Robotmaaier (was zitmaaier)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Eens ik aan mijn tuin begin ga ik er waarschijnlijk ook 1 bijkopen, dan kan ik regelmatig van het ene vat onderaan in het andere vat bovenaan scheppen, dat komt de compostering ook ten goede.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

En we zijn van de zitmaar afgedwaald naar de robotmaaier en nu naar de compostbak..
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Morgen: hoe plant ik ajuinen :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik zie die Landroid M (WG790E) wel zitten, maar ik kan 'm nergens te koop vinden in België... het grote model wel maar dat is overkill voor mij.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Mja, ik heb hen een mail gestuurd, ongeveer week geleden, maar nog steeds geen antwoord gekregen.

Ook de site, nieuwe modellen stonden erop, nu niets meer van terug te vinden.
Klik je op bepaalde zaken, krijg je steevast dit te zien:

We're sorry, but something went wrong.

If you are the application owner check the logs for more information.


Al deze zaken laten mij nog even de kat uit de boom kijken (en nog wat achter mijn trekkertje hossen) :cry:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De Bosch Indego wilde dit jaar echt niet rijden. Bij elk putje bleef hij steken, ik was het k0tsbeu.
Dan maar een nieuwe, want zowel mijn vrouw als ikzelf hebben echt geen zin om elke week 2u gras af te rijden.

Resultaat: Husqvarna 320, €2800 inclusief installatie (slik :? ).
Afbeelding

Wat het onderhoud voor €150 betreft:
- proper maken
- nazicht
- testen op eigen parcours

Elke 2 maanden nieuwe messen.
In vergelijking met de Bosch Indego
- fluisterstil (Bosch Indego: 75dB ::: Husqvarna 57dB)
- schermpje is beter leesbaar, want verstopt achter een klep
Afbeelding

Het is veel geld, maar het toestel zou - mits onderhoud en af en toe nieuwe batterij - 10 jaar mee kunnen.
Op hoop van zege dan maar...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Kan je dit nu echt niet zelf?

Wat het onderhoud voor €150 betreft:
- proper maken
- nazicht
- testen op eigen parcours
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Nazicht kan ik niet zelf, nee :). Ieder zijn stiel zeker...
Testen op een parcours kan ik ook niet zelf, want het enige parcours dat ik heb is mijn eigen tuin.

€150 is inderdaad veel geld, we zullen in de winter zien of het ook echt zo is.
Anderzijds, aan de Bosch Indego heb ik ook veel geld verloren: €1500 aankoop + telkens nieuwe draad want een herstelling aanvaardde ie soms wel en soms niet. Kortom bijna €1000 per jaar om automatisch het gras te laten afrijden.

Als het onderhoud maakt dat de Husqvarna langer kan rijden, dan scheur ik mijn broek er alleszins niet aan.
Grasmaaier en kettingzaag doen we ook geregeld op onderhoud. Zeker een kettingzaag, dat is letterlijk levensgevaarlijk als dat niet 100% correct werkt.

Daarenboven is er nog het aspect tijd, als ik moet kiezen tussen 2u gaan wandelen/fietsen met het gezin of aan een robot zitten prutsen. Dan weet ik wat kiezen.
Je zou de eerste niet zijn die zijn grasmaaier kapot doet met een hogedrukreiniger ofzoiets.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Uiteindelijk is het enige parkoer dat dat ding voor u moet rijden toch je eigen tuin ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Klopt.
Om de vermijden dat er problemen opduiken, gebeurt er tijdens de winter een test of alle sensoren nog goed werken (etc).

Zie het als het verschil tussen een product kopen en een dienst kopen.
Ik koop een dienst: een afgemaaid gazon.
Ik koop geen product: een robotmaaier.
De verkoper wil vermijden dat er problemen zijn met de dienst en wil dus dat het product 100% zeker een jaar lang (en veel langer ook) gaat werken.

Producten kan je online kopen of bij de Gamma.
De dienst waar ik het over heb niet. Mijn Bosch Indego heeft de Gamma teruggestuurd. De Gamma kent helemaal niets van robots en/of hoe dat werkt. Ze denken niet "dienst" gericht, maar zijn gewoon dozenschuivers.

Dozenschuivers worden ook vervangen. Amazon is veel beter in het "dozenschuiven" -> gigantisch aanbod, scherpe prijzen, goeie service bij problemen.
Maar Amazon gaat mijn robotmaaier niet testen, of herstellen of advies geven.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik blijf het toch vreemd vinden dat je €150 moet geven voor het nazicht,
die van mijn zus (ook Husqvarna 320) keken ze gratis na en software update was er ook bij,
ze hebben zelfs nog nieuwe messen gezet terwijl ze nog een aantal sets had liggen.

Eerst is die man (Stany Donne) eerst gaan kijken hoe haar gazon er bij lag,
maar toen had ze het nog niet gekocht want na een een 6-tal weken is ze die daar gaan kopen omdat er buiten nog wat dingen afgewerkt moesten en we nog geen tijd hadden om die robot te installeren, daarna hebben mijn vader en ik de draad gelegd en ingesteld zonder problemen.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik heb intussen een Landroid M gekocht afgelopen weekend in de Brico. Er was een actie waarbij je als kaarthouder 20% kreeg. Uiteindelijk heb ik dus 750 euro betaald, een koopje voor een robotmaaier. De installatie was gratis maar ik heb na een aantal dagen wachten op een antwoord van Worx het ding zelf maar geïnstalleerd, wat een uurtje of twee werk was in totaal. Niet moeilijk. Ik heb wel een vraag voor de andere bezitters van een Landroid. Er zou een alarm in het toestel zitten. Maar in de handleiding geen woord over wanneer dat ding zou gaan loeien. Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vermoedelijk als het ding opgepakt wordt?
En/of als je (meermaals) een foute pincode intikt?
Dat was zo bij mijn Bosch Indego en is ook zo bij mijn Husqvarna320.

Test het eens uit :)
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

In ieder geval niet als je 'm oppakt of buiten de afgebakende zone zet. Foutieve PIN code probeer ik niet want dan zit ik zelf met een geblokkeerd toestel ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik betwijfel of die dingen een alarm (in de zin van lawaai maken) hebben... volgens mij werken ze gewoon niet met een foutieve code (waar je in de juiste milieus vermoedelijk meteen een oplossing voor kan vinden).
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Staat duidelijk in de handleiding dat er een alarm is, er staat een sticker met een DB aanduiding op de maaier zelf, en je kunt de geluidssterkte ook instellen in het menu. Alleen blijft de vraag dus... wanneer schiet dat ding in actie?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Je hebt een pincode ingesteld?
Dat is nodig om het alarm in te schakelen aldus:
http://www.roboter-forum.com/showthread ... Landroid-M
Alarm is wel maar flauw zegt men daar.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Mijn frank is gevallen. Het "alarm" waarvan sprake zijn gewoon de bieptoontjes als hij achteruit rijdt of begint met maaien. Geen antidiefstal dus!
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Joe de Mannen schreef:Ik zag net op Dobbit tv dat er een test loopt van robotmaaiers.
Heb die gisteren toevallig ook gezien bij het zappen (volgens de TV-gids zenden ze dit 3-4x per dag uit). Er komen er inderdaad heel wat aan bod (10+ denk ik), maar de vergelijkende test vind ik toch maar bizar:
- ze testen het lawaai dat het ding maakt in decibel via een app op een iPad.
- ze laten het ding over namaak Duplo-blokjes rijden om te zien wat er gaat gebeuren (de meeste malen fijn).
- ze laten het ding over een plastic springtouw rijden. Sommige rijden zich vast omdat het tussen de wielen draait, andere draaien hun mes vast.
- ze laten kort een scherm zien met de specs van elke robotmaaier zonder er dieper op in te gaan...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb het al een paar weken terug gezien en idd, ik vond het ook op niet veel trekken.
Een goede doordachte test is niet zo makkelijk, zoals je ziet :)
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mja, dobbit. Die zijn ook zwaar gesponsord he, slechte reviews gaan ze daar niet geven, dus in hoeverre dat een objectieve review is :/
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik denk trouwens dat het in delen is, ik zag toen ik dat eerst postte een stuk met testvelden en maaitesten.
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Op zdnet staat er ook een test. Beste koop is de Worx...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... had ik je ook al kunnen vertellen. Oh cr@p, dat heb ik al gedaan. :-D

Was het vrij eens met de testresultaten van de Worx, met volgende opmerkingen :
1) matige batterij autonomie ? Euh ? Je programmeert dat ding in functie van je te maaien oppervlak, je bepaalt op welke uren van de dag(en) dit moet gebeuren and that's it. Bij ons maait 'ie 5 dagen in de week, ongeveer een uur lang. Als 'ie terug komt naar zijn dock heeft het toestel gemiddeld nog een batterijcapaciteit van 65%.
2) yep, hij is smaller als de meesten. Daardoor (denk ik) ook een stuk minder gevoelig voor vastlopers/blokkages, want daar heb ik dus nooit last van.
3) ik heb geen idee op welke manier het display van de andere toestellen duidelijker zou zijn : de menustruktuur is éénvoudig en clean, en het toestel is min-of-meer pregeconfigureerd als een OOB-situatie. Het toestel vraagt na opstarten naar taal, tijd, grootte van het te maaien oppervlak en hij is klaar.
Handmatig aanpassen (startuur, dagen overslaan, gedrag bij regen, ...) kan zonder dat je ooit een handleiding erbij pakt.
Enkel het nieuwe "verschillende maaigedrag afhankelijk van zone" (staat standaard uit) is niet echt intuïtief te noemen.

Heb er laatst de nieuwe firmware in geflashed (gratis :) ). Grappig op welke manier je dit soort toestellen nieuwe mogelijkheden en gedragspatronen ziet krijgen na een firmwareflash. Dat mag heel vanzelfsprekend lijken, ik vind het zelf best knap dat dit soort product care ook bij "het lelijke goedkope eendje" mogelijk is. Daar kunnen heel wat andere firma's nog een puntje aan zuigen.
Lucf
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2015, 14:18

Ik heb ook een worx gekocht 2000 m2 en die doet redelijk zijn werk, maar hem deftig programmeren dat is een ander paar mouwen!
De uitleg en voorbeelden hoe je hem in zones moet programmeren is allesbehalve duidelijk.

Ik heb al verschillende parameters ingegeven maar in de praktijk zie ik geen verschil! De uitleg is in het algemeen onduidelijk.ik heb 2 zones ingegeven zone1 1m 10%, zone2 42m (meters van laadstation tot begin zone2) 90%, Waar zone2 eindigt moet je niet ingeven? Maar de robot maait evenveel in zone1 en zone2.

Weet iemand hoe je deze zones moet instellen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb al verschillende parameters ingegeven maar in de praktijk zie ik geen verschil!
Bestaat er geen school waar ze robotmaaiers dresseren, gelijk een hond :-)
Hansp
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2014, 17:53

Eens even naar boven halen hier een tijd later :)
ik sta nu ook op het punt een robotmaaier te kopen

Ik kon met mn gras altijd achter mijn grond terecht maar mijn jaloerse buur is me daar nu voor aan het uitloeren om te gaan reclammeren, heb ook kippen lopen maar daar is het ongezond voor als ik het in de ren gooi...

Mijn gazon:

1 groot vierkant van ongeveer 17m breed met aaneengekoppeld een smallere strook van 3.5m breed
totaal oppervlakte een 330m2. Dit volledig omboord met een klinker van 14cm

Ik heb momenteel de Robomow RC304 op het oog wegens de vaste messen ipv scheermesjes en het sublieme randmaaien...
ik lees veel over de worx en de prijs is dan ook wel een deel minder!

ik heb geen budget voor een toestel van 2000€ + en robomow heeft toch al een zeer goede reputatie dacht ik ?
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik ben zelf nog altijd super tevreden van mijn Worx. Af en toe moet ik hem wel eens gaan 'oprapen', maar dan is mijn eigen fout, ik ben met de draad te dicht bij de kant gegaan ergens in 1 hoek, en daar loopt het 1 keer per maand ofzo mis. Heb nu al een jaar mijn gras niet meer gemaaid, geen afval gehad, kortom, nog altijd een schitterende investering geweest.
Hansp
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2014, 17:53

hoe zit het met de kanten bij u ?
zou ik met die klinker van 14 genoeg hebben om hem de randen te laten doen of niet ?
Slisse_Swinnen
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2016, 16:24

Hallo,

Ik woon in Belgie en vorig jaar kocht ik mij een Worx Landroid WG791E (bij Praxis In Nederland omdat hij in Belgie op dat moment niet beschikbaar was). Ben er absoluut niet tevreden mee.

Al vanaf het begin viel hij heel af en toe gewoon uit. Nu na de winterstop is het probleem nog erger geworden. Tijdens het maaien stopt hij er gewoon mee en zet zichzelf helemaal uit. Terug aan zetten en code ingeven en hij begint terug...en dit voor een gazon van amper 50m2 tot 5 maal toe herhalen. Ook tijdens het laten gebeurd dit...dus moet hem manueel 5 keer aanzetten voor de batterij terug vol is.

heb met de laatste firmware geprobeerd, zonder resultaat. Heb mails gestuurd naar Worx, die worden gewoon genegeerd. Customer service 0,0


Het enige wat ik nu kan doen is op een mooie Zaterdag nogmaals naar Zierikzee rijden en hem aanbieden voor reparatie.Dit ding zou mijn leven moeten makkelijker maken, maar in de plaats heb ik nog meer bazaar....not a happy customer.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het kan altijd dat uw toestel stuk is, dus biedt het aan voor repair en kijk wat er gebeurt.

Het is uiteindelijk uw eigen keuze geweest om 'm in NL te gaan kopen, toch ? of hebben ze u het mes op de keel gezet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Het heeft er niets mee te maken of hij dit in Nederland heeft gekocht of niet.
Als zijn mails bij Worx zelf al worden genegeerd dan scheelt er zeker iets aan de klanten service.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

iemand ervaringen met

Robomow RC312
Husqvarna 420

pro's contra's ?
Pieter H
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2016, 15:53

Wij hebben de indego 1000 Ca.4 maanden,maar vonden dat het maairesultaat te wensen overliet . Steeds hoger gras tussen de banen,ondanks stellen op 16 cm. Verder bleken de mesjes van Bosch onscherp,ook nieuwe,dat moest beter kunnen!!!! De mesjes vervangen voor de zeer scherpe breekmesjes van Stanley en de rand van de schijf eraf gezaagd,waardoor de breekmesjes veel langer kunnen zijn,maar pas op zoveel af te breken dat ze de voorwielen niet raken!!! Resultaat:een vlekkeloos gazon en 10 vlijmscherpe messen voor Ca. 6€
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Iemand ervaring met Gardena robotmaaiers, meer bepaald de Sileno reeks? Deze zouden onder de motorkap eigenlijk Husqvarna zijn.

We staan op punt deze te bestellen:

Heeft iemand ook reeds zelf een garage gebouwd voor de robotmaaier? Op YouTube staat het vol van dergelijke projectjes met rolpoort en al, zelfs enkele met een lift voor een ondergrondse garage :eek:
https://www.youtube.com/results?search_ ... ter+garage
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

geen ervaring mee...wel super content van de Husqvarna 420..

Wij hebben nochtans een 'moeilijke' tuin waar hij perfect mee overweg kan.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wij hebben een 320, ondertussen met 420 firmware/software erop.
Ik zie het nut niet van zo'n garage?
Enige redenen die ik kan bedenken om een kot errond te zetten is
- om te vermijden dat de robot tijdens het opladen in de felle zon staat. Bij ons rijdt de robot 's nachts en dus is het opladen gedaan lang voordat de zon er is
- om te vermijden dat er tijdens het voetballen een bal tegen de robot komt
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

heist_175 schreef:Ik zie het nut niet van zo'n garage?
Wel, naast bescherming voor de zon biedt het daarnaast ook nog bescherming tegen regen en hagel. Ik voel er mij toch iets beter bij als dat laadstation doorgaans droog blijft.

Daarnaast zou het trouwens ook aangetoond zijn dat een robotmaaier die rust en aan het opladen is in de schaduw langer meegaat omdat de batterij niet zo snel verslijt door onnodige opwarming van in de zon te staan. Zeker bij dergelijke kost van een maaier lijkt me het dan logisch om ook in de nodige bescherming te investeren zodat ie lang blijft meegaan.

Zo'n een hok is daarnaast trouwens ook gewoon een cool bezigheidsprojectje. :angel:

Je kan ook een kant-en-klaar hok bestellen dat niet meer vijswerk vereist dan een Ikea meubel:
https://www.labu24.de/maehroboter-garag ... urger.html
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Hier water in het laadstation van de Bosch Indego gekregen, ze lieten weten dat je verplicht bent er een huisje rond te zetten. Garantie, nee. Nieuw part, interne prijs excl btw is 250 euro, via gamma/hubo ets is het 440 euro dus incl btw. Online kan ik dit part nummer niet vinden, zucht
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Wat is het onderdeelnummer dan juist?
Hier is een Bosch laadstation: https://geizhals.de/bosch-indego-basiss ... 50371.html

Geen idee of dat het juiste is.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”