing van vrije meningsuiting voor andere collaborateurs dan is dat enorm hypocriet.

Eigenlijk kan je maar één zaak opleggen en dat is de wet. Iedereen, moslim of niet, gelijk voor de wet. Dezelfde rechten EN plichten. Staat de wet je niet aan, kies dan andere politici, start een eigen partij of ga zelf in de politiek.

Daar speelt ook de deelname in de maatschappij een rol. Wil je respect voor de politie dan moet er ook een vertegenwoordiging van de grote groepen uit de maatschappij in zitten, dus ook vrouwen en ook moslims. Dat verhindert dat er geklaagd kan worden over seksisme, problemen met fouilleren en racisme.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heel dat "onverdoofd slachten" gedoe is maar een drogreden om aan "Marokkaantje pesten" te doen hoor... alsof er iemand wakker ligt van wat hij op zijn bord krijgt... (ooit al een Marokkaan bij den beenhouwer zien staan, ooit al een Marokkaan in de Macdo gezien ? ) Rarara hoe MaCDo z'n koeien slacht...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Wil je respect voor de politie dan moet er ook een vertegenwoordiging van de grote groepen uit de maatschappij in zitten, dus ook vrouwen en ook moslims.
Dus volgens jou is de politie niet neutraal en objectief als er geen vertegenwoordiging is van een bepaalde groep... tja, dan wil ik ook een vertegenwoordiging van hardrijders onder de politie :bang:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Nob schreef:En dat argument houdt volgens mij steek, ook al bevalt het mij niet. Wat kan je daar tegenin brengen?
Goh, maar het is ruimer dan dat.
Het gaat mij dan voornamelijk om van die regels waarmee ze niet akkoord zijn omwille van hun geloof.
Ik ben helemaal niet racistisch. Ik kom dagelijks mensen met verschillende afkomsten en regliegies tegen.

Regels tegen verdoofd slachten? Regels tegen homohuwelijk? ... Sorry, maar zoiets kan niet in mijn ogen.
Het klinkt heel cru, maar laat ons effe eerlijk zijn: geloof is geen manier van leven, maar romantiek.
Of er effectief een God bestaat, laat ik in het midden, maar geloof is er ter inspiratie.
Als je alles letterlijk neemt en volgens een boek gaat leven, ben je verkeerd bezig.

Net zoals de niet-progressieve katholieken die bijvoorbeeld tegen holebi's en hun huwelijk zijn. De bijbel zegt niet rechtstreeks dat homo's slecht zijn, maar er wordt gewoon niet over gesproken.
Het is niet omdat er enkel over Adam en Eva wordt gepraat, dat Adam en Steve als minderwaardig of 'vreemd' mogen beschouwd worden.

En neem het niet verkeerd op, ik ben zelf christen, maar ik erger me soms aan zo van die dingen.

Je bent in België en de regels hier gelden. Als je religie boven intelligentie gaat plaatsen (zoals het ene dier als onzuiver en het ander als heilig beschouwen, of homo-koppels die er niet voor kiezen, en die gewoon natuurlijk op hetzelfde geslacht vallen (want dan heb je mensen die homo's niet natuurlijk vinden... ze kiezen er niet voor, dus het is natuurlijk. Punt. Ze kunnen zich niet voortplanten, maar de spelletjes die een man en een vrouw in bed spelen, zijn ook niet natuurlijk, en je plant je voort wanneer het je goed uitkomt, niet wanneer je zin hebt. Heel natuurlijk) gaan tegenhouden).

Sorry voor de megapost :p Ik zou er echt boeken over kunnen schrijven.
Blond doesn't mean stupid :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nob schreef:Als mensen staan juichen omdat IS weer een aanslag heeft gepleegd, dan is dat inderdaad ook gewoon een mening. Maar ergens wringt dat serieus.
Niet gemakkelijk dit...
Voor mij staat juichen omdat IS weer een aanslag gepleegd heeft gelijk met het juichen omdat Hitler een land extra veroverd heeft.
Je supportert voor de vijand.
Dit kan niet in tijden van oorlog.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Blijkbaar is @boulder een van de weinige die snapt wat er aan de gaande is.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nob schreef:Ik: "Als de regels u niet bevallen, verhuis dan naar een land waar de regels u wel bevallen he."
Hij: "Waarom? Ik ben hier geboren. Als jij bvb strengere bescherming van dieren wilt, verhuis je toch ook niet naar een land dat dat al heeft? Je probeert dat hier in België te veranderen."

En dat argument houdt volgens mij steek, ook al bevalt het mij niet. Wat kan je daar tegenin brengen?
Dat ze proberen regels te veranderen via democratische weg, daar kun je geen problemen mee hebben.
Maar zolang de huidige regels gelden, moeten zij die respecteren.
Ze mogen ook niet meeheulen met zij die via geweld (vestiging kalifaat via veroveringen) staan te propageren.
Om een ander voorbeeld te geven : het is niet omdat ik vind dat 160/uur op de autosnelwegen de norm zou moeten zijn, dat dat mij het recht geeft om voor mezelf overal 160/uur te rijden en dan alle boetes aan mijn laars te lappen.
Moslims vragen stelselmatig uitzonderingen op wetten.
Onverdoofd slachten moet kunnen voor hen, vinden zij, omdat hun geloof dat zo voorschrijft, ze weigeren de wet toe te passen, omdat de regel hen niet bevalt.
Dat is al heel wat anders dan ervoor te ijveren dat de regels zouden veranderen.
Dizzy schreef:Het probleem met waardes is dat ze niet voor iedereen verschillen of iedereen ze niet even hard aanvaard. Ook Belgen hanteren niet allemaal dezelfde waarden en denken anders over veel zaken, om over Walen nog te zwijgen. Bekijk de positie van de vrouw bijvoorbeeld. Hoe kan je vrouwenrechten aan anderen opleggen als je ze zelf niet respecteert. Vrouwen verdienen hier nog altijd minder en worden nog altijd veel te vaak mishandeld.
Dat is altijd hetzelfde.
Onze wetten stellen wel degelijk mannen en vrouwen gelijk qua loon, en vrouwenmishandeling is strafbaar.
De grootste vrouwenmishandelaars zitten overigens in moslimlanden, zoals Marokko, waar een echte machocultuur heerst.
Ik zou wel eens willen de cijfers zien, opgesplitst volgens afkomst, en dan denk ik dat migranten van Marokkaanse origine hier de grootste daders zullen blijken te zijn.
Of vrouwen écht minder verdienen voor hetzelfde werk onder dezelfde voorwaarden is zeer betwistbaar, en niet zo makkelijk te bewijzen.
Mishandeling is gewoon strafbaar, en men praat dit niet goed alsof het "cultuur" of "opvatting" is.
Dat is heel wat anders bij moslimlanden waar geestelijken komen vertellen hoeveel slaag je je vrouw mag geven om je doel te bereiken (gehoorzaamheid aan de man...).
Slagen worden daar dus gepropageerd.
Maar met je wollige taalgebruik doe je steeds weer de waarheid geweld aan.
Dizzy schreef:Andere zaken zijn abortus, euthanasie, opvoeding,... Het is dus niet zo eenvoudig om die waarden te bepalen.
Maar er zijn nu eenmaal wetten, die moeten gevolgd worden...
Dizzy schreef:Als een partij die altijd mild was voor collaborateurs nu pleit voor afschaffing van vrije meningsuiting voor andere collaborateurs dan is dat enorm hypocriet.
Zoals gebruikelijk hoor ik je weer halve waarheden vertellen, en weglaten van belangrijke deelaspecten.
"De partij die altijd mild was voor..."
Als je het over N-VA hebt, dat is niet hetzelfde als de Volksunie van indertijd.
Ten tweede, het ging over collaborateurs die al gestraft waren, en vaak over afstammelingen ervan, die zelf nooit iets misdaan hadden.
Als je gelooft in de eigen verantwoordelijkheid van het individu dan is het sowieso niet normaal dat een zoon moet boeten voor wat zijn vader gedaan heeft.
Het ging over een oorlog die toen al 50 jaar achter de rug lag (WO II).
De oorlog met IS is volop aan de gang, collaborateurs van nu zitten er midden in, en hebben nergens anders een straf gekregen.
Dizzy schreef:Eigenlijk kan je maar één zaak opleggen en dat is de wet. Iedereen, moslim of niet, gelijk voor de wet. Dezelfde rechten EN plichten. Staat de wet je niet aan, kies dan andere politici, start een eigen partij of ga zelf in de politiek.
Dat is toch precies wat iedereeen hier altijd bepleit?
Je doet nu alsof je zelf net het warm water hebt uitgevonden.
Maar in werkelijkheid zijn het altijd moslims die uitzonderingen eisen.
Wetten tegen onverdoofd slachten?
Moslims vragen uitzonderingen.
Zwembaden draaien zoals altijd?
Moslims eisen aparte zwemuurtjes voor vrouwen.
enz. enz.
Dizzy schreef:Daar speelt ook de deelname in de maatschappij een rol. Wil je respect voor de politie dan moet er ook een vertegenwoordiging van de grote groepen uit de maatschappij in zitten, dus ook vrouwen en ook moslims. Dat verhindert dat er geklaagd kan worden over seksisme, problemen met fouilleren en racisme.
Een vertegenwoordiging?
Het gaat toch om politie, niet om een vakbond.
Als we echt zo met het weegschaaltje gaan wegen, dan zal het moeilijk zijn om nog aan voldoende mensen te geraken.
Misschien moeten we ook een vertegenwoordiging van blinden, doven, doofstommen, rolstoelgebruikers invoeren?
En misschien zijn de roodharigen wel ondervertegenwoordigd?
Of misschien wat travestieten extra?
Ik ben tegen elke vorm van racisme of discrminatie, maar denken dat het mogelijk is, of zelfs nodig om het korps een 100% afspiegeling van de maatschappij te maken, is gewoon idioot.
Wat ga je doen als er na 5 jaar blijken veel meer joden te zijn?
Ga je dan christenen, moslims en atheïsten ontslaan omdat je plaatje zou kloppen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

r2504 schreef:
Dizzy schreef:Wil je respect voor de politie dan moet er ook een vertegenwoordiging van de grote groepen uit de maatschappij in zitten, dus ook vrouwen en ook moslims.
Dus volgens jou is de politie niet neutraal en objectief als er geen vertegenwoordiging is van een bepaalde groep... tja, dan wil ik ook een vertegenwoordiging van hardrijders onder de politie :bang:
Het is algemeen geweten en zelfs BDW heeft al toegegeven dat er problemen zijn bij de politie op dat vlak. Het negeren van de nuttige tip van een allochtone agent in Mechelen was het laatste voorbeeld. Vertegenwoordiging kan de politie serieus helpen en zal ook dit soort problemen verminderen. Het is maar één voorbeeld van de samenwerking waar ik over spreek. Gebruik de goeie krachten tegen de slechte ipv te doen alsof ze allemaal slecht zijn en zo het overzicht te verliezen.

Trouwens uw groep is meer dan goed vertegenwoordigd en nog beter in de categorie foutparkeren :-D
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 586 keer
Recent bedankt: 41 keer

boulder schreef:Dat ze proberen regels te veranderen via democratische weg, daar kun je geen problemen mee hebben.
Maar zolang de huidige regels gelden, moeten zij die respecteren.
Ze mogen ook niet meeheulen met zij die via geweld (vestiging kalifaat via veroveringen) staan te propageren.
Om een ander voorbeeld te geven : het is niet omdat ik vind dat 160/uur op de autosnelwegen de norm zou moeten zijn, dat dat mij het recht geeft om voor mezelf overal 160/uur te rijden en dan alle boetes aan mijn laars te lappen.
Moslims vragen stelselmatig uitzonderingen op wetten.
Onverdoofd slachten moet kunnen voor hen, vinden zij, omdat hun geloof dat zo voorschrijft, ze weigeren de wet toe te passen, omdat de regel hen niet bevalt.
Dat is al heel wat anders dan ervoor te ijveren dat de regels zouden veranderen.
Ben het volledig eens met het eerste deel. Ook al denk ik niet dat je meent dat ze beter politieke partijen oprichten want dat houdt dit oa in.

Wetten worden vaak gewijzigd in die zin dat het , toeval of niet, net tegen één groep verandert. Hoofddoek en ritueel slachten bijvoorbeeld. Trouwens ook de Joden komen daartegen in opstand. Ik zie liever concrete ingrepen tegen vrouwenmishandeling dan symboolregels zoals bij de hoofddoek. Dat zou ECHT de vrouwen helpen en niet de vrouwen straffen die gewoon willen dragen wat ze zelf willen. Mensen die zwaar tegen onverdoofd slachten zijn mogen zeker niet gaan jagen of geen kreeft of vis meer eten want of die beesten verdoofd worden betwijfel ik sterk.
boulder schreef:Onze wetten stellen wel degelijk mannen en vrouwen gelijk qua loon, en vrouwenmishandeling is strafbaar.
Ja, en die wetten worden niet genoeg toegepast. Het is zoals de pakkans in het verkeer. Als er geen controle is dan vlamt iedereen gewoon rustig door. Vrouwen verdienen wel degelijk minder volgens tientallen studies en ondanks dat zij betere resultaten halen op school. Ze promoveren minder en zijn ondervertegenwoordigd aan de top. Waarom hebben wij nog geen vrouwelijke premier gehad? Maggie is misschien de eerste.

Macho's heb je hier ook en ga maar eens langs in centra die vrouwen helpen die misbruikt zijn, het zijn heus niet alleen moslims. Trouwens de machocultuur heb je ook in Z-Amerika en overal eigenlijk in gradaties.

Als men hier 8 verkrachtingen registreert per dag en er zijn 4 veroordelingen op 100 gevallen dan zwijg ik liever over vrouwenrechten of het voorbeeld dat wij zouden zijn.
boulder schreef:Als je het over N-VA hebt, dat is niet hetzelfde als de Volksunie van indertijd.
Ten tweede, het ging over collaborateurs die al gestraft waren, en vaak over afstammelingen ervan, die zelf nooit iets misdaan hadden.
Als je gelooft in de eigen verantwoordelijkheid van het individu dan is het sowieso niet normaal dat een zoon moet boeten voor wat zijn vader gedaan heeft.
Het ging over een oorlog die toen al 50 jaar achter de rug lag (WO II).
De oorlog met IS is volop aan de gang, collaborateurs van nu zitten er midden in, en hebben nergens anders een straf gekregen.
NVA is een restant van een deel VU en wordt geregeld aangevuld met andere splinters zoals VB. Het gaat dus wel degelijk soms om dezelfde mensen. Voor mij moeten kinderen van collaborateurs niet gestraft worden zolang zijn uiteraard niet dezelfde fouten begaan. Anderzijds hoor ik wel oproepen om familie van syriëgangers samen uit te wijzen, daar ben jij dan consequent tegen.

Oorlogsmisdaden hoeven niet vergeten te worden, ook niet na 50 jaar. Ga je terroristen ook vergeven na 50 jaar?

Klopt niet, de dader in de kerk was gestraft met cel en droeg zelfs een elektronische band. Of iemand gestraft is maakt zijn daden nog niet minder erg.
boulder schreef:Een vertegenwoordiging?
Het gaat toch om politie, niet om een vakbond.
Als we echt zo met het weegschaaltje gaan wegen, dan zal het moeilijk zijn om nog aan voldoende mensen te geraken.
Misschien moeten we ook een vertegenwoordiging van blinden, doven, doofstommen, rolstoelgebruikers invoeren?
En misschien zijn de roodharigen wel ondervertegenwoordigd?
Of misschien wat travestieten extra?
Ik ben tegen elke vorm van racisme of discrminatie, maar denken dat het mogelijk is, of zelfs nodig om het korps een 100% afspiegeling van de maatschappij te maken, is gewoon idioot.
Wat ga je doen als er na 5 jaar blijken veel meer joden te zijn?
Ga je dan christenen, moslims en atheïsten ontslaan omdat je plaatje zou kloppen?
Wie spreekt er buiten jij over 100% afspiegeling?

Net zoals er meer vrouwen in het korps horen zullen er ook meer allochtonen (daarom niet enkel moslims) bij de politie moeten, zelfs BDW heeft zich in die zin al uitgesproken. Is dat een linkse utopist?

Trouwens de enigen die er oververtegenwoordigd zijn, zijn de mannen met snorren :-D
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

"Nation" roept op dat iedereen een IS-vlag in brand steekt op het paleizenplein, maar stad brussel verbied dat uit schrik voor tegenmanifestaties. :roll:
Tiens tiens tiens, wanneer Jambon spreekt over een significant deel van de moslimgemeenschap IS sympathieën zou hebben krijgt hij heel Belgie over zich heen...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssel.dhtml
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boulder schrijft: Als je het over N-VA hebt, dat is niet hetzelfde als de Volksunie van indertijd.

inderdaad, en nu zij (N-VA) voor het eerst echt mee aan de knoppen draaien geef ik hen zeker de kans om zelfs meer invloed te blijven verwerven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

boulder schreef: Dat ze proberen regels te veranderen via democratische weg, daar kun je geen problemen mee hebben.
En toch...

Als ik zie hoe snel de autochtone bevolking vergrijst (en niet verjongd) en hoe snel de allochtone gemeenschap groeit (nieuwkomers/kinderen), dan is het slechts een kwestie van tijd en alle dingen als verdoofd slachten, gelijkheid man/vrouw, ... worden teruggedraaid.
Zo'n België wil ik niet voor mijn kinderen/kleinkinderen...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Gray schreef:"Nation" roept op dat iedereen een IS-vlag in brand steekt op het paleizenplein, maar stad brussel verbied dat uit schrik voor tegenmanifestaties. :roll:
't Is toch simpel. Laten doorgaan en iedereen die tegenprotesteert onmiddellijk het land uitzetten (inclusief familie).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

@Gray: in desinformatie ben je wel supersterk:
1) Nation heeft geen vergunning aangevraagd voor hun manifestatie, dit is nodig voor elke manifestatie of massabijeenkomst, zeker onder terreurniveau 3
2) Journalist stelt hypothetische vraag over het aanvragen van zo'n vergunning, vervangend burgemeester legt standaard procedure uit: o.a politie doet risicoanalyse, etc...

Er is hier dus totaal geen sprake van schrik en al helemaal niet van een verbod door Stad Brussel.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

raf1 schreef:@Gray: in desinformatie ben je wel supersterk:
1) Nation heeft geen vergunning aangevraagd voor hun manifestatie, dit is nodig voor elke manifestatie of massabijeenkomst, zeker onder terreurniveau 3
2) Journalist stelt hypothetische vraag over het aanvragen van zo'n vergunning, vervangend burgemeester legt standaard procedure uit: o.a politie doet risicoanalyse, etc...

Er is hier dus totaal geen sprake van schrik en al helemaal niet van een verbod door Stad Brussel.
"Maar de stad Brussel ziet dat niet zitten, want ze zijn bang voor tegenbetogers en rellen." demorgen
"Maar de stad Brussel ziet dat niet zitten, want ze zijn bang voor tegenbetogers en rellen. Daarom hebben ze het ook formeel verboden." nieuwsblad

Geen desinformatie dus maar informatie.
Natuurlijk krijgen ze geen vergunning daarvoor, omdat ze schrik hebben voor "tegenbetogers en rellen" maar dat had ik zonder artikel ook al geraden.

en dat is net het allergrootste probleem, als men in West-Europa al geen gezamenlijk blok kan opwerpen tegen IS (vanuit de basis, de "bevolking"), hoe denkt men IS dan ooit te kunnen verslaan... :???:
Gesloten

Terug naar “Allerlei”