Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:Maar als jij wil blijven geloven dat je iemands geloof kan weten vanop afstand
Komaan zeg, natuurlijk kan je het niet 100% zeker weten, maar een educated guess (en wreed educated moet je daarvoor niet zijn) en je komt vrij zeker uit op het verwachte resultaat.

Allé, een voorbeeldje: als ik op een gay site ga surfen, ben ik ook niet zeker dat het mannen zijn, want er kan ook een vrouw op zo'n site zitten, maar de kans dat het een man is zal wel wat groter zijn zeker?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Met dat punt ben ik met heist_175 eens, natuurlijk kan je veel nagaan maar je zal sommige zaken echt pas begrijpen als je 'binnen" bent.
Ook wordt er vaak leugens of onzin gezegd omwille (eigene) interesse.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Het is niet de koran of islam want zelfs onder moslims bestaan er diverse zeer tegengestelde interpretaties en de meeste slachtoffers van terreur zijn ook moslims. Mensen interpreteren dingen anders en sommigen gaan daar serieus (te) ver in. Zowel de bijbel als de koran kunnen op verschillende manieren geïnterpreteerd worden.

Je kunt dat trouwens ook buiten het geloof terugvinden. Dierenrechten op zich is geen slechte zaak en er is niets mis met dierenvrienden, de meeste mensen kunnen wel sympathie opbrengen voor welk dier dan ook maar toch zijn er mensen die verder gaan. Sommigen leven met 40 honden of katten tot de miserie niet te overzien is voor hen en hun buren. Anderen gaan over tot geweld (ALF) tegen mensen die hun dierenliefde niet delen. Er zijn mensen die over iemand zouden rijden om een dier te ontzien bijvoorbeeld. Anderzijds zijn er gevallen die dieren verminken uit één of andere frustratie. Kindermisbruikers gebruiken vaak ook de uitleg dat ze kindervrienden zijn al denk ik niet dat er daar veel hen in volgen.

Extremisten zal je dus altijd hebben want ideeën zijn vrij. Je kan niet ieders idee controleren of iedereen overtuigen. Het punt is dus om de verspreiding van dergelijke extremen tot een minimum te beperken ZONDER de ganse groep te treffen. Je gaat dus niet al je honden straffen omdat er een gebeten heeft.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Wat jij schrijft over vrouwen, kan je ook terugvinden in de bijbel trouwens.
Totaal onwaar.
Jij hebt het gelezen, zeg mij dan maar waar in de bijbel staat dat een getuigenis van een vrouw de helft waard is dan die van een man.
Vertel mij ook waar staat dat die van ongelovigen 1/3e waard is.
Bovendien, je ziet dat ook waar de shariah actief is.
En dat is nu net het verschil, landen waar christenen in de meerderheid zijn, die gaan niet het bijbelboek als wetssysteem opdringen.
heist_175 schreef:De bijbel staat vol "liefde en mededogen", maar even goed "haat en moord".
Dat klopt niet.
Het nieuwe testament verschilt grondig van het oude, en is duidelijk humaner.
De koran deelt duidelijk de mensheid op in gelovigen en niet gelovigen.
Niet gelovigen moeten bestreden worden, afvalligen gestraft.
Moslims krijgen allerlei rechten, niet-moslims moeten daar niet op rekenen.
Dat soort haat vind je niet in de bijbel.
heist_175 schreef:Maar als jij wil blijven geloven dat je iemands geloof kan weten vanop afstand
en als je vanalles blijft roepen over de islam of het christendom zonder de bron gelezen te hebben,
be my guest :)
Wat een bullshit is dat nu.
Als iemand zich opblaast en zelf aangeeft dat hij moslim is, dan is dat toch gewoon zo?
Waarom zouden we dat nog in vraag moeten stellen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:Met dat punt ben ik met heist_175 eens, natuurlijk kan je veel nagaan maar je zal sommige zaken echt pas begrijpen als je 'binnen" bent.
Ook wordt er vaak leugens of onzin gezegd omwille (eigene) interesse.
Je kunt het maar weten als je er zelf inzit, dat is een truuk die vaak gebruikt wordt bij debatten, maar natuurlijk onzin.
Trouwens, eerst eventjes moslim worden zit er niet in, want afvallige moslims worden gestraft, tot de doodstraf toe.
Het blijft een barbaars systeem.

Toch raar dat het keer op keer moslims zijn die zichzelf opblazen.
Vandaar dat ontkenner heist dan maar doet alsof het niet zeker is dat het moslims zijn.
Een beetje eerlijkheid kan natuurlijk nooit kwaad bij een discussie.
Laatst gewijzigd door boulder 21 jul 2016, 09:17, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Het is niet de koran of islam want zelfs onder moslims bestaan er diverse zeer tegengestelde interpretaties en de meeste slachtoffers van terreur zijn ook moslims. Mensen interpreteren dingen anders en sommigen gaan daar serieus (te) ver in. Zowel de bijbel als de koran kunnen op verschillende manieren geïnterpreteerd worden.
Maar moslims geloven dat de koran het letterlijke woord van hun god is en dat daar geen letter mag aan veranderd worden, christenen dat het geschreven is door andere gelovigen.
Dat laatste biedt natuurlijk veel meer ruimte voor interpretatie.
Dat zie je dan ook in de starheid waarmee moslims hun geloof belijden.
Vrouwen blijven minderwaardig, stenigen, handjes afkappen, het blijven barbaren, ook na duizenden jaren.

De rest van je betoog is een poging om alles op één hoopje te gooien.
Een bijtende hond heeft niets hiermee te maken.
Het gaat over mensen, die verondersteld worden een zekere vorm van intelligentie te hebben, en over hun eigen daden te kunnen nadenken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

boulder schreef:Je kunt het maar weten als je er zelf inzit, dat is een truuk die vaak gebruikt wordt bij debatten, maar natuurlijk onzin.
Pff, waarom zeg/vind je dat het een truuk is? Heb al veel zaken gehoord over bepaalde zaken en blijkt achteraf onzin omdat degene die dat gezegd heeft eigene interesse heeft of gewoon dingen zegt zonder zijn bron goed te controleren. Deze soort heb je overal.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is helemaal niet zo dat christenen en joden mogen gedisrespecteerd worden in de koran, tenslotte zijn zei de bewaarders van het schrift van god. Dé sharia is iets anders.

http://www.answering-islam.org/Dutch/gr ... riften.htm

Volgens mij zijn er dingen die er door elkaar gehaald worden, maar dan ben ik ook geen expert.

Trouwens als ik het goed begrepen heb was Jezus een jood en Mohamed was een christen, "geen katholiek" een christen. Jezus zei ook bid uw lichaam is uw tempel, wat wilde zeggen dat je helemaal geen orgaan of kerk nodig hebt om te geloven, katholieke kerk is een uitbuiting van het geloof, wat als ik me goed herinner door Socrates gesuggereerd was om een grote bevolking onder controle te houden, net zoals men nu de islam probeert uit te buiten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Het punt is dus om de verspreiding van dergelijke extremen tot een minimum te beperken ZONDER de ganse groep te treffen. Je gaat dus niet al je honden straffen omdat er een gebeten heeft.
Maar als je wat vaak gebeten wordt ga je geen enkele hond nog vertrouwen en doe je ze uiteindelijk weg.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dus wat er éérst moet gebeuren (volgens mij) is: deze softe justitie moet veel strenger worden zowel in het algemeen als voor deze soort.

Een klein voorbeeldje:

Procedurefoutje; beschuldigde wordt vrijgesproken? Wie kan dat uitleggen? Is em opeens braaf nu?

En zo heb je nog hoor...
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

boulder schreef:Maar moslims geloven dat de koran het letterlijke woord van hun god is en dat daar geen letter mag aan veranderd worden, christenen dat het geschreven is door andere gelovigen.
Je blijft dezelfde fout maken omdat anders uw theorie van smijt iedereen op 1 hoop niet meer houdbaar is. Er zijn ook bij moslims grote interpretatieverschillen van de koran. Je hoeft geen letter te veranderen om iets anders te interpreteren, dat is net wat interpretatie betekent. Elke stroming denkt natuurlijk dat hun interpretatie van dezelfde letters de ware is en dat anderen afvalligen zijn. Dit verklaart ook waarom ze weinig problemen hebben met moslimslachtoffers, soms zijn ze zelfs het doelwit en ze vormen de meerderheid van de slachtoffers.

De vergelijking met de hond die bijt, ja iemand die gebeten wordt kan besluiten om geen hond meer te nemen maar hij kan niet verwachten dat iedereen zijn hond gaat wegdoen.

Procedurefouten zijn soms moeilijk uit te leggen maar als we ons als rechtstaat boven anderen willen plaatsen dan moeten we ook de regels van de rechtstaat respecteren en dat betekent dat we ook de rechten van verdediging moeten eerbiedigen. Deze fouten zouden niet mogen gebeuren en daar moet meer aandacht voor zijn. Dat betekent niet dat er aan deze regels niets gedaan kan worden zodat de gevolgen minder ernstig zijn zoals een nietigverklaring.Er mag best een onderscheid tussen grove schendingen en mindere fouten zijn.

Ik ben het grotendeels eens met Ofloo dat mensen het geloof (welk dan ook) misbruiken om grote groepen te controleren. Dat is DE reden waarom ik er persoonlijk minder "geloof" aan hecht. :lol:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef: Dizzy schreef:
Het punt is dus om de verspreiding van dergelijke extremen tot een minimum te beperken ZONDER de ganse groep te treffen. Je gaat dus niet al je honden straffen omdat er een gebeten heeft.



Maar als je wat vaak gebeten wordt ga je geen enkele hond nog vertrouwen en doe je ze uiteindelijk weg.
Ik weet nog vroeger, als iemand iets uitgespookt had in de klas, en die iemand wou zijn verantwoordelijkheid niet opnemen, dan werd de hele klas gestraft.
En dat hielp héél goed, want de volgende keer deed die persoon dat niet meer (dankzij de sociale druk/controle).

Wat mij betreft mag die sociale druk/controle bij de meeste allochtonen serieus naar omhoog.
Maw opvoeding, opvoeding, opvoeding (dat geldt vaak ook voor autochtone ontspoorden).

't Probleem is als de ouders niet meewillen... dan is er weinig aan te doen.
En als ik vele ouders in Molenbeek zie rondlopen, dan vrees ik voor de zaak...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nob schreef:Wat mij betreft mag die sociale druk/controle bij de meeste allochtonen serieus naar omhoog.
Maw opvoeding, opvoeding, opvoeding (dat geldt vaak ook voor autochtone ontspoorden).

't Probleem is als de ouders niet meewillen... dan is er weinig aan te doen.
En als ik vele ouders in Molenbeek zie rondlopen, dan vrees ik voor de zaak...
Die discussie hebben we reeds gehad hier... maar ik ben ook nog steeds van mening dat vanuit de moslim wereld er geen duidelijke signalen komen dat het de verkeerde weg uitgaat. Feit is dat het gewoon een andere cultuur is... en de tegenstellingen zijn gewoon te groot.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

r2504 schreef:het gewoon een andere cultuur is... en de tegenstellingen zijn gewoon te groot.
Maak van molenbeek & co een onafhankelijke staat, probleem opgelost :lol:?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

r2504 schreef:
Nob schreef:Wat mij betreft mag die sociale druk/controle bij de meeste allochtonen serieus naar omhoog.
Maw opvoeding, opvoeding, opvoeding (dat geldt vaak ook voor autochtone ontspoorden).
Die discussie hebben we reeds gehad hier... maar ik ben ook nog steeds van mening dat vanuit de moslim wereld er geen duidelijke signalen komen dat het de verkeerde weg uitgaat. Feit is dat het gewoon een andere cultuur is... en de tegenstellingen zijn gewoon te groot.
Opvoeding is inderdaad een belangrijk punt en hier kan er nog veel aan gedaan worden. Ook de ouders hebben hun verantwoordelijkheid maar ik zie graag ook meer inzet op buurtwerk en straathoekwerkers. Deze mensen hebben een veel beter overzicht over wat er zich afspeelt in een wijk. Als je het verschil ziet tussen wijken/steden dan moet er toch iets zijn dat maakt dat het op de ene plaats fout loopt en op een ander niet.

Het is niet zo dat er vanuit de moslimwereld geen veroordelingen zijn van deze daden en eigenlijk is ook dat misplaatst. Ik ga me ook niet verantwoorden voor elke misdaad die door een blanke of katholiek wordt gepleegd. Nogmaals, bij zowat elke aanslag zijn ook moslims slachtoffer maar dat wordt telkens vergeten. Het geloof is een excuus om onmenselijke daden te plegen, het opzetten van bevolkingsgroepen is de bedoeling van terreur en velen trappen er met open ogen in. Angst zorgt ervoor dat mensen niet meer helder denken en zuiver hun instinct volgen, zelden zijn dat de verstandigste beslissingen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Die discussie hebben we reeds gehad hier... maar ik ben ook nog steeds van mening dat vanuit de moslim wereld.
er is niet zoiets als 1 moslimwereld en wanneer is het volgens jou genoeg?
er zijn er meerderen miljoenen moslims gevlucht voor de waanzin van IS , is dat niet genoeg afkeuring vanuit "de moslimwereld" tegen IS?

wil je ideetjes tegen de terror? gewoon Facebook en fora afschuimen

allemaal gelezen
een moslimreservaat oprichten daar n SYrie
baardenverbod,
heeldere families deporteren
koran verbieden
Moskeeën platbranden
nationaliteit afpakken
...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dizzy schreef:Ook de ouders hebben hun verantwoordelijkheid maar ik zie graag ook meer inzet op buurtwerk en straathoekwerkers. Deze mensen hebben een veel beter overzicht over wat er zich afspeelt in een wijk. Als je het verschil ziet tussen wijken/steden dan moet er toch iets zijn dat maakt dat het op de ene plaats fout loopt en op een ander niet.
Dringt het je niet op dat deze mensen wereldwijd altijd van hetzelfde aard zijn? Dit is de plaag in onze generatie.
Dizzy schreef:Het geloof is een excuus om onmenselijke daden te plegen
De feit alleen dat mensen geïnspireerd worden of een goed gevoel krijgen van dat soort viezigheden zegt al veel en is erg genoeg, want de gewone mens wordt daar ziek van!
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:en wanneer is het volgens jou genoeg?
Er zijn diverse plaatsen in Belgie waar jij als Belg niet moet komen... nochtans zijn dat "kinderen" die daar de regels dicteren.

Als ouders dus niet hun verantwoordelijkheid nemen om dit vanaf dag één te veroordelen dan geraken we er nooit uit.

Maar inderdaad... het is hun schuld niet, het zal wel die van ons zijn zeker ?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

@jos123: wat bedoel je precies met dezelfde aard?
Ben overal ter wereld geweest en uit ondervinding kan ik u zeggen dat je overal goeie en minder goeie mensen hebt maar de goeie zijn gelukkig nog altijd ver in de meerderheid. Bekijk mensen eens als individuen en veroordeel ze niet om daden van individuen uit de groep. Heb je dat niet in je christelijke opvoeding (barmhartigheid, rechtvaardigheid, gelijkheid,...) geleerd of heeft je opleiding ook gefaald? Geschiedenis was duidelijk ook niet je sterkste vak want anders wist je dat men de kerk ook serieus had kunnen aanpakken voor alle misdaden die zij begaan heeft en begaat.

@2504: Je kan overal komen en ik loop wekelijks door Molenbeek, the hellhole der hellholes... als je het wil geloven. Je hebt wel gelijk dat de opvoeding vaak te wensen overlaat maar dan moet je ook weten dat in sommige culturen het normaal is dat de gemeenschap instaat voor de opvoeding. Hier werkt dat niet want hier is iedereen individualistisch. Dat moet je inderdaad aanpakken en daarom pleit ik voor meer straathoekwerkers die bijvoorbeeld spijbelaars kunnen helpen. Ook voorbeelden uit de eigen groep zijn belangrijk om te tonen dat school wel degelijk zin heeft, ook als je meer wil dan garagepoorten installeren. Het is niet alleen onze fout of alleen hun fout, we zitten samen met de problemen en dus zal er van beide kanten goede wil nodig zijn.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef: Dat moet je inderdaad aanpakken en daarom pleit ik voor meer straathoekwerkers die bijvoorbeeld spijbelaars kunnen helpen. Ook voorbeelden uit de eigen groep zijn belangrijk om te tonen dat school wel degelijk zin heeft, ook als je meer wil dan garagepoorten installeren. Het is niet alleen onze fout of alleen hun fout, we zitten samen met de problemen en dus zal er van beide kanten goede wil nodig zijn.
Misschien dat je voorstel wel werkt, maar toch wringt dit voor mij serieus.
Waarom zou ik straathoekwerkers moeten betalen voor mensen die naar hier gekomen zijn?
Voor mij moet gewoon 100% van de inspanning van hun kant komen. Ik zie niet in waarom ik ook maar de minste moeite moet doen voor die mensen?
Leg mij eens juist uit wat ik hen verschuldigd ben... In mijn ogen zijn zij ons veel verschuldigd (en ik verlang dat nog niet eens, ik vraag gewoon dat ze zich aanpassen en zelfs dat lukt niet).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dizzy schreef:Bekijk mensen eens als individuen en veroordeel ze niet om daden van individuen uit de groep
Ik beoordeel geen enkele groep, ik zeg wel kijk naar de feiten en vergelijk. Terrorisme is niet in molenbeek uitgevonden; geen lokale probleem dus en dus ook niet de buurt die beter had moeten meewerken. Waarom spreekt het (bij sommige van) hen wel aan en niet bij een andere gemeenschap? Tekeer gaan tegen hun mensen van eigen land? Hoe zot is me dat? Die mensen zijn hier geboren en getogen een kleine dankbaarheid zou al mooi zijn.
Dizzy schreef:Heb je dat niet in je christelijke opvoeding (barmhartigheid, rechtvaardigheid, gelijkheid,...) geleerd of heeft je opleiding ook gefaald?
Mijn opleiding is meer dan geslaagd, ik respecteer iedereen maar ben gelukkig niet blind. Als iemand je (niet persoonlijk :)) iets heel ergs wil aandoen heb je dan ook respect of ga je drastische maatregelen nemen?
Dizzy schreef:Geschiedenis was duidelijk ook niet je sterkste vak want anders wist je dat men de kerk ook serieus had kunnen aanpakken voor alle misdaden die zij begaan heeft en begaat.
Ik probeer niks goed te praten, ik zeg dat momenteel die mensen de plaag zijn van deze generatie.
Dizzy schreef:Het is niet alleen onze fout of alleen hun fout, we zitten samen met de problemen en dus zal er van beide kanten goede wil nodig zijn.
Ik begrijp niet waarom je dat een fout noemt? Die zijn juist de tegenovergestelde.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Nob schreef:
Dizzy schreef: Dat moet je inderdaad aanpakken en daarom pleit ik voor meer straathoekwerkers die bijvoorbeeld spijbelaars kunnen helpen. Ook voorbeelden uit de eigen groep zijn belangrijk om te tonen dat school wel degelijk zin heeft, ook als je meer wil dan garagepoorten installeren. Het is niet alleen onze fout of alleen hun fout, we zitten samen met de problemen en dus zal er van beide kanten goede wil nodig zijn.
Misschien dat je voorstel wel werkt, maar toch wringt dit voor mij serieus.
Waarom zou ik straathoekwerkers moeten betalen voor mensen die naar hier gekomen zijn?
Voor mij moet gewoon 100% van de inspanning van hun kant komen. Ik zie niet in waarom ik ook maar de minste moeite moet doen voor die mensen?
Leg mij eens juist uit wat ik hen verschuldigd ben... In mijn ogen zijn zij ons veel verschuldigd (en ik verlang dat nog niet eens, ik vraag gewoon dat ze zich aanpassen en zelfs dat lukt niet).
Dat is het probleem. Iedereen denkt dat de ander alles moet doen maar dat zal in realiteit nooit zo gebeuren.

Je bekijkt het ook te economisch en vooral op te korte termijn. Punt is dat de multiculturele samenleving er onomkeerbaar is en dat we er het beste van moeten maken. Je kan dan op je punt blijven dat zij de gast zijn en zich moeten aanpassen. Dat klopt voor een deel maar niemand zal zich 100% aanpassen en dat hoeft ook niet. Er zijn genoeg onaangepasten Belgen en wat is aangepast? Mijn idee is waarschijnlijk anders dan dat van jou.

De kosten van de boel te laten zoals het is zal vele malen hoger zijn dan enkele straathoekwerkers. Bekijk de problemen van vandaag, hoeveel schade, ook economisch, richt dat aan? Hoeveel leed? Dan heb ik veel over om dat te vermijden. We kunnen er trouwens veel aan winnen als we deze groep even goed aan het werk krijgen als de autochtone bevolking. We hebben ELKE jongere nodig om de vergrijzing op te vangen of gaan we op onze oude dag bij een robot zitten?

Je bent hun niets verschuldigd maar je kan het voor jou en je kinderen wel beter maken als er minder miserie is. Het zal dus van 2 kanten moeten komen of we gaan verder zoals nu. Ik kies voor het eerste want het tweede is totaal uitzichtloos en zal enkel tot veel meer miserie leiden.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dizzy schreef:Punt is dat de multiculturele samenleving er onomkeerbaar is en dat we er het beste van moeten maken.
Waarom importeert EU dan nog enkele miljoenen?
Dizzy schreef:Iedereen denkt dat de ander alles moet doen maar dat zal in realiteit nooit zo gebeuren.
Dus jij bent de enige?
Dizzy schreef:Ik kies voor het eerste want het tweede is totaal uitzichtloos en zal enkel tot veel meer miserie leiden.
Dus geef je zich over?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Multiculturele samenleving ? Mulitcultureel naast elkaar leven trekt er beter op
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

@jos123: terrorisme is niet beperkt tot moslims. Het bestaat al eeuwen en bij alle bevolkingsgroepen. Was je bij geschiedenis iets meer oplettend dan bij godsdienst dan wist je dat. Merk ook op dat moslims bij de politie al nuttige bijdrages leverden maar soms gewoon genegeerd werden. Ook burgers die moslim zijn leverden al waardevolle info.

Als iemand mij iets ergs wil aandoen zal ik me verdedigen maar ik zal ook hard nadenken waarom men mij dat wil aandoen.

Met termen als plaag of doen alsof moslims het omgekeerde zijn van ons gaan we er niet komen. Dat zorgt enkel voor onbegrip en meer afstand tussen de goede individuen aan alle kanten. Moslims willen hetzelfde als wij, gezond zijn, eten op tafel en een dak voor hun gezin. Wat ze eten, welke kleren ze dragen of in welke richting ze op een mat bidden kan me geen bal schelen.

Omdat andere landen er nog veel meer opvangen nemen wij er zo weinig mogelijk op. Zelfs miljarden voor een totaal losgeslagen zot hebben we er voor over voor deze tijdelijke vertraging.

Met iedereen bedoelde ik iedereen met jouw idee want ik ben lang niet de enige die beseft dat het alternatief eigenlijk geen alternatief is.

Dat is ook niet overgeven maar zich aanpassen aan een nieuwe realiteit ipv vechten tegen iets dat al voorbij is. Je bent voor aanpassen maar enkel voor anderen, zelf wil je niets doen. Zoals Ieke zegt, naast elkaar leven heeft ons gebracht waar we nu zijn, geweldig goed werkt dat toch niet.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef:Dat is ook niet overgeven maar zich aanpassen aan een nieuwe realiteit ipv vechten tegen iets dat al voorbij is. Je bent voor aanpassen maar enkel voor anderen, zelf wil je niets doen. Zoals Ieke zegt, naast elkaar leven heeft ons gebracht waar we nu zijn, geweldig goed werkt dat toch niet.
De situatie is wat ze is, dus ik berust in mijn lot? Neen danku.

"Iets dat al voorbij is"? Het is er gekomen, dus het kan gaan ook... Niets staat vast.

Liever 1x door de zure appel bijten en het deftig oplossen dan nog decennia met de miserie zitten.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dizzy schreef:terrorisme is niet beperkt tot moslims. Het bestaat al eeuwen en bij alle bevolkingsgroepen
Heb ik gezegd dat het beperkt is tot moslims?
Dizzy schreef:Als iemand mij iets ergs wil aandoen zal ik me verdedigen maar ik zal ook hard nadenken waarom men mij dat wil aandoen.
Hoe ga je zich verdedigen? Hoe ga je zich verzetten? Heb je eens erover nagedacht? En weet je al intussen waarom?
Dizzy schreef:Met termen als plaag of doen alsof moslims het omgekeerde zijn van ons gaan we er niet komen.
Had ik het over moslims? Ik heb het over de mensen van bepaalde groepen die praktijken van terrorisme goedkeuren/ondersteunen.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jos123 schreef:
boulder schreef:Je kunt het maar weten als je er zelf inzit, dat is een truuk die vaak gebruikt wordt bij debatten, maar natuurlijk onzin.
Pff, waarom zeg/vind je dat het een truuk is? Heb al veel zaken gehoord over bepaalde zaken en blijkt achteraf onzin omdat degene die dat gezegd heeft eigene interesse heeft of gewoon dingen zegt zonder zijn bron goed te controleren. Deze soort heb je overal.
Het is natuurlijk een truuk.
Paar voorbeeldjes?
Jij hebt een mening over BMW's die BMW rijders niet zint?
Heb jij een BMW van de laatste generatie ?
Indien niet, klep houden, want je weet niet waarover je het hebt.

Jij hebt een mening over abortus ?
Ben je een vrouw ?
Zo neen, klep houden, want je weet niet waarover je het hebt.
Ben je wel een vrouw ?
Heb je dan al een abortus gehad?
Neen?
Klep houden, want je weet niet waarover je het hebt.
Hiermee sluit je dus op een forum zowat 99% van de deelnemers uit.

Enz. enz.
Gewoon kwestie van het criterium net zo te kiezen dat je zelf aan de voorwaarden voldoet en de andere die je wilt uitsluiten van het debat niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ik kan je ook omgekeerde voorbeeldjes geven hoor :-) .

Je hebt een mening over de smaak van komkommers.
At je ooit een komkommer?
Indien niet, klep dicht 8)

Het is niet altijd een truuk, soms kan je zaken begrijpen alleen door maar eens te proeven.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ofloo schreef:Het is helemaal niet zo dat christenen en joden mogen gedisrespecteerd worden in de koran, tenslotte zijn zei de bewaarders van het schrift van god.
Da's dan toch wel vreemd, want het heeft niet lang geduurd of islam viel christelijke gebieden aan, en waar zij kwamen werden christenen wel degelijk gediscrimineerd.
Ofloo schreef:Trouwens als ik het goed begrepen heb was Jezus een jood en Mohamed was een christen, "geen katholiek" een christen. Jezus zei ook bid uw lichaam is uw tempel, wat wilde zeggen dat je helemaal geen orgaan of kerk nodig hebt om te geloven, katholieke kerk is een uitbuiting van het geloof, wat als ik me goed herinner door Socrates gesuggereerd was om een grote bevolking onder controle te houden, net zoals men nu de islam probeert uit te buiten.
Ja, ik heb ook begrepen dat jezus jood was, en dat het onder Paulus was dat de afscheuring van het jodendom er gekomen is.
Maar ik vind andere godsdiensten nu ook niet direct je van het, het gaat immers vaak om hetzelfde soort primitieve woestijnvolkeren die een heilig boek geschreven hebben.
In die tijd zal het wel modern geweest zijn, maar het is niet meegeëvolueerd met de beschaving.
Uiteindelijk vind ik atheïsme nog altijd de gezondste houding, het zorgt ervoor dat je openstaat voor alle mogelijke evoluties, en geen enkele stem als eeuwig juiste ziet.
Maar als ik een rangorde zou maken dan zou ik christendom toch beschaafder vinden dan islam, omdat dat laatste een recept voor verstarring is.
Als jij gelooft dat alles wat in dat boek staat letterlijk het woord is van een god, en dat die god dient gerespecteerd te worden, dan geeft dat bitter weinig manoeuvreerruimte.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:
Dizzy schreef:Het punt is dus om de verspreiding van dergelijke extremen tot een minimum te beperken ZONDER de ganse groep te treffen. Je gaat dus niet al je honden straffen omdat er een gebeten heeft.
Maar als je wat vaak gebeten wordt ga je geen enkele hond nog vertrouwen en doe je ze uiteindelijk weg.
Ja, en als moslims aanvallen zie ik geen enkele selectiviteit.
In Nice werden mannen, vrouwen en kinderen ongenadig platgewalst.
Jong of oud, het maakte allemaal niet uit.
Maar omgekeerd moeten altijd de fluwelen handschoentjes gehanteerd worden.
Ik hoop dat er nog veel bommen op IS doelwitten gedropt worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Je blijft dezelfde fout maken omdat anders uw theorie van smijt iedereen op 1 hoop niet meer houdbaar is. Er zijn ook bij moslims grote interpretatieverschillen van de koran. Je hoeft geen letter te veranderen om iets anders te interpreteren, dat is net wat interpretatie betekent. Elke stroming denkt natuurlijk dat hun interpretatie van dezelfde letters de ware is en dat anderen afvalligen zijn.
"Grote" verschillen.
Ik zie weinig grote verschillen.
Mochten er werkelijk grote verschillen zijn, dan zou je makkelijk moslimdemocratieën kunnen opnoemen, maar waar zijn die?
Bij grote verschillen zou je denken dat er groepen zijn die radicaal zijn, en andere die gematigd zijn, maar waar zijn die gematigden dan?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Opvoeding is inderdaad een belangrijk punt en hier kan er nog veel aan gedaan worden. Ook de ouders hebben hun verantwoordelijkheid maar ik zie graag ook meer inzet op buurtwerk en straathoekwerkers. Deze mensen hebben een veel beter overzicht over wat er zich afspeelt in een wijk.
Lijkt mij weer een manier om het probleem voor jarenlang te negeren, wachtende tot dat iets oplevert.
De ouders moeten hun taak vervullen, vraag is, zijn die ouders stiekem niet even radicaal?
Dizzy schreef:Als je het verschil ziet tussen wijken/steden dan moet er toch iets zijn dat maakt dat het op de ene plaats fout loopt en op een ander niet.
Altijd een poging om de schuld op de westerse samenleving, het beleid, ... te steken.
Het zijn gewoon die bommenleggers en hun kliek die schuldig en verantwoordelijk zijn, niemand anders.
Dizzy schreef:Het is niet zo dat er vanuit de moslimwereld geen veroordelingen zijn van deze daden en eigenlijk is ook dat misplaatst. Ik ga me ook niet verantwoorden voor elke misdaad die door een blanke of katholiek wordt gepleegd.
Weer zo'n verdraaiing.
Het gaat er niet over dat iemand een misdaad pleegt, het gaat erover dat die een misdaad pleegt in naam van een geloof waar je zelf toebehoort.
Vergelijk het met politieke partijen, die hebben ministers, parlementairen, ...
Als één van hen een duidelijke misdaad pleegt, dan zullen die zich ervan distantiëren.
Dat is niet misplaatst, het geeft duidelijk aan wat hun standpunt is.
Als moslimorganisaties dat niet doen, dan geeft dit een heel dubieus signaal.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Dat is het probleem. Iedereen denkt dat de ander alles moet doen maar dat zal in realiteit nooit zo gebeuren.
Ach, komaan.
Zij sturen terroristen, en de remedie gaat zijn om ze nog wat meer te pamperen, zeker.
Wij hebben genoeg geïnvesteerd in die mensen, het is tijd dat ze wat dankbaarheid tonen.
Van de andere kant daarentegen heb ik maar weinig gezien.
Altijd de westerse samenleving, waar ze zelf zo gretig mogelijk van profiteren, als het grote kwaad bestempelen, bommen leggen, ...
Wij hebben genoeg gedaan, nu is het hun beurt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

@boulder

Daar heb waarschijnlijk volkomen gelijk in.

Nu om te zeggen dat één godsdienst beschaafder is dan de andere, .. alle godsdiensten getuigen van barbaarsheid. Het idee dat iemand een boek nodig heeft om te zeggen hoe hij moet leven en/of om te zeggen dat hij goed is, getuigt in mijn ogen van zwakheid en angst.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

EDIT: Trouwens jij begrijpt dat verkeerd er kan bij de moslim gemeenschap enkel van misdaad gesproken worden als deze verricht wordt tegen een gelovige de andere ongelovige zijn beesten en daar mag men doen wat hij wil verkrachten, stelen, moorden, enz. Het is maar hoe je het wil interpreteren. En daar moet je niet voor van Syrië komen. Ook de moslim gemeenschap die hier geboren is denkt er zo over, hoeveel keer ik gehoord heb pff dat mag da's toch maar een Belg wil jij niet weten. Er wordt gewoon met een dubbele standaard gemeten, als je een moslim aanspreekt en bv stelen mag, zegt deze nee, wat hij er wel vergeet bij te vertellen is, dat dit enkel geld voor gelovigen. Als je van een vogel een gouden armband afneemt is het dan stelen? Het is maar hoe je het wil bekijken. En de ongelovige zijn in hun ogen minder dan dieren, dit ongedierte moet gedood worden. Allé ik citeer enkel, mijn interpretatie ervan.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Na de aanslag in Nice wordt het misschien interessant om de discussie "islam in onze samenleving" en "terrorisme" op te splitsen, aangezien IS ook losstaande daden van terrorisme zonder religieuze context ook "opeisen". Het wordt meer en meer duidelijk dat het terreur waar wij lokaal mee te maken hebben niet om religieuze redenen zijn en ook zelden voor religieuze doelstelling, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de daden in Israël. Het islam heeft er steeds minder en minder mee te maken, maar in dit topic wordt het verschil gewoon compleet weggeveegd.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Omdat het wel met elkaar te maken heeft, waar besluit jij dat is geen religieuze organisatie is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Vanaf heden moet je ook beetje opletten wat je zegt, je kan sneller haatprediker zijn dan dat je zelf denkt.

https://tweakers.net/nieuws/113809/milj ... ceren.html
Laatst gewijzigd door Ofloo 22 jul 2016, 09:45, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Phuncz schreef:Na de aanslag in Nice wordt het misschien interessant om de discussie "islam in onze samenleving" en "terrorisme" op te splitsen, aangezien IS ook losstaande daden van terrorisme zonder religieuze context ook "opeisen".
Wat eisen ze dan wel op... IS wil een kalifaat en alles wat in de weg staat zal afgeslacht worden als ongelovige.

200% in de naam van de Islam... raar dat je het wil bekijken als twee aparte dingen ?

Zijn alle moslims daarom terroristen... absoluut niet maar we kunnen niet ontkennen dat de onderstroom in hun godsdienst geen "rare trekjes" heeft.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Er is ook geen volmondig afkeuring door de gemeenschap van de gebeurtenissen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ofloo schreef:Het idee dat iemand een boek nodig heeft om te zeggen hoe hij moet leven en/of om te zeggen dat hij goed is, getuigt in mijn ogen van zwakheid en angst.
Wat een onzin zeg, dus bv een Belg die volgens de Belgische wetgeving leeft (die trouwens in een boek staan) is volgens jou teken van zwakheid & angst?
In het verkeer; stel iedereen doet wat em wilt, hoe zou dat verlopen denk je?
Een boek met reglementen/wetten eender waar is noodzakelijk, anders doet iedereen zijn zin en dan krijg je een grote puienhoop!
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gesloten

Terug naar “Allerlei”