Piste1
De camera's zijn HDR en het white en blacklevel kennen ze op basis van deze sensor van JAI, die vrij op een brug staat.
Ik passeer vaak aan de trajectcontrole en ben dan beginnen zoeken wat dat was (ik dacht eerst dat het een GPS sensor was voor de tijd), om dan te ontdekken dat het een lichtsensor van JAI is.
Ik vond de documentatie, zelfs zo'n sensor op ebay, en ook deze link:
https://forum.flitsservice.nl/post792343.html#p792343
Op de E40 kan je er gewoon bij, gezien de sensor op een brug staat. Dus gewoon sinterklaasactie zoals bij de flitspalen en weg met die kassa kassa.
Wat gebeurt er nu als de camera geen juiste info krijgt van de lichtsensor ? Stel dat je de sensor bedekt, dan denkt de camera dat het nacht is, dus overdag zijn alle foto's overbelicht. Het uitschakelen van deze overheid installatie is dus triviaal.
Piste2
Een totaal andere piste:
- de tracjectcontrole gebruikt NTP (staat letterlijk in de docs)
- NPT kent drift
- laat hen maar bewijzen dat op moment van de opnames er geen NTP drift was (ik heb al vm's gezien waar de timedrift 1.5 dag was op 1 dag), of dat die drift kleine genoeg was
-> ze kunnen wel zeggen dat de boel NTP synced is, maar hoe is er een kwaliteitscontrole om te weten dat NTP ook werkelijk werkt (zou er kunnen uitliggen bvb)
Dit kunnen ze toch niet, en gezien de trajectcontrole staat of valt bij twee juiste timestamps, zou je op deze manir al hun bewijslast kunnen ridiculiseren als niet authentiek.