Trajectcontrole herkent geen gepersonaliseerde nummerplaten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wie met een gepersonaliseerde nummerplaat rondrijdt, hoeft niet op de rem te gaan staan wanneer hij of zij in Vlaanderen een trajectcontrole nadert. 'Onbegrijpelijk', vindt Open VLD-Kamerlid Vincent Van Quickenborne.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150521_01691715

Ik moest toch eens glimlachen. :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

'De camera's zijn nu voorgeprogrammeerd om alle Belgische nummerplaten te herkennen. Als we instellen dat ze ook de gepersonaliseerde platen lezen
Wablief? Alleen Belgische nummerplaten?
Lijkt als een late aprilvis?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

alle != alleen. Vanmorgen in het nieuws zeiden ze dat de meeste Europese nummerplaten herkend worden. Wat ik me daarbij wel afvraag: wat met gepersonaliseerde buitenlandse platen (bvb UK) ? Ik neem aan dat die ook niet herkend worden.

"Op dit moment rijden er in ons land zo’n 7.000 ­wagens rond met een gepersonaliseerde nummerplaat. Sinds april vorig jaar kregen zij nauwelijks of geen boetes in de bus."

Ik krijg dus het schijt van dat soort journalistiek, De Standaard onwaardig. Alsof de enige boetes die je vandaag krijgt, die van traject-controles zijn. Als ze gewoon geflitst worden, of betrapt worden met GSM, of verkeerd geparkeerd staan, etc... gaan ze een boete krijgen juist gelijk iedereen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Tomby schreef:Ik krijg dus het schijt van dat soort journalistiek, De Standaard onwaardig.
Maak je niet druk. Denk je nu echt dat kranten hun journalisten op pad sturen om artikels te vergaren? Alle kranten krijgen hun nieuws aangeleverd via persagentschap Belga en publiceren het dan. Waarom denk je dat verschillende artikels quasi identiek zijn in zowat alle kranten te lande?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Daar gaan we weer. Website de Standaard is uiteraard niet gelijk aan krant de Standaard. De link naar het artikel op de website is een artikel van Belga. Dat staat er duidelijk bij.
In de krant de Standaard is het artikel van een eigen redacteur (en staat er geen zin in zoals " Sinds april vorig jaar kregen zij nauwelijks of geen boetes in de bus").
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Er lezen meer mensen de site dan de krant, dus die comment was niet onterecht. Ook al kan de krant goed zijn, met dergelijk werk op je website zullen weinig mensen geneigd zijn de krant te kopen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als we instellen dat ze ook de gepersonaliseerde platen lezen, zullen meteen ook reclameopschriften of stickers op vrachtwagens en auto's geregistreerd worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling
Doet men dan geen controle tov. de DIV database voor het versturen van de boetes ?

Al zou natuurlijk de tekst van een reclame stikker kunnen overeenstemmen met een gepersonaliseerde nummerplaat.

Ik vrees dat voor dergelijke false-positive's niet meteen een oplossing is behalve manueel controleren.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor sommigen is de kost van €1000 euro een (tijdelijke) investering om zich te wapenen tegen boetes? :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

allemaal ne sticker op onze achterruit, heel het camera systeem ontregeld..

Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

r2504 schreef:
Als we instellen dat ze ook de gepersonaliseerde platen lezen, zullen meteen ook reclameopschriften of stickers op vrachtwagens en auto's geregistreerd worden en dat is natuurlijk niet de bedoeling
Doet men dan geen controle tov. de DIV database voor het versturen van de boetes ?

Al zou natuurlijk de tekst van een reclame stikker kunnen overeenstemmen met een gepersonaliseerde nummerplaat.

Ik vrees dat voor dergelijke false-positive's niet meteen een oplossing is behalve manueel controleren.
En dat kan nog heel makkelijk, zorg dat het systeem als het geen kenteken herkend, de hele foto gebruikt, en dat bij alle poortjes van de trajectcontrole. Daar staat genoeg detail op om iedereen uniek te herkennen. Ga dan pas kentekens proberen te herkennen als iemand te snel gereden heeft. Geen goede herkenning is dan pas handwerk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat je het toch wel simplistisch ziet. De snelheidsbepaling nu werkt net omgekeerd: de nummerplaten worden herkend, en daardoor is het gemakkelijk een voertuig te identificeren. Adhv het hele beeld een voertuig identificeren, dus zonder nummerplaat-herkenning, om daaraan dan de snelheidsbepaling te doen, lijkt me toch een pak moeilijker.
Maar het is dus zoals r2504 zegt: waarom niet wat flexibeler herkennen met mogelijke false positives. Sowieso worden m.i. de PVs zelf nog altijd manueel opgesteld en is er een foto vereist van het geverbaliseerde voertuig. Enige wijziging is dat er dan een foto van zowel begin als einde moet zijn, om zeker te zijn dat je niet verkeerdelijk geïdentificeerd werd door bvb een sticker of reclame, en er wel degelijk gezien wordt dat de 2 nummerplaten dezelfde zijn. Trouwens, als je zowel aan begin als einde geïdentificeerd wordt door je ANTWERP sticker van hierboven ipv door je nummerplaat, dan nog heb je (terecht) prijs (opnieuw er van uitgaand dat het PV zelf manueel uitgeschreven wordt).
Laatst gewijzigd door Tomby 21 mei 2015, 16:06, in totaal 2 gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Enorm hilarisch eigenlijk. Dit is zo typisch Belgisch en weer het bewijs van de waanzinnige halfslachtigheid waarmee alles in dit land geïmplementeerd wordt door de overheid. Belastingsgeld weer goed besteed.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

krisken schreef:Voor sommigen is de kost van €1000 euro een (tijdelijke) investering om zich te wapenen tegen boetes? :)
Voor die paar trajectcontroles nog niet echt een goede investering momenteel, maar wanneer ze volgend jaar als paddestoelen uit de grond schieten inderdaad wel. Dan zullen die platen buiten vliegen en zal men het plots wel kunnen aanpassen ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:De snelheidsbepaling nu werkt net omgekeerd: de nummerplaten worden herkend, en daardoor is het gemakkelijk een voertuig te identificeren. Adhv het hele beeld een voertuig identificeren, dus zonder nummerplaat-herkenning, om daaraan dan de snelheidsbepaling te doen, lijkt me toch een pak moeilijker.
Uiteindelijk doet men nu gewoon OCR op gans het beeld... in alle herkende tekst scanned men dan naar de mogelijke patronen zoals cijfer-streepje-drie letter-drie cijfers. Iedere tekst die voldoet wordt dus aanzien als een nummerplaat... dus ook al zou jij elders op de achterkant van je wagen een reclame stikker hebbben met 1-ABC-123 erop (al gaat men er dus vanuit dat er geen dergelijke reclame is).

Het probleem met de gepersonaliseerde nummerplaten is dat deze geen patroon hebben... en je er dus ook niet kan op valideren... iedere cijfer/letter combinatie (ook reclame zoals ANTWERP :-) ) zou dus aanzien worden als nummerplaat.

Om te ontsnappen kan je dus ook een LED bordje aan je achteruit hangen... op het moment dat je een zone in of uitgaat zet je dit dan aan met een willekeurige combinatie 8)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dan moeten ze het concept anders aanpakken.
Fotografeer de achterkant, zoek referentiepunten zoals achterlichten ed, schrap die achterkant als die buitende tijdslimiet passeert.
Als ie binnen de tijdslimiet passeert, dan moet een operator de foto manueel verwerken.

Dat haalt natuurlijk de lol van trajectcontrole eruit, want dat zorgt voor weinig overlast bij de politie, omdat een groot deel van het werk al automatisch verloopt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

fredo66 schreef:Daar gaan we weer. Website de Standaard is uiteraard niet gelijk aan krant de Standaard. De link naar het artikel op de website is een artikel van Belga. Dat staat er duidelijk bij.
In de krant de Standaard is het artikel van een eigen redacteur (en staat er geen zin in zoals " Sinds april vorig jaar kregen zij nauwelijks of geen boetes in de bus").
Bron data driven?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Dat haalt natuurlijk de lol van trajectcontrole eruit, want dat zorgt voor weinig overlast bij de politie, omdat een groot deel van het werk al automatisch verloopt.
Tja, het is zoals bij de meeste van die systemen puur gericht op KASSA, KASSA !

Ik passeer zo dagelijks een nieuwe trajectcontrole welke eigenlijk door de bossen loopt (er is amper bebouwing en de huizen staan er minstens 30m van de straat) en waar je maar 70 km/u mag (waar je dus zo over zit).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dat was mijn punt niet.
Het is aan de overheid om snelheidsbeperkingen in te stellen, al weet iedereen dat er dwaze snelheidsbeperkingen zijn.

Mij gaat het over de kosten die de overheid maakt om boetes te kunnen innen.
In plaats van een batterij flikken flitsfoto's te laten bekijken, probeer dat zoveel mogelijk te automatiseren.
Op die manier heb je geen "opstoppingen" door tekort aan personeel, maar kan je gewoon volautomatisch flitsen, boetes uitschrijven en nadien (bij niet betaling) bij de afrekening van de personenbelasting in mindering brengen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Onnodig geld uitgeven?
Kzal eens een voorbeeld geven: paar maanden geleden was iemand bij ons thuis zogezegd geflitst op de brusselse ring. Zozegegd, want op dat uur die dag lag die persoon nog netjes thuis in bed. Gelukkig hebben we een flik in de familie, die intern eens heeft gebeld om te kijken of er geen fout gebeurd was bij het manuele overtypen van de nummerplaat. Er bestaan wel officiele kanalen om dat te doen, maar dit gaat uiteraard stukken sneller.
Enfin, binnen de week een brief van de politie in de bus dat er inderdaad een fout gebeurd was, en dat de boete kwam te vervallen.

Maar het beste komt nog: ze kunnen hun eigen automatische procedure voor het innen van de boete niet tegenhouden :-p
Dus nu blijven er betaalformulieren en aanmaningen verzonden worden, voor een boete die al vervallen is. En de brief zei dat ook expliciet, dat verdere communicatie mocht genegeerd worden. Maar dat onnodig papierwerk blijft wel verstuurd worden en geld kosten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat is waarschijnlijk om te voorkomen dat de meneren agenten hun eigen boetes en die van hun vrienden teniet doen zonder verder spoor.

't is maar een bedenking hoor.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kan goed zijn, maar dat dat papierwerk gewoon blijft verdergaan is toch ridicuul? Als het vriendjespolitiek zou zijn en ik gooi die brieven weg hebben ze ook geen bewijs meer hoor.

Dat er dan een procedure start die eenmalig bv een brief of email stuurt naar een onafhankelijk orgaan, of een chef, als een boete geannuleerd wordt, en dat de boete zelf in het systeem blijft. Intern opvolgen: ja; extern kosten maken: nee aub :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Piste1

De camera's zijn HDR en het white en blacklevel kennen ze op basis van deze sensor van JAI, die vrij op een brug staat.
Ik passeer vaak aan de trajectcontrole en ben dan beginnen zoeken wat dat was (ik dacht eerst dat het een GPS sensor was voor de tijd), om dan te ontdekken dat het een lichtsensor van JAI is.
jai paal.jpg

Ik vond de documentatie, zelfs zo'n sensor op ebay, en ook deze link:

https://forum.flitsservice.nl/post792343.html#p792343

Op de E40 kan je er gewoon bij, gezien de sensor op een brug staat. Dus gewoon sinterklaasactie zoals bij de flitspalen en weg met die kassa kassa.

Wat gebeurt er nu als de camera geen juiste info krijgt van de lichtsensor ? Stel dat je de sensor bedekt, dan denkt de camera dat het nacht is, dus overdag zijn alle foto's overbelicht. Het uitschakelen van deze overheid installatie is dus triviaal.
hdrfool.png
Piste2

Een totaal andere piste:

- de tracjectcontrole gebruikt NTP (staat letterlijk in de docs)
- NPT kent drift
- laat hen maar bewijzen dat op moment van de opnames er geen NTP drift was (ik heb al vm's gezien waar de timedrift 1.5 dag was op 1 dag), of dat die drift kleine genoeg was
-> ze kunnen wel zeggen dat de boel NTP synced is, maar hoe is er een kwaliteitscontrole om te weten dat NTP ook werkelijk werkt (zou er kunnen uitliggen bvb)

Dit kunnen ze toch niet, en gezien de trajectcontrole staat of valt bij twee juiste timestamps, zou je op deze manir al hun bewijslast kunnen ridiculiseren als niet authentiek.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

De trajectcontrole die ik dagelijks passeer heeft nochtans geen dergelijke sensor (althans ik heb hem nog niet gevonden dan).

Bij op de paal staan wel twee dome camera's... ze hebben dus duidelijk schrik voor vandalisme volgens mij :-)

Feit is wel dat die vlak voor een huis staat... dus als bewoner zou ik klacht indienen voor schending van privacy door die domes :twisted:

Ik vraag me ook al wat het systeem doet als je aan de einde komt met een nummerplaat die niet genoteerd is aan de ingang (hier staat de camera namelijk langs één kant van de weg en een vrachtwagen kan het zich dus blokkeren op het moment dat jij de zone in komt).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Op die paal staat echt wel geen dome camera maar een lichtsensor!

Deze staat er dus op:

http://www.jai.com/SiteCollectionDocume ... 0-revA.pdf

Hij is de zwakke plek van de trajectcontrole, want als deze niet meer werkt zijn de foto's over/onderbelicht en gaat de OCR op zijn bek ... HINT voor sinterklaas:



Hier hoe de TLS-300 in het systeem past, met de volledige uitleg hoe de camera's moeten uitgelijnd worden:

http://www.jai.com/SiteCollectionDocume ... l_revB.pdf

Door het bestuderen van zulke technische documenten kan je dus heel snel de zwakke plek van het systeem vinden.
Bijlagen
jai.jpg
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

pas op voor saboteren van de traject controle / signalisatie / camera's kunde opgepakt worden ... der zijn er nog die dat getest hebben....

http://www.9lives.be/forum/algemene-dis ... tches.html
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ub4b schreef:Op die paal staat echt wel geen dome camera maar een lichtsensor! Deze staat er dus op:

http://www.jai.com/SiteCollectionDocume ... 0-revA.pdf
In de PDF is het duidelijker zichtbaar dat het een "dome" look is... al hangen die dingen bij ons naar beneden (zoals je ook een dome camera) hangt en per twee stuks (misschien één voor elke richting).

Verdorie... nu dacht ik een goedkope bron gevonden te hebben van goedkope dome camera's :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petzl schreef:pas op voor saboteren van de traject controle / signalisatie / camera's kunde opgepakt worden ... der zijn er nog die dat getest hebben....
Ik dacht nochtans dat er gewoon een doos overhangen niet echt strafbaar was omdat je geen beschadiging aanbrengt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Inderdaad, de sinterklaasactie is niet illegaal ....

Maar met een ladder op die brug kruipen ... dan ga je toch al met een bestelwagen moeten afkomen voor de plausible deniability ;)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

petzl schreef:pas op voor saboteren van de traject controle / signalisatie / camera's kunde opgepakt worden ... der zijn er nog die dat getest hebben....

http://www.9lives.be/forum/algemene-dis ... tches.html
die dachten zeker, ik wil mijnen CCNA goedkoop behalen hahaha
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

petzl schreef:pas op voor saboteren van de traject controle / signalisatie / camera's kunde opgepakt worden ... der zijn er nog die dat getest hebben....

http://www.9lives.be/forum/algemene-dis ... tches.html
Toevallig reageerde ik zo te zien als laatste in dat topic hahaha.

Wij installeren op kleinere schaal ANPR/LPR camera's met bijhorende software en geen enkel softwarepakket is deftig genoeg. Er zullen altijd false positives tussen zitten, wat me het meest pissig maakt is dat buitenlanders maar beperkt kunnen geflitst of herkend worden door de trajectcontrole cams.

Krijgen buitenlanders überhaupt wel de boetes in hun brievenbus?

Uit Frankrijk heb ik er toch al 1 gehad... Maar ik vraag me dan af of Engelsen en Fransen en Nederlanders en de vele Duitsers op onze wegen die ook krijgen als ze te snel rijden.

Iemand die daar meer over weet?
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ken schreef:Krijgen buitenlanders überhaupt wel de boetes in hun brievenbus?
Bepaalde landen wel... inclusief een deurwaarder aan de deur bij niet betaling !
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

De buurlanden wel denk ik. Poolse, Roemeense en Bulgaarse platen dat is een andere zaak denk ik..
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Eigen volk eerst zeggen ze dan... Dat ze daar ook maar werk van maken bij de regering.

Volgende keer zal ik al m'n boetes aanvechten omdat het discriminatie is dat wagens van andere landen geen boete in hun bus krijgen en gerechtsdeurwaarders aan hun deur krijgen indien ze die niet betalen. :banana:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

ub4b schreef: Piste2

Een totaal andere piste:

- de tracjectcontrole gebruikt NTP (staat letterlijk in de docs)
- NPT kent drift
- laat hen maar bewijzen dat op moment van de opnames er geen NTP drift was (ik heb al vm's gezien waar de timedrift 1.5 dag was op 1 dag), of dat die drift kleine genoeg was
-> ze kunnen wel zeggen dat de boel NTP synced is, maar hoe is er een kwaliteitscontrole om te weten dat NTP ook werkelijk werkt (zou er kunnen uitliggen bvb)

Dit kunnen ze toch niet, en gezien de trajectcontrole staat of valt bij twee juiste timestamps, zou je op deze manir al hun bewijslast kunnen ridiculiseren als niet authentiek.
Het betwisten van uw boete in de eerste plaats wil zeggen dat het sowieso voor het parket komt. Ga jij zo'n "procedureslag" riskeren voor een boete van misschien een paar honderd euro? Om dan nog maar te zwijgen van de kosten voor uw advocaat.

Voor die paar kilometer trajectcontrole in Belgie zal ik wel even mijn voet van de gas halen hoor.

En ik snap niet waarom ze geen tijd ophalen met een GPS-sensor, dan heb je de tijd van elke satelliet en die hebben een atoomklok aan boord, veel nauwkeuriger dan enkel maar NTP.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Trojan schreef:Het betwisten van uw boete in de eerste plaats wil zeggen dat het sowieso voor het parket komt. Ga jij zo'n "procedureslag" riskeren voor een boete van misschien een paar honderd euro? Om dan nog maar te zwijgen van de kosten voor uw advocaat.
Dit is inderdaad een feit... massaal veel overtreding worden zo onterecht vastgesteld door afwijkingen en slecht gebruik van flitsers.

Maar de brave Belg zal wel betalen... want wie gaat de moeite doen om het aan te vechten ?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het probleem is ook dat je voor een snelheidsovertreding een 'voorstel tot minnelijke schikking' in de bus krijgt, een gunst dus.
Als je daar niet meer akkoord gaat, om welke reden dan ook, en je verliest dan toch nog het pleit, zal je "boete" minstens dubbel zo hoog zijn als de minnelijke schikking.

Zo is het schering en inslag dat er verkeerde adressen op staan, dus plaatsen waar je nooit geweest bent bvb, of waarvan je kan bewijzen dat je er op het moment van flitsen niet was. Maar de ene keer hoor je dat een hele reeks processen worden geseponeerd en de andere keer is het van 'het is wel duidelijk dat er een overtreding is, en dat adres is maar een administratief probleem' en moet je alsnog betalen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het probleem is ook dat je voor een snelheidsovertreding een 'voorstel tot minnelijke schikking' in de bus krijgt, een gunst dus.
Als je daar niet meer akkoord gaat, om welke reden dan ook, en je verliest dan toch nog het pleit, zal je "boete" minstens dubbel zo hoog zijn als de minnelijke schikking.

Zo is het schering en inslag dat er verkeerde adressen op staan, dus plaatsen waar je nooit geweest bent bvb, of waarvan je kan bewijzen dat je er op het moment van flitsen niet was. Maar de ene keer hoor je dat een hele reeks processen worden geseponeerd en de andere keer is het van 'het is wel duidelijk dat er een overtreding is, en dat adres is maar een administratief probleem' en moet je alsnog betalen.

J.
Eigenlijk is dit een gelegaliseerde vorm van afpersing. Als je niet akkoord bent met de minnelijke schikking, en je wenst je te verdedigen, en het draait nadien slecht voor je uit, ben je veel duurder af. Het komt er dus op neer "betaal nu, of het kan je nog veel duurder komen te staan", wat in weze afpersing is.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

En de wereld op zijn kop, het is vaak moeilijker je onschuld te bewijzen dan dat zij je schuld kunnen bewijzen (bvb de geflitste wagen is een ander type dan uw wagen, ...)
Soms kan je ook het tegendeel niet eens bewijzen, bvb als je een boete krijgt voor bellen achter het stuur, het is uw woord tegenover dat van de agent en dan heeft de agent altijd gelijk. Je hebt niet de bronnen om het tegendeel te bewijzen, maar dat is niet hun probleem. Zou me niet verbazen dat men dat dan gaat gebruiken om hun quota wat te halen, simpele inningen. Sterker nog, als je ze betwist krijg je gewoon een standaarbrief terug met "niet aanvaarde betwisting" en komt er nog wat bij de boete bij.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Voor zo'n boetes van bellen achter het stuur moeten ze, imho, u ter plaatse aan de kant zetten en confronteren met de feiten. Niet achteraf een boete opsturen. Ten eerste is het sensibiliseringsaspect dan veel lager. En ten tweede, zoals hierboven gezegd wordt is het betwisten ervan zo goed als onmogelijk omdat een flik altijd gelijk heeft.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Een flik is een beëdigd ambtenaar, dit komt erop neer dat hun woord meer waarde heeft dan jouw woord voor de rechtbank.
Helaas staat de deur naar misbruik dan ook wagenwijd open, want haal maar eens je gelijk in geval van een corrupte agent.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”