Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jos123 schreef:
Ofloo schreef:Het idee dat iemand een boek nodig heeft om te zeggen hoe hij moet leven en/of om te zeggen dat hij goed is, getuigt in mijn ogen van zwakheid en angst.
Wat een onzin zeg, dus bv een Belg die volgens de Belgische wetgeving leeft (die trouwens in een boek staan) is volgens jou teken van zwakheid & angst?
In het verkeer; stel iedereen doet wat em wilt, hoe zou dat verlopen denk je?
Een boek met reglementen/wetten eender waar is noodzakelijk, anders doet iedereen zijn zin en dan krijg je een grote puienhoop!
Wat heeft het verkeer met religi te maken. Tuurlijk moet je wetten hebben,.. maar een wet zegt niet dat je een goed mens bent, je veronderstelt dat mensen zich goed voelen in hun religi en dus volgens een boek leven om zich goed te voelen. Als jij dus een boek nodig hebt dat zegt dat je goed bezig bent vind ik dat zwak ja.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/07 ... usband-of/

Nog een deel van het probleem.

Vele mensen uit die groep (en da's ook mijn ervaring met moslims) zijn gewoon extreem ontvlambaar als je iets doet of zegt dat hun "beledigd".
(en het probleem is dat beledigingen voor hen compleet anders zijn dan bij ons)

Zo ware we ooit onder collega's eens aan het zeveren over ouders en sex. Er zat een moslim bij en die was superkwaad (wou bijna slaan in een volle refter) omdat je sex en zijn moeder in 1 zin vermelde. Dat was niet normaal.

En dat zit gewoon in hun opvoeding/karakter. Hoe ga je dat er ooit uitkrijgen?
Brr wij zijn gewoon zo fundamenteel verschillend dat het volgens mij onmogelijk is om met die mensen samen te leven.
Laatst gewijzigd door Nob 22 jul 2016, 10:23, in totaal 1 gewijzigd.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ofloo schreef:maar een wet zegt niet dat je een goed mens bent
Dus indien iemand alle wetten van bv de Belgische staat gaat overtreden is hij goed of slecht bezig?
Ofloo schreef:Als jij dus een boek nodig hebt dat zegt dat je goed bezig bent vind ik dat zwak ja.
Ja ik heb een boek nodig, daar ben ik fier op.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Niemand zegt dat je de wet moet overtreden,.. het heeft niks met wet te maken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

OK, je bent in Afghanistan je krijg een negen jarige bruid volgens de wet geen probleem, ben je goed bezig? Tenslotte leef je volgens de wet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Of heb je als mens andere waarden. Wet is wet en heeft niks te maken met goed of slecht.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Je hebt wel de juiste boek met juiste uitleg nodig en de juiste rechters met verstand ;)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geloof je nu zelf dat er een ouder is die van zichtzelf vindt dat hij/zij een slechte opvoeding geeft ?
Geloof je nu zelf dat iedereen de opvoeding van elke andere ouder goed vinden ?

Om maar te zeggen dat goed voor u en goed voor mij misschien toch niet helemaal hetzelfde zijn...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

jos123 schreef:Je hebt wel de juiste boek met juiste uitleg nodig en de juiste rechters met verstand ;)
Je bent even extreem in je gedachten dan anderen maar gelukkig voer je uw ideeën niet uit of neem je wraak op andersdenkenden. Ook voor u is uw boek het enige ware en geschreven door mensen met verstand. Trouwens zo zuiver en vol verstand is uw boek ook niet:
https://www.youtube.com/watch?v=qob-gNn_cj0

Ik merk dat veel mensen nog altijd hopen dat de geschiedenis kan teruggedraaid worden en dat de mondiale vermenging van volkeren kan ongedaan gemaakt worden. Daarvoor is het al enkele eeuwen te laat. Ook wij zijn een mix van zoveel volkeren die hier zijn doorgetrokken en die mix gaat elk jaar sneller en sneller. Steeds meer nieuwkomers, geadopteerden en gemengde koppels zorgen voor een steeds grotere mix van wat al een mix was. Dat kan je op geen enkele aanvaardbare manier nog omkeren. Wie een idee heeft hoe dat kan moet het maar geven.

Een ander punt is dat men weigert groepen en individuen te onderscheiden. Ik behoor tot de blanke groep maar dat maakt niet dat ik met alles eens ben wat de blanke gemeenschap doet of denkt. Dat geldt ook voor de moslims. Uiteraard gelden er andere ideeën maar een idee is nog niet strafbaar en nog minder algemeen. Uiteindelijk heb je diverse meningen en interpretaties van een geloof.

Ik merk ook dat weinig veel en goede contacten hebben met moslims want ik heb die wel en mijn ervaringen zijn geheel anders dan de vooroordelen die ik hier lees. Uiteraard zullen er mensen bestaan met dergelijke opvattingen maar ik ken ook genoeg Vlaamse mannen die niet onder een vrouw willen werken of denken dat een tik soms ook wel gepast is om meneer zijn wil op te leggen. Uiteraard zijn deze eigen ervaringen niet representatief, maar dat zijn deze van anderen ook niet. Mijn punt is dat niet iedereen hetzelfde denk en doet en men niet moet veralgemenen door individuen te negeren. Hecht contact met moslims kan helpen om vooroordelen aan beide kanten te bekampen want een samenleving begint bij samen leven ipv apart leven.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dizzy schreef:Ook voor u is uw boek het enige ware en geschreven door mensen met verstand. Trouwens zo zuiver en vol verstand is uw boek ook niet:
Ik heb niet gezegd over welke boek ik het heb :wink: omwille dat ik geen mensen hier wil overtuigen maar wel mijn mening geven
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Zeg het dan want je bent enerzijds lastig als men je woorden verkeerd begrijpt maar je hult jezelf in onduidelijkheid. Vandaar mijn gok op de tsjevenstreken :wink:
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dizzy schreef:Zeg het dan
Dat laat ik aan jouw over welke de juiste boek is :-D
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Neen, ik weet het niet en jij beweer het te weten. Trek je nu zomaar je staart in? Toch wederom tjevenachtig :wink:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

iceke schreef:Multiculturele samenleving ? Mulitcultureel naast elkaar leven trekt er beter op
Dat is inderdaad veel meer de werkelijkheid dan het ideaal zoals het voorgesteld wordt alsof iedereen de beste vrienden is van iedereen.
Vaak zijn het hele clusters of hele wijken van monoculturen, die dan naast elkaar leven, maar verder weinig met elkaar gemeen hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:@jos123: terrorisme is niet beperkt tot moslims. Het bestaat al eeuwen en bij alle bevolkingsgroepen. Was je bij geschiedenis iets meer oplettend dan bij godsdienst dan wist je dat.
Maar heilige oorlog (jihad) komt wel van moslims.
Vroeger waren dat letterlijk hele legers die probeerden grondgebied te veroveren, vandaag is het vaak via terrorisme.
Doden in naam van god, het is de laatste decennia toch iets typisch moslim.
Dizzy schreef:Merk ook op dat moslims bij de politie al nuttige bijdrages leverden maar soms gewoon genegeerd werden. Ook burgers die moslim zijn leverden al waardevolle info.
Het gaat dan over één incident, dat niet helemaal duidelijk is, en de bijdrage ging over het oplossen van weer andere moslim misdaden.
Dizzy schreef:Als iemand mij iets ergs wil aandoen zal ik me verdedigen maar ik zal ook hard nadenken waarom men mij dat wil aandoen.
En dan kom je bij de barbaarsheid van islam uit, en mensen die dat keer op keer willen ontkennen.
Dizzy schreef:Met termen als plaag of doen alsof moslims het omgekeerde zijn van ons gaan we er niet komen. Dat zorgt enkel voor onbegrip en meer afstand tussen de goede individuen aan alle kanten. Moslims willen hetzelfde als wij, gezond zijn, eten op tafel en een dak voor hun gezin. Wat ze eten, welke kleren ze dragen of in welke richting ze op een mat bidden kan me geen bal schelen.
Dat is dan ook totaal naast de kwestie.
De naam van de god of de kleur van het gebouw waarin ze bidden zal mij ook worst zijn.
Het wordt iets anders als zij beginnen moorden in naam van die god, als zij hun normen aan de maatschappij willen opleggen, zoals "gij zult geen tekening maken van allah, omdat wij dat niet mogen van onze godsdienst".
Dizzy schreef:Omdat andere landen er nog veel meer opvangen nemen wij er zo weinig mogelijk op. Zelfs miljarden voor een totaal losgeslagen zot hebben we er voor over voor deze tijdelijke vertraging.
Je moet toch zien dat je voldoende onderwijs hebt om dat allemaal op te vangen.
Mensen die naar hier komen, en geen Nederlands spreken, sommigen zelfs totaal analfabeet, dat is zo eenvoudig niet.
En maar hopen dat ze van goede wil zijn en op een dag ook zelf iets positiefs bijdragen, en niet alleen een kost vormen.
Dizzy schreef:Je bent voor aanpassen maar enkel voor anderen, zelf wil je niets doen.
Wij hoeven toch niet met rammadam te beginnen omdat zij dat doen?
Wij hoeven onze vrouwen toch niet te sluieren omdat zij dat doen?
Dat is geen aanpassen, dat is u onderwerpen aan een achterlijke cultuur.
Dizzy schreef:Zoals Ieke zegt, naast elkaar leven heeft ons gebracht waar we nu zijn, geweldig goed werkt dat toch niet.
Wie zegt dat dat de oorzaak is?
Jij bent altijd kampioen in zomaar oorzaken aanduiden die nergens op slaan.
Je doet precies alsof het probleem begint in een locale wijk, en dan globaliseert.
Terwijl het probleem in Syrië begint, en dan naar hier komt via haatpredikers.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:@jos123: terrorisme is niet beperkt tot moslims. Het bestaat al eeuwen en bij alle bevolkingsgroepen. Was je bij geschiedenis iets meer oplettend dan bij godsdienst dan wist je dat.
Maar heilige oorlog (jihad) komt wel van moslims.
Vroeger waren dat letterlijk hele legers die probeerden grondgebied te veroveren, vandaag is het vaak via terrorisme.
Doden in naam van god, het is de laatste decennia toch iets typisch moslim.
Dizzy schreef:Merk ook op dat moslims bij de politie al nuttige bijdrages leverden maar soms gewoon genegeerd werden. Ook burgers die moslim zijn leverden al waardevolle info.
Het gaat dan over één incident, dat niet helemaal duidelijk is, en de bijdrage ging over het oplossen van weer andere moslim misdaden.
Dizzy schreef:Als iemand mij iets ergs wil aandoen zal ik me verdedigen maar ik zal ook hard nadenken waarom men mij dat wil aandoen.
En dan kom je bij de barbaarsheid van islam uit, en mensen die dat keer op keer willen ontkennen.
Dizzy schreef:Met termen als plaag of doen alsof moslims het omgekeerde zijn van ons gaan we er niet komen. Dat zorgt enkel voor onbegrip en meer afstand tussen de goede individuen aan alle kanten. Moslims willen hetzelfde als wij, gezond zijn, eten op tafel en een dak voor hun gezin. Wat ze eten, welke kleren ze dragen of in welke richting ze op een mat bidden kan me geen bal schelen.
Dat is dan ook totaal naast de kwestie.
De naam van de god of de kleur van het gebouw waarin ze bidden zal mij ook worst zijn.
Het wordt iets anders als zij beginnen moorden in naam van die god, als zij hun normen aan de maatschappij willen opleggen, zoals "gij zult geen tekening maken van allah, omdat wij dat niet mogen van onze godsdienst".
Dizzy schreef:Omdat andere landen er nog veel meer opvangen nemen wij er zo weinig mogelijk op. Zelfs miljarden voor een totaal losgeslagen zot hebben we er voor over voor deze tijdelijke vertraging.
Je moet toch zien dat je voldoende onderwijs hebt om dat allemaal op te vangen.
Mensen die naar hier komen, en geen Nederlands spreken, sommigen zelfs totaal analfabeet, dat is zo eenvoudig niet.
En maar hopen dat ze van goede wil zijn en op een dag ook zelf iets positiefs bijdragen, en niet alleen een kost vormen.
Dizzy schreef:Je bent voor aanpassen maar enkel voor anderen, zelf wil je niets doen.
Wij hoeven toch niet met rammadam te beginnen omdat zij dat doen?
Wij hoeven onze vrouwen toch niet te sluieren omdat zij dat doen?
Dat is geen aanpassen, dat is u onderwerpen aan een achterlijke cultuur.
Dizzy schreef:Zoals Ieke zegt, naast elkaar leven heeft ons gebracht waar we nu zijn, geweldig goed werkt dat toch niet.
Wie zegt dat dat de oorzaak is?
Jij bent altijd kampioen in zomaar oorzaken aanduiden die nergens op slaan.
Je doet precies alsof het probleem begint in een locale wijk, en dan globaliseert.
Terwijl het probleem in Syrië begint, en dan naar hier komt via haatpredikers.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:Het is niet altijd een truuk, soms kan je zaken begrijpen alleen door maar eens te proeven.
Er is iets van, maar anderzijds, een komkommer proeven is geen hoogstandje.
Eventjes moslim worden, is heel wat anders.
Kun je jaren mee bezig zijn, en al die tijd zou je dus niets mogen zeggen, "want je weet niet waarover je het hebt".
Bovendien, als je nadien terug moslim af wilt zijn, kan je zelfs in levensgevaar zijn, want je bent een afvallige.
Je voorbeeld slaat dus op niet veel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ofloo schreef:EDIT: Trouwens jij begrijpt dat verkeerd er kan bij de moslim gemeenschap enkel van misdaad gesproken worden als deze verricht wordt tegen een gelovige de andere ongelovige zijn beesten en daar mag men doen wat hij wil verkrachten, stelen, moorden, enz. Het is maar hoe je het wil interpreteren.
Daar heb je gelijk in.
Ik was dat eventjes vergeten.
Het is ook lastig debatteren met mensen die niet eerlijk zijn, en als je een punt gemaakt hebt, dat ze dan weer doen alsof dat allemaal vergeten is, en gewoon opnieuw met dezelfde drogreden afkomen.
Van sommigen hier is elk bericht een wespennest aan verdraaiingen.
Men vergelijkt met christendom, ok, maar dat geeft de indruk dat als het bij christendom niet perfect is dat ik dan maar om het even wat moet goedkeuren bij moslims.
Ik ben ook geen christen, maar de strategie is wel duidelijk.
Dan is er ook nog iedere keer het doelbewust vermengen van moslim (geloof) tov. vreemdeling (ras/afkomst/nationaliteit).
Anderen willen zelfs nog betwisten dat het moslims zijn die die aanslagen plegen, misschien gelooft die dan ook dat de Aarde plat is, en het tegendeel nog altijd niet bewezen is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:
Ofloo schreef:Het idee dat iemand een boek nodig heeft om te zeggen hoe hij moet leven en/of om te zeggen dat hij goed is, getuigt in mijn ogen van zwakheid en angst.
Wat een onzin zeg, dus bv een Belg die volgens de Belgische wetgeving leeft (die trouwens in een boek staan) is volgens jou teken van zwakheid & angst?
In het verkeer; stel iedereen doet wat em wilt, hoe zou dat verlopen denk je?
Een boek met reglementen/wetten eender waar is noodzakelijk, anders doet iedereen zijn zin en dan krijg je een grote puienhoop!
Een boek is nuttig, de zwakte is dat sommigen voor alles een boek nodig hebben.
Moet ik een vrouw met respect behandelen?
Eens kijken wat 'het' boek daarover zegt.
Gezond verstand 0,0 ?

Maar de grootste zwakte is dat men een tekst als voor eeuwig geldig ziet.
Moslims zijn dus niet in staat te begrijpen dat die teksten eeuwenoud zijn, en dus niet meegeëvolueerd zijn met de samenleving, en omdat zij weigeren te geloven dat het gewoon mensen waren die ze geschreven hebben, blijven ze ernaar handelen, hoe barbaars en achterlijk ook wat erin staat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Ik merk dat veel mensen nog altijd hopen dat de geschiedenis kan teruggedraaid worden en dat de mondiale vermenging van volkeren kan ongedaan gemaakt worden.
Het ging over religies, maar jij sleurt er altijd ras of nationaliteit bij, kwestie van het in het racistisch verdomhoekje krijgen van de anderen.
Dizzy schreef:Een ander punt is dat men weigert groepen en individuen te onderscheiden. Ik behoor tot de blanke groep maar dat maakt niet dat ik met alles eens ben wat de blanke gemeenschap doet of denkt.
Maar jij schrijft met veel plezier over hoe "wij" in het westen het slecht doen, of "wij" als Belgen.
Je veralgemeent graag over de ander, maar als het over moslims gaat dan moeten we plots de fluwelen handschoentjes bovenhalen, en elk individu apart behandelen.
Je doet ook alsof al die individuen niets met elkaar gemeen hebben.
Het zijn wel degelijk moslims, en zij verdelen vanuit hun geloof al direct de wereld in moslims en afvalligen.
2 maten, 2 gewichten.
Dizzy schreef:Ik merk ook dat weinig veel en goede contacten hebben met moslims want ik heb die wel en mijn ervaringen zijn geheel anders dan de vooroordelen die ik hier lees.
Dat is ook een drogreden, het gaat er niet om dat er ook goede zijn.
Kijk naar dit filmpje en dan begrijp je het (als je het wilt begrijpen natuurlijk)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... chen.dhtml
Laat me eens raden... (riskant, I know, maar misschien toch niet...).
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Tomby schreef:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... chen.dhtml
Laat me eens raden... (riskant, I know, maar misschien toch niet...).
Een Breivik aanhanger godbetert... daarom dat het hier stilgevallen is. Na Nice werden er een paar pagina's bij gepost en nu niet meer. Wel "jammer" dat het niet om moslimextremisme ging blijkbaar :roll: Nu is het iemand met psychische problemen.

Wat de rest van de laatste pagina's betreft (was een paar dagen niet op het forum) niet vergeten dat de meeste slachtoffers van de moslimextremisten moslims zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals ik zei, riskant :). Had inderdaad ook wel veel sneller reactie verwacht.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

on4bam schreef:Een Breivik aanhanger godbetert... daarom dat het hier stilgevallen is. Na Nice werden er een paar pagina's bij gepost en nu niet meer. Wel "jammer" dat het niet om moslimextremisme ging blijkbaar :roll: Nu is het iemand met psychische problemen.
Het is ook nooit goed.
Stel je voor dat ik had gezegd, "zie wel, weer een moslimextremist", dan had ik ongetwijfeld het verwijt gekregen te oordelen zonder kennis van feiten, ik zou islamofoob genoemd worden, want zonder enig bewijs islam of moslims aanwijzende.
Heb ik niet gedaan, en toch weer kritiek.

Niemand zegt dat het altijd moslims zijn, maar toch wel heel vaak, en deze haalde niet zijn heilige boek aan om zijn aggressie te verantwoorden.
on4bam schreef:Wat de rest van de laatste pagina's betreft (was een paar dagen niet op het forum) niet vergeten dat de meeste slachtoffers van de moslimextremisten moslims zijn.
Dat maakt hen niet minder barbaars.
En het is niet omdat moslim A moslim B vermoordt, dat het dan plots geen moslimterrorisme meer is.
Het toont gewoon aan hoe onverdraagzaam ze wel zijn.
Ten derde : waren de meeste slachtoffers in Nice moslims?
Lijkt me weinig geloofwaardig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

on4bam schreef: Een Breivik aanhanger godbetert... daarom dat het hier stilgevallen is. Na Nice werden er een paar pagina's bij gepost en nu niet meer. Wel "jammer" dat het niet om moslimextremisme ging blijkbaar :roll: Nu is het iemand met psychische problemen.
Hear hear, 't was geen moslimextrimist, nu zijn alle vorige moslimextremistische daden vergeten en vergeven en goedgepraat.
Nothing happened people, please move along. :bang:
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

onderzoek naar de moeilijkheid voor een nieuwe nederlander om een job in te pikken, heeft tot de conclusie geleid dat "racisme" de hoofdreden wel moet zijn (NPO nieuwsuitzending vorige week)...
Wanneer in vlaanderen amper 10% VB stemmers overblijven, zien we dat misschien 75% van het kiespubliek negatief reageert tegenover nieuwe belgen!
Politici weten dat al lang, en hebben alles gedaan om middels wetten, regeltjes en instituten nieuwkomers te beschermen hiertegen. Ons zogenaamd superieur westers democratie-model heeft dus duidelijk gefaald op dit punt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:onderzoek naar de moeilijkheid voor een nieuwe nederlander om een job in te pikken, heeft tot de conclusie geleid dat "racisme" de hoofdreden wel moet zijn (NPO nieuwsuitzending vorige week)...
En ik die dacht dat het over religie ging, of is moslim nu ook al een ras?

Trouwens, als je het dan toch over jobkansen hebt, bij de aanslagen op de luchthaven van Zaventem door moslimextremisten, had een van hen toch een hele tijd op de luchthaven gewerkt?
Dan geef je ze eens een kans, blazen de boel op.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

.. "racisme" de hoofdreden wel moet zijn
Gewoon belachelijk, het is juist omdat iedereen zegt dat ze altijd gediscrimineerd worden dat ze zich ook zo voelen, .. als iedereen vertelt dat men mij gaat discrimineren, dan krijg ik dat gevoel. Als ik dan een job ga zoeken en ik krijg ze niet is het makkelijk om met de vinger te wijzen waar het probleem ligt. Men zal zelden het probleem bij zichzelf zoeken, en dus men zal zich ook niet trachten te verbeteren, dus .. wie in deze maatschappij is de racist als je het dan toch zo wil benoemen.

Het is juist door het probleem zo te benoemen dat men ook geen vooruitgang maakt tot integratie en dat men zich gaat afzonderen.
Laatst gewijzigd door Ofloo 24 jul 2016, 15:17, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder

juist, zoals gedacht, parels voor de zwijnen dus...

@ofloo

het gaat er niet om slachtoffers te zoeken, maar poltici te verkiezen welke doen wat moet. En zeker geen slappe deals sluiten met Turkije bijvoorbeeld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Een voorbeeld, zelf meegemaakt :

* Ik kom als nieuweling in een bedrijf met nog 2 andere nieuwkomers.
De andere 2 : een geboren en getogen Vlaming, en iemand die Mohammed heet, en geen Nederlands spreekt.
Dat van dat geen Nederlands is geen probleem, want het is IT, en iedereen spreekt op zijn minst Engels, wat ook de officiële communicatietaal is.
Na de eerste week is Mohammed er niet.
Ik dacht eventjes : ziek.
Tot ik dan hoor dat hij job alleen maar aanvaard heeft om in regel te zijn met de RVA, hij zat namelijk al heel lang zonder job.
Na de eerste week ging hij om een ziektebriefje, en wou hij ontslagen worden.
Zijn doel - bewijzen dat hij werkwillig was - was bereikt.

Dit voorbeeld kwam perfect overeen wat ik vroeger van een familielid gehoord had, die zelf ondernemer was.
Met veel goodwill een moslimkoppel in de fabriek binnnengehaald.
Eerste werkdag : half uur te laat, maar ze waren er.
Tweede werkdag : niemand meer gezien.
Bij telefonisch informeren : "ziek".

Ik zeg dat veel van die gevallen van "racisme" te wijten zijn aan spugen in het gezicht van diegene die je kansen aanreikt.
Sommigen denken dat als je ergens nieuw begint dat je dan direct de grote man gaat zijn, met een ronkende titel, een chique firmawagen en een torenhoog salaris, en als je dat niet krijgt, dan is dat bewijs van "racisme".
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Hoe lang Is dat verhaaltje van uwen Mohammed al geleden?
Tegenwoordig moet je al een aanzienlijk aantal dagen gewerkt hebben voor je recht hebt op werkloosheidsuitkering. Een week een Job aannemen en dan ontslaan worden geeft alleszins niet direct recht op werkloosheidsuitkering. Veel mensen die van de één naar de andere interimjob gaan en geen recht hebben op werkloosheidsuitkering als ze eens zonder werk vallen.

Voor een ziekte uitkering moet je dacht ik ook al minstens 120 dagen gewerkt hebben de afgelopen 6 maand.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

boulder schreef: Stel je voor dat ik had gezegd, "zie wel, weer een moslimextremist", dan had ik ongetwijfeld het verwijt gekregen te oordelen zonder kennis van feiten, ik zou islamofoob genoemd worden, want zonder enig bewijs islam of moslims aanwijzende.
Je reageert meestal wel als het om "moslim"terreur gaat, nu niet, wat toch vreemd is gezien je hoge percentage replies in deze thread.
boulder schreef: En het is niet omdat moslim A moslim B vermoordt, dat het dan plots geen moslimterrorisme meer is.
Het toont gewoon aan hoe onverdraagzaam ze wel zijn.
Ten derde : waren de meeste slachtoffers in Nice moslims?
Het is terrorisme, daar hoeft niet zo nodig iets voor te staan.

"ze"? "De" moslims?

Ten derde: De meeste niet maar 1 op drie zou door sommigen "significant" genoemd worden en lijkt mij in een niet-moslimland een zeer aanzienlijk percentage.

@Nob Prachtig genuanceerde post. Not.

boulder schreef: Trouwens, als je het dan toch over jobkansen hebt, bij de aanslagen op de luchthaven van Zaventem door moslimextremisten, had een van hen toch een hele tijd op de luchthaven gewerkt?
Dan geef je ze eens een kans, blazen de boel op.
"Een van hen" en de 10-tallen anderen die na de aanslag mensen hielpen en zich uit de naad werkten om alles weer draaiende te krijgen die vergeet je dan maar. Dat er velen op andere luchthavens bijgesprongen zijn om de chaos op te vangen en er zelfs in de buurt blijven overnachten zijn om daarna (zie de staking) niet eens hun beloofde premies betaald werden.
Ofloo schreef: Gewoon belachelijk, het is juist omdat iedereen zegt dat ze altijd gediscrimineerd worden dat ze zich ook zo voelen, .. als iedereen vertelt dat men mij gaat discrimineren, dan krijg ik dat gevoel.
Ferijn die vlakaf zei geen "vreemdelingen" aan te nemen, Dovy die vlakaf zegt dat iemand te oud is. Als je niet ziet dat er gediscrimineerd wordt ben je ziende blind.
boulder schreef:Een voorbeeld, zelf meegemaakt :
--Knip--

Ik kan je dezelfde verhalen vertellen, uit eerste hand van "echte vlamingen". Niet opdagen op oppikplaats, bellen om te vragen wat er scheelt maar GSM niet opnemen, werkgever niet verwittigen, twee dagen later gewoon opdagen zonder uitleg om dan een paar dagen weer hetzelfde te doen.
Op het werk "ziek" worden, naar huis gaan om dan 2 uur later gezien te worden in de zaak van hun broer waar ze aan't helpen zijn...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Ik heb anders dit jaar nog zo'n zelfde voorbeeld zoals Boulder noemt meegemaakt, van een jonge generatie moslim. veel ziek, werk niet doen, verlof vragen (pás in dienst), komt niet op afgesproken uren, etc etc. Bij een kennis van mij op een heel andere plaats hoor ik exact dezelfde zaken waar wat meer moslima's tewerk zijn gesteld.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

dragonflo schreef:Hoe lang Is dat verhaaltje van uwen Mohammed al geleden?
6 jaar ongeveer.
En het is geen verhaaltje, ik heb het zelf meegemaakt.
Hij vroeg aan de bazen om zelf ontslagen te worden.
Hij had dat nodig.
En dat bedrijf is zeker niet racistisch, daar werken veel verschillende nationaliteiten, ook mensen met diverse talen, en daar zitten ook moslims tussen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

on4bam schreef:Je reageert meestal wel als het om "moslim"terreur gaat, nu niet, wat toch vreemd is gezien je hoge percentage replies in deze thread.
Het ging dan toch ook over moslim terreur?
Sorry dat ik ON-TOPIC ben, en jullie er altijd van alles bijsleuren, hee.
Maar het is al ver gekomen, dat je je moet verantwoorden omdat je ergens NIET op gereageerd hebt.
on4bam schreef:Het is terrorisme, daar hoeft niet zo nodig iets voor te staan.
Onder het tapijt vegen van waar het om gaat dus.
Politieke "correctheid", verdraaien van de werkelijkheid, weglaten van "details".
on4bam schreef:Ten derde: De meeste niet maar 1 op drie zou door sommigen "significant" genoemd worden en lijkt mij in een niet-moslimland een zeer aanzienlijk percentage.
1 op 3 waren moslims in Nice?
Dat lijkt mij wel heel veel.
Zeker gezien er hier altijd ontkend wordt dat de demografische evolutie zo snel gaat.
on4bam schreef:@Nob Prachtig genuanceerde post. Not.
Nuanceren betekent bij u waarschijnlijk : alles wat niet in uw kraam past verbergen, goedpraten, enz.
on4bam schreef: "Een van hen" en de 10-tallen anderen die na de aanslag mensen hielpen en zich uit de naad werkten om alles weer draaiende te krijgen die vergeet je dan maar. Dat er velen op andere luchthavens bijgesprongen zijn om de chaos op te vangen en er zelfs in de buurt blijven overnachten zijn om daarna (zie de staking) niet eens hun beloofde premies betaald werden.
Daar gaat het dan ook niet over.
Het gaat erover dat sommigen altijd en overal "discriminatie!" staan te roepen, maar dat het vaak hun eigen schuld is.
En als jij een bedrijf hebt, en je denkt eraan iemand aan te werven, dan ga je mij niet zeggen dat het idee dat het wel eens zo'n individu zou kunnen zijn totaal niet bij je opkomt.
on4bam schreef:Ferijn die vlakaf zei geen "vreemdelingen" aan te nemen, Dovy die vlakaf zegt dat iemand te oud is. Als je niet ziet dat er gediscrimineerd wordt ben je ziende blind.
Discriminatie bestaat, maar ze verklaart niet de enorme achterstand in tewerkstellingsgraad bij allochtonen.
Je zou ook eens naar de cijfers van de diploma's die behaald worden moeten kijken.
Dan blijkt algauw dat velen het zichzelf aandoen.
Weigeren te studeren, zonder diploma en met een rotmentaliteit de arbeidsmarkt op.
En dan maar klagen dat het niet gaat.
on4bam schreef:Ik kan je dezelfde verhalen vertellen, uit eerste hand van "echte vlamingen". Niet opdagen op oppikplaats, bellen om te vragen wat er scheelt maar GSM niet opnemen, werkgever niet verwittigen, twee dagen later gewoon opdagen zonder uitleg om dan een paar dagen weer hetzelfde te doen.
Op het werk "ziek" worden, naar huis gaan om dan 2 uur later gezien te worden in de zaak van hun broer waar ze aan't helpen zijn...
Ik betwijfel of je daar zoveel gevallen zult vinden.
Maar dan nog, staan die dan ook te roepen dat ze gediscrimineerd worden?
Dat ze geen kansen krijgen?
Gaan ze zich dan bij een extreem christelijke organisatie aansluiten, die een grote theocratie wil bereiken?
Gaan ze gaan vechten in het buitenland?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

on4bam schreef: ..
Ofloo schreef: Gewoon belachelijk, het is juist omdat iedereen zegt dat ze altijd gediscrimineerd worden dat ze zich ook zo voelen, .. als iedereen vertelt dat men mij gaat discrimineren, dan krijg ik dat gevoel.
Ferijn die vlakaf zei geen "vreemdelingen" aan te nemen, Dovy die vlakaf zegt dat iemand te oud is. Als je niet ziet dat er gediscrimineerd wordt ben je ziende blind.
..
Ge gaat me niet horen vertellen dat er nooit gediscrimineerd wordt, .. op basis van leeftijd, godsdienst, uiterlijk, geslacht whatever, .. en in sommige gevallen is dat niet normaal, maar aanvaard.

Als jij morgen naar de winkel iets koopt gaat alles om presentatie, dus als winkelier dien je het té presenteren, en dan denk ik dat niet iedereen graag een oud ventje heeft die de BH's aan brengt terwijl uw vriendin ze aan het passen is. Sommige vrouwen hebben nu eenmaal liever vrouwelijke verkoopsters eens het aankomt op hun ondergoed.

Er zijn nu eenmaal stereotypen in deze maatschappij, .. maar om dan te zeggen dat dit de oorzaak is van het terrorisme is gewoon belachelijk. Er zijn verschillende bevolkingsgroepen die in deze maatschappij rondlopen die gediscrimineerd worden, die lopen toch niet rond met een bom gordel.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ofloo schreef: Als jij morgen naar de winkel iets koopt gaat alles om presentatie, dus als winkelier dien je het té presenteren, en dan denk ik dat niet iedereen graag een oud ventje heeft die de BH's aan brengt terwijl uw vriendin ze aan het passen is. Sommige vrouwen hebben nu eenmaal liever vrouwelijke verkoopsters eens het aankomt op hun ondergoed.
Daar is heel veel van aan.
Als ze morgen aanwervingen doen om Breezer te promoten, dan gaan ze jonge, sexy, vlotte meiden zoeken, met aantrekkelijke maten.
Huidskleur zal zeker geen belemmering zijn, daar mogen een paar exotische modelletjes tussen zitten.
Maar een sluier dragende moslima zal weinig kans maken, en nog heel veel andere groepen zullen al bij voorbaat uit de boot vallen (minder mooie vrouwen, mannen (50% van de bevolking dus), ...)
Discriminatie ?
Ja, maar wel te begrijpen vanwaar die komt.

Idem ditto voor de job van receptioniste.
De meeste bedrijven zetten daar toch liefst een aantrekkelijke dame, als visitekaartje van het bedrijf.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

in hemelsnaam mensen, 38 blz. verder en nog steeds alleen maar geleuter in de marge hier! Middels wetten en regeltjes worden wij door politici al decennia gedwongen om te houden van onze nieuwe belgen. Politici hebben dit dus slecht aangepakt, lijkt mij. Zelfs een analfabeet beseft dat de EU als een sukkel op wassen benen onderhandelt met megalomane ottomanen. En dit is duidelijk niet de verdienste van nieuwe belgen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

wied schreef:in hemelsnaam mensen, 38 blz. verder en nog steeds alleen maar geleuter in de marge hier! Middels wetten en regeltjes worden wij door politici al decennia gedwongen om te houden van onze nieuwe belgen. Politici hebben dit dus slecht aangepakt, lijkt mij. Zelfs een analfabeet beseft dat de EU als een sukkel op wassen benen onderhandelt met megalomane ottomanen. En dit is duidelijk niet de verdienste van nieuwe belgen...
uit pure wanhoop en noodzaak, niet voor hun plezier.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

on4bam schreef:
Tomby schreef:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... chen.dhtml
Laat me eens raden... (riskant, I know, maar misschien toch niet...).
Een Breivik aanhanger godbetert... daarom dat het hier stilgevallen is. Na Nice werden er een paar pagina's bij gepost en nu niet meer. Wel "jammer" dat het niet om moslimextremisme ging blijkbaar :roll: Nu is het iemand met psychische problemen.

Wat de rest van de laatste pagina's betreft (was een paar dagen niet op het forum) niet vergeten dat de meeste slachtoffers van de moslimextremisten moslims zijn.
Blijkbaar was hij helemaal geen Breivik aanhanger maar werd hij gepest.... door ‘Turkse en Arabische klasgenoten’.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160724_02396676
Gesloten

Terug naar “Allerlei”