Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Maar aan de toog op café verkondigen dat het weer een moslim was, is veel makkelijker.

Wat mij betreft zeg je dat het een kabouter is. Het échte probleem bij die persoon een kabouter noemen is dat je misschien alle aandacht van inlichtingendiensten, politie, ... op kabouters gaat toespitsen.
Ja, natuurlijk.
Islamitische Staat is waarschijnlijk heel populair bij joden, boeddhisten, en niet te vergeten kabouters.
Met jouw redenering moet je dus nooit aan profiling doen.
Als je bijv. naar een pedofiel zoekt, moet je je zeker niet concentreren op mannen van in de 40, ook als alle slachtoffers zeggen dat de daders mannen van in de 40 waren.
Dat zou immers discriminatie zijn, nietwaar.
Dus evenveel tijd steken in het onderzoeken van vrouwen van in de 80 jaar als in mannen van in de 40...
Wat je voorstelt is gewoon te gek voor woorden.
heist_175 schreef:Natuurlijk verkoopt het bter in de media door te zeggen dat een moslim zijn vuilbak op de verkeerde dag buiten zet, maar laten we even veronderstellen dat we slimmer zijn dan dat soort framing :).
Ja, we waren echt over zulke belangrijke zaken bezig, zeker niet over terrorisme of zo, het grote probleem is de vuilnisbak.
En dan vragen ze waarom we na 38 pagina's nog altijd in de marge leuteren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef:Ik pleit voor een samenleving waarbij ghetto's vermeden worden en iedereen een eerlijke kans krijgt om iets van zijn leven te maken. Iemand met perspectief en echte toegang tot onze welvaart zal zich niet zo snel opblazen, waarom zou hij? Als je dit doet kan je ook streng zijn voor zij die niet van goede wil zijn en dan rest hen ook geen enkel excuus.
Zo nobel, maar my god, zit gij nog vast in de flower power van de jaren 60 ofzo?

Hoe naïef... het is al zo moeilijk om samen te leven met mensen met dezelfde "overtuiging", laat staan dat "extreme visies" eens gewoon naast elkaar gaan leven.


Keep on dreaming...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

boulder schreef:Ja, natuurlijk.
Islamitische Staat is waarschijnlijk heel populair bij joden, boeddhisten, en niet te vergeten kabouters.
Met jouw redenering moet je dus nooit aan profiling doen.
Als je bijv. naar een pedofiel zoekt, moet je je zeker niet concentreren op mannen van in de 40, ook als alle slachtoffers zeggen dat de daders mannen van in de 40 waren.
Dat zou immers discriminatie zijn, nietwaar.
Dus evenveel tijd steken in het onderzoeken van vrouwen van in de 80 jaar als in mannen van in de 40...
Wat je voorstelt is gewoon te gek voor woorden.
Idd Boulder, volgens heist_175, moeten we onze tijd verdoen met verdachten zoeken die er 99% zeker niets mee te maken hebben, puur en alleen omdat we niet mogen discrimineren.

'k Ben eens benieuwd wat hij hiervan zou denken moest zijn dochter/zoon/andere dierbare ontvoerd worden en de flikken hem doodleuk zeggen dat ze eerst alle oma's van 90+ in verdenking gaan stellen... en ondertussen maar tijd veliezen...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Dat zijn vooral mensen die problemen hebben in hun leven. Dat kan psychisch zijn maar vaak is het ook door crimineel of ander onaangepast gedrag. Zij voelen zich niet goed en niet aanvaard (terecht of niet) en besluiten dan na contact met de ideologie van IS om wraak te nemen op de maatschappij.
IS filmpjes zijn volop beschikbaar op het internet.
Toch zijn het geen christenen, joden, atheïsten of boeddhisten die IS volgen, maar altijd moslims.
Raar, hee.
Feit is dat islam alle kiemen bevat om tot een jihad over te gaan, het is genoeg dat men lang genoeg op de juiste paragrafen van de koran wijst, om moslims te overtuigen.
Dizzy schreef:Mocht islam het eerste en enige probleem zijn dan zou het veel erger zijn. Het aantal aanslagen zou veel hoger liggen en in feite zouden we een open burgeroorlog uitvoeren. Dit is echter niet het geval. De overgrote meerderheid van de moslims pleegt geen aanslagen, veel slachtoffers zijn dan weer wel moslim.
Foute redenering.
Met jouw redenering zou je dus ook kunnen zeggen dat ten tijde van WO II, enkel diegene die niet akkoord waren met Hitler in het verzet zaten.
Al de rest was dan pro.
Dat is natuurlijk onzin.
De meeste mensen zijn gewoon laf, en laten het vechten liever aan een ander over.
Dat is niet anders bij moslims.
Maar dat dat zou betekenen dat de rest totaal oneens is met wat IS zegt, is een verkeerde conclusie.
Dizzy schreef:Ander punt is dat er wel degelijk interpretatie is van oude boeken. Moslims komen niet overeen wat betreft deze interpretatie en mocht dat wel zo zijn dan was iedere moslim een terrorist.
Zoals hierboven gezegd, foute redenering.
Die interpretaties verschillen ook niet zo heel erg van elkaar, kan ook moeilijk anders, vermits zij geloven dat de koran letterlijk het woord van allah is, waar geen letter aan mag veranderd worden.
Dizzy schreef:De terreur die we nu beleven is een evolutie en een gevolg van eerder gemaakte fouten. Vroeger bleven deze problemen beperkt tot conflictgebieden maar nu is de mobiliteit zodanig mondiaal dat de problemen niet langer een ver van mijn bed show zijn.
Ook weer fout.
Het is gewoon een verderzetten van 1400 jaar islam, dat van in het begin een gewelddadige veroveringsgodsdienst geweest is.
Mensen werden niet overtuigd om voor allah te kiezen, wie niet ervoor koos werd een kopje kleiner gemaakt.
En nog altijd zien we dezelfde strategie, met dat verschil dat het nu terrorisme is in plaats van klassieke oorlogsvoering.
Dizzy schreef:Ook het feit dat mensen die hier geboren zijn naar ginder trekken voor een "opleiding" en dan terugkeren om hun opgedane "kennis" te gebruiken is een nieuwe evolutie. Dit is ook deels een gevolg van evolutie zoals het internet waarbij men achter een pc alle info kan vinden om te radicaliseren.
Niet zomaar "mensen", het gaat wel degelijk over moslims.
Dizzy schreef:Vragen die moeten gesteld worden zijn dus eerder waarom gaan mensen die hier geboren zijn en bedolven worden onder de kansen en hangmatten toch naar een oorlogsgebied gaan, waar ze ofwel omkomen, zwaar gewond worden of een training krijgen om zichzelf op te blazen? Als wij alles goed doen dan is deze evolutie toch vreemd.
Je vergeet gemakshalve dat islam hen het paradijs belooft als ze zichzelf opblazen in de heilige oorlog.
Maar zoals altijd zul je deze verklaring negeren en blijven de vraag stellen.
Het antwoord interesseert je niet echt.
Dizzy schreef:Simpele oplossingen zijn er niet in zo'n ingewikkeld sociaal en maatschappelijk probleem maar het lijkt me evident dat men over deze kernvragen eens nadenken en proberen te vermijden dat mensen in de klauwen vallen van een dergelijk walgelijke ideologie.
Islam is gewoon een walgelijke ideologie.
IS is de militante vorm ervan.
Dizzy schreef:Mij lijken straathoekwerkers een eerste goede aanpak. Ook de moslims die niet extreem zijn moeten ingeschakeld worden om mogelijke radicaliserende personen snel te detecteren.
Er is genoeg geld gespendeerd om hen in de watten te leggen.
Als er nu nog geld uitgegeven wordt, doe het dan om IS te bombarderen, om de veiligheidsdiensten te versterken, enz.
Dizzy schreef:Uiteraard moet IS ter plaatse aangepakt worden en militair bestreden worden maar dat houdt ontegensprekelijk in dat zij die er nog zijn zullen vluchten en dus terugkeren.
Maar eens het addergebroed daar is uitgeroeid, zullen ze het moeilijk hebben om nog nieuwe rekruten te vinden.
Blijven de bestaande nog over.
Dizzy schreef:Absolute veiligheid bestaat niet dus af en toe zal een aanslag slachtoffers maken. Dat is de nieuwe realiteit. Ik hoop dat men ook begint met de oplossingen op langere termijn en de kernvragen niet negeert. Dat vereist politieke moed en dan vrees ik er een beetje voor.
Dat is een beetje makkelijk om zomaar te aanvaarden dat er om de haverklap doden vallen.
De bevolking gaat dit niet blijven slikken.
Een paar weken geleden zag ik een krantenkop die sprak van een dreigende scheuring in de Franse maatschappij, na de aanslag in Nice.
Toen Hollande voor de zoveelste keer met bloemetjes en kaarsjes afkwam werd hij uitgejouwd.
Ik heb dit maanden geleden al voorspeld, de bevolking gaat het niet blijven pikken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Het feit dat er al jarenlang moslims wonen zonder enig probleem duidt al aan dat er wel degelijk een verschil is in hoe de ene moslim de koran interpreteren en anderen dat doen.
Volgens mij zijn er al van bij het begin problemen met moslims.
Zo waren er bijv. moslim mannen die een mannelijke gynecoloog aanvielen omdat die zijn werk deed.
Het is ook al jaren zo dat steeds meer homo's in elkaar geslagen worden.
Er was de reportage "femme de la rue", over vrouwen die worden lastiggevallen, opnieuw voornamelijk door moslims.
Er zijn de massale brandstichtingen geweest van auto's.
Als je dat allemaal wilt onder de noemer plaatsen "zonder enig probleem", dan is dat uw interpretatie, maar het doet de waarheid geweld aan.
Wel is het zo dat jarenlang die problemen geminimaliseerd werden.
Dizzy schreef:Waar praat ik terreur goed? Ik vraag gewoon om wat introspectie en te bekijken naar het ruimere plaatje. Voor mij is het niet gewoon dat mensen beslissen zichzelf op te blazen en zoveel mogelijk slachtoffers te maken.
Maar islam verheerlijkt "martelaars", ze worden beloond met 70 maagden in de hemel...
Dizzy schreef:Dan moet je toch erg ver weg zijn en echt geen ander alternatief zien.
Als je gelooft dat je naar het hiernamaals gaat en 70 maagden op u wachten, dan ben je inderdaad ver weg, maar het is het moslimgeloof...
Dizzy schreef:Stenigen doen we (nog) niet maar brandstichtingen maken een opmars.
Zoals gezegd, er zijn mensen die het niet pikken dat er heel de tijd slachtoffers vallen, en altijd uit dezelfde hoek.
Ik voorspel nog meer represailles als men er niet in slaagt het probleem op te lossen.
Dizzy schreef:Inderdaad zal deze situatie zorgen voor een grotere afstand tussen de bevolkingsgroepen terwijl voor mij net deze afstand een oorzaak is. We zitten met gescheiden gemeenschappen door eerdere fouten in het migratiebeleid. Als oplossing gaan we voor meer scheiding, geweldig toch en vooral totaal nutteloos.
Ik denk dat vanuit onze (Westerse) kant de meeste mensen wel vreedzaam zouden willen samenleven, maar hoe moet dat als er iedere keer vanuit die andere gemeenschap dood en vernieling gezaaid wordt?
Dizzy schreef:De redenen van hun acties zijn helaas niet zo eenduidig. Sommigen zullen inderdaad de ideologie van IS willen installeren maar voor anderen is het gewoon wraak. In ieder geval is het telkens wanhoop om zulke daden te stellen. Zelf zullen ze er niet veel aan hebben en die maagden moeten nog geleverd worden :)
Maar wraak voor wat?
Een jongere die hier kansen krijgt, zich laat rekruteren om naar Syrië te gaan, dan terugkeert als soldaat van islam en dan bomaanslagen pleegt.
Op wat pleegt die dan wraak?
Op de maatschappij die hem alle kansen geboden heeft?
En zoals al vaak gezegd, islam is altijd gewelddadig geweest, ook 1400 jaar geleden.
Het verhaaltje van geen kansen krijgen ging toen in elk geval niet op, maar het geweld was er evenzeer.
Dizzy schreef:Mij lijkt het meer resultaat op te leveren als je vermijdt om dergelijke hopeloze mensen te hebben. Dan moet je ze nadien ook niet bestrijden.
Een van de daders van de bomaanslagen in Zaventem had daar een job, de maatschappij had hem dus kansen gegeven.
Ik blijf het fout vinden om altijd weer de schuld bij onszelf te leggen.
Zij leggen de bommen, dan moet je de schuld niet bij een ander gaan zoeken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ofloo schreef:Die jongen daar aan universiteit gent, .. die daar met die jas en draden rondliep, .. stom langs één kant dat hij zo rond loopt maar langs de andere kant deed hij niks verkeerd, de rekening wordt althans naar hem gestuurd.
Je gezond verstand gebruiken is toch niet verboden.
Als iedereen bang is voor terreur, en het is warm, en jij loopt met een winterjas rond waar draden uitkomen, en metalen platen, dan moet je toch niet verwonderd zijn dat je de aandacht trekt.
Als je dan noch Nederlands noch Frans spreekt, zodat je niet reageert op de bevelen van de politie, dan wordt het heel link.
Nog maar eens bewijs dat taalkennis geen luxe is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Wat de ideeën zijn van mensen weet niemand.
Bullshit, je wilt het niet weten.
Je kunt wel degelijk vragen aan mensen wat ze denken over vrouwen, homo's, vrouwenbesnijdenis, enz.
Ik heb hier al links getoond van wat de resultaten waren bij Britse moslims, en het resultaat was verre van fraai, en de afwijking tov. de gewone Britse bevolking was angstwekkend.
Dizzy schreef:Ik weet ook niet wat jouw ideeën zijn en eigenlijk wil ik het ook allemaal niet weten.
Grappig, de man die altijd zegt dat we beter moeten samenleven zegt dat het hem niet interesseert wat anderen denken.
Dizzy schreef:Je luistert ook totaal niet naar wat ik zeg. Nergens zeg ik dat alle schuld bij ons ligt, integendeel, al van in het begin heb ik aangegeven dat de goede wil van BEIDE kanten moet komen. Als wij aan onze fouten werken en zij aan die van hen, schieten we volgens mij beter op dan enkel wijzen naar de fouten van een ander.
Maar de Europese landen hebben meer dan genoeg goede wil getoond.
De schuld ligt gewoon 100% bij hen.
Als wij zo naïef zijn om nog meer energie te steken in het pamperen, en zij ondertussen verder bommen leggen, dan zij we gewoon oliedom.
Dizzy schreef:Nergens zeg ik dat fouten in migratiebeleid terreur zouden rechtvaardigen. Een deel van de oorzaak is nog geen rechtvaardiging.
Het migratiebeleid was niet goed, maar dat is niet de oorzaak, anders was dat terrorisme er al tientallen jaren geleden geweest.
Dizzy schreef:Wat is volgens u dan de reden waarom een zeer minieme groep mensen ineens zichzelf wil opofferen en niet meer in onze ruim bemeten hangmatten wil liggen?
Het woord ineens klopt niet.
Het is een continuüm dat door de hele geschiedenis van islam loopt.
Het is een gewelddadige godsdienst.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Tuurlijk gaat dit erger worden, het wordt zo erg als elders waar mensen elkaar naar het leven staan. Een soort van burgeroorlog waarbij de ene groep om beurt de andere probeert zo hard mogelijk te raken. We hebben dat niet zo ver van hier in Ierland gehad. Dat heet escalatie.
Vreemd, toen ik van een clash sprak, werd ik weggehoond, maar dat was maanden geleden.
Het is niet de eerste keer dat ik na enige tijd gelijk krijg...
Dizzy schreef:Om dit te keren moeten mensen het hoofd koel houden en elk zelf de handen uit de mouwen steken zonder te denken dat een ander het wel zal doen. Als mensen van goede wil elkaar helpen kan er veel, zo kom je tot win/Win situaties. Nu gaan we keihard richting loose/loose. Ik weet wat ik verkies.
Meer kaarsjes, meer bloempjes?
Of hoe stel je dat voor, "de handen uit de mouwen steken" ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Inderdaad, we zitten als het ware in een doodlopende straat en we geven volle gas ipv eens even te stoppen en te kijken op de kaart. Ja, keren is lastig, ik weet het.
Maar wat betekent dat "keren" dan ?
Wij plegen geen bomaanslagen, dus wij kunnen daar ook niet mee stoppen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Een SAMENleving heb je samen of je hebt er geen.
Zegt dus dezelfde persoon die een paar posts eerder zegt dat het hem niet interesseert met welke ideeën een ander rondloopt.
Samenleven, maar wat jij denkt wil ik niet weten...
Feit is dat als je zou weten wat zij denken, je misschien helemaal niet meer wilt ermee samenleven.
Ik wil niet samenleven met iemand die vindt dat vrouwen verplicht moeten gesluierd rondlopen, of dat het anders hoeren zijn, die mogen verkracht worden.
Dizzy schreef:Nu is de keuze ofwel gaan we elkaar het leven zuur maken ofwel gaan mensen van goede wil proberen de hinder, die immigratie altijd zal hebben, tot een minimum te herleiden. Ik kies voor deze oplossing, goed beseffende dat dit ook niet de gemakkelijkste optie is. Moeilijk kan ook, voor zij die willen.
Dat noem ik geen oplossing, maar je kop in het zand steken.
We hebben het hier niet over "hinder", maar bomaanslagen, opdringen van shariah, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nob schreef:'k Ben eens benieuwd wat hij hiervan zou denken moest zijn dochter/zoon/andere dierbare ontvoerd worden en de flikken hem doodleuk zeggen dat ze eerst alle oma's van 90+ in verdenking gaan stellen... en ondertussen maar tijd veliezen...
Heel het discours van Dizzy is een in slaap sussen van de mensen.
Geef ze toch nog een kans, wees niet te hard voor hen, 't zijn ook mensen, misschien ligt de schuld wel bij onszelf.
Dat speelt 100% in de kaart van de extremisten.
Zo lang wij braaf blijven en alles slikken, kunnen zij ondertussen gewoon verder hun gang gaan.
Bommetje hier, pletwalsje spelen daar, en iedere keer bloempjes, kaarsjes en traantjes.
En maar ons best doen, want "het moet van 2 kanten komen".
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Alle reacties bevatten praktisch dezelfde fouten. Alle moslims worden op één hoop gegooid en dus worden moslims en terroristen praktisch synoniemen. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, zei Kamiel Spiesens.

De "oplossingen" zijn dus keihard optreden en in de gevangenis gooien. Leuk, dat doen wel al jaren en wat blijkt, van al wie uit de gevangenis komt zal een groot deel er nadien één of meerdere keren opnieuw in belanden, de succesverhalen zijn zeer beperkt. De oplossing die voorgesteld wordt: nog meer in de gevangenissen.

Onze gevangenissen zijn eerder opleidingsplaatsen voor criminelen. Je steekt er een kleine crimineel in, en er komt een grote uit. Eentje met ervaring en een netwerk deze keer. Blijkt dat veel van onze huidige terroristen al in de gevangenis gezeten hebben en sommigen elkaar daar zelfs hebben leren kennen. Toch meer in de gevangenis. :bang:

Uiteraard zal iemand die bereid is zichzelf te doden uit wraak veel milder worden als hij een tijd in de bak zit :roll:

Dan moet je weten dat we enerzijds gevangenissen tekort hebben, er te weinig budget is voor nieuwe en er amper iemand in de huidige wil werken (stakingen). Zijn we voorstander van een gevangenistaks om dit alles wat nooit gewerkt heeft te bekostigen?

Ik hoor hier dat de mensen het beu zijn en dat de meerderheid van de moslims die niets verkeerds doen toch de feiten zouden goedkeuren maar niet strijden uit luiheid. Ik vraag me dan af hoeveel Vlamingen zo moedig zijn om hun harde woorden waar te maken en bereid zijn aan het front mensen te gaan bestrijden die te lui zijn om te vechten. Vorige keer hielden we het uit van 10 mei tot 28 mei.

Ook grappig is dat ik in de kaart van extremisten zou spelen, hahahahaha. Dat zeggen dan mensen die preken voor de bovengenoemde bloedige strijd als oplossing. Mensen die pleiten voor de afstand tussen gemeenschappen. En mensen die anderen haten, alle anderen van hun favoriet doelwit (deze keer moslims). Ik vind dat deze mensen opvallend gelijke doelen hebben dan de terroristen die ze zeggen keihard te bestrijden. Ik ga u keihard aanpakken door alles te doen wat jij wil :-D

Het gaat me dus niet over links of rechts en ik ben zelfs geen voorstander van het cordon. Buiten die harde aanpak die ik besprak heb ik nog niet veel oplossingen gehoord van die kant. Ja, straffe praat die toch niet uit te voeren is omdat men niet bestuurt, dat wel. Een Francken weet nu ook dat het niet zo simpel is om het migratieprobleem zomaar op te lossen. Doen en zeggen zijn verschillende zaken.

De harde waarheid is dat een goed inburgeringsbeleid heel veel geld kost. Net zoals goede gevangenissen. Amerika heeft de meeste gevangenissen en de criminaliteit is er niet lager, integendeel. Ze zijn zelfs recordhouder met aantal ten onrechte veroordeelden. Het probleem met gevangenissen is dat het een (nood)oplossing is NA de feiten. Je gaat je energie en geld dus steken in opkuisen NADAT het probleem zich al gesteld heeft. Waarom niet proberen de feiten te vermijden zodat deze kosten niet nodig zijn. Voor de slachtoffers gevallen zijn.

De bestraffing moet dienen voor zij waarbij de preventie niet helpt. Als je deze middelen hebt ingezet is er geen excuus meer om de harde aanpak niet toe te passen. Wie niet horen wil,... Uiteraard moet er dan eerst iets te horen zijn. Iedere persoon die je niet laat radicaliseren zal je veel geld opleveren aan uitgespaarde kosten nadien.

Sommigen willen me maar al te graag in de linkse hoe drummen maar ze vergeten dat ik hun beleid en oplossingen ook al afgebrand heb. De linkse aanpak was veel te slap. Voorzie wat OCMW's en de kous is af. Voor de rest, gooi ze op dezelfde hoop als rechts.

Problemen los je niet op door ze te negeren maar door ze aan te pakken. Liefst voor ze boven je hoofd groeien. Groeien ze toch boven je hoofd dan heb je niets aan paniekzaaiers maar aan mensen die alsnog het hoofd koel houden. Zoals gezegd is er met de overgrote meerderheid geen probleem. Gebruik deze meerderheid dan in uw strijd tegen extremisten ipv de extremisten te versterken met de meerderheid die je afstoot. De rechtse aanpak zal nodig zijn om voorbij fouten aan te pakken maar om nieuwe te voorkomen is ook een andere wind nodig. Enkel een gebalanceerd beleid zal kunnen slagen en daarbij hebben we iedereen van goede wil nodig, moslims en niet moslims.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

boulder schreef:
Ofloo schreef:Die jongen daar aan universiteit gent, .. die daar met die jas en draden rondliep, .. stom langs één kant dat hij zo rond loopt maar langs de andere kant deed hij niks verkeerd, de rekening wordt althans naar hem gestuurd.
Je gezond verstand gebruiken is toch niet verboden.
Als iedereen bang is voor terreur, en het is warm, en jij loopt met een winterjas rond waar draden uitkomen, en metalen platen, dan moet je toch niet verwonderd zijn dat je de aandacht trekt.
Als je dan noch Nederlands noch Frans spreekt, zodat je niet reageert op de bevelen van de politie, dan wordt het heel link.
Nog maar eens bewijs dat taalkennis geen luxe is.
Tja sommige mensen houden zich ook niet bezig met het nieuws, 'k zeg niet dat je ongelijk hebt enkel dat ik er kan inkomen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jos123 schreef:
Ofloo schreef:Zeggen zoals het is, .. bouw al gauw maar wat gevangenissen bij.

En als ze met stenen gooien heel het boeltje oppakken en in de cel, en niet voor 24 uur of zo he. Als dat 100 man is dan is dat maar 100 man.
Om ze morgen weer vrij te laten... Ze mogen intussen beginnen met zulke misdrijven zwaar te straffen.
Ben ik het mee eens, .. al is het dat ze maar een week vast zitten nu gaan de flikken lopen en doen ze wat ze willen. Dat vind ik helemaal niet kunnen. Wat voor beeld geef je dan. En alles begint daar en nergens anders.

Vaak zeggen moslims dat ze gediscrimineerd worden en das waar enkel gebeurd dat meestal positief en dat moet ook stoppen, .. gedaan met 2 maatstaven te meten, ..

'k Heb het ooit zelf gezien, een zwarte vrouw smeet al haar vuil in de pmd container, waarop ik er 2 zag van de gemeente de ene zei hey dat mag niet de andere zei die verstaat dat toch niet laat maar gewoon zo, .. en ze gingen door. Paar weken later had ik mijn vuilzak blijkbaar te vroeg buiten gezet, 100 euro boete sluikstorten ! Belg zijn heeft zo zijn voordelen.

Als dat dan een vreemdeling is 2kg diaree in hunne pamper en ze gaan lopen. Gewoon omdat ze weten dat ze toch als racist bestempeld zullen worden. Waar zijn we dan mee bezig.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Alle reacties bevatten praktisch dezelfde fouten. Alle moslims worden op één hoop gegooid en dus worden moslims en terroristen praktisch synoniemen. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, zei Kamiel Spiesens.
Omdat de islam de haatelementen bevat, en de koran letterlijk genomen wordt.
Jij bent een van de enigen die dit blijft ontkennen.
Dizzy schreef:De "oplossingen" zijn dus keihard optreden en in de gevangenis gooien. Leuk, dat doen wel al jaren en wat blijkt, van al wie uit de gevangenis komt zal een groot deel er nadien één of meerdere keren opnieuw in belanden, de succesverhalen zijn zeer beperkt. De oplossing die voorgesteld wordt: nog meer in de gevangenissen.
Jij bent vooral goed in het afkraken van anderen hun oplossingen, maar jouw zogenaamde "oplossingen" zijn zo flauw en flets dat iedereen daar gewoon mee lacht.
Dizzy schreef:Onze gevangenissen zijn eerder opleidingsplaatsen voor criminelen. Je steekt er een kleine crimineel in, en er komt een grote uit. Eentje met ervaring en een netwerk deze keer. Blijkt dat veel van onze huidige terroristen al in de gevangenis gezeten hebben en sommigen elkaar daar zelfs hebben leren kennen.
Afzonderen dus.
Ik ben er niet op tegen dat ze hen een deprogrammering geven, maar diegene die in de gevangenis vormen maar een fractie van de terroristen.
Dizzy schreef:Dan moet je weten dat we enerzijds gevangenissen tekort hebben, er te weinig budget is voor nieuwe en er amper iemand in de huidige wil werken (stakingen). Zijn we voorstander van een gevangenistaks om dit alles wat nooit gewerkt heeft te bekostigen?
Het is altijd links geweest die tegen extra gevangenissen was, alles moest via preventie.
Alleen, daar is dan ook geen geld voor.
Gevolg : criminelen krijgen vrij spel.
Ik geloof niet dat preventie alles gaat oplossen, bovendien, als je huis aan het afbranden is, is het onnozel om te leuter over brandpreventie.
De terroristen zijn hier al, het is te laat voor preventie.
Dizzy schreef:Ik hoor hier dat de mensen het beu zijn en dat de meerderheid van de moslims die niets verkeerds doen toch de feiten zouden goedkeuren maar niet strijden uit luiheid. Ik vraag me dan af hoeveel Vlamingen zo moedig zijn om hun harde woorden waar te maken en bereid zijn aan het front mensen te gaan bestrijden die te lui zijn om te vechten. Vorige keer hielden we het uit van 10 mei tot 28 mei.
Ik denk dat die percentages bij Vlamingen niet anders zijn dan bij andere bevolkingsgroepen.
Toch denk ik dat als het echt nodig is, en er worden mensen opgeroepen om te gaan strijden, zoals indertijd tegen Hitler, dat mensen hun plicht wel zullen doen.
Daarvoor moet het natuurlijk wel op een punt gekomen zijn dat men de ernst van de situtatie inziet.
Dizzy schreef:Ook grappig is dat ik in de kaart van extremisten zou spelen, hahahahaha. Dat zeggen dan mensen die preken voor de bovengenoemde bloedige strijd als oplossing.
Altijd diezelfde leugen.
Ik pleit niet voor de bloedige strijd als oplossing, maar ik denk wel dat er een clash gaat komen, omdat de mensen het niet gaan blijven pikken dat er keer op keer onschuldigen gedood worden door moslims, en het antwoord dan is : "laat ons overeenkomen, en brand nog een kaarsje".
Maar inderdaad, jij speelt in de kaart van de extremisten.
Door altijd maar de problemen te ontkennen, en op die manier mee te werken aan zij die extra tijd willen kopen, waarin die extremisten nog wat meer bomaanslagen kunnen plegen.
Tegelijk maak je mensen ook kwaad door die problemen te ontkennen of te beweren dat wij meeverantwoordelijk zijn.
Dizzy schreef:Mensen die pleiten voor de afstand tussen gemeenschappen. En mensen die anderen haten, alle anderen van hun favoriet doelwit (deze keer moslims).
Je bent extreem hypocriet op dat vlak.
Jij wilt zogezegd samenleven, maar als ik zeg : "wat denken die mensen?", dan zeg je dat het je niet wilt weten.
Dat is geen samenleven, dat is doelbewust je ogen sluiten voor de andere.
Grappig ook dat je mij haat verwijt, en van een doelwit spreekt.
Ik heb geen aanslagen op mijn geweten, ik val geen mensen aan op basis van geloof, dat doen die moslims.
Je bent een kampioen in het slachtoffer maken van daders, en omgekeerd.
Dizzy schreef:Buiten die harde aanpak die ik besprak heb ik nog niet veel oplossingen gehoord van die kant.
Van u heb ik nog helemaal niets van oplossing gehoord, behalve naïeve praat als "laat ons beter overeenkomen".
Zelfs in de zondagsmis zijn ze minder naïef.
Dizzy schreef:De harde waarheid is dat een goed inburgeringsbeleid heel veel geld kost. Net zoals goede gevangenissen. Amerika heeft de meeste gevangenissen en de criminaliteit is er niet lager, integendeel. Ze zijn zelfs recordhouder met aantal ten onrechte veroordeelden.
Omdat in Amerika wapens volop te verkrijgen zijn, en misschien ook omdat er zoveel culturen samenleven ?
Dizzy schreef:Het probleem met gevangenissen is dat het een (nood)oplossing is NA de feiten. Je gaat je energie en geld dus steken in opkuisen NADAT het probleem zich al gesteld heeft. Waarom niet proberen de feiten te vermijden zodat deze kosten niet nodig zijn. Voor de slachtoffers gevallen zijn.
Klinkt goed, is wat hier al sinds jaar en dag zo verkocht wordt aan de kiezer.
Maar als iemand een klein misdrijf pleegt (bijv. fiets stelen), gebeurt er niets mee.
Daar heeft de politie geen tijd voor, hoor je dan.
Dus pas als er echt een zwaar misdrijf gebeurt is er tijd en geld voor.
Maar dan is het alweer te laat, en is de crimineel al gevormd.
Je aanpak wordt al sinds jaar en dag toegepast, maar hij werkt niet.

Ik vind dat veel van de N-VA voorstellen niet zo slecht zijn, zoals spijbelaars aanpakken via het kindergeld.
Het begint immers vaak met spijbelen, en dan komen ze in contact met andere "jongeren" (lees jonge criminelen), ze halen hun diploma niet, zijn dus kansloos op de arbeidsmarkt en dan gaat het van kwaad naar erger.
Aanpakken van de ouders is dus nodig, maar dat vind jij dan weer niet nodig.
Je zegt wel dat de inspanningen van 2 kanten moeten komen, maar elke keer er van hun kant iets gevraagd wordt, is het niet nodig of teveel gevraagd.
Dizzy schreef:Sommigen willen me maar al te graag in de linkse hoe drummen maar ze vergeten dat ik hun beleid en oplossingen ook al afgebrand heb. De linkse aanpak was veel te slap.
Ja, linkse aanpak was te slap.
De jouwe is wel nog 10 keer slapper.
Dizzy schreef:Problemen los je niet op door ze te negeren maar door ze aan te pakken.
Juist, eerste stap is het probleem erkennen.
En dat betekent toegeven dat islam een probleem is, dat daar gewelddadige elementen in die religie staan, die gemakkelijk gebruikt kunnen worden om mensen te doen radicaliseren.
Zolang je dat blijft ontkennen, ga je nooit iets kunnen oplossen.
Dizzy schreef:Zoals gezegd is er met de overgrote meerderheid geen probleem.
Wat dus een grove leugen is.
Het is niet omdat ze geen aanslagen plegen dat ze man en vrouw op gelijke voet behandelen, of dat ze niet vinden dat ontrouwe vrouwen moeten gestenigd worden bijv.
Maar jij zegt dat je liever niet weet wat ze denken.
Wie steekt er dan zijn kop in het zand?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Juist, eerste stap is het probleem erkennen.
En dat betekent toegeven dat islam een probleem is, dat daar gewelddadige elementen in die religie staan, die gemakkelijk gebruikt kunnen worden om mensen te doen radicaliseren.
Zolang je dat blijft ontkennen, ga je nooit iets kunnen oplossen.
Men adverteert het niet maar de meeste en dan denk ik 95% volgt dat woord tot op de letter soms is men een beetje hypocriet wanneer men zelf fouten begaat, maar je zult al snel merken als het over anderen gaat dat men heel snel terug de regels volgt, en direct grijpt naar wij mogen dat, wij doen niks verkeerd. Dat is onze godsdienst, .. enz. Men moet eigenlijk al niet meer spreken van radicalisering, ze zijn gewoon radicaal, en zeker wanneer het in hun kraam past.

Da's gewoon zeggen de wet interesseert ons niet wij mogen dat van onze godsdienst en die staat er boven. En dat wordt getolereerd. Om een tolerantere samenleving te hebben stel ik voor dat we minder tolerant zijn. Hoe vreemd dat ook klinkt.

Hoeveel zijn er die god danken voor ze een gesprek aanbinden, op radio tv of whatever, gisteren zag ik nog een youtube filmpje inzake siemens STL begon direct met wat gezever en dan ging men over tot de kwestie. Da's ne radicaal punt. Een normaal mens doet dat niet, .. god aanspreken voor ze aan iets beginnen.

Eigenlijk wil radicaal zeggen dat je héél vroom bent in dit opzicht, .. maar alle moslims zijn nogal vroom, .. de meeste bidden 5x per dag, .. beeld het u eens in dat jij de gemiddelde katholiek 5x per dag gaat bidden en elke week naar de kerk wandelt. Dan in mijn ogen ben je een radicaal.

Als je 40 dagen niet eet, .. dan in mijn ogen ben je redelijk vroom, hoeveel doen er niet mee aan de ramadan. Dat zijn er niet zo veel ze.

Bedenk dan hoeveel er zouden zijn die dat boek niet letterlijk nemen.
Laatst gewijzigd door Ofloo 26 jul 2016, 09:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

boulder schreef:Omdat de islam de haatelementen bevat, en de koran letterlijk genomen wordt.
Jij bent een van de enigen die dit blijft ontkennen.
Jij bent ook degene die blijft negeren dat er wel degelijk verschillende opvattingen zijn onder moslims en andere interpretaties. Anders zouden alle moslims gesluierd zijn en geen enkele alcohol drinken, drugs gebruiken en feesten als de be(e)sten. Ook zouden er geen oorlogen tussen moslims zijn net vanwege deze interpretatieverschillen van hetzelfde boek. Het letterlijk van de de ene moslim is dus duidelijk anders dan dat van een andere.
boulder schreef:Ik ben er niet op tegen dat ze hen een deprogrammering geven, maar diegene die in de gevangenis vormen maar een fractie van de terroristen.
Juist, dus heb je ook iets nodig voor zij die niet in de gevangenis zitten en zij die niet geradicaliseerd zijn. Dat heet preventie.
boulder schreef:Het is altijd links geweest die tegen extra gevangenissen was, alles moest via preventie.
Alleen, daar is dan ook geen geld voor.
Gevolg : criminelen krijgen vrij spel.
Ik geloof niet dat preventie alles gaat oplossen, bovendien, als je huis aan het afbranden is, is het onnozel om te leuter over brandpreventie.
De terroristen zijn hier al, het is te laat voor preventie.
Dat is een politieke keuze om geld te geven aan iets. Daarom dat ik niet tegen rechts of voor links ben, beiden zijn in hetzelfde bedje ziek en maken gewoon andere fouten. Preventie lost niet alles op, niets lost alles op maar het is een onderdeel. Bij brand blus je de brand maar zorg je ook voor branddetectoren en blusapparaten voor de volgende keer als je verstandig bent. Het probleem is radicalisering, dat gaat gewoon verder als je enkel de geradicaliseerden oppakt maar verder niets doet om nieuwe te voorkomen.
boulder schreef:Ik denk dat die percentages bij Vlamingen niet anders zijn dan bij andere bevolkingsgroepen.
Toch denk ik dat als het echt nodig is, en er worden mensen opgeroepen om te gaan strijden, zoals indertijd tegen Hitler, dat mensen hun plicht wel zullen doen.
Daarvoor moet het natuurlijk wel op een punt gekomen zijn dat men de ernst van de situtatie inziet.
En dat noem jij realistisch :roll:

Mensen zijn hier al te vadsig om te gaan stemmen, laat staan dat ze gaan vechten. De dienstplicht is al jaren afgeschaft en ik denk niet dat er iemand dat ziet zitten om dat opnieuw in te voeren.
boulder schreef:Ik pleit niet voor de bloedige strijd als oplossing, maar ik denk wel dat er een clash gaat komen, omdat de mensen het niet gaan blijven pikken dat er keer op keer onschuldigen gedood worden door moslims, en het antwoord dan is : "laat ons overeenkomen, en brand nog een kaarsje".
Maar inderdaad, jij speelt in de kaart van de extremisten.
Door altijd maar de problemen te ontkennen, en op die manier mee te werken aan zij die extra tijd willen kopen, waarin die extremisten nog wat meer bomaanslagen kunnen plegen.
Tegelijk maak je mensen ook kwaad door die problemen te ontkennen of te beweren dat wij meeverantwoordelijk zijn.
Waar ontken ik problemen? Die zijn er wel degelijk en ernstig maar een bloedige clash is ook een zeer ernstig probleem maar voor u een "oplossing". Zelfs na zo'n clash blijf je met buitenlanders/moslims zitten en dan? Pleit je dan voor een etnische zuivering? Hoe ga je dat concreet aanpakken? Vergassen, opbranden massabombardementen? Geef uw realistische opties maar, ik wacht erop met spanning.

Puur realistisch is er geen andere keuze dan er het beste van te maken. Dat kan melig klinken maar zo is het wel. Moslims zijn er en zullen niet verdwijnen, ook niet na een clash. Dan zijn er een pak slachtoffers meer, veel meer dan alle aanslagen samen en zit je uiteindelijk met dezelfde situatie. Welke genocide is al gelukt? Geen enkele.
boulder schreef:Je bent extreem hypocriet op dat vlak.
Jij wilt zogezegd samenleven, maar als ik zeg : "wat denken die mensen?", dan zeg je dat het je niet wilt weten.
Dat is geen samenleven, dat is doelbewust je ogen sluiten voor de andere.
Grappig ook dat je mij haat verwijt, en van een doelwit spreekt.
Ik heb geen aanslagen op mijn geweten, ik val geen mensen aan op basis van geloof, dat doen die moslims.
Je bent een kampioen in het slachtoffer maken van daders, en omgekeerd.
Een verdraaiing. Ik hoef van niemand te weten wat ze allemaal denken omdat gedachten vrij zijn. Ook van u hoef ik dat niet te weten. Uw gedacht dat een burgeroorlog beter zou zijn is anders ook vrij pervers, het uitsluiten van complete bevolkingsgroepen is hetzelde. Het enige waar ik voor pleit is wat goodwill, van beide kanten wel te verstaan. Jij haat moslims en roept op tot de strijd, er is dus wel degelijk een gelijkenis met extremisten. Het enige in uw voordeel is dat je het niet durft zelf uit te voeren. Je bent kortom gewoon veel laffer dan de extremisten en dat is geen compliment aan hen voor alle duidelijkheid.

Nog nooit heb ik één uitvoerder van aanslagen verdedigd, ik verdedig mensen die niet verkeerds doen en pleit voor goodwill en samenwerking onder deze mensen. Jij pleit voor haat en afstand tussen dezelfde groepen. Jij valt mensen af die niets verkeerds doen maar gewoon omdat ze een bepaald geloof belijden waar jij een abnormale haat tegenover koestert.
boulder schreef:Maar als iemand een klein misdrijf pleegt (bijv. fiets stelen), gebeurt er niets mee.
Daar heeft de politie geen tijd voor, hoor je dan.
Dus pas als er echt een zwaar misdrijf gebeurt is er tijd en geld voor.
Maar dan is het alweer te laat, en is de crimineel al gevormd.
Je aanpak wordt al sinds jaar en dag toegepast, maar hij werkt niet.
Fout, op het aantal straathoekwerkers en andere instellingen worden zwaar bespaard. Er zijn wel enkele nieuwe gevangenissen en sommigen zijn gepland maar ondanks dat zal criminaliteit blijven bestaan. Het is maar een deel van de oplossing, het niet of of maar en en. Ik beweer ook niet dat preventie alleen alles zou oplossen. Ik ben niet tegen goed uitgeruste gevangenissen waar men ook iets doet aan de oorzaak van criminaliteit en recidive tegengaat maar een gevangenis zal nooit een volledige oplossing zijn en altijd te laat komen.

Ik ben wel degelijk voor aanpakken spijbelaars en ook sensibiliseren van de ouders, dat is immers ook preventie.
boulder schreef:Juist, eerste stap is het probleem erkennen.
En dat betekent toegeven dat islam een probleem is, dat daar gewelddadige elementen in die religie staan, die gemakkelijk gebruikt kunnen worden om mensen te doen radicaliseren.
Zolang je dat blijft ontkennen, ga je nooit iets kunnen oplossen.
Jij blaast het probleem op tot iedere moslim terwijl een bijzonder klein percentage deze problemen veroorzaken. Je schiet met een kanon op een mug of wil zelfs de muggen uitroeien, ook deze die niet steken. Uw oplossing is een burgeroorlog die voor ontelbaar leed zou zorgen terwijl ikde problemen niet ontken (voor de zoveelste keer) maar reduceer tot hun proporties (de daders ipv de ganse groep).
boulder schreef:Wat dus een grove leugen is.
Het is niet omdat ze geen aanslagen plegen dat ze man en vrouw op gelijke voet behandelen
Wij behandelen vrouwen ook niet gelijk en er zijn 8 verkrachtingen per dag, zijn wij dan ook een zwaar probleem? Wie moet ons komen uitzuiveren? Wie is er dan schijnheilig? Ik ben voor vrouwenrechten maar wel voor alle vrouwen, moslim of geen moslim. Jij misbruikt vrouwenrechten als het u goed uitkomt.

@Ofloo: we moeten gewoon de wet toepassen, punt uit. Geloof kan en mag maar de wet staat erboven. Niet akkoord dan moet je elders zijn waar de regels anders zijn.Wie echter binnen de lijntjes kleurt moet een kans krijgen, minder tolerantie zou enkel in de kaart van extremisten spelen en net voor meer radicalisering zorgen. Een probleem is afstand tussen gemeenschappen en meer afstand is dan geen oplossing. Hard maar fair is een betere aanpak volgens mij.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dizzy schreef: ..
Jij bent ook degene die blijft negeren dat er wel degelijk verschillende opvattingen zijn onder moslims en andere interpretaties. Anders zouden alle moslims gesluierd zijn en geen enkele alcohol drinken, drugs gebruiken en feesten als de be(e)sten. Ook zouden er geen oorlogen tussen moslims zijn net vanwege deze interpretatieverschillen van hetzelfde boek. Het letterlijk van de de ene moslim is dus duidelijk anders dan dat van een andere
Het ergste is het zijn de vroomste die het verkondigen en degene die zuipen en feesten als de beesten die het uitvoeren. Dus die niet feesten de brainwashen degene die feesten als de beesten zoals jij het zegt.
Dizzy schreef:Wij behandelen vrouwen ook niet gelijk en er zijn 8 verkrachtingen per dag, zijn wij dan ook een zwaar probleem? Wie moet ons komen uitzuiveren? Wie is er dan schijnheilig? Ik ben voor vrouwenrechten maar wel voor alle vrouwen, moslim of geen moslim. Jij misbruikt vrouwenrechten als het u goed uitkomt.
Gij schrijft die u wel heel snel zelf op het lijf. Wie zegt dat dat ook geen moslims zijn. 'k Wil daar wel eens het cijfer van zien. Waar die zich voornamelijk situeren.
Dizzy schreef: @Ofloo: we moeten gewoon de wet toepassen, punt uit. Geloof kan en mag maar de wet staat erboven. Niet akkoord dan moet je elders zijn waar de regels anders zijn.Wie echter binnen de lijntjes kleurt moet een kans krijgen, minder tolerantie zou enkel in de kaart van extremisten spelen en net voor meer radicalisering zorgen. Een probleem is afstand tussen gemeenschappen en meer afstand is dan geen oplossing. Hard maar fair is een betere aanpak volgens mij.
Dus minder tolerant zijn voor het tolereren van overtredingen. Da's waar ik naar aanstuurde.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dus die niet feesten de brainwashen degene die feesten als de beesten zoals jij het zegt.
Daar zou je nog van schrikken :).
Je kan een tijdelijk huwelijk afsluiten, dan van bil gaan om nadien het "huwelijk" ongedaan te maken.
In het Westen kennen wij dat onder hoerenlopen.

Voor alcohol is er geen achterpoortje, dat is sowieso haram :).

Zoals ik al eerder zei: de koran (maar de bijbel evengoed) is interessante lectuur.
:angel:
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ofloo schreef:Eigenlijk wil radicaal zeggen dat je héél vroom bent in dit opzicht, .. maar alle moslims zijn nogal vroom, .. de meeste bidden 5x per dag, .. beeld het u eens in dat jij de gemiddelde katholiek 5x per dag gaat bidden en elke week naar de kerk wandelt. Dan in mijn ogen ben je een radicaal.

Als je 40 dagen niet eet, .. dan in mijn ogen ben je redelijk vroom, hoeveel doen er niet mee aan de ramadan. Dat zijn er niet zo veel ze.

Bedenk dan hoeveel er zouden zijn die dat boek niet letterlijk nemen.
Dus welke zijn de terroristen? De vrome of de niet vrome?
Kan iemand mij zeggen wat de basis zaken zijn om een goede moslim te worden en waar loopt het mis? Wat is het verschil tussen vroom en radicaal?
Volgens mij ontbreekt er veel duidelijkheid...
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tijdens de ramadam eten ze niet als het licht is, dat is iets anders dan niet eten...
Ik ben er nog maar weinig tegengekomen die er niet aan meedoen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tijdens de ramadam eten ze niet als het licht is
Gelukkig is het enkel van zonsopgang tot zonsondergang dat je niet mag eten/drinken.
Ik vind het idd telkens verbazend hoeveel moslims meedoen. Dat is verdorie niet evident, overdag niet eten of drinken :(.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

heist_175 schreef:Ik vind het idd telkens verbazend hoeveel moslims meedoen. Dat is verdorie niet evident, overdag niet eten of drinken :(.
Wie zegt niet dat sommige onder hen stiekem eten of drinken ;)?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er zijn veel cijfers beschikbaar over het aantal verkrachtingen en het schrikbarende is dat ze niet eens afnemen. Het aantal veroordelingen is met 4/100 bedroevend laag en het cijfer van 8 per dag is een ernstige onderschatting want dat zijn enkel de geregistreerde gevallen terwijl er veel niet eens aangegeven worden. Helaas zijn uitsplitsingen per nationaliteit/ras/geloof niet zo talrijk beschikbaar maar het lijkt me evident dat het niet enkel moslims zijn want de cijfers waren ook zo toen er amper immigranten waren. Het is ook lang een taboe geweest of is het nog steeds (misbruik door kerkdienaars). Wat wel duidelijk blijkt is dat de daders vaak kennissen/familie zijn. Uit deductie kan je afleiden dat door de meerderheid van Belgen de meeste slachtoffers Belgen zijn, ook de daders (vrienden/familie) in meerderheid Belgen zijn.

Vroom of niet? Voor mij maakt het niet uit of iemand vroom is of niet, het zijn de daden die tellen. Het is wel opvallend dat de niet vromen zeer laat ineens toch vroom worden voor de tijd die hen rest. Dit wijst erop dat terroristen het geloof gebruiken als excuus/verantwoording want voordien hadden ze het niet nodig. Dit viel ook op bij sharia4belgium, die gasten waren niet op zoek naar bekeerlingen die vroom zouden leven en bidden maar wel kanonnenvlees om te gaan vechten, dat is radicaal.

Bidden en vasten (doen christenen ook) zijn niet verkeerd en zie ik dus niet als radicaal. Radicaal is voor mij radicale ideeën ook uitvoeren. Iemand kan vrouwen minderwaardig vinden maar zolang hij geen vrouw mishandelt doet hij weinig verkeerd, hij heeft enkel een fout idee maar breekt geen enkele wet. Wie wetten negeert en effectief breekt uit religieuze overtuiging is radicaal. Iemand die denkt dat hij anderen mag kwetsen en dat ook doet uit naam van het geloof is radicaal. Iemand die zichzelf opblaast uit wraak is zeker radicaal. Voor mij is iemand die anderen aanspoort om geweld te plegen of haat oproept tegen groepen ook radicaal, moslim of niet.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

jos123 schreef:
heist_175 schreef:Ik vind het idd telkens verbazend hoeveel moslims meedoen. Dat is verdorie niet evident, overdag niet eten of drinken :(.
Wie zegt niet dat sommige onder hen stiekem eten of drinken ;)?
smeer ze in met pek en veren en stuur ze de stad door ! hoe erg.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

http://www.knack.be/nieuws/wereld/gijze ... 32681.html

Anders moeten we Dizzy sturen om ze dood te knuffelen? ;-)

Neeneen, ik trek het hier in het belachelijke natuurlijk.

Maar een serieuze vraag:

Wanneer ga je (gaan we) zeggen, er is een kritisch punt bereikt, ok niet alle moslims zijn evil, maar het percentage evil is gewoon te groot, zodat we het ons gewoon niet meer kunnen permiteren om tolerant te zijn tegen het percentage dat niet evil is (omdat je niet weet wie wel en wie niet evil is)?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

het antwoord is simpel:

alle (belgische) regels, wetten en maatregelen in het leven geroepen om racisme te bestrijden moeten van tafel. Internationale conventies e.d. moeten herbekeken en desnoods herzien worden... En snel aub, want het kritisch punt is al jaren geleden bereikt!
Laatst gewijzigd door wied 26 jul 2016, 13:42, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Waar heb ik dan al één terreuractie verdedigd? inderdaad zeer belachelijk. Zeker als je weet dat ik even streng als boulder ben voor de daders.

Als we alle terreurplegers nemen en afzetten tov de groep denk ik niet dat je aan 1% komt. Als je dat een reden om intolerant te zijn tegen mensen die niets verkeerds doen, awel merci.

Wat is het punt waarop je besluit alle priesters in de bak te steken na het zoveelste misbruikdossier dat naast de vergeetput is gevallen? Wat is het punt waarop je bestuurders van bepaalde merken begint hun rijbewijs af te nemen omdat ze zwaar oververtegenwoordigd zijn in de ongevalsstatistieken? Wat is het punt waarop je roken verbiedt omdat er miljoenen doden door vallen, zelfs mensen die niet roken?

Hoe gaat intolerant zijn en racisme dit dan oplossen? :bang:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef: Als we alle terreurplegers nemen en afzetten tov de groep denk ik niet dat je aan 1% komt. Als je dat een reden om intolerant te zijn tegen mensen die niets verkeerds doen, awel merci.
Ik dacht dat de statistieken het eerder hadden over 10-20% (natuurlijk zitten alle radicalen hierin en niet enkel zij die al een terreurdaad hebben gepleegd), wat mij betreft zéér hoog.

Trouwens, als die 1% het potentieel hebben om 50% van de bevolking uit te moorden, dan is zelfs die 1% al te veel. En ja, da's dan spijtig voor die 99%, maar 50% van de Belgen vertegenwoordigd nog altijd een pak meer volk dan 99% van de moslim-Belgen. Alles in perspectief plaatsen aub.

Dizzy schreef: Wat is het punt waarop je besluit alle priesters in de bak te steken na het zoveelste misbruikdossier dat naast de vergeetput is gevallen? Wat is het punt waarop je bestuurders van bepaalde merken begint hun rijbewijs af te nemen omdat ze zwaar oververtegenwoordigd zijn in de ongevalsstatistieken? Wat is het punt waarop je roken verbiedt omdat er miljoenen doden door vallen, zelfs mensen die niet roken?

Hoe gaat intolerant zijn en racisme dit dan oplossen? :bang:
- Sinds de misbruiken in de kerk blootgelegd zijn, heeft hun reputatie een serieuze knauw gekregen en is hun populariteit enorm afgenomen (die afname was wel al serieus bezig natuurlijk). En gelukkig maar.
- Jaja, een ongeval vergelijken met opzettelijke daden... appelen en peren.
- Roken kies je nog altijd zelf. Om mensen te beschermen die niet passief willen meeroken zijn jaren geleden al serieuze maatregelen genomen (niet roken in bedrijven, cafés, ...).
Laatst gewijzigd door Nob 26 jul 2016, 13:54, in totaal 1 gewijzigd.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Dizzy

stop met dat vingertje aub! Ge lijkt Jos Geysels van groen wel...
Iedereen een gelijke behandeling geven is de boodschap. Niks gedoe met meer of minder tolerant zijn 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jos123 schreef:
Ofloo schreef:Eigenlijk wil radicaal zeggen dat je héél vroom bent in dit opzicht, .. maar alle moslims zijn nogal vroom, .. de meeste bidden 5x per dag, .. beeld het u eens in dat jij de gemiddelde katholiek 5x per dag gaat bidden en elke week naar de kerk wandelt. Dan in mijn ogen ben je een radicaal.

Als je 40 dagen niet eet, .. dan in mijn ogen ben je redelijk vroom, hoeveel doen er niet mee aan de ramadan. Dat zijn er niet zo veel ze.

Bedenk dan hoeveel er zouden zijn die dat boek niet letterlijk nemen.
Dus welke zijn de terroristen? De vrome of de niet vrome?
Kan iemand mij zeggen wat de basis zaken zijn om een goede moslim te worden en waar loopt het mis? Wat is het verschil tussen vroom en radicaal?
Volgens mij ontbreekt er veel duidelijkheid...
Durf de andere vraag ook eens te stellen zijn er wel goede? Is er wel een verschil of willen wij dat ons wijs maken om ons veiliger te voelen? Ik zeg niet dat er geen verschil is, maar durf die mogelijkheid te bekijken.
heist_175 schreef:
Tijdens de ramadam eten ze niet als het licht is
Gelukkig is het enkel van zonsopgang tot zonsondergang dat je niet mag eten/drinken.
Ik vind het idd telkens verbazend hoeveel moslims meedoen. Dat is verdorie niet evident, overdag niet eten of drinken :(.
Ik vraag me af hoe ze dat in noorwegen doen waar het 6maanden donker is en 6maanden licht.
Laatst gewijzigd door Ofloo 26 jul 2016, 14:31, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

De "slechte" zijn zij die het wetboek overtreden.
Dat is zo voor moslims, voor christenen, voor joden, voor atheïsten, voor ... iedereen dus.
En gelukkig maar.

Als je mensen preventief begint op of uit te sluiten, zijn we niet ver weg van Turkse of Russische toestanden...
Ik vraag me af hoe ze dat in noorwegen doen waar het 6maanden donker is en 6maanden licht.
Als ik me niet vergis wordt er daar afgesproken wat de redelijke uren zijn. Een instantie als de moslimexecutieve zal dat beslissen.
Dat is overigens in België ook zo: wanneer begint en eindigt de ramadan juist, wordt volgens mij ook door de ME bepaald.
Laatst gewijzigd door heist_175 26 jul 2016, 14:31, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

@Nob:
Tja, dat hangt dan af van wat je radicaal noemt. Iemand die niets verkeerds doet is voor mij geen radicaal. Anders zitten we bij Minority Report. Het is gewoon een excuus zoeken voor een zuivering op basis van geloof.

Hoeveel volkeren ga je met die redenering uitroeien? Alle landen met nucleaire wapens moet je met dergelijke redenering uitroeien. Alle landen met een groter leger dan het onze (zowat alle landen dus).

Hun reputatie heeft een knauw gekregen en dat was er zonder inderdaad ook al het geval maar gevallen blijven naar boven komen, deze week nog eentje.

In hoeverre is het altijd een ongeval als je dronken of veel te snel iemand gaat doodrijden. Ja, het was gelukkig maar niet de bedoeling maar wel een accident waiting to happen. In ieder geval komt dit soort zaken jammer genoeg veel meer voor dan de kans te sterven bij een aanslag van moslims.

Roken is een beetje zelfmoordterrorist spelen voor jezelf, de vernietiging gaat gewoon traag. Ook anderen kunnen het slachtoffer zijn want ondanks de maatregelen zitten nog altijd veel niet rokers in de rook. Het aantal dodelijke slachtoffers is vele malen hoger dan terreurdoden van alle oorsprong.

@wied: waarom zo selectief boos worden om mijn vingertje terwijl ik net pleit om geen onderscheid te maken tussen moslims en anderen. Ik vraag nergens voordelen voor moslims maar ook geen nadelen. Dezelfde wet voor iedereen. Het voorstel om meer of minder tolerant te zijn komt van anderen.

Ik wacht ook nog op het voordeel van dat minder tolerant en meer racistisch zijn want ik zie het persoonlijk niet.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat zijn die kranten toch weeral eenzijdig bezig, daar waar er vroeger stond A. valt Vrouw aan met mes, krijgen die Allochtonen nu gewoon hele voorpagina's toegewijd. :angel: Ge zou voor minder op het vb gaan stemmen. Je mag tegenwoordig als Allochtoon geen scheet meer laten of het is voorpagina nieuws.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef:@Nob:
Hoeveel volkeren ga je met die redenering uitroeien? Alle landen met nucleaire wapens moet je met dergelijke redenering uitroeien. Alle landen met een groter leger dan het onze (zowat alle landen dus).
Waar heb ik geschreven dat ik hen wil uitmoorden?

En wa's dat nu voor zever? Waarom zou ik in mijn redenering Amerika moeten aanvallen (omdat ze kernwapens hebben)?
Waarom zou ik volgens mijn redenering elk ander land met een groter leger als het onze moeten vernietigen?

Van zwart-wit kijken gesproken...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Dizzy

juist, je bent inderdaad continu aan het pleiten, maar niet altijd met steekhoudende argumenten.
Alsook dezelfde wet voor iedereen, kwestie van level playing field, begrijp je...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Nob schreef:
Dizzy schreef:@Nob:
Hoeveel volkeren ga je met die redenering uitroeien? Alle landen met nucleaire wapens moet je met dergelijke redenering uitroeien. Alle landen met een groter leger dan het onze (zowat alle landen dus).
Waar heb ik geschreven dat ik hen wil uitmoorden?

En wa's dat nu voor zever? Waarom zou ik in mijn redenering Amerika moeten aanvallen (omdat ze kernwapens hebben)?
Waarom zou ik volgens mijn redenering elk ander land met een groter leger als het onze moeten vernietigen?
Ik had het woord uitroeien uit jouw post verkeerd hernomen. Mijn excuses, ik weet niet wat je exact wil doen met de moslims.

Laat me het vervangen door verwijderen dan. Je kan alle Amerikanen in België dan "verwijderen" want de Amerikanen kunnen ons uitroeien, net zoals alle naties met een groter leger.

@wied: als je echt gelezen had dan had je al gezien dat ik al meerdere keren gepleit heb voor iedereen dezelfde wet.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef: Laat me het vervangen door verwijderen dan. Je kan alle Amerikanen in België dan "verwijderen" want de Amerikanen kunnen ons uitroeien, net zoals alle naties met een groter leger.
huh? Vormen Amerikanen dan een reële bedreiging? Integendeel denk ik zo (bondgenoten).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dizzy, weet je wat vreemd is jij die niet radicaal wil denken jij denkt telkens in uiterste, is me opgevallen, eigenlijk nogal radicaal, het ging er over hoe ga je ze onderscheiden ik suggereerde durf eens te denken dat ze allemaal radicaal zijn, en jij bent al aan het moorden.
heist_175 schreef:De "slechte" zijn zij die het wetboek overtreden.
Dat is zo voor moslims, voor christenen, voor joden, voor atheïsten, voor ... iedereen dus.
En gelukkig maar.

Als je mensen preventief begint op of uit te sluiten, zijn we niet ver weg van Turkse of Russische toestanden...
Ik wil niemand uitsluiten, .. maar je moet durven denken wil je een oplossing, jij hebt bang om te denken omdat je weet wat er dan meestal volgt. Maar een verslaafde kan enkel ontwenden als hij toegeeft als hij een verslaving heeft, .. ons probleem is niet moslims ons probleem is dat we niet durven zeggen dat het probleem de moslims zijn !

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de moslims het probleem zijn. Het enige wat ik merk is dat jij beperkt bent in de vrijheid van uw denken, door een idee dat jouw is ingesproken.

Stel u voor dat de islaam een nieuw geloof is, en jij leest dat boek van moord die uit en doe dat en doe dat, dan zeg jij dit boek is radicaal. Maar jij durft dat niet te zeggen. De bijbel is net hetzelfde, is herschreven geweest om een bepaalde rede maar 'k denk dat ik weet waarom. Maar de hedendaagse christen is niet meer zo gelovig. Dus.. stel u de vraag 5x bidden 40 dagen ramadan klinkt redelijk radicaal in mijn oren.

Net hetzelfde staat in de bijbel, hoeveel katholieken/christenen/protestanten ken jij die vasten.

Vergis u niet het is niet omdat iemand radicaal is dat ze ook nog eens terrorist zijn, maar maak u geen illusies ik heb nog maar weinig moslims gezien die niet radicaal waren.

Een radicalist is een fanatiekeling, en ge neemt niet deel aan een ramadan als je niet fanatiek bezig bent met uw godsdienst.
Laatst gewijzigd door Ofloo 26 jul 2016, 16:13, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dus vasten of ramadan is plots een misdrijf geworden? Vervolg en bestraf zij die een misdrijf plegen, maar veralgemeen niet.
Het probleem is dus niet de islam, de moslims of geloof in het algemeen.
Het probleem is criminele daden.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”