Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Vorige week mijn nieuwe bedrijfswagen mogen gaan halen. Zeer tevreden van :-)
Vrij goed uitgeruste X2
IMG_0448.jpg
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

AWD of die verschrikkelijke software-front-aandrijving?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Helaas geen AWD aangezien dat niet mag van onze car policy.
Had er ook wat schrik voor maar valt heel goed mee. Rijdt zeer prettig.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Abusimbal schreef:
Tim H. schreef:nieuwe wagen : VW Tiguan 2.0 TDI

wel knap de 360 camera (geen excuus meer als je paaltje raakt). Ook handig de android auto voor waze
En als het donker is ?
sensoren...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Ok, sommige auto's hebben enkel een achteruitrij camera zonder sensoren. Die zijn zo goed als niet in het donker (heel donker) te gebruiken.
Ook hebben een aantal een vaste camera die als nadeel heeft dat die vuil wordt en dan ook niet meer te gebruiken is.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij Volkswagen klikt de achteruitrijcamera in het logo.
Ik mag binnen een maand of 2 de VW Passat Variant oppikken. De area view optie heb ik niet genomen, er zitten sensoren op aan de voor, achter en zijkant dus tzou al moeten lukken :) en achteruitrijcamera zit er standaard op.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Abusimbal schreef:Die zijn zo goed als niet in het donker (heel donker) te gebruiken.
De camera op mijn auto is zelfs in het volledig donker nog perfect bruikbaar; de achteruitrijlichten geven zoveel licht dat je probleemloos op camera achteruit kan parkeren. Maar goed ook, want de sensoren reageren eigenlijk te traag. De sensoren zitten er volgens mij vooral op voor het automatisch parkeren.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

MClaeys schreef:Bij Volkswagen klikt de achteruitrijcamera in het logo.
Inderdaad, op onze Golf kiept het logo open. Onlangs met een kameraad in zijn Jeep Compass meegereden en die had duidelijk niet. Het beeld was redelijk vuil / wazig en dan nog eens van slechte kwaliteit. :|
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Koperen randje rond het open sidepanel van m'n case ... koper en zwart gaan toch goed samen hoor :-)
IMG_2049 copy.jpg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vandaag de knoop doorgehakt voor de Huawei P30 PRO 256GB in blauw, die een Galaxy S5 moet gaan vervangen.

Bij CB besteld want als zaak koop ik die direct aan BTW 0:

https://www.coolblue.be/en/product/8285 ... -blue.html

Collega die ook fotograaf is had de P20 PRO en vandaag op een belangrijke "forum" stijl meeting bij een grote financiële speler, had hij een paar shots gemaakt in low light, en gewoon 0.0 ruis. Dat heeft me overhaald. Ik had de Nikon D750 mee en de Tamrom 15-30, die maakt ook perfect shots, maar zijn P20 valt wel veel minder op, en zwart-wit was fotografisch zelfs perfect en snel.

Niet gekocht maar overwogen:

1. Nokia 9 PureView -> cheap, maar veel te traag voor je een foto kan previewen

2. Xiaomi Mi 9 -> volgens de reviews ook een goede phone, maar wou all the way gaan, en de zoom van de P30 is een stuk beter, terwijl de kleuren van de Xiaomi iets correcter zijn, maar ik pas toch alles aan in een raw editor dus het kan me niet schelen

Niet overwogen: topmodellen samsung en apple.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hier een maand Mate 20 Pro, erg tevreden van. Kwas aan t wachten op de Nokia 9 maar die viel helaas tegen.
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

redman schreef:Unifi cloud key Gen2

unifi.jpeg
Tevreden?

Merkbaar sneller dan de oude CK?

Ik twijfel tussen deze nieuwe en de plus, gezien de geringe meerkost en de mogelijkheid voor toekomstig gebruik
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Heel tevreden.

Ik heb de oude CK nooit gehad dus kan ik je het niet vertellen of die sneller is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MClaeys schreef:Hier een maand Mate 20 Pro, erg tevreden van. Kwas aan t wachten op de Nokia 9 maar die viel helaas tegen.
Wat viel er tegen aan de Nokia? Ik denk dat hij vooral te traag is. Foto's zien er perfect uit maar 20 a 30s wachten voor hij alle sensors combineert was er te veel aan. Dit is een shot met oude Galaxy S5 in HDR mode en dan rawtherapee voor post processing. Als je zo lang moet wachten om te previewen was dit shot onmogelijk. De zon was snel aan het ondergaan, en de ballon was naar links aan het opschuiven en ik was aan het wachten tot hij zijn gasbrander liet gaan .....
shotnow.jpg
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De snelheid van verwerken, de verschillende software bugs (de fingerprint opent willekeurig bvb, etc...). Jammer want ik ben altijd wel fan van Nokia geweest.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Eindelijk de tijd gevonden om te switchen van fritzbox 7490 naar fritzbox 7590.

Hij is behoorlijk sneller als je in de interface bepaalde pagina`s probeert op te roepen maar de netwerkfuncties zijn gelijk. Wifi heb ik via unifi dus kan niet vergelijken.

Verder leuk: eindelijk stabiele usb stroomvoorziening. Ik werk nog steeds met een usb 3G modem die kan uitbellen via Simkaart en die mobiel internet kan verdelen in geval van nood. Dat werkt nu zonder extra usb versterker met stroomadapter. Ik gebruik nu zelfs een usb verdeler die ook nog een kleine switch via micro usb aanstuurt. Allemaal afkomstig van de usb stroom van de fritzbox. Dat was bij de vorige boxen nooit mogelijk.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Hier sinds een maand een xiaomi red mi note 7 met 48mp camera en die foto's zijn ronduit schitterend. Zelfs in een donkere kamer met de rolluiken omlaag zonder enig licht maakt deze nog heldere foto's. En dat voor €250.
Top toestel en nog lekker snel ook.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Een 4k projector (optima uhd300x) en een Xbox OneX white edition. 2m breedbeeld in de slaapkamer is toch leuk hoor :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Gisteren gekocht voor een prijsje de Audio Pro Addon T4 Bluetooth Speaker.
Afbeelding
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Onze derde chromebook is er, de HP X360 14,met i3-processor, 8GB geheugen en 64 GB opslag. Backlit keyboard en een ongelooflijk goed trackpad.
Heb deze laten overkomen uit de US, voor een kleine 400 euro, via persoonlijke koerier.

Prachtapparaat voor dit geld.

Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Sasuke schreef:Een 4k projector (optima uhd300x) en een Xbox OneX white edition. 2m breedbeeld in de slaapkamer is toch leuk hoor :-)
Damn ik zou wel eens RDR 2 in 4K willen zien op de XBOX, die is grafisch wel sterker dan de PS4 pro.
Ik speel in 1080p op de PS4 PRO, dan heb ik supersampling - ziet er wel vet uit op een 65 inch plasma.
Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:23
Bedankt: 1 keer

selder schreef:AWD of die verschrikkelijke software-front-aandrijving?
:?:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Lukada schreef:
selder schreef:AWD of die verschrikkelijke software-front-aandrijving?
:?:
Hahaha, geen last van met de focus rs mk3. Die is grotendeels voorwiel (mijn eerste setje pilot super sport zit er al door, achterste banden blijven maar gaan), maar on demand achterwiel, en die software is F* goed. Met torque vectoring kan je bochten brutaal pakken waar andere auto's al lang in de vangrail zaten. 1G skidpad er is niet veel gerief dat lateraal dat trekt. Supercars doen 1G en hoger.

Ik rij weldra naar een hifi show, en als ultieme test vandaag met een volgeladen wagen plank in de wisselaar op de R4, uiteraard wel alles zo gestapeld met extra spanbanden dat het niet kan moven. Wel de weglegging zelfs met lading was perfect, hij brak niet uit. Beter nu testen dan op de autobahn in de vangrail knallen ;)

Och de nieuwe A45 van Mercedes gaat nu ook een torque vectoring systeem implementeren, dus Ford heeft wel degelijk met zijn clutch packs en software AWD de markt beïnvloedt. Het wordt ook wel het beste AWD systeem momenteel genoemd. Er zijn snellere hot hatches dan de focus RS, maar kwa drivers car en spelen met bochten gaat het toch lastig worden. Echter supercars zijn vooral sneller rechtdoor.

Recent nog met een M4 kunnen meespelen op de autobahn, hij begreep niet dat ik mee kon ;) Mijn RS kost vermoedelijk de helft van die M4.

Dus verschrikkelijke software? Hier dus niet, eerder 't omgekeerde. Je weet dat software ingrijpt in bochten en je kan het systeem zelfs misbruiken.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Roekeloos rijgedrag en een overkill aan vermogen kunnen ze niet duur genoeg maken :nono:
Leuk is het zeker en vast dat gat ik ook niet ontkennen, maar het hoort niet thuis op een openbare weg waar je tegenwoordig nog zelden alleen rijdt en hoort thuis op circuit!

De limieten van je wagen op zoeken gaat vroeg of laat toch eens fout, en hopelijk dan alleen voor jezelf, zou echt niet mogen dat een ander daar de dupe van wordt van iets totaal zinloos
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

ub4b schreef:Vandaag de knoop doorgehakt voor de Huawei P30 PRO 256GB in blauw, die een Galaxy S5 moet gaan vervangen.

Bij CB besteld want als zaak koop ik die direct aan BTW 0:

https://www.coolblue.be/en/product/8285 ... -blue.html

Collega die ook fotograaf is had de P20 PRO en vandaag op een belangrijke "forum" stijl meeting bij een grote financiële speler, had hij een paar shots gemaakt in low light, en gewoon 0.0 ruis. Dat heeft me overhaald. Ik had de Nikon D750 mee en de Tamrom 15-30, die maakt ook perfect shots, maar zijn P20 valt wel veel minder op, en zwart-wit was fotografisch zelfs perfect en snel.

Niet gekocht maar overwogen:

1. Nokia 9 PureView -> cheap, maar veel te traag voor je een foto kan previewen

2. Xiaomi Mi 9 -> volgens de reviews ook een goede phone, maar wou all the way gaan, en de zoom van de P30 is een stuk beter, terwijl de kleuren van de Xiaomi iets correcter zijn, maar ik pas toch alles aan in een raw editor dus het kan me niet schelen

Niet overwogen: topmodellen samsung en apple.
Enkele voorbeelden van shots zou leuk zijn.

Zelf wacht ik een jaartje zodat ik hem tegen veel lagere prijs kan kopen. Voor 1.000 EUR kan je een paar leuke compacte camera's kopen (RX100).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 44 keer

ub4b schreef:Recent nog met een M4 kunnen meespelen op de autobahn, hij begreep niet dat ik mee kon ;) Mijn RS kost vermoedelijk de helft van die M4.
Ik ook niet, tenzij de beemer cabrio uitvoering was.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Je moet er natuurlijk ook wel mee kunnen rijden. En zoals al gezegd: niet op de openbare weg inderdaad.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Een IMac 27" late 2013, ter vervanging van mijn oude IMac 20" early 2008.

Bedankt Ikhlaske voor de vlotte afhandeling :beerchug:
s5zone
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2016, 10:20
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Na een 10-tal jaar als bediende consultant bezig geweest te zijn, ben ik vanaf 3 mei zelfstandig geworden. Ik moest alle spullen teruggeven (laptop, schermen, gsm, auto, ...) en moet deze dus zelf voorzien. Hierdoor heb ik best wat nieuw speelgoed.

Momenteel:
- 2 x BENQ 2500Q
Afbeelding

- Dell Laptop 9570, i9, 32gb ram, 2tb ssd:
Afbeelding

- Dell docking station (Dell Business Thunderbolt Dock - TB16 met 240-watt adapter):
Afbeelding

- Xiaomi Mi9 64GB:
Afbeelding

- Tesla model 3 onderweg, zoiets:
Afbeelding

Allemaal leuk als IT'er, alleen jammer dat mijn bankrekening er wat geplunderd uit ziet.

Dell heeft jammer genoeg het verkeerde toetsenbord geleverd (azerty vs qwerty). Ze zeggen dat ik bij bestelling azerty genomen heb (staat ook op bestelbon). Ik ben echter zeker dat ik qwerty genomen heb. Dell wil hier verder ook niets aan doen. Zou ik dit gewoon zelf veranderen of raden jullie iets anders aan?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Heb je niet zowieso recht op terug sturen bij online aankopen? (zijn paar uitzonderingen maar denk hier wel mogelijk) Niet echt motivatie voor nodig.
Daarna bestel je dan gewoon dezelfde maar met juiste opties. (en controleer voor betaling dat optie wel degelijk meegenomen wordt, worst case andere laptop)

Aan docking kan je wel qwerty hangen maar altijd omwisselen is vreselijk ambetant.

Benqs staan hier ook bij de (betaalbare :p) mogelijkheden als schermen aan vervanging toe zijn. (enige ervaring met merk was ook heel positief maar al van einde amiga tijdperk, hopelijk zo goed als de reviews beweren)
s5zone
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2016, 10:20
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

tien schreef:Heb je niet zowieso recht op terug sturen bij online aankopen? (zijn paar uitzonderingen maar denk hier wel mogelijk) Niet echt motivatie voor nodig.
Daarna bestel je dan gewoon dezelfde maar met juiste opties. (en controleer voor betaling dat optie wel degelijk meegenomen wordt, worst case andere laptop)
Dat is ook wat ik zei aan de telefoon, maar dan zeiden ze dat dit niet geldig is vanwege zakelijke bestelling.

Ik heb qwerty aan docking station hangen en dat is ook waar ik de laatste 7-8 jaar mee gewerkt heb. Om dan te moeten werken met azerty op de laptop is dus echt verwarrend. En ik werk in een internationale omgeving, als iemand even op mijn laptop moet werken...
tien schreef:Benqs staan hier ook bij de (betaalbare :p) mogelijkheden als schermen aan vervanging toe zijn. (enige ervaring met merk was ook heel positief maar al van einde amiga tijdperk, hopelijk zo goed als de reviews beweren)
BenQ heb ik voor de eerste keer in huis. Zeer positief over, veel aansluitingen, usb hubs, goeie bouw- en schermkwaliteit (ook al ben ik geen beeldscherm guru). Als ze nu goed meegaan, ben ik zeker fan hiervan. De prijs ligt toch makkelijk een 20-30% dan bij de gevestigde waarden. Gekocht in promotie bij vandenborre aan 230/stuk (btw incl.)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

s5zone schreef:
tien schreef:Heb je niet zowieso recht op terug sturen bij online aankopen? (zijn paar uitzonderingen maar denk hier wel mogelijk) Niet echt motivatie voor nodig.
Daarna bestel je dan gewoon dezelfde maar met juiste opties. (en controleer voor betaling dat optie wel degelijk meegenomen wordt, worst case andere laptop)
Dat is ook wat ik zei aan de telefoon, maar dan zeiden ze dat dit niet geldig is vanwege zakelijke bestelling.

Ik heb qwerty aan docking station hangen en dat is ook waar ik de laatste 7-8 jaar mee gewerkt heb. Om dan te moeten werken met azerty op de laptop is dus echt verwarrend. En ik werk in een internationale omgeving, als iemand even op mijn laptop moet werken...
tien schreef:Benqs staan hier ook bij de (betaalbare :p) mogelijkheden als schermen aan vervanging toe zijn. (enige ervaring met merk was ook heel positief maar al van einde amiga tijdperk, hopelijk zo goed als de reviews beweren)
BenQ heb ik voor de eerste keer in huis. Zeer positief over, veel aansluitingen, usb hubs, goeie bouw- en schermkwaliteit (ook al ben ik geen beeldscherm guru). Als ze nu goed meegaan, ben ik zeker fan hiervan. De prijs ligt toch makkelijk een 20-30% dan bij de gevestigde waarden. Gekocht in promotie bij vandenborre aan 230/stuk (btw incl.)
Eerlijk replacedirect origineel toetsenbordje kopen en vervangen minste miserie en je bent blij :-).
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Een Bosch PCM 8 SD, tof machientje voor wat te klussen in huis.
Afbeelding

Nu wil ik ook nog een Bosch PKS 18 aanschaffen, maar ze spreken in de uitleg al over lichte zaagbladen voor het machien, dus eerst wat rondzoeken of er genoeg zaagbladen voor te vinden zijn (heb niet genoeg kennis van die as diameters).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

In September is m'n huidige F20 4 jaar, dus "moet" (ja, dat is een raar woord, maar daar komt het op neer) al uitkijken naar een nieuwe auto.
BMW heeft de 1-reeks geherpositioneerd en van één van de leukste RWD auto's naar een 12-in-een-dozijn FWD hatch. BMW zegt er zelf van "we konden nog wel RWD doen, maar deze FWD is even goed" - tussen de lijnen lees ik dan vooral "goedkoper voor ons te maken" en ook wel "met een instap 2 liter motor van 150PK ga je toch alleen in extreme situaties het verschil merken tussen RWD en FWD" - en daar volg ik ze wel in, RWD merk je vooral bij het sportief rijden en dan meestal alleen aan hoge snelheid. Misschien ben ik de laatste paar jaar wel rustig genoeg geworden dat ik dat niet meer per sé moet hebben in m'n auto. Dus na getwijfeld te hebben sinds de aankondiging van het F40 model ga ik er maar gewoon voor gaan.

Eerst heb ik nog geprobeerd om:

- Cash for Car uit te vogelen, maar mijn werkgever doet er niet aan mee, de regelgeving hier omtrent is heel verwarrend en om problemen te vermijden bieden ze het niet aan.
- Mobiliteitsbudget: met het openbaar vervoer en fiets naar het werk is niet aangenaam, ik verlies er teveel tijd door, ipv 15m wordt dat 1h 's morgens én 's avonds.
- Een benzine wagen te kiezen (alhoewel de recente diesels helemaal niet zo slecht zijn voor het klimaat) maar dat kunnen we in ons wagenpark niet, alle 180 auto's doen véél kilometers en dan laat het leasingcontract geen benzine toe. (hoe dat juist in elkaar zit weet ik niet, ik weet alleen dat ik geen benzine kan kiezen).
- Een electrische wagen (à la Model 3 van Tesla) te nemen in de leasing, maar de leaseprijs en dan vooral het restbedrag is ronduit belachelijk.
- Met m'n baas gepraat over geen salariswagen meer maar compenseren via brutoloon, ik ga hier nu geen bedragen noemen maar dat is ronduit.belachelijk wat je daarvoor krijgt dan als er op dat extra bedrag gewone belastingen betaald wordt, daar zou ik zelfs op moeten toesteken wil ik het basismodel zonder opties...

Allemaal geen optie, ofwel praktisch ofwel financieel (meestal financieel), dus daarom deze leuk aangeklede 1-reeks.
Eventueel zou ik nog voor een 3 reeks (die dan wel RWD is) maar dan met 1 à 2 opties op, en dan kies ik liever voor alle extra trielala dan de RWD :-)
Screenshot 2019-06-04 at 07.26.27.jpg
Screenshot 2019-06-04 at 07.26.40.jpg
Screenshot 2019-06-04 at 07.26.59.jpg
BMW 118dA Hatch (7M9A)

Technische gegevens
Cilinderinhoud (cc) 1995
CO2-uitstoot (g/km) 109

Kleur & Binnenbekleding
C1D Misano Blau

KKSW Stoff/Sensatec Trigon Schwarz

Standaard uitrusting (niet exhaustief)
1CB Interne code

249 Multifunctioneel stuur
2PA Antidiefstalbouten
2VB Weergave bandendruk

423 Fluwelen tapijten

5AQ Active Guard Plus

5DA Desactivatie passagiersairbag
6AE BMW Teleservices
6AF Intelligent Emergency Call - eCall

6AK ConnectedDrive Services (3 jaar)

7CG BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
886 Handleiding NL
8AP Interne code

Opties
7LF Model M Sport

1RG Alu velgen styling
550 M 17" Bicolor
223 Adaptieve ophanging

2VE M Sports steering

481 Sportzetels vooraan

493 Opbergpakket

4P3 Decoratieve lijsten Illuminated Berlin
563 Lichtpakket
5A1 LED mistlampen
5A2 LED headlights

5DF Active Cruise Control met Stop&Go functie

710 M sportstuur
715 M Aërodynamicapakket
760 Shadow Line hochglänzend
775 Hemelbekleding Anthrazit
ZB2 Business Pack Plus

430 Spiegelpakket
488 Lendensteun vooraan

534 Elektronisch gestuurde airconditioning
5DM Parking Assistant Pack

6C4 ConnectedPackage Professional

6U3 BMW Live Cockpit Professional

ZT2 Klantvoordeel Pack
ZB3 Travel Pack

402 Panoramisch schuifdak
418 Kofferruimtepakket

420 Zonnewerend glas achteraan
ZT3 Klantvoordeel Pack
1AG Grotere brandstoftank

2TB Sportautomatische versnellingsbak Steptronic met schakelpaddles
302 Alarmsysteem
313 Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
320 Zonder monogram

431 Automatisch dimmende binnenspiegel
5AC High Beam Assist
688 Harman/kardon Surround Sound System
754 M achterspoiler

868 Spraakversie Nederlands

8SM Chassisnummer zichtbaar van buitenaf
ZKS Veiligheidskit
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

selder schreef:BMW zegt er zelf van "we konden nog wel RWD doen, maar deze FWD is even goed"
Heb een half jaart geleden eens een rit gedaan met een X1... maar die voortrein loopt gewoon weg als je wat sportief rijdt.

Nee, als je een RWD gewoon bent is zo'n FWD toch wel een heel apart gevoel... al is dat misschien gewenning ?
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

s5zone schreef:Dell heeft jammer genoeg het verkeerde toetsenbord geleverd (azerty vs qwerty). Ze zeggen dat ik bij bestelling azerty genomen heb (staat ook op bestelbon). Ik ben echter zeker dat ik qwerty genomen heb. Dell wil hier verder ook niets aan doen. Zou ik dit gewoon zelf veranderen of raden jullie iets anders aan?
Kijk op voorhand na of een ander toetsenbord wel past. Vaak bij dat soort modellen moet je naast het toetsenbord ook de top cover vervangen omdat daarin de grid inzit verwerkt waar het toetsenbord uiteindelijk inpast. Azerty -> Qwerty is vaak een andere vorm van Enter toets dacht ik.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

selder schreef:"we konden nog wel RWD doen, maar deze FWD is even goed"
Was niet één van de redenen dat je in een auto met RWD en evt een 6-in-lijn nogal wat binnenruimte opoffert door de langsliggende motor? Ik heb zelf een RWD van net geen 5 meter lang dus een paar cm kan er wel vanaf, maar in een compacte auto gaan die cm wel een verschil maken.

En inderdaad, als't nu een M135i was zou je een serieus nadeel ondervinden van FWD, maar een 150 pk diesel... dat krijg je met de voorwielen ook nog wel op de weg gezet :) Ford heeft een tijd lang een FWD met 350 pk in hun gamma gehad, en zelfs dat ging... redelijk goed :)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Is de reden niet gewoon dat die goedkoper te produceren (en te verkopen) zijn en dus makkelijker tov een Golf te positioneren zijn ?

Vraagje: waarom een M-pakket met maar 17'' velgen?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

joriz schreef:Azerty -> Qwerty is vaak een andere vorm van Enter toets dacht ik.
Klopt als je een International Qwerty neemt (zoals ze bv in Nederland en de US gebruiken). Je zou ook een UK Qwerty kunnen nemen, die heeft dezelfde vorm als een Azerty.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

DarkV schreef:
selder schreef:BMW zegt er zelf van "we konden nog wel RWD doen, maar deze FWD is even goed"
Heb een half jaart geleden eens een rit gedaan met een X1... maar die voortrein loopt gewoon weg als je wat sportief rijdt.

Nee, als je een RWD gewoon bent is zo'n FWD toch wel een heel apart gevoel... al is dat misschien gewenning ?
De F40 en F48 hebben niet hetzelfde onderstel, en weegt 300Kg meer, en heeft een véél hoger zwaartepunt dus dat kan je niet vergelijken.
Punt blijft dat BMW nog altijd een merk is waar je bij de "lage" of "instapmodellen" een torenhoge waslijst aan opties hebt. Veel van die opties kosten niet veel maar veranderen wel helemaal het rijgedrag van je auto...

Ik heb nu al (even tellen) 12 jaar RWD, dus het zal idd wel een aanpassing worden. Ik denk ook niet dat ze met software het RWD gevoel kunnen evenaren (toch niet met 150PK), maar aangezien ik de laatste paar jaar rustiger en rustiger wordt op de baan, denk ik dat ik meer opties leuker vind dan een kale 3 met RWD.
SpecialK schreef:
selder schreef:"we konden nog wel RWD doen, maar deze FWD is even goed"
Was niet één van de redenen dat je in een auto met RWD en evt een 6-in-lijn nogal wat binnenruimte opoffert door de langsliggende motor? Ik heb zelf een RWD van net geen 5 meter lang dus een paar cm kan er wel vanaf, maar in een compacte auto gaan die cm wel een verschil maken.

En inderdaad, als't nu een M135i was zou je een serieus nadeel ondervinden van FWD, maar een 150 pk diesel... dat krijg je met de voorwielen ook nog wel op de weg gezet :) Ford heeft een tijd lang een FWD met 350 pk in hun gamma gehad, en zelfs dat ging... redelijk goed :)
Idd, RWD is/was leuk, maar of ik het ga missen is nog maar de vraag.
devastator schreef:Is de reden niet gewoon dat die goedkoper te produceren (en te verkopen) zijn en dus makkelijker tov een Golf te positioneren zijn ?

Vraagje: waarom een M-pakket met maar 17'' velgen?
Het is een operationele leasing, dus spelen met de velgen en banden-maat katapulteert uw huurbedrag onmiddellijk tot ver voorbij uw budget.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”