Neem jij je GSM altijd op?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!

Neem jij je GSM altijd op?

Ja, altijd!
34
29%
Ja, behalve voor anonieme oproepen
22
19%
Ja, behalve voor onbekende nummers
2
2%
Ja, behalve voor anonieme oproepen en onbekende nummers
16
14%
Neen, bij onbekende nummers moeten ze maar iets inspreken op mijn voicemail, dan bel ik zelf terug als het mij past.
43
37%
 
Totaal aantal stemmen: 117
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In een ander topic reageren diverse leden dat ze voor sommige oproepen hun GSM niet beantwoorden. Daar het offtopic zou zijn om daar verder te gaan, open ik maar een nieuw topic waar deze discussie wel kan gevoerd worden daar dit onderwerp nog ter sprake is gekomen.

Ik persoonlijk neem anonieme oproepen niet aan. Oproepen van onbekende nummers soms wel, soms niet (oproepen komen niet altijd gelegen). De voicemail staat bij mij wel uitgeschakeld, een bericht nalaten is dus onmogelijk.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

De mensen die me moeten contacteren die weten wel welk via Social netwerk ze mij kunnen bereiken. Vreemden moeten mij niet bellen, en als het een bedrijf is, dan moeten ze maar een brief sturen. Heb m'n GSM nummer ook zo goed als nergens ingevuld... En heb al hetzelfde nummer sinds 1998!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je hebt dus een 0475 of 0495. Nog 2 miljoen nummers om uit te pluizen waar jij zit Selder! :beerchug:

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ben enorme tegenstander van het "altijd bereikbaar" principe. Soms kan ik niet opnemen, soms heb ik geen zin in een telefoon en dan neem ik gewoon niet op. Vroeger kon men je ook niet 24/24, 7/7 bereiken en ik vind niet dat dat nu zou moeten... 's Nachts gaat hij ook op stil. En anonieme of onbekende nummers, daar reageer ik ook zelden op (tenzij ik zin heb om met een callcenter te dollen).

Het argument van de familie is vaak "ja maar, als er nu eens iets ergs gebeurd is?". Wel, dan zal ik dat ofwel horen als ik wakker ben, of wanneer ik beslis mijn voicemail of berichtjes te aanhoren/lezen.

Allicht zijn dit tekenen dat ik finaal oud aan het worden ben, maar kom... :mrgreen:
ooh. shiny.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Anonieme gesprekken neem ik niet aan. Tenzij natuurlijk als ik een telefoontje verwacht van een firma, bijvoorbeeld als er iets moet geleverd worden of geinstalleerd.

Onbekende nummers neem ik wel aan. Als het een tele-verkoper ofzo is, komt die nadien wel op de lijst van geblokkeerde nummers, en gaat de telefoon volgende keer dus zelfs niet over :)

Grappige anekdote: mijn moeder had haar nummer laten wijzigen en gevraagd dat de caller-id niet meer verstuurd wordt. Dus als ze mij belde, nam ik niet op. Toen ik uitlegde dat ik anonieme oproepen niet aanneem, zei ze: 'Ok, maar als ik het ben, kan je toch opnemen'...
Ik heb mijn nummer in haar telefoon dan maar aangepast met de prefix om de caller-id wel te tonen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Als het op dat moment uitkomt, neem ik meestal mijn telefoon op. Ik word regelmatig gebeld door onbekende nummers (denk aan interimbureaus voor vakantiejob, bank, ...). Ik stel wel mijn prioriteiten: als ik in de auto zit of als het niet uitkomt zal ik ook niet opnemen.

Ik heb ook mijn eerste telefoonnummer nog (ik denk uit 2003) en let er wel redelijk mee op waar ik mijn nummer invul. Ik gebruik wel steeds mijn mobiele nummer en niet de thuistelefoon aangezien communicatie voor mij ook bij mij terecht moet komen en niet bij mijn ouders.

Omgekeerd geldt wel dat ik meestal de vaste telefoon niet opneem aangezien men meestal niet voor mij belt en ik hen ook niet kan verderhelpen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Soms rinkelt mijn gsm als ik net ergens anders ben en dan kan ik niet antwoorden. Of ik terugbel? Hangt er vanaf wie gebeld heeft. Kameraad van mij kreeg op bepaald ogenblik smartphone van de firma waar hij werkt. Hij kreeg daar dus ook al zijn emails op binnen. Tot het zijn vriendin te veel werd. Die zei kort en krachtig "als je nu nog 1 keer die telefoon durft opnemen of die mail beantwoorden, dan ga ik hem persoonlijk binnengooien bij je werkgever". Op de duur heeft een mens geen privacy meer en zou hij 24/7 opgeëist (kunnen) worden door zijn werk. Wat uiteraard niet de bedoeling is, ook voor mij niet. Ik word betaald voor mijn uren overdag op het werk maar ik word niet betaald als ik de deur achter mij dicht trek op het werk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

altijd , dag en nacht , indien toch gemist bel ik direct terug ....

smsjes hoor ik wel niet altijd, en ik beantwoord deze ook vaak niet.
ik zal eerdeer terug bellen
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Zo lang het geen buitenlandse nummer zijn neem ik gewoon op, vaak zijn dat dan bedrijven of collega's die mijn nummer via via hebben gekregen (heb 1 gsm voor werk in privé). Anoniem ben ik denk ik nog nooit gebeld, maar zou ik waarschijnlijk ook gewoon opnemen uit curiositeit. :p

Je weet nooit of het eens iets belangrijk is, en als het mij niet aanstaat leg ik gewoon direct neer. Niet opnemen enkel "uit principe" vind ik nogal vreemd. Tenzij je zo'n modern toestel hebt, zie je thuis toch ook niet wie er belt en neem je toch ook altijd op? Allez, zo is het hier toch.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Omwille van mijn functie kan ik helaas niet anders dan alle calls aannemen en dat zijn voor mij calls vanover de hele wereld (inclusief de landcodes waarvan je al op voorhand weet dat het wel eens voor wat anders zou kunnen zijn zoals Nigeria, India, Pakistan, ...)
Moet echter zeggen dat ik amper last heb van dat soort kwaadwillige calls op mijn mobiel nummer.

's nachts staat hij wel op stil en 's morgens dus eerste taak is door de voicemails gaan, waar echter ook wordt aangegeven dat men mij best via mijn assistente kan bereiken die dan wel het nodige verder filtert.

Tijdens meetings wordt men ook steeds doorgeschakeld naar de voicemail, buiten enkele specifieke oproepen.


En aangezien nu de phone-policy op het werk het gebruik van handsfree sets ook expliciet niet toelaat, zijn we van de calls in de wagen ook al verlost ;)

Had een hele tijd een prive GSM, maar omwille van het kostenplaatje (zit zelf +/- 70% van mijn tijd in het buitenland) heb ik dit maar laten varen en gaat alles nu via de company mobile.

Ondertussen wel aan het kijken achter VoIP oplossingen zodat er een extra filter wordt ingebouwd.
Laatst gewijzigd door axs 04 jun 2014, 17:17, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat is de reden dat een handset niet mag gebruikt worden (puur uit nieuwsgierigheid)?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Te veel ongevallen en afleiding.

Is bij ons de worldwide policy nu en is reeds in diverse multinationals van toepassing.

Ik heb weet van oa UPS, Shell, Johnson and Johnson, BP, 3M, GlaxoSmithKline en Coca Cola.

Zullen er zeker nog meer volgen.


Beetje (US) data:

The National Safety Council estimates that at least 24% of crashes in 2010 involved drivers using cell phones:
1.1 million crashes where drivers were talking on cell phones
160,000 crashes where drivers were texting instead of focusing on driving


Productivity concerns are often cited as a common barrier to total ban policies
Among companies with policies prohibiting both hand-held and hands-free devices, productivity decreases are rare:
2009 survey of 469 National Safety Council members that had implemented total cell phone bans, only 1% reported that productivity decreased.
2010 survey of Fortune 500 companies that had implemented total cell phone bans, only 7% of respondents said productivity decreased, while 19% thought productivity had actually increased.

According to a 2010 National Safety Council survey of Fortune 500 companies, one in five companies had a policy in place banning cell phone use while driving.
20% had total cell phone bans.
22% with total bans said they experienced decreases in crash rates and property damage.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik neem nooit geblokkeerde nummers op, of het moest uit uiterste verveling zijn. Zelfde voor onbekende nummers. Dit is uiteraard op mijn prive lijnen.

Als ik een lijn van het werk heb (ofwel een toestel, ofwel een sim die ik in een 2e gsm steek, want ik weiger mijn werknr voor prive doeleinden te gebruiken, dan ben je altijd bereikbaar en kan je nog ns van nr veranderen als je van werk verandert) ligt dat natuurlijk soms ietwat anders.

Ik zeg altijd "Mijn voicemail is als mijn secretaresse. Ze laten daar een boodschap achter en ik beslis of ik al dan niet terugbel of de volgende keer wel opneem."
Dit heeft soms als resultaat dat ik een oproep van onbekende krijg, gevolgd door een sms of voicemail die uitlegt dat het een van mijn goeie vrienden is (die mijn systeem intussen kennen) die vanop een ander toestel bellen.

Je zou het het "sterallure concept" kunnen noemen: een directe lijn naar mij is een luxe en dus enkel voor VIPs ;-)
Zo hou ik dat "always available" gedoe stevig in toom.


Offtopic: Het is wel vervelend dat vaste toestellen zelden met sms overweg kunnen, dat zou extra handig zijn om snel boodschappen achter te laten. Ik zou graag zien dat smsjes gebruikt worden om telefoontjes op voorhand aan te kondigen; een beetje een nr herkenning voor nummers die je gsm niet kent :-)
Dat geeft direct als voordeel mee dat geblokkeerde nummers ook getoond worden. (Of zoals mijn vader dat doet, eerst de nummer vragen, en als ze die niet willen geven zegt ie "gij kent de mijne, dus ik wil de uwe of we praten niet verder" en dan hangt ie op :-) )

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Snap het verschil niet goed tussen optie 3 en optie 5... Dat lijkt me gewoon 2x hetzelfde maar anders geformuleerd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je kan ze ook gewoon negeren en niet terugbellen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Ik probeer altijd op te nemen..enkel als ik denk dat het dodgy is niet...meeste nummers die me bellen zijn trouwens gekenden (werk, klanten,...) of hebben een gekende prefix..

Voicemail heb ik maar luister ik amper naar...zou dat dus beter eens af zetten..
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik neem altijd op als ik het zie/hoor. Als de andere kant mij niet aanstaat krijgt hij/zij een kordaat maar beleefde niet geïnteresseerd te horen. Indien daar een nummer aan verbonden is gaat deze gewoon mijn blacklist in.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik neem altijd op, tenzij het op dat moment stoort natuurlijk. Of er al dan niet een nummer op het scherm verschijnt en welk nummer speelt geen rol. Voicemail vind ik onzin en staat al jaren uitgeschakeld.

Aan de mensen die niet opnemen, stel je volgende situaties eens voor:
- Je bank belt je op omdat ze vermoeden dat er fraude wordt gepleegd met je kredietkaart. Moet dat dan ook maar per brief worden gemeld, zodat je het enkele dagen later pas weet?
- De politie belt omdat je autoruit werd ingeslagen of omdat je auto ergens in de weg staat. Je neemt niet op en kan dus voor de takelkosten opdraaien.
- Men belt omdat je huis in brand staat. Je bent bijvoorbeeld op vakantie, neemt niet op en pas bij thuiskomst moet je vaststellen dat je huis volledig is afgebrand.
- Politie/ziekenhuis belt om te melden dat een familielid zwaar gewond is geraakt bij een ongeval. Jij neemt niet op en verneemt het nieuws pas op het moment dat de persoon reeds is overleden.
- ...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

cloink schreef:Het argument van de familie is vaak "ja maar, als er nu eens iets ergs gebeurd is?". Wel, dan zal ik dat ofwel horen als ik wakker ben, of wanneer ik beslis mijn voicemail of berichtjes te aanhoren/lezen.
Ik denk dat je anders zal reageren als er ook eens iets ernstig zou gebeuren in de familie... Als uw vader een hartaanval heeft terwijl uw GSM op stil staat, dan vergeef je dat jezelf nooit denk ik..

Tegenwoordig op Android telefoons kan je instellen wie u kan bereiken als je de blokkeerfunctie inschakelt. Bij mij gaan dan alle oproepen meteen naar voicemail, berichten komen stil binnen. Alleen het werk en familie kan me op zo'n momenten bereiken. Zeer handige functie, vooral als je in ploegen werkt. Toch bereikbaar, en ook gerust. :)

Op die manier kon mijn moeder me wel degelijk bereiken toen mijn pa een hartaanval kreeg en kon ik nog de ziekenwagen opwachten zodat mijn moeder er bij kon blijven.

Ook anonieme nummers neem ik op, want vaak gebruikt de politie nu net anonieme nummers... Als getuige heb ik dat al paar keer meegemaakt, maat van mij neemt nooit anonieme nummers op den duur belde de politie naar mij om te vragen waarom die kerel nooit zijn gsm op nam. :)

Ik heb trouwens op mijn gsm nummer in al die jaren (15 jaar) nog maar een handvol oproepen ontvangen met een commercieel aanbod en dan nog altijd van de eigen provider.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik neem altijd op, behalve als ik het niet hoor natuurlijk. En mijn voicemail staat ook al jaren uit.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Onbekend neem ik niet op. Spreek maar in als het dringend is.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Anoniem of niet is voor mij geen criterium.

Ik neem in principe altijd op, maar niet:
  • als ik aan het rijden ben
  • als ik in gesprek/meeting ben
  • als ik aan het eten ben
Zelf ga ik ook niet snel terugbellen bij een gemiste oproep. Ik hanteer het principe: zij bellen mij, dus zij hebben mij nodig; als het dringend/belangrijk is, zullen ze zelf wel nog eens bellen.
Daar maak ik uiteraard wel eens een uitzondering op als ik weet dat het dringend kan zijn of als ze een berichtje ingesproken hebben...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

nickz schreef: Voicemail vind ik onzin en staat al jaren uitgeschakeld.

Aan de mensen die niet opnemen, stel je volgende situaties eens voor:
- Je bank belt je op omdat ze vermoeden dat er fraude wordt gepleegd met je kredietkaart. Moet dat dan ook maar per brief worden gemeld, zodat je het enkele dagen later pas weet?
- De politie belt omdat je autoruit werd ingeslagen of omdat je auto ergens in de weg staat. Je neemt niet op en kan dus voor de takelkosten opdraaien.
- Men belt omdat je huis in brand staat. Je bent bijvoorbeeld op vakantie, neemt niet op en pas bij thuiskomst moet je vaststellen dat je huis volledig is afgebrand.
- Politie/ziekenhuis belt om te melden dat een familielid zwaar gewond is geraakt bij een ongeval. Jij neemt niet op en verneemt het nieuws pas op het moment dat de persoon reeds is overleden.
- ...
En dáár hebben wij (die niet opnemen) dus die voicemail voor, zodat we direct kunnen terugbellen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dus in plaats van gewoon op te nemen bellen jullie dus wel direct naar jullie voicemail om dat bericht te gaan beluisteren? Wat een gedoe.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb al heel lang geen voicemail meer :) I hate it!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik ook niet. Naar mijn zin neemt dat veel te snel over en meer dan de helft van de tijd wordt er toch niets ingesproken en verspil je dus alleen maar uw tijd met daar naar te bellen. Ik vind het ook verschrikkelijk irritant als je naar iemand belt en na 10 seconden al op de voicemail terecht komt. Als men naar mij belt zal men nooit moeten betalen zonder mij gesproken te hebben :-)

Voicemail is een uitvinding van de telecomoperatoren om ervoor te zorgen dat mensen altijd moeten betalen als ze naar iemand bellen, ook al neemt de persoon niet op. Een fysiek antwoordapparaat was nog nuttig in de tijd dat er nog geen mobiele telefoons bestonden en je ook geen gemiste oproepen kon nakijken. Je kon dat dan inschakelen wanneer je je huis verliet en uitschakelen wanneer je terug thuis was. In deze tijden van gsm's, smartphones, sms'en en e-mails is zoiets echter overbodig geworden.
Laatst gewijzigd door nickz 04 jun 2014, 21:25, in totaal 1 gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Als ik niet opneem komen ze altijd van een kale reis terug. Heb mijn antwoord app laten uitzetten. Telefoon rinkelt ellendig lang en daarna wordt de verbinding gewoon verbroken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

nickz schreef:Dus in plaats van gewoon op te nemen bellen jullie dus wel direct naar jullie voicemail om dat bericht te gaan beluisteren? Wat een gedoe.
Met visual voicemail valt dat allemaal goed mee; gewoon filetjes die je afspeelt op je toestel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Misschien is dit topic wel een poll waard? ;-)

Ikzelf neem meestal geen onbekende (verborgen) nummers op, behalve wanneer ik er eentje verwacht (levering, klantendienst die terug zou bellen,..).

De voicemail beluister ik iets later wel eens als ik wat meer tijd heb om bijvoorbeeld terug te bellen al dan niet de boodschap te wissen.

Elke ingesproken boodschap krijgt een SMS met daarin een nummer zodat je direct de boodschap kunt beluisteren van die persoon. Zo kan ik ook direct filteren in mijn SMS inbox wie ik "eerst" wil horen.

Op dat vlak zou ik visual voicemail wel eens willen testen.

En trouwens, zolang ik niet betaald wordt en of een wachtdienst zou hebben dan zou ik mij zeker niet onmiddellijk bereikbaar houden voor het werk. Maar daar zijn afspraken voor.

Ook vind ik niet dat ik mij verplicht moet voelen bereikbaar te zijn voor kennissen of bedrijven/vreemden en ja, zelfs familie.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik neem quasi altijd mijn telefoon op, onbekend nummer of niet. Met uitzondering in de auto. Bellen (en gebeld worden) doe ik amper, en als er al gebeld wordt is het meestal iets relatief dringend. standaard communicatie gaat eigenlijk altijd via whatsapp/hangouts(/sms), twitter en facebook (al wat minder). Kost gewoon minder (MV) en grootste gedeelte van de dag zit ik ook in omgevingen waar bellen niet echt acceptabel is.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Ik neem altijd de telefoon op ongeacht het nummer of hij moet op stil staan van tijdens een meeting.
Ook na 22u, ik ga er van uit als men na 22u je nodig heeft het dringend moet zijn, anders zou men mij niet bellen, en als die persoon mij belt in de midden van de nacht, is dit meestal werk gerelateerd en verwacht ik ook dat hij op neemt als ik ooit hem op bel in het midden van de nacht.

Meestal bel ik ook terug als ik een gemiste oproep heb, zeker als er op mijn voicemail ingesproken is, dat is algemene beleefdheid denk ik.

Als ik langer dan een paar dagen verlof heb dan neem ik ook geen gesprekken aan waarvan ik de nummer niet ken.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Ik neem ze meestal aan als ik kan opnemen want soms krijg ik echt random(op een uur dat ik denk van laat mij gerust jong :lol: ) oproepen van Audi duitsland of een of andere overheidsdienst van hier. (ik heb er meer belang bij dat ik kan opnemen dan zij, helaas bellen ze altijd onbekend)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Met anonieme nummers en/of onbekende nummers heb ik eigenlijk niet zo'n probleem. Ik heb al 15 jaar hetzelfde GSM nummer en krijg weinig oproepen van callcenters/telesales.

Waar ik wel een probleem mee heb zijn de vele nutteloze telefoons die vrienden/familie/klanten/werk soms doen naar mij.
Voorbeeld: men stuurt mij een mail en dan belt men mij om te zeggen dat ze me een mail gestuurd hebben.
Allemaal nutteloze communicatie dus.
Ben ik nu de enige die me hieraan stoort? 50% van alle telefoons die ik overdag krijg zijn vrij nutteloos/had men op een andere manier kunnen oplossen dan mij te storen.

Ik gebruik mijn telefoon dagdagelijks voor mijn werk, dus neem min of meer steeds op.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ook nog: afspraken op het werk of niet, ik neem niet op in de auto. Zelfs niet met handsfree; werk telefoontjes zijn garantie concentratie-vereist telefoontjes dus die moeten wachten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

nickz schreef:Ik neem altijd op, tenzij het op dat moment stoort natuurlijk. Of er al dan niet een nummer op het scherm verschijnt en welk nummer speelt geen rol. Voicemail vind ik onzin en staat al jaren uitgeschakeld.

Aan de mensen die niet opnemen, stel je volgende situaties eens voor:
- Je bank belt je op omdat ze vermoeden dat er fraude wordt gepleegd met je kredietkaart. Moet dat dan ook maar per brief worden gemeld, zodat je het enkele dagen later pas weet?
- De politie belt omdat je autoruit werd ingeslagen of omdat je auto ergens in de weg staat. Je neemt niet op en kan dus voor de takelkosten opdraaien.
- Men belt omdat je huis in brand staat. Je bent bijvoorbeeld op vakantie, neemt niet op en pas bij thuiskomst moet je vaststellen dat je huis volledig is afgebrand.
- Politie/ziekenhuis belt om te melden dat een familielid zwaar gewond is geraakt bij een ongeval. Jij neemt niet op en verneemt het nieuws pas op het moment dat de persoon reeds is overleden.
- ...
- Mijn bank (VDK) belt met een gewoon nummer van het kantoor, dit staat zelfs tussen mijn contactpersonen.
- Ik denk niet dat de politie mijn GSM nummer weet, noch dat ze de moeite gaan doen om mij hiervoor te bellen.
- Als je op vakantie bent en je huis brand af...maakt het uit of je dan snel terug bent of niet? 't Is niet dat je er iets mee gaat redden hoor. En als je je vakantie een beetje gaat voorbereiden zorg je ervoor dat er iemand van je familie toch regelmatig langskomt (de post legen, planten water geven, huisdieren, soit : zorgen dat er beweging is in je huis).
- Een ziekenhuis gaat zich hier mee absoluut niet bezig houden. Politie overigens evenmin. Wat wel kan gebeuren (!) is dat ze de ICE nummers bellen die in de GSM staan. Al is dit laatste overigens twijfelachtig : de meeste gsm's moet je nu unlocken met een code.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Ik neem alle soorten oproepen aan, behalve als het mij niet past (die optie staat niet in de poll)

En dat "niet passen" is nogal vaak. Ik vind het verschrikkelijk onbeleefd dat een GSM altijd voorrang krijgt op wat die persoon ook aan het doen is... Als ik in gesprek ben met iemand, en mijn GSM gaat over, neem ik niet op. Is veel te onbeleefd voor uw gesprekspartner. Ook bvb in de supermarkt aan de kassa als het mijn beurt is, blijft hij rinkelen. Of als ik aan het eten ben, aan het slapen, met de kinderen bezig, of een goede film aan het bekijken ben. Ik heb een redelijke korte, en in volume beperkte beltoon.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

krisken schreef:- Een ziekenhuis gaat zich hier mee absoluut niet bezig houden.
Voor de mensen die anonieme oproepen weigeren: ik weet uit ervaring (helaas) dat als dokters vanuit Gasthuisberg bellen, dit als "anoniem" aangeduid wordt. Ik vraag me af waarom... Ik kan misschien nog begrijpen dat ze hun interne nummer niet willen prijsgeven, maar laat dan toch gewoon het hoofdnummer van de receptie zien (zoals bij de meeste bedrijven).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik neem aan dat we dan spreken over de spoedafdeling? Daar moeten ze zich - lijkt me geheel logisch - met andere zaken bezighouden. Wat dokters van afdelingen betreft kan ik het verstaan. In het Gentse bellen (voor zover ik weet) ze allen met het centrale nummer van het ziekenhuis.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Ik neem mijn GSM enkel op indien ik de nummer ken en indien het me past. (Op alle andere momenten staat hij op stil). Voicemail gebruik ik niet.

Wat ik enorm storend vind is dat op m'n werk voor alle pietlulligheden gebeld wordt, terwijl ik dat veel liever mail ontvang dan telefoons.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Er lopen hier 2 discussies blijkbaar.
- neem je - voor jou onbekende nummers - aan of niet
- beantwoord je gesprekken, no matter what.

Laat me duidelijk zijn: mijn eerste reactie sloeg op het aannemen van onbekende nummers, waar ik dus niet echt onderuit kan.

Wat betreft het aannemen van gesprekken heb ik echter 'strenge' regels.
In meetings / tijdens het eten / familiebezoeken / verlof... wordt er onder geen enkele voorwaarde een gesprek aangenomen uit respect voor mijn gezelschap of gelegenheid.
Het toestel staat dan ook op stil en gesprekken gaan naar de voicemail, met uitzondering van oproepen van een 3-tal personen die een specifieke beltoon hebben.
Op dat moment zal ik - voor die 3 personen - zelf beslissen of ik dat gesprek aanneem of niet en zal die persoon sowieso eerst te horen krijgen dat ik in gesprek ben en of er eventueel later terug kan gebeld worden. En zij zijn hiervan perfect op de hoogte dat ik dat ook zal doen op het eerste gelegen moment.
Tijdens het rijden en vliegen ben ik sowieso niet bereikbaar en heb daar nog nooit klachten over gehad, laat staan wat belangrijks gemist!


Verder is mijn voicemail op zich al een goede filter voor gesprekken.


BTW:
Ik erger me DOOD aan mensen die bij de bakker / winkel / bank / post / etentje / vul zelf in gesprekken aannemen over de grootste banaliteiten.
Degenen die echt ALTIJD bereikbaar (denken te) moeten zijn hebben echt wel een secretaresse in dienst die hun mails / gesprekken beantwoorden en filteren :wink: of hebben een ander systeem in plaats dat hun bereikbaarheid/approval garandeert op cruciale momenten.
Laatst gewijzigd door axs 05 jun 2014, 11:35, in totaal 8 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”