The future is now - BMW ConnectedDrive

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik denk dat de toekomst net gearriveerd is, toen we niet aan't opletten waren.

Dus sinds eergisterenmiddag m'n nieuwe F20 LCI (118D facelift model). Ik had de opties BMW ConnectedDrive en RemoteServices er niet opgenomen (eerst wel, maar dan werd ie te duur, dus er terug af laten halen).

Blijkt nu dus dat je die opties vanop je eigen laptop via de website van BMW op je auto kan laten activeren, allemaal via "de servers" van BMW. User account aanmaken, je auto via de VIM (chassisnummer) toevoegen, er wordt een code naar de auto gestuurd, die even invullen in de website en dan kan je kiezen welke paketten je er allemaal opzet. Zo heb ik dus net voor 17€ internet in m'n auto geactiveerd, onbeperkt (zeggen ze toch), bediening is via de iDrive Touch controller. Ik zal straks eens een foto sturen van userbase.be op het iDrive scherm haha :) Dus voor de goede orde: ik gebruik hiervoor dus niet de verbinding van m'n iPhone, nee, dat is via de ingebouwde SIMkaart "in" de auto.

Maar die RemoteServices is nog het allercoolste. Die optie zat dus niet op m'n auto, en via de website geactiveerd. Ik kan nu via de MyBMW Remote app op m'n iPhone m'n auto "bedienen". Zo kan ik via het 3G netwerk de koplampen laten flkkeren, of zelfs de claxon, of zelfs de auto toe of opendoen. En het coolste is dat ik in die app kan aangeven "ik wil dat morgenvroeg om 08h15 de airco al begint te verwarmen". Vanmorgen geprobeerd en in een opgewarmde auto van 21,5°C gestapt - what the hell? :)

Alleen spijtig dat ze in deze huidige versie de mogelijkheid eruit hebben gehaald om nieuwe SMS berichten op het scherm van de auto te laten zien. Heb me er al rot achter gezocht, en via één of andere compatibiliteit-lijst wordt dat in de huidige versie niet ondersteund. Hopelijk komt het later terug...
2015-10-22 21.36.29.jpg
2015-10-22 19.19.33.png
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb dat al een tijdje in mijn F10 :)

Nog een handige: als ik ergens kom waar de GPS de weg niet correct heeft door nieuwe wegen/werken, zal deze ook via de SIM het updaten en de volgende keer als ik er kom, is alles netjes correct.

Echter, de site is wel regelmatig out:
MAINTENANCE.
Due to maintenance work, the website is currently not available. Please try again later.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Welke opties zijn dan wel nodig om deze optie later te kunnen activeren?
Professional GPS en bluetooth?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Ziet er cool uit!

Nu heb zelf geen moderne boordcomputer in mijn auto zitten, de gewone temperatuur/brandstofverbruik per 100km/brandstof real time en dat is het denk ik.
Nu heb ik graag de laatste snufjes maar autofabrikanten zijn echt nog niet goed mee op dat vlak.

PS: €17 eenmalig of per maand?
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Dafke schreef:Ik heb dat al een tijdje in mijn F10 :)
Bij jou was het al geïnstalleerd als je de wagen ging afhalen bij de dealer?
Bij mij dus niet, en ik heb die opties achteraf kunnen toevoegen, gewoon zo via de website van BMW, dus niet langsgaan bij de dealer "om de software te laten updaten" hé :)
Kenniey schreef:Welke opties zijn dan wel nodig om deze optie later te kunnen activeren?
Professional GPS en bluetooth?
Bluetooth is niet echt nodig hiervoor denk ik. Door de professional GPS zit er een SIMkaart in de auto, dat zal er wel mee te maken hebben. Maar welke optie je er nog voor nodig hebt weet ik niet...
FunkStar schreef: Nu heb ik graag de laatste snufjes maar autofabrikanten zijn echt nog niet goed mee op dat vlak.

PS: €17 eenmalig of per maand?
€17/maand, heb het nu gewoon voor 1 maand genomen, moest ik merken dat ik het veel gebruik, dan verleng ik het wel :)

En ja, er zijn al veel artikels verschenen over Apple's CarPlay en Google hoe-noemt-het-weer. Autofabrikanten staan daar echt niet voor te springen precies.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bestaat al even, ook bij andere merken. Hopelijk is het bij BMW wel sneller dan bij Mercedes, die hun app valt toch wel wat tegen qua laadtijden :-) Die van Volvo vond ik dan weer dik ok, alleen jammer genoeg ook een vrij dure optie.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik vind dit eigenlijk heel erg interessant. Europa loopt eigenlijk zwaar achter, want bij dezelfde merken als wij hier hebben, bestaan die spelletjes al jaaaren in US.

In US heeft Toyota en Lexus al sinds 2008 Enform, met gelijkaardige features (weliswaar toen nog niet met een app, maar met een PC en/of afstandsbediening). Hier in Europa (naar mijn weten) nog steeds niet te verkrijgen. Wel kost het daar ook zo'n 17€/maand, wat ik er niet aan zou betalen ;-)

Maar iig vind ik het allemaal speelgoed die niet echt nodig is. Moest het gratis zijn, zou ik het MISSCHIEN gebruiken. En dan nog.
Laatst gewijzigd door Dima_2005 23 okt 2015, 16:15, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

selder schreef:
Kenniey schreef:Welke opties zijn dan wel nodig om deze optie later te kunnen activeren?
Professional GPS en bluetooth?
Bluetooth is niet echt nodig hiervoor denk ik. Door de professional GPS zit er een SIMkaart in de auto, dat zal er wel mee te maken hebben. Maar welke optie je er nog voor nodig hebt weet ik niet...
De enige optie is dacht ik: connected drive en een gsm aansluiting.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef:En het coolste is dat ik in die app kan aangeven "ik wil dat morgenvroeg om 08h15 de airco al begint te verwarmen". Vanmorgen geprobeerd en in een opgewarmde auto van 21,5°C gestapt - what the hell?
Hoe werkt dat? Heb je de optie "standverwarming" op je auto zitten? Of start die simpelweg de motor?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dafke schreef:
selder schreef:
Kenniey schreef:Welke opties zijn dan wel nodig om deze optie later te kunnen activeren?
Professional GPS en bluetooth?
Bluetooth is niet echt nodig hiervoor denk ik. Door de professional GPS zit er een SIMkaart in de auto, dat zal er wel mee te maken hebben. Maar welke optie je er nog voor nodig hebt weet ik niet...
De enige optie is dacht ik: connected drive en een gsm aansluiting.
EDIT: je moet optie 6AC hebben, die standaard op alle modellen vanaf 07/2013 zit.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Leuk, maar hoeveel kost die optie ? dus buiten die 17€/mnd
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Kijk mijn post hierboven en je weet het..
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik lees hier replies met "bestaat al, ook bij andere merken", nu ben ik daar niet helemaal in thuis, maar extra functionaliteit in de boordcomputer van je auto laden via de website van de fabrikant... Dat heb ik toch nog niet veel gezien.

Ja, internet in je auto (al dan niet via de simkaart van de auto, of tethered via je smartphone) ja uiteraard. Maar die functionaliteit er zelf opzetten als die optie niet vanuit de garage erop staat... Nee, dat heb ik nog niet veel gezien. Zelfde verhaal met de remote-app op je smartphone...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer



Laatste zinnetje: available in every BMW..
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eigenlijk vind ik het niet zo onlogisch dat men na aankoop extra features kan activeren. Bij Windows hebben we toch ook al jaren een "anytime upgrade" programma... Als de feature er hardwarematig al in zit kan je als fabrikant maar best gebruikers de mogelijkheid geven ze achteraf te activeren, anders gaan er toch altijd hobbyisten zijn die uitzoeken hoe ze zelf de auto kunnen unlocken. Zoek maar eens op Audi Bluetooth unlock of zo :)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:Ik lees hier replies met "bestaat al, ook bij andere merken", nu ben ik daar niet helemaal in thuis, maar extra functionaliteit in de boordcomputer van je auto laden via de website van de fabrikant... Dat heb ik toch nog niet veel gezien.

Ja, internet in je auto (al dan niet via de simkaart van de auto, of tethered via je smartphone) ja uiteraard. Maar die functionaliteit er zelf opzetten als die optie niet vanuit de garage erop staat... Nee, dat heb ik nog niet veel gezien. Zelfde verhaal met de remote-app op je smartphone...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bij de Mercedes van een collega dacht ik van wel, als er dan toch al een simkaart in zit en hij bereikbaar is is dat maar een kleine stap. DLC voor wagens dus, al moet weet ik wel niet met al die merken die samen zijn of BMW en Mercedes niet gewoon onder dezelfde groep vallen tegenwoordig. Ook geen zin t op te zoeken momenteel.
Laatst gewijzigd door MClaeys 23 okt 2015, 23:38, in totaal 1 gewijzigd.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dafke schreef:EDIT: je moet optie 6AC hebben, die standaard op alle modellen vanaf 07/2013 zit.
6AC is Intelligent Emergency Call. Dit slaat op eCall, wat vanaf 31/03/2018 verplicht is in alle wagens.
De optie die de rest echter mogelijk maakt is 6AE (TeleServices).

Beide zitten standaard op alle 1-reeksen (althans de LCI's). Ga het straks eens uitproberen bij de mijne zie. :banana:
Die claxon heb ik vandaag al nodig gehad, want ik was vergeten op welke verdieping van de parkeertoren ik de wagen had gezet. :|
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

:P handig wel op die manier
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

De connect drive is een paar maanden terug al in het nieuws geweest wegens gehackt:

http://m.heise.de/newsticker/meldung/Co ... 40786.html

Alle BMW's zouden nu al gepatched moeten zijn...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik hang veel aan het internet :p Maar geen auto en geen huis (domotica). Alles wat op het net hangt kan gemanipuleerd worden :beerchug:
Al blijven die snufjes natuurlijk leuk.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik zie het nut/voordeel niet van op afstand uw lichten aan/uit doen?
Wat lijkt me wel leuk: standverwarming (maar dat bestaat al langer) - al kan je het hier vanop afstand programmeren, GPS met dataverbinding (ingeboude Waze maw) om te zoeken op naam (Coruyt Lier) en niet op adres, software updates.
Maar dat weegt - persoonlijk - niet op tegen de nadelen: prijs (€200 per jaar) + hacking
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:Ik zie het nut/voordeel niet van op afstand uw lichten aan/uit doen?
Allez nu... Blijkbaar nog nooit op een pikdonkere parking gestaan (bvb, ergens een weide van een of ander festival) ?
Dan is het wel handig dat je je lichten al kan aandoen voordat je bij de auto komt. 10j geleden had ik dat op mijn Volvo gewoon in de sleutel en was soms wel handig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kan je met een BMW gewoon met je sleutel... en werkt vanop een serieuze afstand.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Zelfde met Volvo. Bij men Peugeot moet ik op sluiten drukken en dan pinkt hij even.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Tomby schreef:
heist_175 schreef:Ik zie het nut/voordeel niet van op afstand uw lichten aan/uit doen?
Allez nu... Blijkbaar nog nooit op een pikdonkere parking gestaan (bvb, ergens een weide van een of ander festival) ?
Dan is het wel handig dat je je lichten al kan aandoen voordat je bij de auto komt. 10j geleden had ik dat op mijn Volvo gewoon in de sleutel en was soms wel handig.
De meeste auto's steken hun lichten wel aan als die open gedaan wordt op afstand en het is donker. En een sleutel werkt vaak al van vrij ver af. En indien niet kan je altijd je schedel gebruiken als (directionele) 'versterker'.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Dat met de sleutels dat doet toch iedere auto, dat doet de Ford Ka van m'n lief zelfs ...

Nog een leuke, vanavond gaan we eten in Antwerpen, en zonet het adres van dat restaurant als bericht naar de auto gestuurd :)
Weeral: niets nieuws, en zeker niet uniek maar daarom niet minder cool :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uiteraard hebben de meeste auto's dat je vanop afstand de lichten al kunt aandoen (al dan niet afzonderlijk van het openen). Daar ging het ook niet om, maar eerder dat Heist het nut niet inziet van vanop afstand je lichten te kunnen aandoen. En bij die Connected Drive kan dat nu dus blijkbaar ook via de app.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik ben ook geïnteresseerd en geboeid door zo'n gadgets, maar ik ben omwille van veiligheid-risico's terughoudend om mijn auto of domotica aan het internet te hangen.
Leveranciers voeren toch vaak een strijd om al eerste op de markt te komen, en dan worden de veiligheidsfeatures regelmatig uitgesteld.
Een smart-tv gaat nog net, maar die heeft hier wel zijn eigen internetverbinding.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op mijn auto staat

keyless start/stop
smart park assist
advanced cruise control
lane keep assist
brake assist en emergency brake assist
frontcamera en backcamera

Als je die aan het internet hangt, is het gewoon wachten totdat hij gehacked wordt en men er via afstandsbesturing mee wegrijdt ...
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 01 jul 2013, 07:16
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Maar dan track je die ook gewoon via internet/app he ;-)

De Tesla heeft het ook allemaal en daarvan zie je er toch niet veel gestolen worden (wereldwijd).
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kort door de bocht maar Tesla's worden niet gestolen omdat:
- er nog geen wisselstukken nodig zijn op de 2de hands markt
- je er niet mee kunt vluchten voor de politie omdat de batterij te vlug leeg is :-D
- ...

http://www.marketwatch.com/story/only-4 ... 2014-05-07

Maar ze kunnen wel eenvoudig genoeg gestolen worden

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Voor diegenen die graag Google Maps gebruiken en ook een BMW met ConnectedDrive hebben, kan je auto hier toevoegen: https://www.google.com/maps/sendtocar - nu kan je adressen vanuit Google Maps naar je BMW sturen, moet ne niet via de ConnectedDrive portal of app gaan :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Leuk dacht ik. Ook account aangemaakt en auto geactiveerd, maar dan mag je nog een serieus aftikken vooraleer je er van gebruik mag maken. Belachelijk duur :eek:
Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Uiteraard weet ik niet welke BMW je hebt, maar ...
Screen Shot 2018-04-12 at 11.13.08.png
Dat is zoals een game PC kopen, maar dan alle games via torrents downloaden, omdat ze te duur zijn.

Zo'n dingen weet je toch op voorhand :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik vind er maar weinig aan. Ze zouden beter Android Auto ondersteunen.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vind heel de gebruikerservaring van smartphone/apps integratie belabberd, en dat op een auto van 60k :(
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Daar heb je gelijk in, maar ik heb toch liever dat mijn autofabrikant zich bezig houdt met alles wat een auto een auto maakt, ipv de "meta" errond...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is waar, maar maak er dan geen schoon folderke van bij wijze van spreke, ofwel implementeer je het degelijk ofwel laat je het open voor andere, nu is het half en half
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik rij met een Focus RS sportauto, de opvolger die er ooit moet komen, en de nieuwe Focus 2018 heeft ook zulke connected tech:

http://www.autoexpress.co.uk/ford/focus ... s-and-pics
When drivers download the FordPass smartphone app they can locate, lock and unlock their car, and if the Focus is fitted with the eight-speed auto, it can even be started remotely. Wireless phone charging also makes an appearance in the Focus for the first time.
Echter vrees ik dat zulke tech nog meer ten prooi zal vallen van hackers. Kijk naar Mr. Robot, alle hacks die ze daar tonen zijn gevalideerd door echte security engineers en white hats, en daar zie je dus dat het wel degelijk kan. Het ergste is dan als je auto weg is en er geen sporen van inbraak zijn.

Leg het maar uit aan de verzekering.

In geval van mijn wagen kan ik gewoon de wagen openen zonders zelfs op de FOB te moeten duwen, zolang de FOB maar in de buurt is. Een beetje RF hacker met een relay attack geraakt zo in mijn auto als ik de FOB niet afscherm.

De garage weet trouwens niet hoe dit feature uit te zetten, de sales is er nooit op ingegaan. Het enige wat je kan doen is die key afschermen:

https://mechanics.stackexchange.com/que ... free-entry
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”